Kirjoittaja Aihe: Tekin RS tietoutta  (Luettu 31690 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Tekin RS tietoutta
« : 22.01.10 - klo: 10.03 »
Kerätäänpä tähän topiciin tietoa ja kokemuksia yhdestä tämän hetken nopeimmasta spec-luokkien nopeudensäätimestä.

Tämän hetkinen firmware on V203 ja alla olevat tiedot koskevat pääosin vain tätä versiota. Vanhemman firmwaren voi päivittää Tekin Hotwirellä. Tekin kuitenkin haluaa, että rekisteröidyt ladataksesi uuden firmiksen, joten ehkä helpointa on, että päivität säätimen ja Hotwiren kauppiaalta tai tiimikuskilta. Samalla varmistat, että ymmärrät uudet asetukset ja saat samantien sopivat setupit säätimeen.

Kattava tietopaketti, joka myös päivittyy silloin tällöin, löytyy osoitteesta: http://rcfaq.weebly.com/tekin-rs--hotwire.html.

Myös valmiita setuppeja löytyy Tekinin webbisivuilta: http://teamtekin.com/hotwire/ESCsetups/index.html.

Säätäminen saattaa välillä tuntua salatieteeltä, mutta kerätään tähän topiciin lisää infoa aiheesta sekä omien ratojemme setupeja.

---

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #1 : 22.01.10 - klo: 22.57 »
Tänään todettu Torpassa: SPX:llä ei mitään saumaa samoihin vauhteihin kun Tekinillä. Pelkästään Torpan pääsuoralla Tekin otti kaulaa melkeen pari metriä stanussa. Pidemmillä radoilla ero on varmaan älytön.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #2 : 24.01.10 - klo: 13.03 »
Nyt on tullut 3 päivää ajettua stanulla ja Tekin RS:llä. Tuli myös 3 muuta säädintä päivitettyä uusimpaan 203 softaan.

Perussäädöt millä auto toimii hyvin ja on helppo ajettava on seuraava:

3k-12k RPM 50 astetta ennakkoa. Ei turboa ja FDR ~5.8 näillä säädöillä auto on reilusti SPX autoja nopeempi mutta vielä pysyy helposti käsissä. Tästä voi sitten lisätä ennakkoa 55 asteeseen riippuen paljonko tehoa haluaa. Näillä säädöillä pystyy ajamaan 10 minuuttia helposti ilman että lämmöt ovat ongelma, yleensä noin 65-70 astetta.

Lasse testasi myös lisäämällä tuohon turboa ja pidensi välitystä 5.2:n auto kulki yhtä lujaa kuin poro autot... vajaa 80 astetta taisi moottori olla kun tuli radalta.

Tärkeintä kun säätää RPM ikkunaa on se että varmistaa ettei ennakkoa tule liian aikaisin liian paljon, silloin moottori vaan kuumenee ja imee virrat akusta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #3 : 01.02.10 - klo: 16.43 »
No millasilla parametreilla mentiin Kuusankoskella? Veikkaan että sen lentonäytöksen jälkeen alkaa näitä säätimiä löytyä enemmänkin, joten tiedonnälkää varmasti on.

Onko kukaan kokeillut rmp-ikkunan asettamista reilusti "alarekisteriin", eli esim 2000 - 7000 rmp ja 50%, jolloin nousu olisi 10% / 1000 rmp. Vaatiiko tälläinen jo isoja C-arvoja akulta ettei kyykkää?

t Tuukka
Löysin rantein...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #4 : 01.02.10 - klo: 17.07 »
Lasse testasi myös lisäämällä tuohon turboa ja pidensi välitystä 5.2:n auto kulki yhtä lujaa kuin poro autot... vajaa 80 astetta taisi moottori olla kun tuli radalta.


3k-12k RPM 50 astetta ennakkoa. Ei turboa ja FDR ~5.8 näillä säädöillä auto on reilusti SPX autoja nopeempi mutta vielä pysyy helposti käsissä. Tästä voi sitten lisätä ennakkoa 55 asteeseen riippuen paljonko tehoa haluaa. Näillä säädöillä pystyy ajamaan 10 minuuttia helposti ilman että lämmöt ovat ongelma, yleensä noin 65-70 astetta.


Aikoinaan kuin ajettiin hiilistanuilla niin ennakkoa oli muistaakseni 24 tai 27 astetta. Voidaanko enää kutsua stanuluokaksi kuin vauhdit ovat poro tasoa :huh: Onhan se kivaa että menee naapuria kovempaa :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #5 : 01.02.10 - klo: 17.40 »
Jerzi:  TSS-10 luokkaa ei tulisi kutsua stock-luokaksi. Yksi stock'in perusominaisuus eli moottorin kiinteä ennakko ei käytännössä toteudu, kun ennakkoa pystytään säätimestä muuttamaan lähes mielin määrin.

Oikeampaa olisi nykyään kutsua TSS-10 luokkaa 17.5T luokaksi ja vastaavasti TSP-10 luokkaa 10.5T luokaksi.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #6 : 01.02.10 - klo: 17.52 »
Asia vilpitön. Ymmärsin että tämä stanu luokka oli se mihin nuo aloittelijat ajoivat, mutta nykyään ne menee yhtäkovaa kuin poro luiokan autot.
Onko mitään tietoa siitä kuin paljon nämä koneet sitten kestää, mennäänkö jo äärirajoilla koskien tuota astemäärää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #7 : 01.02.10 - klo: 18.15 »
No millasilla parametreilla mentiin Kuusankoskella? Veikkaan että sen lentonäytöksen jälkeen alkaa näitä säätimiä löytyä enemmänkin, joten tiedonnälkää varmasti on.

Onko kukaan kokeillut rmp-ikkunan asettamista reilusti "alarekisteriin", eli esim 2000 - 7000 rmp ja 50%, jolloin nousu olisi 10% / 1000 rmp. Vaatiiko tälläinen jo isoja C-arvoja akulta ettei kyykkää?

t Tuukka

2000-7000 RPM ikkunalla menee helposti niin että ajat moottoria melkeen kiinteellä ennakolla. Ja tulee helposti ongelmia moottorin lämmön kanssa. Ikinä ei saa laittaa liikaa ennakkoa koska auto kulkee aina lujempaa vähemällä.

Itse ajoin kuusankoskella 5.4-6.66 välityksillä, ja 3-15k RPM ikkunalla. Ennakot täydet ja 5 astetta turboa 0.3s 2 rampilla. Aluksi oli pakko ajaa ylipitkillä välityksillä koska ei vaan ajotaidot riittäneet, finaalit ajoin jo 6.66 välityksillä ja siitäkin olisi voinu reilusti lyhentää. Huhut kertoo että jotkut ajoivat jopa reilusti yli 7 välityksillä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #8 : 01.02.10 - klo: 18.50 »
Menee vähän ohi aiheen enkä halua alkaa väntämään mitään ,mutta kun tuli tilaisuus sanoa niin sanon  :smiley:
Eli olen vähän samaa mieltä Jerzzin kanssa, että stanu on alottelijoille ja siellä opeteltas ajamaan kisaa.Ajotaidoilla ratkaistaisiin mestaruus eikä sitä vauhtia lisäämällä.


Itsellekkin täytyy ostaa tollane kun ei muuten pärjää  :mrgreen:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #9 : 01.02.10 - klo: 19.12 »
Ketkä Lassen lisäksi ajoi Tekinillä TSS:n finaalissa?

Porossa näytti ehtivän joka merkin säätimellä: ykkönen ja kolmonen taisi olla SP, kakkonen LRP SPX, nelonen Team Wave ja vitonen Tekin.

Eiköhän sillä ajotaidolla edelleenkin ole joku merkitys  :afro:

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #10 : 01.02.10 - klo: 19.43 »
^ Stanusta siis puhe:
4. Janne Aspinen
7. Jussi Rinne

Ja todellakin ajotaidolla on pääpointti edelleen. En nähnyt yhdenkään Tekin-kuljettajan menevän suoralla ohi vain silkan voiman takia. Edellä menevää tosin sai jonku metrin-puoltoista kiinni aina suoran päässä, mutta se etu tuli usein tuhlattua jarruttelemalla pitkäks. :)

Ihan varmasti pääsee edelleen ilman buustia A-finaaliin. Ajamisesta se on kiinni.
« Viimeksi muokattu: 01.02.10 - klo: 19.46 kirjoittanut Janne A »

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #11 : 01.02.10 - klo: 20.09 »
En nähnyt yhdenkään Tekin-kuljettajan menevän suoralla ohi vain silkan voiman takia.

Näin ainakin 2x tälläisen tilanteen.  :grin:  Huvittavan näköistä stanuilua.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #12 : 01.02.10 - klo: 20.25 »
Oletettavasti FTT Kuusankosken osakilpailussa lauantaina juurikin Tekin RS -noparilla oli grillattu eräs stanukone 112 asteiseksi... kärysi katsastuspöydällä ajon jälkeen  :mrgreen:

Kuka tunnustaa?  Kiinnostaisi tietää millä asetuksilla konetta grillattiin...  :lol:

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #13 : 01.02.10 - klo: 20.55 »
Laineaholla ainakin kone kävi aivan älyttömän kuumana,
kun olin nostovuorossa nostamassa ja auto simahti radalle.
Sormet meenas palaa kiinni  :grin:

Saatto olla Tekinin nopari? :huh:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #14 : 01.02.10 - klo: 21.02 »
Laineaholla ainakin kone kävi aivan älyttömän kuumana,
kun olin nostovuorossa nostamassa ja auto simahti radalle.
Sormet meenas palaa kiinni  :grin:

Saatto olla Tekinin nopari? :huh:

Laineaho ajoi Speed Passionilla. Auto simahti kierrosta ennen maalia kärjen tuntumasta :( Harmi, Laineaho oli ajanut hyvin koko päivän ja olisi sijoittunut hyvin C finaalissa.

Tekin RS:llä moottorin lämmöt pystyy helposti pitämään alta 80 astetta, yleensä lämmöt on 65-72 erän jälkeen. Jos alkaa nousemaan 80 paikkeille on joko ihan rajoilla tai sitten hiukan liikaa ennakkoa. Itse olen ajanut 10-15 minuutin eriä harjoituksissa ja lämmöt jäävät siihen reiluun 70 asteeseen.

Paljonko muilla meni mAh:ia 5 minuutin erässä? Minulla meni noin 1500mAh.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #15 : 01.02.10 - klo: 21.57 »
Prostockilla meni noi 1800 mAh. Säätimenä Nosram Matrix StockSpec.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #16 : 01.02.10 - klo: 22.00 »
Mistä tiedätte paljon meni mAh:ssa? Vertailukelpoista dataahan ei ymmärtääkseni oikeen saa siitä, että millon laturi katkasee lataamisen. Pätkäsee eri latureilla eri vaiheessa.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #17 : 01.02.10 - klo: 22.06 »
No jos akku ladataan samalla laturilla kaksi kertaa, eikö purettu määrä ole aika luotettava?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #18 : 01.02.10 - klo: 22.09 »
Ei tunnu näköjään "kulutuksessa" kovin pahasti tuo vallaton ennakon hierominen, mulla menee SPX:llä se 1200 mAh per 5 min, (LRPn 5300mAh akut + Pulsar3). Tuossa aiemmin kyselin että millä RMP-ikkunoille on vehkeet säädetty. Mitä noita set-up-lehtisiä netistä löytää niin monissa on 17.5T-koneilla ollut aika alhaalla kierrosrajat. Muutamasta tonnista reilusti alle kymppitonniin. Jeff-SetUp
Onkohan radat joilla on ajettu, kovin toisenlaisia? Mark Brownin Tekin-novellissakin on lainaus:

"Randy Pike’s recommendations for where to start with your boost ramp tuning:
TC 13.5: 2,800 – 12,500 RPM
1/12 17.5: 1,000 – 7,000 RPM
Offroad 13.5: 3,500 – 20,000 RPM"

Joskin tuossa on 17.5T kone 1S-akulla.

Miekäläisestä mentiin toden totta suoralla ohi heittämällä pariin kertaan. Nopeusero oli valtava. Toki saavutetun edun voi ryssiä mutkissa moneen kertaan, eikä oma menestyminen tai sen puute varmasti johtunut säätimestä.

Tekin on mitä ilmeisemmin onnistunut ohjelmistollaan kertaluokkaa paremmin kuin Sp, korkeat lämmöt taisivat olla yksinomaan SP:n ongelma. Ei muuta kuin odottelemaan uutta LRP:tä, josko se pystyy haastamaan Tekinin.

Öitä, Tuukka
Löysin rantein...

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #19 : 01.02.10 - klo: 22.12 »
Oletettavasti FTT Kuusankosken osakilpailussa lauantaina juurikin Tekin RS -noparilla oli grillattu eräs stanukone 112 asteiseksi... kärysi katsastuspöydällä ajon jälkeen  :mrgreen:

Kuka tunnustaa?  Kiinnostaisi tietää millä asetuksilla konetta grillattiin...  :lol:
Tuo on jo säätäjän paha moka, tuota säädintä säätäessä pitää tietää mitä tekee eikä vaan i*ioottina vedä kaikkia asetuksia tappiin. Jos sen oikeen säätä niin motin lämmöt on erän jälkeen siin 50-60c ja kulkua aivan varmasti riittää.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #20 : 01.02.10 - klo: 22.51 »
Ei tunnu näköjään "kulutuksessa" kovin pahasti tuo vallaton ennakon hierominen, mulla menee SPX:llä se 1200 mAh per 5 min, (LRPn 5300mAh akut + Pulsar3). Tuossa aiemmin kyselin että millä RMP-ikkunoille on vehkeet säädetty. Mitä noita set-up-lehtisiä netistä löytää niin monissa on 17.5T-koneilla ollut aika alhaalla kierrosrajat. Muutamasta tonnista reilusti alle kymppitonniin. Jeff-SetUp
Onkohan radat joilla on ajettu, kovin toisenlaisia? Mark Brownin Tekin-novellissakin on lainaus:

"Randy Pike’s recommendations for where to start with your boost ramp tuning:
TC 13.5: 2,800 – 12,500 RPM
1/12 17.5: 1,000 – 7,000 RPM
Offroad 13.5: 3,500 – 20,000 RPM"

Joskin tuossa on 17.5T kone 1S-akulla.
Tekinin sivuilla olevat setupsheetit ovat viikon testauksen tulos kun 203 tuli. Tällä viikolla pitäisi tulla Tekinin sivuille Snowbirdsissä käytetyt setupit jotka kertovat varmaan aika erilaisen totuuden.

Tekiniä voi myös säätää todella väärin mutta saada ihan ok tuloksia. Tietty lämmöt voivat olla korkealla ja akun kulutus taivaissa. Tärkeintä on muistaa että moottorin pitää kiertää, ja tähän pitää antaa moottorille aikaa. Yleensä setupit missä on 0.1 tai 0.2 sekunnin turbo ovat parannettavissa. Samoin setupit missä ennakkoa ei ole käytetty kaikkia 55 astetta mutta turboa on laitettu. Turboa voi aina näissä vähentää ja siirtää ennakkoon, kuhan muistaa siirtää end RPM:ää oikean määrän ylöspäin.

Alarekisterissä kannatta jättää tarpeeksi tilaa että moottori saa rauhassa vääntää alakierrokset täydellä momentilla. Mitä jyrkemmin ennakkoa lisätään sen myöhempään pitää ennakon alkaa tai sitä lyhyemmällä välityksellä pitää ajaa.

Onko kellään havaintoa TSS ja TSP moottoreiden kiinteistä ennakoista? GM:ssä on 30 astetta ainoa minkä tiedän varmasti. Tarkistin tiedon moottorin suunnittelijalta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #21 : 02.02.10 - klo: 08.36 »
Tekin on mitä ilmeisemmin onnistunut ohjelmistollaan kertaluokkaa paremmin kuin Sp, korkeat lämmöt taisivat olla yksinomaan SP:n ongelma. Ei muuta kuin odottelemaan uutta LRP:tä, josko se pystyy haastamaan Tekinin.

Täällä kun kerran SP:kin puhutaan niin laitetaan pari kommenttia...  Ajoin poroa, mulla ei SP:llä koneen lämmöt olleet missään vaiheessa normaalia korkeammat, pääosin säätimestä oli kaikki tapissa ja virtaakin erän aikana paloi 2100-2400mAh, koneena oli uusi GM:n malli. Finaaleihin tiputin hieman "puntsia", tuli mukavemmaksi ajaa. Jossakin finaalissa multa kysyttiin että onko konehuoneessa Tekin kun kulkee niin pirusti...

Tarinan opetuksena siis että keskittykää ketjussa Tekinin säätimiin ja lopettakaa tuo SP spekulointi...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #22 : 02.02.10 - klo: 08.52 »
Kun OT linjalla lähdetiin niin peesaan HVoltagea sanomalla että SP:n LPF säätimellä me ei saatu kertaakaan Kuusalla koneen lämpöä yli 55 asteen, pääasiassa lämpö oli 45-50 astetta. Samalla säätimen lämpö pysyi 35-45 asteessa.(virtaa meni erässä n.3000 mAh)
Sekä meidän kokemuksen mukaan juuri LRP:n säätimellä noista vakio (stanu ja poro) koneista saa lämmöt helposti yli 100:n. (Kokemusta on, kun yksi poltettu/sulatettu kone on pakissa. Samalla paloi meidän SPX myös).

Mutta OT päättyy tähän, kiitos.
« Viimeksi muokattu: 03.02.10 - klo: 12.34 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #23 : 02.02.10 - klo: 09.31 »
Lainaus
Noparia voi myös säätää todella väärin mutta saada ihan ok tuloksia. Tietty lämmöt voivat olla korkealla ja akun kulutus taivaissa. Tärkeintä on muistaa että moottorin pitää kiertää, ja tähän pitää antaa moottorille aikaa. Yleensä setupit missä on 0.1 tai 0.2 sekunnin turbo ovat parannettavissa. Samoin setupit missä ennakkoa ei ole käytetty kaikkia 55 astetta mutta turboa on laitettu. Turboa voi aina näissä vähentää ja siirtää ennakkoon, kuhan muistaa siirtää end RPM:ää oikean määrän ylöspäin.

Alarekisterissä kannatta jättää tarpeeksi tilaa että moottori saa rauhassa vääntää alakierrokset täydellä momentilla. Mitä jyrkemmin ennakkoa lisätään sen myöhempään pitää ennakon alkaa tai sitä lyhyemmällä välityksellä pitää ajaa.

Stanussa mekaanikon pohdinnat vuonna 2010 kuulostaa hieman erilaiselta kuin omat stanumekkaajan pohdinnat aikanaan vuonna 2006 (oikeasti kiinteäennakkoiset hiilelliset moottorit ja LRP:n sokeripalan kokoisessa noparissa samat "nupit kaakossa" -asetukset aina). Silloin herkisteltiin moottoria meneväksi ankkuria sorvaamalla, sisäänajolla, hiiliä hiomalla, huolellisella shimmaamisella jne.

Kehitys kehittyy ... Toivottavasti ajotaidot kehittyy tekniikan kanssa vähintään samassa tahdissa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #24 : 02.02.10 - klo: 13.11 »
mistä näitä saa ostaa suomesta

Poissa Jonkka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #25 : 02.02.10 - klo: 13.14 »
Jared

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #26 : 03.02.10 - klo: 10.36 »
Jos joku ei vielä ole hokannut, käykää tsekkaamassa RCTECH-sivustolla Tekin-topic, jossa on tällä netkellä noin 800 sivua...

Sivu 693, jossa on kiva RMP-graafi 17.5T-koneelle
Löysin rantein...

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #27 : 03.02.10 - klo: 10.56 »
Jos joku ei vielä ole hokannut, käykää tsekkaamassa RCTECH-sivustolla Tekin-topic, jossa on tällä netkellä noin 800 sivua...

Sivu 693, jossa on kiva RMP-graafi 17.5T-koneelle

http://rc10.fi/index.php?topic=42019.msg409244#msg409244  :wink:

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #28 : 03.02.10 - klo: 11.41 »
Mutta Kv-arvohan on kuormittamattomalle koneelle? wiki

Jos 2s Lipo on täynnä, jännite on 8,4V. Stanu 17.5T-koneessa kv-arvo on suunnilleen 2500, joten täydet rundit olisivat 21000 ilman ennakon manipulointia. En äkkiseltään usko että tosta tiedosta on mitään iloa määriteltäessa RMP-ikkunaa, koska boostista ja välityksestä riippuen (Turbosta puhumattakaan) rundit saa ilmeisesti tuplattua.

Mutta, koska mulla ei ole Tekiniä, en tietty ole varma kun ei ole kokemusta.

Laittakaa ihmeessä parametreja, joilla ajoitte Kuusankoskella. Oliko kellään erikoisempia kokeiluja?
Löysin rantein...

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tekin RS tietoutta
« Vastaus #29 : 03.02.10 - klo: 13.06 »
Jos joku ei vielä ole hokannut, käykää tsekkaamassa RCTECH-sivustolla Tekin-topic, jossa on tällä netkellä noin 800 sivua...

Sivu 693, jossa on kiva RMP-graafi 17.5T-koneelle

http://rc10.fi/index.php?topic=42019.msg409244#msg409244  :wink:

Kv arvoista voi ottaa suuntaa. Mutta tietty oikea dataloggerin keräämä tieto yksittäiseltä kierrokselta on paljon arvokkaampi. Tuolta löytyy myös youtube video radasta ja siitä voi helposti katsoa mikä kohta radasta vaatii minkä verran kieroksia. Dataloggeristä näkee tietty myös jos on tullu laitettua ennakkoa liian aikaisin tai liian myöhään. Ja siitä on helpompi katsoa koska turboa voisi parhaiten käyttää.

Tässä toinen oikea logi

Kaikki tämä ehkä vaikuttaa monimutkaiselta, mutta totuus on se että ihan perussetupilla pärjää pitkälle. Bonuksena saa toki mahdollisuuden säätää kaikki sinulle sopivaksi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook