Kirjoittaja Aihe: Missä on sääntömuutosehdotukset ?  (Luettu 17959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« : 06.10.03 - klo: 15.14 »
Meinasin vastailla tonne "kilpailut -forumille" ja siellä "LRP Touring TULOKSET & jälkipeli " .... ja koska kyseinen asia joka toisen otsakkeen alla herättelee kysymyksiä, niin otetaan ko. aihe kokonaan oman topicin alle....
*****************************************************

Hienoa nähdä, että edelleenkin muutamien toimesta asiasta yritetään väen väkisin jutun juurta vääntää, vaikka monet asiat ovatkin jo moneen kertaan täällä perustellen kerrottu. Ilmeisesti perustelut ovat olleet huonoja. Tähän juupas eipäs leikkiin en itse enää lähde, se on muiden hommaa....


Totean vain sen että, lajiryhmä on kokonaisuudessaan harrastajia ja kilpailijoita varten. Lajiryhmän tehtävä ei ole "omasta päästä" keksiä uusia sääntöjä ja sitten perustella niitä. Vaan uusien sääntöehdotusten tulee lähteä selkeinä sääntöehdotuksina lajin harrastajien parista (tai järjestäjien tai jopa kilpailijoiden) ja jos sille haluaa painoarvoa saada, niin silloin asioista kannattaa ko. luokan luokkayhteyshenkilön kanssa keskustella ja yrittää saada ko. henkilön hyväksyntää myös ko. sääntöehdotukselle. Silloin uusien sääntöehdotuksien läpimeno on aina paremmalla pohjalla.


Lajiryhmän kokoonpano saattaa hyvinkin olla sellainen, että siellä ei ole jonkun tietyn luokan asiantuntijaa ollenkaan mukana. Senpä vuoksi meillä on olemassa jokaiselle luokalle omat asiantuntija luokkayhteyshekilöt, joiden tehtävänä on myös pitää yhteyttä kilpailutapahtumien aikana ja kenties muulloinkin oman luokkansa harrastajiin/kilpailijoihin/järjestäjiin ja sen kautta yhdessä rakentaa omaa luokkaansa kohti parempaa tulevaisuutta.


Jos lajiryhmä olisi lähtenyt esim. tässä rengasasiassa tekemään kokonaan uutta ratkaisua ja se olisikin sitten osoittaunut syystä tai toisesta "susiratkaisuksi", silloin olisi todennäköisesti jälleen kerran asiat pistetty lajiryhmän syyksi. Joten parempi odottaa kunnon ratkaisuja jos sellaisia löytyy....


Jostain ihmeen syystä tämä rengasasia ei ole poikinut yhtäkään sääntömuutosehdotusta, vaikka "kaikki" ovatkin nykysääntöä vastaan ? Mistähän moinen asia sitten johtuu ? Onko todellisuudessa niin, että muutamat vastustavat ja toiset menevät muuten vain mukana ? Vai onko niin, että asioista on kiva kritisoida ja siten ei itse ole minkäänlaisia haluja tehdä asialle yhtään mitään ?


Eli missä on sääntömuutosehdotukset ko. asiasta ?

Poissa claustro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://claustro.bbs.fi
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #1 : 06.10.03 - klo: 15.29 »
Keneen tavallinen harrastaja voi olla yhteydessä ja ehdoittaa kyseistä muutosta? Kuka on se henkilö joka ajaa asiaamme Lajiryhmän edustajana?
Toni Walther, retired operator

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #2 : 06.10.03 - klo: 15.32 »
Lainaus käyttäjältä: "claustro"
Keneen tavallinen harrastaja voi olla yhteydessä ja ehdoittaa kyseistä muutosta? Kuka on se henkilö joka ajaa asiaamme Lajiryhmän edustajana?


Esim. oman seuran kautta tai sitten ->

-> http://www.akk-motorsport.fi/lajit/pienoisautoilu/

R/O POLTTOMOOTTORI CROSSI (ja Large Scale) - Tapani Kurvinen

R/O POLTTOMOOTTORI RATA - Lauri Seppala

R/O SÄHKÖ RATA - Heikki Helin

R/O SÄHKÖCROSSI - Olli Andersson

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #3 : 06.10.03 - klo: 19.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Jostain ihmeen syystä tämä rengasasia ei ole poikinut yhtäkään sääntömuutosehdotusta, vaikka "kaikki" ovatkin nykysääntöä vastaan ? Mistähän moinen asia sitten johtuu ? Onko todellisuudessa niin, että muutamat vastustavat ja toiset menevät muuten vain mukana ? Vai onko niin, että asioista on kiva kritisoida ja siten ei itse ole minkäänlaisia haluja tehdä asialle yhtään mitään ?


Täyttä potaskaa, Tumppi.

Kuten LRP Touring-topicissa TeeTeeKoo kírjoitti, esimerkiksi tätä on ehdotettu - miten sen voisi selkeämmin esittää:

"Esitettiin korjausta sääntöön mm. siten, että CS-27 olisi ainoa rengas vain kesäkaudella, mutta talvikaudella sallittaisiin lisäksi myös CS-22, joka pehmeämpänä ja pitävämpänä on "tyypillinen" mattoratarengas."

On myös ehdotettu, nimiltäkin mainiten, selkeästi paremmiksi ja kestäviksi tiedettyjä renkaita.


Miksi asiat pitää yrittää muuttaa sellaisiksi, mitä ne eivät ole?

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #4 : 06.10.03 - klo: 19.12 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"



Täyttä potaskaa, Tumppi.

Kuten LRP Touring-topicissa TeeTeeKoo kírjoitti, esimerkiksi tätä on ehdotettu - miten sen voisi selkeämmin esittää:

"Esitettiin korjausta sääntöön mm. siten, että CS-27 olisi ainoa rengas vain kesäkaudella, mutta talvikaudella sallittaisiin lisäksi myös CS-22, joka pehmeämpänä ja pitävämpänä on "tyypillinen" mattoratarengas."

On myös ehdotettu, nimiltäkin mainiten, selkeästi paremmiksi ja kestäviksi tiedettyjä renkaita.


Miksi asiat pitää yrittää muuttaa sellaisiksi, mitä ne eivät ole?


Kannattaisi perehtyä seikkaan tarkemmin.... Jos lajiryhmän tehtävä on poimia mahdolliset "sääntöesitykset" epäviralliselta webbi -forumilta, niin kyllä silloin ollaan pahasti kateissa.

Joten jos sinulle on epäselvää miten mahdolliset sääntömuutosesitykset pitää tehdä, niin otapas selvää seurasi henkilöiltä joille menee AKK:n virallinen posti, siellä on kerrottu mm. se koska mahdolliset muutosesitykset pitää olla AKK:ssa.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #5 : 06.10.03 - klo: 19.13 »
Omien kokemusten ja kuulopuheiden perusteella en haluasi sääntörenkaaksi kumpiakaan CS:iä, 27:t ei pidä ja 22:t repeilee. Orionit ei ilmeisesti ole juurikaan pitävämmät kuin 27:t, ainakaan niillä ei lujempaa pääse, kuin ehkä kympän tai kaks. LRP:stä ei ole kokemuksia eikä luotettavia kuulopuheita. LRP:n ja Orionin ongelma on myös että "niillä on yksi kauppias". Mikäs olis seuraava vaihtoehto, jos foamit lasketaan pois?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #6 : 06.10.03 - klo: 19.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
 
Kannattaisi perehtyä seikkaan tarkemmin.... Jos lajiryhmän tehtävä on poimia mahdolliset "sääntöesitykset" epäviralliselta webbi -forumilta, niin kyllä silloin ollaan pahasti kateissa.

Joten jos sinulle on epäselvää miten mahdolliset sääntömuutosesitykset pitää tehdä, niin otapas selvää seurasi henkilöiltä joille menee AKK:n virallinen posti, siellä on kerrottu mm. se koska mahdolliset muutosesitykset pitää olla AKK:ssa.


Jos lajiryhmä toimii vastoin kilpailijoiden tahtoa, tai ei toimi lainkaan, vedoten siihen, että se ei tiedä, mitä mieltä kentällä ollaan, koska mielipiteet esitetään "vain" RC-maailman foorumissa, niin se on joko pahasti ajastaan jäljessä, tai sitten kärsii vakavasta asennevammasta.

Nyt alkaa minulle selviämään, miksi asiat ovat siten kuin ne ovat.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #7 : 06.10.03 - klo: 19.40 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
 


Jos lajiryhmä toimii vastoin kilpailijoiden tahtoa, tai ei toimi lainkaan, vedoten siihen, että se ei tiedä, mitä mieltä kentällä ollaan, koska mielipiteet esitetään "vain" RC-maailman foorumissa, niin se on joko pahasti ajastaan jäljessä, tai sitten kärsii vakavasta asennevammasta.

Nyt alkaa minulle selviämään, miksi asiat ovat siten kuin ne ovat.


Asennevammasta voisin keskustella paljonkin, sillä 11 vuotta toimiessani toisen asteen ammatillisessa opinahjossa IT -jutuissa, ensin päätoimisena opettajana ja sitten sivutoimisen opettajan tehtävissä, havaitsin juuri monilla ihmisillä asenneongelmia... no jätän ne kuitenkin..

Kyllähän asian ydin on varsin selväksi tullut lajiryhmälle ja tästäkin asiasta on joka kokouksessa keskusteltu. Asia nyt vain on niin, että selvät tosiasiat esim. CS-22 renkaan ongelmiin tulivat jo viime mattokaudella varsin selkeästi esille ja ko. rengas ei palvele täten harrastajan kukkaroa alkuunkaan. Mitään selkeitä vaihtoehtoja tuon lisäksi ei ole lajiryhmälle esitetty.

Ja edelleenkin, en sanoisi tämän forumin kommentteja ns. kentän ääneksi.... vaan muutamien äänekkäiden kannanotoiksi, jotka yrittävät muitakin aktivoida että hekin ottaisivat kantaa, jostain syystä kohtuu vähän löytyy noita kannanottoja siihen nähden, että ongelma on ns. "akuutti"...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #8 : 06.10.03 - klo: 19.43 »
Kokemusten perusteella voin tuumata seuraavaa rengasasian tiimoilta pohojosen poikien puolestapuhujana.. ;)

Take Off CS-27: Musta, pyöreä, vyöllä varustettu RC-auton rengas. Pito jonkunlainen, parempi kuin jäällä. Ei kulu hirveesti, muttei myöskään ole kovin "ajettava".


Orion: Parempi ajettavuus kuin TO 27, hieman nopeempi kuin TO, kestoikä lyhempi kuin TO, mutta nopeemmat suhteessa kulumiseen.

Sorex/LRP: kokemukset abaut sorex saan ens viikonloppuna.

Foamit: Nopeimmat/parhaimmat kumit sisälle. Tosimiehille:)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #9 : 06.10.03 - klo: 19.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Kannattaisi perehtyä seikkaan tarkemmin.... Jos lajiryhmän tehtävä on poimia mahdolliset "sääntöesitykset" epäviralliselta webbi -forumilta, niin kyllä silloin ollaan pahasti kateissa.

Joten jos sinulle on epäselvää miten mahdolliset sääntömuutosesitykset pitää tehdä, niin otapas selvää seurasi henkilöiltä joille menee AKK:n virallinen posti, siellä on kerrottu mm. se koska mahdolliset muutosesitykset pitää olla AKK:ssa.

1. Lajiryhmän tehtävänä nimenomaan on poimia ajatuksia, mielipiteitä ja kentän ääntä webbi-foorumilta, kisoista, treeni-illoista, kaikkialta. Jos nykyisen lajiryhmän mielestä näin ei ole, niin mikä sen mielestä sen tehtävänä sitten on?

2. Tässä nimenomaisessa tapauksessa itse lajiryhmän pj esiintyi useaan otteeseen "epävirallisella webbi-foorumilla" ja kirjoitti mm., että asiaan palataan keväällä 2003, jolloin sääntöä korjataan tarvittaessa.
Tästä saattoi saada sen käsityksen, että "muutosesitysten viimeisestä sisäänjättöpäivästä" ja AKK:n virallisista postituskanavista ei tarvinnut välittää. Tämä on ilmeisesti ollut väärä käsitys?

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #10 : 06.10.03 - klo: 20.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"




Näkyy olevan jo tämänkin topicin alla sitä asiakeskustelua jota olen odottanut, selkeitä vaihtoehtoja ja selkeitä perusteluita... Ovatko vain Oulun pojat VesaK:n lisäksi asiasta kiinnostuneita ?
.......



Pahoitteluni Tumpin viestin sisällön katoamisesta, ylläpidolle sattui väärä namiska. -APK-

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #11 : 06.10.03 - klo: 20.42 »
CS-27 + "vaihtoehto", ihan mikä tahansa, on parempi kuin CS-27 yksinään.

Esim.
CS-27 + CS-22
tai CS-27 + Orion
tai CS-27 + LRP
tai CS-27 + Sorex

Tällä ratkaisulla päästään ainakin tämän kauden yli, ja seuraavalle kaudelle ehditään tehdä vielä parempi sääntö. Ei se sen vaikeampaa ole.

Mikä estää tekemästä näin?

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #12 : 06.10.03 - klo: 20.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"




Näkyy olevan jo tämänkin topicin alla sitä asiakeskustelua jota olen odottanut, selkeitä vaihtoehtoja ja selkeitä perusteluita... Ovatko vain Oulun pojat VesaK:n lisäksi asiasta kiinnostuneita ?
.......

Ehkä syy on vaan se, että SUUREMALLA osalla kisaajista ei yksinkertaisesti ole kokemusta muista rengasmerkeistä ja/tai niiden toimivuudesta/paremmuudesta. Tämän takia ehdotuksia ei tule kun ei ole tietoa muuta kuin siitä että CS-xx renkaan tilalle pitää saada jotain parempaa tilalle.

Sananen tästä foorumista:
Tämä on (ja pysyy todennäköisesti) EPÄVIRALLISENA Suomen RC-kanava, ketään ei pakoteta osallistumaan.
On hienoa nähdä se kuinka paljon täällä kumminkin asioista keskustellaan, ja kenenkä taholta, mutta joka tapauksessa se on täysin vapaaehtoista. Vaikka AKK/muun tahon asioita täällä käsitellään osittain, se ei tarkoita että tämä olisi niille automaattisesti paras/oikea paikka jatkossa, tai siis että tieto/ehdotukset keskitettäisiin tänne jatkossakin.

Aiemmin tässä topicissa on viitattu siihen miten asioihin pystytään vaikuttamaan, eli kerhon vetäjien/tms kautta. Ikävä kyllä on hyvin mahdollista että vetäjät ovat passiivisia/pihalla kuvioista ja/tai eivät itsekään tiedä/halua vaikuttaa asioihin.
Luultavasti vetäjät eivät informoi harrastajia siitä kaikesta mitä kerhotoimintaan liittyy, kuten mahdollisuudesta vaikuttaa asioihin ylemmille tahoille. Myös tähän asiaan pitäisi saada kehitystä, siis kerhotoimintaan.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #13 : 06.10.03 - klo: 20.47 »
No joo pikkaisen jo ihmettelinkin, että kuka on mennyt mun tekstiä muuttelemaan.... noh odotellaan mitä infoa ylläpidolla on.....

Oma tekstini taisi kadota sen sileän tien ?

Poissa Panu.V

  • TamUA
    • Profiili
renkaat
« Vastaus #14 : 06.10.03 - klo: 21.03 »
Tässä näin ”sivustakatsojan” roolissa vähän aikaa toimineena, ajattelin avata oman vähäsanaisen arkkuni.

Sillä vähällä kokemuksella mitä minulla RC autoiluun liittyen on, voin sanoa että kaikilla Suomen mattoradoilla CS-27:lla ajaminen tuskin tulee onnistumaan. Otettakoon tästä esimerkkinä oman seuramme(Äänekoski) matot jotka pito-ominaisuuksiltaan ovat ehkä hieman Laukaan mattoja huonommat. Olen radallamme testaillut sekä vakio- että virikoneella CS-27:ja ja voin todeta että ajaminen verrattuna CS-22 renkaisiin on lähinnä ”liitämistä” ja ”sladittelua”. Tämän ”liitämisen” seurauksena ajo ei ole läheskään yhtä mielekästä kuin mitä se oli CS-22:lla ajettaessa(nopeudesta puhumattakaan).

Toivoisinkin, että kun päätöstä tehdään, otettaisiin huomioon se, että mattoradat joilla tänä vuonna on ajettu/tullaan ajamaan CS-27:lla kilpaa(siis ainakin Mäntsälä ja Vantaan rajatorppa) ovat molemmat hyväpitoisia ratoja joilla CS-27 renkaalla ajaminen saattaa onnistuakin. Mäntsälän kisan jälkeen tiedetään varmasti paljon enemmän LRP renkaista ja niiden sopivuudesta mahdolliseksi renkaaksi ensi mattokaudelle.

Mikä sitten olisi ensi vuodelle sopivin rengas? Tässä asiassa kannattaisi kuunnella kokeneita kuskeja, heitä joilla on oikeasti kokemusta eri renkaiden ominaisuuksista, pidosta, kestävyydestä jne.

Kertokaa muutkin omat mielipiteenne niin saadaan asiaa mahdollisesti joskus eteenpäin.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #15 : 06.10.03 - klo: 21.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"



Täyttä potaskaa, Tumppi.

Kuten LRP Touring-topicissa TeeTeeKoo kírjoitti, esimerkiksi tätä on ehdotettu - miten sen voisi selkeämmin esittää:

"Esitettiin korjausta sääntöön mm. siten, että CS-27 olisi ainoa rengas vain kesäkaudella, mutta talvikaudella sallittaisiin lisäksi myös CS-22, joka pehmeämpänä ja pitävämpänä on "tyypillinen" mattoratarengas."

On myös ehdotettu, nimiltäkin mainiten, selkeästi paremmiksi ja kestäviksi tiedettyjä renkaita.


Miksi asiat pitää yrittää muuttaa sellaisiksi, mitä ne eivät ole?


Kannattaisi perehtyä seikkaan tarkemmin.... Jos lajiryhmän tehtävä on poimia mahdolliset "sääntöesitykset" epäviralliselta webbi -forumilta, niin kyllä silloin ollaan pahasti kateissa.

Joten jos sinulle on epäselvää miten mahdolliset sääntömuutosesitykset pitää tehdä, niin otapas selvää seurasi henkilöiltä joille menee AKK:n virallinen posti, siellä on kerrottu mm. se koska mahdolliset muutosesitykset pitää olla AKK:ssa.


Kenen tekemän ehdotuksen pohjalta siirryttiin toimivaksi todetusta 22/27 säännöstä 27 sääntöön?

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #16 : 06.10.03 - klo: 21.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Omien kokemusten ja kuulopuheiden perusteella en haluasi sääntörenkaaksi kumpiakaan CS:iä, 27:t ei pidä ja 22:t repeilee. Orionit ei ilmeisesti ole juurikaan pitävämmät kuin 27:t, ainakaan niillä ei lujempaa pääse, kuin ehkä kympän tai kaks. LRP:stä ei ole kokemuksia eikä luotettavia kuulopuheita. LRP:n ja Orionin ongelma on myös että "niillä on yksi kauppias". Mikäs olis seuraava vaihtoehto, jos foamit lasketaan pois?


Orion on huomattavasti nopeampi rengas kuin 27 paremman pitonsa vuoksi. Orion on huomattavasti kestävämpi ja helpompi ajaa kuin 22 rengas.
LRP renkaan testi eivät ole ihan vertailukelpoisia koska kisoista peräisin olevat renkaat sisältävät matolla toimimattoman painavan insertin ja liian suuren ilmaraon. Näistä varmaan lisää kokemuksia Mäntsälässä.

Take-off renkaita saa jokaiselta kauppiaalta. Näin olisi tilanne myös Orionin kohdalla, LRPstä en osaa sanoa. Hinnaltaan kaikki ovat samantasoisia.

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #17 : 06.10.03 - klo: 21.18 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
CS-27 + "vaihtoehto", ihan mikä tahansa, on parempi kuin CS-27 yksinään.

Esim.
CS-27 + CS-22
Mikä estää tekemästä näin?

Näin tämä olisi hyvä Asvaltille CS-27 ja matolle CS-22. Kun tuossa eilen päästiin kokeilleen noita CS-27 renkaita matolla niin aika tuskaista oli. Heti kun kokeili CS-22 niin auto toimi huomattavasti paremmin. Ei oo varmaan kauheen ihanaa ajaa SM-sarjaa, kun voittaja on se kuka parhaiten "luistelee". Jos saataisiin edes talveksi nuo CS-22 renkaat niin ois hyvä ja sen jälkeen ruettaisiin katsomaan noita muita renkaita ellei jotain hyvää saataisiin jo nyt talveksi.

Olen ehdottamasti tuon CS-22 puolella, että saataisiin se takaisin
LRP / Power-Racing

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Re: renkaat
« Vastaus #18 : 06.10.03 - klo: 21.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Panu.V"
Toivoisinkin, että kun päätöstä tehdään, otettaisiin huomioon se, että mattoradat joilla tänä vuonna on ajettu/tullaan ajamaan CS-27:lla kilpaa(siis ainakin Mäntsälä ja Vantaan rajatorppa) ovat molemmat hyväpitoisia ratoja joilla CS-27 renkaalla ajaminen saattaa onnistuakin. Mäntsälän kisan jälkeen tiedetään varmasti paljon enemmän LRP renkaista ja niiden sopivuudesta mahdolliseksi renkaaksi ensi mattokaudelle.


Mäntsälässäkin jonkun pitäisi ajaa samaan aikaan 27:lla jotta saataisiin luotettava vertailu LRP:hen. Henkilökohtaisesti en haluaisi alkaa ainakaa foameilla ajamaan, vaikka täytyy myöntää että se on erittäin mukavaa puuhaa. En halua alkaa sorvaushommiin ja sekin on mun mielestä järjetöntä että sorvataan uusista renkaista pois 5 milliä, ajetaan 2 akkua ja nakataan roskiin kun ne on sitten liian pienet. Vähän kärjistettynä, mutta kuitenkin. Solukumit ja pitoaine oli silloin ne kaksi pahaa joiden takia valitsin jonkun muun kuin mattoauton. Nyt niistä toinen paha on tullut osaksi turistia mutta sen vielä sietää.

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #19 : 06.10.03 - klo: 21.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Omien kokemusten ja kuulopuheiden perusteella en haluasi sääntörenkaaksi kumpiakaan CS:iä, 27:t ei pidä ja 22:t repeilee. Orionit ei ilmeisesti ole juurikaan pitävämmät kuin 27:t, ainakaan niillä ei lujempaa pääse, kuin ehkä kympän tai kaks. LRP:stä ei ole kokemuksia eikä luotettavia kuulopuheita. LRP:n ja Orionin ongelma on myös että "niillä on yksi kauppias". Mikäs olis seuraava vaihtoehto, jos foamit lasketaan pois?


No, mitä omaan kokemukseeni tulee niin kyllä noita 27 renkaita menee samaan tahtiin kuin 22, eli joka kisaan se 1-2 settiä pitää ottaa kumeja  , ja mitä nyt ajettiin viime talvena 22 ja yleensä JB:n foamilla niin nätistihän ne kesti sen 10 akkua kovaa ajoa, ja sitten treeniin loppu.  Ei tässä ainakaan säästämään pääse vaikka 27:lla ajetaan, mutta mieluisit samalla rahalla ajaisin pitävällä renkaalla oli se sitten Orion , CS-22 tai LRP kunhan ne pitäisi hyvin edes sen yhden kisan ajan jonka verran aina yhtä settiä käytän.
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #20 : 06.10.03 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Kenen tekemän ehdotuksen pohjalta siirryttiin toimivaksi todetusta 22/27 säännöstä 27 sääntöön?


Aika tulla esiin Tumppi.
Yllä on asiallinen kysymys, joka odottaa vastausta.

Vielä ylempänä on konkreettisia ehdotuksia, miten asiat voidaan hoitaa, vieläpä alkavalle kaudelle.

Parin tunnin sisällä on myös tullut useita nykyistä sääntöä kritisoivaa mielipidettä. Niiden lisäksi voin luetella sinulle melkoisen joukon sellaisia, jotka ovat asiasta täsmälleen samaa mieltä, mutta eivät syystä tai toisesta tuo mielipidettään täällä julki. Sen sijaan en pystyisi kertomaan yhdestäkään, jonka mielestä nykyinen sääntö on parempi kuin vaikkapa ylläolevat ehdotukset.

Mikä vielä maksaa?

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Re: renkaat
« Vastaus #21 : 06.10.03 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "Panu.V"
Toivoisinkin, että kun päätöstä tehdään, otettaisiin huomioon se, että mattoradat joilla tänä vuonna on ajettu/tullaan ajamaan CS-27:lla kilpaa(siis ainakin Mäntsälä ja Vantaan rajatorppa) ovat molemmat hyväpitoisia ratoja joilla CS-27 renkaalla ajaminen saattaa onnistuakin. Mäntsälän kisan jälkeen tiedetään varmasti paljon enemmän LRP renkaista ja niiden sopivuudesta mahdolliseksi renkaaksi ensi mattokaudelle.


Mäntsälässäkin jonkun pitäisi ajaa samaan aikaan 27:lla jotta saataisiin luotettava vertailu LRP:hen. Henkilökohtaisesti en haluaisi alkaa ainakaa foameilla ajamaan, vaikka täytyy myöntää että se on erittäin mukavaa puuhaa. En halua alkaa sorvaushommiin ja sekin on mun mielestä järjetöntä että sorvataan uusista renkaista pois 5 milliä, ajetaan 2 akkua ja nakataan roskiin kun ne on sitten liian pienet. Vähän kärjistettynä, mutta kuitenkin. Solukumit ja pitoaine oli silloin ne kaksi pahaa joiden takia valitsin jonkun muun kuin mattoauton. Nyt niistä toinen paha on tullut osaksi turistia mutta sen vielä sietää.


Mitäs jos samoilla foameilla ajettaisiin 3 alkuerää ja 3 finaalia... silloin voisi hyvin aloittaa 62mm ja ajaa sitten finaalissa oikean kokoisilla..

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #22 : 06.10.03 - klo: 21.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
......
.


Kenen tekemän ehdotuksen pohjalta siirryttiin toimivaksi todetusta 22/27 säännöstä 27 sääntöön?[/quote]

Se tehtiin vuoden 2002 kyselyn perusteella, jossa kyseessä oli TJ luokaa koskeva asia ja siinä nimen omaan TJ:ssä suurin osa vastaajista oli valmis siirtymään yhden renkaan ja siinä tapauksessa nimen omaan 27 käyttöön. Samassa kyselyssä yllättävän moni TS -kuski halusi samaa asiaa myös TS -luokkaan ja tämän asian toin myös lajiryhmässä esille ja siellä päätettiin, että ongelmia ko. asialle ei ole. Kyseessä on ilman muuta liukkaampi rengas, rengas joka on kuitenkin ajettava ja ko. liukkaus on kaikille sama.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Re: renkaat
« Vastaus #23 : 06.10.03 - klo: 21.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Mitäs jos samoilla foameilla ajettaisiin 3 alkuerää ja 3 finaalia... silloin voisi hyvin aloittaa 62mm ja ajaa sitten finaalissa oikean kokoisilla..


No se vähän rajoittaisi tietenkin kustannuksia kun rajattaisiin yhteen settiin/kisa... Mutta silti ajaisin mieluumin kumeilla, kunhan löytyisi hyvät.

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #24 : 06.10.03 - klo: 21.58 »
Jos nyt mielipitäitä heitellään, niin mielestäni nykyinen sääntö on parempi kuin entinen. Parannettavaa on kuitenkin vielä paljon.
Ehdotus "27 + ihan mikä vaan" varsinkin kulostaa pelottavan umpimähkäiseltä.

Oma ehdotukseni:
Mitä jos testaamalla ja keskustelemalla valittaisiin kaksi rengastyyppiä, esim. Orion ja joku toinen, pitävä ja kovempi, ulko ja sisärengas, miksi niitä sitten ikinä haluaa kutsua. Ja sitten kilpailukutsussa kerrottaisiin kummalla ajetaan. Näin esimerkiksi mattojen perusteella voisi järjestejä tai järjestevän kerhon kuskit valita sen joka kyseiselle radalla paremmin soveltuu. Muutenkin mielestäni kilpailukutsussa voisi vapaammin määrätä käytettävistä säännöistä.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #25 : 06.10.03 - klo: 22.01 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"


Vielä ylempänä on konkreettisia ehdotuksia, miten asiat voidaan hoitaa, vieläpä alkavalle kaudelle.

Parin tunnin sisällä on myös tullut useita nykyistä sääntöä kritisoivaa mielipidettä. Niiden lisäksi voin luetella sinulle melkoisen joukon sellaisia, jotka ovat asiasta täsmälleen samaa mieltä, mutta eivät syystä tai toisesta tuo mielipidettään täällä julki. Sen sijaan en pystyisi kertomaan yhdestäkään, jonka mielestä nykyinen sääntö on parempi kuin vaikkapa ylläolevat ehdotukset.

.....


Eipä tunnu kaikesta huolimatta olevan selkeää kuvaa tämänkään topicin alla siitä mikä olisi tällä hetkellä se paras vaihtoehto. Erilaisia vaihtoehtoja on lukuisia, arvalla joutuisi niistä jonkun valitsemaan.... Aina kun tästä asiasta on keskusteltu, niin on löytynyt myös niitä, ketkä ovat olleet 27 renkaan kannalla... peräti tämänkin topicin alla...

Pystyisin itsekin kertomaan lukuisan määrän TS -kuskeja jotka ovat itse ehdottaneet siirtymistä 22 renkaasta 27 renkaaseen ja ne vastaukset on mulla paperilla ! (Kysely 2002).

Eli hommatkaahan kunnon testituloksia, ei mitään yhden eikä kahden kuskin testejä ja mutu tietoon pohjautuvia, kenties jopa toiselta kuultua "tietoa", vaan selvää faktaa, silloin asioita on paljon helpompi käsitellä...

Ja koittakaa muistaa koko ajan harrastajan kukkaro ja maahantuojien mukana olo....

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #26 : 06.10.03 - klo: 22.22 »
Lainaus käyttäjältä: "JesseT"
Ehdotus "27 + ihan mikä vaan" varsinkin kulostaa pelottavan umpimähkäiseltä.

Taisin ilmaista vähän väärin. Missään nimessä en tarkoittanut vapaata rengastusta, vaan CS-27:n rinnalle jotakin, tarkasti määriteltyä vaihtoehtoa.
Mutta se jokin voi periaatteessa olla mikä tahansa kumirengas, määritelty siis. Logiikka on siinä, että vaihtoehdon tarjoavana sellainen sääntö on paljon parempi kuin CS-27 yksinään. Siksi, että CS-27 ei käy kaikille radiolle, missä SM-sarjaa tullaan ajamaan.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #27 : 06.10.03 - klo: 22.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Eipä tunnu kaikesta huolimatta olevan selkeää kuvaa tämänkään topicin alla siitä mikä olisi tällä hetkellä se paras vaihtoehto. Erilaisia vaihtoehtoja on lukuisia, arvalla joutuisi niistä jonkun valitsemaan.... Aina kun tästä asiasta on keskusteltu, niin on löytynyt myös niitä, ketkä ovat olleet 27 renkaan kannalla... peräti tämänkin topicin alla...

Eli hommatkaahan kunnon testituloksia, ei mitään yhden eikä kahden kuskin testejä ja mutu tietoon pohjautuvia, kenties jopa toiselta kuultua "tietoa", vaan selvää faktaa, silloin asioita on paljon helpompi käsitellä...


Tumppi,

Nyt ei tarvita enää mitään testauksia, niihin ei ole aikaa. Sen ajan on lajiryhmä itse tuhrannut, ja on myös siitä vastuussa.

Vaihtoehtoja on yhtä monta kuin rengastakin. Siksi myös mielipiteetkin jakautuvat niiden kesken. On saivartelua todeta, että tämän topicin alla ei ole selkeää kuvaa parhaasta vaihtoehdosta. Selkeä kuva kaikilla on se, ja se pitäisi nyt jokaisen ymmärtää, että CS-27:n yksityyppisäännöstä on päästävä pois ja heti.

Nyt tarvitaan ainoastaan vahva johtaja, joka sanelee, mikä rengas on sallittu alkavalla talvikaudella, CS-27:n rinnalla. Jos sinä olet sellainen Tumppi, sanot lajiryhmällesi, että nyt turpa kiinni, setä laittaa asiat kuntoon. Onko sinusta siihen?

Jos itse olisin asemassasi, ilmoittaisin, että rengas on Orion. Mutta ainoastaan tälle talvikaudelle, että päästään eteenpäin.

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #28 : 06.10.03 - klo: 22.49 »
Muista myös VesaK se, että jos kaksi rengasta sallitaan yhtä aikaa, niin vain toisella, eli sillä nopeammalla, tullaan ajamaan. Tällöin hitaamman, eli luultavasti 27:kan, jättäminen listalle ei kuitenkaan palvelisi ketään. Jos toinen rengas on nopeampi niin sillä kisaajat ajavat, vaikka se täytyisi liimata kasaan joka akun jälkeen uudestaan ja ostaa viiden akun jälkeen aina uudet hintaan 40€ kierros.

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Missä on sääntömuutosehdotukset ?
« Vastaus #29 : 06.10.03 - klo: 22.51 »
Lainaus


Tumppi,

Nyt ei tarvita enää mitään testauksia, niihin ei ole aikaa. Sen ajan on lajiryhmä itse tuhrannut, ja on myös siitä vastuussa.

Vaihtoehtoja on yhtä monta kuin rengastakin. Siksi myös mielipiteetkin jakautuvat niiden kesken. On saivartelua todeta, että tämän topicin alla ei ole selkeää kuvaa parhaasta vaihtoehdosta. Selkeä kuva kaikilla on se, ja se pitäisi nyt jokaisen ymmärtää, että CS-27:n yksityyppisäännöstä on päästävä pois ja heti.

Nyt tarvitaan ainoastaan vahva johtaja, joka sanelee, mikä rengas on sallittu alkavalla talvikaudella, CS-27:n rinnalla. Jos sinä olet sellainen Tumppi, sanot lajiryhmällesi, että nyt turpa kiinni, setä laittaa asiat kuntoon. Onko sinusta siihen?

Jos itse olisin asemassasi, ilmoittaisin, että rengas on Orion. Mutta ainoastaan tälle talvikaudelle, että päästään eteenpäin


Itse annan myös ääneni Orionin pyörälle, pito on parempi ja kumminkin itse ostan joka kisaan uudet pyörät joten on se parempi jos sitten saa ajaa sentään pitävillä kumeilla, koska se kestävyys riittää tasan 6 akkua, varmasti kumit kestää pitempääkin, mutta kisassa menee se 1 setti tai 2. Joten ääni Orionille!
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk