Kirjoittaja Aihe: Spektrum DX3/S/R  (Luettu 197440 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Spektrum DX3/S/R
« : 01.02.10 - klo: 08.17 »
Noni nyt tuli kamala tarve ostaa uus radio ja päädyin DX3S versioon. (en ole vielä ostanu)
Onkos ko. radiossa huonoja puolia? Itsellä on tällä hetkellä futaban 3pm 40MHz. Onko toi DX3S kuinka paljon parempi?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #1 : 01.02.10 - klo: 09.00 »
Keskustelua kys vehkeistä

http://rc10.fi/index.php?topic=9797.210
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Loppis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #2 : 03.02.10 - klo: 07.31 »
No ei ollu linkinkään takana paljoa tästä juttua. En tiedä kumpaan olis pitäny jatkaa, mutta ainakin tässä otsikko menee suoran asiaan. Mutta kyssäriä, mites DX3S ohjaimen kanssa toimii ei digitaaliset servot vai toimiiko?
HPI Savage X 4.6 SS Reverse | Spectrum DX3S

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #3 : 03.02.10 - klo: 07.41 »
Kyllä minä veällä ja vängällä ohjaan sut takaisin tuonne http://rc10.fi/index.php?topic=9797.msg409215#msg409215
Vastasin kysymykseesi siellä.  :smiley:

Tarkoitus on pitää täällä foorumilla samoja vehkeitä koskevien (e. aktiivisien)topikkien määrä pienenä.
« Viimeksi muokattu: 03.02.10 - klo: 07.44 kirjoittanut mvar »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #4 : 03.02.10 - klo: 07.42 »
Muttakun siinä topicissa on jo 8 sivua, ei jaksa jengi kahlata noin laajoja topicceja läpi...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #5 : 03.02.10 - klo: 07.49 »
Jos kaikki perustaa oman topikin omalle kysymykselle, tuolla periaatteella pitää kahlata 145 topikkia läpi että löytää. Niitä sivuja kerääntyy kuitenkin paljon niin miksei mieluummin pidetä ne yhdessä topikissa, please. Ja haku toimii.

Ja noita sivuja on vielä vähän vs. joku suositumpi 50+ sivua topikki.  :wink:

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #6 : 03.02.10 - klo: 07.55 »
Tota toista topiccia ku aloi lukemaan ni ensimmäisenä vastaan tuli moduulit. Enpä arvannu et se onkin keskustelua tän topicin radioista.

PS. Minkäs takia noita futaban topicceja on enemmän jos kerran spektrumin topicissakin on kaikista spektrumin 2.4GHz radioista?


Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #7 : 03.02.10 - klo: 08.14 »
Sivulta 5 alkaa, ja on keskittynyt siitä lähtien aika pitkälti DX-sarjalaisiin

Sanotaanko nyt näin että minulla ei ole mitään sitä vastaan että tehdään uusi topikki, olisi vaan mukavaa että sitten kaikki näitä DX-sarjaa koskevat keskustelut pysyy yhdessä paikassa.

Futaba on paljon vanhempi ja (ollut?) suosituin merkki kautta aikojen. Tällöin jo yhdestä Futaban mallista kertyy niin paljon keskustelua että pitää olla oma topikki. 8 sivua pelkästään kaikista Spectrumin tuotteista ei (minusta) oikeuta mallikohtaisiin topikkeihin.

Poissa erevo116

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #8 : 06.02.10 - klo: 09.27 »
Mä ainakin olen tyytyväinen tuohon s-malliin. Tulee mukana pari vastaria joilla kaikki toistaiseksi ajokunnossa olevat autoni olen saanut uudelle ohjaimelle, jossa ei ole häiriötä ja kantamaa niinpaljon kun pystyy vaan ajamaan.

Kannattaa melkein kerralla hommsta kunnon radiot, kun jos harrastus muuttuu vähänkään vakavaks niin se on kuitenkn edessä.

köyhällä ei ole vra ostaa halpaa :)

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #9 : 06.02.10 - klo: 23.43 »
Sivulta 5 alkaa, ja on keskittynyt siitä lähtien aika pitkälti DX-sarjalaisiin

Sanotaanko nyt näin että minulla ei ole mitään sitä vastaan että tehdään uusi topikki, olisi vaan mukavaa että sitten kaikki näitä DX-sarjaa koskevat keskustelut pysyy yhdessä paikassa.

Futaba on paljon vanhempi ja (ollut?) suosituin merkki kautta aikojen. Tällöin jo yhdestä Futaban mallista kertyy niin paljon keskustelua että pitää olla oma topikki. 8 sivua pelkästään kaikista Spectrumin tuotteista ei (minusta) oikeuta mallikohtaisiin topikkeihin.
eikö tälläkin kirjoittelu vaivalla olis voinu kertoa jo itse kysymykseenkin vastauksen eikä väännellä toista asiaa edes takas? mielestäni kysymykseen olise sitten mikä tahansa typerimpiä vastauksia on käytä hakua tai kato tuolta tai google. jos kerran asiasta jotain tietää niin eikö voi vastata jos kerran vaivautuu vastaamaan jotain muuta.? anteeksi mielipiteeni taasen kerran
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #10 : 07.02.10 - klo: 00.04 »
Minulle on ihan sama missä topikissa käsitellään näitä radioita, pääasia on ettei ole monta aktiivista topikkia samasta aiheesta. Minun puolesta toinen näistä pannaan lukkoon ja eletään sen mukaan sitten. Tuolla toisessa vaan olisi jo paljon juttua näistä ja aktiivista keskustelua on koko ajan.

Loppiksen kysymykseen vastasin ensitöikseni tuolla toisessa topikissa ja ohjasin sinne sitten. Joten tuon "kirjoittelun vaivan" näin vasta sitten kun olennainen oli hoidettu.

Jos ihan välttämättä porukka haluaa tässä topikissa keskustella, niin mikäpä minä olen estämään.

Mika R

  • Vieras
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #11 : 08.02.10 - klo: 10.03 »
Onko kukaan duunannut valoja näytön lasin taakse ? Jenkkiforumilla on jotain ohjeita...

Muuten hyvä radio mutta tuo valon puuttuminen on kyllä selkeä miinus. Puhun siis R mallista.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #12 : 08.02.10 - klo: 10.56 »
Muuten hyvä radio mutta tuo valon puuttuminen on kyllä selkeä miinus. Puhun siis R mallista.

R-mallissahan ne valot on... S-mallissa ei.

Mika R

  • Vieras
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #13 : 08.02.10 - klo: 11.06 »
Onko? No helvatan himmeä jos on... vai täytyykö se kytkeä jostain erikseen päälle, täytyy lukea manuaalia vissiin paremmin. Sori tyhmyyteni.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #14 : 08.02.10 - klo: 12.03 »
Vai voisiko olla kyse jostain vanhemmasta R-versiosta, jossa taustavaloa ei ole?

Kaikissa DX3R -ohjaimissa mitä olen hypistellyt, on taustavalo ollut.

Omassa DX3S-mallissa taas ei ole, eikä ole ollut missään S-mallissa mitä olen hypistellyt.

Mika R

  • Vieras
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #15 : 08.02.10 - klo: 14.35 »
Eipä kai kun se on aika uusi laite. No mut tutkitaan.
kiitos

Poissa Krapulainen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #16 : 08.02.10 - klo: 16.39 »
Minäkin haluaisin tietää, että mistä sen taustavalon saa päälle DX3R-mallissa? Mulla ainkin ihan himmeä. Täytyy vielä koittaa pimeessä vessassa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #17 : 08.02.10 - klo: 18.05 »
Siinä mitään taustavaloa ole. Näytöstä voi säätää kontrastia System- valikon kautta.

Ei sillä, että olisin kaipaillutkaan, yleensä seuraan enemmän autoa ja toisekseen en aja pimeässä. :p
Flying Calacucco

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #18 : 08.02.10 - klo: 18.49 »
Mielenkiintoista... olen varmaan hypistellyt modattuja R-mallin ohjaimia sitten  :huh:

Pitääkin kysyä asiasta...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #19 : 08.02.10 - klo: 19.36 »
Ihan kun ohjaimen speksejä ja manuaalia katselee niin ei ole mitään mainintaa taustavalosta.

Kontrastin säätäminen kyllä on mahdolllista kuten peitsamo mainitsikin.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #20 : 08.02.10 - klo: 20.39 »
Ihan kun ohjaimen speksejä ja manuaalia katselee niin ei ole mitään mainintaa taustavalosta.

Kontrastin säätäminen kyllä on mahdolllista kuten peitsamo mainitsikin.

Juu kyllä ootte ihan oikeessa asian suhteen, luin itsekin käyttikset läpi netissä ja totesin saman...

Outoa kuitenkin, että kaksi R-mallia joita olen hypistellyt, on ollu taustavalaistuja (tai sitten olen pahemman kerran sekoittanut johonkin toiseen malliin) :huh:

Itselläni on, kuten mainitsinkin, tuo S-malli, ja siinä ei taustavaloa myöskään ole.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #21 : 08.02.10 - klo: 22.32 »
Ametrikan pojat on noihin tikkuihin laittaneet taustavaloja: http://www.youtube.com/watch?v=G-7U85D6LMA

Onnistuu myös muihin malleihin, jossain jenkkifoorumilla oli ohjeet ja mitä kaikkea tarvitaan.
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #22 : 08.02.10 - klo: 22.35 »
Ihan kun ohjaimen speksejä ja manuaalia katselee niin ei ole mitään mainintaa taustavalosta.

Kontrastin säätäminen kyllä on mahdolllista kuten peitsamo mainitsikin.

Jees, tähän tulokseen tulin itsekin tänään. Vain kontrastin säätö.

Kyllä sitä taustavaloa hieman kaipailee meikä näiden lasien takaa esim. rajatorpan hämärässä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #23 : 08.02.10 - klo: 23.26 »
Mitä säätöjä pitää niin paljon tehdä että tulee turhan paljon vaivaa siirtyä valoisampaan kohtaan... tai ei pystyisi hetken tihrustamaan kun jonkun säädön harvoin tekee mihin näyttöä jopa tarttis???

Vai tartteeko valikossa sompailla jotta voi modelin vaihtaa???

Ps:En ole niin paljon kyseiseen ohjaimeen tutustunut että tuon tietäisin, eli kysymykset on siis oikeesti vilpittömiä.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #24 : 08.02.10 - klo: 23.47 »
Harvemmin tarvii tihrustaa säätöjen vuoksi...

Mallinkin ku on vaihtanu muutaman kerran, ni tulee jo takaraivosta - ilman että tarvii mitään tihrustaa  :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #25 : 09.02.10 - klo: 01.43 »
Okei... eli sun ei tarvii tihrustaa, mutta miksi Mika kokee tuon hankaloittavan käyttämistä???

Eli mikä siinä sitten on sellaista mikä tekisi valot tarpeelliseksi ajellessa?

Mika R

  • Vieras
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #26 : 09.02.10 - klo: 08.11 »
Ei kai siinä ole ongelmaa kun mallin säädöt on kerran saanu kohilleen. Ja asia on aika marginaalinen mutta toisaalta miksei sitä valoa voinut siihen laittaa heti tehtaalla kun kyseessä on jo muutenkin lähtäkohtaisesti "kalliimpi" malli. Luulen että asia on myös ikäänliittyvä asia, vanhemmiten hämäränäkö vaan huononee, täytyy kai syödä enemmän vitamiineja.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #27 : 09.02.10 - klo: 10.07 »
Luulen että asia on myös ikäänliittyvä asia, vanhemmiten hämäränäkö vaan huononee, täytyy kai syödä enemmän vitamiineja.

Ulkonäöstä puhumattakaan :wink:

Olisihan se taustavalo ihan jees mutta tunnetusti hinta nousee sen mukaan mitä enemmän blingiä laitetaan kiinni. Onhan se näytön katsominen välillä vähän tihrustamista jos ei ole kunnon valoja, mutta kyllä sen kanssa pärjää kun on saanut setupit kohdalleen.
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #28 : 09.02.10 - klo: 10.25 »
Toistit siis saman kuin minä :cool:

Poissa Ossi K

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX3/S/R
« Vastaus #29 : 14.02.10 - klo: 20.26 »
Melkein koko aihe yllä on näköjään mennyt pelkästään sen päivittelyssä, voidaanko tässä kohtaa nyt kirjoittaa tästä aiheesta...

Mutta siis asiaan: kokemuksia DX3 S/R !

Miksi maksaa R-versiosta ? Mitä saa lisäpanostuksella ?