Ei lopeteta vielä, koska minulla on vielä oma sana sanottavana
.
Edelleen
korostaisin sitä faktaa, että diff lube eli n. 500 - 700k öljy on niin jäykkää, ettei sitä saa kunnolla pieneen diffiin. Diffin täyttämisessä tulisi käyttää kuumailmapuhallinta ja koota rattaat järjestelmällisesti pala kerrallaan. Tämä vaatii aikaa ja hermoja.
Omassani on tätä öljyä, mutta se ei erotu massasta juuri sen vuoksi, koska diffi ei ole täynnä sitä.
Jos diffi ei ole täynnä, rattaat sylkevät öljyn vain reunoille ja kaivavat tyhjän tilan pyörimiskohtiin. Silloinhan koko öljyn tarkoitus on kumottu. Toisekseen diffin lämmetessä öljykin juoksettuu paremmin ja osa jäykkyydestä katoaa hetkellisesti. Tällöin öljy liikkuu vielä entistä helpommin pois juuri sieltä missä sen kuuluisi olla.
Otetaan nyt vielä semmoinenkin asia esille, että säännöt kieltävät lukon käytön. Jos todella täyttäisin diffin diff lubesta oikeaoppisesti, niin kylmilteen renkaita pyörittäessä diffi lukottaisi ja rankasti, vaikka käytännössä se ei millään mittapuulla vastaisikaan täyttä lukkoa ajossa.
Eli ei ole niin ihmeellistä, että jäykillä öljyillä ei etene selvästi paremmin, kun diffi on vasta puolillaan sitä. Katsokaa vaikka toiselta pätkältä yhtä suoritusta, kun auto jää kiinni (musta auto, valkoinen konepelti). Edessä on jäykkää tavaraa ja videolta näkee kuinka hienosti niistäkin oli hyötyä
.