Vertical Hobby

Kirjoittaja Aihe: MCD V4 RR Comp Rojekti  (Luettu 22471 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MCD V4 RR Comp Rojekti
« : 21.04.10 - klo: 00.05 »
Tervehdys foorumilaiset

Alkusanat:

Vaikka noita MCD topicceja jo on niin päätin sittenkin laittaa ihan oman jutunkin koska nämhän ei ole samanlaisia ajokkeja koskaan. Elikkä kyseessä on MCD V4 RR Comp jonka aijon tuunata asvaltille sekä soralle toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Moottoriksi valitsin koneen  30.5cc http://www.oneillbrothers.com/rccar/itemdescription/reedported_30cc_kit.htm Jonka pitäisi kyyditä pirssiä ihan mkavasti. Elfving racing toimittaa minulle itse auton jota vielä odottelemme.  Tässäpä vielä muutama kuvatus rojektin alku ajoista: Koneeseen valitsin team fast eddyn keraamiset runkolaakerit, kevennetty vauhtipyörä ( 20g ) ja GBE:n imu suulakkeenn johon passaa Hyväksi havaittu HPI:n suodatin. Ainut ongelma on se että mahtuuko koko helahoito olemaan kopan sisälä elikkä reedi, GBE:n filsu suulake ja itse filtteri. Kaikki Bensiini hemmot kommenntteja kiitos
« Viimeksi muokattu: 22.04.10 - klo: 21.54 kirjoittanut Sammy__80__ »

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #1 : 21.04.10 - klo: 00.13 »
Renkaiksi valitsin prolinen vanteet ja renkaat kun Mcd oli siirtynyt samaan hexa kokoon kuin Hpi elikkäs liimattavat renkaat voi unohtaa ja noilla Desperado vateilla saa ihan kivasti offsettiä lisää

timberjack

  • Vieras
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #2 : 21.04.10 - klo: 00.23 »
Taitaapi neloset tulla kummallekkin samassa laivassa?!?  :wink:
Noi prolinen renkaat ja vanteet vaikuttaa kyllä lupaavilta.
Taitaapi mennä tilaukseen...

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #3 : 21.04.10 - klo: 00.41 »
jep rengas valikoima laajeni kerta laakisa melko pirusti suosittelen

Ja laitan tänne päivityksiä rojektiinliittyen
« Viimeksi muokattu: 23.04.10 - klo: 19.01 kirjoittanut Sammy__80__ »

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #4 : 23.04.10 - klo: 20.35 »
Tässäpä parit räpsyt onielin kitistä. Porttaus jälki on todella hyvää ja männän imupuolen ns ikkuna hyvin viimeistelty. Ja parit kuvat lohkosta keraamiset laakerit asennettuna. Laakereissa ei sinänsä ollut eroa normaali laakereihin mutta todella keveästi pyorivät

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #5 : 23.04.10 - klo: 20.48 »
Vielä pikkasen vertailua. Ihan koemielessä hommasin  CY:n kevennetyn vauhtipyörän. Orkkiksen ja kevennetyn painoero oli aikalailla 20g. Vasemmalla kevennetty ja oikealla normi pyörä ero on uomattava.

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #6 : 24.04.10 - klo: 21.19 »
Tämänpäivän hommaksi otin reedin, kaasarin, imusuulakkeen ja putsarirungon asennuksen koneeseen. Pientä ongelmaa ilmeni heti alussa kun aloin asentamaan reedin kiinnitys laippaa moottoriin. Koneistajalla oli sattunut pieni mittavirhepaholainen ja kiinnike reijät oli noin puoli milliä liian leveällä. Joten pirrailin reijät pikkasen isommiksi. Ja toinen juttu oli reedin tiivisteet jotka nekin oli sisä mitoiltaan hitusen liian pienellä aukolla jolloin läpät eivät päässeet liikkumaan vapaasti. Vetasin pienellä mattoveitsellä siivut poijes tiivisteistä ja homma alkoi pelittään. Ja olihan siinä muutakin jenkki poika oli lykännyt reedin läppä osan kiinnikeruuveiksi tuumasella kannalla olevat kuusiokolo ruuvit niin sehän ajatti mutkan työkalukaupassa. Muuten ruuvit olivat senttikoolla. Mutta näistä pikku harmeista tai mitensennyt sanois haasteista selvittiin kivuttomasti  :azn: . Paketista tuli melko massiivisen kokoinen kuva pikkasen vääristää. Pituutta tuli rapiat 32cm HPI:n filsu rungon kanssa. Toivotaan että istuu autoon  :roll:. Kuvasarjassa on reedi purettuna ja lähikuvassa paljesysteemi ja parit kuvat "pitkästä" moottorista  :grin:. Kun siinä sitten moottoria käsin pyörittelin niin tosihyvän alipaineen " imupaineen " kehitti toi reed systeemi. Kaasuttimena on tällähetkellä walbron 668 mielessä kyllä kävi se kiidytyspumpullinen versiokin mutta siinähän ei imua ole laisinkaan joten talvis aikaan käynnisys voipi tuottaa suunnatontakin tuskaa ja käteen jääneitä vetonaruja

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #7 : 24.04.10 - klo: 21.26 »
Laitampas vielä tällepäivää yhden foton aloittelevia bensa kuskeja silmälläpitäen.
Elikkä kuvassanäkyvat työkalut 3kpl Männänlukitsin, 12mm hylsy ja  Zenoahin kuusiokolo avain (5mm, 4mm, 3mm ) näillä kolmella työkalulla purkaa ja kasaa normi pannun hetkessä  :cool:

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #8 : 25.04.10 - klo: 23.05 »
Noniin tässä tuli töden jälkeen vielä askarreltua.
Kolvailin failsafen johdot sammutus nappulan liittimiin ja asensin puolan paikalleen muuten ihan hyvä niksi toi ohkanen pahvilappu mangeeton ja puolan väliin asennusvaiheessa niin tulee juurikin oikea välys. Hyvin anto kyl tulppa kynsille kun pyörittelin vahtipyörää kädellä ja tulppa oli toisessa nyrkissä  :grin:. Failsafeksi laitan ton Killer RC:n mallin killer bee V1 http://www.killerrc.com/products/products/killswitch.php . Omasta mielestäni näissä bensiini hirmuissa pitäisi olla tällaiset systeemit ihan vakiona. Pahaa jälkeä kyllä tulee kun auto sattuu karkaamaan.
Ja sitten loputkin kuoret koneeseen kiinni + outwearsin vetostartti filtteri ddm logolla.
Nyt jäänkin odottelemaan itse autoa jonka pitäisi olla oulussa keskiviikkona. Sitten pääseekin mallaileen noita prolinen vanteita paikalleen

Poissa sjos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #9 : 26.04.10 - klo: 07.23 »
Hyvältä näyttää, saatte jatkaa.. :grin:

Yhtä mitta tulosta kyselisin/kaipailisin.
Eli, läppäkotelon/pytyn kiinnityskohta-suodattimen perä päähän..?
son loppu ny.

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #10 : 26.04.10 - klo: 10.42 »
Mordes


 " läppäkotelon/pytyn kiinnityskohta-suodattimen perä päähän..? "

Tosspas olisi kuvaa punaiset nuolet osoittaa reijät joon suodatin ja kaasutin kiinnitetään. Ja noi kolme muutareikää on niille saamerin tuumasille muttereille joilla toi palje systeemi kiinnitetään välikappaleeseen jaka on aijemmin kiinnitetty pytyyn kiinnitettyyn laippaan. Mahtavasti selitetty  :grin:


Poissa sjos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #11 : 26.04.10 - klo: 11.09 »
Kiitos kiitos, mut minä taisin kysellä epäselvästi..

Hakemani mitta oli: läppäkotelo/kaasutin/ilmansuodatin komplexin kokonaispituus.
Tai toisinsanoen riittää pelkkä "lääppäkotelon" pituus.

Meinasin sitä vaan, että mahtuuko omaan pirssiin tuommonen lääppä sydeemi paikoilleen.

Että näin.
son loppu ny.

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #12 : 26.04.10 - klo: 11.25 »
jees Tässä itekki pikkasen hitaalla uomostinukutun yön jälkeen  :grin:

Mutta mutta tässäpäs mitat. Reedi + kaasutin 66mm ja reedi + kaasutin + gbe:n suulake + hpi:n filsu on 155mm 

Poissa MCD RACING

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #13 : 26.04.10 - klo: 11.47 »
Mordes


 " läppäkotelon/pytyn kiinnityskohta-suodattimen perä päähän..? "

Tosspas olisi kuvaa punaiset nuolet osoittaa reijät joon suodatin ja kaasutin kiinnitetään. Ja noi kolme muutareikää on niille saamerin tuumasille muttereille joilla toi palje systeemi kiinnitetään välikappaleeseen jaka on aijemmin kiinnitetty pytyyn kiinnitettyyn laippaan. Mahtavasti selitetty  :grin:

Hyvä, että on mennyt asiakaspalaute perille, sillä näkyy sulla olevan jo laipan viiste valmiina, kun minä jouduin tehdä sen itse.
http://kuvablogi.com/nayta/2474372/



Poissa sjos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #14 : 26.04.10 - klo: 12.32 »
jees Tässä itekki pikkasen hitaalla uomostinukutun yön jälkeen  :grin:

Mutta mutta tässäpäs mitat. Reedi + kaasutin 66mm ja reedi + kaasutin + gbe:n suulake + hpi:n filsu on 155mm 

Kiitän kumarran.

son loppu ny.

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #15 : 26.04.10 - klo: 12.45 »
" Hyvä, että on mennyt asiakaspalaute perille, sillä näkyy sulla olevan jo laipan viiste valmiina, kun minä jouduin tehdä sen itse.
http://kuvablogi.com/nayta/2474372/ "

Entiedä kauankohan on ollut to reedi onielin valikoimassa mutta vois uskoa että jos tollasia pikku fiboja on ollut molemmilla niin joko nämä tehdään ihan käsityönä taikka NC koneen ohjelmassa ois pikkasen toivomisenvaraa tahi niitä proto ohjelmia on monia  :tongue:

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #16 : 27.04.10 - klo: 13.39 »
Moto

Nyt ajokki kotiutui. Tässäpä pikkasen esitunnelmia. Sopivasti sattu ouluun "kiva" sadepäivä  :azn: nii pääsee rassaileen

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #17 : 27.04.10 - klo: 13.43 »
Ja laitetaampas muutama foto niistä prolinen renkaista off settiä kyllä löytyy prolinen eduksi melko pirusti ensimmäinen kuva. Vasemmalla mcd:n rengas ja oik proline aujokissa paikallaan koko eroa ei silmämääräisesti kyllä ole laisinkaan. Proline saattaa olla ehkä hitusen kaposempi. Ja kuva2 mcd:n rengas paikallaan. Kuva 3 Prolinen rengas paikallaan ero on huomattava

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #18 : 27.04.10 - klo: 13.53 »
Ja vileä pikku juttu kun tässä ihän täpinöissään pyörii nii unohtuu aina jotain.
Elikkä noiss mcd:n vakio hexoissa on niin lyhyt toi kierre osa että juuri ja juuri tulee vanteen toson yli (prolineissä)  mutteria ei saa kiristettyä kunnolla kiinni.

Eilen tuli laitettua tilaukseen pitemmällä kierteellä olevat hexat:

http://www.largescalerc.com/cat87495-hpiwheeladapterssetformcdvehicles4blackv2-1.aspx

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #19 : 27.04.10 - klo: 20.16 »
Iltoo

Tässä on päivä mennyt mukavasti rojektin kimpussa... Nooh eihän se taaskaan mennyt niinkuin elokuvissa. Kytkin kelloa ja voimansiirron rattaita kannatteleva lövy oli mitä ilmeisemminkin jotenkin valuvikainen ja heittoa oli muutama milli kuvasta näkyy että pikkasen kiertää. Koneen sai kuitenkin istumaan suorassa muutaman shimmirikan avulla  :azn:  Pakoputkelle piti kanssa tehdä pikkasen tilaa kun tää jetpron putki on suunniteltu V3 malliin joten pikkasen muovin viilausta oli edessä ( kuva 4 ). Putki asettui hyvin paikoilleen mutta kulkee tosi läheltä vetokäynnistimen pölysuojaa joten liimasin näin aluksi palan alumiini teippiä filsun päälle. Putkeen olisi tarkoitus vielä laittaa lämmön eristenauhaa jotta saataisiin kopan sisälle huokuva lämpö minimoitua. Ja ilokseni totesin että koko reedi, kaasari, filsu hässäkkä sopii kopan alle.
Koppa lähti melkein heti miten Zippolan huostaan ja saa maalit päällensä viikonlopussa

timberjack

  • Vieras
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #20 : 27.04.10 - klo: 23.39 »
Kumpa olisin jo tuossa vaiheessa. Vasta äsken avasin lootan tarkistin että oikea
auto on sisällä. Ja olihan se  :grin:

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #21 : 28.04.10 - klo: 01.14 »
timberjack  Katsoppas omasta pelistäsi kanssa miten toi kytkin kellon ja voimansiirron kannatin levy onkos samanlain killissä kuin minulla.

Tässä pyöritellyt autoa päivän niin olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen esimerkiksi auton muovi osiin. Verrattuna edellisiin malleihin mitä olen suht uutena nähnyt. auton sivuilla olevat suoja muovit on paljon joustavampaa ja paremmin viimeisteltyä muovia. Eikä tikivarsissa ja muissa muovirakenteissa ole mitään ylimääräisiä purseita. Noh ainoastaan toi voimansiirron levy mutta siitä selvittiin pikku säätelyllä. Hyllystä olisi kyllä löytynyt V3 malliin tehty alumiininen kannatin mutta sitä en lähtenyt laittamaan koska tässä V4:ssä on niin hyvä hammasrattaiden suoja " kupu" joka olisi jäänyt turhaksi. Pakoputken lämmöneristys ei oikeen ottanut tuulta alleen koska putken paisuntakammio tulee niin lähelle vetostarttia että se nauha mitä suunnittelin siihen oli liian paksua.

timberjack

  • Vieras
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #22 : 28.04.10 - klo: 02.04 »
Jep sama vika, levy vääntynyt  :undecided:
Ilmiselvä valuvika...

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #23 : 28.04.10 - klo: 03.29 »
jaahas...

Tässäpä vinkki siinä pukissahan on kolme pultin reikää joissa on metalliholkit. Yhdessä holkissa on kaulus. Minun ajokissani se oli vasemmassa ylä reijässä. Naputtele se holkki pois reijästä ja vaihda se vesempaan ala reikään ja laita sen normi holki ylä reikään. Kone paikalleen ja parit simmirikat ylempiin kiinnikkeisiin Ja avot.

Poissa MCD RACING

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #24 : 28.04.10 - klo: 06.40 »
Evo 3 malliseen suunniteltu alumiininen moottoripukki sopii evo neloseen,kun
vaihdat kytkinkellon sisimmän laakerin tyyppiin 6803 tai 61803.

Hieno projekti Sammy!

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #25 : 28.04.10 - klo: 14.02 »
Tänään katsottiin tankkiin ja vähän roplataan sähköpuolta.

Elikkä heräsi mielenkiinto tohon polttoaine säiliöön kun en nähnyt sen perälle asti koska kardaani kulkee säiliön lävitse. Tarkoituksenahan oli selvittää millainen paino / suodatin siellä imuputkessa on. Tankinpäältä muovilovy poijes ja pikku meisselillä väänsin kumitulpan poijes jossa polttoaine letkujen läpiviennit on ja letkut kartanolle. Kuvassa 1 näkyy se mitä pelkäsinkin pelkkä reijällinen paino killui imuputken päässä  :undecided: . Onneksi hyllyssä oli walbron  in tank filtter jossa on myös  paino mukana. Suosittelen laittamaan tollaisen suodattimen koska näillähän ajetaan hyvinkin pölyisissä olosuhteissa ja tankinkorkkihan ei koskaan ole täysinpitävä

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #26 : 28.04.10 - klo: 20.32 »
Nyt on sähköpuoli testattu ja todettu toimivaksi. Servot asentelin autoon ja pikkasen mallailin ohjausta hollille. Servoihin laitoin vielä aluvarret niin pitäisi kestää. Vastari koteloon oli insinööri suunitellut tollaisen lipareen jonka raakasin surutta poijes. Mahtuu hpi:n 3000mah akku sinne kivasti vastarin ja johtojen kera. Radioiksi tulee spektrumin dx 3.0 joka on ollut työttömänä koko pitkän talven.

Huomenissa ohjauksen säätöä ja  kaasu / jarru servon virittelyä

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #27 : 28.04.10 - klo: 22.30 »
Moottoripuoli on varmaan kunnossa, mutta alumiininen moottoripukki vois olla ihan poikaa, varsinkin monsteri moottoreilla :tongue: Monilla tuntuu olevan noi Rhinon servot myös kaasussa/jarrussa. Itsellä oli 3xHitec (oisko ollu n.15 kiloset ja hitaat) ohjauksessa ja kaasussa/jarrussa, eikä ne oikeen ollu ohjaukseen sopivia, mutta jarruun ois tuntunu riittävän joku normikokonenkin servo.

Mielestäni siis n. 100 ekua menee hukkaan jarrussa...  mutta todella hieno projekti(muiden MCD projektien rinnalla)

Poissa Sammy__80__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #28 : 28.04.10 - klo: 22.57 »
Tuosta alu pukista olen kyllä itsekkin vähän kahtamieltä. Mutto muovi kannakkeen puoleen kännyn ainakin aluksi kun tässä V4 mallissa on hyvin toteutettu voimansiirron suojakotelo joka jää ihan tarpeettomaksi jos isken alupukin paikalleen. Tokihan alu pukinkin voisi rakennnella saman muotoiseksi kuin toi orkkis muovinen niin olisi sitten hyötyä siitä suoja kopasta. Ja rihnot kyl sämähtelee mukavan nopeasti ja on niin pirustaan voimaa ohjauksessa. Toi 100€ lisä servoihin ei kyllä tunnu missään kun tätä kasailee  :wink:

Poissa Peku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« Vastaus #29 : 28.04.10 - klo: 23.03 »
Minullakin on Rhino kaasu- / jarruservona, koska mietin asiaa niin että ylitehokkaan on pakko kestää pidempään. :wink: Tiedä sitten...
Hieno projekti muiden jatkoksi.