Kirjoittaja Aihe: Spektrum DX3/S/R  (Luettu 198159 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #150 : 25.03.12 - klo: 21.36 »
Bindiin vaan, pelaa!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Garrett

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #151 : 25.03.12 - klo: 21.38 »
Kiitokset nopeasta vastauksesta.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #152 : 26.03.12 - klo: 07.14 »
Osaakos joku sanoa pystyykö jotenkin poistamaan häiriöt, mitä Spektrum saa kiinan 2.4ghz radioista. Tossa kaverin kanssa huomasin ettei pysty kunnolla ajeleen kaverin kanssa, kun tekee tuota edellisissä viesteissä mainittua nykimistä jos kiinanradio on päällä. Virransyöttö on kunnossa vastarille nyt ja tarkastettu oskilloskoopilla eli siitä ei voi johtua.

Onko ollu kellään vastaavaa tilannetta spektrumilla tai muulla laatumerkillä että sekoavat kiinalaitteiden kanssa ja miten tuota pystyisi estämään. Erikoista että ns. laaturadiot sekoaa, eikä toisinpäin :)

pitäkää kiina mankka päällä ja blindaat spektumin uudestaan. Ei tule muutamaan mieleen
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #153 : 26.03.12 - klo: 11.13 »
Osaakos joku sanoa pystyykö jotenkin poistamaan häiriöt, mitä Spektrum saa kiinan 2.4ghz radioista. Tossa kaverin kanssa huomasin ettei pysty kunnolla ajeleen kaverin kanssa, kun tekee tuota edellisissä viesteissä mainittua nykimistä jos kiinanradio on päällä. Virransyöttö on kunnossa vastarille nyt ja tarkastettu oskilloskoopilla eli siitä ei voi johtua.

Onko ollu kellään vastaavaa tilannetta spektrumilla tai muulla laatumerkillä että sekoavat kiinalaitteiden kanssa ja miten tuota pystyisi estämään. Erikoista että ns. laaturadiot sekoaa, eikä toisinpäin :)

pitäkää kiina mankka päällä ja blindaat spektumin uudestaan. Ei tule muutamaan mieleen

Hyvä vaihtoehto myös, osta kideradiot. Toimii ja kukkuu kiinaradiotten vieressä.
JErzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #154 : 03.04.12 - klo: 08.46 »
Nää on vissiin hyviä laitteita. Yks taitaa löytyä jyväskylän wj kisapaikan roskakorista :D
Vastaheitolla voittoon.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #155 : 04.04.12 - klo: 07.53 »
Nää on vissiin hyviä laitteita. Yks taitaa löytyä jyväskylän wj kisapaikan roskakorista :D

Jeps, radiohäiriöt loppu kirjaimellisesti seinään!! Sinne jäi radio korokkeen taakse, en edes vaivautunut hakeen pois sitä.

Sanwa MT-4 tilattu tilalle, jospa tällä sais vaan ajaa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #156 : 04.04.12 - klo: 10.07 »
Oliko R-malli?

Ja olishan ton voinu kai antaa jollekin suttaajalle (joka yksin ajelee) mielummin kuin roskikseen.
Ymmärrän tietysti v*tutuksen jos kisa meni pörinäksi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #157 : 04.04.12 - klo: 11.48 »
Oliko R-malli?

Ja olishan ton voinu kai antaa jollekin suttaajalle (joka yksin ajelee) mielummin kuin roskikseen.
Ymmärrän tietysti v*tutuksen jos kisa meni pörinäksi.

Tommosta p****a kannata antaa ees ilmatteeks kellekään, särkee pian autonsa!

DX3S malli oli
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #158 : 04.04.12 - klo: 12.30 »
Ok, kiitos tiedosta.

Ässä on toiminut meillä ihan ok, mutta oikeessa käytössä mulla on ärrä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #159 : 05.04.12 - klo: 11.32 »
Hyvin noi Spektrumit pelaa yleisellä tasolla. Häiriöistä isoin osa menee mun mielestä kahteen kategoriaan:
-kiinalaiset halpismankat jotka varaa kanavatolkulla kaistaa. Tätä kun vertaa joihinkin muihin merkkeihin, olisi varmaaan ideaa R&D osastolla miettiä josko löytyisi joku vähän robustimpi systeemi näiden häiriköiden varalle.
-vastareiden siipeensä saaneet antennit

Sen lisäksi on sitten yksilöitä joissa saattaa esiintyä esim. potikkaongelmia. Omasta R-mallista vaihdettiin kaasupotikka jonka jälkeen pelas taas OK. Tämä tosin ei saa aikaan "häiriöitä" eikä näitä ongelmia mun mielestä ole sen enempää kuin muillakaan. S joka oli ennen tuota ja on edelleen hengissä, pelasi sekin ongelmitta myös sen jälkeen kun oli ensin tippunut lattialle ja sen jälkeen saanut osumaa mm. antennin osalta. Radion "tatsi" on sen verran subjektiivinen juttu, että siihen en puutu ollenkaan. Jotkut vannoo vaikka nyt Sanwan nimeen, toiset taas johonkin muuhun. Isoissa kisoissa ajaa porukkaa kaikilla valtamerkeillä, joten jos Spektrumi olisi "p*ska" ei sillä isot pojat ajaisi kun niihin "häiriöihin" menisi sitten bonarit jne.  Jos tuntuu siltä että jonkun muun merkkinen mankka ratkaisee ongelmat, niin sitten ei kun vaihtaa :grin:

EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #160 : 05.04.12 - klo: 11.35 »
Toi vastarin antennijuttu on muuten tarkka juttu, siinä ei kannata säästellä eli vaihto heti jos antenni on saanut siipeensä. Mulla on niitä pakissa aina varalla. Ilman kunnollista ehjää antennia tuo ei toimi/on todella altis häiriöille.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #161 : 10.04.12 - klo: 10.01 »
DX3S ja mystinen vaelteluongelma:

Eli noparina LRP Stock Spec V2.

Kun jarrua vähentää radiosta niin auto lähtee liikkumaan. Sitä kovempaa liikkuu mitä enemmän jarrua otan pois. Samalla huippunopeus pienenee, ts nopari ei ilmoita täyskaasusta ledillä.

Ikäänkuin "vapaa" alue siirtyisi?

On kokeiltu 2 vastaria, bindailtu,kalibroitu,resetoitu...  mikä tuossa on?
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #162 : 10.04.12 - klo: 10.35 »
Millä toiminnolla vähennät jarrua?

Tee vähennys käyttämällä vain epaa.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #163 : 10.04.12 - klo: 10.49 »
epa taitaa olla spektrumeissa travel?  -sieltä juuri säätelen, muita vaihtareita ei taida ollakkaan?

Testasin että kun jarrua ottaa parikymmentä prosenttia pois ja auto rupeaa ryömimään itsekseen niin subtrimmillä saa ryöminnän loppumaan ja jarru on vähentynyt.

Olisiko potikkahäiriö?
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #164 : 10.04.12 - klo: 11.32 »
Futaba teki samaa, kun neutraalipiste oli siirtynyt hieman. Korjaantui valikosta löytyvällä kalibrointitoiminnolla. En tiedä saako Spektrumissa...
Liikaa Kyoshoja

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #165 : 10.04.12 - klo: 20.03 »
ei kai nyt trimmillä vähennetä yhtään mitään! sehän on vain keskitys (suomeksi)...

EPA on pääteasento jolla vähennetään maksimi jarrua. tai sitten noparista suoraan.


Kiitos 20 vuodesta!

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #166 : 10.04.12 - klo: 20.30 »
Mulla ainakin pelaa kuin se kuuluisa Buickki juurikin tuo jarrun säätö DX3S-mallissa.

Tekinissä vielä melko kapea neutral range, eli liipasinta ei tarvitse kuin "hipaista" kun vapaan merkkivalo jo sammuu.

Sen throttle trim-namiskan toiminnoksi kun valitsee sen Brake, pystyy kaasutrimmistä vähentämään jarrun vaikka kokonaan pois, ilman että vapaan merkkivalo sammuu.

Onhan kaasu asetettu trimmi nollassa alunperinkin? Saattaa sotkea jos trimmiä on pelissä noparin ohjelmoinnissa, ja sittemmin menee muuttelemaan trimmin toimintaa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #167 : 10.04.12 - klo: 22.58 »


Onhan kaasu asetettu trimmi nollassa alunperinkin? Saattaa sotkea jos trimmiä on pelissä noparin ohjelmoinnissa, ja sittemmin menee muuttelemaan trimmin toimintaa.

Oli 100%, mutta kokeilin juuri 0% ja kalibroin noparin.  Nyt se jarrun säätäminen säätää drag brakea.... :undecided:  -jarru pohjassa ei hidasta ollenkaan vaan kun kaasun vapauttaa niin jarruttaa.

Taidan olla aika tyhmä kun ei tunnu taipuvan spektrumin viisaudet sanwan jälkeen.

Noparihan mulla on LRP stock speck v2  ,ja sanwan mx3-x toimii junan vessaakin paremmin noparin kanssa, spekkyä en saa toimimaan.

Manuaalissa ei sanallakaan sanota miten jarrua säädetään, vain tuo paniikkisäätö trimmist.
« Viimeksi muokattu: 10.04.12 - klo: 23.07 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #168 : 11.04.12 - klo: 06.45 »
Siis kalibroit noparin kaasutrimmi asetettuna nimenomaan trimmiksi, ja arvo nolla. Sen jälkeen vaihdat toiminnan brakeksi, ja testaat. Ei pitäisi mitn drag brakea ilmaantua itsestään...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #169 : 11.04.12 - klo: 07.59 »
epat sataan ja trimmi nollaan, sen jälkeen noparin kalibrointi. Sen jälkeen rajottaa jarrua vasta, trimmissa oli itelläkin jarru valittuna ja en tuollasta ilmiötä koskaan huomannut.
Joskin itellä neutraalin paikka vaelteli vastarin lämpötilan?? mukaan, erän ajon jälkeen auto ei pysynyt paikallaan vaan lähti itestään kokoajan liikkeelle..
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #170 : 11.04.12 - klo: 08.28 »
Hetkinen, siis ainakaan omassa mankassa ei ole kuin travel asetus mistä säädetään kääntyvyyttä,kaasu/jarru ja aux liikeradat. 
Expo puolella toki näitä saa  muutettua lineaarisesta johonkin ihan muuhun, mutta mitään muuta th.trim asetusta ei ole kuin tuo th. trim vipu ratin päällä.

 alkunäytössä siis näkyy kaikissa arvoissa 0% , paitsi 100% brake ja s/r.  Tuosta kun pienentää sitä brake lukua niin ryömimään ryhtyy ajokki.

epat on sadassa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #171 : 11.04.12 - klo: 17.46 »
Eli siis säädät pelkkää kaasun trimmiä....

Noparin asettamisen jälkeen valikkoon > system ja sieltä Thr: Trim muutos muotoon Thr: Brake

Näin kaasutrimmistä säädetään vaan jarrun voimaa.

Löytyy manuaalistakin jos sellaista joku joskus erehtyisi lukemaan... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #172 : 11.04.12 - klo: 18.03 »
olen erehtynyt lukemaan tuonkin  :wink:

se ei vaan toimi. vaikka sen laittaa brake "panic" trimmille niin samat häiriöt on


Kun kerran olet jaksanut avata manuaalin niin kerrohan  se "sticky gooey" juttu mitä manussa lukee, kun menee travel kohtaan valikossa ja haluaa säätää vasen/oikeaa suuntaa samanaikaisesti saa lja r kohdan "maalattua" jotta rullasta saa säädettyä samanaikaisesti dual ratea.

Kun laitan kaasun kohdalle sen sädön niin saan vain joko kaasun taikka jarrun valittua, en molempia samaan aikaan ja jarru on aina oletuksena "ylimaalattuna" .Kaasua pitää painaa melko paljon ennenkuin sitä saa sädettyä.

tämän takia ajattein potikkahäröä, menikö pahasti metsään arvaus?
« Viimeksi muokattu: 11.04.12 - klo: 18.07 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #173 : 11.04.12 - klo: 20.01 »
Kun kerran olet jaksanut avata manuaalin niin kerrohan  se "sticky gooey" juttu mitä manussa lukee, kun menee travel kohtaan valikossa ja haluaa säätää vasen/oikeaa suuntaa samanaikaisesti saa lja r kohdan "maalattua" jotta rullasta saa säädettyä samanaikaisesti dual ratea.

Kun laitan kaasun kohdalle sen sädön niin saan vain joko kaasun taikka jarrun valittua, en molempia samaan aikaan ja jarru on aina oletuksena "ylimaalattuna" .Kaasua pitää painaa melko paljon ennenkuin sitä saa sädettyä.

tämän takia ajattein potikkahäröä, menikö pahasti metsään arvaus?
Omassa R:ssä oli kaasussa samaa vikaa eli nollakohta oli siirtynyt jarrun puolelle ja vilkutti oletuksena heti miinuspuolta. Jos kaasun EPAa halusi vehkeet päällä säätää, niin piti liipasinta painaa, jolloin auto jo liikkui eteenpäin. Parametrien nollaus auttoi tähän ongelmaan, kun resetoisin nollakohdat uudelleen paikoilleen. S-mallissa noita ei vaan taida saada valikosta nollattua?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #174 : 11.04.12 - klo: 20.03 »
Pistinpä sitten tuollaasen testipenkki polttis virityksen tulille.
Eli kaasussa ja ohjauksessa servot. Vähän helpompi nähdä säädön vaikutus.

Toiminta:
-Kun Thr: Trim, niin toiminta ihan kuin pitääkin. Keskikohta siirtyy.
-Kun Thr: Brake, niin jarru pään liike vähenee kuten pitääkin. Mutta MYÖS keskikohta siirtyy vähän. Pari naksua pitäis trimmata, että pysyis paikallaan, kun Brake säädetään 50%. Eli ei ihan toimi, mutta melki. Noparin vapaa-alue on HW vakio.

Voikko BB testata kans?

Vai voisko kaasun potikka olla kääntyny vähän?

Itselläni ei keskikohta muutu miksikään. Siis Thr:Brake valittuna.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #175 : 12.04.12 - klo: 12.01 »
"Kun laittaa 20-30 sub trimmiä braken puolelle, niin toimii kuin käymälä."

eli siis joudut trimmaamaan subtrimmillä jarrun travel säädön jälkeen vai riittääkö pelkkä trimmaus traveliin koskematta?

Voisiko kaikki jolla dx3s löytyy testata tuon että jos laittaa jarrua pienemmälle niin tapahtuuko mitään?

Mulla tuo 20-30 joutuu kanssa trimmaamaan kun on jarrua vähentänyt jonkin verran.

Jos joku hard reset nappula on piilotettu niin sen paikan saa kertoa
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #176 : 30.04.12 - klo: 10.13 »
Pakko kehua Horizon Hobby UK:n palvelua. Viime talven reilun vuoden käytön jälkeen DX3R Pro pimeni ja jätin sen hyllylle ja myin vastaritkin pois. Tässä keväällä lueskelin että samoja ongelmia on esiintynyt muuallakin maailmassa ja niitä on takuuseen korjattu.

Radio siis reilusti yli takuuikäinen,  mutta otin yhteyttä HH UK:n ja lähetin 1,5vk sitten radion sinne.  Juuri äsken DHL kuski pudotti kotiin kokonaan uuden setin!!!!

Harvinaisen suoraselkäistä toimintaa!

Riku

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #177 : 01.05.12 - klo: 23.46 »
Varmaan näin kannattaakin tehdä! Huonoista jutuista ihminen kertoo yleensä kolmelle eteenpäin kun taas hyvistä vain yhdelle. Tollasella parantanee tätä suhdettä kyllä!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #178 : 05.05.12 - klo: 23.57 »
Saakos tuon kierrosnopeus telemetrian toimimaan harjattomien vehkeiden kanssa?
Esim pystyykö spurrista mittaamaan kierrokset jotenkin? teoriassa kyllä, mikäli ei ole slipperiä.
« Viimeksi muokattu: 10.05.12 - klo: 17.03 kirjoittanut tuplaesa1 »
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #179 : 13.05.12 - klo: 14.31 »
Servon vaihto olis edessä.
Onko harrastajalle etua laittaa 7,4v voimaservo ja hommata siihen regulaattori vai laittaako ihan normi Savöxin SC-1256TG 20Kg servo ja ottaa noparin beciltä siihen virta?
Radiona on DX3S ja olen lukenut huonoja kokemuksia savöx + spektrum yhdistelmästä.

Mistä näitä regulaattoreita saa Suomesta?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-