Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC410R  (Luettu 231982 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #300 : 09.11.13 - klo: 12.52 »
Autossa on FF:n shorty kitti,RPM:n tukivarret edessä ja takana,hiilari tornit,vakaaja edessä 1.5mm ja takana 1.3mm,takana oli 30g paino ja slipperi tällä hetkellä lukittu.
McMaster hingepinnit edessä ja takana,takahubeissa TLR 22 3mm hingepinnit.

Jousia oli vaan oranssit ja siniset,kun nopeasti vilkaisin.Niitä täytyy hankkia lisää.
Toi on ihan hyvä lähtökohta. Jos on vaikea ajaa niin kokeile ottaa etuvakaaja pois. Jousiksi oranssit
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #301 : 09.11.13 - klo: 15.41 »
Mahtavia nää ameriican McMastersin hingepinnit.
Taitaavat lasia olla..., -liekö poranterästä tehdyt... :huh:
Rpm-tukivarsia vaan ei näytä eurorc:n varastosaldolla olevan...
Millähän varaosanumerolla on ne x-ray pinnit ja saako suomesta, -muistaako kukaan?
VD12

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #302 : 09.11.13 - klo: 16.14 »
Mahtavia nää ameriican McMastersin hingepinnit.
Taitaavat lasia olla..., -liekö poranterästä tehdyt... :huh:
Rpm-tukivarsia vaan ei näytä eurorc:n varastosaldolla olevan...
Millähän varaosanumerolla on ne x-ray pinnit ja saako suomesta, -muistaako kukaan?
RPM-tukivarsia saa myös RacersRCshopista ja näyttäisi olevan varastossa.
Xray pinnin osanumero on 307314 ja sitä saa ainakin Hobbyfactorysta ja Racingfactorysta. 307314 on 2 mm pidempi kuin vakio joten kannattaa vähän dremelöidä sitä. 307215 on muistaakseni millin lyhyempi kuin taka vakio hingepinni ja toimii takana ja jos lyhentää muistaakseni n. 6mm niin toimii edessä.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #303 : 09.11.13 - klo: 16.52 »
Kiitos maxxi vinkistä-täytyypi tilailla.
VD12

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #304 : 09.11.13 - klo: 18.26 »
Jees-ostoskoria racersrcshopissa ja hobbyfactoryssä täytelly tässä.
Se v1-mallin takaiskaritorni vielä hakusessa, yksi alumiininen TD330128 sieltä löytyis mutta taitaa olla dexin...?
Tietäskö joku sen descin varaosanumeron...?
Kyseleepi avuton...
VD12

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #305 : 09.11.13 - klo: 19.38 »
Jees-ostoskoria racersrcshopissa ja hobbyfactoryssä täytelly tässä.
Se v1-mallin takaiskaritorni vielä hakusessa, yksi alumiininen TD330128 sieltä löytyis mutta taitaa olla dexin...?
Tietäskö joku sen descin varaosanumeron...?
Kyseleepi avuton...
Toi on just oikea! Hingepinnit taitaa muuten olla pituudeltaan 45mm edessä ja takana 52.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #306 : 09.11.13 - klo: 20.08 »
Tässä turun setuppi
https://www.dropbox.com/s/yzna67kojaiq4ua/DESC410R%20-%20setuppi%20turku.pdf

Vaihdoitko keskidiffin öljyt reilusti löysempiin, vai onko setuppilapusta jäänyt nolla pois?

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #307 : 09.11.13 - klo: 20.31 »
Tässä turun setuppi
https://www.dropbox.com/s/yzna67kojaiq4ua/DESC410R%20-%20setuppi%20turku.pdf

Vaihdoitko keskidiffin öljyt reilusti löysempiin, vai onko setuppilapusta jäänyt nolla pois?

1/2 miljoonaa siinä lukee.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #308 : 09.11.13 - klo: 20.33 »
Autossa on FF:n shorty kitti,RPM:n tukivarret edessä ja takana,hiilari tornit,vakaaja edessä 1.5mm ja takana 1.3mm,takana oli 30g paino ja slipperi tällä hetkellä lukittu.
McMaster hingepinnit edessä ja takana,takahubeissa TLR 22 3mm hingepinnit.

Jousia oli vaan oranssit ja siniset,kun nopeasti vilkaisin.Niitä täytyy hankkia lisää.
Toi on ihan hyvä lähtökohta. Jos on vaikea ajaa niin kokeile ottaa etuvakaaja pois. Jousiksi oranssit

Miten käytös muuttuu kun etuvakaajan jättää pois?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #309 : 09.11.13 - klo: 20.39 »
Tässä turun setuppi
https://www.dropbox.com/s/yzna67kojaiq4ua/DESC410R%20-%20setuppi%20turku.pdf

Vaihdoitko keskidiffin öljyt reilusti löysempiin, vai onko setuppilapusta jäänyt nolla pois?

1/2 miljoonaa siinä lukee.
Eikös siinä kuitenkin lue,että 50K?

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #310 : 09.11.13 - klo: 20.49 »
Tässä turun setuppi
https://www.dropbox.com/s/yzna67kojaiq4ua/DESC410R%20-%20setuppi%20turku.pdf

Vaihdoitko keskidiffin öljyt reilusti löysempiin, vai onko setuppilapusta jäänyt nolla pois?

1/2 miljoonaa siinä lukee.
Eikös siinä kuitenkin lue,että 50K?

Sorry, avasin vahingossa Maxxin pre-race setupin, jossa on 500 k.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #311 : 09.11.13 - klo: 21.17 »
Tässä turun setuppi
https://www.dropbox.com/s/yzna67kojaiq4ua/DESC410R%20-%20setuppi%20turku.pdf

Vaihdoitko keskidiffin öljyt reilusti löysempiin, vai onko setuppilapusta jäänyt nolla pois?

1/2 miljoonaa siinä lukee.
Eikös siinä kuitenkin lue,että 50K?

Sorry, avasin vahingossa Maxxin pre-race setupin, jossa on 500 k.
Mulla on kaksi keskidiffii, ja luulin että käytössä oli 500k, mutta sitten vertailin ja se löysempi diffi olikin kiinni, ja siinä oli muistaakseni 50k. En kokeillut 500k koska siinä oli kiinni mod 1 ratas ja en jaksanut vaihtaa :laugh: Nyt kun saadaan tänne vaasaankin sisärata niin pitää kokeilla enemmän  :wink:
« Viimeksi muokattu: 10.11.13 - klo: 03.06 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #312 : 09.11.13 - klo: 21.29 »
Mahtavia nää ameriican McMastersin hingepinnit.
Taitaavat lasia olla..., -liekö poranterästä tehdyt... :huh:
Rpm-tukivarsia vaan ei näytä eurorc:n varastosaldolla olevan...
Millähän varaosanumerolla on ne x-ray pinnit ja saako suomesta, -muistaako kukaan?
Mulla olisi vielä Durangon ajoilta Xrayn hingepin pussi 307215 joita itse jouduin myös edessä käyttämään alkuperäisten katkettua. Sekä löytyy yksi Durangon alkuperäinen pinni eteen. Jos et ehtinyt tilata niin laita yv. Lähtee huokealla hinnalla ;)

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #313 : 09.11.13 - klo: 22.25 »
On se mahti peli, yheksän tuntia radalla ja pelas kuin kello. Yks vetari meni liian tiukan slipperin takia, muuten ei mitään probleemia. Tuli vissiin vakaajasetin hankinta eteen... tiksissä pääsuoran jälkeinen mutka meni välillä kolmella pyörällä, sisäkurvin puoleinen eturengas ilmassa pitkän matkaa. Lienee paksumpi takavakaaja tarpeen. Muuten rauhottui auton meno kun nosti linkit ylös tornien puolella ja takahubissa nostin hingepinnin ylempään reikään.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #314 : 09.11.13 - klo: 23.01 »
Dodiin poijjaat.
Nyt on tulossa hingepinnejä, tukivarsia ja iskaritornikin.
Kiitoksia vinkeistä.
Jospa rupeis turanko kasassa pysymään...  :angel:
VD12

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #315 : 10.11.13 - klo: 01.36 »
selvä,täytyypi hommata joku hyvä ja halpa mittari :)
voihan tuo tosiaan olla että lämpö oli vain 60 luokkaa,ensimmäinen auto jossa mosa lämpiää tuolla tavoin niin on vähän pihalla  :laugh:
turhaan tuli ressattua lämpeemisen kanssa,noparista oli asetettu reilusti ennakkoa ja nyt kun laittoi 4. niin eipä kyllä lämpeemistä ollut lainkaan :)
kiva peli myös pihasuditteluun.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #316 : 10.11.13 - klo: 03.11 »
Autossa on FF:n shorty kitti,RPM:n tukivarret edessä ja takana,hiilari tornit,vakaaja edessä 1.5mm ja takana 1.3mm,takana oli 30g paino ja slipperi tällä hetkellä lukittu.
McMaster hingepinnit edessä ja takana,takahubeissa TLR 22 3mm hingepinnit.

Jousia oli vaan oranssit ja siniset,kun nopeasti vilkaisin.Niitä täytyy hankkia lisää.
Toi on ihan hyvä lähtökohta. Jos on vaikea ajaa niin kokeile ottaa etuvakaaja pois. Jousiksi oranssit

Miten käytös muuttuu kun etuvakaajan jättää pois?
Auto reagoi hitaammin suunnan muutoksiin ja on siten helpompi ajaa. Sopivan paksulla etuvakaajalla Desci kääntyy ennen kuin edes ehti kääntää rattia  :grin: Dexissä ja Descissä käytetään yleensä aina jäykempää takavakaajaa, ja en ole vielä tainnut törmätä yhteenkään setuppiin missä etuvakaaja olisi jäykempi. Syy tähän taitaa siis olla dexin ja descin tosi jäykkä keularakenne.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #317 : 11.11.13 - klo: 13.27 »
Parin kuukauden näpertelyn jälkeen sain vihdoin oman DESC410v2:n kasaan. Välillä oli tosin pidempiäkin taukoja kasauksessa. Autoon tuli laitettua kaikenlaista vahvistus- ja bling-osaa. Rakentamisen kanssa oli pieniä ongelmiakin ja välillä piti tilata taas uusia osia, kun kaikki osat eivät sopineet heti yhteen tai joku osa puuttui. Diffien kanssa taisi olla suurimmat ongelmat, kun niiden rattaat eivät olleet täysin sopivia akseleihin, joita piti sitten viilata, jotta rattaat menivät paikalleen. Tämän takia osa diffeistä piti kasata uudestaan. Loppuvaiheessa diffit piti vielä kääntää ylösalaisin, kun Reventonin nopeudensäätimessä ei ole suunnanvaihdosta. Takaiskarit laitoin tornien takapuolelle, joka vaati vähän miettimistä ja tukivarsien poraamista, mutta onneksi tältä foorumilta löytyi juuri sopivasti myynti-ilmoitus, jossa oli kuvattu takapää.

Autossa on nyt seuraavanlaisia palikoita/asetuksia:

- FF Racing shorty mod (vaati M3 ruuvit 5mm, 25mm ja 40mm)
- Diggity Desing hiilikuituiskaritornit
- DEX410 ohjauspalikat
- RPM-tukivarret ja etupuskuri
- Lunsfordin titaaniset linkit ja hingepinnit
- Alumiiniset hexit, kardinaaliakselien kiinnikkeet ja muutamat iskariosat
- Oranssit jouset edessä ja takana
- 4x1,2mm iskarien männät 45/40wt öljyt
- Diffit 20k/30k/10k
- Takahubit "väärinpäin"
- Low roll center palikka

Sähköinä on tällä hetkellä Reventon Pro säädin ja Novakin Ballistic 7.5T kone. Servo on Savoxin 1258 ja vastarina Sanwan RX462.

Hankintalistalle menee varmaan vielä paksumpi vakaaja taakse tai ohuempi eteen. Lämpötila-anturit pitänee vielä hommata, jotta ei lämmöt pääse nousemaan liian korkeaksi.

Seuraavaksi sitten vain Kotkan sisäradalle ajamaan ja opettelemaan nelivetoisella ajoa. Tähän menessä on tullut ajettua vajaa kaksi vuotta 2wd SC-autoilla.


Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #318 : 11.11.13 - klo: 14.04 »
Reventon pro täälläkin säätimenä, koneena sp.
Kyllä mulla ainakin renkaat pyörii ihan oikeeseen suuntaan diffejä kääntelemättä.
Onko koneen johdot oikein...?
VD12

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #319 : 11.11.13 - klo: 15.07 »
Reventon pro täälläkin säätimenä, koneena sp.
Kyllä mulla ainakin renkaat pyörii ihan oikeeseen suuntaan diffejä kääntelemättä.
Onko koneen johdot oikein...?
Diffit voi durassa laittaa molemmin päin, ja jos ne laittaa väärinpäin niin auto liikkuu väärinpäin. Siksi diffiboksin ruuvin kannat aina Alaspäin niin pyörii oikeeseen suuntaan :wink:

Käsittääkseni muuten lunsfordin hingepinnit eivät ole erityisen kestävät!
Sisäradalla vakiopuskuri on ajettavuuden kannalta ainakin parempi, eikä kauhea helpolla hajoa (senkin voi keittää jos ei muuten kestä)
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #320 : 11.11.13 - klo: 15.24 »
Reventon pro täälläkin säätimenä, koneena sp.
Kyllä mulla ainakin renkaat pyörii ihan oikeeseen suuntaan diffejä kääntelemättä.
Onko koneen johdot oikein...?

Käsittääkseni muuten lunsfordin hingepinnit eivät ole erityisen kestävät!
Lundfordin "titaaniset" hingepinit eivät kestä sitäkään vähää mitä vakiot. Ovat lähempänä pehmeää alumiinia kuin titaania.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #321 : 11.11.13 - klo: 15.50 »
MItä vikaa vakio Hingepinneissä on?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #322 : 11.11.13 - klo: 16.36 »
Reventon pro täälläkin säätimenä, koneena sp.
Kyllä mulla ainakin renkaat pyörii ihan oikeeseen suuntaan diffejä kääntelemättä.
Onko koneen johdot oikein...?
Diffit voi durassa laittaa molemmin päin, ja jos ne laittaa väärinpäin niin auto liikkuu väärinpäin. Siksi diffiboksin ruuvin kannat aina Alaspäin niin pyörii oikeeseen suuntaan :wink:

Käsittääkseni muuten lunsfordin hingepinnit eivät ole erityisen kestävät!
Sisäradalla vakiopuskuri on ajettavuuden kannalta ainakin parempi, eikä kauhea helpolla hajoa (senkin voi keittää jos ei muuten kestä)

Ahaa, enpä kokeillukkaan diffejä toistepäin kasatessa autoa, -näppärä ominaisuus...
Laitoin vaan kasauskuvan mukaan ruuvin kannat alaspäin...  :grin:
VD12

Poissa Candyman

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #323 : 11.11.13 - klo: 16.45 »
MItä vikaa vakio Hingepinneissä on?

Ainakin mulla kun olin ajanut n. 30 akkua niin vakiot olivat jo vääntyneet niin pahasti, että tukivarsi heilui ihan hillittömästi. Vaihdoin Xray:n hingepinnit niin ei ole taipuneet
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #324 : 11.11.13 - klo: 17.00 »
Reventon pro täälläkin säätimenä, koneena sp.
Kyllä mulla ainakin renkaat pyörii ihan oikeeseen suuntaan diffejä kääntelemättä.
Onko koneen johdot oikein...?
Diffit voi durassa laittaa molemmin päin, ja jos ne laittaa väärinpäin niin auto liikkuu väärinpäin. Siksi diffiboksin ruuvin kannat aina Alaspäin niin pyörii oikeeseen suuntaan :wink:

Käsittääkseni muuten lunsfordin hingepinnit eivät ole erityisen kestävät!
Sisäradalla vakiopuskuri on ajettavuuden kannalta ainakin parempi, eikä kauhea helpolla hajoa (senkin voi keittää jos ei muuten kestä)

Ahaa, enpä kokeillukkaan diffejä toistepäin kasatessa autoa, -näppärä ominaisuus...
Laitoin vaan kasauskuvan mukaan ruuvin kannat alaspäin...  :grin:
Sit kun tarpeeksi sählää niin laittaa toisen oikein päin ja toisen väärinpäin jolloin jää paikalle ku renkaat pyörii eri suuntaan  :roll:. Mutta siis, kannat alaspäin niin kuin manuaalissa näkee niin ei tule ongelmia  :grin:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #325 : 11.11.13 - klo: 20.03 »
Kannat alaspäin.
Jos auto pakittaa niin on sähköissä homma pielessä.

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #326 : 11.11.13 - klo: 20.14 »
Käytössäni on sensorikone, jonka johtoja ei voi vaihdella ristiin. Aivan ekalla kerralla onnistuin laittamaan diffit juuri siten, että kumpikin akseli pyöri eri suuntiin. Sitten käänsin toisen diffin, mutta juuri väärän. Ei tullut siinä vaiheessa mieleen, että Reventonissa ei ole suunnanvaihtoa, kuten aikaisemmin käyttämissäni Castlen säätimissä. Ohjekirjaa olisi tietysti pitänyt lukea tarkemmin...

Pitää laittaa ostoslistalle nuo Xrayn hingepinnit. Sisäradalla tuntuu kalusto saavan iskuja enemmän kuin ulkona. Tämän takia pidän ainakin aluksi tuon RPM:n puskurin autossa kiinni.
Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #327 : 11.11.13 - klo: 20.36 »
Kyllä sensorillisenkin voi laittaa ristiin. Moni säädin heittäytyy sensorittomaan tilaan kun tunnistaa sensorissa virheen... Eli esim johdot on väärin ja kone pyörii väärään suuntaan... Tai säädintä ei ole edes kalibroitu...tai kalibroitu kaasuja pakki väärsaä järjestyksessä jolloin sähköt on pakittanu kun kaasuliipaisinta painaa.

Jokatapauksessa jos auto on kasattu oikein, eli kannat alas, ei vika ole autossa jos se pakittaa. Moottori pyörii durangossa samaan suuntaan kuin muissakin autoissa.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #328 : 12.11.13 - klo: 12.59 »
No nyt on kuva V1 alutorni vs V2 komposiittitorni, etupäästä siis kyse.

Tässä tornit on päällekkäin ja kiinnitysreijissä ruuvit keskittää ne kohdakkain.


Ja tässä tornien korkeuseroa hahmoteltu tuon maavaramittarin avulla, mutta nyt en tiedä paljonko tuo viivojen väli on pituusmittana. 3mm ruuvinreikään verrattuna asteikko vois olla liki 1.5mm/viivojen väli.


Eli linkkien paikat identtiset, iskarin sisin kiinnitys sivusuunnassa sama ja uloimmainen kolmisen milliä ulompana ja ehkä noin 2mm alempana. Eli ulosjoustoa tulee selvästi lisää, mikä ei kuoppaisilla radoilla ole ollenkaan huono asia. Tiksin kovapitoisella sisäradalla siirsin nyt iskarin alapäät ihan ulommaisiin reikiin, niin ulosjousto rajaantuu hieman ja muutenkin tukevampi pääsuoran jälkeisessä vauhtimutkassa. Ulkona iskarin alapää siirtynee taas sisäreunaan.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #329 : 13.11.13 - klo: 11.28 »
Yritin noita Maxxin setuppeja vaklailla kun matolla ois tarkotus desciä käyttää, mutta ei mulla nuo dropboxit näy oikein..., onkohan niitä muilla sivuilla?  Autoon ois tulossa se v1 torni taakse ja rpämmän tukivarret.
VD12