Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC410R  (Luettu 230797 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #210 : 27.05.13 - klo: 22.40 »
Omat kädet ei vielä riitä tälläiselle tuuppia vauhdikkaammalle ja raskaammalle laitteelle. 2 päivää ja 2 taka-iskaritornia.. Tosin kova tuuli vaikeutti hieman pomppuja. Lisäksi ajoin ensin tuupilla, jonka jälkeen tuntui hankalalta sovittaa nelkun vauhti sopivaksi hyppyihin.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tornit/shock-tower-aluminium-rear-1pc-td330128 Tossa v1 alutorni joka kestää enemmän, sama kuin dexin alutorni. Geometriat ovat hieman erillaiset ja iskarin yläkiinnityspisteet hieman eri. Eli muovisen tornin kaksi sisemmäistä reikää ovat käytännössä samassa kohdassa kuin alumiinisen kaksi ulointa reikää.

Tätä oon vakavasti meinannu kesäks(tai siis nyt) hommata, kannattaako? Enimmäkseen bashaukseen, kestävää vehjettä, ku rupes toi lrp:n buggy kyrsii....toisekseen löytyy ylimääränen setti HPI wr8:n tai turnigy trackstar waterproof 4250kv\80A sähköt niin tekeekö näillä tässä vehkeessä mitään?
Durango v2 on jo kyllä kestävä auto ja siitä voi saada erittäin kestävän päivittämällä RPM etutukivarret, RPM takatukivarret jos hajoaa ja jos muovinen takatorni hajoaa niin yllälinkitetty alumiinitorni. Bashauksessa tämän auton loistavat ajoominaisuudet eivät välttämättä pääse esille, vaan joku Traxxas Slash 4x4 toimii ihan yhtä hyvin. Mutta jos joskus tekee mieli kokeilla radalla ajamista niin väitän että Durango on parempi vaihtoehto.

Noi sähköt ovat luultavasti hieman lussut 4SC:hen, mutta saattavat juuri ja juuri toimi durangossa maltillisilla välityksillä... Mutta jos kokeilet niin ole tarkkana lämpöjen kanssa.

Tässä oma DESC410V2.
Auto rakennettu harjoitteluautoksi kovapitoiselle krossiradalle.

2 x shorty sarjassa, eli 4S ja moottorina Tekin Pro4HD 1850KV kone. Lämmöt pysyy varmasti kurissa ja tehot säädetään sitten sopivaksi noparista ja lähettimestä.

Auton kokonaispaino RTR 2649g. Tämähän pitäisi olla se optimaalinen yhdistelmä ainakin painon ja virtojen suhteen.
Toi on komee! Toi on kyllä varmaan sähköille optimi, 2ässät ovat 4SC:ssä kovilla...
« Viimeksi muokattu: 27.05.13 - klo: 23.48 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #211 : 27.05.13 - klo: 23.37 »
Tässä minun auton jyväskylän voittajasetuppi. Auto oli nopea, mutta ei ihan täydellinen röykyissä. Ehkä hieman vaikea ajaa, mutta rauhallisella ajolla todella nopea.

Pahoittelen huonoa laatua, jos joku tietää miten pienennän PDF:än( setupsheetti PDF:änä 3mb ja foorumille ei voi liittää kuin alle 512 kb tiedostoja) niin saa kertoa.



Pari kommenttia,
- Käytössä v2 tornit, jos käyttää v1:sen taka alutorneja ja haluaa iskarit samaan kohtaan niin iskarin yläpään tulee sijoittaa toiseksi uloimpaan reikään.
-Käytössä rpm etutukivarret edessä. Rpm etutukivarsien iskarireiät ovat samassa kohtaa kuin v1 tukivarsissa. V2 tukivarsissa reijät on viety vielä ulommas, eli jos käytät v2 etutukivarsia niin laita iskari sisimpään reikään.
-Minulla oli käytössä tällainen osa, joka ei löydy setupsheetista(tuo lisää takapitoa): http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-rungon-osat/rf-suspension-hanger-low-roll-centre-td330308
-30g lisäpainoa takadiffin edessä: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-rungon-osat/high-traction-weight-30g-dex410-410r-tytd037
-takana v2 takatukivarret
-takana "Light weight rear bumper"

Sähköinä:
Nopari: Orion r10 pro
Moottori: Hobbywing 4k 4pole
Servo: Savox Sc1258tg
Ohjain Sanwa m11x

Renkaina JConsepts subcultures ja AKA Enduro. Renkaita oli todella huonosti suomessa ennen kisoja mutta onneksi sain RCM:ältä perjantaina viimeisen kierroksen Subcultureita. Endurot oli valmiiksi jo hieman kuluneet, mutta Enduro ja subculturet oli ajettavuudeltaan hyvin samankaltaiset.

Korina ProLine Toyota tundra; http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-korit-corr/pro-line-sc-toyota-tundra-clear-body-3364-00 Tämä kori oli parempi kuin vakiokori. Ilmassa autoa pystyi ohjaamaan paremmin johtuen ilmareijistä. Valitettavasti vaan ei yhtä hieno kun vakiokori   

Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa styrOx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #212 : 28.05.13 - klo: 16.54 »
Tätä oon vakavasti meinannu kesäks(tai siis nyt) hommata, kannattaako? Enimmäkseen bashaukseen, kestävää vehjettä, ku rupes toi lrp:n buggy kyrsii....toisekseen löytyy ylimääränen setti HPI wr8:n tai turnigy trackstar waterproof 4250kv\80A sähköt niin tekeekö näillä tässä vehkeessä mitään?
Durango v2 on jo kyllä kestävä auto ja siitä voi saada erittäin kestävän päivittämällä RPM etutukivarret, RPM takatukivarret jos hajoaa ja jos muovinen takatorni hajoaa niin yllälinkitetty alumiinitorni. Bashauksessa tämän auton loistavat ajoominaisuudet eivät välttämättä pääse esille, vaan joku Traxxas Slash 4x4 toimii ihan yhtä hyvin. Mutta jos joskus tekee mieli kokeilla radalla ajamista niin väitän että Durango on parempi vaihtoehto.

Noi sähköt ovat luultavasti hieman lussut 4SC:hen, mutta saattavat juuri ja juuri toimi durangossa maltillisilla välityksillä... Mutta jos kokeilet niin ole tarkkana lämpöjen kanssa.


Hei kiitti tiedoista taidanpa ottaa kokeiluun, jotenkin en vaan tykkää tosta slashistä taitaa olla hivenen kalliimpikin vaikkakin RTR muut kamat jo löytyy(paitsi nopari ja moottori) + kiva kasata. Tämä nyt sit varmaan täytyy hommata ja tosiaan pihasuttailuun ja ehkäpä kevyeen rataajoon(luonnonrata). Täytyy sit rupee sähköjäkin kattoo.
HPI WR8, Axial SCX10, Team Durango DESC410V2, Team Durango DEX410V4

Poissa styrOx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #213 : 11.06.13 - klo: 11.25 »
Nonii auto läjässä ja vloppuna testattuna, oli vähän tehoton, mut ihan hyvä taas näin alkuun. Eli settinä millä kokeilin HPI flux vapor pro, vektor 4000kv ja 18t pinion. Toihan on castlen(sidewinder) nopari tota samaa on tarjolla castlen sidewinder sct:nä, mitäköhän eroa tolla sct:llä ja tavallisella on? Eli ton HPI:n pitäs kestää tehokkaampaa moottoria? Jos Computer says no niin mitäs sähköjä sitten suosittelisitte?


edit: ilmeisesti omatoimisesti tutkien toi tavallinen sidewinder ja sct olisi samoja.
« Viimeksi muokattu: 13.06.13 - klo: 20.55 kirjoittanut styrOx »
HPI WR8, Axial SCX10, Team Durango DESC410V2, Team Durango DEX410V4

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #214 : 14.06.13 - klo: 10.51 »
On tää neliveto DESC aika peli, nopee ja helppo, kääntyy tarvittaessa sikana mutta kuitenkin vakaa. Pitää ottaa nuo asetukset ylös niin saa tehtyä tommosen hienon setup paperin. Mut senverran hyvä setuppi on nyt kyseessä että maxikin on ottanut siitä mallia!  :afro: ehkä isoimpana erona oli mulla iskarit ylhäältä ulkona ja alhaalta sisällä eikä mitään vakaajia.. ja taka-ylälinkki oli mulla niin lyhyt kun saa ja sisällä alhalla. Pitää kattoa loput erot kun saa laput vierekkäin.

Noin 170g(!) lisäpainoa tuova keijo-mod akkukotelo voi tehä osansa tohon auton vakauteen ja poikittainen pötkölipo aivan takana jeesailee ehkä kans. Joten saddlepackeilla ei varmaan ilman massiivisia lisäpainoja saa ihan samanlaista ja niitä painoja ei sais yhtä leveälle, mutta tiedä sitten mikä ois paras kokonaisuus muutenkaan. Riippuu kait aikapaljon kuskista mikä setuppi toimii ja mikä ei, joten ei näitä kannata liian tarkasti tuijotella tietenkään.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #215 : 14.06.13 - klo: 11.32 »
Laita ihmeessä lappua näkyville, voisi ihan mielenkiinnosta kokeilla meidänkin autossa jotain uutta. Auto on kyllä hyvä nytkin mutta ehkä liian vaikea nuorelle miehelle, saisi olla enemmän vakaa ja helpompi ajaa.

Onko sulla v1 vai v2 iskaritornit? RMP tukivarret?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #216 : 14.06.13 - klo: 11.48 »
Mun nykyinen setuppi eroaa tosta vanhasta siten että:
Iskarit laitettu alhaalta sisempään
24gr lisäpainoo(yhteensä siis 54) taakse
Isompi takapuskuri
30 öljy takaiskareissa
20k etudiffissä
ajokorkeus n. 21/21mm
v1 iskaritorni takana ja iskari uloimmassa reijässä

Tälleen auto on selkeesti helpompi ajaa mutta ei ihan niin ketterä. Röykyissä auto on parempi

Tommin autossa toi akkukotelomodi tuo niin paljon takapainoa että luulen sen olevan isoin syy miksi se auto on niin helppo ajaa. Jo kun lisäsi ton takapuskurin ja 24gr lisää niin autosta tuli selkeesti rauhallisempi
« Viimeksi muokattu: 14.06.13 - klo: 11.53 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #217 : 14.06.13 - klo: 12.02 »
Nonii auto läjässä ja vloppuna testattuna, oli vähän tehoton, mut ihan hyvä taas näin alkuun. Eli settinä millä kokeilin HPI flux vapor pro, vektor 4000kv ja 18t pinion. Toihan on castlen(sidewinder) nopari tota samaa on tarjolla castlen sidewinder sct:nä, mitäköhän eroa tolla sct:llä ja tavallisella on? Eli ton HPI:n pitäs kestää tehokkaampaa moottoria? Jos Computer says no niin mitäs sähköjä sitten suosittelisitte?


edit: ilmeisesti omatoimisesti tutkien toi tavallinen sidewinder ja sct olisi samoja.
Suosittu combo nelkku SC autoissa on ollut Hobbywing SCT-pro combo. Minulla ja monella muulla meidän kerhon jäsenillä on käytössä Orion r10 pro nopari. Moottorina 4pole kone(esim sct-pro combon) on ihan sairaan tehokas joten sen kanssa kantsii olla tarkkana rataajossa, ajettavuudeltaan helpompi moottori on esim 8.5t normi moottori. Sen kanssa pinjon pitää durangossa olla suunnilleen 19 jos käyttää 48dp rattaita tai 11 jos käyttää mod1 rattaita. Jos käyttää HW SCTpron 4000kv konettta niin pinjoni kantsii olla suunnilleen 14 mod1 rattailla
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #218 : 14.06.13 - klo: 13.02 »
Onko sulla v1 vai v2 iskaritornit? RMP tukivarret?

Vakio V2 edessä ja itettehty alumiininen V2 kopio takana jossa linkin paikkoja vähemmän valmistusteknisistä syistä. RPM varret edes ja takana. Kyl tota saapi radalla kokeilla millanen se on ajaa jos haluaa.

Vauhtia antaa HW SCT 4000kv kombo 15t pinionilla ja punchit minimissä. Ja harvoin laitan kaasua ihan pohjaan, niin kovat on tehot.

Tohon setuppi vertailuun voitais punnita kulmapainot vaikka turun kisassa jos sami tuo ne vaa'at. Tai sit kertsin vaa'alla, kokonaispaino ja sit sopivien palikkojen avulla saadaan kaikki nurkatkin punnittua.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #219 : 24.06.13 - klo: 17.31 »
No ni, tossa olis setuppilappua ihan kuulakärkikynällä täytettynä..! ei toiminu mun koneella ton lapun editointi ni tein sitte manuaalisesti.



Jätin merkkaamatta ton yhen kohdan missä ehkä ilmoitetaan jotain taka hingepinnien asennosta kun toi merkkaustapa ei ollu ihan selvillä.. Mulla on jokatapauksessa V2 mallin vakiopalikat ja taaemmissa ne insertit siten että hingepin on vaakatasossa, eli ei antisquattia vai mikäsenon. Jos joku muu kohta vaikuttaa epäselvältä niin kysymällä selvinnee.

Lisäks kaara punnittiin kisakuntoisena, niin painot oli edessä 1420g yht, vas 720 oik 700.
Takana 1565g josta 780 vas ja 785 oik. Kokonaispaino siis hulppeat 2985g, grammanviilajille tiedoksi.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #220 : 24.06.13 - klo: 18.54 »
Hienoa Tommi. Alkaa olemaan miehekkäät painot ja sama painojakauma kuin Losi MIP/2.0 konversiossa joten ei ihme että kulkee osaavissa käsissä :)

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #221 : 15.07.13 - klo: 16.06 »
RPM:ltä pomminkestävä etuspuskuri nelkku DESC:iin
http://www.rpmrcproducts.com/products/Durango/410RParts.htm

Piti heti tilata pari kpl, saa nähä miten kestää meidän kestotestejä.

Setuppirintamalla havaittu 1 asteen takahubit hyväksi, tulee siis paketin mukana joten kannattaa koittaa jos on vielä 0 asteiset paikallaan. Siis asennetaan L oikealle ja R vasemmalle jotta auraus lisääntyy. Vähän hassua mutta näin se menee.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #222 : 24.07.13 - klo: 13.24 »
Nyt on tällä autolla tullut ajettua noin vuoden. Viime kesänä ajoin vanhalla autollani SC-summer cupin 18 sijalle, turussa joka oli vanhan auton vika kisa olin 23. Sitten ostin kaverilta käytettynä Desc v1:sen ja alkoi armoton treenaaminen tikkurilassa. Ekassa tiksin kisassa tuli b-finaalin voitto, sieltä kauhea treenaus ja Tikkurilan SC-Cupin kisassa tuli jo viides sija. Ajoin talvella Todella paljon akullisia ja Nokialla tuli sitten uran eka voitto. Tikkurilan toisen SC-osakilpailun jälkeen päätin ostaa uuden DESC V2:sen, vanhalla oli kuitenkin ajettu monta sataa akkua. Uusi auto tuntui heti hyvältä ja sillä ehti voittaa pari kerho kisaa tikkurilassa ja messukeskuksessa. Talvikaudella olin Todella tyytyväinen autoon, se tuntui erittäin nopealta ja kestävyys oli todella hyvä. Loppuhuipentumana meidän tiimi voitti vielä tikkurilan Endurancen yli viidelläkymmenellä kierroksella.

Kesäkaudelle moni hehkutti kuinka Durangon dominanssi tulisi päätökseen koska auto on liian kevyt jne. Itse en uskonut muiden uhkauksiin, ja ulkona auto tuntui heti nopealta, mutta vähän vaikealta ajaa. Säätämällä autosta sai paljon helpomman ajaa ja SC-Summer cup meni kotikisaa lukuunottamatta aika täydellisesti. Auto toimi tosi hyvin koko kauden, ja oli erittäin nopea ja luotettava. Raisiossa auto oli mielestäni ehkä paras ajettavuudeltaan tähän asti ulkona eli ehkä säädöt on mennyt oikeaan suuntaan. Laitan Raision Setupsheetin ylös heti kun saan sen tehtyä.

Durangossa säätöjuttuja joka on parantanut auto todella paljon:
-1asteen takahubi. L oikealla ja R vasemalla
-Takavakaaja( tikkurilassa parani kokoajan mitä paksumman vakaajan laittoi)
-Etuvakaaja on ulkona hyvä
-Eteen metallinen torni antaa paljon enemmän etudroopia joka parantaa autoa ulkona
-Ulkona vähän painoa taakse ja alas (n. 50g)
-Aika jäykät diffit (minulla nyt 30,50,8)
-Takaiskareiden kääntäminen tornin takapuolelle ja tukivarren kääntö

Durangossa kestävyyyttä parantavia osia:
-Rpm etu ja taka tukivarret
-Xray hingepinnit
-Jos käyttää pidempää linkkiä takana niin paketissa mukana tulevat pidemmät pallokupit
-V1 alutakatorni

Sähköt autossani:
-Orion r10pro n0opari
-Ulkona hw 4k sisällä Orion 7.5t kone
-Savox SC-1258TG
-Sanwa m11x
Sähköt toimineet todella luotettavasti, Todella kuumina päivinä kone on käynyt aika lämpimänä, muuten toimineet täydellisesti

Olen ajanut vuoden aikana noin 4 kertaa viikossa ja kerran olen lähtenyt rikkinäisellä autolla kotiin. Talven SC-sarjassa en kertaakaan keskeyttänyt, kesällä keskeytykset tuli Lavangossa kuin lähdin tyhjällä akulla ajamaan ja kun en ollut kiristänyt rengasmutteria. Eli kestävyydydeltään auto on ollut erittäin hyvä. Nopeus on myös ollut todellakin kohdillaan. Bonuksena vielä radalla ja kisoissa toimiva varaosapalvelu, sekä todella hyvät ja tarkat säätöavut RC-tohtorilta niin taidanpa jatkaa tällä autolla kesän loppuun ja ensi talven  :wink:

Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #223 : 01.08.13 - klo: 09.02 »
Ajaako kukaan muu pötköakulla kuin Volvospede? Tekis mieli muuten hommaa auto, mutta kun noi pikkuakut vaan ei yhtään innosta. Pötköjä löytyis jo ennnestään useempikin. Kuvista päätellen ei vaikuta kovinkaan helpolta modata pötkölle lokeroa.

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #224 : 01.08.13 - klo: 22.32 »
Pakista löytyis

Säädin:
http://www.nosram.com/en/service/manuals/?srch=matrix

Toi ylin noista eli Nosram matrix power reverse

Moottori:
http://www.nosram.com/en/products/electric-motors/car/brushless/produkt/pure-evolution-bl-modified-85t/details/

Toimiiko tommonen combo vai pitääkö hankkia jotain muuta tilalle?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #225 : 01.08.13 - klo: 22.34 »
Toimii

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #226 : 02.08.13 - klo: 07.49 »
Ajaako kukaan muu pötköakulla kuin Volvospede? Tekis mieli muuten hommaa auto, mutta kun noi pikkuakut vaan ei yhtään innosta. Pötköjä löytyis jo ennnestään useempikin. Kuvista päätellen ei vaikuta kovinkaan helpolta modata pötkölle lokeroa.

 pötköakku systeemiä oon välillä mietiskelly miten sen tekis yksinkertaisemmin, mutta en oo viel keksiny oikein hyvää tapaa. Paras olis piirtää cadilla ja koneistuttaa uudet rungon sivujäykkärit samaan tyyliin kuin siinä poikittais shorty akku modissa. Mut se on viel mietintämyssyssä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #227 : 02.08.13 - klo: 08.07 »
Mä tiedän yhden koneistajan jolta vois saada apua asiaan, mutta piirustukset onki sit monimutkasempi juttu.


Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #229 : 03.08.13 - klo: 10.09 »
Mä hankin meille näitä:http://fi.eurorc.com/product/2175/gens-ace-5100mah-74v-25c-1s3p-hard-case-lipo-battery-pack

Hinta kohdillaan, saat ne parissa päivässä ja ,mikä tärkeintä, suosi Suomalaista kauppiasta.   :wink:


Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #230 : 03.08.13 - klo: 10.16 »
Mä hankin meille näitä:http://fi.eurorc.com/product/2175/gens-ace-5100mah-74v-25c-1s3p-hard-case-lipo-battery-pack

Hinta kohdillaan, saat ne parissa päivässä ja ,mikä tärkeintä, suosi Suomalaista kauppiasta.   :wink:
Mulla käytössä smc 5600 70c, sitä ennen oli 5600 nanotech a-spec. Nano kestää kyllä ihan ok, mutta menettää aika nopeasti potkua... Smc on paras mitä tähänasti on ollut, mutta tilaaminen on hankalaa
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #231 : 18.08.13 - klo: 19.50 »
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #232 : 18.08.13 - klo: 20.10 »
Laitetaan nyt tännekin vaikka ei ihan suoranaisesti autoa koskekaan mutta tarvitsen apua koneen hankintaan ko. autoon. Neuvokaapas siis viisaammat. Meillä on pojalla Durangon DESC410R. Viime talvi Tiksissä ajettiin 10.5t koneella joka tuskin lämpeni ollenkaan akullisella. Epasta oli vauhtia rajoitettu jonkin verran.

Kun kesä tuli, jatkoimme samalla koneella. Saviradalla kone alkoi lämpenemään ja saimme kesähelteillä kaksi konetta rikki. Kone kuumeni ja pysähtyi eikä enää toiminut. Nyt sama tapahtui jo kolmannen kerran. Kolmannen koneen kanssa olemme ajaneet 5 min. akulla ja siinä on nyt ollut kiinni iso tuuletin. Silti se on lämmennyt ja tänään hajosi 2.5 minuutin ajon jälkeen.

Autossa kaikki toimii hyvin ja voimansiirto on herkkä. Kun autoa rullaa pöydällä ja nostaa ilmaan niin pyörät pyörivät vapaasti vielä pitkään. Emme ole käyttäneet sisäkoria sitten ensimmäisen koneen hajoamisen. Välityksiä on vaihdeltu mutta sekään ei auta. Nykyään Epat täysillä joten sekään ei aiheuta tätä. Säätimestä kaikki ennakot ja turbot nollilla. Sensorijohto on ehjä.

Mikä kone meidän kannattaa ostaa? 10.5t on ollut vauhdin puolesta Joelille hyvä. Epalla sitä saa tehokkaammasta koneesta rajoitettua mutta kysyn nyt silti että mikä olisi järkevä kone? Sellainen joka soveltuisi sekä ulko- että sisäradalle.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #233 : 18.08.13 - klo: 20.20 »
10.5 GM prostocki kone. Ratkaisuna voisi hyvinkin olla ennakon lisääminen vaikka hölmöltä voisi kuulostaakin.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #234 : 18.08.13 - klo: 21.12 »
Pakko vielä tuplavarmistaa... Meillä on siis ollut nämä kolme konetta 10.5t  ja itse luulin että ne ovat ylikuumentuneet sen takia että eivät jaksa viedä corria saviradalla.

Mutta syy ei siis olisi siinä? Vauhdin takia en tiukempaa konetta hankkisikaan, en vaan jaksa ostaa uutta konetta kerran kuukaudessa.  :wink:

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #235 : 18.08.13 - klo: 21.25 »
Onko kokemuksia näistä tai vastaavista vetareiden ja kardaanien pölysuojista?

http://www.tsrproducts.com/index.php/durango/td-desc410rv2/tsr-pro-shield-team-durango-desc410-series-complete-cv-dust-boot-set-db010174.html
Minä laitoin durangon omat kesäkauden alussa. 1 on vieläkin ehjä, muut hajosi aika nopeasti ja otin pois ne. Ulostulojen kulumassa ei ole merkittävää eroa. Jos tarkasti katsoo niin se ulostulo missä on toi suojakumi on ehkä jopa kulunut eniten. Olen ajanut kesällä Todella monta akullista auton kanssa, ja ulostulot ovat vieläkin ihan käyttökelvollisia. Vetareita en ole vaihtanut kertaakaan, joten aika hyvin ne kestävät kyllä ilman noita suojakumeja...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #236 : 20.08.13 - klo: 16.21 »
Laitampa tähänkin viestiketjuun muutaman kysymyksen, joita laitoin alunperin 4WD SC-autonostoviestiketjuun.

Eli hommasin pari tarjous DESC410v2 kittiä. 2WD sähköjä löytyy, mutta ne taitaa olla liian kesyjä 4WD käyttöön ulkoradalle. Varastosta löytyy Reventon Pro ja Mamba Max säätimet sekä 8.5T kone ja Castlen 1406 kone. Saisiko normaaleista 2-pole 540-kokoisista 6.5T tai 7.5T koneista tarpeeksi tehoa Durangon 4WD SC-autoon, kun nuo minun säätimet eivät taida oikein ymmärtää sensorillisia 4-pole koneita. Edullisin sensorillinen 4-pole kombo taitaa olla HW:n ?

http://fi.eurorc.com/product/4358/hobbywing-xerun-sct-pro-c1-110-4700kv-combo

Akkupuolen olen aikonut järjestää Shorty-mallisilla LiPoilla, kun sellaisia olen käyttänyt DESC210:ssä. Niihin löytyy ainakin kaksi valmista ratkaisua.

http://www.rcshox.com/desc-shorty-pack/
http://f-f-fracing.com/

Jälkimmäinen on hienompi, kun akut saisi alemmas, mutta ratkaisu on selvästi kalliimpi ($105 posteineen).  Jälkimmäistä saisi tosin alennuksella, mutta sitten niitä pitäisi ottaa vähintään kolme. Onko näistä valmiista ratkaisuista kellään kokemuksia ?

Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #237 : 20.08.13 - klo: 21.59 »
Mulla on toi FF-Racingin ratkaisu omassa DESCissä. On ollut talvesta kiinni. Todella hyvänlaatuinen.
Talvisin ajoin yhdellä shortylla ja lisäsin sitten painoja että sain auton tuohon minimipainoon 2500g. Nyt kesällä olen ajellut kahdella shortylla ja saanut näin enemmän painoa ja myös enemmän ajoaikaa.

Ainoa huono puoli tässä FF-Racingin ratkaisussa on ettet saat nerf-barit kiinni jos haluat käyttää sellaiset. Joudut myös hankkimaan 3mm m3-ruuvit koska alkuperäiset ruuvit ovat liian pitkät.

Suosittelen!
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #238 : 20.08.13 - klo: 23.00 »
Laitampa tähänkin viestiketjuun muutaman kysymyksen, joita laitoin alunperin 4WD SC-autonostoviestiketjuun.

Eli hommasin pari tarjous DESC410v2 kittiä. 2WD sähköjä löytyy, mutta ne taitaa olla liian kesyjä 4WD käyttöön ulkoradalle. Varastosta löytyy Reventon Pro ja Mamba Max säätimet sekä 8.5T kone ja Castlen 1406 kone. Saisiko normaaleista 2-pole 540-kokoisista 6.5T tai 7.5T koneista tarpeeksi tehoa Durangon 4WD SC-autoon, kun nuo minun säätimet eivät taida oikein ymmärtää sensorillisia 4-pole koneita. Edullisin sensorillinen 4-pole kombo taitaa olla HW:n ?

http://fi.eurorc.com/product/4358/hobbywing-xerun-sct-pro-c1-110-4700kv-combo

Akkupuolen olen aikonut järjestää Shorty-mallisilla LiPoilla, kun sellaisia olen käyttänyt DESC210:ssä. Niihin löytyy ainakin kaksi valmista ratkaisua.

http://www.rcshox.com/desc-shorty-pack/
http://f-f-fracing.com/

Jälkimmäinen on hienompi, kun akut saisi alemmas, mutta ratkaisu on selvästi kalliimpi ($105 posteineen).  Jälkimmäistä saisi tosin alennuksella, mutta sitten niitä pitäisi ottaa vähintään kolme. Onko näistä valmiista ratkaisuista kellään kokemuksia ?


Toi reventon pro, 8.5t Combo toimii varmasti ihan hyvin. Tehoa ei ole ihan yhtä paljon kuin 4Polella, mutta ajettavuus varmasti parempi. Riippuu pitkälti radasta riittääkö teho. Minulla on ollut kesällä 4pole kone, mutta sisäkaudelle oli taas tarkoitus laittaa 7.5t tai 6.5t kone... Kyllä toi SP reventon varmasti 4pole koneen pyörittää. Itsellä käytössä Orion r10 pro, eikä mitään ongelmia, päinvastoin parempi kuin esim "4pole säädin" sct-pro joka löytyy varaosapakista
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #239 : 21.08.13 - klo: 10.18 »
Aloitellaan 4WD SC-autoilu tuolla Reventonin combolla. Mitä pinjonia kannattaisi kokeilla ulkoradalla ? Laitan varmaan aluksi 48 pitchin spurrin, kun ei minulla ole noita mod 1 pinjoneita.

Ulkolaisilla foorumeilla on hieman ristiriitaista tietoa siitä, että toimiiko Reventon Pro 4-pole koneilla. Toisten mukaan säädin kuumenee ja palaa lopulta. Joidenkin mukaan säädin toimii, jos poistaa dynaamisen ajoituksen. Olen hieman varovainen säädin- ja moottorikokeiluissa, koska viime vuonna minulla paloi kolme konetta ilmeisesti viallisen säätimen takia.

Pitänee tilata FF-racingin kitti, vaikka se maksaa lähes puolen autosarjan verran. Tosin ei viitisi enempää akkujakaan hankkia ja olisi tuo pidempi ajoaikakin ihan mukava asia.
Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro