Kirjoittaja Aihe: T-Maxxin viritys ja muuta  (Luettu 100422 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #30 : 05.11.03 - klo: 10.28 »
Oisko järkee laittaa maxiin tämmönen kone http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEUP4&P=7 ? Tai sitten hobaon kone. käyköhän se alkuperäseen pukkii ?
Taas kehissä.. ;)

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #31 : 05.11.03 - klo: 11.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Towerhobbies"
FEATURES: Easy ten minute drop in installation in the following vehicles:
            Traxxas T-Maxx 2.5
            Associated TC3, RC10GT

Eikös tuossa juuri sanota, jotta T-Maxxiin menee heittämällä.
Power-Save-Racing Team

Poissa BALIKKA

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #32 : 05.11.03 - klo: 16.38 »
Fiesta varmaan tarkoitti Hoban moottorin sopivuutta normi pukkiin.
!!!Myynnissä Traxxas T-maxx 2.5!!!
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3935

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #33 : 05.11.03 - klo: 21.24 »
Niin juuri... hopaon koneen käymistä...
Taas kehissä.. ;)

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #34 : 06.11.03 - klo: 09.45 »
Mun lukuhäiriö.
Power-Save-Racing Team

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #35 : 10.11.03 - klo: 23.13 »
Taas kehissä.. ;)

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #36 : 11.11.03 - klo: 08.47 »
Lainaus
Cold weather is here, and many people will be running their Traxxas models is many different cold and wet weather conditions. Traxxas does not recommend that you operate your model in the snow or rain, however, we do know that there will be many owners eager to run their hi-performance Traxxas models regardless of winter's fury.

Running your Traxxas model in the snow is not a good idea for many reasons. Snow is frozen water, and water and electronics DO NOT mix. Although Traxxas electronics do a good job keeping out dirt and debris, they are not waterproof. Snow can build up inside your chassis, and surround your on-board electronics i.e., servos, receiver, electronic speed control, etc. As soon as the snow starts to melt, the water will find its way into these components, thus shorting out the vulnerable circuits inside. This can lead to permanent damage. Traxxas does not warranty water-damaged electrical components.

 

If you insist on running your Traxxas model in the snow or any wet environment, use extreme caution, and cover your radio gear with a balloon or a waterproof bag. DO NOT allow your speed control to get wet, the water will damage it!


Kylmä sää on täällä ja monet meinaavat käyttää heidän Traxxaksen mallejaan kylmissä ja märissä olosuhteissa. Traxxas ei suosittele, että käytät malliasi lumessa tai vesisateessa.

Traxxaksen mallin käyttäminen lumessa ei ole hyvä idea monesta syystä. Lumi on jäätynyttä vettä ja vesi ja elektroniikka EIVÄT sovi yhteen. Traxxaksen elektroniikat ovat suojattuja lialta ja hiekalta, mutta ne eivät ole vesitiiviitä. Lumi voi päästä kopan sisään ja saartaa (:mrgreen:) sisällä olevat elektroniikat, servot, vastaanottimen, nopeudensäätimen ym.. ja kun lumi sulaa vesi löytää tiensä näihin komponentteihin. Tästä saattaa seurata pysyviä vauritoita. Traxxaksen takuu ei korvaa kastuneita elektroniikka-komponentteja.

Jos nyt kuitekin käytät Traxxaksen mallia lumessa tai märissä olosuhteissa noudata äärinmäista varovaisuutta.
Suojaa radiolaitteet vedeltä! ÄLÄ anna nopeudensäätimen kastua, vesi nimittäin hajottaa sen!!

Lainaus
here are a few things to remember when operating your model in extremely cold weather.

To make starting your nitro engine easier in the cold weather, warm your engine up to room temperature before taking it out to run. A very cold engine can be difficult to start.

Remember that plastic, and even the metal parts on your model can become brittle in extremely cold weather conditions, causing them to break easily. Use extra care when driving your vehicle in extremely cold weather.

The AA batteries in your battery box that power your on-board electronics can also be affected by the cold temperatures, causing them to lose power, and provide sluggish performance. If you've installed brand new batteries into your battery box, and are still having response problems, bring the vehicle inside to warm-up to room temperature before heading back out.

Always remember to drive with care, and use good judgment when operating your Traxxas model in cold winter conditions.


Tässä pari vihjetta kun käytät malliasi erittäin kylmässä säässä:

Käynnistääksesi polttomoottorin helpommin kylmässä säässä,
anna koneen lämmetä sisällä huoneenlämpöön ennenkuin viet sen ulos. kylmä moottori voi olla todella vaikea käynnistää.

Muista että muovi -ja jopa metalliosat voivat haurastua todella kylmissä olosuhteissa ja ne voivat hajota/murtua helpommin.
Käytä extravarovaisuutta kun käytät malliasi erittäin kylmissä olosuhteissa.

AA-paristot patterikotelossa voivat myös kärsiä kylmässä säässä.
Kylmässä säässä ne voivat menettää virtansa ja haitata radiolaitteita. Jos asensit juuri upouudet paristot ja yhä on häiriöitä radioissa, vie malli sisälle ja anna sen lämmetä ennekuin viet sen taas ulos.

Muista aina ajaa huolella ja varovaisuudella kun käytät Traxxaksen mallia kylmissä talviolosuhteissa!

Tämä ei sitten koske pelkästää Traxxasta vaikka niin kirjotinkin.  8)
HPI Nitro MT2

Mika R

  • Vieras
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #37 : 11.11.03 - klo: 09.10 »
Tai mitä tahansa mallia..
katso tämä kanssa http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4635

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #38 : 11.11.03 - klo: 09.21 »
oi kiitos..  :oops:
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #39 : 17.11.03 - klo: 21.48 »
Taas kehissä.. ;)

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #40 : 17.11.03 - klo: 22.36 »
Meinaat luopua hienosta laitteesta??? :o

Kävin jotain tarjoomassa!  :wink:

Mikäs tulee tilalle?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #41 : 18.11.03 - klo: 08.33 »
Joo, jos joku ostas... Ens kesänä tilalle hobao tai SS Savage. Tai jos kukaan ei osta, ni sit ajelen maxilla  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa BALIKKA

  • Jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #42 : 18.11.03 - klo: 16.30 »
Ei mitään Savagea tai Hoboaa, iskett vaan maksii Os:n 21 koneen ja alu palikkaa.. pitäsköhän laittaa kuvia omastakin maksista..
!!!Myynnissä Traxxas T-maxx 2.5!!!
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3935

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #43 : 18.11.03 - klo: 21.23 »
Jep jep... Hobaon kone  8)  Teitäs vaan sen moottorin hinnan ? Kaikkine kytkinkelloineen ja muine apulaitteineen...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #44 : 18.11.03 - klo: 22.16 »
Mun muistaakseni 8porttinen hobao (sport) oli n. 210e kaikkine vermeineen. En oo täysin varma.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #45 : 19.11.03 - klo: 11.26 »
Thanks... siis se perusmalli ? Tuleekos tuohon hintaan sit ilmansuodatinkin ? Ja vetokäynnistin.. :D
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #46 : 19.11.03 - klo: 12.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Mun muistaakseni 8porttinen hobao (sport) oli n. 210e kaikkine vermeineen. En oo täysin varma.


ei voi olla.. ehkä pelkkä kone jos sitäkään tohon hintaan ??

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #47 : 19.11.03 - klo: 21.28 »
Ei kai se niin älyttömän kallis ole, ku auton moottorin kaa saa 450€  :?:

Entä tämä: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEMD3&P=7
Tuleeko tuo mihin kohtaa moottoriin, ja mitä tolla tekee ?

Entä tämä: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXETB3&P=7

Mikä osa tuo on, ku en nyt osaa hahmottaa mihin se tulee  :oops:
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #48 : 19.11.03 - klo: 21.57 »
Tässä olisi varmaan kiva motti maxiin:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEUP4&P=7
Taas kehissä.. ;)

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #49 : 20.11.03 - klo: 09.38 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Entä tämä: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXETB3&P=7

Mikä osa tuo on, ku en nyt osaa hahmottaa mihin se tulee  :oops:

Tuo on kallistuksenvakain.

Hobaon kone maksaa Towerissa luokkaa 130-165$ pelkkä kone, joten kyllä se Suomessa voi hyvin maksaa 210€. Vetokäynnistin ei mielestäni juurikaan lisää hintaa.

Ja toi boost bottle tulee letkulla kiinni kaasarin alle. Eli oisko se kaasuttimen kurkku mihin porataan reikä, laitetaan samanlainen nippa kun pakoputkessa ja sitte letkun päähän toi boost bottle. Kaikissa koneissa ei tarvii porata, joissain on reikä valmiina.
Boost bottlen pitäsi parantaa kiihtyvyyttä varsinkin alakierroksilta. Toiminta perustuu paine-erojen tasoittamiseen kaasuttimen 'kurkussa'.
Power-Save-Racing Team

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #50 : 20.11.03 - klo: 09.45 »
Nii, kaasarin alle ? siis otan kaasarin pois, ja laitan ton sen alle, mut eihän tossa oo ku toisessa päässä pieni reikä letkulle...
Joku piirroskuva miten tuo asennetaan, ni auttas  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #51 : 20.11.03 - klo: 09.51 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Nii, kaasarin alle ? siis otan kaasarin pois, ja laitan ton sen alle, mut eihän tossa oo ku toisessa päässä pieni reikä letkulle...
Joku piirroskuva miten tuo asennetaan, ni auttas  :mrgreen:


http://www.miponline.com/insboost.html

Mika R

  • Vieras
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #52 : 20.11.03 - klo: 09.58 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Hobaon kone maksaa Towerissa luokkaa 130-165$ pelkkä kone, joten kyllä se Suomessa voi hyvin maksaa 210€. Vetokäynnistin ei mielestäni juurikaan lisää hintaa.


Luin ehkä huonosti tai sitten viesti oli hieman epäselvä. Siis sitä tarkoitinkin että pelkkä motti on ton 210e ja auto siihen päälle. Luulin että alfa tarkoittaa auto+kone 210e; no ymmärsin väärin, sorry. BTW, Ossin vetari on 40-50e.

-Mika

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #53 : 20.11.03 - klo: 12.02 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Nii, kaasarin alle ? siis otan kaasarin pois, ja laitan ton sen alle, mut eihän tossa oo ku toisessa päässä pieni reikä letkulle...
Joku piirroskuva miten tuo asennetaan, ni auttas  :mrgreen:


http://www.miponline.com/insboost.html


Entäs kun tuossa FIG.#5 kuvassa on se "pönttö" letkun päässä. Mihis se pönttö laitetaan? Ku siinä edellisessä kuvassa se letku laitettiin kampikammioon, sinne takalevyyn...
Taas kehissä.. ;)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #54 : 20.11.03 - klo: 12.15 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"


Entäs kun tuossa FIG.#5 kuvassa on se "pönttö" letkun päässä. Mihis se pönttö laitetaan? Ku siinä edellisessä kuvassa se letku laitettiin kampikammioon, sinne takalevyyn...


Antamassani linkissä oli ohjeet kahdelle eri Boost Bottlelle. Toinen oli tuo takalevyn paikalle asennettava ja toinen erillinen pullo. Sen pullon voi asentaa sopivaan paikkaan autossa.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #55 : 20.11.03 - klo: 12.45 »
siis se pullo jää roikkumaan vapaasti ? Sithän se vetää p*skat moottorin sisään...ja onko tuosta nyt mitään hyötyä  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #56 : 20.11.03 - klo: 12.47 »
Tänään kokeilin maxiin silleen, et laitoin pakoputkesta letkun ilmanputsariin. Ei mitään eroa tavalliseen. Ajattelin et se antas vähän painetta imupuolelle. Kunnon turbo keksittävä  :o
Taas kehissä.. ;)

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #57 : 20.11.03 - klo: 12.51 »
Mulla ainakin .12 luokan koneessa letku änkkäriltä tankkiin antaa aivan huomattavan eron. Käyntiäänessä sen kuulee rauhallisempana tyhjäkäyntinä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #58 : 20.11.03 - klo: 12.56 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
siis se pullo jää roikkumaan vapaasti ? Sithän se vetää p*skat moottorin sisään...ja onko tuosta nyt mitään hyötyä  :mrgreen:


Ei kai kukaan nyt näin avuton voi olla. Jos nyt vaikka katsoisit, mitä siinä paketissa tulee. Siellä on sellainen panta, jonka koko yllättäen sopii tuon pullon ympärille.  :?: Mitähän sillä voisi tehdä :?: Voisikohan pullon vaikka kiinnittää sen avulla johonkin. Jos tuo panta näyttää liian tekniseltä, niin luonnollisestikin pullon voi kiinnittää vaikka nippusiteellä johonkin sopivaan paikkaan. Mitenhän tiiviisti koneeseen asennettu pullo voisi vetää moskaa sisäänsä. Ihmettelenpä vain.

RC-seniori oikeastaan vastasikin jälkimmäiseen kysymykseen. Eli parantaa kiihtyvyyttä alakierroksilla. Laite ei kuitenkaan varsinaisesti lisää koneen tehoja.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
T-Maxxin viritys ja muuta
« Vastaus #59 : 20.11.03 - klo: 12.59 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
.... laitoin pakoputkesta letkun ilmanputsariin.

Eli syötät imuilmaksi pakokaasua, josta on jo hapet pois. En suosittele, ei varmasti ole hyötyä, pikemmin haittaa.

Ja tuon pullon ei ole tarkoitus roikkua vapaasti, vaan se pitäisi kiinnittää johonkin.
Eikä se voi vetää p****a koneeseen, koska se on suljettu systeemi. Pullossa on vain yksi reikä, josta lähtee se letku. Pullo on siis vain paineen tasausta varten.
Power-Save-Racing Team