Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC410R  (Luettu 232038 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #180 : 02.04.13 - klo: 09.19 »
Vaihtuu ihan samanlailla kuin alkuperäisessä... näyttää ainakin siltä. Eli keskidiffi/spurri pois (sokalla kiinni), akkukiinnikeen sokka auki ja se on siinä... aikaa menee noin 10sek....
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #181 : 02.04.13 - klo: 09.35 »
Ihan samalla tavalla kun normaalistikkin. Slipperi irti + ylädekki ylös.

Edit: hups, toinen sivu.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #182 : 02.04.13 - klo: 09.42 »
Joo niinkuin tarkkasilmäisimmät huomasivatkin niin alkuperäiset kiinnityspalikat käytössä. Akku/akut vaihtuu niinkuin vakionakin. Oishan tosta voinu tehä päädystä ladattavan, mut näin on helpompi esim säädellä painopistettä jos/kun ajaa yhdellä akulla ja lopun tilan täyttää jollain solumuovilla. Voi latoa romut paikallen helpommin, ehkä.

Shorty akku modi ois ollu saatavana kaupallisena tuotteenakin joko tolleen akut makuullaan tai sit kantillaan ja pitkittäin, mutta miksi ostaa valmista kun auton voi pilata itsekkin!?  :grin: Ensitestit koko autolla ehkä tänään jos saan sähköt räpösteltyä paikalleen. Voi olla että tupla-akuilla kaipaa jäykempää jousta ainakin taakse, mutta niitähän saapi kauppiaalta ostella(niitä en tee itse)  :laugh:

Tää on siis oikeasti tehty sitä varten kun oon radalla ja muija soittaa että heti kotiin niin voi sanoa että ajan vaan nää akut loppuun ja tuun sitten.  :tongue:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #183 : 02.04.13 - klo: 11.16 »
Sä olet kyllä varsinainen Pelle Peloton :)

Paljon auto painaa tupla akuilla?

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #184 : 02.04.13 - klo: 11.45 »
Pitänee punnita tänään ajokunnossa tupla-akuilla ja yhdellä patterilla.. Akkukotelo itessään ei paljoa tuonut lisää ja laitetaanhan durangoihin lisäpunttia jo muutenkin. Kyl se varmaan jotain 2800-3000g tulee olee?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #185 : 02.04.13 - klo: 14.11 »
Eikös tuo hoidu ihan samalla tavoin kuin ennenkin.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #186 : 02.04.13 - klo: 14.21 »
Saako Duraan mahtumaan yhden shortyn pitkittäin? Kai 4Ah:lla nyt yhden erän ajaa?

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #187 : 02.04.13 - klo: 14.26 »
Kyllähän se shorty pitäis sopia pitkittäin makuulleen kardaanin alle. Ja sivusuunnassa hoonailemalla vielä hakea vaakojen päällä täydellistä painojakaumaa tms. 4Ah pitäsi myöskin riittää hyvin jossei kikkaile liikaa ennen lähtöä..
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #188 : 02.04.13 - klo: 14.36 »
Kyllähän se shorty pitäis sopia pitkittäin makuulleen kardaanin alle. Ja sivusuunnassa hoonailemalla vielä hakea vaakojen päällä täydellistä painojakaumaa tms. 4Ah pitäsi myöskin riittää hyvin jossei kikkaile liikaa ennen lähtöä..

Oletko muuten Volvo lukenut PKSRCA:n säännöt koskien LiPoja?
Yli 10Ah akku paketteja ei saa laittaa autoon suuronnettomuuden välttämiseksi. Lavangossa tuollainen LiPoPaLo aiheuttaa jo merkittävää haittaa lentoliikenteelle.
Sitten ei saada yhtään kiinan lipoja suomeen... :(


Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #189 : 02.04.13 - klo: 15.01 »
eihän tuo 6600 mAh 4S ole siis lähelläkään ?  :azn:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #190 : 02.04.13 - klo: 15.05 »
No tuota sääntöä en tiennytkään!  :tongue:

Mullahan olis muuten 4300mAh 3s suomiLiPotm-patteri joka on samankokoinen kuin normi pötkölipo. Eli 2 niitä ja sais 6s sähköt durangoon. Sit menis ainaki ihan täysii ja tulis sika hyvii kierrosaikoja ja pystyis vetää bäckflippejä kaasulla!

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #191 : 02.04.13 - klo: 15.51 »
No tuota sääntöä en tiennytkään!  :tongue:

Mullahan olis muuten 4300mAh 3s suomiLiPotm-patteri joka on samankokoinen kuin normi pötkölipo. Eli 2 niitä ja sais 6s sähköt durangoon. Sit menis ainaki ihan täysii ja tulis sika hyvii kierrosaikoja ja pystyis vetää bäckflippejä kaasulla!

Tossa on asennetta  :grin: ei mitään racing spedeilyä.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #192 : 02.04.13 - klo: 23.49 »
Erikoisajoneuvon paino oli ajokunnossa yhdellä 6600mAh akulla, minipinneillä, släsh rtr kopalla
ja traxu vxl combolla 2753g. Max veikkas 2750g, aika tarkka arvio...  :tongue: Kahdella akulla oli 3020g.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #193 : 02.04.13 - klo: 23.56 »
Erikoisajoneuvon paino oli ajokunnossa yhdellä 6600mAh akulla, minipinneillä, släsh rtr kopalla
ja traxu vxl combolla 2753g. Max veikkas 2750g, aika tarkka arvio...  :tongue: Kahdella akulla oli 3020g.
mitä ihmettä. Mun MIP painaa saman verran.....
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #194 : 03.04.13 - klo: 00.22 »
Itse itseäni lainaten toisesta topikista.

Ihan vain muistutuksena ja vinkkinä heille jotka eivät tätä tee.

Lainaus
Käyttäkää sitä Hydy rasvaa... Viimeksi tänään näytin vuoden ajetut (erittäin paljon akkuja nähneet) vetarini parille jampalle... Ovat edelleen paremmassa kunnossa kuin suurella osalla kuukauden ajon jälkeen.

Joka vetarin ja kardaanin pää rasvaten ennen jokaista ajopäivää vie aikaa korkeintaan muutaman minuutin, mutta vaikuttaa radikaalisti auton toimivuuteen ja käyttöikään.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #195 : 03.04.13 - klo: 10.23 »
Erikoisajoneuvon paino oli ajokunnossa yhdellä 6600mAh akulla, minipinneillä, släsh rtr kopalla
ja traxu vxl combolla 2753g. Max veikkas 2750g, aika tarkka arvio...  :tongue: Kahdella akulla oli 3020g.
mitä ihmettä. Mun MIP painaa saman verran.....

Ihmetteletkö että kovin painava durangoksi? no kait kevyemmät sähköt vois olla jos haluais keventää ja toi runkomodi aiheutti varmaan jonkuverran lisäpainoa. No mä en usko auton keveyden tuomaan ylivoimaan ja yks kaiffari sanoikin että eniten myyty durangon viriosa lienee lisäpainot...

Ja sitäpaitti toi 4x4 dura painaa kahella akulla vähemmän kuin mun 2wd slash yhellä akulla. Itseasiassa loppuvaiheessa eli evoluutionsa huipussa kyseinen 2wd slash tais painaa ilman akkujakin ton kolme kiloo..!  :laugh: paino vakauttaa menoa röykyissä vaikka ketteryydessä voidaankin hävitä.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #196 : 30.04.13 - klo: 11.39 »
Kesä ja kärpäset saapuvat uhkaavasti, niinpä on aika valmistautua savibaanoilla ajoon!

Pari (tyhmää) kysymystä kun edessä on ensimmäinen kesä corrin kanssa:

Oletteko käyttäneet autossa sisäkoria?

Mennänkö ulkoradoilla jostain syystä eri maavaralla kuin sisällä?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #197 : 30.04.13 - klo: 15.33 »
Kesä ja kärpäset saapuvat uhkaavasti, niinpä on aika valmistautua savibaanoilla ajoon!

Pari (tyhmää) kysymystä kun edessä on ensimmäinen kesä corrin kanssa:

Oletteko käyttäneet autossa sisäkoria?

Mennänkö ulkoradoilla jostain syystä eri maavaralla kuin sisällä?
Sisäkoria kantsii käyttää jos rata on vähän mutainen, ja se myös estää kiviä menemästä autoon eli ihan hyvä käyttää kyllä.

Verrattuna tikkurilan radalle nostaisin luultavasti vähän ajokorkeutta, ainakin minä ajoin aika minimimaavaralla sisällä eli ulkona tarvii varmaan vähän nostaa jottei pohjaa röykyissä liikaa.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #198 : 30.04.13 - klo: 23.37 »
Oletteko käyttäneet autossa sisäkoria?

Sisäkoria kantsii käyttää jos rata on vähän mutainen, ja se myös estää kiviä menemästä autoon eli ihan hyvä käyttää kyllä.

 :laugh: Ja Maxin oma auto tänään noin 5min ajon jälkeen... :laugh:


Mun auto samat rallit mutaisela polttisradalla ja puoltuntii rallicrossia:


Ja sisäkorin alla näytti tältä:



Noihin tuuletusreikiin pitää vielä liimailla jotain hyttysverkkoa. Meni nimittäin rallicross radalla jotain kiviä niistä sisälle ja eihän ne tietenkään pääse pois ja lopulta spurrin ja pohjalevyn väliin. Ilman sisäkoria ois puhistunu aina kaadoissa.

ps. Tupla-akuilla pääs 35minuuttia älytöntä rallia eikä lämmenny yhtään.. Ja makee oli viedä sladissa. Mut ei ehditty kyl juurikaan vertailee maxin tuulen nopeaan versioon, koska se ei käyttäny sisäkoria...  :tongue:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #199 : 30.04.13 - klo: 23.53 »
Itse käyttänyt kans sisäkoria. Porannut tuuletus aukot spurrin yläpuolella olevaan kaareevaan osaan. Ja liimannut sisäpuolelle verkkoa. Lisännyt viellä ylimääräisen flektin imemään lämmintä ilmaa kuopasta. Hyvin toimii ja ihan puhdas ja kivetön sisältä. Ekaan sisäpiirin tein sellasen virheen että maalasin sen, en tiedä miksi :undecided: mut parempi pitää läpinäkyvänä.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #200 : 01.05.13 - klo: 00.01 »
Kolme kuvaa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.  :grin: Ei kysyttävää, sisäkori leikattuna ja odottaa ajoa.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #201 : 01.05.13 - klo: 00.52 »
Joo kannattaa käyttää sisäkoria tai vastarit kastuu...  :grin: Ja jos on sijoittanut ponderin ja konkan sellaiseen kohtaan ettei sisäkori mahdu kunnolla niin kannattaa siirtää ponderia ja konkkaa niin ei tarvi odottaa että vastari kuivuu :grin:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa styrOx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #202 : 24.05.13 - klo: 14.38 »
Tätä oon vakavasti meinannu kesäks(tai siis nyt) hommata, kannattaako? Enimmäkseen bashaukseen, kestävää vehjettä, ku rupes toi lrp:n buggy kyrsii....toisekseen löytyy ylimääränen setti HPI wr8:n tai turnigy trackstar waterproof 4250kv\80A sähköt niin tekeekö näillä tässä vehkeessä mitään?
HPI WR8, Axial SCX10, Team Durango DESC410V2, Team Durango DEX410V4

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #203 : 24.05.13 - klo: 14.45 »
Tätä oon vakavasti meinannu kesäks(tai siis nyt) hommata, kannattaako? Enimmäkseen bashaukseen, kestävää vehjettä, ku rupes toi lrp:n buggy kyrsii....toisekseen löytyy ylimääränen setti HPI wr8:n tai turnigy trackstar waterproof 4250kv\80A sähköt niin tekeekö näillä tässä vehkeessä mitään?
Todelliseen bashaamiseen kuullostaa kyllä aika hepposilta sähköiltä  :wink: Mutta varmaan tolla tuota autoa noin muuten hiekkakentällä liikuttaa  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #204 : 26.05.13 - klo: 13.40 »
Tätä oon vakavasti meinannu kesäks(tai siis nyt) hommata, kannattaako? Enimmäkseen bashaukseen, kestävää vehjettä, ku rupes toi lrp:n buggy kyrsii....toisekseen löytyy ylimääränen setti HPI wr8:n tai turnigy trackstar waterproof 4250kv\80A sähköt niin tekeekö näillä tässä vehkeessä mitään?

Itsellä 2wd DESC210R ja väittäisin että nämä on tehty enemmä ajamiseen kuin heittelyyn ja paiskomiseen, siihen hommaan on varmaan järkevämpiä autoja.
Tiger II

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #205 : 26.05.13 - klo: 14.42 »
Tässä oma DESC410V2.
Auto rakennettu harjoitteluautoksi kovapitoiselle krossiradalle.

2 x shorty sarjassa, eli 4S ja moottorina Tekin Pro4HD 1850KV kone. Lämmöt pysyy varmasti kurissa ja tehot säädetään sitten sopivaksi noparista ja lähettimestä.

Auton kokonaispaino RTR 2649g. Tämähän pitäisi olla se optimaalinen yhdistelmä ainakin painon ja virtojen suhteen.
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

Poissa styrOx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #206 : 26.05.13 - klo: 23.57 »

Itsellä 2wd DESC210R ja väittäisin että nämä on tehty enemmä ajamiseen kuin heittelyyn ja paiskomiseen, siihen hommaan on varmaan järkevämpiä autoja.
[/quote]

Nii no sitten varmaan hommaan kiviä tai jotain vastaavaa...lähinnä kummiskin tarkoitin muuta kuin hampaat irveessä kisaamista radalla eli ajelua jossain muualla ja ku vielä ottaa kuskin ajo taidot huomioon.
HPI WR8, Axial SCX10, Team Durango DESC410V2, Team Durango DEX410V4

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #207 : 27.05.13 - klo: 00.27 »
Tässä oma DESC410V2.
Auto rakennettu harjoitteluautoksi kovapitoiselle krossiradalle.

2 x shorty sarjassa, eli 4S ja moottorina Tekin Pro4HD 1850KV kone. Lämmöt pysyy varmasti kurissa ja tehot säädetään sitten sopivaksi noparista ja lähettimestä.

Auton kokonaispaino RTR 2649g. Tämähän pitäisi olla se optimaalinen yhdistelmä ainakin painon ja virtojen suhteen.

Tsiisus, Durangon kevyt alusta yhdistettynä 4S akkuihin ja pitkäkannuiseen 4-pole koneeseen. Siinä voi slipperi hieman lämmetä kun polkee EPAt kaakossa :-)
Wacky Stack Racing Team

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #208 : 27.05.13 - klo: 00.28 »


Nii no sitten varmaan hommaan kiviä tai jotain vastaavaa...lähinnä kummiskin tarkoitin muuta kuin hampaat irveessä kisaamista radalla eli ajelua jossain muualla ja ku vielä ottaa kuskin ajo taidot huomioon.

Voi olla ihan hyvä ratkaisu, hampaat irvessä ajeluun ? puhuit bashaamisesta mikä yleensä tarkoittaa sen auton paiskomista pitkin maita ja mantuja. Tietenki jos vaihtoehdot on kivien heittely tai veren maku suussa ajaminen niin ota ne kivet mielummin.
Tiger II

Poissa Tonppa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #209 : 27.05.13 - klo: 22.16 »
Omat kädet ei vielä riitä tälläiselle tuuppia vauhdikkaammalle ja raskaammalle laitteelle. 2 päivää ja 2 taka-iskaritornia.. Tosin kova tuuli vaikeutti hieman pomppuja. Lisäksi ajoin ensin tuupilla, jonka jälkeen tuntui hankalalta sovittaa nelkun vauhti sopivaksi hyppyihin.
DESC410 v2, DESC210