Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: Spektrum DX3/S/R  (Luettu 40816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #60 : 23.02.10 - klo: 12.37 »
itse tykkäsin kun auto pysyi futaba faastilla pystyssä treenatessa, etenkin ku ei ollu nostajia. vanhalla spektrumilla saa juosta nostaa vähän väliä.
- aivan, valintakysymys (ja raha tietty kans)

Tuohon on jo vastattava että hahhah...

Niitä jamppoja jotka suomessakin noita nopeuseroja oikeasti huomaa on ehkä kymmenen..


Ari Heinonen suositteli vaihtaa, en minäkään ensin uskonut. Mut tää aihe on niiiin loppuunkulunut että ihan miten vaan tykkäätte. Oma mielipiteeni tuli jo sanottua enkä tästäkään aiheesta viitsi vääntää.

Nykyisin ajan kyllä tyytyväisen Spektrum R:llä, tosin krossia en ole vielä kokeillut ulkona.


e: quote lisätty ed. sivulta tälle sivulle
« Viimeksi muokattu: 23.02.10 - klo: 12.51 kirjoittanut Mika R »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #61 : 23.02.10 - klo: 12.45 »
bluebeetle on nyt melkoisen väärässä, mutta mulle ihan sama, ajakaan vaan DSM:llä kilpaa ketkä ajatte...

Mulla autokontrolli ja kierrosajat tykkäsivät selkeästi joskus aikoinaan kun vaihdoin M8/spektrum paketin Futten FASST:n, nykyään ajellaan Sanwan DSSS:llä...
ProRacerShop.net | ProRacerOptions | LS-5 Suomenmestari 2015 | LS-5 SM Hopea 2016 |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #62 : 23.02.10 - klo: 13.38 »
bluebeetle on nyt melkoisen väärässä, mutta mulle ihan sama, ajakaan vaan DSM:llä kilpaa ketkä ajatte...

Mulla autokontrolli ja kierrosajat tykkäsivät selkeästi joskus aikoinaan kun vaihdoin M8/spektrum paketin Futten FASST:n, nykyään ajellaan Sanwan DSSS:llä...

Ero tuon ekan spektrum paketin ja fasstin välillä oli todella huomattava.
No eka spektrum modulisetti olikin hitaampi kuin perus FM radiot.
Nykyäänhän ero ei todellakaan ole noin suuri.
Eli jos verrataan näitä radioita keskenään joita tämä topikki käsittelee.

Molemmat ovat päteviä laitteita kilvanajoon.
Perus harrastajan ei tarvitse hommata R mallia sen takia että S olisi mukamas hidas, eikä sillä mukamas ehtisi tekemään korjausliikkeitä.
Sillä kaikkein vanhimmalla jo ehti.
Toki näillä uusilla kontrolli on parempi... Mut hei... erokin on jo hyvin suuri.

Silti... vaikka joidenkin mielestä vanhoilla spektrumeilla tartti nostajaa mukamas enemmän kuin toisilla niin miten ihmeessä mä vetelin esim viimekauden puoliväliin asti ihan niillä vanhoilla ensimmäisillä spektrumeilla???
Moniko uusilla härpäkkeillä ajanut oli edellä???
Vaihdoin puolivälissä kautta Sanwaan... huomasin eron auton kontrollissa.
Se ei silti vähentänyt mun kaatoja... ei lisännyt mun nopeutta per kierros.
Totutella toki täyty koska ero sen kaikkein vanhiman ja hitaimman vs. uusi ja ainakin joidenkin testejen mukaan se nopein... oli suuri.

Ja siis kuten sanoin... kun ei vielä mun treenimäärällä tai tasolla saanut mitään oikeaa parannusta auton etenemiseen tai kilpailusijoihin niin mikä siihen on lääkkeenä...
No vielä enemmän treeniä... Ehkä se joskus alkaa ne millisekunnin erot sieltä ilmestymään kierrosaikoihinkin.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #63 : 23.02.10 - klo: 14.10 »
Siis tuo S mallin DSM on täsmälleen sama protokolla kuin ekoissa spektrum paketeissa. Se vapaa jäljelle jäänyt kaista (jota ei silloin osattu hyödyntää) tarvitaan siihen telemetrian siirtoon.
"Air" malleja ei edes harkittu julkaistavan DSM:llä vaan kaikki Horizonin "lelu" lentävätkin ovat DSM2 protogollalla (siis ne 100eur pikkukopukat ja lennut).

Todellakin peruskäyttäjälle DSM nopeus on ihan hyvä ja siitä ei kannata olla huollissaan.

DSM2 nopeudesta minulla ei ole omia kokemuksia mutta tuskin on eroa jos DSSS:n vertaa.

Mutta on turha väittää että tätä eroa ei huomaisi sellainen joka on jo rataa kiertänyt enempi kilpailumielessä...   Noita valmistajan antamia "latensseja" ei kannata ihan suoraan vertailla, A) Ei ole olemassa mittausstandardia B) joku oli skoopilla mitannut todellisia latensseja, tulokset poikkesivat niin paljon valmistajan antamista että hohhoijjaa...   

Et varmaan HOKE takaisin vaihtaisi vanhaan, Mikaa lainatakseni asia on vanha ja kulunut... (http://rc10.fi/index.php?topic=9797)

Mitä noihin nostaja/kaato kommentteihin tulee niin en ota mitään kantaa kun on kovin subjektiivista tuollaista arvioida. Enkä ole tosin tuollaisia argumentteja antanutkaan.

[OT]Totta on tuo että treeniä ei voi korvata millään teknisellä vimpaimella.

Video...  (Muistan jonkun nauraneen koko latenssi asialle, voi katsella vaikka tuon videon)


"Lentävien" mittausarvoja...
* Futaba T6EX FASST: in average 34.2 ms
* Futaba 7C FASST in average 26.4 ms
* Spektrum DXx: anywhere between 27.5 and 72.8 ms
ProRacerShop.net | ProRacerOptions | LS-5 Suomenmestari 2015 | LS-5 SM Hopea 2016 |

Poissa HuoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #64 : 28.02.10 - klo: 11.31 »
Voisko joku laittaa vaikka YV:llä,miten tuon S mallin saa ´´paritettua´´sen´´perus´´vastarin kanssa,kun ei onnistu vaikka teen niinkuin manuaali sanoo,tai ainakin luulen tekeväni.

Edit:Vaustas löyty.
« Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo: 14.08 kirjoittanut HuoH »
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa vitalit

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #65 : 08.04.10 - klo: 13.22 »
nyt tartes pikaisen helpiä kun vastari(sr300) bindauksen jälkien uudellen käynnistettynä palautuu takaisin bindaus moodin, ja tuskin tästä voi syytä itsensä kun o just kaks muta radiota bindatu ilman ongelmia, pitäisikö siten viedä takaisin kaupan vaihtoon vai olisiko mitään neuvoa mitäs voin tehdä
...

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #66 : 08.04.10 - klo: 13.39 »
Ota bindiplugi irti?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa vitalit

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #67 : 08.04.10 - klo: 14.00 »
eli mikä se oli aa mikä plugi
kyllä se on otettu irti ja just bindatu kaksi muta vastaria ilman ongelmia


sain sen jo vaihdetuksi uuteen oli pieni valmistus virhe jopa näkyvillä  :grin:
« Viimeksi muokattu: 09.04.10 - klo: 22.19 kirjoittanut vitalit »
...

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #68 : 16.04.10 - klo: 22.37 »
Onkos porukalla tietoo, että oisko satavilla LiFe-akkuja. Sais enemmän radioon tilaa ja pääsis regusta eroon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #69 : 16.04.10 - klo: 23.10 »

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #70 : 16.04.10 - klo: 23.12 »
Molempiin...?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #71 : 16.04.10 - klo: 23.35 »
Ei sillä ole mitään väliä mitä akussa lukee mihin se on tarkotettu.
Lähinnä noissa akuissa lukee noin, koska akkuja ei ole tehty ajoakuiksi, eli ei mitään mielettömiä purkuvirtoja... ja koska yleisemmin käytetään korkeampia jännitteitä ohjaimissa ja taas vastariakkuina nimenomaan noita jännitteitä.

Eli jos vaan akku mahtuu koteloon ja jännite on oikea niin sinnevaan.
Ei se akku tiedä missä se on... ja vielä kun ohjain on se vähiten vaativa kohde akuille niin sinne käy monesti akut jotka eivät riitä vastarikäytössä saati ajoakuiksi.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #72 : 16.04.10 - klo: 23.41 »
Mulle tuli tänään Spektrumin DX3R radio ja vastari meni kiinni
VTR autoon.

Ratti istuu hyvin käteen ja on laadukkaan tuntuinen.
Kirjoittelen kokemuksia ratista, sitä mukaa kun niitä tulee.

Toni
...Team C TR02 Evo...Savöx...Speed Passion...Sanwa...Nosram...
...www.basso.fi Tune In...

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #73 : 17.04.10 - klo: 00.16 »
Mulle tuli myös R ratti. Siinä mainittiin, että homma toimii hyvin pelkillä AA pattereilla. Eli ei kannata ostaa ladattavia akkuja. Lähetin toimii 4 patterilla kuulemma 15 tuntia. Jos näin on niin sitten ei ehkä kannata niitä ladattavia hommata.

Onko muita kokemuksia?
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #74 : 17.04.10 - klo: 02.38 »
En näe mitään syytä etteikö ladattavia akkupattereita kannattaisi ostaa.

Jos vähänkään enemmän meinaa ajella niin akut maksaa itsensä takaisin todella nopeasti.
Ja varsinkin kun tuo ohjain käyttää ainoastaan neljää paristoa niin saat akutkin jo senverran edullisesti jopa laturin kanssa, että en näe yhtään mitään järkeä käyttää perus pattereita.

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #75 : 17.04.10 - klo: 08.46 »
En näe mitään syytä etteikö ladattavia akkupattereita kannattaisi ostaa.

Jos vähänkään enemmän meinaa ajella niin akut maksaa itsensä takaisin todella nopeasti.
Ja varsinkin kun tuo ohjain käyttää ainoastaan neljää paristoa niin saat akutkin jo senverran edullisesti jopa laturin kanssa, että en näe yhtään mitään järkeä käyttää perus pattereita.


Kiitos, ja koppi otettu.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #76 : 17.04.10 - klo: 21.44 »
Onkos porukalla tietoo, että oisko satavilla LiFe-akkuja. Sais enemmän radioon tilaa ja pääsis regusta eroon.


http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/Graupner-LiFe-21100-66V-vastaanotinakku-108026

Ei tuo sovi radioon.  Meillä on nyt lipo 67x52 joka just sopii..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #77 : 17.04.10 - klo: 23.00 »
Mjust...

En tiedä spektrumin patterikotelon tarkkoja mittoja...

Kylhän se radioon menee... muttei näköjään sitten spektrumin radioon.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #78 : 23.04.10 - klo: 21.24 »
Omia havaintoja DX3R ratista...

Kävin just Torpan radalla ajamassa ekat kurvailut
yllämainitulla ratilla ja hyvin pelittää.

Ratissani on vielä päällä se tehtaan default lähetysnopeus.

Ero vanhaan rattiini, Futaba 3PM 2.4 Ghz, verrattuna on iso.
DX3R on nopeampi ja tarkempi, torpan ratakierros meni nyt aivan eri lailla.
Omaan käteen ratti istuu napakasti ja on höyhenen kevyt.

Toni  :azn:
...Team C TR02 Evo...Savöx...Speed Passion...Sanwa...Nosram...
...www.basso.fi Tune In...

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #79 : 29.04.10 - klo: 09.45 »
Kaverilla on DX3R radio.Hän on yrittänyt saada LS-5 auton etujarru servon liikeradan kääntämistä toisinpäin kuin jarru/kaasu servoa.
Ei onnistu näin Valikko REVENSE  / AUX MUSTALÄTKÄ TOISELLE PUOLELLE KUIN TH SERVOSSA EI VAIHDA LIIKE RATAA. Missä vika? Täytyykö käyttää jotain muuta valikkoa että servot saa toimimaan synkronoidusti peilikuvina. Lisäksi radio on ihan uusi.

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #80 : 29.04.10 - klo: 21.31 »
onko jollain muilla ollut ongelmia ton sr300 vastarinkans joka tulee ainakin dx3s mallin mukana? itellä pieni muotoinen ongelma kun yritin laittaa shortcourse autoon savöxin servon, ensin ajoin ministä lainaamallani hitaammalla ja laiskemmalla servolla ja sillä pelaa. tolla "paremmalla" servolla kun kääntää nopeesti laidasta laitaan ni sekoo servo ja vastari. vastari alkaa vilkkumaan ja servo nykimään???
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #81 : 29.04.10 - klo: 21.35 »
Ekana tuli mieleen,
että bindaa vastari uudestaan rattiin ja
kokeile uudestaan.

Toni
...Team C TR02 Evo...Savöx...Speed Passion...Sanwa...Nosram...
...www.basso.fi Tune In...

Poissa sahu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #82 : 29.04.10 - klo: 21.48 »
onko jollain muilla ollut ongelmia ton sr300 vastarinkans joka tulee ainakin dx3s mallin mukana? itellä pieni muotoinen ongelma kun yritin laittaa shortcourse autoon savöxin servon, ensin ajoin ministä lainaamallani hitaammalla ja laiskemmalla servolla ja sillä pelaa. tolla "paremmalla" servolla kun kääntää nopeesti laidasta laitaan ni sekoo servo ja vastari. vastari alkaa vilkkumaan ja servo nykimään???

On ollu sama ongelma eikä se välttämättä johdu vastarista vaan noparista, ainakaan itsellä ei johtunut.
Vaan kun vaihtoi noparin(tai vanhan servon) niin ongelmat katos, luultavasti noparin BECki kyykkää ja servo/vastari vaan ei saa kunnolla virtaa ja alkaa sekoileen, tiedä sitten mikä on totuus..... Itsellä tämä ongelma oli yhdistelmällä savöx, sr300 ja SP 1.1 LPF, vaihdoin uuteen 2.0 LPF:ään ja ongelmat katos.
JQ The Car, ALPHA Plus, Xray T3, Durango DEX410v3, DEX210 & DESC210.
NOSRAM, Orion ja Savöx. Spektrum DX3R & Sanwa M11X.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #83 : 29.04.10 - klo: 21.49 »
Laita konkka vastariin, tai ulkoinen becci.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #84 : 29.04.10 - klo: 21.51 »
Savöxit on aika "janoisia". Reippaasti yli kolmea ampeeria jumissa, taisi hipoa jo viittäkin...

Nimim. Polttiksessa 7A regu.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Matti Räsänen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Rceet.net
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #85 : 29.04.10 - klo: 22.13 »
Krossissa samainen savöx ja sr300 ollut käytössä jo pari vuotta eikä mitään ongelmia. Säätiminä olleet takapotkussa LRP TC-spec, nyt käytössä GM genius 95 ja nelkussa Novak GTB eli ns. laadukkaampia nopareita.

Minissä Traxxas xl-5 jaksaa myös potkia hyvin virtaa savöxiin vaikka on pihasuttaus säädin, joten riippuu niin paljon säätimestä että jaksaako.

Kaverilla kävi savöx lainassa minissä jossa oli jokin edukkaampi säädin mutta piti vaihtaa heti pois vastaavien ongelmien vuoksi. Laittoi miniin kuitenkin oman savöxin mutta regun kanssa, ja on vissiin toiminut sen kanssa.

Jok tap. kaikista todennäköisimmin säätimesi ei jaksa pitää jännitettä yllä virtapiikeissä.
Rceet.net Teretulemas!
Entinen nicki oli mvar

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #86 : 30.04.10 - klo: 00.20 »
kiitoksia... koitin gm genius 120 joka mulla on vtr autossa ni siinä toimi loistavasti... joten jostain tollasta regua ettimään sit seuraavaks.
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Gatling

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #87 : 07.05.10 - klo: 16.56 »
Tulipa tännekin tuo dx3r, sain bindattua sen ohjeiden mukaan, mutta kaasuun ei reagoi ollenkaan. Autohan on hpi e-firestorm ja siinä ihan se alkuperäinen nopari. Renkaat kääntyy kun ohjaimesta kääntää. Täytyykö sieltä trimmata sitä kaasua jotenkin että saa toimimaa, noparin ledit ei reagoi kaasun painamiseen mitenkään, eli palaa vihreä led(eikös siinä pitäisi palaa keltainen?) ja kun jarrua painaa niin syttyy punainen. Eli pitääkö nopari ohjelmoida uudestaan? Jos jotakin häiritsee kysymys tässä topicissa modet siirtäkööt sopivampaan(noobi kysymykset).
HPI E-Firestorm Flux | Tamiya Mini M03

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #88 : 07.05.10 - klo: 17.10 »
Aina pitää ohjelmoida nopari uudestaan kun vaihtaa radiot.

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #89 : 17.05.10 - klo: 21.00 »
Onkos kukaan testannut miten tuo  R mallin 3ch linear asetus toimii käytännössä?
Käyttö olisi crawlerin takapyörien kääntö, mutta jos se kääntää servoa pykälän kerrallaan ja todella hitaasti niin ei ole silloin oikein käyttökelpoinen.
Eli jos linear asennossa pidät napin pohjassa, niin kuinka nopeasti servo menee keskiasennosta laitaan?
Miksausta ei ilmeisesti saa "lennosta" päälle/pois? Siihen voisi laittaa takapään kääntymään vastakkain etupään kanssa kun rattia kääntää, mutta se pitäisi saada napilla pois että olisi käytännön ajossa käyttökelpoinen... ja tällöin takapää toimisi erikseen linear kytkimellä?
Voi kun tällaisilla ominaisuuksilla radion saisikin jostain järki hintaan, vaan ei taida olla vielä tehtykään...
Sitten vielä hifistelyä...
Tarkoitus olisi vähän ajella radalla nopeammalla laitteella, mutta tässä ei ole abs jarruja/onko mitään jarrun säätöä, expo taitaa olla? Tekeekö niillä edes mitään? Sähköllä ajettaisiin.
MP9 tkie  Axial Ax-10  Scale RR Sport