Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC410R  (Luettu 230760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #480 : 04.07.14 - klo: 15.23 »
Vaikka en autoa omista niin tuli tätä luettua eli dremelillä kantaan lovi jonka voi avata talttapäällä.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #481 : 04.07.14 - klo: 16.34 »
Vaikka en autoa omista niin tuli tätä luettua eli dremelillä kantaan lovi jonka voi avata talttapäällä.

Se ruuvi on sellaisen holkin sisällä, joten hiukan hankalaa (ehkä mahdollista jos dremeli olis  :wink:)

Poissa Hanski82

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #482 : 04.07.14 - klo: 19.31 »
Lämpöä siihen ruuviin että lukite sulaa ja sit sopivalla torx avaimella kokeilee.

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #483 : 04.07.14 - klo: 20.07 »
Vaikka en autoa omista niin tuli tätä luettua eli dremelillä kantaan lovi jonka voi avata talttapäällä.

Se ruuvi on sellaisen holkin sisällä, joten hiukan hankalaa (ehkä mahdollista jos dremeli olis  :wink:)

no sitten :grin:
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #484 : 04.07.14 - klo: 20.44 »
Lämpöä siihen ruuviin että lukite sulaa ja sit sopivalla torx avaimella kokeilee.

Tuota kokeilin. Kolvilla lämpöä ja sitten normaalilla avaimella (ei ollut tarpeksi pienetä torxia). -> Ei toiminut. On kyllä tosi tiukassa kiinni se ruuvi. Noh, tähän hätään pärjään näinkin, mutta olisi se tulevaisuutta ajatellen kiva saada irti. Spurrin (MOD1, 48p), slipperi padien, öljyjen takia.

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #485 : 04.07.14 - klo: 21.00 »
Poraa se kanta pois jolloin saat sen "vetoholkin" vedettyä pois. Sen jälkeen lämmitä vaikka pienellä kaasupolttimella lukiteliima löysäksi-jos on. Pitäis pyöriä kunnon pihdeillä ruuvin kierreosa pois.
Oon huomannu että nuo durangon ruuvit on turhan pehmeetä kamaa...
Kantsii olla tarkkana että avain menee kunnolla ruuvin kannan pohjaan ennenkuin vääntelee ja vaihella parempia ruuveja tilalle.
VD12

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #486 : 04.07.14 - klo: 21.18 »
Lämpöä siihen ruuviin että lukite sulaa ja sit sopivalla torx avaimella kokeilee.

Tuota kokeilin. Kolvilla lämpöä ja sitten normaalilla avaimella (ei ollut tarpeksi pienetä torxia). -> Ei toiminut. On kyllä tosi tiukassa kiinni se ruuvi. Noh, tähän hätään pärjään näinkin, mutta olisi se tulevaisuutta ajatellen kiva saada irti. Spurrin (MOD1, 48p), slipperi padien, öljyjen takia.

Konekärki räikkään tai akkukoneeseen kiinni, pitäisi aueta.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #487 : 04.07.14 - klo: 22.27 »
Konekärki räikkään tai akkukoneeseen kiinni, pitäisi aueta.

Saadaan aikaan täys ympyrä sen kuuskulmion tilalle (nuo durangon vakio ruuvit on minustakin aika pehmeitä)  :wink: Pitää kokeilla tuota Iceracerin ehdotusta, kun seuraavan kerran jaksan tuon ruuvin kanssa tapella. Mennään nyt kuitenkin toistaiseksi 50k/150k/mikälie öljyillä keskidiffissä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #488 : 05.07.14 - klo: 03.18 »
Ihmetyttää kyllä miten ruuveja kutsutaan pehmeiksi.
Ruuvaan autoa todella paljon esim. treeniviikoilla diffit useampaan kertaan auki.
Eikä ole parin vuoden auton käytön aikana mennyt yksikään kanta pyöreäksi. Eivedes ne pienet diffien ruuvit.

Kenties käytetty lukitetta aivan liikaa.

Vedän esim. krossarissa tuon vastaavan ruuvin kiukulla kiinni... Välillä saanut vääntää niin että narahdus käy kun aukeaa, eikä vaan pyöristy.

Toki vaihdan kuluneet ruuvit uusiin tarpeen vaatiessa, mutta sekin harvinaists.
Diffien pikkuruuvit olleet samat alusta asti, eli pari vuotta ja ruuvailuja on ollut sinä aikana hirveä määrä.

Kuten totesin niin herättää vain ihmetystä miten jotku saavat kannat rikki vaikka on ruuvari ollut tuore ja hienosti kannassa yms.

Poissa Pexi

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #489 : 05.07.14 - klo: 07.19 »
Taitaa olla meisselit vanhat ja kuluneet. Ruuveja aina muistetaan vaihtaa ja ihmetellä, mutta samat avaimet vuodesta toiseen käytössä, niin kummasti nekin kuluu.

-Pekka
Team XRay

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #490 : 05.07.14 - klo: 07.40 »
Taitaa olla meisselit vanhat ja kuluneet. Ruuveja aina muistetaan vaihtaa ja ihmetellä, mutta samat avaimet vuodesta toiseen käytössä, niin kummasti nekin kuluu.

-Pekka

On kyllä käytössä ihan tuore EDS:n meisseli joten ei siitä ole kyse. Se että siellä voi olla liikka lukitetta on mahdollista.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #491 : 10.07.14 - klo: 23.20 »
Tänään sain auton hyviin savirata säätöihin. Nyt alkaa oikeesti olla niin hyvä setuppi saviradalle että kehtaa laittaa esille. Kiitokset Tohtori Honkaselle joka tuli vielä illalla auttamaan viilaamaan autosta vieläkin paremman  :wink: Vielä kokeilen vähän erillaisia jousia sekä ehkä etudiffiä muuten alkaa olla jo aika hyvä...

https://www.dropbox.com/sh/ek2edo8uye8id6y/AABO726XZjVQ922DzfCLX_tga/DESC410R%20-%20Pre%20Lavanko%202014.pdf
(toivottavasti toimii)
(Nyt on korjattu ackerman paikka ja ulomman hingepinnin paikka oikeaksi :wink:)
(etulinkki pitkääksi tornissa niin on vieläkin parempi  :wink:)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin"
-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Näillä säädöillä ja osilla ei pitäisi enää Lavangossa olla autosta kiinni eli kuski voi katsoa peiliin jos ei näillä pärjää  :grin:
Tänään viimeistelytreenissä muutin etuiskarin öljyn 40->50 ja laitoin uudet caliberit alle, ai että on hyvä  :wink: Kiitoksia taas kerran Tohtori Honkaselle jonka sormituntuma taas osui nappiin ja auto parani entuudestaan!

On kyllä hyvä auto ja vielä parempi setup. Tänään pääsin kuluttamaan caliberia sähköradalla ekan kerran kunnolla ilman mitään ongelmia. Yllättävää oli miten paljon paremmin pystyi keskitymään paremmilla ajolinjoilla pysymiseen kun auton käytös on kunnossa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #492 : 11.07.14 - klo: 15.37 »
Pääsin tänään kokeilemaan autoa ilman skidplate painoa ja nyt auto on nyt hyvin pitkälti Maxxin savisetuppi (1.7mm takavakaajalla ja 50k/150k keskidiffin öljyillä). Auto käyttäytyy edelleen lookisesti ja on helppo ajaa. Ehkä hieman helpommin perä irtoaa, mutta irtoamiset ei ole edelleenkään repäisyjä vaan helposti hallittavia.

Paikallinen rata on 1/8 turffi rata ja takaiskareissa taitaa tuo UR30 olla tosin vähän liian ohutta (pohjaa hypyissa helposti).

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #493 : 16.07.14 - klo: 00.40 »
Hyvä että tuntuu jengillä toimivan autot!  :smiley:

Nyt olen viimeaikoina kokeillut vähän eri mäntiä ja öljyjä ja tällä hetkellä parhaimmalta tuntuu 3x1.4mm männät edessä ja takana ja öljyt Ultimate 60 edessä ja 30 takana. Näillä auto toimii röykyissä tosi hyvin ja laskeutuu nätisti hyppyreistä!

Kiitokset kuuluu taas Hokelle sekä Tompalle joka auttanut mäntä kokeiluissa!

Tulkaa viikonloppuna Nokian kisoissa vertailemaan säätöjä, Durre kuskeja on näköjään hyvin ilmottautuneena  :wink:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #494 : 17.07.14 - klo: 15.07 »
Muutin omaa setuppia siten, että muutin ylälinkin takahubista sisimpään reikään. Tulin tuohon tulokseen, kun Kuopion radalla on vain yksi nopea mutka (ja siinäkin pito riittää takana vallan mainiosti), niin tuo suorempi (vähemmän camperia) kulma renkaalla ehkä parempi. Yhden akullisen jälkeen huomattavin ero oli, että jarrutuksissa perä ei lähde irti niin herkästi ja kiihdytyksissä perä pitää paremmin. Nopeassa mutkassa en huomannut perän suhteen vaikutusta.

Nyt olis varmaan myös se 2mm takavakaaja paikallaan :)
« Viimeksi muokattu: 17.07.14 - klo: 15.38 kirjoittanut MiG-77 »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #495 : 17.07.14 - klo: 22.44 »
Oon ihmeissäni että siis mitäh...
Hubissa sisimpään reikään vahämmän camberia... Ööö. Sillon juuri camberimuutos kasvaa isommaksi

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #496 : 17.07.14 - klo: 23.20 »
Oon ihmeissäni että siis mitäh...
Hubissa sisimpään reikään vahämmän camberia... Ööö. Sillon juuri camberimuutos kasvaa isommaksi

Siis ne kolme paikkaa takahubissa. Käyttämällä sisintä niistä suoristaa camperin lähes nollaan. Keskimmäisellä oli negatiivista camperia

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #497 : 18.07.14 - klo: 07.40 »
MiG: kun siirrät ylälinkkiä toiseen reikään, linkin pituuden muutos yleensä kompensoidaan lyhentämällä/pidentämällä vanttiruuvia siten että staattinen camberkulma on sama kuin ennen linkin muuttamista. Jos haluat säätää camberia, sitä voi pienentää tai suurentaa ilman linkin muutostakin muuttamalla vanttiruuvin pituutta.

Hoke ilmeisesti viittaa camber-gainiin, joka on todella on suurimmillaan linkin ollessa lyhyenä.
Wacky Stack Racing Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #498 : 18.07.14 - klo: 08.16 »
Juuri näin kuten yllä.
Eihän camberia säädetä linkin paikkaa muuttamalla hyvänen aika sentään.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #499 : 18.07.14 - klo: 08.37 »
MiG: kun siirrät ylälinkkiä toiseen reikään, linkin pituuden muutos yleensä kompensoidaan lyhentämällä/pidentämällä vanttiruuvia siten että staattinen camberkulma on sama kuin ennen linkin muuttamista. Jos haluat säätää camberia, sitä voi pienentää tai suurentaa ilman linkin muutostakin muuttamalla vanttiruuvin pituutta.

Hoke ilmeisesti viittaa camber-gainiin, joka on todella on suurimmillaan linkin ollessa lyhyenä.

Minulla tarkoitus olikin muuttaa camper kulma lähelle nollaa ja pelkastään linkkiä pidentämällä olisi joutunut ruuvaamaan aika monta kierrosta (useita millejä pidemmäksi). Linkin paikan muutos ja linkin pituuden hienosäätö oli vain helpompi tehdä.


Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #500 : 18.07.14 - klo: 08.51 »
MiG: kun siirrät ylälinkkiä toiseen reikään, linkin pituuden muutos yleensä kompensoidaan lyhentämällä/pidentämällä vanttiruuvia siten että staattinen camberkulma on sama kuin ennen linkin muuttamista. Jos haluat säätää camberia, sitä voi pienentää tai suurentaa ilman linkin muutostakin muuttamalla vanttiruuvin pituutta.

Hoke ilmeisesti viittaa camber-gainiin, joka on todella on suurimmillaan linkin ollessa lyhyenä.

Minulla tarkoitus olikin muuttaa camper kulma lähelle nollaa ja pelkastään linkkiä pidentämällä olisi joutunut ruuvaamaan aika monta kierrosta (useita millejä pidemmäksi). Linkin paikan muutos ja linkin pituuden hienosäätö oli vain helpompi tehdä.

Muuttamalla linkin paikkaa hubissa tai tornissa muutat paljon muutakin jousituksen geometriassa ja auton ajettavuudessa, kuin mitä tapahtuisi pelkällä camberin säädöllä linkin pituutta muuttamalla. Osta linkin säätöön sopiva pikku avain, niin ei muutaman miliin säätöä tarvitse kiertää siirtelemällä linkin paikkaa..!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #501 : 18.07.14 - klo: 09.11 »
Muuttamalla linkin paikkaa hubissa tai tornissa muutat paljon muutakin jousituksen geometriassa ja auton ajettavuudessa, kuin mitä tapahtuisi pelkällä camberin säädöllä linkin pituutta muuttamalla. Osta linkin säätöön sopiva pikku avain, niin ei muutaman miliin säätöä tarvitse kiertää siirtelemällä linkin paikkaa..!

Toki, mutta kuten jo sanoin, niin lopputulema on parempi Kuopion radalle.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #502 : 18.07.14 - klo: 20.35 »
Parempi kuin vaihtoehto mitä etedes kokeillut  :huh:

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #503 : 18.07.14 - klo: 20.47 »
Parempi kuin vaihtoehto mitä etedes kokeillut  :huh:

Ei, kun parempi kuin lähtökohta. Kyllä minulla riittää aikaa kokeilla erillaisia setuppeja myöhemminkin. Toisin kuin "lelutohtori", ei me kaikki oteta tätä niin vakavasti.

EDIT: Ja kyllä, tulen kokeilemaan myöhemmin myös linkin keskimmäisellä reijällä ja samalla camper kulmalla. Kuten montaa muutakin asetusta, jotka voisivat olla Kuopion radalla parempia.
« Viimeksi muokattu: 18.07.14 - klo: 21.09 kirjoittanut MiG-77 »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #504 : 18.07.14 - klo: 21.40 »
No nyt ymmärrän mitä hieman vaikeaselkoisesti yritit aikaisemmin sanoa... Ei nyt silti tarvitse nimittelemään alkaa

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #505 : 18.07.14 - klo: 21.54 »
No nyt ymmärrän mitä hieman vaikeaselkoisesti yritit aikaisemmin sanoa... Ei nyt silti tarvitse nimittelemään alkaa

Pyydän anteeksi nimittelystä.

Poissa Juvajoo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #506 : 20.07.14 - klo: 08.34 »
Löytyykö markkinoilta DESC410 sopivia valmiiksi maalattuja koreja?

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #507 : 20.07.14 - klo: 08.59 »
Löytyykö markkinoilta DESC410 sopivia valmiiksi maalattuja koreja?

En ole nähnyt että missään koreissa olisi suoraan merkit DESCin koritolpille (Paitsi tietenkin Durangon omissa). Periaatteessa toki suurin osa koreista pitäisi käydä suoraan tai pienellä modauksella. Esim itse käytän tällä hetkellä Losin precut SCTE high perfomance koria ja piti vain leikellä takapuskurille enemmän tilaa. Tai ei olisi tarvinnut koria leikella lainkaan jos olisin modannut tuon DESCin takapuskurin pienemmäksi, kuten ilmeisesti moni tekee.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #508 : 27.07.14 - klo: 14.54 »
Muistaakseni Volvospede käytti Traxxas Slash RTR koria nelkku durassa ja korin reijät sopi ilman suurempia modauksia....
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #509 : 30.07.14 - klo: 22.35 »
Muistaakseni Volvospede käytti Traxxas Slash RTR koria nelkku durassa ja korin reijät sopi ilman suurempia modauksia....

Jep, sekä tuuppi että nelkku descissä oli slässin rtr koppa... jengi oli kisoissa hieman ihmeissään miten se lässykkä nyt noin kulkee..!  :tongue: Orkkis korin reijät oli käytössä, takatolppia shimmasin prikoilla muistaakseni taakseppäin.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)