Kirjoittaja Aihe: T-Maxxin viritys ja muuta  (Luettu 100428 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
T-Maxxin viritys ja muuta
« : 13.10.03 - klo: 19.21 »
Onko joku testannut T-Maxiin traxxasin omaa viripilliä
tai motor saver ilmanputsaria ?
Minkälainen vaikutus kyseisillä osilla oli ?

Sitten kiinnostaisi tietää että toimii muillakin yhtä huonosti jarrutus.
Auttaisiko towerhobbiesin myymä jarrulevy,vai johtuuko se heikosta servosta?

Ja kolmantena kysymyksenä ,saako T-Maxiin ostaa koreja joita ei olisi valmiiksi maalattu?
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #1 : 13.10.03 - klo: 22.02 »
Koreja ainakin saa mm. hpi:ltä ja pro-line:ltä
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa silveri

  • Jäsen
    • Profiili
Re: T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #2 : 13.10.03 - klo: 22.28 »
Sitten kiinnostaisi tietää että toimii muillakin yhtä huonosti jarrutus.
Auttaisiko towerhobbiesin myymä jarrulevy,vai johtuuko se heikosta servosta?

Tuo jarru ongelma oletettavasti kiinni vain säädöistä,itsellä oli ainakin jarru säädetty tehtaalla löysäksi.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #3 : 13.10.03 - klo: 22.33 »
Itse laitoin voimaservon jarruun, joten nyt ottaa paremmin. Ja säätää tiukaksi sen jarrun, ettei jää paljon löysää. Ja otin sen kumiletkunpätkän pois siitä työntötangosta. Heittää suht helposti etukautta ympäri  8) Ja hiilikuitujarrulevy...
Taas kehissä.. ;)

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
jep jep
« Vastaus #4 : 13.10.03 - klo: 22.46 »
Tota kumin poistamista mäkin kokeilin mutta ainakaan vakio servo ei jaksanut vääntää niin lujaa että jarrutus olisi ollut sen parempi.

Onkohan toi towerhobbiesin myymä jarrulevy ihan samaa materiaalia kuin orkkis?
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #5 : 14.10.03 - klo: 11.14 »
Riippu mikä jarrulevy, se kalliimpi viber-levy on parempi. Sellanen mulle tulee ens viikolla.... Vanha jo kulahti  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa chrisse

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #6 : 27.10.03 - klo: 11.00 »
http://www.traxxas.com/community/surfersrides/trx_surfers.htm

Katsastakaas toi Chris Fleckin T-Maxx, siinä on aikakin sitä thyyning palikkaa... :shock:
Kyosho QRC Wild Dodge Ram, Kyosho PureTen alpha gp, HPI Savage .21, Kyosho Mini-Z MR01

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #7 : 27.10.03 - klo: 11.35 »
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
http://www.traxxas.com/community/surfersrides/trx_surfers.htm

Katsastakaas toi Chris Fleckin T-Maxx, siinä on aikakin sitä thyyning palikkaa... :shock:


Joillakin on liikaa rahaa... Ja aivan liian paljon vapaa-aikaa.  :shock:  Huh Huh... tuota voi jo sanoa monsteriksi isolla M.llä
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #8 : 27.10.03 - klo: 12.08 »
Ei tossa paljon vapaaaikaa tarvii..  8)  Pulttaa vaa osat kiinni...
Taas kehissä.. ;)

Poissa chrisse

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #9 : 27.10.03 - klo: 12.11 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Ei tossa paljon vapaaaikaa tarvii..  8)  Pulttaa vaa osat kiinni...


Veikkaan että noita osia ei ihan joka kaupassa myydä. Itse ainakin oletan että ne on uniikkeja. SIellä on laserleikkuri ja sorvi laulanut viikonlopun jos toisenkin kun on noita osia vääntänyt.
Kyosho QRC Wild Dodge Ram, Kyosho PureTen alpha gp, HPI Savage .21, Kyosho Mini-Z MR01

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #10 : 27.10.03 - klo: 12.13 »
:mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa chrisse

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #11 : 28.10.03 - klo: 08.28 »
Saisiko tällaisia renkaita/vanteita Suomesta??  On meinaan todelliset monsteri-renkaat!!!  Kovin pieneltä näyttää tuo maxxikin noilla pyörillä!  :shock:

http://www.rcmodels.com/rc-imx-7500.html
Kyosho QRC Wild Dodge Ram, Kyosho PureTen alpha gp, HPI Savage .21, Kyosho Mini-Z MR01

Poissa chrisse

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #12 : 28.10.03 - klo: 12.24 »
Kenelläkään vielä tällaista pakettia maxxissa?  :P
Kirottua, kun vielä jostain löytäis savageen saman paketin...

http://www.radrc.com/products/rear_steer/rear_steer.html
Kyosho QRC Wild Dodge Ram, Kyosho PureTen alpha gp, HPI Savage .21, Kyosho Mini-Z MR01

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #13 : 28.10.03 - klo: 12.50 »
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
Kenelläkään vielä tällaista pakettia maxxissa?  :P
Kirottua, kun vielä jostain löytäis savageen saman paketin...

http://www.radrc.com/products/rear_steer/rear_steer.html


Eipä tuollaisen tekeminen itsekään nyt niin ihmeellistä vaivaa tarvitse. Korvaat takapään osia etupään osilla sopivasti. Minulla on sellainen mielikuva myöskin, että Savagessa etupää ja takapää on saman laisia muuten, mutta takapäässä työntötankojen toinen pää ei ole servossa kiinni. Työntötangot on siis asennettu kiinteästi runkoon tms. kiinni. Eli vaiva olisi todellakin pieni, eli:


- Sijoitat toisen ohjausservon sopivaan paikkaan taakse. takaiskaritornin takana voisi olla hyvä paikka
- Etsit sopivan pituiset työntötangot, jos nykyiset eivät ole sopivan pituiset
- Hommaat haaroitusliittimen ohjausservolle, jolloin yksi kanava ohjaa molempia ohjausservoja. Tietenkin pitää huomioida, että taaempikin ohjausservo kääntyy oikeaan suuntaan, koska tällä ratkaisulla ei pysty vain toisen servon suuntaa muuttaan.

Poissa chrisse

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #14 : 28.10.03 - klo: 13.03 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
Kenelläkään vielä tällaista pakettia maxxissa?  :P
Kirottua, kun vielä jostain löytäis savageen saman paketin...

http://www.radrc.com/products/rear_steer/rear_steer.html


Eipä tuollaisen tekeminen itsekään nyt niin ihmeellistä vaivaa tarvitse. Korvaat takapään osia etupään osilla sopivasti. Muistaakseni Savagen tukivarret ovat samat edessä ja takana, eli tukivarsista eteenpäin korvaat eroavat osat etupään osilla. Tämän jälkeen:

- Sijoitat toisen ohjausservon sopivaan paikkaan taakse. takaiskaritornin takana voisi olla hyvä paikka
- Etsit sopivan pituiset työntötangot
- Hommaat haaroitusliittimen ohjausservolle, jolloin yksi kanava ohjaa molempia ohjausservoja. Tietenkin pitää huomioida, että taaempikin ohjausservo kääntyy oikeaansuuntaan, koska tällä ratkaisulla ei pysty vain toisen servon suuntaa muuttaan.


Olen kyllä huomannut 4ws helpon toteutusmahdollisuuden mutta ajattelin vain että jos siihen olisi ollut valmiita kittejä niin olis voinut vähän "otaa mallia".

Itse ajattelin että kun noita vastareita on jäänyt nurkkiin niin että jos laittaisi vain toiseen saman kiteen niin eikö sen pitäisi ohjata samalla lähettimellä...? Meinaan, veikkan että saattaa tulla ongelmia jos jakaa samasta vastarista virran kahdelle ohjausservolle joista ainakin toinen on voimaservo.

Periaatteessa sillä ei ole vielä tässä vaiheessa merkitystä mihin suuntaan servo kääntää koska sehän on helppo muuttaa vielä tässä vaiheessa kääntämällä servoa 180astetta.

Mutta tosiaan jos jostain löytyy kuvia valmiista kötöstyksistä tai linkkejä osoitteisiin mistä vois saada valmista kittiä niin kehiin vaan!
Kyosho QRC Wild Dodge Ram, Kyosho PureTen alpha gp, HPI Savage .21, Kyosho Mini-Z MR01

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #15 : 28.10.03 - klo: 13.06 »
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
http://www.traxxas.com/community/surfersrides/trx_surfers.htm

Katsastakaas toi Chris Fleckin T-Maxx, siinä on aikakin sitä thyyning palikkaa... :shock:


Alkaa menee jo "hieman" yli. Eihän tota enää voi sanoa T-Maxxiksi, kun ei taida aluperäisiä osia olla enää jäljellä.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #16 : 29.10.03 - klo: 08.43 »
Mitenkäs tuon 4ws kanssa. kääntyy varmaan aika tehokkaasti kovemmassa vauhdissa ? pyörii kuin puolukka... hmm.....  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa chrisse

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #17 : 29.10.03 - klo: 08.46 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Mitenkäs tuon 4ws kanssa. kääntyy varmaan aika tehokkaasti kovemmassa vauhdissa ? pyörii kuin puolukka... hmm.....  :mrgreen:


Riippuu onko takapää yhtä agressiivinen kun etupää. No näinhän sitä ei kannata missään tapauksessa tehdä ellei nyt sitten lähde esim K2:sta valloittamaan...

Eli, samalla tavalla kun henkilöautoissa, takapää ainoastaan myötäilee etupäätä. Eli liikerata olisi pieni ettei tätä kaatumis-efektiä tulisi...
Kyosho QRC Wild Dodge Ram, Kyosho PureTen alpha gp, HPI Savage .21, Kyosho Mini-Z MR01

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #18 : 29.10.03 - klo: 08.57 »
Juuh  8)
Taidan jättää sellaset hommat teille :) Tyydyn ihan 2ws  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #19 : 29.10.03 - klo: 11.34 »
jeps.. kuva poistettu :)
Taas kehissä.. ;)

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #20 : 29.10.03 - klo: 15.49 »
No huhhhuh, Wowwww magee :shock:  Mitä tuosta voisi vielä sanoa (en pysty) :lol:  Tosi paljon alumiinia. Fiesta6 onko tuo sun?
Jos on niin mitä tuossa on enään "alkuperäistä"?

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #21 : 29.10.03 - klo: 16.00 »
ei ihan taida olla fiestan maksi :shock:
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa BALIKKA

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #22 : 29.10.03 - klo: 16.05 »
no eipä ole Fiestan maksi, ellei sitten ole salaa pultannu tuollasta romua siihen kiinni  :D  Onhan tuo ihan komia peli, liikaa alua, vähän enemmän muovia niin olis kevyempi.. Hyvä noinkin. Ens kesäks pitää omaan peliin  saada alu, ja paljon. Jossain kerran oli juuri noilla Imexin kumeksilla oleva Maxi, oli muistaakseni joku .21 kone ja alu osaa enemmänkun eu sallii, voi olla kiva sellasta yrittää saada rikki.
!!!Myynnissä Traxxas T-maxx 2.5!!!
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3935

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #23 : 29.10.03 - klo: 22.15 »
Joo, munhan toi on  :mrgreen:  No ei, omasta saan uusia kuvia tänne, kun sais eka edes nettiin ne.
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #24 : 31.10.03 - klo: 09.40 »

Tääkään ei oo mun  :mrgreen: Mikä kone tossa muuten on ? Näyttää ihan hobaon motilta...
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #25 : 31.10.03 - klo: 10.02 »
viimein oman T-maxin kuvia...
Alla olevassa osoitteessa  :mrgreen: kullanvärinen ja se punainen.
Taas kehissä.. ;)

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #26 : 31.10.03 - klo: 10.13 »
Se motti tuossa kuvassa on Hobao 21 8port.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #27 : 31.10.03 - klo: 10.36 »
Onko tämä sinun maksi fiesta?

"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #28 : 31.10.03 - klo: 14.08 »
Tuo kuva oli äsken näytillä, mutta ei se kuulemma ollut :(

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #29 : 31.10.03 - klo: 16.56 »
ei oo mun maksi, se punakorinen ja kultakorinen on mun... kyl sinne tulee lisää kuvia ku kerkee.
Taas kehissä.. ;)