Kirjoittaja Aihe: Vääntö mikä lähti liikkeelle vakiokoneista  (Luettu 25300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vääntö mikä lähti liikkeelle vakiokoneista
« : 16.03.10 - klo: 09.39 »
Oletko voittanut?

Oletko itse edes osallistunut?
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo: 17.32 kirjoittanut Heuli »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #1 : 16.03.10 - klo: 09.42 »
Oletko voittanut?

Oletko itse edes osallistunut?
Jep vähän samaa mieltä että se Mika R vois pitää nyt päänsä kiinni niinkuuin aikasemmin lupas.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #2 : 16.03.10 - klo: 09.43 »
Poistin ed. viestin aika tarpeettomana, mutta ehdit ensin..

Jos et tiennyt Vesa niin mun nimi löytyy täältä http://rc10.fi/index.php?topic=45349.msg421989#msg421989

Pointti oli siinä, että toiset ajaa osallistuakseen, toiset voittaakseen. Jälkimmäisille ei riitä 2 vuotta vanha säädin. Ainakaan viestien perusteella. Mun käsketään painua mäkeen jos moista ehdottelisin muille - 2 VUOTTA VANHA SÄÄDIN HALOO!!! MENE PAPPA SINNE MINNE KUULUT!! Eiks vaan.  :grin:

Mistä moinen viha kumpuaa?? En mä vihaa teitä. Tervetuloa krossi tai corr tai GT piireihin tai ihan mihin tahansa.

Kertokaa mulle niin olen viisaampi.

Jos oikein arvaan niin Vesa sen WGT keskustelun jäljiltä kun kyseenalaistin ko. luokan. No missä se luokka nyt on?? Ei sillä että sillä olis minulle väliä.
« Viimeksi muokattu: 16.03.10 - klo: 09.48 kirjoittanut Mika R »

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #3 : 16.03.10 - klo: 09.57 »
Kyllä mullakin on perjaatteena että ajan säätimellä ainakin sen pari vuotta. Nyt tuo uusin Speed Passion gt 2.0 tuli sen takia että minulta puuttui yhdestä autosta säädin kokonaan. SP:n ostin sen hinnan takia ja ehkä hieman myös sen takia että se on näitä uusia säätimiä. Sillä 2 vuotta vanhalla säätimellä pärjää varmasti aivan hyvin. Säädin itsessään ei sitä voittoa ja pärjäämistä ratkaise, kyllä se ratin kääntäjä on ensiksi vastuussa siitä. Sitten kun ajo onnistuu virheettömästi, nousee säädin esiin.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #4 : 16.03.10 - klo: 09.59 »
Jep, mutta silti näistä uusista säätimistä on kohkattu forumissa aivan helvetisti. Varsinaista hifistelyä joka on saanut tapettua useamman kiinnostuksen Stock luokkaa kohtaan. Jos vanhalla pärjää niin mitä hemmettiä tässä sitten säädetään???

Ihmettelen kovasti.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #5 : 16.03.10 - klo: 10.04 »
Mä luulen että tässä ei ole nyt vouhkattu säätimistä. Kysehän on vaan siitä että stockia haluttaisiin rajata vauhdin puolelta. Ja olen kyllä ihan samaa mieltä. Ei minua nyt haittaa nuo uudet säätimet sinäänsä, mutta stanun nopeudet nousevat aika koviksi, ei tällaiset vanhemmat harrastajat saa pidettyä sitä autoa radalla.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #6 : 16.03.10 - klo: 10.08 »
Jep, mutta silti näistä uusista säätimistä on kohkattu forumissa aivan helvetisti. Varsinaista hifistelyä joka on saanut tapettua useamman kiinnostuksen Stock luokkaa kohtaan. Jos vanhalla pärjää niin mitä hemmettiä tässä sitten säädetään???

Ihmettelen kovasti.

Jatkappa ihmeessä ihmettelyä... Kyllä asia on niin että stanussa kilpailu finaaliin päsystä on niin tiukkaa, ettei siellä saa virheitä tehdä ajaa millä säätimellä hyvänsä. Toki on mahdollista ajaa itsensä a:han vanhallakin säätimellä, mutta siihen vaaditaan melkoista rattimiestä. Sama kaveri joka ajaa finaaliin perusnoparilla, ajaisi ehdottomasti kisan voitosta nykysäätimellä. Esimerkkinä tampereella ei a:han olis mahtunu kahdella alkuerien kutossijalla.

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #7 : 16.03.10 - klo: 10.09 »
Jep.. otan _jtr_:n kommentin myönteisenä..ei vaikuttanut minusta piikittelyltä.

No rajatkaa se nopeus siihen minimiläppiaikaan, sitten ei ole väliä vaikka ajais ohjuksella tai kuuautolla. Saatte (saadaan) hyvää vääntöä tasaväkisellä kalustolla ja pelin voittaa se joka ajaa parhaiten/taitavammin. Mutta sehän ei sovi, kun ei ole ennenkään niin tehty. Kyllähän sen nyt jampat pystyy määrittää mikä on kova aika Stock -autolla ns. kovilla säädöillä ja siitä vähän pois. Kierroslaskenta kyllä harjoituksissa pystyy sanomaan jos auto menee liian kovaa. Kaikista autoista löytyy EPAt sun muut hifit ja jos ei löydy niin auto tuskin on liian nopea.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #8 : 16.03.10 - klo: 10.11 »
Vanhalla säätimellä pärjää ihan hyvin, jos tavoitteena on hauska ajanviete. Itse kuulun tähän joukkoon.

Sen sijaan vanhalla säätimellä ei voiteta kisoja ja tässä harrastuksessa kisaamisessa mukana olevista aika suuri osa haluaa voittaa muitakin kuin vain itsensä. Kärjen vauhtiin tarvitaan ajotaidon ohella myös kilpailukykyiset vehkeet.

Harrastuksessa on mukana myös paljon porukkaa, joille teknisten laitteiden kanssa puuhailu on mieleistä ajanvietettä ja silloin uusi on aina kiinnostavaa. Tähän joukkoon tunnustan myös kuuluvani.

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #9 : 16.03.10 - klo: 10.14 »
Mika hei, ei minimiläppiaikaa voi kukaan määritellä. Rata nopeutuu koko päivän ajan ja samaa rataa ei välttämättä ole ollut edes olemassa ennen kisapäivää. Se on todella vaikea tapa mitata asiaa.

Elkää oikeesti tehkö kärpäsistä härkäsiä täällä foorumilla, vaan tulkaa kisaamaan. Ihan turha jännittää säätimiä ja muita. Kuten moni sanoi mulle ennen tätä kautta, että tuut vaan sinne ekaan kisaan kattomaan miten homma toimii. No sinne mentiin ja sehän oli pirun hauskaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #10 : 16.03.10 - klo: 10.17 »
Jarkolle: Mutta puitteet määrittelevät pitkälle nämä meidän kv-menestyjät jotka katsovat asiaa siitä näkökulmasta että haluaisivat tuottaa kovia kuskeja maailmalle jatkossakin sisäänmeno luokan kautta (Stock).

Sitten ollaan me papat joista osa haluaisi vain ajaa ja osa lisäksi hifistellä (itse kun olen IT alalla niin ei paljon säädinsoftat jaksa duunin ulkopuolella kiinnostaa).

Asiat ovat aika lailla ristissä joten onko edes mahdollista tuottaa tyydyttäviä ratkaisuja kaikille? Siis: Myöhäisnuorten luokka takaisin! Ja se pitää jotenkin yhdistää Vintageen koska tilausta ei A8:ssa liene näin monelle luokalle.

Janne: Ei minimiläpin tarvitse olla läheläkään radan nopeinta läppiä Stockilla. No ei tuosta ideasta enempää, se vain ratkaisisi niin monia asioita eikä tarttisi vääntää kalustomonopoleista (=kukin ajaa millä ajaa)

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #11 : 16.03.10 - klo: 10.23 »
Myöhäisnuorten luokka takaisin! Ja se pitää jotenkin yhdistää Vintageen koska tilausta ei A8:ssa liene näin monelle luokalle.

Mitä vikaa TSS:ssä tai VTR:ssä on? Mihin tarvitaan uusi luokka?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #12 : 16.03.10 - klo: 10.23 »
Mika R ei nyt tajua, että se rata on aamulla esim 5s hitaampi TSS-autolla vs iltapäivä. Eli ei sitä voi määritellä, eikä ole edes tarvetta. Ihan he**etin tyhmä idea  :lol:

Käy Mika ajamassa pari TSS-10 FTT-kisaa ja tuu sitte uudestaan keskustelemaan. Nyt noi sun huutelut tekee susta lähinnä pellen, kun ei sulla ole edes asiasta a, kokemusta  b, tietoa  c, käsitystä.

Sori OT.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #13 : 16.03.10 - klo: 10.27 »
Jarkko taisi kysellä testaajaa yhdistelmälle 1S + nopea säädin. Mä voisin mielelläni kokeilla tätä Torpassa, mutta kun ei ole 1S akkua eikä buusteria.. Uskaltaako joku lainata? Mulla on Tekin kiinni Yokomossa, ja vauhdit nyt kohdillaan. Ihmetellään sitä sitten yhdessä ja raportoidaan tänne huomioista. Mutta ei nyt huomenna vielä, pitää rullailla Oulua varten saippauxenoneilla ja hakea tuntumaa.
Löysin rantein...

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #14 : 16.03.10 - klo: 10.28 »
Mä nyt kysyn seuraavaa jotta mennään taas tuohon topicin aiheeseen. Eli jos nyt tapahtuu niin että ensikaudella koneet rajaatan tuohon 21.5 koneeseen, niin rajataanko mahdollisesti säätimetkin ? Eikös nämä uudet säätimet toimi samallalailla myös 21.5 koneessa, joten ennakot muuttuvat yms. Silloin säädinsota jatkuu edelleen. Toinen asia joka minua mietityttää. Jos tuollaisesta 21.5 koneesta vedetään säätimien avulla kaikki irti niin alkaako koneita räjähdellä ? Sekään ei ole mukavaa jos joka toiseen kisaan joutuu motin vaihtamaan.

PS minulla itselläni ei ole mitään tuota säädinsotaa vastaan =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #15 : 16.03.10 - klo: 10.36 »
Menee aika jännäksi tämä keskustelu, ja suunta näkyy olevan siihen kuuluisaan jauhantaan. Käytännössä vain pari vaihtoehtoa, moottori ja / tai akku. Läppiajat ovat niitä mitä kuski pystyy tekemään, auto se mikä saadaan / ostetaan, nopari mieltymyksen / tavoitteiden mukaan ja radio paras mahdollinen eli parasta mahdollista kalustoa. Mitä jää käteen? Moottori, joka on 17,5 ja 21,5 välissä (tai suurempi kääminen) sekä akku 1C tai 2C. Näistä olisi sopivat parit, ehkä, 17,5 ja 1C tai 21,5 ja 2C. Eikun testaamaan, ei se muuten selviä.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #16 : 16.03.10 - klo: 10.40 »
Mika R ei nyt tajua, että se rata on aamulla esim 5s hitaampi TSS-autolla vs iltapäivä. Eli ei sitä voi määritellä, eikä ole edes tarvetta. Ihan he**etin tyhmä idea  :lol:

Käy Mika ajamassa pari TSS-10 FTT-kisaa ja tuu sitte uudestaan keskustelemaan. Nyt noi sun huutelut tekee susta lähinnä pellen, kun ei sulla ole edes asiasta a, kokemusta  b, tietoa  c, käsitystä.

Sori OT.

Joskus alkuun helvetin tyhmät ideat voi ollakin ihan hyviä.

"Tuu ajaa TSS-10 FTT luokkaan". Saanko?

Ensinnäkin olen ajanut luultavasti tuloksen SM luokassa 1:een kolmannekseen parin viime vuoden sisään. No se on pikkujuttu. Toiseksi saako tuolla 17-lankaisella Orion combolla, säädin 99€ ajaa ? No eipä taida kun pitää olla joku tietty. Alue 8:it riittää mulle ja olisin mielelläni ollut Riksussakin mutta kas kummaa, Espoon CORR kisat oli päällekkäin. Valintakysymys. Lohjalla oli mukavaa kyllä!

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #17 : 16.03.10 - klo: 10.40 »
Mä nyt kysyn seuraavaa jotta mennään taas tuohon topicin aiheeseen. Eli jos nyt tapahtuu niin että ensikaudella koneet rajaatan tuohon 21.5 koneeseen, niin rajataanko mahdollisesti säätimetkin ? Eikös nämä uudet säätimet toimi samallalailla myös 21.5 koneessa, joten ennakot muuttuvat yms. Silloin säädinsota jatkuu edelleen. Toinen asia joka minua mietityttää. Jos tuollaisesta 21.5 koneesta vedetään säätimien avulla kaikki irti niin alkaako koneita räjähdellä ? Sekään ei ole mukavaa jos joka toiseen kisaan joutuu motin vaihtaman.
PS minulla itselläni ei ole mitään tuota säädinsotaa vastaan =)
Kyllähän kaikista koneista saa enemmän potkua pihalle jos on säätyvä ennakko säätimessä. Mutta kun lankamäärää rajataan tippuu myös vauhdit koska ei sitä ennakkoakaan voi määräänsä enempää nostaa ja moottorin muut ominaisuudet tulevat myös vastaan.
Säätimien rajaus olis taas vähän niin ja näin koska sitten stanu kuskit eivät vois ostaa enää nopeampien luokkien kisa kuskien säätimiä käytettyinä ja sitä myötä varmaan säätimien kanssa arpominen pahentuisi. Itsellä on tosiaan 2v vanha säädin ja sillä kyllä kerkiää kunhan softan vaan päivittää valmistajan sivuilta joten en nää noparien rajausta mitenkään perusteltuna kustannus säästöihin vedoten.
Koneet kyllä kestää aika hyvin isojakin ennakoita kunhan muistaa että sillä konella ei aja liian pitkään ettei lämmöt nouse. Voihan sitä reeneissä ruuvata nopariin löysemmän modin päälle jos ei halua konetta rasittaa.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #18 : 16.03.10 - klo: 10.42 »
Jos ja kun keskustelussa on vauhdin lisäksi kysymys kustannuksista, eikö olisi reilua koittaa hoitaa muutokset niin että mahdollisimman vähän tulisi päivitystarvetta porukalle, joka ensi vuonnakin ajaa stanua?

Jos vakioidaan säädin -> lähes kaikki joutuu ostamaan sellaisen
Muutetaan kone -> kaikki joutuu ostamaan sellaisen
Muutetaan kone ja säädin -> kaikki joutuu ostamaan koneen ja suurin osa säätimen
Muutetaan akku 2S->1S -> lähes kaikki joutuu ostamaan pari akkua.

Ehkä toi vika olisi se paras vaihtoehto. Ei pakotettaisi porukkaa ostamaan tuhnuja säätimiä (joilla ei tee mitään stanun ulkopuolella!), ei uutta konetta, vain 2 uutta akkua, joita joka tapauksessa pitää ostaa uusia.
Löysin rantein...

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #19 : 16.03.10 - klo: 10.45 »
Toiseksi saako tuolla 17-lankaisella Orion combolla, säädin 99€ ajaa ?
Etkö nyt tässä lauseessa kerro varsin selvästi että sinulla ei ole mitään kokemusta kyseessä olevan luokan laitteista, joten voisitko jättää kommentoinnin niille jotka ovat kysein luokan laitteista ja asioista paremmin perillä.
Tollanen turha huutelu ilman mitään tietoa ei edistä asioita harrastajien/kisaajien kannalta millään tavalla.
Joten hanki tieto ennen kuin jatkat huutelua tai pidä asiat omana tietonasi niin keskustelukin pysyy jotenkin järkevänä tällä foorumilla.  :mrgreen:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #20 : 16.03.10 - klo: 10.47 »
Myöhäisnuorten luokka takaisin! Ja se pitää jotenkin yhdistää Vintageen koska tilausta ei A8:ssa liene näin monelle luokalle.

Mitä vikaa TSS:ssä tai VTR:ssä on? Mihin tarvitaan uusi luokka?

Siksi että sinäkin pääsisit ajaa tourinkia. Sun menestys femma luokassa estää TSS:n ja Vintage - no joo, ei se ole tourinkia vaan mallausta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #21 : 16.03.10 - klo: 10.52 »
Jos ja kun keskustelussa on vauhdin lisäksi kysymys kustannuksista, eikö olisi reilua koittaa hoitaa muutokset niin että mahdollisimman vähän tulisi päivitystarvetta porukalle, joka ensi vuonnakin ajaa stanua?

Ja edellä mainittujen kriteerien lisäksi muistetaan myös se, että stanuluokka pitäisi olla helposti aloitettavissa ja omaksuttavissa. Tämä koskee siis tekniikkaa, vauhtia ja kustannuksia.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #22 : 16.03.10 - klo: 10.52 »
Toiseksi saako tuolla 17-lankaisella Orion combolla, säädin 99€ ajaa ?
Etkö nyt tässä lauseessa kerro varsin selvästi että sinulla ei ole mitään kokemusta kyseessä olevan luokan laitteista, joten voisitko jättää kommentoinnin niille jotka ovat kysein luokan laitteista ja asioista paremmin perillä.
Tollanen turha huutelu ilman mitään tietoa ei edistä asioita harrastajien/kisaajien kannalta millään tavalla.
Joten hanki tieto ennen kuin jatkat huutelua tai pidä asiat omana tietonasi niin keskustelukin pysyy jotenkin järkevänä tällä foorumilla.  :mrgreen:

No valista minua - saanko vai en? Sääntöjen mukaan en.

Mutta sitäkö halutaan jatkossakin? Kalustomonopolit ovat jotain DDR aikaa joista pitäisi jokaisessa luokassa päästä ehdottomasti eroon. En ole ainoa joka näin ajattelee. Ja nepä eivät sitten ajakaan TSS:ää!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #23 : 16.03.10 - klo: 10.54 »
Mika R ei nyt tajua, että se rata on aamulla esim 5s hitaampi TSS-autolla vs iltapäivä. Eli ei sitä voi määritellä, eikä ole edes tarvetta. Ihan he**etin tyhmä idea  :lol:

Käy Mika ajamassa pari TSS-10 FTT-kisaa ja tuu sitte uudestaan keskustelemaan. Nyt noi sun huutelut tekee susta lähinnä pellen, kun ei sulla ole edes asiasta a, kokemusta  b, tietoa  c, käsitystä.

Sori OT.
+1
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #24 : 16.03.10 - klo: 10.57 »
Kalustomonopolit ovat jotain DDR aikaa joista pitäisi jokaisessa luokassa päästä ehdottomasti eroon. En ole ainoa joka näin ajattelee. Ja nepä eivät sitten ajakaan TSS:ää!

Taitaa olla kysymys vaan siitä, että on taas väärä monopoli. Kun olit pystyttämässä IGT-sarjaa oli melkolaila eri ääni kellossa.

Olisi hyvä jos näitä viestejä luettaisiin ajatuksella ja yritettäisiin ymmärtää ongelman todellinen luonne ja sen ratkaisemiseksi tarvittavat toimenpiteet. Mielestäni kyse ei ole itse laitteista vaan vauhdeista ja luokkien välisistä eroista sekä siitä miten saadaan lisää porukkaa aloittamaan touring-kilpailua mahdollisimman pienellä kynnyksellä.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #25 : 16.03.10 - klo: 11.00 »
Ei ollut näin.

IGT perustui samalla ajatukselle kuin Mini -luokka. Eli merkkiluokka. Merkkiluokka on aivan eria asia kuin avoin luokka, joka on säännöstelty.

Mitä moottoriasiaan tulee/tuli niin siinä ajatuksena oli RTR/Readysetit joissa moottori tulee auton mukana. Tuota ajatusta tuskin kannattaa kantaa TSS sarjaan.

Sori Pekka.

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #26 : 16.03.10 - klo: 11.02 »
Nyt kun ammutte minua useamman voimin niin houomatkaa että olen ainoa joka on tuonut edes yhden uuden ajatuksen tähän keskusteluun. Tee muut vaan pyöritte samaa kehää ja toistelette että "olis niin mukavaa jos kaikilla olis mukavaa ja tasaväkistä". Mutta kun niin ei ole.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #27 : 16.03.10 - klo: 11.05 »
Tee muut vaan pyöritte samaa kehää ja toistelette että "olis niin mukavaa jos kaikilla olis mukavaa ja tasaväkistä". Mutta kun niin ei ole.

Perustelut tähän? Mikä nyky sääntö TSS-10 luokassa asettaa kilpailijat eriarvoiseen asemaan?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #28 : 16.03.10 - klo: 11.10 »
Ne jotka ei vielä oo tajunnu, kisaaminen pienoisautoilla on nopeuslaji. Kisaamisesta on tarkoitus saada tasaväkistä opettelemalla ajamaan ja hyödyntämällä niin vanhat kuin uudemman tekniikan laitteet omaan ajotaitoon soveltuvaksi maksimoiden niistä saatava hyöty yhdistettynä omaan ajotaitoon. Niin kauan kun on kyse tekniikasta, se kehittyy, ja se on vain ja ainoastaan hyvä asia. Jos ei voi sitä hyväksyä, kannattaa ehkä vaihtaa harrastusta.

Ihan uskomatonta seurata sivusta kuinka MikaR lapsellisella vänkäämisellään täysin asioista tietämättömänä jaksaa sotkee sormensa joka topicciin.

Jos oot SM top 1/3 parhaimmistoa niin aja senmukaisia luokkia, ei stanu oo sillon sua varten. Tuu ajamaan C-12, siellä on tasoa ja sullekki vertaisia kilpakumppaneita.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Mika R

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #29 : 16.03.10 - klo: 11.11 »
Jeppe: Se että aloittelijoilla ja papoilla tuntuu olevan niin kauhean vaikeata uuden tekniikan kanssa kun autot menee liian lujaa ja sitten tässä topikissa mietitään että millanenhan se konfiguraation pitäs olla että kaikki olis samalla viivalla ja yhtä helppoa kaikille, niin sisääntuloluokkana kuin pidemmälle edistyneillekin.

Jos et tätä Jeppe ole huomannut, niin yritä vähän enemmän.

Mä olen sanonut jo pitkään että ei se voitto vaan B-finaalin voitto. Tai C jos saadaan oikein kunnon kapinat kasaan. Mutta ihan helvetin vaikea hyväksyä että mun pitäs ajaa jollain tietyllä koneella. Samalla voisi sitten sanoa että hyväksytyt autot luokkaan ovat Tamiya, Yokomo, Corally ja Xray. Oliko vielä muita?? Ja että autojen pitää olla hihnavetoisia. Mulla on keppivetoinen Kyosho  :grin: Jaa niin, toistan vielä sen että ole ainoa joka niin ajattelee ja ne ei sitten ajakaan TSS:ää vaan sellasta missä saa itse valita moottorinsa.
« Viimeksi muokattu: 16.03.10 - klo: 11.16 kirjoittanut Mika R »