Kirjoittaja Aihe: Sanwa M 11 X  (Luettu 241078 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #180 : 03.02.12 - klo: 12.45 »
ansmann käy 50e

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #181 : 04.02.12 - klo: 22.02 »
moi

löytyiskö tähän ohjaimeen  mahdollisesti suomennettuja käyttöohjeita ?
TRKMANS racing

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #182 : 06.02.12 - klo: 23.01 »
Hei

Olisko kellään varmaa tietoa sopiiko Sanwa RX-381 2.4GHz Receiver yhteen tuon M11X radion kanssa? Etsin halvempaa lisä vastaria tuohon radioon.
Käy se.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #183 : 13.03.12 - klo: 19.11 »
Olikos tää RX-381 se versio, mikä ei tunnista mallia? Eli voit ajaa väärällä ohjelmalla vahingossa?
Onko kokemuksia myötä tai vastaan tästä vastarista?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #184 : 13.03.12 - klo: 23.25 »
Mitäköhän tarkoitit???

Jos on esim 451 vastareita kolmessa eri autossa ja jokaiselle on oma muistipaikka niin mikäli pistät jokaisen auton päälle ja valitset modelista jonkun näistä kolmesta niin silti kaikki kolme lähtee sätkimään.

Joku pieni muistikuva on että jotenkin olisi mahdollista saada vastarit tottelemaan ainoastaan tiettyä muistipaikkaa, mutta enpä ole koskaan jaksanut vaivautua tutkimaan, enkä ole yhtään varma vaikka olis tullu nähtyä unta.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #185 : 14.03.12 - klo: 06.46 »
Tuollein toimii myös KO:n DDS, jos jätät virrat nelkkuun ja tuubbi päälle modelin vaihto -> melkonen mekkala pari kertaa lähtenyt ku kaasun painaa pohjaan. Olin siinä uskossa että Sanwa toimis samoin?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #186 : 14.03.12 - klo: 08.09 »
Mitäköhän tarkoitit???

Jos on esim 451 vastareita kolmessa eri autossa ja jokaiselle on oma muistipaikka niin mikäli pistät jokaisen auton päälle ja valitset modelista jonkun näistä kolmesta niin silti kaikki kolme lähtee sätkimään.

Joku pieni muistikuva on että jotenkin olisi mahdollista saada vastarit tottelemaan ainoastaan tiettyä muistipaikkaa, mutta enpä ole koskaan jaksanut vaivautua tutkimaan, enkä ole yhtään varma vaikka olis tullu nähtyä unta.
Joo sen saa jotenkin että toimii vaan yhdessä muistipaikassa, mulla mennyt "vahingossa" silleen pari kertaa. Jos joku osaa kertoa miten se tehdään olisi kiva tietää.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #187 : 14.03.12 - klo: 08.55 »
Hmm... voisiko sillä olla vaikutusta mille muistipaikalle vastari on bindattu? Järki sanois että ei mut...
-Goldi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #188 : 14.03.12 - klo: 09.04 »
Itse ymmärsin että ainakin 451R:ssä olisi tämä tunnistus, ettei väärällä ohjelmalla lähde auto liikkeelle. Voin tietty olla väärässä.

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #189 : 14.03.12 - klo: 10.09 »
Eikös halvempaa vastaria etsivien sitten kannata ostaa ennemmin Ansmann r3.1, mulla on ainakin ko. vastarit toimineet M11X:ssä täysin moitteettta jo vuosia ja myös muistipaikat toimivat.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #190 : 14.03.12 - klo: 10.28 »
Tarkoitetaanko tässä nyt sitä, että jos vastarin ottaa käyttöön (bindaa), jollekin tietylle mallille, niin sitä ei voi(si) käyttää toisella mallilla, ennen uudelleen bindaamista?

Jotenkin tuntuu omituiselta, koska mulla on ollut käytössä kolme vastaria 451 ja 2x451R ja olen kyllä käyttänyt niitä ristiin eri autoissa ilman uudelleen bindaamista. Mielestäni asia on niin, että asetukset ovat ainoastaan mallikohtaisia, eikä käytettävällä vastarilla ole mallikohtaisten asetusten kanssa mitään tekemistä.
Flying Calacucco

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #191 : 14.03.12 - klo: 10.37 »
Eikös halvempaa vastaria etsivien sitten kannata ostaa ennemmin Ansmann r3.1, mulla on ainakin ko. vastarit toimineet M11X:ssä täysin moitteettta jo vuosia ja myös muistipaikat toimivat.

Jees, tilasinkin juuri tuollaiset rceet.net:istä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #192 : 14.03.12 - klo: 12.44 »
Mulla on sekasin 451 ja 451R vastareita... sekä myös vanhempia 442 vastareita.

Kaikki 451 vastarit tottelevat mitä tahansa muistipaikkaa mikä on jollain noista vastareista tehty.
Ja ainoastaan 442 vastari vaatii oman muistipaikkansa toimiakseen... Mikä tietysti johtuu eri modulaatiosta.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #193 : 14.03.12 - klo: 16.30 »
Hei

Olisko kellään varmaa tietoa sopiiko Sanwa RX-381 2.4GHz Receiver yhteen tuon M11X radion kanssa? Etsin halvempaa lisä vastaria tuohon radioon.

Pikaisen guuglauksen jälkeen näyttäis sopivan.

Myös tuo sopii ainakin ja on ollut suosittu: http://fi.eurorc.com/product/1202/ansmann-w3-r31-vastaanotin-sanwa
EuroRC / TEK

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #194 : 25.07.12 - klo: 06.49 »
Itsekin tuli huomattua tuo "muistipaikan" vaikutus vastareiden toimivuuteen.

Olen siis ajanut yhdellä 451-, 451R ja Ansmannin W3.1 ( ? ) vastareilla ja ihmettelin miksei polttiskrossariin tule henkeä vaikka akku ja servot kaikki kytketty oikein...

No, nopeimmat jo arvas, että vanha "krossimuistipaikka" oli tehty tuolla Ansmannin vastarilla, joka vaatii tuon vanhemman FH2-modulaation. Tämän takia ei 451-vastari herännytkään. Kun kokeili 451-sarjan vastarilla bindattua (ja moduloitua...) muistipaikkaa niin pirssi heräs eloon.

Olkaahan tarkkoina muutkin, jos käytätte monen eri modulaation vastareita kuinka sattuu...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #195 : 04.08.12 - klo: 19.42 »
Tietääkö kukaan kuka huoltaa/huoltaako kukaan Suomessa Sanwan radioita
tai saako niihin ostettua jostakin vara-osia Suomesta?
Purin tossa yhden M11 radion kun virtakatkasia pätkii ja näyttäis siltä että
katkasia on kulunu niin väljäksi että ei saa aina kontaktia.
Helpoin tapa korjata radio ois jos sais jostain kahvansisälle tulevan piirilevyn
vara-osana missä katkasia on kiinni. Toinen tapa ois tietenkin hommata jostakin
sopiva katkasia ja vaihtaa se ite siihen piirilevyyn mutta mistä sais ton
kokopiirilevyn tai katkasian hommattua?
« Viimeksi muokattu: 04.08.12 - klo: 19.48 kirjoittanut Piedro »

Poissa sakari72

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #196 : 05.08.12 - klo: 00.33 »
Kysyppä tuolta Team HoBao Finland.


Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #197 : 01.09.12 - klo: 21.35 »
Hankin itselleni M11X radiot ja nyt olisi pieni ongelma. En saa vaihdettua Modelia tai tyhjennettyä niitä millään, radio ilmoittaa "Display Mode only". Ohjekirja on luettu pikaisesti läpi mutta en tähän ongelmaan ratkaisua löytänyt.

Varmasti ihan yksinkertainen ratkaisu joka ohjekirjassakin kerrotaan mutta jos joku viitsisi täällä foorumilla neuvoa niin olisin kiitollinen.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #198 : 01.09.12 - klo: 21.51 »
Mulla ei ole tota sanwaa, mutta eikös siinä ole toiminto,
että radiossa on pelkkä näyttö päällä ja toiminto missä ratti on kunnolla päällä.

Olisko tuosta mitään apua?

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #199 : 01.09.12 - klo: 21.55 »
Auttoi, kiitos!

Ratkaisu oli lähempänä kuin osasin etsiä, kuten vähän epäilinkin.  :wink:

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #200 : 13.10.12 - klo: 08.13 »
Sanwa RX-471 (M12 vastari), eikös sen pitäisi pelata myös M11x kanssa vai mitenköhän on?
Sais pienemmän kiilaan  :azn:

Itse itselleni vastaten, kyllä se käy:
This receiver is included stock with the Airtronics M12 Competition Pistol Grip Radio System but can also be used as FHSS-3 to work with any FHSS-3 Airtronics surface radio system.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #201 : 19.11.12 - klo: 09.20 »
Sanwa RX-471 (M12 vastari), eikös sen pitäisi pelata myös M11x kanssa vai mitenköhän on?
Sais pienemmän kiilaan  :azn:

Itse itselleni vastaten, kyllä se käy:
This receiver is included stock with the Airtronics M12 Competition Pistol Grip Radio System but can also be used as FHSS-3 to work with any FHSS-3 Airtronics surface radio system.

Hyvin pelaa RX-471 vastari M11x kanssa, tulee käyttää FH3 moodissa radion puolesta, vastarihan on jo nopeampi FH4.
On se vaan mukavan pieni ja matala!  :cool:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #202 : 21.05.13 - klo: 21.05 »
Ostin M11X radion ja en jarrua saa kunnolla toimimaan. Autona sähkö 1/8 ja nopari tunnistaa jarrun ja olen kokeillut kolmella eri autolla.
Vika on oltava radion säädöissä. EPA TH:n ku laittaa 160%b ni jarru toimii ihan pikkasen, mut pakki ei lähe päälle.
Osaisko joku heittää vinkkiä et mikä mulla vois olla pielessä?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #203 : 22.05.13 - klo: 08.39 »
et ole kalibroinut nopeudensäädintä.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #204 : 22.05.13 - klo: 11.27 »
et ole kalibroinut nopeudensäädintä.

Olen kalibroinut kaikista kolmesta autosta noparin M11X :lle. Onko radion EPA säädöillä vaikutusta kalibrointi vaiheessa? Mulla oli radiosta kaikki EPAt 100% ku suoritin kalibroinnin. Jarru ei toiminut ollenkaan, mut Orionin nopariin sytty valo aina ku jarrua painoin. Sit TH B EPA 160% ni jarru toimi ihan pikkaasen.. Toisella radiolla kaikissa autoissa toimi jarru.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #205 : 22.05.13 - klo: 14.01 »
Jotain on pielessä. Jos sulla on ollu epa säädettynö mihin asentoon tahansa ja kalibroit säätimen niin siinä asennossa on se maksimi jo. Ei auta jarrutehoon tai auton mihinkään muihinkaan tehoihin jos tämän jälkeen lisää epaa. Se kaikki lisäys on silloin vain yliohjausta joka ei tuo twhoja lisää, vaan se maksimi teho tulee aikaisemmassa vaiheessa. Eli esim jos epa on ollut kalibrointivaiheessa 50 ja tämän jälkeen säädät epan 100 niin sulla on täysi teho käytössä liipaisinta painettaessa puoleen väliin. Liipaisinta lisää painaessa ei tule twhoa yhtäänenempää, vaan sulla on sen jälkeen tosin loput 50% liipaisimesta täyskaasu aluetta... Toisinsanoen turhaa aluetta millä ei mikään säädy.

Jos tehoja sadaan epaa säätämällä lisää niin kalibrointi on pielessä.
Kalibroinnissa säätimelle kerrotaan nimenomaan MAKSIMI arvot ja neutraali. Maksimista ei saa lisää vaikka lähetintä säätäisi kuinka paljon tahansa.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #206 : 22.05.13 - klo: 15.50 »
Pitää tutkia ohjeita josko sieltä löytyis jotain.. Tuossa kun on noita
ABSeja ja muita jarru miksauksia. Radiossa sen vian on pakko olla.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #207 : 22.05.13 - klo: 16.05 »
Ostin M11X radion ja en jarrua saa kunnolla toimimaan. Autona sähkö 1/8 ja nopari tunnistaa jarrun ja olen kokeillut kolmella eri autolla.
Vika on oltava radion säädöissä. EPA TH:n ku laittaa 160%b ni jarru toimii ihan pikkasen, mut pakki ei lähe päälle.
Osaisko joku heittää vinkkiä et mikä mulla vois olla pielessä?

Kokeile täysin tyhjää uutta muistipaikkaa ja kalibroi säädin:
Radio päälle, nappi säätimestä pohjaan vielä kun virrat ovat pois päältä, säädin päälle (nappi yhä painettuna), napin vapautus. Neutraalin säätö liipaisin 0-kohdassa, paina nappia. Sen jälkeen kaasu pohjaan (pidä) ja paina nappia. Sen jälkeen vielä jarru pohjaan (pidä) ja paina nappia.
Oletan että R8 säätimessä on sama idea kuin R10:ssä / Hobbywingeissä.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #208 : 22.05.13 - klo: 16.43 »
Ostin M11X radion ja en jarrua saa kunnolla toimimaan. Autona sähkö 1/8 ja nopari tunnistaa jarrun ja olen kokeillut kolmella eri autolla.
Vika on oltava radion säädöissä. EPA TH:n ku laittaa 160%b ni jarru toimii ihan pikkasen, mut pakki ei lähe päälle.
Osaisko joku heittää vinkkiä et mikä mulla vois olla pielessä?

Kokeile täysin tyhjää uutta muistipaikkaa ja kalibroi säädin:
Radio päälle, nappi säätimestä pohjaan vielä kun virrat ovat pois päältä, säädin päälle (nappi yhä painettuna), napin vapautus. Neutraalin säätö liipaisin 0-kohdassa, paina nappia. Sen jälkeen kaasu pohjaan (pidä) ja paina nappia. Sen jälkeen vielä jarru pohjaan (pidä) ja paina nappia.
Oletan että R8 säätimessä on sama idea kuin R10:ssä / Hobbywingeissä.

Kiitos tästä! Vika oli sittenkin kalibroinnissa :) Mä oon kalibroinut RTR paketin ohjeilla ja Kössin omilla ja Spectrumin radioilla toimi hienosti. Nyt Sanwaa en saanut samalla kalibroinnilla toimimaan, vaan tuo yllä mainittu toimi. No pääasia et nyt toimii ja pääsee ajelee uudella hienolla radiolla  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa M 11 X
« Vastaus #209 : 22.05.13 - klo: 20.32 »
Ei väärä tapa toimi muillakaan radioilla oikein, vaan tuurista riippuen aina enemmän tai vähemmän päin metsää.

Ota huomioon että sanwassa on jarrupuolen liikerata lyhyt kuten kilpakäyttöön tehdyissä radioissa on aina.
Perusradioillla on siis varmasti aina enemmän jarrua jos ei säädintä kalibroi. Ja kuten yllä sanoin, ei epaa lisäämällä saa koskaan lisää tehoa jos kalibrointi on oikein tehty. Ei vaikka olis miten absit ja muut radiossa.
Kalibroinnin jälkeen epalla voi vain ja ainoastaan vähentää kaasua tai jarrua. Koska kuten sanoin... Kalibroinnissa opetetaan maksimit. Se on siis maksimi oli epa missö tahansa kalibrointivaiheessa. Kyseisestä arvosta lisääminen ei tuo lisää tehoa... Ei niin mitenkään.


Ps: huomasin taas että ihan sama missä asiassa täällä antaa neuvon niin se neuvo kyseenalaistuu vähintään kerran tai kaksi.
Miksi täällä ylipäätään kukaan kyselee mitään kun enimmäkseen oikea vastaus epäillään aina ensin vääräksi.
Yleisin asia nykyään tällä foorumilla.

Sori... Ei ollenkaan henkilökohtaista vaan puhdas toteamus yleisesti vallitsevaan menoon kyseisen harrastuksen parissa.