Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC410R  (Luettu 232202 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #240 : 21.08.13 - klo: 10.25 »
Aloitellaan 4WD SC-autoilu tuolla Reventonin combolla. Mitä pinjonia kannattaisi kokeilla ulkoradalla ? Laitan varmaan aluksi 48 pitchin spurrin, kun ei minulla ole noita mod 1 pinjoneita.

Ulkolaisilla foorumeilla on hieman ristiriitaista tietoa siitä, että toimiiko Reventon Pro 4-pole koneilla. Toisten mukaan säädin kuumenee ja palaa lopulta. Joidenkin mukaan säädin toimii, jos poistaa dynaamisen ajoituksen. Olen hieman varovainen säädin- ja moottorikokeiluissa, koska viime vuonna minulla paloi kolme konetta ilmeisesti viallisen säätimen takia.

Pitänee tilata FF-racingin kitti, vaikka se maksaa lähes puolen autosarjan verran. Tosin ei viitisi enempää akkujakaan hankkia ja olisi tuo pidempi ajoaikakin ihan mukava asia.
Pinjoniksi luultavasti n. 19-23, riippuen radan pituudesta. Jos Mod1 spurreja käyttä niin pinjoni 10-12.

Ok, en ole perehtynyt reventoniin, mutta eihän sitä kannata rikkoa kokeilun vuoksi. Kuten sanoin niin minulla on Orion r10 pro joka on spekseiltään melkein vastaava kuin SP ja siinä ei mitään ongelmia. Noparin lämpötila korkeintaan 60 astetta, normikelelillä joku 50 korkeintaan kokonaisen akullisen jälkeen.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #241 : 22.08.13 - klo: 12.34 »
Mahtuiko Shorty akku pitkittäin runkoon?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #242 : 22.08.13 - klo: 12.55 »
Mahtuu, mutta jos muistan oikein niin sen laittaminen akkukoteloon oli jotenkin vähän hankalaa, koska otti jotenkin kiinni akkupantaan. Mutta siis koon puolesta menee
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Hanski82

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #243 : 22.08.13 - klo: 13.10 »
Onko syytä huolestua kun akullisen jälkeen kardaanit varsinkin takaa ovat kuumia? Slipperi ei kuumene eikä keskidiffikään, perissä on jotain rasvaa "kruunurattaissa" ja rullaa kevyesti. Mistähän toi lämpö syntyy?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #244 : 22.08.13 - klo: 13.16 »
Onko syytä huolestua kun akullisen jälkeen kardaanit varsinkin takaa ovat kuumia? Slipperi ei kuumene eikä keskidiffikään, perissä on jotain rasvaa "kruunurattaissa" ja rullaa kevyesti. Mistähän toi lämpö syntyy?
Se on normaalia. Takakardaani lämpenee siinä nivelessä, se kannattaa pitää hyvin rasvattuna. Jos kardaani hinkkaa akkupantaa vasten niin se lämpenee vielä enemmän, se johtuu yleensä siitä että akkujen alla on kiviä tai hiekkaa joka nostaa akkua, tai akkua on vähän pullistunut. Sen ongelman saa pois dremelöimällä akkupantaa vähän
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #245 : 22.08.13 - klo: 13.18 »
Kitkasta. Käytä HUDY graphite rasvaa joka ajopäivä pieni tippa.

Ei kerää likaa ja jää hiomatahnaksi, vaan ylimääräset lentää pois ja jää voiteleva pinta. Käytetään jopa polttiskrossareissa.

Talvella käytiin samasta asiasta keskustelua ainakin Xray XB4 topikissa. Käyttäneet ovat olleet tyytyväisiä.
Ja kuten sanoin siinäkin topikissa niin ei mitään muita rasvoja, vaan juuri tuota.
Jouduttu toteemaan oikeasti toimivaksi lukemattomien muiden rasvojen testailun jälkeen.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #246 : 22.08.13 - klo: 13.41 »
Kitkasta. Käytä HUDY graphite rasvaa joka ajopäivä pieni tippa.

Ei kerää likaa ja jää hiomatahnaksi, vaan ylimääräset lentää pois ja jää voiteleva pinta. Käytetään jopa polttiskrossareissa.

Talvella käytiin samasta asiasta keskustelua ainakin Xray XB4 topikissa. Käyttäneet ovat olleet tyytyväisiä.
Ja kuten sanoin siinäkin topikissa niin ei mitään muita rasvoja, vaan juuri tuota.
Jouduttu toteemaan oikeasti toimivaksi lukemattomien muiden rasvojen testailun jälkeen.

Heitätkö Hoke linkin tuohon rasvaan kun varmaan toimii myös muissa autoissa. Itse olen kokeillut Bilteman halpaa ja "hyvää" molybdeeni rasvaa, mutta testit on vielä kesken.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #247 : 22.08.13 - klo: 16.20 »
Hoken vinkistä olen käyttänyt tuota Hudyn rasvaa meidän jäbän autossa keväästä lähtien ja eron huomaa, paikat ei kulu ja kardaanit ja akselit pysyy toimintakuntoisina pitkään.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #248 : 22.08.13 - klo: 17.09 »
Hoken vinkistä olen käyttänyt tuota Hudyn rasvaa meidän jäbän autossa keväästä lähtien ja eron huomaa, paikat ei kulu ja kardaanit ja akselit pysyy toimintakuntoisina pitkään.

Onko siis niin, että kuivalla teflonsprayllä ei päästä vastaavaan?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #249 : 22.08.13 - klo: 17.13 »
Hoken vinkistä olen käyttänyt tuota Hudyn rasvaa meidän jäbän autossa keväästä lähtien ja eron huomaa, paikat ei kulu ja kardaanit ja akselit pysyy toimintakuntoisina pitkään.

Yokomon Bd7 kaytettiin myos viime talvena grafiittirasvaa diffiulostulojen kuluminen vaheni oleellisesti. Rasvaa ei paljoa tarvite tosi tosi vahan riittaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #250 : 22.08.13 - klo: 18.46 »
Hoken vinkistä olen käyttänyt tuota Hudyn rasvaa meidän jäbän autossa keväästä lähtien ja eron huomaa, paikat ei kulu ja kardaanit ja akselit pysyy toimintakuntoisina pitkään.

Onko siis niin, että kuivalla teflonsprayllä ei päästä vastaavaan?

Ei päästä.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #251 : 23.08.13 - klo: 00.45 »
Ilmeisesti kyseessä on tämä rasva
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit-kemikaalit/hudy-graphite-grease-106210

Varmaan saa muualtakin mutta tuossa lähikaupan linkki, onko tuo nyt oikeasti The voiteluaine vai kannattaako leikkiä bilteman vastaavilla? Toisaalta voisi joskus luottaa kokeneisiin kavereihin kun aina ei kannata keksiä pyörää uudelleen..?

Ps. Pitäis varmaan kehittää joku rc info, jossa on näitä hyväksi todettuja  asioita kerätty yhteen. Ihan vastaava ongelma on kaikissa samanlaisissa vetareissa/kardaaneissa
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #252 : 23.08.13 - klo: 07.13 »
Hoken vinkistä olen käyttänyt tuota Hudyn rasvaa meidän jäbän autossa keväästä lähtien ja eron huomaa, paikat ei kulu ja kardaanit ja akselit pysyy toimintakuntoisina pitkään.

Onko siis niin, että kuivalla teflonsprayllä ei päästä vastaavaan?

Ei päästä.

Diffien yms. ulostuloissa rasvaa saa laitettua suoraan liukupinnoille.

Mihin rasvaa tulee laittaa pienissä nivelvetareissa jotta se leviää kaikille liukupinnoille?

Edit: unohda, luettu Xray topikista.
« Viimeksi muokattu: 23.08.13 - klo: 07.17 kirjoittanut Mölli »
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #253 : 24.08.13 - klo: 22.51 »
Ekat kisat durrella takana.
Auton sain kasaan päivää ennen kisoja ja kaikki n. 15 testikierroasta oli alla ennen sc masterssia.
Auto on hyvin pitkälti samanlainen ajaa kun nelkku krossi ja mutka nopeudet tuntui ainakin itsellä olevan kovemmat kuin möhkökorreilla. Anteeksi tuo ei paljoa anna ainakaan omilla setupeilla. Tuntui että mutkaan sai ajaa niin lujaa kuin vain uskalsi. Esim vaasan pääsuoran päähän koitin kerran mennä ilman jarrua eli nostin vain hieman kaasua ja takas pohjaan niin  sehän taittuin. Ainut vain, että korrin ominaisuus nousi esille ja auto meinasi kaatua pidosta vaikka maavara oli 22mm.

Auton nopeudesta voin todeta että noutta riittää kun sc masterssissa ajoin aloittelian säkällä aa:ssa 5 nopeimman ajan vaikka takana oli vain muutama erä ja säätämätön auto. Toki kotirata mutta kuitenkin.
Atuoon kannattaa päivittää heti alumiininentakaiskari tuki. itseltäni vakio hajosi ekalla akullisella kun auto ei hypännyt kunnolla.
 
Setuppi lappu on tulon päällä. Auto kääntyi ihan riittävän hyvin ja kaikki muutenkin pelasi ja hypyissäkin auto toimi kuin unelma, ainoat ongelmat olivat kapulan päässä.

En kuitenkaan suosittele 4wd korria ensimmäiseksi autoksi. Kannatta opetella jonkinmoiset ajolinjat 2wd korrilla aluksi koska siitä on hyötyä nelkussakin ja romua ei tule niin paljon.

Tuossa oli ensimmäinen setuppi räpelly. Ei kannata huolestua jos jotain tosi outoa on kun tuossa durren setuppilapusssa on muutama selittämätön kohta näin assopojalle.
http://testlogger.info/attachments/setups/DESC410%20Jarno.pdf
« Viimeksi muokattu: 24.08.13 - klo: 23.13 kirjoittanut Jarpeli »

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #254 : 25.08.13 - klo: 13.55 »
Tässä mun viimeisin setuppi jota käytin Vaasassa, ja joka on toiminut muutenkin hyvin. Auto on todella nopea ja aika helppo ajaa tällä setupilla. SC mastersissa luokan paras bestläppi ja muistaakseni paras tuloskin alkuerissä tuli tällä setupilla, vain kuskin sekoilut finaalissa ja a.e. kolmosessa + vastarin pimeneminen koska ponderin kiinnityslenkki hajosi  (:roll:) a.e. kakkosessa varmisti ettei kärkitaisteluun päässyt...

https://www.dropbox.com/sh/ek2edo8uye8id6y/5_V7wCjrYZ

Takana minulla on metallinen torni, edessä muovinen ja iskari kiinni toiseksi ylimmässä reijässä
Minulla on Low rollcenter pala takana hingepinniholderina.
Takahingepinniholderissa insertti nr. 1
Slipperi pohjaan kiristetty
Takaiskarit käännetty tornin takapuolelle
RPM tukivarret

P.s. Dura näytti taas nopeutensa Vaasassa neljällä A-finaali paikalla(Eniten edustettu merkki A:ssa). Talveksi veikkaan että voidaan saada vielä enemmän Turankoja A-finaaliin :wink:
« Viimeksi muokattu: 25.08.13 - klo: 14.09 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #255 : 28.08.13 - klo: 15.52 »
Hoken vinkistä olen käyttänyt tuota Hudyn rasvaa meidän jäbän autossa keväästä lähtien ja eron huomaa, paikat ei kulu ja kardaanit ja akselit pysyy toimintakuntoisina pitkään.

Onko siis niin, että kuivalla teflonsprayllä ei päästä vastaavaan?

Ei päästä.

Diffien yms. ulostuloissa rasvaa saa laitettua suoraan liukupinnoille.

Mihin rasvaa tulee laittaa pienissä nivelvetareissa jotta se leviää kaikille liukupinnoille?

Edit: unohda, luettu Xray topikista.

Noniin, The Doctorin pakeilla on käyty ja Hudyt hankittu, vetarikauppiaat nuolkoon näppejään tästä lähtien.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #256 : 30.08.13 - klo: 22.08 »
Kuinka paljon tuo "low roll center" taka palikka laskee? Vakionahan tulee +/-2° palikka. Ja onko se sellanen palikka joka pitäisi olla joka pojalla?
Apua tuolla olisi tarkoitus saada hieman levottomaan perään. Auto on kyllä nopea ja hyvä ajaa kilpaa kun kääntyy ihan riittävästi(ehkä jopa liikaa), mutta jotenkin tuo perä tuntuu levottomalta jos ei olla kaasulla.
XB4:sessa tukivarsien lasku auttoi tuohon, mutta sen jälkee auto tuntui menevän aivan suoraan. Kuitenkin tuolla on vallan kiva ajaa kun kääntyy kaasulla todella lineaarisesti eikä tule mitään roiskasuja.

Tollasella setupilla mennään nyt:
http://testlogger.info/attachments/setups/DESC410%20Jarno%202.0.pdf

EDIT: Onko noihin vetareiden ulompiin päihin jotain järkeviä kumisuojia? Sisäpuolelle kun pistää hudyn rasvat ja suojakummit päälle niin saa jälkikasvukin ajaa vielä noilla vetareilla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #257 : 30.08.13 - klo: 23.58 »
Se lowrollcenter pala auttaa selvästi.
Ja durangosta ei kääntyvyys lopu vaikka olis kuinka pitävä takapää, eli ei pelkoa että sillä palikalla ei auto paranis kaikinpuolin.


Niihin vetareiden niveliin pitäis käydä takavetokrossarin suojakumit.
Voin tarkistella asian kun taas paikanpäälle pääsen.

Jokatapauksessa nelkku ja tuuppi krossareihin on omat kuminsa, ja ne tuupin kumit pitäis käydä koska nivel on samantyyppinen nelkku corrissa ja tuuppikrossarissa... Pitää vain tarkistaa oliko siinä pyöränakselissa pieni laippa mihin se kumi tulee tuupissa kiinni.

Osanumero on TD310259
Löytyy kaupasta, mutta ei näköjään verkkokaupassa näkyvillä...
Hetken päästä pitäis näkyä  :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #258 : 31.08.13 - klo: 00.03 »
Tjahas... Pikainen kuvien vertailu pyöränakseleista näyttää sellaista ettei kyseinen kumi kävisi, koska DESC410 pyöränakselissa ei ole sitä laippaa mihin kumi kiinnittyy...  :undecided:

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #259 : 31.08.13 - klo: 14.30 »
Otsavaaralla oli vetarin ulommassa päässä suojakumi, en tiedä tarkkaan mikä suojakumi se oli tai miten se kiinnitetään, mutta nimimerkki TOMMI tietänee.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #260 : 01.09.13 - klo: 20.08 »
Kasatessani autoa huomasin, että ohjekirjan sivulla 65. on listattuna vetareiden suojakumit. Sisäpuolelle kumien numero 310022 ja ulkopuolen kumien numero 310023. Viimeksi mainittu käy manuaalin mukaan vain taakse.
Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #261 : 01.09.13 - klo: 21.32 »
Tuo 310023 on nelivetokrossarin suojakumi.

Sittemmin tuli yllämainitsemani TD310259 joka on tarkoitettu takavetoisiin...
Erona on vain se minkälainen nivel vetoakselissa on.
DEX410 vetari on sellainen että koko nivel on täysin näkyvissä, eli pitää olla pidempi kumi.
DEX210, DESC210 ja DESC410 vetarit ovat taas sellaiset että nivel menee laakerin sisäpuolelle.
Eli ei tuollaista pitkää kaulusta suojakumissa.

Otsavaara tais ostaa suojakumit ennenkuin noita uusia kumeja oli edes saatavilla (jos oikein muistan)

Eli tuo TD310023 ei käy ainakaan suoraan tämän auton vetareihin, vaan siihen käy ennemmin tuo TD310259

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #262 : 01.09.13 - klo: 21.34 »
Niin ja HUOM

DESC410 ohjeet on tehty selvästi ennen kuin näitä uusia kumeja oli edes saatavilla.

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #263 : 10.09.13 - klo: 08.15 »
Sopiva tekniikka olisi mietinnässä, ja mitä tässä olen lueskellut täältä ja muualta, niin tässä autossa olisi ilmeisesti mahdollista käyttää myös hieman kevyempiä sähköjä. Tosin 540 kokoisten 2-pole moottoreiden käytöstä on mielipiteitä sekä puolesta että vastaan.

Kun tuosta parinsaran euron tuntumasta olen comboja katsellut, niin tuotenimillä puhuttaessa vaihtoehdot ovat joko perinteinen Xerun SCT Pro 4000kV -combo tai tämä hieman kysymysmerkki Xerun 120A 2.1 + 6.5T (X4A). Kannattaako pelata varman päälle ottaa SCT Pro, vai lähteä kevyempään kelkkaan ja kärsiä sitten mahdollisista lämpöongelmista? Tosin tuon Xerun 2.1:n perään voisi ilmeisesti(?) ongelmitta kytkeä myös 3656 4-pole kannun, mikäli konevalinta osoittautuu lämpimänänä kesäpäivänä virheelliseksi. Kummalla lähdetään liikkeelle, vai jollain kolmannella vaihtoehdolla?

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #264 : 10.09.13 - klo: 08.28 »
Mä kyllä suosittelen sct pro 4000kv comboa. Toimii ja kestää eikä kuumene ja vauhtia on varmasti tarpeeksi. Joidenkin proo kuskien mielestä kaasuntuntuma ei oo niin hyvä kuin jossain parhaissa huippusäätimissä,  mut mun mielestä siinä ei oo mitään vikaa. Enempi tottumiskysymys varmaan.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #265 : 10.09.13 - klo: 17.23 »
Mä kyllä suosittelen sct pro 4000kv comboa. Toimii ja kestää eikä kuumene ja vauhtia on varmasti tarpeeksi. Joidenkin proo kuskien mielestä kaasuntuntuma ei oo niin hyvä kuin jossain parhaissa huippusäätimissä,  mut mun mielestä siinä ei oo mitään vikaa. Enempi tottumiskysymys varmaan.

Ok, ehkä on järkevää hankkia tuollainen yleisesti käytetty peruspuurtaja, eikä lähteä sooloilemaan jonnekin rajamaille.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #266 : 10.09.13 - klo: 17.58 »
Minulla on tällä hetkellä kiinni autossa normi 6.5t moottori, ja minä tykkään kyllä siitä paljon. Se käy vähän lämpimämpänä kuin 4pole kone, suunnilleen yhtä lämpimänä kuin 1/10 4wd crossarissa, mutta ajettavuudeltaan se on kyllä parempi. Varsinkin aloittelija ajaa kyllä aika varmasti paremman viiden minuutin tuloksen sillä kuin 4pole koneella. Vääntöä on vähemmän, mutta punchilla sitä saa kyllä tarpeeksi. Jos noparissa on dynaamisen ennakkojen säätö niin auto kulkee myös yhtä kovaa suoralla. Pinjoniksi mod1 10 tai 48dp ~17 ja dynaamisillä ennakoilla vauhtia suoralle, mitä nyt olen vertaillu Vaasan radalla omaa autoa niin pääsuoralla kulkee yhtä kovaa kuin 4wd crossari 6.5t moottorilla ja Tekno HW 4700 koneella.

Jos ei tarvi ihan huipputehoja ja haluaa päästä helpommalla lämpöjen suhteen niin 7.5t tai jopa 8.5t voisi olla parempi kuin 6.5t

Tosin sellaisessa systeemissa on vähän hankalampi saada asetukset kohdileen kun pitää ehkä säätää pinjonia, ennakkoja ja dynaamisia ennakkoja. SCT combon kanssa voi vain laittaa mukana tulevan pinjonin kiinni ja ajaa miettimättä yhtään säätöjä.

En ole kokeillut 2pole konetta tosi helteisenä kesäpäivänä, silloin moottori saattaa olla kovilla, mutta tuuletin ja jäähdytyssiilli korjaa varmasti ongelman

Jos laittaa 4pole koneen kannattaa muistaa että pitää olla laadukkaat akut ja n. 70c, muuten pullistuu nopeasti!
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #267 : 10.09.13 - klo: 21.34 »
Ilmeisesti durangon vakiotukivarret eivät kestä rajua ajoa ja moni on vaihtanut RPM:n tuotteisiin. Huomasin, että durangolta saa myös HD tukivarsia sekä hingepinnejä. Kuinka ne kestävät verrattuna vakio/rpm malleihin?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #268 : 10.09.13 - klo: 22.47 »
Noi HD tukivarret ja hingepinnit tulevat vakiona v2:sessa. Ne kestää enemmän kuin v1 versiot, ja kestää radalla ajamista ihan hyvin, mutta jos tarkoitus on ajaa tolpiin päin niin eteen kannattaa laittaa RPM tukivarret ja Xray hingepinnit. :wink: HD tukivarret ovat erittäin jäykät ja muoviin on sekoitettu tosi paljon kuitua, eli tukivarsi ei fleksaa törmäyksessä, vaan hajoaa ja saattaa samalla rikkoa hingepinnin. Keittämällä niistä saa vähän kestävämpiä.

Takana vakiot kestää hyvin, mutta jos joku onnistuu ne rikkomaan niin RPM:mät ja xray:n hingepinnit voi laittaa sinnekkin. Takana suurin hyöty rpm tukivarsilla on se, että iskarit pystyy helpommin kääntämään tornin takapuolelle( ja samalla siis tukivarren kääntö ylösalaisin)
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Candyman

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #269 : 09.10.13 - klo: 23.50 »
Nyt kun on ajanut yhdet renkaat sileäksi niin voisin tehdä pienen kertauksen autosta ja omista mielipiteistä.

Ihan alkuun pitää sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen autoon.
Auto on myös todella kestävä jos ei ihan tolppia päin aja. Yksi spurri on mennyt autosta, mutta se meni siksi kun en ollut
kiristänyt moottorin ruuveja tarpeeksi kireelle.

Auto on todella paljon ketterämpi ja helpommin säädettävä kun Traxxasi.
Pelkkien iskareiden paikkoja vaihtamalla saa autosta ihan erilaisen. Uusien akkujen myötä auto on saanut
uutta puhtia. Kaikkeista eniten autossa tykkään sen kääntyvyydestä. Nyt tällä hetkellä auto on tosi hyvässä setupissa. Myös todella hyvää durangossa on osien saatavuus. HobbyFactorystä saa osia paljon ja kisoissa on mukana yleensä varaosalaatikko.

Autoon ei tarvitse edes ostaa paljon viriosaa, koska auto on jo niin hyvä vakiona. Itselläni on vain RPM:n tukivarret ja Xrayn hingepinnit. Vielä pitäisi ostaa lisäpainoja ja alumiiniset jousien pidikkeet, koska muoviset tuppaa pyörimään itekseen.

Autoon saa myös paljon säätöapua, koska aika monella on se.

En tiedä miten kesällä käy,mutta kai sekin sujuu hyvin. Winter Cupissa varmaan tosi vahvoilla durangot.

Oma mielipide autosta on siis tosi hyvä. Kertakaikkiaan uskomaton auto!

Eeli
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]