Kirjoittaja Aihe: Tamiya TRF201X  (Luettu 24055 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya TRF201X
« : 10.03.10 - klo: 16.02 »
Täällä huhuja aiheesta:
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=41255

Ja tässä auto näkyy, tosin pienenä:


Ja tässä käsittääkseni lähimmäisin auto:


Jollen vallan väärin katso, niin takamoottoriselta näyttää.


Ja Lee Martinin kori autoon, eiköhän tuosta pian saada kuva ihan kokonaisuudessaan kun kommenteista päätellen on tänään menossa radalle ajamaan tuolla...:
« Viimeksi muokattu: 18.04.10 - klo: 08.35 kirjoittanut mof »

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya 1:10 2wd krossiauto
« Vastaus #1 : 10.03.10 - klo: 17.20 »

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya 1:10 2wd krossiauto
« Vastaus #2 : 10.03.10 - klo: 18.04 »
Viime vuonna samoissa Yataben kisoissa Tamiya-tarrat (ja iskarit) oli X-6 autoissa, edellisenä AE B4:ssä. Näillä eteenpäin ja kitin julkaisua odotellessa...  :mrgreen:
---

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya 1:10 2wd krossiauto
« Vastaus #3 : 10.03.10 - klo: 18.28 »
Viime vuonna samoissa Yataben kisoissa Tamiya-tarrat (ja iskarit) oli X-6 autoissa, edellisenä AE B4:ssä. Näillä eteenpäin ja kitin julkaisua odotellessa...  :mrgreen:

Juuh no, tästä vain ajattelin että tuskin se B4/Losi/X-Factory on...

Lainaus käyttäjältä: pidge;353178
Anyone at PDA tonight might see one going round a track..................

Ikävä kyllä tuolle (ainakin uskoisin että tuohon viitataan) tuli jatkokommenttiakin...

Lainaus käyttäjältä: pidge;353258
no photos....

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya 1:10 2wd krossiauto
« Vastaus #4 : 11.03.10 - klo: 07.12 »
Eiköhän se ihan Tamiya ole, kaipa nämä kommentit muuten olisi aika outoja.

Lainaus käyttäjältä: Battle_axe;353522
just seen lees today at the PDA its rear motored and the battery runs down the middle B4 style also a plasitc chasiss

Lainaus käyttäjältä: pidge;353535
Today was a good strength test! And car took it well and run good. Just needs track time now!

Ja olihan kentechin blogissakin aiheeseen liittyvää vihjettä:

Lainaus
The TRF section was quite anonymous this year with just a couple of small new items.

Rumor has it though that there was a rather interesting TRF product somewhere in the back room... Think TRF212  ;)


Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF212 2wd krossiauto?
« Vastaus #6 : 12.03.10 - klo: 15.58 »
assohan tuo o
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF212 2wd krossiauto?
« Vastaus #7 : 12.03.10 - klo: 16.09 »
assohan tuo o

No toki kaikki takamoottoriset tuupit on aika samannäköisiä...

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF212 2wd krossiauto?
« Vastaus #8 : 13.03.10 - klo: 18.12 »
...kuva poistettu...
« Viimeksi muokattu: 14.03.10 - klo: 08.54 kirjoittanut mof »

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF212 2wd krossiauto?
« Vastaus #9 : 13.03.10 - klo: 18.13 »

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #10 : 05.04.10 - klo: 22.13 »
Kuvat kentechin albumista.





Ja RedRC:n lyhyt uutinen aiheesta: http://www.redrc.net/2010/04/tamiya-trf-2wd-protoype-buggy/

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #11 : 07.04.10 - klo: 13.55 »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #12 : 07.04.10 - klo: 15.06 »
Taitaa huhut pitää paikkansa, että auto on ollut jo kauan "valmiina"

Kuvassakin on peltikennot ja takamoottori on so last season  :p

No joka tapauksessa aina on hyvä kun markkinoille ja kilparadoille tulee vaihtoehtoja ja varsinkin 2WD krossiin...
Old fart

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #13 : 07.04.10 - klo: 15.23 »
Taitaa huhut pitää paikkansa, että auto on ollut jo kauan "valmiina"

Kuvassakin on peltikennot ja takamoottori on so last season  :p

No joka tapauksessa aina on hyvä kun markkinoille ja kilparadoille tulee vaihtoehtoja ja varsinkin 2WD krossiin...

Takamoottori ei tee siitä kuitenkaan huonompaa (tai parempaa) kuin keskimoottori olisi. Takamoottorisella pärjätään kilpailuissa edelleen :)

Ja tosiaan näytti Hupokin ajavan Durangolla takamoottorisena ainakin jossakin kisassa, vaikka kyseisen auton keskimoottoriseksikin saa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #14 : 07.04.10 - klo: 22.29 »
Old fart

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #15 : 07.04.10 - klo: 22.46 »
http://www.cadelit.se/trf2wd_b4.jpg

Niin, tässähän on siis yksinkertaisesti otettu jotain varmasti toimivaa ja yritetään tehdä se paremmin, eikä yritetä keksiä pyörää uudelleen.

Perän ylitys (moottorin sijainti) näyttää kyllä pienemmältä kuin B4:ssä, joten sen suhteen painopiste lienee erilainen kuin B4:ssä.

Poissa DTFin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #16 : 08.04.10 - klo: 07.28 »
Joo ei ole yritetty keksiä pyörää uudestaan ei.  :mrgreen: Tosiaan näyttää siltä, että assossa on moottori taaempana, mutta mielestäni ainakin tuon kuvan perusteella näyttäisi assossa muut rojut olevan keskemmällä kuin trf:ssä. En tiedä onko näköharhaa, mutta hyvin samoilta näyttävät ja rakennehan on ihan identtinen.
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #17 : 08.04.10 - klo: 08.30 »
Toki jos aivan tarkkoja ollaan, niin....

Academy GV2 Pro:


Kyosho RB5:


Losi XXX-CR:


...kyllähän noita samannäköisiä on joitakin muitakin kuin Tamiya. :)

Silti autoissa on eroja, vaikka perusrakenne onkin sama.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #18 : 08.04.10 - klo: 09.04 »
Ihan selkeitä T-Fordin kopioita, kaikissa on neljä pyörää...

Mikä ihmeen kopio keskustelu tästäkin on taas tulossa? Ei se, kuinka paljon autot muistuttaa fyysisesti toisiaan. Vaan se mikä on nopeusero radalla, se on se pointti näissä jutuissa. Eli se kuka on osannut jatkojalostaa auton nopeimmaksi.

Selkeä plussa Tamiyassa on kunnon iskarit ja milliset ruuvit, kumpaankaan Asso ei ole pystynyt, vaikka niin eselläkävijäksi sanotaan.
Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #19 : 08.04.10 - klo: 10.19 »
Mahtaakohan keretä "tälle" kesällä tää auto
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #20 : 08.04.10 - klo: 11.27 »
Mahtaakohan keretä "tälle" kesällä tää auto

Virallinen julkaisu taitaa olla kesäkuussa.


Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 2wd krossiauto?
« Vastaus #22 : 18.04.10 - klo: 08.35 »
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=44469

Lee Martin took an impressive victory with the new Tamiya 2WD electric buggy - the TRF 201X - at the first BRCA off road national of 2010 at Talywain, Wales. 17th April 2010.

Ellis Stafford took three rounds of qualifying to take overall TQ with the XFactory X6 as he looked to start another domination of the UK 2WD series - being the 2-time defending national champ.

The first leg of the A saw Ellis take an easy victory without much trouble. Lee Martin took leg two and it was all down to leg three as Ellis and Lee battled it out in a very exciting final race. A last minute pass from Lee saw him take the win and with it his first National 2WD win, and first for the new not-yet-released TRF 2WD buggy. Ellis Stafford finished 2nd overall and Grant Williams took third with the new Schumacher 2WD buggy, the Cougar SV, which was also at its first UK national event.



Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #23 : 18.04.10 - klo: 10.24 »
Alkaa kuulostaa ihan hyvältä, kun TOP3 ei aina ole enää B4-B4-B4  :cheesy:

E. eikä myöskään X6-X6-X6... Tarkoitan vain että kisakelpoisissa tuupeissa alkaa olla valinnanvaraa.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #24 : 18.04.10 - klo: 11.21 »
Alkaa kuulostaa ihan hyvältä, kun TOP3 ei aina ole enää B4-B4-B4  :cheesy:

E. eikä myöskään X6-X6-X6... Tarkoitan vain että kisakelpoisissa tuupeissa alkaa olla valinnanvaraa.

Kisakelpoinen, eikä edes keskimoottorinen ;) Eli ei se takamoottorisuus tee siitä automaattisesti huonoa, kuten jotkut olettavat...

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #26 : 23.04.10 - klo: 22.37 »
Jep, valmis tuote näyttää tosi hyvältä. Kantsii myös muistaa, että tän kauden toinen iso kisa, Cactus Classic '10 voitettiin takamoottoriautolla (B4).  :mrgreen:
---

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #27 : 18.05.10 - klo: 10.35 »

RedRC.net: Tamiya TRF201 2wd buggy

On kyl mielenkiintoinen laitos.

Poissa patez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #28 : 03.09.12 - klo: 20.42 »
Onko kukaan laittanut vakaajaa 201:seen. Itellä on tuo 501 setti, mutta ei ne raudat mene taivuttelematta paikolleen. Vai käykö tuohon joku muu vakaajasarja? googlekaan ei osannut auttaa..
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF201X
« Vastaus #29 : 25.04.13 - klo: 07.55 »
42253 TRF201 Chassis Conversion Set

Translated info

Product introduction

TRF201 that I aimed at the 2013 IFMAR Off-Road World Championship win.
11mm long wheel base metal chassis adoption! !
Three years from the debut of 2010.
In performing the racing activities TRF, and dared test while exploring various possibilities.
I have developed a conversion parts to achieve the "chassis of narrow and long wheel base" which was derived from it.
I adopt the lower deck with the specification (A7075) aluminum material of high strength, achieve a reduction in road surface interference by the narrow of the improvement of the running stability of long wheelbase by (+11 mm).
Subjected to hard-anodized, lower deck surface up the durability.
Side guard which served as the adjustment of chassis rigidity parts machined resin with high accuracy.
It corresponds to size Straight, such as separate type, the battery can also be selected mounting position.
The use of standard front and rear suspension, a wealth of options can also be used as it is.

The set includes (planned);
- Lower aluminum deck
- Carbon battery plate
- Aluminum battery posts
- Aluminum front post
- Aluminum Rear Post
- Aluminum suspension spacer
- High precision plastic side guards







Big bore iskarit: