Vertical Hobby

Kirjoittaja Aihe: Tamiya TRF201X  (Luettu 17316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #30 : 29.04.13 - klo: 10.41 »
Toi +11mm runko täytyy hommata heti kun tulee myyntiin! Mulla on nyt autossa exotekin +8mm pidennys setti eli tämä http://www.exotekracing.com/trf201-8mm-chassis-extension-set/ todella edullinen ja lisää auton vakautta huomattavasti. Tossa on toi T-pala myös alumiinia se lisää pitoa ilman mitään lisäpainoja. Auton etupäähän laitoin tällaisen http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=54439 +30g palan, sekä myös big bore jouset eteen ja taakse. Kori menee vielä vaihtoon muuten auto on valmiina Lavangon torstai kunkku kisoihin.
Pari kuvaa autosta:
Eurorc  Hobao Hyper VSE Pro | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa KooBee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #31 : 08.05.13 - klo: 14.08 »
Näköjään olisi Tamiyalta ihan oma keskimoottorikonversio tulossa:
http://kentech.blogs.se/2013/05/08/tamiya-trf201-mid-motor-conversion-15885912/

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #32 : 09.05.13 - klo: 19.49 »
Nyt on uusi kori, Pro-linen Kyosho RB5 bulldog. Ei se ihan täydellisesti istu paikoilleen, mutta tarpeeksi lähelle. Paremmin sopii Team C TC02 evon kori, seuraavaksi semmonen.
Eurorc  Hobao Hyper VSE Pro | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa patez

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #33 : 13.08.13 - klo: 12.42 »
Tällaseen tuli päivitettyä, elikkäs uusi 201xr. Big boreja ei ole (vielä) Mutta äkkiseltään yllättävänkin erilainen ajaa mitä vanha 201. Suurin ero on varmaan parempi kääntyvyys. Hyppääminen on luonnollisesti helpompaa ja rauhallisempaa, varsinkin ne isommat ilmat. Jossain teknisessä piperryksessä ei pomppaa ihan niin näppärästi kuin vanha lyhyt malli. Sotkamossa tulee kisakaste tälle autolle.. Saas nähä miten talvella sitte winter jumpsit ym..





Heti tuli vaihdettua tuosta akku sinne perinteiseen taka-asentoon ja nopari akkupannan päälle. Laitoin vain ensin noin, kun siitä sai paremman kuvan :) Ehkä jossain sokeripidolla vois tuollakin tavalla ajaa. Shortyakku voisi olla näppärin vaihtoehto ja pystyis sitte nopeasti vähä säätämään sitä painopistettä. 1570g Taisi tuolla setupilla auto painaa. Eli shortyllä ois vieläkin kevyempi.



Mualimalla on lisää tarkkoja rakentelukuvia esim. tuolla petitrc.com. Sieltä löytyy myös joitain hyviä setuppeja.

http://www.petitrc.com/setup/tamiya/setuptrf201x/TRF201XR_BradKrans_Build/
Tamiya TRF 201XMW TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #34 : 15.08.13 - klo: 11.59 »
Laitoin omaan trf 201:seen taakse Losi 22:sen takahubit ja 12mm hexit. Tällä muutoksella saa isommat laakerit ulos samankokoiset kuin tamiyan aluhubeissa, mutta halvemmalla ja hexit. Hexin ja laakerin välissä on kaksi  Tamiyan taka pyöräakselin sinistä prikkaa. Istuu hyvin eikä auton leveys muutu alkuperäisestä.

Tavittavat osat:

http://fi.eurorc.com/product/3751/team-losi-racing-rear-hub--hex-set-2

http://fi.eurorc.com/product/3161/eurorc-rubber-sealed-5x13x4mm-695-2rs-bearing-10

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-TRF201TRF502XTRF511DB01DB02/9804305-TRF501X-Rear-Axle-Washer-101648

Hieman epäselvä kuva:
Eurorc  Hobao Hyper VSE Pro | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #35 : 15.08.13 - klo: 12.36 »
Vielä lisäys edelliseen noissa losin hubeissa on 3mm reikä ja tamiyan hinge pinni on 2,6mm, joten pientä klappia voi olla itse laitoin väliaikaisesti yhden lisä shimminnin , joka poisti klapin. Toinen vaihtoehto on porata 3mm reikä kokonaan läpi tukivarresta ja laittaa siihen Team c:n hinge pinni   http://fi.eurorc.com/product/71/teamc-hinge-pin-rear-outer-2
Tukivartta joutuu vähän veistellä, että molemmat  E-ringit saa paikalleen.

Epäselvä kuva:
« Viimeksi muokattu: 15.08.13 - klo: 13.10 kirjoittanut Metsäläinen »
Eurorc  Hobao Hyper VSE Pro | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa patez

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Tamiya TRF 201XMW TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #37 : 15.08.13 - klo: 21.30 »
Niitä muovisia tamiyan hubeja ei kannata ostaa, mulla oli niitä ja ne ei kestä. Pallopäät vääntyy irti rei'istä on
niin pehmeää muovia! Noissa losin hubeissa saa hexit mukana.
Eurorc  Hobao Hyper VSE Pro | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

meritane

  • Vieras
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #38 : 03.01.14 - klo: 07.50 »
Tervehdys!

Tuli hankittua Tamiyan TRF 201 XP 2 wd krossi. Helvetin hyvä auto! Vakaa ja hyvä ajaa. Autossa on tasapainotus kohdillaan. Auton pohja-ammeen kapeudesta johtuen sähköt tulee vahingossakin asennettua auton keskilinjalle ja tämä vakauttaa selvästi ajoa. Asensin autoon 2 kpl:tta 1s lipoja poikittain, Speed Passion Reventon pro säätimen ja Tamiyan Transpeed Octa Wind 8.5 t moottorin sekä servona luonnollisesti Savöx 1258.

Suosittelen tutustumaan ja hankkimaan itselle kyseisen todella kovan kisa-auton. Ei ne ainoastaan Team Associatedin autot kulje lujaa, kyllä niitä muitakin on  :wink:

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #39 : 03.01.14 - klo: 20.14 »
Ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mutta Tamiya on lopettanut off-road luokkien tukemisen kokonaan, joten uusia autoja ei ole tulossa, eikä vanhoihin kisa-autoihin tehdä enään osia. Hieno auto kyllä kyseessä.

Poissa patez

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #40 : 03.01.14 - klo: 22.42 »
Enpä ole kyllä mistään lukenu etteikö tulis osia ja ilmeisesti se trf511 jatkajakin on kaikesta huolimatta tulossa. Eihä niitä autoja yleesäkkää tamiyalta kovin tiuhaan ole tullu offroadiin, joka ei välttämättä ole huono asia. Osia saapi ihan vaivatta esim trf 501:seen vieläkin. Ja eipä tota 201xr tarvi kyllä iha heti päivittää ku assoltaki vielä odotellaan, että tulee iha kauppojen hyllylle se nykyaikanen auto. Näyttää myös, että schumilla on hoksattu, mistä autosta se malli kannattaa remmivetoseen nelkkuun ottaa.

http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=825564&postcount=18

Ihan rennosti vaan, ei toi kentech yleesä tyhjiä huhuja oo levitelly.

 :wink:
Tamiya TRF 201XMW TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Paikalla kentech

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #41 : 04.01.14 - klo: 11.39 »
Ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mutta Tamiya on lopettanut off-road luokkien tukemisen kokonaan, joten uusia autoja ei ole tulossa, eikä vanhoihin kisa-autoihin tehdä enään osia. Hieno auto kyllä kyseessä.

Yleensä kannattaa olla hiljaa jos ei tiedä mistä puhuu...
Mitään tosta mitä kirjoitat ei ole totta. Paitsi viimeinen lause.
« Viimeksi muokattu: 04.01.14 - klo: 11.42 kirjoittanut kentech »

meritane

  • Vieras
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #42 : 07.01.14 - klo: 13.23 »
Ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mutta Tamiya on lopettanut off-road luokkien tukemisen kokonaan, joten uusia autoja ei ole tulossa, eikä vanhoihin kisa-autoihin tehdä enään osia. Hieno auto kyllä kyseessä.


Yleensä kannattaa olla hiljaa jos ei tiedä mistä puhuu...
Mitään tosta mitä kirjoitat ei ole totta. Paitsi viimeinen lause.


Sitä ihmettelinkin että minkähän vuoksi Tamiya on lopettanut off road-luokkien tukemisen kokonaan kun vuonna 2013 MM-kisoissa ajettiin TRF tuupilla kisojen MM hopeasijalle http://www.tamiya.com/english/info/130930ifmar_2wd/index.htm

Ehkäpä Tamiya voittaakin sitten vuonna 2014  :wink:

Poissa patez

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #43 : 07.01.14 - klo: 14.31 »
Eli juurikin Lee Martin ei aja enää tamiyalla ja siitä on hirmuset spekulaatiot tietysti netissä. Ehkä just tuon menestyksen jälkeen moni saatto ihmetellä. Mutta on sitä huippukuskit ennenkin vaihtanu tallia. Ei kannata kaikkia kommenttiosastoja nii tosissaan aina ottaa. Tamiya ei yleesä ihmeemmi valota suunnitelmiaan muutenkaan.

Jottei nyt iha karkaa spekuloinniksi kokonaan, nii tälläne tuli ruiskittua loppiaisena. Eli se prolinen phantomkoppa. Ei menny nuo värit yhtään niinku piti, mutta kyllä kait tuolla kelpaa rossata.

« Viimeksi muokattu: 07.01.14 - klo: 20.42 kirjoittanut patez »
Tamiya TRF 201XMW TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

meritane

  • Vieras
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #44 : 08.01.14 - klo: 17.01 »
Tänään tuli TRF:ään varaosalähetys.

Tilasin suositellusta Modellbau Seidelistä Saksasta http://www.modellbau-seidel.de/  Sieltä löytyy hyvä ja kattava valikoima Tamiyan varaosia kilpailukykyiseen hintaan sekä hyvä viestintä ja asiakaspalvelu sähköpostitse (yllättävää kyllä sieltä vastattiin sähköpostitiedusteluihin jopa sunnuntaipäivänä). Maksuvälineenä käy tilisiirto, pay pal sekä tunnetuimmat pankkikortit.
Kamat tulivat kotiovelle asti kannettuna noin viikossa alle 10 euron postikuluilla. Tilaus lähti matkaan viime viikon maanantaina ja paketti tuli tänään (täytyy huomioida että tällä aikavälillä oli 2 arkipyhää, uusi vuosi ja loppiainen, jotka hidastavat postin kulkua).

Suosittelen lämpimästi!  :azn:

meritane

  • Vieras
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #45 : 17.07.14 - klo: 10.25 »
Tuli käytyä ajamassa saviratalla. Täytyy sanoa, että Tamiyan krossituuppi on kyllä hyvä ajaa.

Minulla oli tämä jo jonkun tovin tällä foorumilla myynnissä, kun ajattelin että en tarvitse Tamiyaa mihinkään.

No, otin myynti-ilmoituksen pois kun:

1. Autolla on tosi hyvä ajaa saviradalla

2. Kukaan ei ollut tästä kiinnostunut ostomielessä

Poissa patez

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #46 : 31.08.14 - klo: 20.55 »
Roiskinpa uuden kopan tuohon XMW:hen. Koko kesä tullu ajeltua noilla vanhoilla lexaneilla. Vielä pitää testata ulkoilmanopeus tälläki ensviikonloppuna Sotkamossa.



Tamiya TRF 201XMW TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo