Kirjoittaja Aihe: Sanwa M 11 X  (Luettu 240321 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NPu

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #30 : 28.03.10 - klo: 22.44 »
Kyllä 451 vastarin pitäisi toimia analogia servoillakin. Itse ajoin polttisturistia Sanwan VZ ja RZ servoilla. Ei ongelmia. 451R vastarin manuaalissa luvataan, että toimii vain digiservoilla ja jos sen kaiken nopeuden haluaa saada irti pitäisi sitten olla ne Sanwan uudet HR-servot.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #31 : 29.03.10 - klo: 12.06 »
Jotain oot sit ilmeisesti toheltanut.

Jep jep..
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #32 : 29.03.10 - klo: 18.45 »
Jotain oot sit ilmeisesti toheltanut.

Jep jep..

kun nyt toimis edes joku servo jollain vastarilla pidempään kun 2h  :afro:
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #33 : 30.03.10 - klo: 03.48 »
Jotain oot sit ilmeisesti toheltanut.

Jep jep..

En nyt sisäistänyt tän vastauksen ydintä...

Siis huomasitko että olet jotain tehnyt väärin, ja sait toimimaan, vai totesitko vaan jep jep että et ole mitään missään nimessä tehnyt väärin ja radio ei siis toimi kyseisen vastarin kanssa.

Uskomatonta kun itsellä ja jokaisella tuntemallani kyseisen radion käyttäjällä ei ole esiintynyt mitään ongelmia tämän radion kanssa... Ei 451 tai 442 vastarinkaan kanssa.

Ja siis nyt saakin lukea että yhtäkkiä on porukalla sitä ja tätä ongelmaa.
Hmmm

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #34 : 30.03.10 - klo: 09.29 »
Jotain oot sit ilmeisesti toheltanut.

Jep jep..

En nyt sisäistänyt tän vastauksen ydintä...

Siis huomasitko että olet jotain tehnyt väärin, ja sait toimimaan, vai totesitko vaan jep jep että et ole mitään missään nimessä tehnyt väärin ja radio ei siis toimi kyseisen vastarin kanssa.

Uskomatonta kun itsellä ja jokaisella tuntemallani kyseisen radion käyttäjällä ei ole esiintynyt mitään ongelmia tämän radion kanssa... Ei 451 tai 442 vastarinkaan kanssa.

Ja siis nyt saakin lukea että yhtäkkiä on porukalla sitä ja tätä ongelmaa.
Hmmm

tampereella kahdessa eri radiossa hajonnu kaikkiaan 4 vastaria mulla 2 ekkulilla 2 ja molemmat uutta erää Lrp jakelemia hobbylinnasta ostettu molemmat radiot ja mun toinen vastari euroopasta
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #35 : 30.03.10 - klo: 09.44 »
eli oot ite rikkonu 4 vastaria, huh?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #36 : 30.03.10 - klo: 10.04 »
LRP Masters -kilpailussa Saksassa viime viikonloppuna oli arviolta  yli 70%:lla Masters-luokan kuskeista käytössä M11X. Vastareina oli muutamaa autoa vilkaistessa molempia versioita.

Varikolla ei kuulunut, että kellään olisi ollut mitään radio-ongelmia M11X:ien kanssa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #37 : 30.03.10 - klo: 12.53 »
Itse olen sillä kannalla muiden M11x ongelmia seuranneena, että täytyy olla joku huono erä tehtaalta, ja komponenttivika tms. Laite kun on niin hienoa tekniikkaa, niin ei tarvi paljoa tapahtua että yksi bitti on poikittain ja piirit rikki.

Niin kokeneiden kuljettajien käsissä on niitä hajonnut/ollut ongelmia, että ei voi olla kyseessä pelkkä USER ERROR.

Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #38 : 30.03.10 - klo: 15.33 »
Jenkeissähän kaupoilla ei ole mitään vastuuta. Hommat hoidetaan valmistajan kautta suoraan.

Suomessa taas vastuu on lykätty kaupalle. Imo tulee turhia välikäsiä varsinkin jos on sellanen kauppa missä hommat hoituu puoli teholla (en todellakaan väitä, että tässä olisi). Nopeampaa toimintaa on ite aina hoitaa valmistajan kanssa ongelma tilanteet. Valmistajaa yleensä jopa kiinnostaa oman tuotteen toimimattomuus varsinkin jos haluaa pitää mainetta yllä.

Kauppa on velvollinen korjaamaan tuotteen ei korvaamaan. Jos korjaaminen ei onnistu niin sitten korvaava tai rahat takasin. Korjaus käsitteessä on vielä aika. Muistaakseni tuo ei ollut edes mitenkään tarkasti määritelty vaan jos tuotteen korjaaminen ei onnistu kohtalaisessa ajassa. Mutta mikä on kohtalainen...

miksu79, eikö olis ollu kiva pistää se kiertoon vaan ;)? Kaikkihan tuntee määritteen anna hyvän kiertää...

Kohtalainen aika korjaamiselle on 3vko. Ja itse kaupan alalla työskentelevänä tiedän että se äksyily ja päteminen ei nopeuta takuu/korjaus asioiden hoitoa. Hyviä tapoja ja asiallista käytöstä suositellaan myös tiskin etupuolelta. Sorry OT, why cant we just get along

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #39 : 30.03.10 - klo: 22.56 »
eli oot ite rikkonu 4 vastaria, huh?


eiijhh itse rikkonu kaks ja kaverilta kaks
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #40 : 31.03.10 - klo: 01.37 »
Kohtalainen aika korjaamiselle on 3vko. Ja itse kaupan alalla työskentelevänä tiedän että se äksyily ja päteminen ei nopeuta takuu/korjaus asioiden hoitoa. Hyviä tapoja ja asiallista käytöstä suositellaan myös tiskin etupuolelta. Sorry OT, why cant we just get along

Pieni pilk nus.
Tuo on vain mielipide tai joillakin ehkä käytäntönä, mutta mikään selkeä linjaus tuo ei ole.

Tää on yhtä hauska juttu kuin se mistä itse olen joutunut moneenkin kertaan asiakkaan kanssa vääntösille.
Eli suomessahan on selitetty jo ties kuinka pitkään että tuotteen takuuaika on kyseisen tuotteen oletettu kestoikä.
Mitähän nokian poijjaat sanois jos kiikutan 10 vuotta vanhan luurin takuuhuoltoon...
"onhan tässä takuu voimassa... kyllä mä oletin tätä ostaessa että tää ainakin 10 vuotta kestää"
Ehkä vois todellisuudessa vetästä tohon mielumminkin esimerkiksi 2 vuotta... Harva nokialainen kun koskaan edes näkee 2v päiviään.

Niin ja taas jos mulla tosiaan puhelin menee rikki ja sen huoltoon kiikutan niin mun mielestä 3 viikkoa on todella kohtuuton aika.
Mulle yks vuorokaus alkais jo olemaan se kohtuuttomuuden raja.

Tää on niin hauskaa että varsinkin meillä suomessa halutaan päteä niin maan perusteellisesti tekemällä kaikenlaisia säädöksiä jne.
Sääntöjä jotka eivät oikeasti tarkoita yhtään mitään...
Sääntöjä joita edes itse sääntöjen tekijät eivät pysty tarkemmin selittämään.
"kohtuullinen aika"
"oletettu kestoikä"

Phah...

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #41 : 31.03.10 - klo: 02.30 »
3vko=kohtuullinen aika, DOA:t erikseen

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #42 : 31.03.10 - klo: 02.46 »
Millä määritelmällä se on se 3 viikkoa?

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #43 : 31.03.10 - klo: 03.08 »
Kuluttaja asiamiehellä on tällainen "suositus" kohtuullisesta ajasta. Olen muutaman kerran saanut kunnian keskustella kyseisen instanssin kanssa sekä aiheellisista että myöskin aiheettomista vaatimuksista ja korvauksista ym. kaupanpuruista. Ja haluaisin vielä lisätä, että en osallistunut kyseiseen keskusteluun saadakseni aikaan väittelyä vaan ideana on se jotta saadaan asenne kohdalleen kaupassa tiskin molemmille puolille, niin varmasti tällaisissa takuu/reklamaatio asioissa saadaan aikaiseksi molempia osapuolia tyydyttäviä ratkaisuja.Ei sitten kärsi pienissäpiireissä henkilökemiat eikä mahdolliset asiakassuhteet. Tottakai ostajaa ottaa kupoliin jos uusi kallis värkki ei pelitä, mutta pitää muistaa se, että myyjällä/kauppiaalla on sääntönsä tai periaatteensa kuinka toimitaan ja yleensä niistä voidaan neuvotella jos ollaan asiallisia eikä heti pullistella kuluttajaasiamiehillä ja oikeustoimilla. Tähän lisäisin hymiön,mutta kun en jaksa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #44 : 31.03.10 - klo: 03.40 »
Juuri näin.

Enkä minäkään missään nimessä väittelyä hakenutkaan tai saati sillä linjalla ollutkaan.

Lähinnä just tuota ajoin takaa että mitään selkeää sääntöä tuohon kohtuulliseen aikaan ei ole olemassakaan, vaan se on vain jonkinsortin suositus.
Ja taas tuokin 3vk on joissain tapauksissa turhan lyhyt aika saada hommaa hoidettua...
Joissain tapauksissa taas 3vk. on jo turhan pitkä rupellus.

Ja taas nämähän monesti johtaa siihen että joskus ollaan kuluttaja asiamiesten kanssa yhteyksissä jne.
Itsekin olen tällaisia asioita joutunut hoitamaan...

Tulipa taaskin yksi koukero mieleen.
Olen joutunut lukemattomia kertoja vääntämään asiamiehen kanssa tilanteessa jossa jokin laite on hankittu ulkomailta ja siihen on takuuajan sisällä tullut vikaa.
Asikas on toimittanut laitteen suomen maahantuojalle.
No maahantuojapas ei olekaan ollut missään vastuussa tuotteesta.
(kyseinen maahantuoja kun ei ole koskaan kyseistä tuotetta maahantuonut)
On olemassa tuotteita joilla on kansainvälinen huoltohässäkkä...
Eli maahantuoja hoitaa homman vaikka tuote olis hankittu täysin eri maasta.

Mutta on myös todella paljon kuvioita missä nimenomaan tuotteen takuusta on vastannut kyseisen maan maahantuoja mistä tuote on hommattu.
Pari kertaa tuli viimevuonnakin tehtyä työtä asiakkaan puolesta ottamalla suoraan tehtaaseen yhteyttä...
Tehdas sanoo ensin että tuote pitää lähettää hankintamaahan (näissä tapauksissa kyseessä oli sama maa missä laitteet oli valmistettu)
No lopulta saatiin väännettyä kättä että tehdas korvaa poikkeuksellisesti näissä tapauksissa huoltokustannukset, koska tuotteen edestakainen lähettäminen olisi ollut kalliimpaa kuin itse korjauskustannukset.

Ja vielä tuosta pullistelusta...
Käsittämätöntä suoraan sanottuna kuinka paljon tuota pullistelua saakaan tiskin "sisäpuolella" kuunnella.
Vaikka touhuissa olis kuinka selvät sävelet niin suoraan sanottuna aivan käsittämätöntä käytöstä on tullut reilusti enemmän kuin sitä normaalia käytöstä.
Todella monta kertaa on asiakas tullut huutamaan kuola poskesta valuen ja haukkuen meikäläisen suvun, kotieläimet ja äititeresan... Ennenkuin olen edes ensimmäistä sanaa suusta saanut...
Ja kun vihdoin asiakas on sen 20 minuuttia suoltanut koko elämäntarinansa ja olen vihdoin saanut avata suuni todeten että jahas... selvä tapaus...
Hetki pieni niin haen varastosta uuden laitteen.
... soppa on hoidettu niin mikä jääkään...
Ei edes yhtä yksinkertaista sanaa "kiitos"
Saati sitten pahoittelua käytöksestään.


Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #45 : 31.03.10 - klo: 06.03 »
Kotimainen kauppias ei näköjään voi kilpailla hinnalla, eikä sitä kiinnosta palvelukaan joten miksi ostaisin mitään Suomesta? Kolmessa viikossa tuli oma paketti korjattuna ameriikoista asti kun takuuta tarvittiin, miten sama aika voi olla kohtuullinen kotimaan sisällä? Ainiin maksoin 4,15€ postikulut omasta taskusta. Saman olisi maksanut lähettää paketti vaikka Turkuun.

Poissa MSA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #46 : 31.03.10 - klo: 10.16 »
Sen verran voin kommentoida näistä M11X vastareista, että meillä lähti 3kpl Saksaan tarkistettavaksi UPS:llä. Ne oli perillä tämän viikon maanantaina ja tällä hetkellä Nosram/LRP:n tutkimuspöydällä. Uskoisin, että saamme nopeasti palautetta siitä mikä näissä lähetetyissä vastareissa on ollut vikana.
t : Hobbylinna / Mikko
Hobbylinna | LRP Areena

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #47 : 31.03.10 - klo: 10.57 »
Juuri näin.

Enkä minäkään missään nimessä väittelyä hakenutkaan tai saati sillä linjalla ollutkaan.

Lähinnä just tuota ajoin takaa että mitään selkeää sääntöä tuohon kohtuulliseen aikaan ei ole olemassakaan, vaan se on vain jonkinsortin suositus.
Ja taas tuokin 3vk on joissain tapauksissa turhan lyhyt aika saada hommaa hoidettua...
Joissain tapauksissa taas 3vk. on jo turhan pitkä rupellus.

Ja taas nämähän monesti johtaa siihen että joskus ollaan kuluttaja asiamiesten kanssa yhteyksissä jne.
Itsekin olen tällaisia asioita joutunut hoitamaan...

Tulipa taaskin yksi koukero mieleen.
Olen joutunut lukemattomia kertoja vääntämään asiamiehen kanssa tilanteessa jossa jokin laite on hankittu ulkomailta ja siihen on takuuajan sisällä tullut vikaa.
Asikas on toimittanut laitteen suomen maahantuojalle.
No maahantuojapas ei olekaan ollut missään vastuussa tuotteesta.
(kyseinen maahantuoja kun ei ole koskaan kyseistä tuotetta maahantuonut)
On olemassa tuotteita joilla on kansainvälinen huoltohässäkkä...
Eli maahantuoja hoitaa homman vaikka tuote olis hankittu täysin eri maasta.

Mutta on myös todella paljon kuvioita missä nimenomaan tuotteen takuusta on vastannut kyseisen maan maahantuoja mistä tuote on hommattu.
Pari kertaa tuli viimevuonnakin tehtyä työtä asiakkaan puolesta ottamalla suoraan tehtaaseen yhteyttä...
Tehdas sanoo ensin että tuote pitää lähettää hankintamaahan (näissä tapauksissa kyseessä oli sama maa missä laitteet oli valmistettu)
No lopulta saatiin väännettyä kättä että tehdas korvaa poikkeuksellisesti näissä tapauksissa huoltokustannukset, koska tuotteen edestakainen lähettäminen olisi ollut kalliimpaa kuin itse korjauskustannukset.

Ja vielä tuosta pullistelusta...
Käsittämätöntä suoraan sanottuna kuinka paljon tuota pullistelua saakaan tiskin "sisäpuolella" kuunnella.
Vaikka touhuissa olis kuinka selvät sävelet niin suoraan sanottuna aivan käsittämätöntä käytöstä on tullut reilusti enemmän kuin sitä normaalia käytöstä.
Todella monta kertaa on asiakas tullut huutamaan kuola poskesta valuen ja haukkuen meikäläisen suvun, kotieläimet ja äititeresan... Ennenkuin olen edes ensimmäistä sanaa suusta saanut...
Ja kun vihdoin asiakas on sen 20 minuuttia suoltanut koko elämäntarinansa ja olen vihdoin saanut avata suuni todeten että jahas... selvä tapaus...
Hetki pieni niin haen varastosta uuden laitteen.
... soppa on hoidettu niin mikä jääkään...
Ei edes yhtä yksinkertaista sanaa "kiitos"
Saati sitten pahoittelua käytöksestään.


Siitähän tämä kuluttajansuoja on tosiaan hieno, että sieltä harvoin tulee sääntöjä vain suosituksia.
  Kyllähän se asia tuntuu olevan niin että myyjän pitää olla aina ystävällinen ja asiakas saa käyttäytyä ihan miten vaan sattuu huvittamaan, onneksi myyntityössä on kuitenkin enemmän niitä hyviäjuttuja. OT loppu

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #48 : 31.03.10 - klo: 11.08 »
Sen verran voin kommentoida näistä M11X vastareista, että meillä lähti 3kpl Saksaan tarkistettavaksi UPS:llä. Ne oli perillä tämän viikon maanantaina ja tällä hetkellä Nosram/LRP:n tutkimuspöydällä. Uskoisin, että saamme nopeasti palautetta siitä mikä näissä lähetetyissä vastareissa on ollut vikana.
t : Hobbylinna / Mikko

Sen "LRP:n tutkimuspöydän" aikatauluissa on aikamoista heittelehtimistä. Tässä kaksi tuoretta tapausta, joita ehkä voisi pitää ääripäinä aikataulun suhteen:
1. Oma säädin lähti sille tutkimuspöydälle maahantuojan kautta joulukuussa ja homma oli selvä jo 3,5 kk kuluttua.
2. Kaverien säädin vietiin kisapaikalle "herra tutkimuspöydälle" suoraan käteen ja se saatiin vasta seuraavana aamuna takaisin korjattuna.

Yllätyksiä voi tulla, jos sattuu olemaan ruuhkaa "tutkimuspöydän ympärillä".
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #49 : 31.03.10 - klo: 12.28 »
Minä jo hetken säikähdin että tässä aletaan taas puhumaan Sanwa M11X radiosta.
Onneksi huoleni oli turha! :grin:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #50 : 31.03.10 - klo: 17.08 »
Siitähän tämä kuluttajansuoja on tosiaan hieno, että sieltä harvoin tulee sääntöjä vain suosituksia.
  Kyllähän se asia tuntuu olevan niin että myyjän pitää olla aina ystävällinen ja asiakas saa käyttäytyä ihan miten vaan sattuu huvittamaan, onneksi myyntityössä on kuitenkin enemmän niitä hyviäjuttuja. OT loppu

Mun mielestä toi ei just nimenomaan ole hieno, koska tuntuu siltä että asiakkaalla tai kauppiaalla ei tunnu olevan mitään selkeetä suojaa oikein mihinkään.
Ja siis tämä johtaa niihin turhiin vääntöihin ja asiakkaiden tunteiden purkauksiin.
Mikäli olis suorat ja tiukat sävelet niin ei olis kellään puolin ja toisin hampaan kiristämistä vaan kaikki menis niinkuin on määrätty.
Esim just toi kohtuullinen aika.
Jospa se oliskin määrätty nyt vaikka tasan kuukauteen.
Siinä vaiheessa siis olis erittäin selkee kuvio eikä tarttis soitella edestakas kenenkään mistään asioista... siis turhaan.
Takuun alainen tuote olis siis maksimissaan sen kuukauden huollossa ja jos ei sen sisällä onnistu niin uusi tuote kouraan.
Eikä niinkuin nykyään menee... eli asiakas soittelee vähintään 2 viikon päästä ja sen jälkeen parin päivän välein... Jollon sitten vihdoin kun kuukaus alkaa lähestymään, ruvetaan harkitsemaan uutta tuotetta tai jotain hyvitystä asiakkaan suuntaan.
Siinä taas firmojen pikkupomojen byrokratia jne... lopulta on menny puoltoistakuukautta... asiakas ja myyjä molemmat tilanteen takia ranteet auki...
Asikas, koska joutui odottamaan niin kauan... soittelemaan muutamaan kertaan jne.
Myyjä siksi että hän on saanut kuulla henkilökohtaiset haukut jne vaikka ei ole pystynyt tekemään tilanteessa käytännössä yhtään mitään.

Suorat säännöt niin porukan ressitaso laskee  :afro:

Niinjoo ja täältäkin suunnalta offi loppuu.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #51 : 31.03.10 - klo: 17.14 »
Minä jo hetken säikähdin että tässä aletaan taas puhumaan Sanwa M11X radiosta.
Onneksi huoleni oli turha! :grin:

Äläpäs huokaisen ennenaikojas...

Eli...
Eilen tein pienen vertailun.
Vaihdoin tosiaan 442 vastarista radion mukana tulevaan 451 vastariin.
Pientä eroa oli havaittavissa kun pöydällä rattia sötkötteli.

Ajaessa...
Ei pienintäkään eroa.
Läppiajat asettui aivan samoille lukemille... kaatoja tuli aivan yhtälailla kuin ennenkin.
Ainoastaan sen pienenpienen eron huomasi joka tuntui ehkä karvanverran parempana tarkkuutena.
Mutta tuosta tarkkuuden pienestä parannuksesta ei ollut mitään hyötyä krossissa.
Ratakäytössä uskon että tuosta pienoisesta tarkkuuden tunteen parantumisesta voi joillain kuskeillä ollakin pientä hyötyä, mutta siis vain todella pientä.

Poissa NPu

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #52 : 31.03.10 - klo: 18.30 »
Sen verran voin kommentoida näistä M11X vastareista, että meillä lähti 3kpl Saksaan tarkistettavaksi UPS:llä. Ne oli perillä tämän viikon maanantaina ja tällä hetkellä Nosram/LRP:n tutkimuspöydällä. Uskoisin, että saamme nopeasti palautetta siitä mikä näissä lähetetyissä vastareissa on ollut vikana.
t : Hobbylinna / Mikko

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla mitä saavat selville. Kiinostaisi myös tietää onko 451R vastari kyseiseltä osalta samanlainen.

karvanaama

  • Vieras
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #53 : 31.03.10 - klo: 18.42 »
Kuinkas porukalla nuo viat ovat ilmenneet? Omassa autossa virta satunnaisesti katosi hetkeksi hyppyjen alastulon jälkeen. Esim tuossa videossa http://www.youtube.com/user/SCRfin#p/u/4/uiE9OI3YPds ajassa 2:24 paikallaan nököttävä harmaa auto ja ajassa 5:39 röykkyihin hyytyvä pirssi. Pienen mietintätauon jälkeen meno taas jatkui, toistuakseen jossain vaiheessa uudelleen.

Ensin ajattelin vian olevan akun ja noparin välisessä liitoksessa, mutta tilanne "korjaantui" vasta vastarin vaihtamisen jälkeen. Tai ainakaan sen jälkeen ei ole kyseisenlaista ongelmaa ilmennyt.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #54 : 31.03.10 - klo: 20.42 »
Löytyykö sulla hoke tai muilla sieltä radiosta tuo FH2 mode ? Itsellä ei löydy, mutta semmoinen kyllä kuin DS2 enkä silläkään tosiaan saanut tuota 442 vastaria toimimaan. No palautin kauppiaalle ja hekin sanoivat niissä olleen sellaista ilmiötä etteivät toimi keskenään ja lupasivat lähettää tilalle tuon radion oman 451 vastarin.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #55 : 31.03.10 - klo: 22.15 »
mulla rupes ensin kaatuessa välillä katkeamaan singaali sitten yks kaks lähti auto ihan omille teilleen ratti käännetty vasemmalle kevyt jarru ja auto lähtikin oikealle puoli kaasulla vaikka sammutti lahettimenkin ja laitto uudestaan päälle. toinen vastari sitten menetti kantavuutensa suoran päässä täydestä kyydistä eikä tehny mitään ei edes failsafe auttanu. toinen vastari meni siis na kerrasta laulu seis systeemillä. otti kylla singnaalin takas vielä mutta kun kokeili kantamaan ja käänsi selän autoon katkes singnaali
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #56 : 01.04.10 - klo: 01.40 »
Löytyykö sulla hoke tai muilla sieltä radiosta tuo FH2 mode ? Itsellä ei löydy, mutta semmoinen kyllä kuin DS2 enkä silläkään tosiaan saanut tuota 442 vastaria toimimaan. No palautin kauppiaalle ja hekin sanoivat niissä olleen sellaista ilmiötä etteivät toimi keskenään ja lupasivat lähettää tilalle tuon radion oman 451 vastarin.

Löytyy FH2 / FH3 / HF3F

Sieltä samasta setup valikosta missä on näytön asetukset / modin vaihto / bindaus

Mikähän ihmeen DS2...

Mitkä vaihtoehdot sulla siinä on?

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #57 : 01.04.10 - klo: 05.38 »
Löytyykö sulla hoke tai muilla sieltä radiosta tuo FH2 mode ? Itsellä ei löydy, mutta semmoinen kyllä kuin DS2 enkä silläkään tosiaan saanut tuota 442 vastaria toimimaan. No palautin kauppiaalle ja hekin sanoivat niissä olleen sellaista ilmiötä etteivät toimi keskenään ja lupasivat lähettää tilalle tuon radion oman 451 vastarin.

Löytyy FH2 / FH3 / HF3F

Sieltä samasta setup valikosta missä on näytön asetukset / modin vaihto / bindaus

Mikähän ihmeen DS2...

Mitkä vaihtoehdot sulla siinä on?
No mulla löytyy FH3 / FH3F / DS2.  Sitten siinä DS2 pystyy vaihtamaan 2 tai 4 kanavaa käyttöön. Höh, onhan outo homma.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa MSA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #58 : 01.04.10 - klo: 14.33 »
Nosramilla/LRP:llä annettiin ohjeet korvata vastaanottimet uusilla. Vastarit lähtevät Sanwalle jatkotutkimuksiin ja toivottavasti jossain vaiheessa saadaan raporttia mikä näissä on ollut vikana. Meilläkin on myyty monta hyvin toimivaa radiolaitepakettia, mutta jostain syystä näissä muutamissa tapauksissa vastaanotin on lakannut toimimasta. Mutta postia siis odotettavissa ensiviikolla niille jotka ovat vastaanottimen meillä palauttaneet.

Terveisin
Hobbylinna / Mikko
Hobbylinna | LRP Areena

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #59 : 01.04.10 - klo: 14.55 »
Löytyykö sulla hoke tai muilla sieltä radiosta tuo FH2 mode ? Itsellä ei löydy, mutta semmoinen kyllä kuin DS2 enkä silläkään tosiaan saanut tuota 442 vastaria toimimaan. No palautin kauppiaalle ja hekin sanoivat niissä olleen sellaista ilmiötä etteivät toimi keskenään ja lupasivat lähettää tilalle tuon radion oman 451 vastarin.

Löytyy FH2 / FH3 / HF3F

Sieltä samasta setup valikosta missä on näytön asetukset / modin vaihto / bindaus

Mikähän ihmeen DS2...

Mitkä vaihtoehdot sulla siinä on?
No mulla löytyy FH3 / FH3F / DS2.  Sitten siinä DS2 pystyy vaihtamaan 2 tai 4 kanavaa käyttöön. Höh, onhan outo homma.

Nyt on kyllä todellakin mielenkiintonen.
Vaikka miten räplään ohjainta ja pengon käyttöohjeita niin mulla on nimenomaan FH2 ja siinäkin voi vaihtaa 2 tai 4 kanavaiseks.

Mikä ihmeen deuch spesiaali versio sun ohjaimes on...

Ei tuu mieleen edes että mistä toi DS olis lyhenne.
FH = Frequency Hopping

Ohjeita selaillessa tuli myöskin eteen vastaus Vesan väittämään.

Ei pidä paikkaansa.
Eli kyllä ohjeissakin puhutaan ihan digitaali ja analogiservoista.
Esim juuri kohdassa missä vaihdetaan modulaatiota...
Using the SHR setting with Digital servos will increase the servo's responce time, even above the manufacturer's stated speed. This setting has no influence when used with Analog servos