Kirjoittaja Aihe: Missä on sääntömuutosehdotukset ?  (Luettu 18002 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #30 : 06.10.03 - klo: 22.54 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

.....
.....

.....
.....
Nyt tarvitaan ainoastaan vahva johtaja, joka sanelee, mikä rengas on sallittu alkavalla talvikaudella, CS-27:n rinnalla. Jos sinä olet sellainen Tumppi, sanot lajiryhmällesi, että nyt turpa kiinni, setä laittaa asiat kuntoon. Onko sinusta siihen?

Jos itse olisin asemassasi, ilmoittaisin, että rengas on Orion. Mutta ainoastaan tälle talvikaudelle, että päästään eteenpäin.


En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... nauran joka tapauksessa.... näin hauskaa ei ole ollut pitkään aikaan...

Yksi mies ei lajiryhmässä pysty sanelemaan yhtään mitään, vaan siihen tarvitaan tiukan paikan tullen enemmistö päätös....

Päätökset on tehty ajat sitten ja selvästi ilmoitettu, että jos muutoksia tulee niin ne pitää tehdä ennen toukokuuta, että saadaan riittävästi siirtymäaikaa. Ja koska siihen mennessä ei mitään löytynyt niin kevät 2004 ajetaan sillä päätöksellä mikä on tehty.

Leikitään ajatuksella .... Jos nyt aletaan takkia kääntämään joka välissä ja todetaan, että parin kuukauden päästä ajetaan muillakin kuin 27 renkailla, niin oletko valmis lunastamaan kaikilta kilpailijoilta ja maahantuojilta kaikki 27 renkaat pois ? Sillä semmoisen painostuksen eteen joutuisimme, jos nyt yks kaks alkaisimme päätöksiä muuttelemaan... Mutta oletko valmis ottamaan laskun vastaan, jos saan puhuttua muut lajiryhmän jäsenet muutoksen kannalle ?

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #31 : 06.10.03 - klo: 22.56 »
APK kirjoitti:
Ehkä syy on vaan se, että SUUREMALLA osalla kisaajista ei yksinkertaisesti ole kokemusta muista rengasmerkeistä ja/tai niiden toimivuudesta/paremmuudesta. Tämän takia ehdotuksia ei tule kun ei ole tietoa muuta kuin siitä että CS-xx renkaan tilalle pitää saada jotain parempaa tilalle.

Sananen tästä foorumista:
Tämä on (ja pysyy todennäköisesti) EPÄVIRALLISENA Suomen RC-kanava, ketään ei pakoteta osallistumaan.
On hienoa nähdä se kuinka paljon täällä kumminkin asioista keskustellaan, ja kenenkä taholta, mutta joka tapauksessa se on täysin vapaaehtoista. Vaikka AKK/muun tahon asioita täällä käsitellään osittain, se ei tarkoita että tämä olisi niille automaattisesti paras/oikea paikka jatkossa, tai siis että tieto/ehdotukset keskitettäisiin tänne jatkossakin.

Aiemmin tässä topicissa on viitattu siihen miten asioihin pystytään vaikuttamaan, eli kerhon vetäjien/tms kautta. Ikävä kyllä on hyvin mahdollista että vetäjät ovat passiivisia/pihalla kuvioista ja/tai eivät itsekään tiedä/halua vaikuttaa asioihin.
Luultavasti vetäjät eivät informoi harrastajia siitä kaikesta mitä kerhotoimintaan liittyy, kuten mahdollisuudesta vaikuttaa asioihin ylemmille tahoille. Myös tähän asiaan pitäisi saada kehitystä, siis kerhotoimintaan.


Olet oikeassa, ei meidän tiimilläkään ole kokemusta muista kuin CS22 , CS 27 ja joistain jossa lukee vain TAkE OFF (on kovuudeltaan jossakin edellisten väliltä)
Yhtäkään CS 22 ei ole revennyt (ajettu varmaan liian hiljaa), mutta on käytettykin autossa yhdistelmää 2 kpl. 22:a ja 2 kpl. 27:ja, jolloin toimi kohtuu hyvin, mutta ennenkaikkea joka radalla.
Jos halua on, hyvin ehtii vielä testaamaan eri vaihtoehtoja. esim. kerhokisat ym.
Ja ettei maahantuojat unohtuisi, kesäksi vain 27:t.
Ensi kesä siirtymäkaudeksi.
Eli täksi talveksi 27, ja testauksen jälkeen toinen vaihtoehto mukaan.
Kilpailutetaan maahantuojat tuomaan eri vaihtoehdot esille, ja sitoutumaan tiettyyn hintaan, jos rengas valitaan.
Enkä tarkoita sitä, että halvin, olisi automaattisesti se valittava vaihtoehto.

Tältä pallolta on lähetetty ihminen kuuhun, ja saatu tuoduksi vielä takaisinkin.
Luulisi tämän rengasasian onnistuvan helpommin.
Ei muuta kuin kaikki hommiin, järjestelmällisesti edeten. Aika riittää kyllä vielä!
_________________
about:blank
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #32 : 06.10.03 - klo: 23.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"


Vielä ylempänä on konkreettisia ehdotuksia, miten asiat voidaan hoitaa, vieläpä alkavalle kaudelle.

Parin tunnin sisällä on myös tullut useita nykyistä sääntöä kritisoivaa mielipidettä. Niiden lisäksi voin luetella sinulle melkoisen joukon sellaisia, jotka ovat asiasta täsmälleen samaa mieltä, mutta eivät syystä tai toisesta tuo mielipidettään täällä julki. Sen sijaan en pystyisi kertomaan yhdestäkään, jonka mielestä nykyinen sääntö on parempi kuin vaikkapa ylläolevat ehdotukset.

.....


Eipä tunnu kaikesta huolimatta olevan selkeää kuvaa tämänkään topicin alla siitä mikä olisi tällä hetkellä se paras vaihtoehto. Erilaisia vaihtoehtoja on lukuisia, arvalla joutuisi niistä jonkun valitsemaan.... Aina kun tästä asiasta on keskusteltu, niin on löytynyt myös niitä, ketkä ovat olleet 27 renkaan kannalla... peräti tämänkin topicin alla...

Pystyisin itsekin kertomaan lukuisan määrän TS -kuskeja jotka ovat itse ehdottaneet siirtymistä 22 renkaasta 27 renkaaseen ja ne vastaukset on mulla paperilla ! (Kysely 2002).

Eli hommatkaahan kunnon testituloksia, ei mitään yhden eikä kahden kuskin testejä ja mutu tietoon pohjautuvia, kenties jopa toiselta kuultua "tietoa", vaan selvää faktaa, silloin asioita on paljon helpompi käsitellä...

Ja koittakaa muistaa koko ajan harrastajan kukkaro ja maahantuojien mukana olo....


Pystytkö kertomaan ne kuskit joista yllä mainitsit? Epäilen ettet pysty koska kyseiset kuljettajat eivät ole vaivautuneet kilpailuihin..  :shock: tällähän selittyy myös se että nykyiset kisoissa käyvät kuljettajat ovat yhtä mieltä ettei Suomessa pysty ajamaan järkevästi kilpaa CS27 muualla kuin kuusankoski-torppa linjalla. Ei CS27 toimimattomuus tullut minään yllätyksenä.. koitin muutaman vuoden kokemuksella sanoa ettei pito tule riittämään sisällä muilla radoilla... nyt sitten ovat viimeisetkin heränneet tähän kun vihdoin ovat pakotettuja testaamaan kyseisiä renkaita myös liukkaammilla radoilla.
Hommatkaa kunnon testituloksia.. pitääkö ne kestotestit, kierrosajat ja videot toimittaa kenelle, kun ei rehellisen ihmisen sanaan tai kirjoitukseen uskota?

Topicci on sinällää turha ettei mitään muutosta ole tulossa ja vihdoin vaivalla saatu SM-sarja kaatuu ainakin TS-10 osalta tähän rengas kysymykseen... suljetaanko topikki  :wink:
huvittavaa on kuinka vaikka väkisin onnistutaan löytämään se yksi 27 puollustaja muiden joukosta, vaikkei kyseinen kuljettaja edes joudu kiertämään noilla pidottomilla radoilla  :mrgreen:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #33 : 07.10.03 - klo: 00.13 »
Tumppi kirjoitti:

Päätökset on tehty ajat sitten ja selvästi ilmoitettu, että jos muutoksia tulee niin ne pitää tehdä ennen toukokuuta, että saadaan riittävästi siirtymäaikaa. Ja koska siihen mennessä ei mitään löytynyt niin kevät 2004 ajetaan sillä päätöksellä mikä on tehty.
                ------------          -------------          -----------

Testattiinko niitä renkaita, ennen toukokuista "päätöstä", ja kenen toimesta, ja millä radoilla.
Mistä voi lukea testiraportit?
Suoritettiinko kesällä mattotestejä? (missä lämpötiloissa?)

Toistan itseäni: Omalta osaltani olen huolehtinut 27:n hankinnan, ja maksanut ne; enkä aijo niitä myydä kenellekään.
Oli rengassääntö mikä hyvänsä talvella, kesäksi ne ei vielä riitä sittenkään.
Saa nähdä riittääkö rahat enää pyörittää kolmen kuljettajan, ja viiden auton tallia ensi kesänä.

Tumppi kirjoitti keväällä:

Lajiryhmän yksimielisellä päätöksellä kuultuamme alan asiantuntijaa, tulimme siihen tulokseen, että samoilla yllä olevilla perusteluilla luodaan ko. sääntö koskemaan myös TS-10 luokkaa

Ja koittakaa jo uskoa, että tuleva mattokausi ajetaan nykyisellä rengassäännöllä eli CS-22 ja CS-27 renkailla ajetaan myös kevään 2003 FTT-kilpailut. Ja tuon kevään aikana punnitaan uudestaan, onko tehty rengassääntö ollut oikea, myös mattokautta ajatellen vai ei. Jos todetaan kaikesta nykyisistä perusteluista huolimatta, että se ei toimi, niin sitten ilman muuta otetaan uudestaan harkitaan CS-22 renkaan hyväksyminen mattokaudelle 2004. Aivan samoin perusteluin EFRA teki sellaisen säännön jossa "palattiin" takaisin ei ehkä parhaaseen mahdolliseen renkaaseen, mutta sellaiseen jonka kaikki tietävät ja tuntevat. Ensi keväänä varmaankin saamme kuulla usealta kuljettajalta "testituloksia", kierrosaika vertailuja yms.. CS-22 ja CS-27 välillä . Ja muistetaan, että ajettava rengas ja luokkaan sopimaton rengas on kaksi eri asiaa! Kesä ajetaan sitten CS-27 renkailla."
          ------------           ------------          ------------
Kuka mystinen asiantuntija?   (onko yhden asiantuntijan mielipide parempi kuin, vaatimasi kahtakuljettajaa parempi mutu )

Luin keväisen keskustelufoorumin läpi, ja totesin suurimman osan vastustaneen 27:ja.
Myös 22:a
Joten, olisi luullun löytyneen jo silloin, muukin vaihtoehto.
Tiedän että tätä ei pitäisi kirjoittaa, mutta toivottavasti päätökseen ei ole vaikuttanut maahantuojan varastot.
Kyllä ne viimeistään ensi kesän asfaltilla hupenevat.

Teppo tuossa edellä kertoi monta asiaa, hyvin valaisevasti, eikä taatusti mutu periaatteella!

On kilpailijoilta ihan riittävä kädenojennus, purkaa maahantuojan varastoja, osin talvella ja täysin kesällä.
Vaikka eivät olekaan päätöstä olleet tekemässä!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #34 : 07.10.03 - klo: 07.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

1. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... nauran joka tapauksessa.... näin hauskaa ei ole ollut pitkään aikaan...

2. Yksi mies ei lajiryhmässä pysty sanelemaan yhtään mitään, vaan siihen tarvitaan tiukan paikan tullen enemmistö päätös....

3. Päätökset on tehty ajat sitten ja selvästi ilmoitettu, että jos muutoksia tulee niin ne pitää tehdä ennen toukokuuta, että saadaan riittävästi siirtymäaikaa. Ja koska siihen mennessä ei mitään löytynyt niin kevät 2004 ajetaan sillä päätöksellä mikä on tehty.

4. Leikitään ajatuksella .... Jos nyt aletaan takkia kääntämään joka välissä ja todetaan, että parin kuukauden päästä ajetaan muillakin kuin 27 renkailla, niin oletko valmis lunastamaan kaikilta kilpailijoilta ja maahantuojilta kaikki 27 renkaat pois ? Sillä semmoisen painostuksen eteen joutuisimme, jos nyt yks kaks alkaisimme päätöksiä muuttelemaan... Mutta oletko valmis ottamaan laskun vastaan, jos saan puhuttua muut lajiryhmän jäsenet muutoksen kannalle ?


1. Sinun sijassasi olisin valinnut itkun. Kisaajiakin on itkettänyt jo melko pitkän aikaa. Arvaas minkä ryhmän vuoksi?

2. Yksi tosi mies saa aikaan aika paljonkin, jos haluaa, ja tietää, mitä tekee. Miten kauan kestää, että olette esim. puhelimitse saaneet keskenänne päätöksen aikaiseksi? Viekö yli 2 tuntia?

3. Siirtymäajan puutteen vuoksi voit rauhassa etsiytyä peilin eteen.
Miksi ette tehneet päätöstä, kun sen oikea aika oli? Kuten lupasit, jos tarvetta on? Tarve on ollut koko ajan tiedossa. Ja siitä on myös muistutettu.

4. Lapsellinen kommenti, sen jälkeen, mitä lajiryhmä itse on saanut aikaan. Jatkan samalla linjalla: koska lajiryhmä on valinnut mielestään sopivimman renkaan meidän olosuhteisiimme, niin siellä istuvat lajin harrastajat varmasti kilvan varaavat itselleen kohtuulliset varastot CS-27 -renkaita.
Tosin, ongelmaa ei pitäisi olla, koska olettehan "parhaan" meille määränneet, jollloin niiden kauppa jatkunee ennallaan.


Mikäli käsitykseni "asiantuntijasta, jonka kuulemisen jälkeen lajiryhmä päätöksensä teki" on oikea, hän on todellakin yksi maan parhaista alalla. Kuulemani tiedon mukaan hän ei tosin ole itse aikeissa ajaa tekemällään rengassäännöllä lainkaan. Vaikka kärkikisaajiiin kuuluukin.


En kirjoittaisi näin kriittisesti, ellei lajiryhmän uskottavuus olisi SM/NM-kisojen jälkeen silmissäni täydellinen nolla. Ryhmä, joka antoi sivusta seuraten kaiken tapahtua, ja jolla ei jälkeen päinkään ole ollut asioista mitään sanottavaa, osoitti, että se ei ole tilanteen tasalla, eikä pysty tiukan paikan tullen ottamaan siitä vastuuta.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #35 : 07.10.03 - klo: 09.27 »
Onpahan soppa :lol:

Rengassääntö voidaan muuttaa vielä SM-sarjaan!

1. Myyjillä olevat CS 27 renkaat eivät mene hyllyssä pilalle, vaan ne voidaan myydä kesällä 2004, jolloin ajetaan CS-27 renkaalla

2. Tällä hetkelläkin käsittääkseni suurin osa renkaista tulee yhden tai kahden maahantuojan kautta.

3. Minulle ilmoitti MONTA kisakuskia torpan kisoissa, että he eivät aio ajaa 27 renkailla kisaa keväällä. Lähinnä pito Tampereella turussa ja Esim seinäjoella ei kiinnosta.

4. LRP rengasta myydään myös NOSRAM merkkisenä eli rengasta saisi, FUTURE RC:ltä, RC-pisteestä, Power racingistä ja varmaan myös sujut Oy:ltä, joten jakelu on helppo nakki.


Ehdotan AKK yhteyshenkilönä/ MMR puheenjohtajana rengassäännön muuttamista keväälle LRP-R24 renkaaseen vapaalla insertillä ja vanteella.

Laitan tämän Tumpille sähköpostina.

Kuitenkin jos rengas EI toimi Mäntsälässä, perun esityksen.
Ja nimenomaan rengas, ei insertti.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #36 : 07.10.03 - klo: 10.21 »
Hyvä ehdotus.
Mäntsälässä saadaan kokemuksia sitten isolla rintamalla tuosta renkaasta, mutta toivottavasti kyseinen vanne ja insertti eivät pilaa renkaan ominaisuuksia liiaksi.
Voin ajaa kyseisessä kisassa Orion B renkaalla vertailun vuoksi  :wink:  vielä kun saadaan CS27 kannattajat ajamaan niillä niin saadaan kunnon TM testit pystyyn  8)

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #37 : 07.10.03 - klo: 14.55 »
Kysymys: Kuinka moni niistä, jotka ovat koittaneet Orionin tai LRP:n renkaita ovat olleet niihin tyytymättömiä? Eipä ole kukaan ainakaan foorumilla valittanut... Samaa ei voi sanoa CS saippuakiekoista...

Onneksi Mäntsälässä on tajuttu järjestää kisat LRP renkailla niin joku ehkä tajuaakin, että CS-27 ei todellakaan ole se paras vaihtoehto. Vielä paremmin LRP renkaat toimivat kun niihin laitetaan JB foamit sisään (jonka voisi mun puolesta matolle laittaa yksityyppi-insertiksi). Jos niitä esim. Orioneihin vertaa niin ei sitten kannata ajaa niillä vakio-LRP inserteillä, vaikka ihan hyvin ne kyllä niilläkin toimivat.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #38 : 07.10.03 - klo: 15.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Hyvä ehdotus.
Mäntsälässä saadaan kokemuksia sitten isolla rintamalla tuosta renkaasta, mutta toivottavasti kyseinen vanne ja insertti eivät pilaa renkaan ominaisuuksia liiaksi.
Voin ajaa kyseisessä kisassa Orion B renkaalla vertailun vuoksi  :wink:  vielä kun saadaan CS27 kannattajat ajamaan niillä niin saadaan kunnon TM testit pystyyn  8)


Voi olla vaikee Teppo vertailla (vrt. Juhon kommentti), jos toiset ajaa LRP omalla insertillä :lol: .
Vapaa insertti ja vanne on poikaa.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #39 : 07.10.03 - klo: 15.40 »
Lupaan ootella viimeisessä mutkassa muita sit finaalissa..  :mrgreen:

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #40 : 07.10.03 - klo: 17.12 »
Nykyinen rengassääntö on siis tehty kyselyn perusteella, jota ei voi pitää luotettavana? Uusi äänestys siis tarvitaan.

Mäntsälän kapinat: 35+17 ilmoittautunutta jo tähän mennessä, aktiivikisaajia, aikaa kisoihin 2 ja puoli viikkoa.
Jos vaikka ilmoittautumisen yhteydessä jaetaan kaikille lomake, jossa kysyttäisiin mielipiteitä rengasasiasta (miksei samalla muistakin sääntöasioista) samaan tapaan kuin Tumpin aikanaan teettämässä kyselyssä ja jonka saa palauttaa vasta palkintojen jaon yhteydessä. Siinä olisi kaikille aikaa pohtia monta tuntia, jos ei halua mielipiteellään vaikuttaa niin ei tarvitse palauttaa paperia. Ja kyselyryhmä on varmasti oikea.

Mitä sitten lomakkeessa kysyttäisiin, miten ja kuka sen laatisi ja huolehtisi siitä? 2 1/2 viikkoa aikaa pohtia sitä.

Poissa Pexi

  • TamUA
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #41 : 07.10.03 - klo: 20.27 »
Ajattelin myös osallistua tähän keskusteluun, kun kerta mielipide löytyy.
Kun olen kokeillut täällä Tampereella Treeneissä 27 renkaita päivän viimeisellä akulla jolloin pidon pitäisi olla mahdollisimman hyvä olen todennut että ei tartte ajaa ja että en aja enää niillä renkailla ainakaan harjoitusta.
Lisäksi toinen huono puoli CS 27 renkaassa on se, että vaikka auton saisikin kohtalaisen hyväksi säädöiltään, olisi auto kuitenkin luistava ja sladissa ajettava, jolloin tarkkaa lähellä toisia finaali ajamista olisi mahdoton ajaa johtuen auton huonosta hallinnasta ja reaktio nopeudesta käskyihin.
Juuri siistiä ajoa on painotettu kaikissa ajajakokouksissa, joka on helpompaa/ mahdollista pitävillä renkailla.
Jos tarkkaillaan  sitten CS 22 rengasta on ongelmat kohdistuneet tietääkseni vain tiettyjen automerkkien kuskeihin. Voi asia tietysti johtua jostain muustakin, mutta kun olen jutellut muiden saman merkin kuskien kanssa kuin minä ei ole moista repeämis ongelmaa ollut.

Mikä valitaan uudeksi renkaaksi vai onko vaihtoehtoja monta on vaikea kysymys, sen vain tiedän että sen ei pidä olla CS 27 eikä CS 22 kun molemmista on tullut paljon kritiikkiä.

Henkilökohtaisesti olen kuitenkin Orionin Renkaan kannalla talvikaudelle, koska myös osa suurista kisoista sisällä ajetaan ko. renkaalla.

Orion renkaasta ei ole kokemusta ulkoa, mutta eikös sillä renkaalla ajettu MM kisat viimeks?

Eli lyhyesti :
Talvella: Orion  ( kuten EFRAn talvi kisoissa )
Kesällä: CS 27  ( kuten EFRAn kesäkisoissa )
Team XRay

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #42 : 07.10.03 - klo: 20.30 »
Ei hirvittävän vahvasti mee tällä hetkellä Suomen pikkuautoilulla... Löytyisikö nyt jokaiselta pieni hetki olla itsekseen, että miettiä onko tämä oikea tapa kehittää lajia? Varmasti lajiryhmä olisi voinut tehdä asioita toisin, mutta onko tämä oikea tapa harrastajilta tuoda asioita esiin?

Muutamilta kuskeilta kyselin keväällä renkaasta ja heidän mielipide oli, että 27:lla pystyy ajamaan matolla. Itsellä kokemukset oli pienet, mutta ei huolestuttavat. Keväällä muistaakseni myös kritisoitiin sitä, että joudutaan saippuakiekoilla ajamaan kesällä (ei ehkä foorumissa, mutta ainakin kisapaikoilla), silti saatiin ajettua. Näillä kokemuksilla en pitänyt 27:aa varmasti parhaana renkaana, mutta varmana ratkaisuna harrastajan kannalta. Renkaan hinta ei ole järkyttävän kallis ja saatavuus on taattu.

Ja muistuksena, että SM sarjaa tullaan ajamaan Kuusankoskella, Riihimäellä, Turussa ja Laukaalla. Ei Seinäjoella eikä Tampereella.

Minä olen jutellut ainoastaaan yhden ihmisen kanssa (kaverit pois luettuna) kilpailupaikoilla lajin tulevaisuudesta ja säännöistä, tämä kyseinen henkilö ei tietääkseni ole lukenut ko foorumia. Lajiryhmän jäseniä on ollut kilpailupaikoilla melko usein, mutta miksi siellä ei tulla sanomaan mitä mieltä ollaan asioista tai ei ainakaan minulle. Pidän puhumista henkilökohtaisesti huomattavasti parempana tapana kommunikoida kuin foorumia tällaisissa asioissa.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #43 : 07.10.03 - klo: 21.01 »
Kuka on "lajiryhmä" ??
THR

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #44 : 07.10.03 - klo: 21.22 »
Ja minä kun luulin, että nykyisenä tietokoneaikana ei tarttis enää karvalakkilähetystöjä!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #45 : 07.10.03 - klo: 22.46 »
Spif, hienoa, että osallistuit tähän keskusteluun. Nostan vilpittömästi hattua.

Mutta sinun ja muun lajiryhmän asenne, että lajin yhteisistä ja varsinkin tärkeistä asioista ei pitäisi keskustella lajin yhteisessä keskustelufoorumissa, ei voisi olla enempää metsässä. Mitä tarkoitusta varten RC-foorumi sitten ylipäätään on olemassa?

Hyvä, että tämä tuli esiin. Olen nimittäin manannut mielessäni lukemattomat kerrat juuri tätä linjaanne. Kuten Tumppi aikoinaan erään toisen konfliktin yhteydessä näillä palstoilla avautui, miten häntä oli lajiryhmään tullessaan varoitettu osallistumasta millään tavalla foorumin keskusteluihin. Se kertoo kaiken siitä taudista, mitä lajiryhmämme valitettavasti sairastaa.

Tunnen lajiryhmän jäsenet jollakin tavalla kaikki. Kavereina te olette jokainen mitä mukavimpia, enkä missään tapauksessa ole esittämässä mitään henkilökohtaisia mollauksia. Mutta ryhmänä toimimisenne on mennyt jollakin tavalla vikaan, näin harrastajarivistä katsoen. Tulkoon se nyt tässä sanottua.

Tumpille iso plussa siitä, että hän kaikesta huolimatta on ollut framilla, ja useat kerrat joutunut koko ryhmän puolesta vastaanottamaan kaikenlaisia tunteenpurkauksia. Vaikka on itse lajin osalta kaikkein tietämättömin ja "viattomin". Toivottavasti jaksat jatkaa.

On hienoa, jos lajiryhmäläisten luokse voi tulla juttelemaan kisojen yhteydessä. Mutta se on vain teoriaa, hurskastelua, ja toimii ainoastaan lähimpien kavereiden osalta, kuten itse totesitkin. Miten moni vieraampi, junnu- tai murrosikäinen kisaaja on niin tehnyt? Ei varmasti yksikään. Eihän teitä edes tunneta lajin uusien tulijoiden joukossa.
Ja vaikka asiaa ja rohkeutta olisikin, kisoissa on ihan riittävästi näprättävää, että maailman parantamiseen jäisi aikaa. Jos ei itsellä, niin sitten teillä.

Lajin yhteinen keskustelufoorumi on tätä päivää, ja se toimii, paitsi nykyisen lajiryhmän osalta. Foruumin voima on siinä, että se tavoittaa kaikki harrastajat ympäri maan, reaaliajassa, ja kaikki voivat osallistua siihen. Ja ennen kaikkea ryhmädynamiikka: yksi heitetty ajatus synnyttää toisen, se kolmannen, ja niin edelleen. Täsmälleen näin kävi tämän rengassäännön kanssa. Vain yhden vuorokauden aikana. Toivottomalta näyttänyt taistelu tuulimyllyjä vastaan otti yht'äkkiä tulta, kun muutama kirjoittaja tarttui asiaan. Ja nyt meillä kohta on sekin asia järjestyksessä.
Ei voisi parempaa todistusta olla foorumin tarpeellisuudesta!

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #46 : 07.10.03 - klo: 23.05 »
VesaK puhuu asiaa. Miksei foorumia voi ottaa yhtenä virallisista yhteyskanavista? Täällä kuitenkin käydään paljon keskusteluja lajin kannalta tärkeistä asioista.
Vaikka olenkin vielä aloitteleva kilpailija niin olen kuitenkin niitä joita tulevat päätökset melkeinpä eniten koskevat. Foorumilla kuitenkin tulee paljon ehdotuksia, hyviä ja huonoja, mutta kuitenkin ne kaikki tulisi ottaa huomioon sääntöjä tehdessä.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #47 : 07.10.03 - klo: 23.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Pexi"

Henkilökohtaisesti olen kuitenkin Orionin Renkaan kannalla talvikaudelle, koska myös osa suurista kisoista sisällä ajetaan ko. renkaalla.

Orion renkaasta ei ole kokemusta ulkoa, mutta eikös sillä renkaalla ajettu MM kisat viimeks?

Eli lyhyesti :
Talvella: Orion  ( kuten EFRAn talvi kisoissa )
Kesällä: CS 27  ( kuten EFRAn kesäkisoissa )


Ehdottaisin seuraavaa talvikaudelle:
TS-10: Orion
Tj-10: CS-27

Näin ei voitaisi vedota siihen että kauppiaat ei saa myytyä valmiiksi tilaamiaan varastoja. Ja virikuskit kellä on ylimääräsiä 27:ja varastossa (jos on semmosia) voisivat myydä nakit stanu-kuskeille.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #48 : 07.10.03 - klo: 23.41 »
Orion tai LRP/Nosram renkaaksi TS-luokkaan, stanuille cs-27.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa matti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #49 : 08.10.03 - klo: 08.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Orion tai LRP/Nosram renkaaksi TS-luokkaan, stanuille cs-27.


Stanussa pystyy cs-27:koilla ajamaan ilman ongelmia täällä Oulussa, joten ei minulla ainakaan ole mitään tuota ehdotusta vastaan. Miten muut stanukuskit, jotka aikovat kisoja talvella kiertää?
Tuosta lajiryhmästä. Olisiko Mäntsälässä paikallaan lajiryhmän jonkinlainen esittäytyminen? Paikalla on kuitenkin taas jälleen kerran aivan uusia kisaajia, joilla ei välttämättä tästä ryhmästä ole mitään tietoa. Tulisivat ainakin informoiduksi aiheesta...
Masami is back

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #50 : 08.10.03 - klo: 08.59 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
Mutta sinun ja muun lajiryhmän asenne, että lajin yhteisistä ja varsinkin tärkeistä asioista ei pitäisi keskustella lajin yhteisessä keskustelufoorumissa, ei voisi olla enempää metsässä. Mitä tarkoitusta varten RC-foorumi sitten ylipäätään on olemassa?
....
....
....
On hienoa, jos lajiryhmäläisten luokse voi tulla juttelemaan kisojen yhteydessä. Mutta se on vain teoriaa, hurskastelua, ja toimii ainoastaan lähimpien kavereiden osalta, kuten itse totesitkin. Miten moni vieraampi, junnu- tai murrosikäinen kisaaja on niin tehnyt? Ei varmasti yksikään. Eihän teitä edes tunneta lajin uusien tulijoiden joukossa.
.....
Lajin yhteinen keskustelufoorumi on tätä päivää, ja se toimii, paitsi nykyisen lajiryhmän osalta. Foruumin voima on siinä, että se tavoittaa kaikki harrastajat ympäri maan, reaaliajassa, ja kaikki voivat osallistua siihen.
....


En nyt noinkaan kovasti kritisoisi, sitä mitä Spiffi tarkoitti. Varmastikin tämä forumi on ihan hyvä paikka keskustella ja kehitellä asioita kenties valmiiksi asti. Jonkun vain pitäisi ne hyvät ideat sitten koostaa ja pistää paperille ja esittää niitä eteenpäin kenties sen oman luokkayhteyshenkilön kautta lajiryhmälle. Jolloin aivan varmasti ne esitetyt asiat tulee käsiteltyä. Mutta ei varmastikaan voida vaatia sitä että lajiryhmä yrittää poimia mahdollisia ehdotuksia tältä forumilta, vaan kyllä jonkun muun pitää se ns. "lopullinen" yhteenveto ja esitys tehdä.

Koska tässä kyseisessä luokassa on melkein joka kisassa 2-3 lajiryhmän edustajaa mukana, niin ei voi olla mikään ongelma mennä keskustelemaan asioista "face-to-face" se antaa aina paremman kuvan tilanteista. Tosin monet eivät uskalla käydä henk.koht. keskusteluja vaan kirjoittavat mieluimmin nimimerkkien takaa, se on niin paljon helpompaa.

Ihan vain tiedoksi kaikille. Mulla ja Vesak välillä "sätii" kohtuu lujaa keskenään, siitä huolimatta aina kun näemme ensin kättelemme sitten keskustelemme asioista ja tulemme hyvin toimeen. Tämmöinen käsitys mulla on...

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #51 : 08.10.03 - klo: 09.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Orion tai LRP/Nosram renkaaksi TS-luokkaan, stanuille cs-27.


Tämä ehdotus on hyvä.

Poissa claustro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://claustro.bbs.fi
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #52 : 08.10.03 - klo: 09.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Koska tässä kyseisessä luokassa on melkein joka kisassa 2-3 lajiryhmän edustajaa mukana, niin ei voi olla mikään ongelma mennä keskustelemaan asioista "face-to-face" se antaa aina paremman kuvan tilanteista.

Olen itse kohtuullisen tuore harrastaja enkä todellakaan tunne näöltä ketään lajiryhmän edustajia. En varsinaisesti ota kantaa tähän rengasongelmaan, koska minulla ei ole riittävää kokemusta tai näkemystä muista renkaista. Mutta kuinka moni tunnistaa kisapaikalta nämä lajiryhmän edustajat? Itse tunnistaisin ehkä VesaK:n ja Tepon. Muiden henkilöiden kasvoja en osaa yhdistää nimiin.
Toni Walther, retired operator

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #53 : 08.10.03 - klo: 10.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Kokemusten perusteella voin tuumata seuraavaa rengasasian tiimoilta pohojosen poikien puolestapuhujana.. ;)

Take Off CS-27: Musta, pyöreä, vyöllä varustettu RC-auton rengas. Pito jonkunlainen, parempi kuin jäällä. Ei kulu hirveesti, muttei myöskään ole kovin "ajettava"

--------------------------------------------------------------------------------
 
Vesa kirjoitti:
Orion tai LRP/Nosram renkaaksi TS-luokkaan, stanuille cs-27.
--------------------------------------------------------------------------------
Matti kirjoitti:

Stanussa pystyy cs-27:koilla ajamaan ilman ongelmia täällä
Oulussa, joten ei minulla ainakaan ole mitään tuota ehdotusta vastaan. Miten muut stanukuskit, jotka aikovat kisoja talvella kiertää?
Tuosta lajiryhmästä. Olisiko Mäntsälässä paikallaan lajiryhmän jonkinlainen esittäytyminen? Paikalla on kuitenkin taas jälleen kerran aivan uusia kisaajia, joilla ei välttämättä tästä ryhmästä ole mitään tietoa. Tulisivat ainakin informoiduksi aiheesta...
--------------------------------------------------------------------------------
Pexi kirjoitti:

Ajattelin myös osallistua tähän keskusteluun, kun kerta mielipide löytyy.
Kun olen kokeillut täällä Tampereella Treeneissä 27 renkaita päivän viimeisellä akulla jolloin pidon pitäisi olla mahdollisimman hyvä olen todennut että ei tartte ajaa ja että en aja enää niillä renkailla ainakaan harjoitusta.
Lisäksi toinen huono puoli CS 27 renkaassa on se, että vaikka auton saisikin kohtalaisen hyväksi säädöiltään, olisi auto kuitenkin luistava ja sladissa ajettava, jolloin tarkkaa lähellä toisia finaali ajamista olisi mahdoton ajaa johtuen auton huonosta hallinnasta ja reaktio nopeudesta käskyihin.
Juuri siistiä ajoa on painotettu kaikissa ajajakokouksissa, joka on helpompaa/ mahdollista pitävillä renkailla.
Ajattelin myös osallistua tähän keskusteluun, kun kerta mielipide löytyy.
Kun olen kokeillut täällä Tampereella Treeneissä 27 renkaita päivän viimeisellä akulla jolloin pidon pitäisi olla mahdollisimman hyvä olen todennut että ei tartte ajaa ja että en aja enää niillä renkailla ainakaan harjoitusta.
Lisäksi toinen huono puoli CS 27 renkaassa on se, että vaikka auton saisikin kohtalaisen hyväksi säädöiltään, olisi auto kuitenkin luistava ja sladissa ajettava, jolloin tarkkaa lähellä toisia finaali ajamista olisi mahdoton ajaa johtuen auton huonosta hallinnasta ja reaktio nopeudesta käskyihin.
Juuri siistiä ajoa on painotettu kaikissa ajajakokouksissa, joka on helpompaa/ mahdollista pitävillä renkailla.

Eli lyhyesti :
Talvella: Orion ( kuten EFRAn talvi kisoissa )
Kesällä: CS 27 ( kuten EFRAn kesäkisoissa )
--------------------------------------------------------------------------------

Vastaus Vesalle:

Pidätkö TJ:tä jonain TS:n täyteluokkana, vai TS:n roskien "ongelmajätelaitoksena", kenties rahoittajana?
Olisitkohan samaa mieltä jos ajaisit TJ:ssä?
Luokassa, jossa kustannukset ovat kaikkein kalleimmat.

Kun tyhjästä aloittaa, niin edessä on:

Kaluston hankinta. (auto, akut, laturit, välineet huoltoon, ym. ym.)
Joo, ei todellakaan unohtuneet RENKAAT !
Ja kun aloittelija sitten kaiken jälkeen joutuu harjoittelemaan, ajamaan kilpaa, renkailla jotka:
- joko toimivat, tai sitten ei
- kuluvat jatkuvan luiston johdosta nopeasti
- käyvät kaluston päälle muutenkin kalliiksi jne...

-JA NÄKÖJÄÄN MATTOJEN SIIRTOKUSTANNUKSETKIN, VAKUUTTAMINEN jne.   :mrgreen:   (kuten jäljempänä käy ilmi)

Vastaus Matille:

Oletko valmis tuomaan ne Oulun "ihmematot" tänne etelään, ja mahdollisesti kaikille kilpailupaikoille?
(kyllä meilläkin kotiradalla toimivat ihan kohtuu hyvin, mutta siinä kotiradassa on ne omat etunsa. "säätöaikaa" on ollut riittävästi")

------------------------------------------------------------------------------

PEXI:lle !

Ilmaisit asian tosi hyvin, samaa olen yrittänyt sanoa, en vain ole osannut ilmaista sitä noin hyvin, ja lyhyesti!
Ehkäpä se kokemusero meillä on se, joka on vaikuttanut em:n.

Äänestääkin voisin samoin, mutta ei olisi oikein äänestää Orionia, koska ei ole kokemusta siitä.
Selvyyden vuoksi, ei se kyllä olisi väärinkään jos, vaihtoehtona on......(se mistä on kokemusta!)

Turhautuminen on lähellä.....................
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #54 : 08.10.03 - klo: 10.44 »
Claustron kanssa samoilla linjoilla.

Eli kuka on lajiryhmä ?
Jos on mahdollista vaikuttaa lajiryhmän kautta niin helpottaisi jos tietäisi kutka he ovat.
Nimet kiitos !
THR

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #55 : 08.10.03 - klo: 11.00 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"

--------------------------------------------------------------------------------
 
Vesa kirjoitti:
Orion tai LRP/Nosram renkaaksi TS-luokkaan, stanuille cs-27.
--------------------------------------------------------------------------------
Matti kirjoitti:

Stanussa pystyy cs-27:koilla ajamaan ilman ongelmia täällä
Oulussa, joten ei minulla ainakaan ole mitään tuota ehdotusta vastaan. Miten muut stanukuskit, jotka aikovat kisoja talvella kiertää?
Tuosta lajiryhmästä. Olisiko Mäntsälässä paikallaan lajiryhmän jonkinlainen esittäytyminen? Paikalla on kuitenkin taas jälleen kerran aivan uusia kisaajia, joilla ei välttämättä tästä ryhmästä ole mitään tietoa. Tulisivat ainakin informoiduksi aiheesta...
--------------------------------------------------------------------------------

Vastaus Vesalle:

Pidätkö TJ:tä jonain TS:n täyteluokkana, vai TS:n roskien "ongelmajätelaitoksena", kenties rahoittajana?
Olisitkohan samaa mieltä jos ajaisit TJ:ssä?
Luokassa, jossa kustannukset ovat kaikkein kalleimmat.

Kun tyhjästä aloittaa, niin edessä on:

Kaluston hankinta. (auto, akut, laturit, välineet huoltoon, ym. ym.)
Joo, ei todellakaan unohtuneet RENKAAT !
Ja kun aloittelija sitten kaiken jälkeen joutuu harjoittelemaan, ajamaan kilpaa, renkailla jotka:
- joko toimivat, tai sitten ei
- kuluvat jatkuvan luiston johdosta nopeasti
- käyvät kaluston päälle muutenkin kalliiksi jne...

Vastaus Matille:

Oletko valmis tuomaan ne Oulun "ihmematot" tänne etelään, ja mahdollisesti kaikille kilpailupaikoille?
(kyllä meilläkin kotiradalla toimivat ihan kohtuu hyvin, mutta siinä kotiradassa on ne omat etunsa. "säätöaikaa" on ollut riittävästi")

------------------------------------------------------------------------------


Ei stanua pidetä minään täyteluokkana tai ongelmajätelaitoksena. On vaan fakta että virissä on paljon enemmän vauhtia ja tilanteet tulevat nopeammin jolloin tarvitaan renkailta kykyä välittää ohjausliikkeet nopeasti rataan, eli virissä renkaan toiminta on tärkeämpää kuin stanussa. Ja pääasiassa kaikki jotka ovat nyt kritisoineet rengassääntöä ovat olleet virikuskeja.

Rengassääntöä ei voi näin lähellä kautta mennä noin vain muuttamaan koska joillain kauppiailla saattaa olla varastossaan juuri saapunut erä sääntörenkaita koko talven varastoksi ja jos se on yhtäkkiä tarpeeton niin heillä on melkoinen työ saada ne myytyä tekemättä suurta tappiota. Sääntömuutoksia tehdessä on ajateltava myös kauppiaita koska suurin osa kuljettajista on kuitenkin heistä riippuvaisia.

Ja mattoja ei noin vain lähdetä kuskaamaan toiseen päähän Suomea. Toki jos maksat meille pakettiauton vuokran, bensat, pakettiauton kuskin ja apukuskin kisan ja ruuat niin voidaan alkaa miettimään :-) Mattojen kuskauksessa on kuitenkin aina riskinsa mattojen vahingoittumisen kannalta ja matot on kalliita.

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #56 : 08.10.03 - klo: 11.02 »
Lajiryhmän henkilöt löytää osoitteesta: www.akk-motorsport.fi/lajit/pienoisautoilu/lajiryhma  . Muistakaa katsoa myöskin lajiyhteyshenkilöt, heitä ei passaa missään tapauksessa unohtaa.

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #57 : 08.10.03 - klo: 11.16 »
Mielipiteitä on monia. Itse olen ihan tykännyt ajaa ainakin meidän Oulun matoilla 27 renkailla. Ja en pidä pahana vaikka niilä sarja nyt ajettaisiin.

Itse pomppisin kuitenkin riemusta jos otettaisiin käyttöön valmiiksi liimatut setit. Renkaiden liimaus on tympein operaatio RC autoilussa. Erityisesti jos on allerginen pikaliimalle. Lisäksi ei tarvisi pelehtiä erilaisten vanteiden ja inserttien kanssa.

----

Toinen juttu. Miten nopeasti EFRA sääntöjä sovelletaan täällä suomessa. EFRAN kotisivuilta kävin vakoilemassa ja on hyvin mahdollista, että päättävät ensikuussa kokouksessaan, että touringissa tullaan ensi vuonna ajamaan 10 kiekkaisilla koneilla. Ainakin tuota oli parin maan toimesta ehdotettu.

Jos näin käy ajammeko jo mekin ? Jälleen hiukka viimmetippaan menis, koska tuo päästös tulisi vain n. 1kk ennen sarjan alkua.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #58 : 08.10.03 - klo: 11.17 »
Yippo, oletko valmis maksamaan harjoitus, auton säätömatkat, hotellit ym. kustannukset, täältä sinne toiseen päähän suomea?
Niin ja matkavakuutukset.
Ei täältä niin vain lähdetä harjoitusmatkalle..... :lol:

Täytyy näköjään siirtyä ajamaan viriä, vakio koneella, jos kerta vauhti on liian lujaa näille saippuapaloille!   :lol:

Kirjoitan nyt oikein hitaasti, jotta menee perille, KESÄLLÄ ajetaan ne varastot tyhjiksi. (kuluminen on sen mukaista, ettei mene kauaakaan!  :twisted:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #59 : 08.10.03 - klo: 11.27 »
Lainaus
Vastaus Vesalle:

Pidätkö TJ:tä jonain TS:n täyteluokkana, vai TS:n roskien "ongelmajätelaitoksena", kenties rahoittajana?
Olisitkohan samaa mieltä jos ajaisit TJ:ssä?
Luokassa, jossa kustannukset ovat kaikkein kalleimmat.

Kun tyhjästä aloittaa, niin edessä on:

Kaluston hankinta. (auto, akut, laturit, välineet huoltoon, ym. ym.)
Joo, ei todellakaan unohtuneet RENKAAT !
Ja kun aloittelija sitten kaiken jälkeen joutuu harjoittelemaan, ajamaan kilpaa, renkailla jotka:
- joko toimivat, tai sitten ei
- kuluvat jatkuvan luiston johdosta nopeasti
- käyvät kaluston päälle muutenkin kalliiksi jne...



Siis täh?

TeeTeeKoo:

Missäköhän mun sanomisesta nyt tommosta on saatu väännettyä? Haloo! Olenko puhunut jostain täyteluokasta yms? En mielestäni. Selitäppä tarkemmin jos/kun kerta olet "syyllistämässä". Perusteita ei pahemmin näy.

Ja mitä hinnakkuuteen tulee, viri vie stanusta voiton 6-0.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC