Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC410R  (Luettu 232271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #450 : 03.06.14 - klo: 11.55 »
Mitä pitäisi tehdä etu- ja takadiffin kasauksessa, kun prikat ovat kuluneet n. 15 akullisen jälkeen kuvassa näkyvän kaltaisiksi ?  Prikat ovat kuluneet "kannen" puolelta. Diffikotelon puoliset prikat ovat kunnossa. Ohjekirjan mukaan prikkojen paksuus on 0,5mm, mutta mitattu paksuus on 0,8mm.
Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #451 : 03.06.14 - klo: 13.00 »
Tuttu ilmiö, eikä mulla ole tohon suoraa ratkaisua. Ehkei ne ihan noin vähillä akuilla ole kuluneet, mutta tollaseks ne menee. Ratkaisu ehdoituksena olisi löytää kunnollisesta materiaalista tehdyt kovaksi karkaistut 0,5mm paksut prikat jostain toisesta autosta. 0,8 tuntuu liian paksulta ja mun auton diffeissä uudet prikat aina ahdistaa ja ne E-clipsit on vaikea saada paikalleen. Sitten kun prikat on kuluneet jo vähän, e clipsit menee paikallen hyvin ja diffi on herkkä.

Esim sc8 assossa prikat kestää vuosia, ne on vaan liian isot sisäreijältään että vois käyttää. Mutta jostain pelistä varmaan löytyis sopivat kestävät prikat. Pitää kookletella.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #452 : 03.06.14 - klo: 13.54 »
Serpentillä on ainakin sopivia prikkoja, jos katsoin mitat oikein.

http://www.serpent.com/product/801389

Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #453 : 03.06.14 - klo: 15.44 »
Mitä pitäisi tehdä etu- ja takadiffin kasauksessa, kun prikat ovat kuluneet n. 15 akullisen jälkeen kuvassa näkyvän kaltaisiksi ?  Prikat ovat kuluneet "kannen" puolelta. Diffikotelon puoliset prikat ovat kunnossa. Ohjekirjan mukaan prikkojen paksuus on 0,5mm, mutta mitattu paksuus on 0,8mm.

Onhan E-clipsit laitettu terävä puoli ylöspäin (rattaaseen päin)? Jos ei, niin ne syö prikkaa aika nopeasti.
Wacky Stack Racing Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #454 : 03.06.14 - klo: 18.42 »
Se prikan oikea paksuus on 0,8mm

Alkuperäisessä dex410 autossa ne oli 0,5mm jotka todettiin liian ohuiksi.
Ohjeita ei ole tuon kohdan osalta vaan koskaan korjattu, koska SC autokin pohjautuu hyvin pitkälti siihen ekaan dexiin.

Jos 0.8mm tuntuu ahdistavan niin tuo johtuu turvonneista O renkaista.
Tuoreilla renkuloilla ei ole mitään ahdistusta.

Jos 15 akun aikana saa prikat tuohon kuntoon niin onkohan ollu aivan liian löysät diffiöljyt ja sen lisäksi vielä vajaaksi täytetty.

Tuollaiseen kuntoon olen saanut prikat lähinnä 30 akun kohdalla... ja ihan varmasti on kyytiä saanut... Okei, autona toki krossari, mutta kuitenkin...

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #455 : 03.06.14 - klo: 21.19 »
Tuli tuohon kirjoitusvirhe eli n. 25 akun jälkeen prikat olivat tuon näköiset. Toiset prikat olivat uuden veroiset, joten siten tuo ihmetytti. Olen laittanut E-klipsin terävä ylöspäin ja käyttänyt 10-20k öljyjä, joita on ollut tarpeeksi. Öljytkin olen vaihtanut ainakin kertaalleen.

Pitää vaihtaa nuo tiivisteet seuraavalla purkukerralla, jos ne ovat turvonneet.

Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #456 : 04.06.14 - klo: 23.38 »

Onko metallisessa takatornissa iskarin yläpään reijät samalla geometrialla kuin v2 muovitornissa?
Ei ole. Metallitornin kaksi ulointa ovat samassa kohdassa kun muovitornin kaksi sisintä jos oikein muistan( mahdollisesti 3 ulointa -> 3 sisintä) ja linkit ovat hieman eri leveydellä. Pitää taas mitata tarkemmin kun pääsee radalle.

DIffien prikat kuluu, mutta itse olen kyllä ajanut niillä todella kaunan ennen kun kuluvat käyttökelvottomiksi. Nykyinen autoni on kasattu viime loppukesänä eikä siihen ole muistaakseni vielä prikkoja vaihdeltu  :smiley: Tosiaan nyt alkaa olemaan vaihtokunnossa, eli pitää vaihtaa pikkuhiljaa. Jos auto käyttäytyy ihmeellisesti niin se voi johtua kuluneista prikoista koska kun prikat ovat kuluneet tarpeeksi niin diffi saattaa alkaa lukittumaan ja toimimaan epämääräisesti.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #457 : 07.06.14 - klo: 01.14 »
Tänään sain auton hyviin savirata säätöihin. Nyt alkaa oikeesti olla niin hyvä setuppi saviradalle että kehtaa laittaa esille. Kiitokset Tohtori Honkaselle joka tuli vielä illalla auttamaan viilaamaan autosta vieläkin paremman  :wink: Vielä kokeilen vähän erillaisia jousia sekä ehkä etudiffiä muuten alkaa olla jo aika hyvä...

https://www.dropbox.com/sh/ek2edo8uye8id6y/AABO726XZjVQ922DzfCLX_tga/DESC410R%20-%20Pre%20Lavanko%202014.pdf
(toivottavasti toimii)
(Nyt on korjattu ackerman paikka ja ulomman hingepinnin paikka oikeaksi :wink:)
(etulinkki pitkääksi tornissa niin on vieläkin parempi  :wink:)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin"
-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Näillä säädöillä ja osilla ei pitäisi enää Lavangossa olla autosta kiinni eli kuski voi katsoa peiliin jos ei näillä pärjää  :grin:
Tänään viimeistelytreenissä muutin etuiskarin öljyn 40->50 ja laitoin uudet caliberit alle, ai että on hyvä  :wink: Kiitoksia taas kerran Tohtori Honkaselle jonka sormituntuma taas osui nappiin ja auto parani entuudestaan!
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #458 : 08.06.14 - klo: 14.59 »
Hemletti. diffin ulostulon kannenpuoleiset 0,5mm prikat täälläkin pahasti kuluneet-casen puolella oli 0,8mm prikat, jotka vielä ok.
Mistäs uusia kun hobbyfactoryllä loppu...?
Eikä siinä kaikki-vetoakselien diffin puoleiset 2,5x10mm tapit myös ihan lopussa, ovat varmaan lämpösovitteella-oletteko niitä jostain saaneet hommattua?
VD12

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #459 : 08.06.14 - klo: 16.07 »
Ensi viikolla pitäisi HF:n vihdoin tulla jälkitoimituksessa olleita prikkoja.

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #460 : 09.06.14 - klo: 19.30 »
Prikkoja onneks löyty lähettyviltä.
Pinnit vielä vetarien päihin hakusessa...
Onko Maksilla ja muilla tuulennopeilla kuskeilla ollut käytössä lisäpainoja takadiffin alla?
Jossain vaiheessa joku niistä muistaaksein vihjaili... :undecided:
VD12

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #461 : 10.06.14 - klo: 00.36 »
Tresrayn lisäpaino diffin alla on ollut käytössä viime kesänä sekä se skidplate paino myös. Nykyään ei enää ole kun setuppi alkaa olemaan kunnossa  :wink: Eli kun setuppi on muuten kunnossa ei niitä tarvitse mutta jos setuppi ei oo kunnossa ja perä tuntuu rauhattomalta ja liukkaalta kannattaa kokeilla painoja... Tosin mielummin kopioisin minun setupin 100% isesti koska se toimii takuuvarmasti. Aika moni on mun autoa kokeillut viimeisen viikon aikana ja kaikki todennut erittäin helpoksi ajaa. :wink:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #462 : 14.06.14 - klo: 23.21 »
Tässä siis Lavangon voittajasetuppi. Auto oli kisoissa ihan unelma ajaa ja parempi kun mitä koskaan aikasemmin ulkona. Auto otti töyssyt tosi hyvin, peräpitoa oli hyvin ja auto oli anteeksiantava. Kannattaa oikeasti kokeilla ;) Kisoissa auto toimi tosi hyvin eikä tarvinnu mitään huoltaa, rengasmuttereiden tarkistus aina erien välissä ja uutaa akkua kehiin vaan.

Tänään taas DEX:issä todettu, Durangon nelkut tykkää jäykästä takavakaajasta. Aloitin 1.3mm ja päädyin 2.0mm takavakaajaan. Kannattaa kokeilla...

Caliber M4 renkaat toimi tosi hyvin, ja en teki autosta tosi helpon ajaa sekä pito oli hyvä. Rengas ei myöskään kulunut lähes yhtään kisan aikana.

https://www.dropbox.com/s/qqtin92q4yhuq9e/DESC410R%20-%20Lavanko%202014.pdf?m=

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin" (L oikealla puolella, R vasemmalla)
-Ohjauspala "väärinpäin" ( kaksi taplaa alaspäin)
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Haritusta edessä todella paljon

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #463 : 28.06.14 - klo: 13.41 »
Olen nyt pari viikkoa testannut tuota Maxxin "savisetuppia" niin tarkasti kuin omilla viriosilla pääsin. Esim takana on vakio vakaaja ja exotecin paloja ei ole minulla lainkaan, yms. Huomasin tässä kuitenkin seuraavan seikan. Aluksi minulla oli takana V2:n vakio torni ja takapitoa ei tuntunut siltikään olevan tarpeeksi, vaan auto oli edelleen rauhaton. Kuitenkin parempi kuin lähtökohta. Juhannuksena sitten hajosi takatorni (Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan  :wink: ) ja vaihdoin tilalle V1:sen alumiinitornin -> Ero on kuin yöllä ja päivällä.

NYT vasta auto on helppo ajaa. Pitoa löytyy auton edestä ja takaa samanverran ja kun pito murtuu, niin se murtuu yhtäaika sekä edestä että takaa. Tuon seurauksen tulee näyttäviä nelipyörä luisuja jotka on erittäin helppoja hallita. Kaasua saa käyttää reilustikkin eikä auto heti pyörähdä ympäri, jne

Taitaa olla viimeinen setuppi mitä autoon laitan (mitä nyt jousia, öljyjä, korkeintaan vaihtelen) :grin:

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #464 : 28.06.14 - klo: 13.54 »
Olen nyt pari viikkoa testannut tuota Maxxin "savisetuppia" niin tarkasti kuin omilla viriosilla pääsin. Esim takana on vakio vakaaja ja exotecin paloja ei ole minulla lainkaan, yms. Huomasin tässä kuitenkin seuraavan seikan. Aluksi minulla oli takana V2:n vakio torni ja takapitoa ei tuntunut siltikään olevan tarpeeksi, vaan auto oli edelleen rauhaton. Kuitenkin parempi kuin lähtökohta. Juhannuksena sitten hajosi takatorni (Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan  :wink: ) ja vaihdoin tilalle V1:sen alumiinitornin -> Ero on kuin yöllä ja päivällä.

NYT vasta auto on helppo ajaa. Pitoa löytyy auton edestä ja takaa samanverran ja kun pito murtuu, niin se murtuu yhtäaika sekä edestä että takaa. Tuon seurauksen tulee näyttäviä nelipyörä luisuja jotka on erittäin helppoja hallita. Kaasua saa käyttää reilustikkin eikä auto heti pyörähdä ympäri, jne

Taitaa olla viimeinen setuppi mitä autoon laitan (mitä nyt jousia, öljyjä, korkeintaan vaihtelen) :grin:
Hyvä että alkaa olemaan hyvä :)

Takavakaajaa kannattaa ehdottomasti jäykentää, omat kokemukset nelkkudurangoissa: Jäykempi vakaaja=selkeesti pareempi takapito ja hallittavuus!

Jos on etuvakaajia niin niistä saa helposti modattua takavakaajia vääntämällä niitä vähän ja lyhentämällä niitä n. sentti!

Jos v2 tornissa haluaa päästä mahdollisimman lähelle mun setuppia niin kannattaa käyttää ihan sisintä iskarinkiinnitysreikää sekä linkinpaikka keskirivissä.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #465 : 28.06.14 - klo: 14.06 »
Takavakaajaa kannattaa ehdottomasti jäykentää, omat kokemukset nelkkudurangoissa: Jäykempi vakaaja=selkeesti pareempi takapito ja hallittavuus!

Jos on etuvakaajia niin niistä saa helposti modattua takavakaajia vääntämällä niitä vähän ja lyhentämällä niitä n. sentti!

Eipä tuo vakio etuvakaajakaan taida olla yhtään sen jäykempi? Ja yllätävän hyvin toimii nyt vakio vakaajallakin. Olisin kyllä tilannut sen 2mm takavakaajan samaan syssyyn takatornin kanssa muttei silloin ollut hyllyssä hobbyfactorylla.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #466 : 28.06.14 - klo: 14.16 »
Takavakaajaa kannattaa ehdottomasti jäykentää, omat kokemukset nelkkudurangoissa: Jäykempi vakaaja=selkeesti pareempi takapito ja hallittavuus!

Jos on etuvakaajia niin niistä saa helposti modattua takavakaajia vääntämällä niitä vähän ja lyhentämällä niitä n. sentti!

Eipä tuo vakio etuvakaajakaan taida olla yhtään sen jäykempi? Ja yllätävän hyvin toimii nyt vakio vakaajallakin. Olisin kyllä tilannut sen 2mm takavakaajan samaan syssyyn takatornin kanssa muttei silloin ollut hyllyssä hobbyfactorylla.
Vakio taitaa olla 1.5 edessä 1.3 takana jos oikein muistan.
Jos 2.0mm takavakaajia ei ole kannattaa tilata 2.0 etuvakaaja tai edes 1.7 takavakaaja, sekin toimii paljon paremmin kun vakio. :smiley:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #467 : 28.06.14 - klo: 14.35 »
Jos 2.0mm takavakaajia ei ole kannattaa tilata 2.0 etuvakaaja tai edes 1.7 takavakaaja, sekin toimii paljon paremmin kun vakio. :smiley:

Hmm, 2mm takavakaajilla omasta autosta saattaisi nykyisellään tulla jopa aliohjaava. Tosin sitten voisi heivata niitä painoja pois sieltä takaa, jne

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #468 : 28.06.14 - klo: 16.08 »
Jos 2.0mm takavakaajia ei ole kannattaa tilata 2.0 etuvakaaja tai edes 1.7 takavakaaja, sekin toimii paljon paremmin kun vakio. :smiley:

Hmm, 2mm takavakaajilla omasta autosta saattaisi nykyisellään tulla jopa aliohjaava. Tosin sitten voisi heivata niitä painoja pois sieltä takaa, jne
Kokeile 2.0mm ja ota painot pois :wink:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #469 : 30.06.14 - klo: 15.23 »
Kokeile 2.0mm ja ota painot pois :wink:

No ei ollut 2mm vakaajia edelleenkään hobbyfacotylla joten tilasin 1.7mm ja modasin siitä etuvakaajasta taakse 1.5mm vakaajan (Joka on nyt paikalllaan). Tosin nyt sitten satelee vettä, että mikä vaikutus sillä autoon on saan sitten odotella jonkin aikaa (koko viikoksi luvattu vesisateita).
« Viimeksi muokattu: 30.06.14 - klo: 15.32 kirjoittanut MiG-77 »

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #470 : 30.06.14 - klo: 23.11 »
Tosiaan jos kiire niin kannattaa muokata etu 2.0 vakaajasta takavakaaja. Ilmottele sitten kun pääset kokeilemaan jos parani/huononi  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 30.06.14 - klo: 23.17 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #471 : 30.06.14 - klo: 23.24 »
Hmmm...
Keskidiffin öljyjen suhteen näkyy olevan setupeissa kuskeilla rajujakin heittoja...
Meneeköön jotenkin niin että huonommalla pidolla löysempää ja hyvällä pidolla erittäin jäykkää tököttiä diffiin...?
VD12

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #472 : 30.06.14 - klo: 23.45 »
Jos autossa on tarpeeksi takapitoa voi kokeilla jäykempää öljyä keskidiffiin jolla voi saada paremman kiihtyvyyden kun löysällä, varsinkin smootheilla sisäradoilla. Löysä on yleensä helpompi, varsinkin pomppuisella ulkoradalla. Pitää muistaa ettei ero vaikka 300k-500k välillä ole kauhean iso, ero vaikka 10-20k välillä on isompi... Eli kun öljyä paksuntaa tarpeeksi niin öljyn ero vähenee
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #473 : 01.07.14 - klo: 15.10 »
Tosiaan jos kiire niin kannattaa muokata etu 2.0 vakaajasta takavakaaja. Ilmottele sitten kun pääset kokeilemaan jos parani/huononi  :smiley:

Pääsin tänään kokeilemaan tuolla 1.5mm takavakaajalla (muuten sama setuppi). Selvästi auto muuttui aliohjaavammaksi ja sanoisin, että painojen (skidplate paino ja 2x 12g akkujen vieressä olevat painot) kanssa tuo on ehkä maksimi, mitä kannattaa olla omalle ajotyylille.

Kunhan tuo 1.7mm takavakaa saapuu, niin kokeilen suoraan sillä ja sitten ilman skidplate painoa.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #474 : 01.07.14 - klo: 23.16 »
Jos sait autosta aliohjaavan niin se on hyvä juttu, tähän autoon saa helposti lisää kääntyvyyttä  :smiley:

Ja veikkaan että vaan paranee kun lisäät 1.7mm vakaajan ja poistat ylimääräiset painot, omasta mielestä DESC:i toimii paremmin ilman lisäpainoja  :smiley:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #475 : 03.07.14 - klo: 05.56 »
Mites usein puhdistatte laakereita näin ulkokaudella?
Tuntuu varsinkin noihin pyörän laakereihin menehän kohtuullisesti moskaa vaikka itsekin ajelen vielä aika vähän.

Käytättekö ohkasta vai paksumpaa tavaraa voiteluun/rasvaamiseen?
Itse tulee laitettua tollasta ihan ohkasta ompelukoneöljyä, mutta mietin jos olisi kokeillut vähän paksumpaa seuraavaksi.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #476 : 03.07.14 - klo: 15.47 »
Jos sait autosta aliohjaavan niin se on hyvä juttu, tähän autoon saa helposti lisää kääntyvyyttä  :smiley:

Ja veikkaan että vaan paranee kun lisäät 1.7mm vakaajan ja poistat ylimääräiset painot, omasta mielestä DESC:i toimii paremmin ilman lisäpainoja  :smiley:

Tänään pääsin pari akullista testaamaan tuolla 1.7mm vakaajalla. Puoli akullista ajoin samalla setupilla kuin aikaisemmin (vain tuo tuo vakaja vaihtui 1.5mm -> 1.7mm) ja auto oli ihan hyvä ajaa. Ei aliohjautunut liikaa ja käyttäytyi rauhallisesti. Otin sen jälkeen sivupainot pois (Yksi skidplate painon kiinnitusruuveista oli kulahtanut niin ettei avain sopinut enää sisään ja en radalla sitä irti saanut).

En huomanut kovin isoja eroja ajettavudessa, ehkä keula tippui hypyissä nopeammin ja auto ei mutkissa ehkä kaatunut niin helposti pidosta (= en kaatunut kertaakaan turfilla, eikä se edes yrittänytkään kaatua. Kuten kahdella pyörällä menoa, jne).

Ensimmäisen akullisen jälkeen tuli todella pieni sadekuuro (rata vain hiukan kastui) ja turffi muuttui todella liukkaaksi. Ajettavuus muuttui kertaheitolla ja kaasuttaessa auton perä lähti helposti irti, mutta oli kuitenkin helposti hallittavissa. Slaidit oli kuin hidastetusta elokuvasta, eikä sellaisia äkki repäisyjä kuin ennen maxxin setuppia).

Minulla taitaa keskidiffissa olla aika jäykkää oljyä. Ehkä 50k/150k, en ole varma kun käytettynä sain. Tuota perän irtoamista kaasuttelussa varmaan saisi vähennettyä löysemmällä öljyilla (kuten se 20k Maxxin seutpissa).

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #477 : 03.07.14 - klo: 20.40 »
Tässä siis Lavangon voittajasetuppi. Auto oli kisoissa ihan unelma ajaa ja parempi kun mitä koskaan aikasemmin ulkona. Auto otti töyssyt tosi hyvin, peräpitoa oli hyvin ja auto oli anteeksiantava. Kannattaa oikeasti kokeilla ;) Kisoissa auto toimi tosi hyvin eikä tarvinnu mitään huoltaa, rengasmuttereiden tarkistus aina erien välissä ja uutaa akkua kehiin vaan.

Tänään taas DEX:issä todettu, Durangon nelkut tykkää jäykästä takavakaajasta. Aloitin 1.3mm ja päädyin 2.0mm takavakaajaan. Kannattaa kokeilla...

Caliber M4 renkaat toimi tosi hyvin, ja en teki autosta tosi helpon ajaa sekä pito oli hyvä. Rengas ei myöskään kulunut lähes yhtään kisan aikana.

https://www.dropbox.com/s/qqtin92q4yhuq9e/DESC410R%20-%20Lavanko%202014.pdf?m=

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin" (L oikealla puolella, R vasemmalla)
-Ohjauspala "väärinpäin" ( kaksi taplaa alaspäin)
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Haritusta edessä todella paljon

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Tuli eilen todettua, että vakiot punaiset o-renkaat iskareissa ei kannata lähteä tätä (eikä muutakaan) setuppia lähteä tekemään, eli sinisiä kehiin. Ero on valtava.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #478 : 04.07.14 - klo: 00.22 »
Tässä siis Lavangon voittajasetuppi. Auto oli kisoissa ihan unelma ajaa ja parempi kun mitä koskaan aikasemmin ulkona. Auto otti töyssyt tosi hyvin, peräpitoa oli hyvin ja auto oli anteeksiantava. Kannattaa oikeasti kokeilla ;) Kisoissa auto toimi tosi hyvin eikä tarvinnu mitään huoltaa, rengasmuttereiden tarkistus aina erien välissä ja uutaa akkua kehiin vaan.

Tänään taas DEX:issä todettu, Durangon nelkut tykkää jäykästä takavakaajasta. Aloitin 1.3mm ja päädyin 2.0mm takavakaajaan. Kannattaa kokeilla...

Caliber M4 renkaat toimi tosi hyvin, ja en teki autosta tosi helpon ajaa sekä pito oli hyvä. Rengas ei myöskään kulunut lähes yhtään kisan aikana.

https://www.dropbox.com/s/qqtin92q4yhuq9e/DESC410R%20-%20Lavanko%202014.pdf?m=

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin" (L oikealla puolella, R vasemmalla)
-Ohjauspala "väärinpäin" ( kaksi taplaa alaspäin)
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Haritusta edessä todella paljon

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Tuli eilen todettua, että vakiot punaiset o-renkaat iskareissa ei kannata lähteä tätä (eikä muutakaan) setuppia lähteä tekemään, eli sinisiä kehiin. Ero on valtava.
Hyvä huomio Mölliltä! Eli kun eilen pompoteltiin Möllin uutta autoa radalla joka oli kasattu mun setupilla auto tuntui aika tahmaiselta. Tuli mieleen että minullahan ei ole vakio O-renkaat iskareissa. Eli jos joku vielä ajelee punasilla O-renkailla niin kannattaa oikeasti vaihtaa sinisiin sillä ne ovat todella paljon herkemmät, osanumero siis TD330608  :wink: Muutenkin kannattaa oikeasti silloin tällöin kokeilla että kaikki autossa liikkuu herkästi, herkkä auto toimii Todella paljon paremmin kun tönkkö auto!


Jos sait autosta aliohjaavan niin se on hyvä juttu, tähän autoon saa helposti lisää kääntyvyyttä  :smiley:

Ja veikkaan että vaan paranee kun lisäät 1.7mm vakaajan ja poistat ylimääräiset painot, omasta mielestä DESC:i toimii paremmin ilman lisäpainoja  :smiley:

Tänään pääsin pari akullista testaamaan tuolla 1.7mm vakaajalla. Puoli akullista ajoin samalla setupilla kuin aikaisemmin (vain tuo tuo vakaja vaihtui 1.5mm -> 1.7mm) ja auto oli ihan hyvä ajaa. Ei aliohjautunut liikaa ja käyttäytyi rauhallisesti. Otin sen jälkeen sivupainot pois (Yksi skidplate painon kiinnitusruuveista oli kulahtanut niin ettei avain sopinut enää sisään ja en radalla sitä irti saanut).

En huomanut kovin isoja eroja ajettavudessa, ehkä keula tippui hypyissä nopeammin ja auto ei mutkissa ehkä kaatunut niin helposti pidosta (= en kaatunut kertaakaan turfilla, eikä se edes yrittänytkään kaatua. Kuten kahdella pyörällä menoa, jne).

Ensimmäisen akullisen jälkeen tuli todella pieni sadekuuro (rata vain hiukan kastui) ja turffi muuttui todella liukkaaksi. Ajettavuus muuttui kertaheitolla ja kaasuttaessa auton perä lähti helposti irti, mutta oli kuitenkin helposti hallittavissa. Slaidit oli kuin hidastetusta elokuvasta, eikä sellaisia äkki repäisyjä kuin ennen maxxin setuppia).

Minulla taitaa keskidiffissa olla aika jäykkää oljyä. Ehkä 50k/150k, en ole varma kun käytettynä sain. Tuota perän irtoamista kaasuttelussa varmaan saisi vähennettyä löysemmällä öljyilla (kuten se 20k Maxxin seutpissa).
Hyvältä kuullostaa! Joo kokeile seuraavaksi 20K keskidiffiä  :wink:
Mites usein puhdistatte laakereita näin ulkokaudella?
Tuntuu varsinkin noihin pyörän laakereihin menehän kohtuullisesti moskaa vaikka itsekin ajelen vielä aika vähän.

Käytättekö ohkasta vai paksumpaa tavaraa voiteluun/rasvaamiseen?
Itse tulee laitettua tollasta ihan ohkasta ompelukoneöljyä, mutta mietin jos olisi kokeillut vähän paksumpaa seuraavaksi.
Laakerit pysyvät paremmassa kunnossa kun niitä öljyää useasti. Itse laitan aina kun muistan tipan Laakeriöljyä kaikkiin laakereihin mihin vaan pääsee helposti käsiksi. Laakereissä on myös tärkeää pitää ne herkkänä jos haluaa että auto toimii mahdollisimman hyvin. Itse olen tänä kesänä vaihtanut tasan 2 laakeria jotka oli vähän rapeat. Pitäs tosin varmaan tehdä vähän isompai huolto ja tarkistaa kaikkien laakereiden kunnolla kun tähän asti on tullut lähinnä vaan ajettua  :grin: Laakerin kannattaa vaihtaa kun se alkaa rohisemaan. Rc autoissa hyvin toimivaa ohkasta laakeriöljyä saa RC kaupoista ja yksi purkki riittää ikuisuuden joten se on hyvä investointi kun laakerit pysyy paremmassa kunnossa :wink:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #479 : 04.07.14 - klo: 14.46 »
Minulla taitaa keskidiffissa olla aika jäykkää oljyä. Ehkä 50k/150k, en ole varma kun käytettynä sain. Tuota perän irtoamista kaasuttelussa varmaan saisi vähennettyä löysemmällä öljyilla (kuten se 20k Maxxin seutpissa).

No enpä sitten vaihda keskidiffin öljyjä. Oli tuo slipperin/keskidiffin kiinnitysruuvi siellä päässä niin tiukalla, että meni kanta pyöreäksi. Ja ihan laadukaalla EDS:än meisselillä( joka kyllä kesti ihan hyvin  :wink: ). Nyt olsi vähän hakusessa, että mitenkökähän sen ruuvin sieltä saisi joskus auki...