Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC410R  (Luettu 231962 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hanski82

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #330 : 13.11.13 - klo: 11.43 »

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #331 : 13.11.13 - klo: 11.48 »
Tänkjuu Hanski! :kiss:
VD12

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #332 : 22.11.13 - klo: 14.16 »
Onko kenelläkään kokemuksia näistä männistä
GHEA Racing Products 6-Hole Delrin Tapered Shock Pistons (4) (6x1.2mm)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #333 : 22.11.13 - klo: 15.18 »
Liikaa reikiä.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #334 : 23.11.13 - klo: 20.35 »
Ok, mulla on nyt nämä ja jousitus tuntuu liian kovalta röykyissä http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-iskunvaimentimet/big-bore-dual-taper-pistons-4-x-10mm-holes-4pcs-td330394
Öljyinä edessä 50 ja takana 35. Kannattaako tuossa sitten avartaa reikiä vaikka 1,2mm?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #335 : 23.11.13 - klo: 21.10 »
Mihinkäs tuon männän "dual tapered" muotoilun pitäisi vaikuttaa? 
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #336 : 23.11.13 - klo: 21.13 »
Desciin varma valinta on 4x1.2mm, sillä ei mene ainakaan pahasti pieleen. Öljyksi esim ur 50 eteen 35 taakse.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #337 : 23.11.13 - klo: 22.07 »
Mihinkäs tuon männän "dual tapered" muotoilun pitäisi vaikuttaa?
tuota en osa sanoa, jos männän nopeus olisi todella suuri ja paljon öljyä virtaisi ohi männän, niin muodolla olisi merkitystä. Kenties kun männän reiät on leikattu vinosti auki, jolloin pinta-ala on suurempi voi vaikuttaa öljyn virtaukseen.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #338 : 25.11.13 - klo: 12.24 »
Eilen tuli asennettua tuo moneen kertaan mainittu low roll center hingepin holder taakse ja kyllähän se auto muuttui helpommaksi ja nopeammaksi. Paljon vakaampi eikä tehnyt äkkiliikkeitä niin helposti tiksin pääsuoran jälkeisessä vauhtikaarteessa. Olishan tuonkin voinut vaihtaa jo aikaisemmin paikalleen, heti parani bestläppikin ja ennenkaikkea varmuus.

Kyllä oli komean näköistä kun ruosteinen avolava kurvaili menemään, vaikka itse sanonkin!

Vielä vähän rekvisiittaa lavalle ja kuski ohjaamoon, niin rupee olee valmis paketti!

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #339 : 25.11.13 - klo: 13.21 »
Eilen tuli asennettua tuo moneen kertaan mainittu low roll center hingepin holder taakse ja kyllähän se auto muuttui helpommaksi ja nopeammaksi. Paljon vakaampi eikä tehnyt äkkiliikkeitä niin helposti tiksin pääsuoran jälkeisessä vauhtikaarteessa. Olishan tuonkin voinut vaihtaa jo aikaisemmin paikalleen, heti parani bestläppikin ja ennenkaikkea varmuus.

Kyllä oli komean näköistä kun ruosteinen avolava kurvaili menemään, vaikka itse sanonkin!

Vielä vähän rekvisiittaa lavalle ja kuski ohjaamoon, niin rupee olee valmis paketti!
Toi on kyllä komee!  :grin:

Minä olin eilen Jarpelin kanssa Vaasan sisäradalla ja sain auton säädettyä paremmaksi, peräpitoa tuli lisää ja auto käänyy pyöreemmin ja loogisemmin.

Muutoksia:
Etuvakaaja pois -> Auto oli helpompi ajaa eikä perä lähtenyt niin helposti alta
Takajousi Vihree -> light brown, lisää takapitoa
Ackerman takimmaiseen reikään: Auto kääntyi pyöreemmin ja loogisemmin
Etulinkki ylös ja ulompaan reikään -> Auto käyttäytyi fiksummin ja käänyti loogisemmin
Takalinkki hubissa lyhyemmäksi, tornissa sisempään-> Lisää takapitoa, vielä pitää kokeilla vieläkin lyhempää linkkiä.

Muutoksia jotka teki autosta huonomman:
Keskidiffi 50->500k, teki autosta liian vaikea ajaa, perä lähti kaasulla alta, olisi ehkä toiminut jos olisi enemmän takapitoa...
Takavakaaja 2.0 -> 1.7: Takapito hävisi
Takalinkki tornissa ylöspäin: Toi lisää takapitoa, mutta perä irtosi sitten arvaamattomasti ja oli vaikeampi ajaa tasaisesti.

Eli tässä lopputulos: https://www.dropbox.com/s/e1m6ygjz8upe3l6/DESC410R%20-%20Vaasa%2024.11.pdf

Durango muuten huomioi SC cupin hienon avauksen missä Dura kuskit olivat aika ylivoimaisia(vaikka siinä pieni kirjoitusvirhe onkin, nelkku A finaalissa oli 7 eikä 8 Duraa): http://www.team-durango.com/blog/2013/11/21/team-durango-short-course-trucks-big-hit-in-finland/
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #340 : 25.11.13 - klo: 17.05 »
Siis 2mm paksulla takavakaajalla parempi takapito kuin 1,7mm vakaajalla? outoa, luulis että se olis toisinpäin. Ite vaihdoin sen V2 vakion 1,3mm takavakaajan tilalle 1,7mm vakaajan, ja se auttoi mulla siihen että kaikki pyörät pysyy maassa. Aikaisemmin nosti sisäkaarteen puoleista eturengasta kun meno oli hurjimmillaan! Mutta tiksissä on kyllä kova pito.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #341 : 25.11.13 - klo: 18.16 »
Eipä ole ennen ollut diffien availu noin mukavaa ja helppoa hommaa. Käy kyllä nopeasti tässä autossa.

Täytyisi ilmeisesti laittaa tuo low roll center pala ja paksumpia vakaajia ostoslistalle. Kun itseltä ei löydy kuin tuo vakio vakaaja taakse.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #342 : 25.11.13 - klo: 18.19 »
Siis 2mm paksulla takavakaajalla parempi takapito kuin 1,7mm vakaajalla? outoa, luulis että se olis toisinpäin. Ite vaihdoin sen V2 vakion 1,3mm takavakaajan tilalle 1,7mm vakaajan, ja se auttoi mulla siihen että kaikki pyörät pysyy maassa. Aikaisemmin nosti sisäkaarteen puoleista eturengasta kun meno oli hurjimmillaan! Mutta tiksissä on kyllä kova pito.
Joo, 2mm toimi tosi paljon paremmin minulla.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #343 : 25.11.13 - klo: 22.27 »
Siis 2mm paksulla takavakaajalla parempi takapito kuin 1,7mm vakaajalla? outoa, luulis että se olis toisinpäin. Ite vaihdoin sen V2 vakion 1,3mm takavakaajan tilalle 1,7mm vakaajan, ja se auttoi mulla siihen että kaikki pyörät pysyy maassa. Aikaisemmin nosti sisäkaarteen puoleista eturengasta kun meno oli hurjimmillaan! Mutta tiksissä on kyllä kova pito.
Joo, 2mm toimi tosi paljon paremmin minulla.

Kokeiltiinhan me munkin autoon tuota 2mm vakaajaa ja sie tykkäsit siitä, mutta jotenki auto kietyy paremmin löysemmällä vakaajalla. Tuolla 2mm vakaajalla oli jotenki sellanen tunne kun jalat krampissa yrittäis juosta. Eli kauheen väkinäistä se meno jotenki. Pidosta en menis sanomaan mitään kun tuossa on jo muutenkin melko hyvin pitoa, mutta auto vain tuntui kääntyvän loogisemmin 1,7mm vakaajalla. Ajattelin koittaa pelkällä vakio takavakaajalla seuraavaksi jos vain se vielä jostain löytyy...
BTW tuli kans tilattua noi staggerit.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #344 : 25.11.13 - klo: 22.42 »
Siis 2mm paksulla takavakaajalla parempi takapito kuin 1,7mm vakaajalla? outoa, luulis että se olis toisinpäin. Ite vaihdoin sen V2 vakion 1,3mm takavakaajan tilalle 1,7mm vakaajan, ja se auttoi mulla siihen että kaikki pyörät pysyy maassa. Aikaisemmin nosti sisäkaarteen puoleista eturengasta kun meno oli hurjimmillaan! Mutta tiksissä on kyllä kova pito.

Siinä se yksi syy miksi nimenomaan paksummalla saa enemmän pitoa... Eli sisäpuolen eturengas ei nouse ilmaan jolloin vetoa katoaa ja alkaa jopa kiskomaan autoa diffejen takia vähän sinnetänne... joka taas saa auton kiihdytyksessä rauhattomaksi.
Ja myös vähentää perän kallistumista, eli kun lähdetään kiihdyttämään niin ulkopuolen takarengas ei pääse niin herkästi kääntymään positiivisen campeerin puolelle vaan pitää paremmin renkaan koko kosketuspinnan maassa=enemmän pitoa.

Toisinsanoen koska auto ei ole kiihdytyksissä yhtä rauhaton, vähenee käsistä karkailut joka taas periaatteessa tuntuu siltä että olisi enemmän pitoa.
Ainahan maksimaalinen pito ei ole se paras vaihtoehto vaan se pidon rajan hallittavuus.
Maksimaalisesta pidosta kun rengas menettää pidon, se lähtee varottamatta alta... ja taas kun pidon saa korjausliikkeellä takas, tulee se tuttu tökkäsy... Ihan kuin prätkissä tuttu highsideri.

Renkaan pystyssä pysymisellä saadaan tosiaan lisää pitoa, mutta jäykemmällä vakaajalla periaatteessa menetetään pitoa painonsiirron vähentymisen takia...
Mutta se on juuri se näiden kahden tekijän summa joka lopulta tosiaan tekee autosta rauhallisemman ja renkaat paremmin tiessä jolloin mutkasta ulostulossa saadaan se teho hallittavammin tiehen.

RC auton säätämisessä kaiken A ja O ei ole maksimaalinen pito, vaan auton hallittavuus kaikissa tilanteissa on se kaikkein tärkein juttu.

Tämä johtaa myös aasinsillalla siihen miksi niin monesti kuullaan toitottamista kaasutuntumasta ja puheita liiallisesta tehosta.
Jos on turhan ärhäkkä kone alapäästä, ei tehoa saada toimitettua renkaalle rauhallisesti vaan menetetään se pito joka lisää vain hieman rauhattoman auton hallitsemattomuutta.

Nopeimmat tulokset ja bestläpit tehdään aina lopulta autolla johon kuski voi luottaa kaikissa tilanteissa... jopa ylikovaa mutkaan mennessä jne... Silloin on helpompi hakea se nopein mutkan läpiajotapa... Eli liian kovaa ja auto on lähtenyt sladiin, tai puskenut... No seuraavalla kierroksella tietää jo että jarrupaikkaa hieman aikasemmaksi yms. Jos taas auto menettää äkisti pidon ja lähtee tuttuihin yhtäkkisiin sladeihin joita seuraa hienot vaakakierteet, on todella vaikea löytää se maksimaalinen nopeus kyseiseen mutkaan.

Esimerkkinä otan oman nelkkukrossarin jonka setuppi on sellainen että moni autoani kokeillut on päässyt sen kanssa erittäin nopeasti sinuiksi... toisinsanoen saaneet autoon helposti luoton eikä tarvitse pelätä mitä se tekee seuraavassa mutkassa.

Mun auto ei ole aina se kaikkein kääntyvin, parhaiten röykyt ylittävä, parhaalla maksimaalisella pidolla varustettu jne, vaan saan siihen todella hyvän luoton ja tiedän mitä tapahtuu kun ajan sillä tilanteeseen kuin tilanteeseen... Silloin pystyn toistamaan kierroksen kierroksen perään ja tarpeen tullen jopa pusertamaan kymmenyksen jos toisenkin... Koska uskallan vain pusertaa auton sen rajoille... Löydän helposti pidon rajan ja koska pidon menetyksestä auto reagoi rauhallisesti, pystyn löytämään rajan ja ajamaan juuri rajalla... Koska (toistan) luotan siihen ettei auto lähde räpylästä kun teenkin sen pienenpienen virheen ja ylitän kultaisen rajan.

Pitkä stoori joka toivottavasti sai jotku hieman ymmärtämään miksi aina esim perän alta karkaaminen ei välttämättä tarkoita sitä että siellä olisi turhan vähän pitoa, vaan pitoa voi olla jopa liikaa joka johtaa liialliseen kallistumiseen ja lopulta sitäkautta rengaskulman yli menemiseen ja pidon arvaamattoman menetyksen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #345 : 25.11.13 - klo: 22.59 »
Jarpelin viestistä tulikin mieleen hieman lisäsytä viestiini.

Aina se nopeamman kaverin setuppi ei välttämättä tunnu itsellä nopeammalta ja ehkä juuri pitävämmältä vaikka kaveri sitä pitävämmäksi sanoisikin.

Monesti saanut huomata tämän monesta asiasta... Jopa renkaan insertistä.

Jos ajaa sillä nopeammalla setupilla hiljempaa, ei välttämättä päästä siihen tilanteeseen edes missä auto vasta rupeaa pitämään. Tai sitten päinvastoin sillä ajetaankin liian kovaa joka taas johtaa pidon murtumiseen ja renkaan luistamiseen.

Otan jälleen esimerkiksi oman krossarin (helppo ottaa koska samat asiat kuitenkin pätevät)
Tiksissä on pääsuoran jälkeen piiitkä ja kovaa ajettava mutka.
Moni jotka ajavat samalla setupilla kuin minä, ovat valitelleet ettei auto käänny tarpeeksi vaikka ajavat ratti tapissaan.
Syy miksi oma autoni kääntyykin jopa kovemmassa vauhdissa on vain siinä että käännän rattia hieman hitaammin, enkä edes ihan loppuun asti, jolloin annan autolle mahdollisuuden siirtää painoa renkaalle ja saavutetaan jopa parempi pito... Liian nopeasti täysin tappiin käännetty rengas saattaa murtaa pidon jo ennenkuin auto edes lähtee kunnolla kallistamaan.

Monesti siis saattaa auto kääntyä paremmin vaikka rattia käännetään vähemmän, kun kääntämisen tekee hieman rauhallisemmin.

Tätä kannattaa ehdottomasti kokeilla aina kun tuntuu siltä että auto ei käänny kovassa vauhdissa kunnolla, tai välillä jopa lähteekin omasta mielestä samalla tavalla mutkaan tullessa perä alta vaikka edellisellä kerralla auto puski.

Kaikki kaikessa... monesti kuulee sanonnan että pitää ajaa hiljempaa päästäkseen kovempaa...
No ei välttämättä oikeasti hiljempaa, vaan autoa pitää käskyttää rauhallisemmin/hiljempaa joilloin pitoa ei välttämättä menetetäkään vaan sitä jopa saavutetaan enemmän.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #346 : 25.11.13 - klo: 23.10 »
Mä oon kuullu teorian että vakaajan paksuntaminen periaatteessa vähentää pitoa. Ellei sitten kallistelu mene äärimmäisyyksiin ja renkaat liian kallelleen. Kesän ajelin descillä ilman vakaajia ja se oli mielestäni tosi hyvä röykyissä ja jos vahingossa osui letkuun tai sisäkurvin kanttiin, ei auto heti kipannu niinkuin moni muu auto jossa paksut vakaajat. mutta nopeissa suunnanvaihdoissa tuli ongelmia, tai jos auto luisui yhtään hyndää tullessa, oli vaakakierteitä luvassa. Lisäsin loppukesästä vakaajat ja yleisesti ottaen käsistä lähdöt väheni. Jossain tilanteessa ehkä tuli takapakkia, mutta keskimäärin homma parani, ainakin viiden minuutin tulosta ajatellen.

Tänään säädin maavaraa takaisin ylöspäin koska auto ei kaatunut pidosta, mutta täryissä ja huonosti ländätyissä hypyissä tuli tilanteita. Nostin maavaraa pari milliä ja auto muuttui melkoisesti paremmaksi, kallistelee ehkä hiukan enempi muttei kaadu silti vielä pidosta. Ehkä pitäis vielä korottaa vähän kunnes alkaa taas kaatumaan ja siitä sitten vähä alas. On kyllä kiva auto kun säädöt todella vaikuttaa ajettavuuteen.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #347 : 25.11.13 - klo: 23.22 »
Vakaajan paksuntaminen periaatteessa vähentää pitoa koska se vähentää painon siirtymistä ja sitäkautta renkaan kovempaa painumista pintaa vasten.

Mutta tosiaan aikaisemmin mainituista syistä saattaa pito parantua koska rengas ei kallistu yli, ja kaikki vetävät renkaat saadaan piettyä paremmin maassa.

Tässäkin siis yksi asia jossa se raaka teoria ei aina ole se ehdoton tosiasia, vaan kaikki riippuu loppupeleissä kokonaisuudesta.

Keula ei voi toimia jos perä on pielessä ja sama toisinpäin.

Eikä teoriassa hyvä perä ja keula muodosta välttämättä toimivaa kokonaisuutta.

Siksi ei missään nimessä pidä tuijottaa yhteenkään setuppigaidiin kun autoa säätää, vaan pitää oppia tulkitsemaan autoa. Miksi keula ei pidä vaikka teen niinkuin setuppilaput sanoo ja laitan löysempää jousta... Koska keula kallistuu liikaa ja rengas taittuu ympäri eikä koskekaan maahan kuin ainoastaan yhdellä nappularivillä...

Pitää siis nähdä mitä autossa tapahtuu ja lähteä hakemaan siihen ratkaisu joka löytyy kokeilemalla välillä asiaa joka teorian mukaan on nurinkurinen... Turhan vähän pitävä keula voi johtua perässä olevasta ongelmasta jne.

Pitää löytää oikea tasapaino.

Poissa Hanski82

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #348 : 10.12.13 - klo: 23.47 »
Kaksi akkua irronneen taka kardaanin tapin takia tuhonneena väkersin tämmöisen, lisäksi vielä mattoveitsen terä akunpäälle...

Kyseessä 10x15x4 laakerin sisä kooli.

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #349 : 11.12.13 - klo: 15.35 »
onhan tapin pidätinruuvissa käytetty lukitetta?Kuvan perusteella pinjonin ruuvissa ei ole lukitetta niin heräsi epäilys jos kerta tappi on lähtenyt kävelemään.
Itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa kys. kohdan kanssa,ei dexissä eikä descissä.
Eipäs silti,hyvä patentti eikä tappi taatusti lähde mihinkään.
Kesämies!

Poissa Hanski82

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #350 : 11.12.13 - klo: 18.10 »
Oli lukitteella kiinni mutta kumpikaan irronnut tappi ei ollut alkuperäinen, lukitus ruuvin kolo tapissa pienempi, nivel kulunut ja vielä rasvaus jäänyt välistä. Joten omaa pölyyttä..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #351 : 11.12.13 - klo: 21.13 »
Hah... Teki mieli kysyä jo päivällä, mutta tulihan sieltä kaikki vastaukset kysymättäkin.

Pakko muuten todeta että enpähän muista nähneeni pitkään aikaan ketään joka olisi kertonut että omasta syystä olis menny mitään rikki. Yleensähän tuosta on syytetty vain autoa ja kerrottu äkäisenä miten kaikki on tehty vähintäänkin oikein jne jne.

Kiitos tästä :smiley:

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #352 : 12.12.13 - klo: 23.08 »
Taka kardaani kannattaa pitää hyvässä kunnossa, kun se kuluu ja sitä ei rasvaa niin ruuvilukite löystyy joskus ja tappi voi liikkua. Kitissähän tulee mukana sellainen vastaava muovirinkula kun toi laakeripatentti, itse laitoin sen kiinni pienellä tipalla ruuvilukitetta ja on pysynyt hyvin kiinni  :smiley:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #353 : 23.12.13 - klo: 23.44 »
Nyt olen Tikkurilassa ajanut joululomalla ja auto tuntuu nyt tosi hyvältä ajaa ja takapitoa on löytynyt aika hyvin. Liitteenä nykyinen setuppi joka ainakin tiksin radalla toimii hyvin. Eroja vanhaan setuppiin on takalinkin paikka, etuvakaaja sekä enemmän haritusta. Kaikki ne säädöt ovat tehneet autosta helpomman ajettavan. Auto on nyt varmaan helpoin ajaa mitä koskaan on ollut mutta kääntyy vielä aika hyvin.
edit. Niin ja keskidiffiä olen jäykistänyt jolloin auto muuttui nopeammaksi  :wink:

https://www.dropbox.com/s/6zvrzj5dkj6rpqm/DESC410R%20-%20tikkurila%2023.12.pdf

Optio osina vieläkin Low roll center pala, rpm tukivarret, xray hingepinnit ja taka alumiininen torni

Hyvää joulua kaikille!  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 23.12.13 - klo: 23.54 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #354 : 31.12.13 - klo: 17.12 »
Maxxihan voi ammattilaisena kertoa sopivat iskari ja diffiöljyt Tiksiin? Kiitos!
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #355 : 31.12.13 - klo: 21.23 »
Maxxihan voi ammattilaisena kertoa sopivat iskari ja diffiöljyt Tiksiin? Kiitos!
Toi setuppi yläpuolella on tehty tiksiin ja toimii siellä tosi hyvin, eli öljyiksi iskareihin ultimate 50 eteen ja 35 taakse ja diffeihin 15k eteen 500k keskelle ja 8k takana. Tiksiin kun tulet niin targettiläppi voi olla 19.2 joka on mun bestlap Descillä :wink:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #356 : 31.12.13 - klo: 22.48 »
Maxxihan voi ammattilaisena kertoa sopivat iskari ja diffiöljyt Tiksiin? Kiitos!
Toi setuppi yläpuolella on tehty tiksiin ja toimii siellä tosi hyvin, eli öljyiksi iskareihin ultimate 50 eteen ja 35 taakse ja diffeihin 15k eteen 500k keskelle ja 8k takana. Tiksiin kun tulet niin targettiläppi voi olla 19.2 joka on mun bestlap Descillä :wink:
Noo katotaan jos muutaman vuoden päästä kerkee tuohon aikaan!  :grin:
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #357 : 01.01.14 - klo: 20.02 »
Minkämoisilla koneilla porukka ajelee? Valmiina löytyy 10,5t ja 9,5t niin onko jompi kumpi passeli?
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #358 : 01.01.14 - klo: 22.08 »
Minulla on Orcan 6.5t high torque kone. Tiksissä kaksi yleisintä moottorivaihtoehtoa desciin on 6.5t kone tai 4000kv 4pole. Itse tykkään 6.5t koneesta enemmän koska se on paljon helpompi ajaa ja kulkee yhtä kovaa kun 4 polet. 7.5t toimi viime vuonna hyvin myös.

Aloita vaikka sillä 9.5t koneella, ja lyhyeellä välityksellä, jos käytät mod1 rattaita niin 10 pinjoni tai jos käytät 48dp rattaita niin käytä esim 18 pinjonia. Dynaamisilla ennakoilla saat sitten auton kulkemaan tarpeeksi suoralla. AJotaidoista riippuen niin joku vähän tykimpi kone voi olla kivempi, mutta sillä 9.5t:llä voi aloittaa  :smiley:

Nelkku corriin kun hankkii 2 pole moottorin kannattaa valita kone joka vääntää mahdollisimman hyvin koska autot ovat kuitenkin painavempia kuin 1/10 crossarit
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #359 : 06.01.14 - klo: 02.27 »
Maxxi miltä kuulostaa Team Orion Vortex R10 pro nopari ja siihen kylkeen Team Orion Vortex VST2 6,5t kone? Sen tiedän että nopari on liiankin hyvä minulle mutta eniten huolestuttaa tuo kone. Sen kun ei ole mikään high torque vehe.
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410