Kirjoittaja Aihe: Veneet  (Luettu 15163 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Veneet
« : 06.10.03 - klo: 22.12 »
kertokaas viisaammat, etä mitä tarvis tollaseen sähkömoottoriveneeseen? Servot, radiolaitteet (ohjain, kiteet yms.), moottori, akku, nopeudensäädin?, peräsin, potkuri, runko (=vene itsessään) ainakin. Muuta tarpeellista? :?:    :?
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #1 : 06.10.03 - klo: 23.03 »
Mulla on lähes itse tehty billing boats "Banckert" Rc vene. Moottorina on väkivahva  porakoneen 720 kone, 3000mah akulla ajaa yli 30min! vakioservot, on off "nopeudensäädin", rattiradio...  Tuohan ei tod. ole mikään pikavene  :)

Mika R

  • Vieras
Re: Veneet
« Vastaus #2 : 07.10.03 - klo: 06.07 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
kertokaas viisaammat, etä mitä tarvis tollaseen sähkömoottoriveneeseen? Servot, radiolaitteet (ohjain, kiteet yms.), moottori, akku, nopeudensäädin?, peräsin, potkuri, runko (=vene itsessään) ainakin. Muuta tarpeellista? :?:    :?


näitähän saa valmiina rakennussarjoina esim kyosholta, kattele niitä alkuun www.kyosho.co.jp
hintaa kandee kysyä rc-liikkeistä

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Re: Veneet
« Vastaus #3 : 07.10.03 - klo: 07.46 »
No moottorin, servot ja radiot saisin kaverilta.  Sillä kun on pari uutta, pelkästään testattua servoa. Moottori on sen kyoshon monsterista, olis kuulemma virimalli tulossa tilalle. Radiolaitteita (siis ohjaimia, vastareita, kiteitä yms.) sillä on useampia varastossa. Sillä kun on pari omaa suosikkiradioo, niin muut on tarpeettomana ja useita vastareita tarpeettomana. Rungon teko onnistuu itseltäkin.  Sitäpaitsi kyosholla ei ollu sopivan "radikaalia" venemallia meikäläisen makuun. Oisko jollakulla muiden valmistajien sivuille osoitteita? Vois vapaa-ajalla tutkia, josko löytyis sellanen, jota olen etsimässä...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #4 : 07.10.03 - klo: 09.34 »
Kysyn vaan, kun "tällä puolella" ei kai tartte taistella renkaista, onko teillä ongelmia jäävahvuusluokitusten kanssa?
Noin kun, tästä talvi vielä tiukkenee, mistä saatte jäänmurtajaapua?
Meinaan kun noi merenkulkulaitoksen "herrat" on olleet siellä leivättömän pöydän ääressä!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #5 : 07.10.03 - klo: 15.36 »
Ja ot:ksi menee mutta menköön.

Eli IRCnetin puolelta löytyy #rc-veneet kanava, jolle kaikki ovat tervetulleita.
Rohkeasti mukaan.
Tällä hetkellä kanavalla on kaksi henkilöä ja yksi botti...kyllä se siitä kasvaa vielä! :)
Tamiya roks.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #6 : 07.10.03 - klo: 16.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Eero Scherman"
Ja ot:ksi menee mutta menköön.

Eli IRCnetin puolelta löytyy #rc-veneet kanava, jolle kaikki ovat tervetulleita.
Rohkeasti mukaan.
Tällä hetkellä kanavalla on kaksi henkilöä ja yksi botti...kyllä se siitä kasvaa vielä! :)


 :roll:  :| Siis se osoite oli tarkalleen ottaen mikä???? :?  Toi ircnet kun on aika laaja alue...   :|  8)  8)  8)

älkä nyt herneitä nenään vetäkö, ainakaan kovin syvälle tästä, mutta... Minä kun käsitin, että tälläkin palstalla vois saada asiasta tarkempaa tietoo. Noh en pakota ketään antaan tietoo, mutta ois ihan kiva jos vähän kokemattomammalle harrastajalle kerrottais jotain yleisjuttuja, kun niitä asiallisesti kysytään.  :|   :wink:  Vai onko kaikki tässä foorumissa kirjoittavat muka vain RC-autoja harrastavia? :?:
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jep
« Vastaus #7 : 07.10.03 - klo: 16.56 »
Uskoisinpa, että jos rc-veneistä tietävät tätä topiccia lukevat, niin varmasti mielellään kertovat hienosta harrastuksestaan, juurikin täällä. Jos vastauksia ei siis tule, niin nähtävästi ei ole tietoakaan.
Lahti Rock City

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #8 : 07.10.03 - klo: 16.57 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Lainaus käyttäjältä: "Eero Scherman"
Ja ot:ksi menee mutta menköön.

Eli IRCnetin puolelta löytyy #rc-veneet kanava, jolle kaikki ovat tervetulleita.
Rohkeasti mukaan.
Tällä hetkellä kanavalla on kaksi henkilöä ja yksi botti...kyllä se siitä kasvaa vielä! :)


 :roll:  :| Siis se osoite oli tarkalleen ottaen mikä???? :?  Toi ircnet kun on aika laaja alue...   :|  8)  8)  8)

siis tarkoitan käsite....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #9 : 07.10.03 - klo: 17.17 »
IRCnetin serveri, itselläni on irc.inet.fi..
En osaa tarkemmin selittää, en oo mikään irc-guru ;)
Mutta ken osaa tarkemmin selittää niin kertokoon.
Tamiya roks.

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Blade Runner
« Vastaus #10 : 07.10.03 - klo: 17.35 »
Moi,

mä olen kattellut Kyoshon Blade Runneria jo pitemmän ajan leikkikaluksi. Onko jollain kokemuksia ko veneestä? Kulkeeko se mihinkään vai tarviiko se jotain viritystä? Ehdotuksia?
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #11 : 07.10.03 - klo: 17.38 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Lainaus käyttäjältä: "Eero Scherman"
Ja ot:ksi menee mutta menköön.

Eli IRCnetin puolelta löytyy #rc-veneet kanava, jolle kaikki ovat tervetulleita.
Rohkeasti mukaan.
Tällä hetkellä kanavalla on kaksi henkilöä ja yksi botti...kyllä se siitä kasvaa vielä! :)


 :roll:  :| Siis se osoite oli tarkalleen ottaen mikä???? :?  Toi ircnet kun on aika laaja alue...   :|  8)  8)  8)

siis tarkoitan käsite....

En minäkään ole mikään irc-guru, mutta mene ensin vaikka http://www.ircnet.com/cgi-bin/irc.cgi
Kirjoita kanavaksi #rc-veneet
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #12 : 07.10.03 - klo: 17.46 »
Joo, mutta ongelma on se, että joskus meni hermot näihin pelleihein (ei pahalla..) ketkä käyttävät webchattiä, niin tuli pistettyä ignoreen koko webchatti.. ;)

Eli en enää näe mitään tekstiä joka on kirjoitettu webchatin kautta..Ja turha sanoa että laita unignore..ei onnnistu, on koitettu.
Tamiya roks.

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Veneet
« Vastaus #13 : 08.10.03 - klo: 13.58 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
kertokaas viisaammat, etä mitä tarvis tollaseen sähkömoottoriveneeseen? Servot, radiolaitteet (ohjain, kiteet yms.), moottori, akku, nopeudensäädin?, peräsin, potkuri, runko (=vene itsessään) ainakin. Muuta tarpeellista? :?:    :?


Ihan samat kamat mitä autossa on käy myös veneeseen. Säätimen ehkä kannattaa olla pakillinen, sillä muuten voi vauhdin hidastaminen olla hankalaa.

Lisälaitteiden kanssahan vene on tosi hauska. Löytyy valoja, äänilaitteita - niin sumutorvea kuin moottoria matkivaa, höyrykoneita, ym. Model Expossa oli taannoin sotalaiva jossa oli toimiva ohjuslavetti.

Pakko vielä sanoa, että pikaliipparit on lällärikamaa. Hinaaja jossa on em. lisäkamat on ehkä hidas, mutta sellaisessa on ASENNETTA :twisted:

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #14 : 08.10.03 - klo: 14.39 »
"Pakko vielä sanoa, että pikaliipparit on lällärikamaa. Hinaaja jossa on em. lisäkamat on ehkä hidas, mutta sellaisessa on ASENNETTA"

Olen tasan samaa mieltä!  =)

Omaan veneeseen olen myös asentanut valosarjan (etu- + takavalo, punainen + vihreä) Ja kyllä on kovan näköinen! Myös figuurit löytyy tottakai. Vastaisuudessa tulee varmaan ostettua lennokkiradiot, niin detaljeja tulee kassillinen lisää  :mrgreen:

Poissa otu

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://otu.sukellus.org
Veneet
« Vastaus #15 : 08.10.03 - klo: 16.49 »
Kyllä veneen pysähtymään toki saa. Minun vene pysähtyy täydestä vauhdista varmaan puolen veneen mitalla...
http://otu.sukellus.org/jettihommeli.jpg :wink:

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Re: Jep
« Vastaus #16 : 10.10.03 - klo: 07.02 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Uskoisinpa, että jos rc-veneistä tietävät tätä topiccia lukevat, niin varmasti mielellään kertovat hienosta harrastuksestaan, juurikin täällä. Jos vastauksia ei siis tule, niin nähtävästi ei ole tietoakaan.


Niinhän tuo taitaa olla, ettei täällä taida olla asiasta tietoo. Noh eipä kovin moni vastannut kysymykseen suoraan rc-harrastus.comin foorumissakaan. Sieltä tosin sain sentään jotain tietoo... 8)
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa otu

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://otu.sukellus.org
Veneet
« Vastaus #17 : 10.10.03 - klo: 15.52 »
Noh, kyllä tietoa löytyy mutta tuo kysymys nyt on vähän tuollanen... voisi yhtä hyvin kysyä mitä tarvitsee talon rakentamiseen  :wink:

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #18 : 10.10.03 - klo: 16.19 »
Lainaus käyttäjältä: "otu"
Noh, kyllä tietoa löytyy mutta tuo kysymys nyt on vähän tuollanen... voisi yhtä hyvin kysyä mitä tarvitsee talon rakentamiseen  :wink:


No tarkoitin kysymyksellä, että mitä minun pitäisi ostaa, jos alan tekemään radio-ohjattavaa venettä. Tarkoituksena ois saada toimiva sellainen tehty talven aikana. Tarkoitus ois tehdä lasikuiturungolla oleva offshore-luokan veneiden tyyppinen deep v-runkoinen pikavene. Eli mitä tarvitsen, että siitä tulee toimiva ja radio-ohjattava, eikä ittekseen kulkeva... Tuli kyllä aika vaikeaselkoista tekstiä, mutta koettakaa ymmärtää...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #19 : 10.10.03 - klo: 17.12 »
Ensinnäkin tarvitset lasikuitua ja hartsia, ellet osta valmista runkoa.

Sen jälkeen vetolaite, joka voi olla potkuri systeemi tai kuten Otulla, eli jetti. Tämä tulisi ottaa huomioon jo suunnittelussa.

Ja sitten tietysti sopivat sähköt veneeseen.
(=nopeudensäädin, vastaanotin, akku, servo)
Sekä tietysti lähetin, jolla ohjaat vennettä.

Ennen kaikkea, tarvitset taitoa tehdä veneen. erityisesti jos aiot itse valmistaa rungosta alkaen.
Tamiya roks.

Poissa otu

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://otu.sukellus.org
Veneet
« Vastaus #20 : 10.10.03 - klo: 19.42 »
Jepps... etukäteen kannattaa päättää myös tahtooko poltto- vai sähkömoottorikäyttöisen veneen. Sähkömoottori on ainakin halvempi tehdä ja ehkä helpompikin. Perusosat on samat kun autossakin, siis sähköiset. Kannattaa olla se elektroninen nopeudensäädin, ja sitä valitessa pitää tietää minkälaista moottoria se ohjaa. Akut on sitten myös moottorin mukaan. Noiden lisäksihän tarvitsee enää vastaanottimen ja mahdollisesti ohjausservon, ja tietysti kauko-ohjaimen. Tässäkin pätee se sääntö että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Poissa Kartsa

  • Jäsen
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #21 : 10.10.03 - klo: 21.10 »
Mikäli oikein ymmärsin et ole ennen veneiden kanssa touhunnut! Sydämmellisesti suosittelisin hankkimaan jostain PienoisMallin Nro 3/89 ja tekemään Devil veneen! Ei ole mikään kaunotar mutta materiaalit ovat halvat ja sen saat toimimaan. Jos alat ensimmäisenä tekemään itse lasikuituista V-runkoa on v.....ksi menemisen mahdollisus n 99% ! Deviliin tarvittavat vermeet voi kierrättää uusiin veneisiin ja siihen kelpaa aika pitkälle auto tavarat.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #22 : 11.10.03 - klo: 10.19 »
Itse asiassa saan kyllä alan ammattimiehen avuksi tuohon rungon tekemiseen, mutta onhan tuo devil tietenkin asiansa ajava ensimmäiseksi veneeksi. Niin ja olenko väittänyt, että tekisin vältämättä itse sitä runkoa. Noh kyllä on ollut mielessä kokeilla itse tehdä, mutta tiedän kyllä henkilöitä joilta se onnistuu 99.5% todennäköisyydellä nappiin. Ko. henkilöt eivät tosi itse harrasta rc-veneitä, mutta olen päässyt tutkimaan paria heidän tekemää pienoismalliveneen runkoa ja täytyy sanoa, että on kyllä viimisen päälle hyvin tehtyjä... Yksi ajatus on ollut tehdä yhdestä muovirunkoisesta leluveneestä radio-ohjattava. Tosin rungon koko on rajoittanut tään suunnitteluvaiheeseen. Ahaa... tulipas muuten  kiero ja hurja idea päähän tuosta rungosta... Ei,älkää kysykö, mikä idea, kerron kyllä aikanaan...

Otu: oletkohan lukenut aiemmat kirjoitukseni aiheesta? Olen maininnut nimittäin, että teen sähköveneen omasta mielestäni aika selvästi. Alkuperäinen kysymyshän oli, että mitä tarvitaan sähkömoottoriseen rc-veneeseen. tai tarkemmin ottaen sanamuoto oli jotakuinkin tälläinen:Kertokaas viisaammat, että mitä tarvis tollaseen sähkömoottoriveneeseen. Tässähän on jo selvästi mainittu, että olen säkömoottorista tekemässä. Vai ootko sitä mieltä, että kun kysyttään, mitä tarvitaan sähköllä toimivaan rc-veneeseen, että oikea vastaus ois polttomoottori+ sen vaatimat apulaitteet?  :wink:
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa otu

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://otu.sukellus.org
Veneet
« Vastaus #23 : 11.10.03 - klo: 10.25 »
Hmmjoo, en ole jaksanut ilmeisesti lukea kovin huolella  :)

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #24 : 11.10.03 - klo: 10.42 »
Oli pakko vielä lukea nuo aiemmat kirjoitukseni ja en löytänyt mistään mainintaa, että olen tekemässä runkoa itse. Selvennän asiaa kuitenkin sen verran, että jotain modausta saaatan valmiiseen runkoon tehdä/ teettää. Kyllä tyyliä olla pitää, vaikka nopea vene oiskin, niin ulkonäön on mielestäni oltava tyylikäs ja asiallinen...

Tyypillinen offshoreluokan vene on nopea näköinenkin, eikä pelkästään nopea, mutta sellaisenaan vähän... öö... no sanotaanko näin, että se ei oikeen oo sellaisenaan minun mieleen...
En pysty nyt äkkiseltään sanomaan mikä siinä mättää, mutta kokonaisuudessa on jotain pientä... öö... "paranneltavaa" ulkonäön osalta. Tämä on sitten vain oma mielipide asiasta ja kisasääntöjen mukainenhan sen ei tarvi harrastekäyttöön olla...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Kartsa

  • Jäsen
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #25 : 11.10.03 - klo: 12.36 »
Joo ethän suoraan sanonut tekeväsi runkoa itse, sain vaan jotenkin sellaisen kuvan.
Jos apuna on kuidutuksen tuntevaa porukkaa on asia täysin eri.
Siltikin vinkkaisin sen devilin suuntaan ,se kun on nopea tehdä eikä vahinkoa tule kun materiaalien verran.(Vähän vaneria ja balsaa)
Rakennus kokemus toimivaksi veneeksi ei varmasti tee hallaa.
Jos päädyt kuiturunkoon niin tarvitset:
-Moottori
-Servo
-Nopeuden säädin
-Akku
-akseli koplinki (n 3-8e)
-akseli + läpivienti (n 12e< )
-potkuri (n 3e< )
-peräsi + läpivienti (voi hyvin tehdä itse)
 
http://www.uoguelph.ca/~antoon/websites/boats.htm

Tuolta löytyy erittäin hyviä linkkejä RC-veneistä

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #26 : 11.10.03 - klo: 16.19 »
Kiittää ja kumartaa!
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa TDJ

  • Tulokas
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #27 : 14.10.03 - klo: 10.11 »
Heps,

Mistä kartsa noita veneen osia saa suomesta vai saako ollenkaan? Jos saa niin onko nettisivut sellaiset josta tumpelokin pystyy valitsemaan tarvitsemansa (itseäni ajattelin)?

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #28 : 14.10.03 - klo: 15.24 »
Ite oon tilaillu veneen ja veneen tarvikkeet Hobbypeoplesta.

Kotisivut http://www.hobbypeople.com ja ei voi muuta sanoa, kuin että palvelu pelaa!
Vastaus sähköpostiin tulee maksimissaan päivän viiveellä. Toki voi olla poikkeuksiakin, mutta niitä ei ole kohdalleni sattunut.
Tamiya roks.

Poissa Kartsa

  • Jäsen
    • Profiili
Veneet
« Vastaus #29 : 14.10.03 - klo: 18.47 »
Juu, Hobbypeople on ihan hyvä ja toinen on SABE (www.sabe.fi).
Sabelta saa Robben vermeitä joita on ihan kiva valikoima. Sivut ovat tosi vaikea selkoiset mutta kun avaat toiseen ikkunaan Robben omat sivut voit  tilausnumerolla  katsoa speksit ja kuvat.
Tietääkseni tilaavat muutkin Robben tavarat kuin mitä hinnastossa on.