Kirjoittaja Aihe: Mitäs tarkoittaa moottorien eri merkinnät 2x17/3x17 jne.  (Luettu 1271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
En tiedä onko tästä aiheesta jo topicki mutta en ainakaan löytänyt. Eli otsikko kertoo aika hyvin mitä olisi kysymässä. Veikkailen että jotenkin vääntöön vaikuttaa en ole varma kertokaa viisaammat

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Mitäs tarkoittaa moottorien eri merkinnät 2x17/3x17 jne.
« Vastaus #1 : 15.10.03 - klo: 18.10 »
Jäkimmäinen luku on moottorin "lankamäärä" ja määrää moottorin tehon. Vähemmän lankoja=enemmän tehoa. Ensimmäinen taas on vierekkäisten lankojen määrä, joka määrää, onko kone vääntävä vai kiertävä. Vähemmän vierekkäisiä lankoja= vääntävä kone. No uusissa koneissa tämä ei välttämättä pidä ihan 100% paikkaansa, mutta periaatteessa näin...

Ja aiheesta on kyllä ollut aikaisemminkin topicci vai oliko nää jossain toisessa topiccissa selitettynä. Noh eiköhän pääasia tullut edes jotenkin selville.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jep
« Vastaus #2 : 15.10.03 - klo: 18.20 »
Vähemmän lankoja ei automaattisesti aina tarkota isompaa tehoa. Koskee lähinnä tilannetta, jossa vertaillaan esim. Kyoshoissa, Traxxaseissa jne. tulevia ~20-lankasia koneita. 27-lankanen stanukone pieksee kyseiset koneet mennen tullen. Liekö tämä sitten johtuu kannun magneeteista tms., en tiedä, joku ehkäpä tietää.
Lahti Rock City

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Mitäs tarkoittaa moottorien eri merkinnät 2x17/3x17 jne.
« Vastaus #3 : 15.10.03 - klo: 18.21 »
joo kiitos vastauksesta

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI