Kirjoittaja Aihe: Diminutiivien käyttö forumin keskusteluissa  (Luettu 7418 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Diminutiivien käyttö forumin keskusteluissa
« : 27.01.10 - klo: 09.41 »
Poro
Torsti
Kössö
Stanu
Pomppis, Pomppulinna
jne. esimerkkejä varmasti löytyy.

Tietysti paljon forumin keskusteluissa esiintyvistä sanoista aletaan käyttää slangisanoja, yleensä negatiivisvivahteisia (=diminutiiveja). Minusta ei kuitenkaan mukava juttu koska vie keskustelun helposti alatyyliseksi, jos vastapuoli ottaa erisnimen tai substantiivin vähättelevänä.

Sinänsä hauska esimerkki tällä kertaa oli keskustelu ennen Lohjan kisaa:

Kilpailija: "Hei ilmottaudu torsti !"
Järjestäjä: "Ilmottautumisaika päättyy keskiviikkona, torstaina ei voi enää ilmottautua"

 :cheesy:

Pyytäisin kirjoittajia käyttämään asioiden oikeita nimiä ja välttämään diminutiivien käyttöä, jokainen pystyy tässä varmasti käyttämään omaa harkintaa.
Poro = TSP
Stanu = Stock tai TSS
Kössö = Kyosho tai Kioso (suom)
Torsti (ei pitäisi käyttää ollenkaan)
Pomppis = Hobbylinna
jne.

edit: Tarkennetaan että kyse on siis forumissa tapahtuvasta keskustelusta vain ja ainostaan.
« Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo: 15.02 kirjoittanut Mika R »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Diminiutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #1 : 27.01.10 - klo: 09.43 »
Mitä sulla on Torstia vastaan?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

  • Vieras
Vs: Diminiutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #2 : 27.01.10 - klo: 09.55 »
Silloin kun se on oikeasti nimi, niin ei mitään.

Mutta jos sitä käytetään toisesta henkilöstä substantiivina, niin ... no tiedät riskit mitä siihen liittyy.

Kävin taannoin yhtä keskustelua jossa kaveri sanoi että olin provonnut. Vastasin että hän kutsui minua ensi "torstiksi" joten vastasin samalla takaisin.

Kaveri sanoi että "niinno se torstihan nyt on sellanen forumin juttu". Aijaa.

No oli tai ei, minusta ei asiaankuuluva jos peräänkuulutetaan keskustelun tasoa.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Diminiutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #3 : 27.01.10 - klo: 10.43 »
Muusta en tiedä mutta kokeilkaa parin tunnin pakkasessa reippailun tai jätskin syömisen jälkeen tavata nopeasti kolme kertaa peräkkäin sana Diminiutiivi...

Eipä onnistu täällä edes kuuman kahvikupposen jälkeen :grin:

Joo, kyllähän se käytökieli yleensä muokkaantuu ajanmittaan jonkinasteiseksi slangiksi, niin foorumilla kuin oikeassa elämässä. Nimien käyttö on ollut osana tätä niin kauan kuin itse muistan, on ollut urpoja ja muita tonttuja pienestä lapsuudesta asti. Itse en ota niinkään ressiä noiden käytöstä jos niitä käytetään sopivassa paikassa halventamatta ketään henkilökohtaisesti.
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #4 : 27.01.10 - klo: 10.47 »
Taisi olla muuten yksi i liikaa, laitoin samaan muotoon kuin mitä tässä viestissä eli diminutiivi

http://rc10.fi/index.php?topic=43291.msg402660#msg402660

No mitäs sun äikän maikka diggas ku kirjotit skidinä sun aineeseen että "pässi eiks sun hissi mee ylös asti, laita valot päälle torsti" ?

Nettikeskustelussa on todella hankalaa ymmrätää milloin se on halventava ja milloin ei. Mielummin siis välttää kyseisiä muotoja ja slangisanoja.

Voisinhan toki alkaa kirjoittaa viestejä "omalla äidinkielläni" joka on stadin slangia, mutta minusta sekään ei aivan kuulu forumiin. Olisko siitä ollut jotain sääntöjäkin, ehkä.
« Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo: 11.25 kirjoittanut Mika R »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #5 : 27.01.10 - klo: 10.52 »
Aikoinaan kuin olin Hobbylinnassa töissä niiin sanon sen nyt suoraan tässä ja nyt jotta kaikki saa sen selville eli VIHASIN sitä kuin jengi kutsui firmaa pomppulinnaksi, hitto aina korjasin kaveria ja kysyin että tarkoitiktkos HOBBYLINNAA kenties. En tiedä mistä joku on saannut päähänsä morkata noin hienoa yritystä kuin mitä se HOBBYLINNA edustaa.
Joten voidaanko tästä lähtien kutsua sitä ihan rehellisellä oikeaalla nimellä jotta kaikki tietää mistä firmasta on kyse.
Kiitos etukäteen.
Jerzi

PS Lisään viellä että se ei ole sama asia se että esim macdonaldsia kutsutaan mäkkäriksi koska en näe siinä mitään negatiivista tosin kuin pomppulinnassa uhkuu paljonkin negatiivisia piirteitä.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #6 : 27.01.10 - klo: 11.16 »
"herneitä nenässä"?
DEX410r

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #7 : 27.01.10 - klo: 11.18 »
Minkälaisen ihmisen mielessä sana "pomppulinna" uhkuu negatiivisia piirteitä?

 :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #8 : 27.01.10 - klo: 11.21 »
Aikoinaan kuin olin Hobbylinnassa töissä niiin sanon sen nyt suoraan tässä ja nyt jotta kaikki saa sen selville eli VIHASIN sitä kuin jengi kutsui firmaa pomppulinnaksi, hitto aina korjasin kaveria ja kysyin että tarkoitiktkos HOBBYLINNAA kenties. En tiedä mistä joku on saannut päähänsä morkata noin hienoa yritystä kuin mitä se HOBBYLINNA edustaa.
Joten voidaanko tästä lähtien kutsua sitä ihan rehellisellä oikeaalla nimellä jotta kaikki tietää mistä firmasta on kyse.
Kiitos etukäteen.
Jerzi


Mulla poika lukee aika aktiivisesti foorumia myös ja ihmettelee usein "outoja" sanoja eli juurikin noita slangi väännöksiä! Olen Jerzin kanssa (ja monen muunkin) samaa mieltä että parempi ois kutsua asiota ja henkilöitä niiden oikeilla nimillä! Mukava harrastus saa negatiivisen vaikutteen, yritetään siis olla positiivisia näin negatiivisinä aikoina.

Edit: En viittaa tässä kohtaa Hobbylinnaan vaan yleisesti asiohin joista voi tulla negatiivinen vaikutus.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #9 : 27.01.10 - klo: 11.25 »


Kyllä mulla ainaki pomppulinnat pelottaa! Paha pelle nielaisee viattomat lapset suihinsa...  :grin:

Asiaan... Mielestäni hyvä nyrkkisääntö on kirjoittaa foorumeilla siten kuin juttelisit jonkun entuudestaan tuntemattoman ihmisen kanssa ensimmäistä kertaa. Pysyy keskustelu paremmin asiatasolla eikä mene jutut överiksi jos kummatkin eivät olekaan samalla aaltopituudella.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #10 : 27.01.10 - klo: 11.30 »
Ite en kyllä nyt tajunnut, miten nuo oudot sanat antavat negatiivisen kuvan harrastuksesta.
Ne korkeintaan antavat huonon kuvan kirjoittajan äidinkielestä, joka olkoon jokaisen oma henk koht hornansa.

Ainahan voi kysyä selvennöstä jos ei itse tajua toisten tekstiä.
Yleensä tekstit näyttäis kumminkin pysyvän ymmärrettävinä, jos jotain aisiaa ei ole ymmärtänyt niin ei se ole ollut kyllä slangin/diminutiivien syytä.
DEX410r

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #11 : 27.01.10 - klo: 11.30 »
Hmm... Torsti
Minnes unohtuivat Jorma & Paavo?

Voi härregyyd näitä juttuja.

Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #12 : 27.01.10 - klo: 11.31 »
Hmm... Torsti
Minnes unohtuivat Jorma & Paavo?

Voi härregyyd näitä juttuja.


Missä vessa?
DEX410r

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #13 : 27.01.10 - klo: 11.34 »
Jep jep...

Voihan sanakoukerot sanon minä.

Ei oo kovinkaan kauan siitä kun maristiin jopa kuinka pro jätkät käyttää autojen osista, säädöistä jne sanoja joita moni ei ymmärrä.
Pitääkö ihan oikeesti kohta niidenkin käyttö lopettaa???

Takapäähän tarttis lisää aurausta ja samalla vähän antisquattia...
Diffiin vois myös heittää paksummat lirut...
Niin ja kone vähän röpöttää... yläneulaa piikimmälle.

Taidan olla parantumaton torsti, kun tulee asiat noin sanottua, enkä rupea noita asioita myöskään miksikään muuttamaan.
Pitänee laittaa valot päälle (muutkin kuin parkit) ja tilata hissi että saa ajettua sen ylös.
Varmaan tarttis myös zekata et kaikki pullat on uunissa et ehkä zägäl vois hiffaa miks jengi bamlaa noi üüber vaikeil sanoil.

Ihan oikeesti (diminutiivi)... Ei tää oo niin vakavaa.
Minä viskon radalla diminutiiveja ja saan niitä myös vähintään samalla mitalla takas... eikä ole koskaan vaikuttanut mun eikä tuntemieni ihmisten henkiseen hyvinvointiin.

Miks pitää spedeillä ja vääntää tämmösistä?
Palikka meininkiä.
Lähestulkoon pirjottaa tää urpoilu.

Ps: VERBI!!!
« Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo: 11.39 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #14 : 27.01.10 - klo: 11.45 »


Edit: sen sijaan että asiasta vedetään herneitä, joku voisi vaikka tehä sanakirjan...
DEX410r

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #15 : 27.01.10 - klo: 11.57 »
Jep jep...

Voihan sanakoukerot sanon minä.

Ei oo kovinkaan kauan siitä kun maristiin jopa kuinka pro jätkät käyttää autojen osista, säädöistä jne sanoja joita moni ei ymmärrä.
Pitääkö ihan oikeesti kohta niidenkin käyttö lopettaa???

Takapäähän tarttis lisää aurausta ja samalla vähän antisquattia...
Diffiin vois myös heittää paksummat lirut...
Niin ja kone vähän röpöttää... yläneulaa piikimmälle.

Taidan olla parantumaton torsti, kun tulee asiat noin sanottua, enkä rupea noita asioita myöskään miksikään muuttamaan.
Pitänee laittaa valot päälle (muutkin kuin parkit) ja tilata hissi että saa ajettua sen ylös.
Varmaan tarttis myös zekata et kaikki pullat on uunissa et ehkä zägäl vois hiffaa miks jengi bamlaa noi üüber vaikeil sanoil.

Ihan oikeesti (diminutiivi)... Ei tää oo niin vakavaa.
Minä viskon radalla diminutiiveja ja saan niitä myös vähintään samalla mitalla takas... eikä ole koskaan vaikuttanut mun eikä tuntemieni ihmisten henkiseen hyvinvointiin.

Miks pitää spedeillä ja vääntää tämmösistä?
Palikka meininkiä.
Lähestulkoon pirjottaa tää urpoilu.

Ps: VERBI!!!

Kerrankin ( :wink:) HOKEn kanssa samaa mieltä. Kiroilu on asia erikseen, samoin muiden alatyylisten sanojen käyttö etenkin tietyn henkilön, yhteisön tai yrityksen arvostelussa.

Mitä pomppulinnaan tulee, niin Atala on Katala, Sabe on Sabetus jne. Se miten yksilö käsittää lempinimen on ihan omien korvien välissä...

Mika R

  • Vieras
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa forumissa
« Vastaus #16 : 27.01.10 - klo: 12.16 »
Siis forumissa, ei sen ulkopuolella. Otsikko muokattu.

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa forumissa
« Vastaus #17 : 27.01.10 - klo: 12.20 »
Siis forumissa, ei sen ulkopuolella. Otsikko muokattu.
Eikö sama asia päde kumpaankin?
DEX410r

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa forumissa
« Vastaus #18 : 27.01.10 - klo: 13.15 »
Tuleeko tästäkin yleinen *HOKE VS Mika R keskiviikkovääntötopicci ?  :mrgreen: -Sami
Jeps

Poissa Paavuli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa forumissa
« Vastaus #19 : 27.01.10 - klo: 14.58 »
Niin niin, ottiatuota. Allekirjoittanut kuuluu epäselvää tekstiä vihaavien kerhoon, syyn ei pitäisi kuitenkaan olla piilevä lukihäiriö (sattuneesta syystä). KUITENKIN on otettava huomioon ihmisten erilaiset kyvyt kirjoittamisen ja muun itseilmaisun suhteen (tämä ei ole vähättely, jos niin luet sen, luet väärin). Lisäksi foorumikirjoittelussa mielestäni paikoitellen näkyy, ja saa näkyä "alueellinen slangikieli". Tietysti on asia erikseen, mikäli slangikielinen sana ymmärretään väärin. Käytettäkööön esimerkkiä Spede. Kyseinen satunnaista, yleensä miespuolista homo sapiensia kuvaava termi ei aina kaikissa tapauksessa ole diudiu... vähettelevä. On lukijan tehtävä tunnistaa asiayhteydestä termin käytön tarkoitus....

Ja pointti... pyydän (plz) ihmiset (jengi), ottakaa rennommin (tsillatkaa vähä)

Ps. Olen huomaavinani pienen kiistanalaisen tupla-inessiivin keskustelun otsikossa.
« Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo: 15.02 kirjoittanut Paavuli »

Mika R

  • Vieras
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa forumissa
« Vastaus #20 : 27.01.10 - klo: 15.02 »
OK, muutettu... peace

Tottakai murre on rikkaus, eihän tässä sitää.. kivahan se vaan lukea kun sinä on sä, sie tai sää .. mutta spede.. no joo enpä suosittele

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö forumin keskusteluissa
« Vastaus #21 : 27.01.10 - klo: 15.24 »
Eiköhän ihan voorumilla kun voorumilla kirjotella omaa slangia... Eikä niitä ulkopuolinen tajua. Itellä on vieläkin hakusessa osa termistöstä niin virallisista kuin epävirallisistakin.

Nörtti puolella ratukka = ati radeon. Nvidia = nvitia ja ties mitä... Ja lisäksi puhutana vihreästä(ati) ja punasesta(nvidia) leiristä. GeForcet on geihorseja.

Onhan nuo autotkin ties mitä rapeita patonkeja(sitikka) tai maanpäällisiä helvettejä(voorti). Jos ei tiedä niin ei tiedä. Aina noita on ja tulee olemaan. Jos joku vetää herneet pomppulinnasta niin sitten vetää. Se vaan on nyt sitten ikävä asia jos joku on keksinyt nasevan muunnoksen hobbylinnasta. Elämään nuo jää ja turha niitä on edes yrittää kitkeä pois.

Toki jos joku tulokas tulee kysymään mistä ostan auton niin ei sille tartte ladata naamaan: hae se tuleva sähkö/polttisvessas pomppulinnasta.

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö forumin keskusteluissa
« Vastaus #22 : 27.01.10 - klo: 15.47 »
Minä sen ilmottautuminen päättyy jutun laitoin  :lol:
Luulin, että puhuu torstaista  :cool:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Mika R

  • Vieras
Vs: Diminutiivien käyttö forumin keskusteluissa
« Vastaus #23 : 27.01.10 - klo: 15.49 »
Se oli ihan loistava  :cool:

No se oli sarjassa hauskat esimerkit. Huonommat esimerkit johtaa yleensä pahaan mieleen tai pahimmillaan harrastuksen lopettamiseen.


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #24 : 27.01.10 - klo: 16.20 »
Minkälaisen ihmisen mielessä sana "pomppulinna" uhkuu negatiivisia piirteitä?

 :mrgreen:

Sellaisille jotka siellä ovat/olleet töissä. Käännetään asia näin.
Minkälainen ihminen ylipäänsä haluaa haukkua hienoa liikettä kutsumalla Hobbylinnaa pomppulinnaksi :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MSA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö forumin keskusteluissa
« Vastaus #25 : 27.01.10 - klo: 16.55 »
Joskus jaksoin ottaa tuosta herneen nenään, mutta en enää. Kaikkien mielestä tuo ei välttämättä kuullosta negatiiviselta, mutta minun korvaan se on kuullostanut ja kuullostaa edelleen hieman alentavalta. Toisaalta se on ollut yksi jonkinlainen mittari toiminnan kehittämisessä. Yleensä jos joku on kirjoittanut foorumeilla pomppulinnasta niin olen olettanut, että henkilö ei ole saanut riittävän hyvää palvelua ja sen takia haluaa antaa pikkuisen sapiskaa. Ainakin joskus on osattu yhdistää nimimerkki henkilöön ja ehkä joissain tapauksessa opittu siitä miten asiakasta voisi palvella vielä paremmin. Toisaalta niissä tapauksissa on saatettu mennä analyysissä vikaan joille nimi on ollut positiivinen ja kotoinen hellittelynimi:)
t . Mikko / Hobbylinna
« Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo: 17.20 kirjoittanut MSA »
Hobbylinna | LRP Areena

Mika R

  • Vieras
Vs: Diminutiivien käyttö forumin keskusteluissa
« Vastaus #26 : 27.01.10 - klo: 17.03 »
No se on hienoa että joustoa löytyy ..

Eikä tarvitse olla yliherkkä tässä suhteessa tietenkään enkä halua kuulostaa tekopyhältä.

Ehkä se on enemmänkin keskinäistä kunnioitusta kanssa-harrastajia kohtaan.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #27 : 27.01.10 - klo: 23.44 »
Asiaan... Mielestäni hyvä nyrkkisääntö on kirjoittaa foorumeilla siten kuin juttelisit jonkun entuudestaan tuntemattoman ihmisen kanssa ensimmäistä kertaa. Pysyy keskustelu paremmin asiatasolla eikä mene jutut överiksi jos kummatkin eivät olekaan samalla aaltopituudella.

Mielelläni lisäisin tähän vielä että juttelee nimenomaan kasvotusten entuudestaan tuntemattoman, itseä hiukan vanhemman henkilön kanssa.

Tuo tosin taitaa olla aika isolle osalle nykytyylisen kasvatuksen ja isossa koulussa olleiden tenavien kanssa aivan turha lisäys.

Nyt en siis yleistä, olen törmännyt erittäin moniin todella mallikelpoisesti käyttäytyviin lapsiin ja nuoriin.

Asiaan:
Kuten varmaan joskus jotkut on huomanneet minun käyttävän Kyoshosta nimeä Kössi.
Se ei ole minun kohdallani sen kummempi nimitys kuin Xraysta Reiska tai OS:stä Ossi.

Eli nimi ei miestä (tässä tapauksessa merkkiä) pahenna.
Asiayhteydestä pitäisi kyllä yleensä selvitä, onko tarkoitus ollut ilmaista asia negatiivisessa mielessä.

Liiallisia ja suomalaisten vaikeasti ymmärrettäviä alueellisia slangisanoja ja paikallisia ilmaisutapoja olisi kuitenkin mielestäni syytä välttää.

Kerran sain yksityisviestin eräällä toisella foorumilla liittyen ulkomailta tilaamiseen.
Viestissä oli linkki erääseen verkkokauppaan ja selkeä kysymys:
"jos oot tuolt tilaa nii heitä yyveellä"

Eikä muuta.
Jätin tahallani ymmärtämättä viestin sisällön ja taisi se vastaaminenkin unohtua.

Minusta kirjoittaja olisi kuitenkin ihan hyvin voinut vielä lisätä tekstiinsä elävöittämistarkoituksessa seuraavat ilmaisut:
Ketä, setti, vessa, läppä, tiäksää ja sillee.

Liiallisen vakavuuden ja negatiivisessa mielessä väärinymmärtämisen välttämiseksi tähän loppuun tällainen:  :azn:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Diminutiivien käyttö forumin keskusteluissa
« Vastaus #28 : 28.01.10 - klo: 06.45 »
Kaikenlaista... Pomppulinna ei ainakaan mulle ole mitenkään negatiivinen ilmaisu, se vaan sopii suomalaisen suuhun paremmin kuin hobby sana.

Katala taas on...no jokainen tietää itse.

Välillä tuntuu että suomalaisia vaivaa perusnegatiivisuus, asia kun asia saadaan väännettyä ikäväksi.(koskee myös itseäni)

Torsti nimitys taas toimii itselleni todella monipuolisesti. Jos esimerkiksi erän aikana mekkari huutaa "älä torsteile siellä" , tiedän kyllä heti mistä on kyse.

Yleensäkin kisoissa ja muutenkin tulee kavereiden kesken heiteltyä "Hei torsti, tuutko mekkaamaan" jne. Tuntemattomille en lähtis tuollaista laukomaan, he kun eivät tiedä sanan monipuolista merkitystä.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diminutiivien käyttö keskustelussa
« Vastaus #29 : 28.01.10 - klo: 12.17 »

Kerran sain yksityisviestin eräällä toisella foorumilla liittyen ulkomailta tilaamiseen.
Viestissä oli linkki erääseen verkkokauppaan ja selkeä kysymys:
"jos oot tuolt tilaa nii heitä yyveellä"

Eikä muuta.
Jätin tahallani ymmärtämättä viestin sisällön ja taisi se vastaaminenkin unohtua.

Tuossahan ei ole enää kyse edes tästä aiheesta. Jannu ei vaan ole osannut artikuloida asiaansa.

Omasta mielestä sitä omaa paikallista sanastoaan kannattaa käyttää, se antaa vähän väriä tekstiin. Eikä kaikkien tarvi kirjoittaa sitä kirjakieltä, että se meidän pikku eskokin ymmärtäis.
DEX410r