Kirjoittaja Aihe: M8 kauden 2010 sarjasäännöt  (Luettu 7443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« : 03.03.10 - klo: 11.16 »
Hei!

Ensivedos laadittu. Vielä voi vaikuttaa!

Isoja muutoksia ei ole aikomus tehdä.

t. Tuukka

050-3323009 tai yv tai tuukka.lintula(miukumauku)kolumbus.fi

Mika R

  • Vieras
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #1 : 03.03.10 - klo: 11.44 »
Ihan kiva Tuke. Koska on tarkoitus laittaa esille ihmeteltäväksi?

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #2 : 04.03.10 - klo: 08.54 »
Jos tarkoitit minua, niin säännöt laitetaan esille kun ne on hyväksytty. Uskoisin tässä kuussa tuon tapahtuvan.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #3 : 11.03.10 - klo: 11.29 »
Kauden säännöt on laadittu ja alustavasti hyväksytty. Tänään on lajiryhmän palaveri, joten teksti ilmestyy lähipäivinä akk motorsportin sivulle. Säännöistä voidaan aina olla montaa mieltä, mutta antakaa palautteenne rakentavassa hengessä. Lajin parhaaksi parhaani mukaan laadittu. Tässä on muutoslogi maistiaisiksi:
 - Kitiin ilmoittautuminen päivää aikaisemmaksi pe -> to. Yhteneväiseksi muiden kisojen kanssa ja siksi, että on arkipäivä asioiden setvimiseen.
 - vain 2 kidettä tarvitaan, mutta kisaaja ottaa riskin. Kideradioita ei viime kaudella enää juuri käytetty. Siksi tämä helpotus lähinnä aloittajia ajatellen.
 - alkueriin jako sm-pistetilanteen mukaan. Tämä ollut käytäntö, muttei mihinkään kirjattu.
 - alkuerien pistelasku systeemi siten, että paras saa 0 pistettä ja muut sijoituksen mukaisen pistemäärän, paitsi hylätyt ja tuloksettomat saavat kisaajalkm +1. Efran säännöissä paras saa eniten pisteitä, mutta mielestäni tämä on selkeämpi.
 - kirjattu, että finaalin lähtöjärjestys on semifinaalin kokonaistulosten perusteella
 - Alkuerissä, kun ”aika käy” on kuulutettu, radalla oikaisu on kielletty! Ennen lähtöviivaa ei saa pysähtyä odottamaan lähtömerkkiä samoin kuin lenkin tekeminen ennen lähtömerkkiä. Oikaisukielto siksi, että lähtöhetken = tilanteen voi paremmin tehdä. Aavistuksen myös parantaa aikataulussa pysymistä. On Efra säännön mukainen. Helpottaa tuomarointia.
 - finaalien lähtö voi tapahtua myös lähtövaloilla.
 - Teknisen kympin ottoraja samaksi kuin efran säännöissä eli 30 sekunttia lähtöön kuulutuksesta poikki.
 - toinen nostokelpoinen nostaja saa korvata oman nostovuoron ilman kilpailunjohtajan lupaa. Tämä ollut käytäntö vaikka säännöt eivät ole sitä sallineet.
 - nostoikäraja tiputettu 16 vuoteen. Mielestäni tämän ikäinen kaveri on täysikokoinen ja tajuinen toimimaan tässä tehtävässä. Saahan sen ikäinen ajaa jo kevytmoottoripyörää liikenteen seassa.
 - nostajalla pitää olla päällään umpinaiset kengät sekä kisajärjestäjän hommaama huomioliivi. Lipokkaat kuuluu rannalle. Muiden hyvän nostosuoritteen ja oman turvallisuuden nimissä kunnon kengät jalkoihin.
 - paljon puhetta olleesta autojen numeroinnissa ei muutoksia. Mielestäni paras tapa saada edelleenkin nostajat ja autot omille paikoilleen on eräkohtainen numerointi.
 - finaalien lähtöpaikat on vähintäin 3 metrin ja enintäin 4 metrin välein. Lähtöpaikat tulee merkitän niin näkyvästi, että ne näkyvät varikolle. Esimerkiksi pienillä tauluilla. Oleellista on, että mekaanikko näkee jo varikolta lähtiessään mihin on menossa. Viime kaudella maahan maalatut numerot aiheuttivat turhaa vaeltelua. Lähtöpaikkojen väli reilusti isommaksi siksi, että se ekan mutkan kasaa ei tulisi sekä siksi, että alkuerien tuloksilla olisi enemmän merkitystä.
 - auton painoraja on 3200 g yhdellä ponderilla varustettuna. Vaakana on kisajärjestäjän vaaka, joka taarataan luokkayhteyshenkilön toimittamalla ("3200g") punnuksella.
 - Pillit kuten viime kaudella plus juuri ilmestynyt uusi EFRA2010-pilliluettelo plus efran myöhemmin hyväksymät pillit.
 - nitrorajaa ei ole kirjattu erikseen sarjasääntöön, mutta tämän kauden efrasääntökirjasta se löytyy. Tukeudumme efratulkintaan. Raja on 25%.

Tervetuloa kisoihin viihtymään!
« Viimeksi muokattu: 11.03.10 - klo: 12.18 kirjoittanut Tuukka »

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #4 : 11.03.10 - klo: 11.48 »
Hyvä ehdotus
Multi surfase on hanurista

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #5 : 11.03.10 - klo: 13.11 »
Ehdotus on kaikin puolin hyvä.

Mutta...
Minkä takia säännöissä pitää olla tuo taktinen eiku tekninen kymppi? Siis oikeasti mikä on perustelu sille? Meillä ja EFRAlla ym.
Mekaanikkona ja kisajärjestäjänä soisin sen poistuvan. Miksei auton pitäisi olla erään valmis määräaikana niinkuin vaatimus on sähköluokissakin. Opettaa mekkaamaan huolella ja tehokkaasti.

Toinen minusta tarvittava muutos koskee kaikkia luokkia ja olisi erityisen tärkeä kesäluokkien kohdalla. Osallistumismaksu saisi olla etukäteen kisajärjestäjän tilille maksettava maksu. Tämä vähentäisi järjestävän organisaation hässäkkää kisapäivän aamuna ja ennen kaikkea varmistaisi sen, että kisäjärjestäjä ei ole sääriskin ainoa kantaja.
En usko oikeasti, että etukäteen tilille maksamisen vuoksi porukkaa jäisi ilmoittautumatta kisoihin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #6 : 11.03.10 - klo: 13.37 »
Koska polttisluokissa on lämmittely, ja jos lämmittelyn aikana auto menee rikki, toinen ajaa päälle, lippumies astuu päälle, tai jotain vastaavaa, on hyvä että saa mahdollisuuden korjata auto ja ehtiä lähtöön.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #7 : 11.03.10 - klo: 13.42 »
Yksi idea mikä olis hieno juttu, kun tämä kerta on SM sarja: Pistejohdossa olevalla olisi eriväriset numeropohjat kuin muilla, esim punainen pohja ja valkoinen numero, niin kuin motocrossissa. Muilla normaalisti valkoinen pohja, musta numero. Tällä tavalla kaikki näkisivät missä SM johtaja menee, jos vaikka joskus olis katsojia. Ensimmäisessä kisassa hallitsevalla mestarilla olis punaiset pohjat numerotarroissa.

Tämä tietenkin vaatii sen että numeron 1-12 löytyisivät punaisilla pohjilla.

Onko budjettia numerotarroihin?

Jos hoidan tarrat, otetaanko käyttöön?
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #8 : 11.03.10 - klo: 14.02 »
Yksi idea mikä olis hieno juttu, kun tämä kerta on SM sarja: Pistejohdossa olevalla olisi eriväriset numeropohjat kuin muilla, esim punainen pohja ja valkoinen numero, niin kuin motocrossissa. Muilla normaalisti valkoinen pohja, musta numero. Tällä tavalla kaikki näkisivät missä SM johtaja menee, jos vaikka joskus olis katsojia. Ensimmäisessä kisassa hallitsevalla mestarilla olis punaiset pohjat numerotarroissa.

Tämä tietenkin vaatii sen että numeron 1-12 löytyisivät punaisilla pohjilla.

Onko budjettia numerotarroihin?

Jos hoidan tarrat, otetaanko käyttöön?

Kannatetaan!
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #9 : 11.03.10 - klo: 14.32 »
Koska polttisluokissa on lämmittely, ja jos lämmittelyn aikana auto menee rikki, toinen ajaa päälle, lippumies astuu päälle, tai jotain vastaavaa, on hyvä että saa mahdollisuuden korjata auto ja ehtiä lähtöön.

Tämähän se tausta tuolle tietty on MUTTA, käytännön havainnot kotimaan kisoista meidän lyhyehköllä kokemuksella vaan eivät oikein tue tuota lämmittelyn aikana radalla rikkoutumisen korjaamista. Huuto on hyvin usein tullut sellaiselta taholta joka ei ole radalle lämmittelyyn vielä päässyt ja silloin kysyisin nimenomaan huolellisen ja tehokkaan mekkaamisen perään.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #10 : 11.03.10 - klo: 14.33 »

Kannatetaan!

Ehdottomasti

Sitten koskien pillilistaa, eli mikäli ymmärsin oikein niin kaikki 2009 listalla olevat mutta 2010 listalta poistuneet on sallittuja ?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #11 : 11.03.10 - klo: 16.09 »
Pillilista on tällähetkellä kuten kausi 2009 ja nämä jo efra hyväksytyt uudet pillit:
EFRA2075 Shengine / Dynamite / Horizon
EFRA2076 LRP / NOSRAM
EFRA2077 Ital Trading / EZ Power
EFRA2078 Max
EFRA2079 Max
EFRA2080 Hong Nor
EFRA2081 SSTech/Alpha
EFRA2082 Grossi
EFRA2083 Schepis / REDS / Boss
EFRA2084 NovaRossi
EFRA2085 Hudy / Xray
EFRA2086 Dimonaco

Näiden lisäksi voi vielä tulla uusia efra-pillejä. Yhtään 2009 listan pilliä ei puutu 2010 listalta. Jos näin on, se on minullekin yllätys.

Teknisen kympin ottajaa tietysti voitaisiin rangaista vaikka semissä -20 sekunttia ja finaalissa -  1 kierros. Sen lisäksi että annetaan verbaalista halveksuntaa.  :cheesy:

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #12 : 15.03.10 - klo: 11.19 »
Juu näköjään sekoilin itse noitten listojen kanssa.  :afro:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #13 : 15.03.10 - klo: 11.27 »

Teknisen kympin ottajaa tietysti voitaisiin rangaista vaikka semissä -20 sekunttia ja finaalissa -  1 kierros. Sen lisäksi että annetaan verbaalista halveksuntaa.  :cheesy:


Tämän tai muun sakkosysteemin käyttöönottaminen tarkoittaisi sitä että muut kuin tauon ottanut ja sakon kärsijä, eivät saisi autojaan rassata ko. tauon aikana. Tai sitten sakko pitäisi antaa kaikille jotka autojaan rassaavat tauon aikana..

Park ferme meininkiä yms luvassa siis..

-A-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #14 : 15.03.10 - klo: 12.37 »

Teknisen kympin ottajaa tietysti voitaisiin rangaista vaikka semissä -20 sekunttia ja finaalissa -  1 kierros. Sen lisäksi että annetaan verbaalista halveksuntaa.  :cheesy:


Tämän tai muun sakkosysteemin käyttöönottaminen tarkoittaisi sitä että muut kuin tauon ottanut ja sakon kärsijä, eivät saisi autojaan rassata ko. tauon aikana. Tai sitten sakko pitäisi antaa kaikille jotka autojaan rassaavat tauon aikana..

Park ferme meininkiä yms luvassa siis..

-A-


Ja tästä muiden mekkauskiellosta päästiin juuri viimekaudelle eroon.
Ei kittos enää takas.

Ei mitään rangaistuksia kympin ottaneelle.

Ei ole koskaan meikäläistä haitannut jos joku ottaa kympin.
Kyseinen sääntö on kansainvälisissä kisoissa ja ollut suomessakin iät ja ajat.

Hyvä sääntö ja mun mielestä nimenomaan kilpailuhenkinen... jollain ilmenee jotain kummallista vikaa autossa niin saa mennä äkkiä korjaamaan jotta pääsee ajamaan kilpaa.

Mitään haittaakaan en tuossa näe.

Kyllä meissä senverran edelleen sitä hyvää kisahenkeä sen verran löytyy että teknisen kympin ottajaa ei katsota edelleenkään yhtään kierosti tai halveksuttais.
En ole tuollaista koskaan nähnyt.

Jos palautetaan se että muut kuin kympin ottanut eivät saa autoihinsa koskea niin sillon se sonnan jauhanta alkaa.
Sitä oli pienessä määrin sillon kun tuo typerä sääntö oli.

Rata auki koko kympin ajan ja jos kympin ottanut on saanut vermeensä kuntoon niin aloitetaan kisa...

Ihan niinkuin ennenkin.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #15 : 15.03.10 - klo: 15.45 »
jarkko: yleensä kisoissa on enemmän kuin 45min mekkausaikaa, kuten Suomessa on.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #16 : 15.03.10 - klo: 23.41 »
Tekninen kymppi on KV säännöissä (EFRA / IFMAR) ja en näe mitään syytä että sitä oltaisiin ottamassa pois. Se vain pitää ottaa aikataulussa huomioon kun kisaa järjestetään (+30 min), että ei tule yllätyksenä mahdollinen kisapäivän venyminen.

Toki ymmärrän Jarkon näkemyksen sähköpuolelta, mutta mitä lähempänä meidän säännöt ovat KV sääntöjä, sitä paremmalla pohjalla ollaan mielestäni.

On myös mahdollista että semin alussa kuskilla joka teknisen kympin ottaa on ollut aikaa mekata autoa alle Josen ilmoittaman 45 minuutin. Jos on noussut 1/4 finaalista, niin hieman kelistä riippuen (1/4 erän pituus) voi mekkausaikaa olla vain 20-25 minuuttia ja maksimissaan 30, eli siis on täysin mahdollista että teknisen kympin ottamiselle on hyvinkin pätevä peruste.

Tekniseen kymppiin liittyen vielä sellainen yksityiskohta että rata on auki ainoastaan teknisen kympin ottajalle. Teknisen kympin jälkeen on sitten uusi 3 min lämmittely tietysti mihin kaikki saa osallistua.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #17 : 16.03.10 - klo: 15.22 »
mm M8 2010 säännöt löytyy tältä sivulta: http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/saannot/


Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #18 : 16.03.10 - klo: 15.58 »
Päällekkäisten kisapäivämäärien bongaus alkaa.

M8 SM-osakilpailu 24.7. näyttäisi olevan samana päivänä Raision FTT SM-osakilpailun kanssa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #19 : 29.03.10 - klo: 20.17 »
Kyllä ja näin se on myös kalenteriin laitettu alunperinkin. Kisakalenteri kokonaisuudessaan on ollut nähtävillä koko vuoden. Kuten aikaisemmin todettu, niin meillä on kesällä enemmän kisoja kuin viikonloppuja, joten sen takia päällekkäisyyksiä on muutama kappale.

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #20 : 10.04.10 - klo: 09.22 »
Yksi idea mikä olis hieno juttu, kun tämä kerta on SM sarja: Pistejohdossa olevalla olisi eriväriset numeropohjat kuin muilla, esim punainen pohja ja valkoinen numero, niin kuin motocrossissa. Muilla normaalisti valkoinen pohja, musta numero. Tällä tavalla kaikki näkisivät missä SM johtaja menee, jos vaikka joskus olis katsojia. Ensimmäisessä kisassa hallitsevalla mestarilla olis punaiset pohjat numerotarroissa.

Tämä tietenkin vaatii sen että numeron 1-12 löytyisivät punaisilla pohjilla.

Onko budjettia numerotarroihin?

Jos hoidan tarrat, otetaanko käyttöön?
Voihan auton merkata erillisellä huomio tarralla. Punainen, oranssi tms. näkyvä tarra vaikka korin kattoon. Siihen vaik painatus SM 1. Ei tarvii sit olla kun muutama hassu tuollainen lappu järjestäjällä.
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #21 : 10.04.10 - klo: 19.52 »

Teknisen kympin ottajaa tietysti voitaisiin rangaista vaikka semissä -20 sekunttia ja finaalissa -  1 kierros. Sen lisäksi että annetaan verbaalista halveksuntaa.  :cheesy:


Tämän tai muun sakkosysteemin käyttöönottaminen tarkoittaisi sitä että muut kuin tauon ottanut ja sakon kärsijä, eivät saisi autojaan rassata ko. tauon aikana. Tai sitten sakko pitäisi antaa kaikille jotka autojaan rassaavat tauon aikana..

Park ferme meininkiä yms luvassa siis..

-A-


Ja tästä muiden mekkauskiellosta päästiin juuri viimekaudelle eroon.
Ei kittos enää takas.

Ei mitään rangaistuksia kympin ottaneelle.

Ei ole koskaan meikäläistä haitannut jos joku ottaa kympin.
Kyseinen sääntö on kansainvälisissä kisoissa ja ollut suomessakin iät ja ajat.

Hyvä sääntö ja mun mielestä nimenomaan kilpailuhenkinen... jollain ilmenee jotain kummallista vikaa autossa niin saa mennä äkkiä korjaamaan jotta pääsee ajamaan kilpaa.

Mitään haittaakaan en tuossa näe.

Kyllä meissä senverran edelleen sitä hyvää kisahenkeä sen verran löytyy että teknisen kympin ottajaa ei katsota edelleenkään yhtään kierosti tai halveksuttais.
En ole tuollaista koskaan nähnyt.

Jos palautetaan se että muut kuin kympin ottanut eivät saa autoihinsa koskea niin sillon se sonnan jauhanta alkaa.
Sitä oli pienessä määrin sillon kun tuo typerä sääntö oli.

Rata auki koko kympin ajan ja jos kympin ottanut on saanut vermeensä kuntoon niin aloitetaan kisa...

Ihan niinkuin ennenkin.


Tulee vähän myöhään: Eli nykyisin sitä kympin ottamista on roikotettu mahdollisimman pitkälle, vaikka on tiedetty auton olevan sökö. Seurauksena on aina huuto ja älämölö lauteilla, kun kaikki ihmettelevät tapahtumien kehitystä. Jospa sallittaisiin kympin ottaminen koska tahansa ennen lähtöä ja tarvittaessa ennen lämmittelyn alkua. Kymppi ei alkaisi hetkestä jolloin se otetaan, vaan kymppi lisättäisiin suoraan aikatauluun ottohetkestä riippumatta. 

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #22 : 10.04.10 - klo: 22.52 »
Kröhöm... Sehän on ollut sallittu ottaa milloinvain ennen starttia. (semeissä ja finaalissa)
Yleensä sitä tietenkin pitkitetään sen takia että toivotaan saavan auto kuntoon ilman teknisen kympin ottamista ja siis mahdollisesti välttyisi joutumasta koko pakan viimeiseksi.
Ja myös yleensä kun on ollut tiedossa jo ennen lämmittelynkin alkamista että tullaan kymppi ottamaan niin olen nähnyt että näissä tapauksissa on käyty pyytämässä kymppiä lämmittelyn aikana...
Sekin yleensä siksi että kun on kiire ruuvata autoa niin sitä ruuvaa sen minkä pystyy... Ja kun kuulee että lämmittely alkaa niin huudellaan jollekin kaverille josko hän juoksisi kiireesti ajanottoon ilmoittamaan kympistä...
Missään ei mielestäni kielletä ottamasta sitä kymppiä jo ennen lämmittelyn alkua... Olen myös nähnyt näinkin tapahtuneen että jo ennen lämmittelyä on ilmoitettu tekninen kymppi kun on nähty ettei autosta saa kalua tarpeeksi ajoissa.

Mä en nää mitään ongelmaa koko kymppi kuviossa.
Ainoat ongelmat mitä oon nähny ja kuullu, on johtunu siitä että kierroslaskija ei ole heti kuullut kun kuski huutaa lauteilla kymppiä...
Siitä on alkanu härdeli kun jotku kuskeista kuulee sen ja toiset ei...
Ja sitten kun on kuski päässyt koppiin asti ilmoittamaan asiasta niin vasta sitten kierroslaskijakin on perillä asiasta.

Joissain kilpailuissa myös kierroslaskenta sijaitseekin korokkeen ulkopuolella, jolloin lämmittelyssä ilmenneen vian takia kuski huutaa lauteilla kymppiä... Kuuluttaja kuuluttaa "minuutti"...
Alkaa härdeli että saadaan varikkomies kaiken melun keskellä singahtamaan kierroslaskentaan ilmoittamaan asiasta jne.

Kansainvälisissä kisoissahan on lauteilla aina joku tuomariston jäsen.
SM kisoissa on nähty tolkuttoman usein että korokkeella ei ole kuin kuskit.
Sillon just alkaa se huutohärdeli kun tietoa ei saadakaan yhdellekään tuomarille, valvojalle tai kierroslaskijalle pelkästään korokkeella kiekaisten.

Ja kun koko halvatun helahoito on kuskin näkökulmasta jälleen niin yksinkertainen että mikäli kuulee jonkun huutavan kymppiä, mutta kierroslaskenta kuuluttaa autoja viivalle niin sillon mekaanikko ja kuski toimii kuulutusten mukaan...
Sieltä sitten tulee se kuulutus tai ei.... Turha siinä on itse ruveta plasmojaan sekottelemaan sen takia että joku huutaa kymppiä.
Edetään sen mukaan mitä kuuluttaja kuuluttaa.
Ei sen vaikeempaa.

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #23 : 15.05.10 - klo: 23.39 »
Yksi idea mikä olis hieno juttu, kun tämä kerta on SM sarja: Pistejohdossa olevalla olisi eriväriset numeropohjat kuin muilla, esim punainen pohja ja valkoinen numero, niin kuin motocrossissa. Muilla normaalisti valkoinen pohja, musta numero. Tällä tavalla kaikki näkisivät missä SM johtaja menee, jos vaikka joskus olis katsojia. Ensimmäisessä kisassa hallitsevalla mestarilla olis punaiset pohjat numerotarroissa.

Tämä tietenkin vaatii sen että numeron 1-12 löytyisivät punaisilla pohjilla.

Onko budjettia numerotarroihin?

Jos hoidan tarrat, otetaanko käyttöön?
Oot meille tarasarja pystys.....
Oli muuten käytännössäkin hyvä ajatus, tosin väri siirty nyt seuraavalle.........

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #24 : 02.08.10 - klo: 13.41 »
Ei taida olla ihan 100% oikea ketju, mutta paremman puutteessa laitetaampas kysely tänne.

Lienee selviö, ettei tulevana viikonloppuna ajeta 4. M8 SM osakilpailua Tammisaaressa, eikä liiemmin muuallakaan.

Eli missä ja milloin ajetaan SM-sarjan 4. osakilpailu?

Oma ehdotukseni on jossain 21.8. Finnish Openin tilalla. FO -sarjaa ei kuitenkaan keretä ajamaan 4 kisaa ja SM on ehdottomasti tärkeämpi.
Old fart

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #25 : 02.08.10 - klo: 13.44 »
Ei taida olla ihan 100% oikea ketju, mutta paremman puutteessa laitetaampas kysely tänne.

Lienee selviö, ettei tulevana viikonloppuna ajeta 4. M8 SM osakilpailua Tammisaaressa, eikä liiemmin muuallakaan.

Eli missä ja milloin ajetaan SM-sarjan 4. osakilpailu?

Oma ehdotukseni on jossain 21.8. Finnish Openin tilalla. FO -sarjaa ei kuitenkaan keretä ajamaan 4 kisaa ja SM on ehdottomasti tärkeämpi.

Asiasta käytiin keskustelua Jyväskylässä ja siitä missä ja milloin 4. osakilpailu ajetaan
tulee tietoa lähiaikoina lajiryhmän suunnalta. Joten odotellaan rauhassa, ratkaisu on tulossa.

T: Keijoruudun reportteri
The

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #26 : 02.08.10 - klo: 20.15 »
...Ja siinä meni yksi kesäviikonloppu hukkaan kun ei viitsitty ajoissa ilmoittaa ettei Tammisaaressa ole kisoja.

Tilalla oltaisiin nääs varmaan voitu ajaa jokin nyt syksyllä ajettava kisa.
..Nyt viikonloppu jää moisen toheloinnin seurauksena täysin tyhjäksi kalenterissa.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #27 : 02.08.10 - klo: 20.39 »
Tammisaaren seura on elänyt näköjään siinä uskossa että kisa pidetään 22.8. Keskustelin heidän kanssaan tänään asiasta ja mitä ilmeisimmin kilpailu siis ajetaan 22.8. Tammisaaressa. Saan asiaan liittyen varmistuksen huomenna, joten ilmoittelen siten asiasta tarkemmin.

Kyseessä on väärinkäsitys, missä ilmeisesti joku tieto on mennyt joltain ohitse.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #28 : 03.08.10 - klo: 10.59 »
Toivottavasti todella 22. niin 21. pääsee kattoo pyöreetä U2:sen keikkaa  :grin:
Old fart

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« Vastaus #29 : 04.08.10 - klo: 14.57 »
Tämä asia on varmistunut, eli siis kisa ajetaan 22.8. Tammisaaressa.