EA Import

Kirjoittaja Aihe: Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku  (Luettu 7501 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Reima

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« : 15.06.02 - klo: 21.11 »
TJ-10

A-finaali:
1. Ari Salminen
2. Ismo Vuorinen
3. Eetu Sillanpää
4. Mikko Huttunen
5. Marko Salminen
6. Tomi Kilpeläinen
7. Juho Koskivuo
8. Joni Mielonen

B-finaali
1. Jussi Torkkola
2. Henri Eskman
3. Tomi Laaksonen
4. Jyrki Lehto
5. Antti Erjala


TS-10

A-finaali
1. Juho Levänen
2. Jouko Termonen
3. Tommi Torikka
4. Timo Rinne
5. Tomi Myöhänen
6. Henrik Hokkanen
7. Teppo Kauppinen
8. Vesa Yli
9. Matti Eskelinen
10. Ari Lehtimäki

B-finaali
1. Mikko Pyhältö
2. Pekka Koivula
3. Pauli Helin
4. Turo Mäkinen
5. Tuure Auranen
6. Jarno Siltanen
7. Reima Mäkinen
8. Timo Tanhuanpää
9. Björn Södergård
10. Tero Kupari
11. Pekka Lipsanen

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #1 : 16.06.02 - klo: 09.41 »
Kiitos TUA:n porukoille hyvin järjestetyistä kisoista. Radan profiili oli hyvä, joskin aika pieni. Pitoa olisi saanut olla myös paljon enemmän (lämpimämpi sää olisi varmaan auttanut asiaan?). Oma ajo meni lähinnä nelipyöräsladin saattelemana ja tulos oli mikä oli  8)

Poissa Eetu

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Turun kisoista
« Vastaus #2 : 16.06.02 - klo: 11.51 »
Sää oli kyllä turhan viileä, mutta onneksi oli sentään kuivaa. Rata oli aika hyvä ja mielenkiintoinen ajaa, varsinkin pääsuoran shikaani oli aika erikoinen ratkaisu. Pito oli vähän huono, mutta se oli kuitenkin sama kaikille.

Poissa Juho

  • Euroopanmestari
    • Profiili
    • www.rc10.com
pito
« Vastaus #3 : 16.06.02 - klo: 15.25 »
Sitä pelättyä kaatopitoa ei radassa aivan ollut... :mrgreen:

Muuten ihan hyvät kisat.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
turku
« Vastaus #4 : 16.06.02 - klo: 17.39 »
Oliko vakion kärki tasainen  :?:
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa Teppo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
suomenturku
« Vastaus #5 : 16.06.02 - klo: 19.16 »
:evil: kaatopito,tasainen,touring,aurinko... harmi että mukulakivirata oli vain ralliautoille sopiva...
Kerho tekee hyvää työtä järjestäessään mallikkaat kisat viel ku olis kuunneltu kuskeja ja pidotettu rata se olis voinut pelastaa viel tilanteen...  vaikka asfaltin laatu ei enää 15 vuoden käytön jälkeen ollutkaan kisakelpoinen... :oops:

Poissa Eetu

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #6 : 16.06.02 - klo: 20.22 »
Järjestäjät pidottivat kyllä ainakin perjantai-iltana rataa kokiksella, mutta kylmä sää esti tehokkaasti sen tuoman lisäpidon.
Vakion kärki oli aika tasainen, vaikka melkein joka finaalissa voittaja omasi turvallisen eron.

Poissa Juho

  • Euroopanmestari
    • Profiili
    • www.rc10.com
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #7 : 16.06.02 - klo: 20.41 »
Kylmä sää ei huononna pitoa, päinvastoin. Kuskia se voi kyllä hidastaa  :shock:
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #8 : 17.06.02 - klo: 09.50 »
Juho tuskin +15 on optimilämpötila renkaiden toiminnalle. Uudenkaupungin +45 asvaltin pinnassa kuitenkin taisi olla liikaa  :mrgreen:

Poissa VesaK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #9 : 17.06.02 - klo: 13.10 »
Tällä kertaa sain kameralle muutaman mehukkaan kaadon, mm. Jouko Termosen lentoonlähtökiidon toisessa finaalierässä, jonka jälkeen hän sitten sukelsi ajajakorokkeen alle ja menetti sen erän - kenties koko kisan voiton.

Muita namupaloja on mm. The Flying Skoda ja Vessan väärä ajosuunta. Ja löytyy niitä tupeksintoja B-finaalistakin ja TJ:sta. :mrgreen:
Uploading Angelfireen tökkii kuitenkin taas. Ruokis ei riitä taisteluun sen kanssa. Yritän illalla kotoa.

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #10 : 17.06.02 - klo: 16.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Juho tuskin +15 on optimilämpötila renkaiden toiminnalle.


Tuskin on. Optimi osunee tonne 5-10 asteen tienoille.

Poissa VesaK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #11 : 17.06.02 - klo: 17.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Tuskin on. Optimi osunee tonne 5-10 asteen tienoille.


Mr Cale, yrität vain selitellä Kuusankosken arktisia olosuhteita.

Poissa Teppo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
juu
« Vastaus #12 : 17.06.02 - klo: 18.11 »
Kyllä tuon 15 asteen pitäisi olla parempi lämpötila noille renkaille kuin 50 astetta mitä Uudessakaupungissa oli.. Tosin silloin kovimmat sudittajat kärsivät kun renkaat sulavat alle.. jotain jo kertoo että samoilla renkailla pääsi koko kisan läpi ja pintaakin vielä jäi... eli Michelin maisia ongelmia kun tiimi toi liian kovat kumpulat paikalle.. rataalueella oli sentään lunta ja jäätä... 8)
Ihmettelen ettei Cale tullut paikalle.. olisi ollut kotoisat olosuhteet ainakin lumen ja pakkasen suhteen...  :roll:

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #13 : 17.06.02 - klo: 18.18 »
Jep tuo +45 - +50 astetta Uudessakaupungissa oli kyllä selvästi liikaa. Varmasti +15 ja +45 asteen väliltä löytyy joku sopivampi lämpötila parhaaksi olosuhteeksi. Onko kukaan testannut Suomen radoilla asteen tarkkuudella millä lämpötila-alueilla CS22 ja CS27 renkaista saa parhaan nopeuden irti?

Omat 22:t vaihtuvat 27:ihin kun 22:t alkavat sulaa alle  :)

Poissa VesaK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #14 : 17.06.02 - klo: 19.12 »
Nonnih. Kuvia osoitteessa
http://angelfire.lycos.com/
eli samassa "Angelfiressa" kuin ennenkin.
käyttis = rcmaailma
salasana = salasana
Directory = Turku FT

Mukana puolisen tusinaa kuperkeikkakuvaa. Ei sillä, että niillä olisi tarkoitus hekumoida, mutta onhan ne kivoja nekin..

Poissa Juho

  • Euroopanmestari
    • Profiili
    • www.rc10.com
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #15 : 17.06.02 - klo: 20.39 »
Ainakin kuusankoskella nopein keli oli se fintrack kisan n. 5-10C. Niin kylmällä en ole vielä ajanut että se olisi alkanut hidastamaan kierrosaikoja.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #16 : 18.06.02 - klo: 08.38 »
Juho: Noilla lämpötiloilla tarkoitin tietenkin radan lämpötilaa, en ilmanlämpötilaa. Kuusankoskellahan paistoi aurinko: vaikka ilma oli viileä oli rata kuitenkin huomattavasti lämpimämpi.

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #17 : 18.06.02 - klo: 08.57 »
Joo, ja  viileästä kelistä johtuen suurin osa porukoista käytti näköjään renkaanlämmittimiä joten... :?:
Sponsored by own wallet

Poissa Juho

  • Euroopanmestari
    • Profiili
    • www.rc10.com
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #18 : 18.06.02 - klo: 11.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Juho: Noilla lämpötiloilla tarkoitin tietenkin radan lämpötilaa, en ilmanlämpötilaa. Kuusankoskellahan paistoi aurinko: vaikka ilma oli viileä oli rata kuitenkin huomattavasti lämpimämpi.


Kuusankoskella satoi räntää...   :shock:
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #19 : 18.06.02 - klo: 12.23 »
Kyllä siellä välillä aurinkokin paistoi  8)

Kertokaa nyt minulle tietämättömälle miksi renkaita paistetaan viileässä kelissä renkaanlämmittimillä, jos kerran rengas toimii parhaiten viileässä/viileänä???

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #20 : 18.06.02 - klo: 13.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Kyllä siellä välillä aurinkokin paistoi  8)

Kertokaa nyt minulle tietämättömälle miksi renkaita paistetaan viileässä kelissä renkaanlämmittimillä, jos kerran rengas toimii parhaiten viileässä/viileänä???


En ole koskaan käyttänyt ko. renkaan lämmittimiä, joten tämä on vaan arvelua ei faktaa. Eikö niitä käytetä juuri sitä varten että rengas toimisi heti alusta alkaen ollessaan jo valmiiksi tietyn lämpöinen tarjoten sen pidon jota haetaan ja että renkaat normaalisti tarvii sen pari kolme ajo kierrosta jotta lämpiävät pidon kannalta olennaiselle tasolle. Eikö rengas toimi lämpöisenä paremmin kuin kylmä vastaava? Toinen ääripää taas on että renkaat ylikuumetessaan kadottaa pidon renkaan kuluessa normaalia nopeammin. Myös olen luullut että lämmin asfaltti on pidon/ajettavuuden kannalta parempi kuin kylmä vastaava? Miten sitten kuvio toimii, jos radassa on pitoainetta jo ennestään.... onko pito täysin sama silloin kun keli on kylmä? Mutta minä se tässä varmaan tietämätön olen joten valaiskaa minua.... saa vääntää langasta.. :oops:
Sponsored by own wallet

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #21 : 18.06.02 - klo: 13.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho"
Ainakin kuusankoskella nopein keli oli se fintrack kisan n. 5-10C. Niin kylmällä en ole vielä ajanut että se olisi alkanut hidastamaan kierrosaikoja.


Meinaako Juho tuolla sitäkin että kylmällä kelillä ajettaessa akut ja motti pysyy viileinä tarjoaisi jopa etua suorituskykyyn kuumaan keliin verrattuna, sekin voi olla mahdollista... kunhan kuskilla vaan ratio pysyy lapasessa ja ripset sulana? 8)
Sponsored by own wallet

Poissa Juho

  • Euroopanmestari
    • Profiili
    • www.rc10.com
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #22 : 18.06.02 - klo: 14.07 »
Niin renkaiden optimilämpötila voi ollakin jotain 20-30 astetta, mutta jos rata on sen lämpöinen tulevat renkaat jo huomattavasti kuumemmaksi. Sitä en tiedä kumpaa Heuli tarkoitti, radan vai renkaiden optimilämpötilaa? Tietysti viileämmällä kelillä myös akut ja moottorit toimivat paremmin niinkuin Cruisaaja sanoi.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Teppo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #23 : 18.06.02 - klo: 15.45 »
Kaksi eri asiaa, radan lämpötila ja ilman lämpötila, kaikki yli 18v ihmiset ovat nähneet tien varsilla tielaitoksen mittareita joista näkee että tilanne voi olla ilma 18 ja tie 30 astetta... Tähän tietysti vaikuttaa auringon paisteen määrä (pilvet vai kirkastaivas) radan tummuus (musta kuumenee varmaankin enemmän auringonpasteessa)...

Eli jos turussa ilman lämpö oli noin 12 astetta ja renkaat toimivat nimensä mukaisesti jossain 22 asteen paikkeilla, niin renkaan lämmittimillä päästään lähemmäs tuota. Tosin ero turussa oli minimaalinen koska renkaan kosketuspinta ei mukulakivellä ole kuin satunnainen...  :cry:
Jos auton käytöksessä huomaa eroa erän aikana voi olla vika siinä että alussa renkaat ovat liian kylmät (12 astetta) keskellä erää (20-30) ja loppu erästä (40-50) kauhean sudittamisen tai auton väärien säätöjen johdosta... eli kun testaat säädöt ja kohdalleen kannattaa katsoa enemmän koko 5 minuutin erää kuin nopeinta kierrosta...

Taitavimmat ja kokeneimmat kuskit yleensä erottuvat joukosta kun rata alkaa olemaan kriittisen lämmin, silloin on poikaa sopivat säädöt, jouheva ajaminen ja tasaisuus...
 :roll:

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #24 : 18.06.02 - klo: 17.17 »
Asia selvä  :D

(puhuin radan lämpötilasta, ilman lämpötila kun ei vaikuta muuhun kuin koneen, akkujen ja ääriolosuhteissa kuljettajan kuumenemiseen)

Poissa Tuure

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« Vastaus #25 : 18.06.02 - klo: 20.08 »
Renkaista lähti muuten aika outo ääni "normaali" rataan verrattuna..Kuulosti siltä et renkaista lähti lastua kunnolla..

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Kaikenlaista
« Vastaus #26 : 19.06.02 - klo: 21.54 »
Heuli: Kuten tossa varmaan joku sanoikin, niin radan lämpötila ja renkaan toimintalämpotila on eri jutut. Eli radan ollessa vaikka +8 astetta on renkaan lämpötila optimissaan (ehkä) 20-30 asteen hujakoilla. Jos ajaa maltilla niin lämmettyään renkaat pysyvät tuossa lämpötilassa. Kitka lämmittää ja kylmä ilma sekä kylmä rata jäähdyttää rengasta. Renkaanlämmittimillä luonnollisesti pyritään saamaa renkaat heti toimintalämpötilaan.

Testituloksista sen verran, että mitä kylmempää on ollut sitä lujempaa on aina menty.  Ainakin Piteillä, SS:llä ja CS:llä.

Teppo: Turun kisat jäi valitettavasti väliin työesteiden takia. Köyhän opiskelijan kun on tehtävä kesällä töitä, että voi talvella harrastaa (ja syödä  :wink: ) Kuulin muuten jotain juttua, että joku keltasinivalkonen auto oli finaaleissa hakenu vähän omaa linjaa siinä takasuoran shikaanissa...  :mrgreen:

Poissa Teppo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Re: Kaikenlaista
« Vastaus #27 : 20.06.02 - klo: 13.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Teppo: Turun kisat jäi valitettavasti väliin työesteiden takia. Köyhän opiskelijan kun on tehtävä kesällä töitä, että voi talvella harrastaa (ja syödä  :wink: ) Kuulin muuten jotain juttua, että joku keltasinivalkonen auto oli finaaleissa hakenu vähän omaa linjaa siinä takasuoran shikaanissa...  :mrgreen:


Mistäs moisia... oli parempi ajaa mollien väärältä puolelta ku radallakaan ei tuntunut olevan tilaa... Matka suoran alusta suoran loppuun kesti noin 20 sekunttia johtuen lievästä ahtaudesta radalla, olin lisäksi ainoa kisoissa ketä sai stopngo:n vielä samaisella kierroksella.. eli käden käänteessä pääsin 3 paikalta suoraan 10 ja kierroksen muita jälkeen... :cry:  
kun tämä ei vielä riittänyt pyörin radalla muitten edessä keilaten kärkikaksikon lähes radalta, joten jäi sinne varmaan 2 liikkuvaa autoa mihin en ottanut osumaa... "ei loisteliain finaali suoritus" :oops:

Poissa Juho

  • Euroopanmestari
    • Profiili
    • www.rc10.com
Re: Kaikenlaista
« Vastaus #28 : 20.06.02 - klo: 16.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Teppo: Turun kisat jäi valitettavasti väliin työesteiden takia. Köyhän opiskelijan kun on tehtävä kesällä töitä, että voi talvella harrastaa (ja syödä  :wink: ) Kuulin muuten jotain juttua, että joku keltasinivalkonen auto oli finaaleissa hakenu vähän omaa linjaa siinä takasuoran shikaanissa...  :mrgreen:


Mistäs moisia... oli parempi ajaa mollien väärältä puolelta ku radallakaan ei tuntunut olevan tilaa... Matka suoran alusta suoran loppuun kesti noin 20 sekunttia johtuen lievästä ahtaudesta radalla, olin lisäksi ainoa kisoissa ketä sai stopngo:n vielä samaisella kierroksella.. eli käden käänteessä pääsin 3 paikalta suoraan 10 ja kierroksen muita jälkeen... :cry:  
kun tämä ei vielä riittänyt pyörin radalla muitten edessä keilaten kärkikaksikon lähes radalta, joten jäi sinne varmaan 2 liikkuvaa autoa mihin en ottanut osumaa... "ei loisteliain finaali suoritus" :oops:


Onneksi keilasit kaikkia tasapuolisesti niin ei tullut kenellekään paha mieli  :mrgreen:  :mrgreen:
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Re: Kaikenlaista
« Vastaus #29 : 20.06.02 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Teppo: Turun kisat jäi valitettavasti väliin työesteiden takia. Köyhän opiskelijan kun on tehtävä kesällä töitä, että voi talvella harrastaa (ja syödä  :wink: ) Kuulin muuten jotain juttua, että joku keltasinivalkonen auto oli finaaleissa hakenu vähän omaa linjaa siinä takasuoran shikaanissa...  :mrgreen:


Mistäs moisia... oli parempi ajaa mollien väärältä puolelta ku radallakaan ei tuntunut olevan tilaa... Matka suoran alusta suoran loppuun kesti noin 20 sekunttia johtuen lievästä ahtaudesta radalla, olin lisäksi ainoa kisoissa ketä sai stopngo:n vielä samaisella kierroksella.. eli käden käänteessä pääsin 3 paikalta suoraan 10 ja kierroksen muita jälkeen... :cry:  
kun tämä ei vielä riittänyt pyörin radalla muitten edessä keilaten kärkikaksikon lähes radalta, joten jäi sinne varmaan 2 liikkuvaa autoa mihin en ottanut osumaa... "ei loisteliain finaali suoritus" :oops:


Onneksi keilasit kaikkia tasapuolisesti niin ei tullut kenellekään paha mieli  :mrgreen:  :mrgreen:


Teppo, kun sullakin on nyt tuota lisäkokemusta asiasta niin lähde minun kans joku viikonloppu Tikkurilan keilahallille keilailee.... voit ottaa pulun mukaan... siinä hommassa kun on lauantai-iltaisin sitäpaitsi hohtoakin :mrgreen:
Sponsored by own wallet