EuroRC

Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC410R  (Luettu 200446 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa junnu_85

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #510 : 11.08.14 - klo: 11.20 »
Mahtaiskohan joltain löytyä ylimääräisenä tuo keskidiffin kansi?

Jumittunut laakeri kulutti sen sököksi. Voisin ostaa pois, jos vaan joltain sattuisi löytymään.
Ei näytä Suomesta saavan ja olisi tietenkin kohtuu kiire, että pääsisi ajamaan.

Jos löytyy, niin laita yv:tä.

E: Siis se osa mikä laaketaan keskidiffin päälle ja tulee kiinni sillä rautaklipulla.

E: Homma hoidossa.
« Viimeksi muokattu: 11.08.14 - klo: 19.36 kirjoittanut junnu_85 »

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #511 : 12.08.14 - klo: 13.48 »
Onhan noita esim hobbyfactoryssä hyllyssä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa junnu_85

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #512 : 12.08.14 - klo: 14.08 »
Onhan noita esim hobbyfactoryssä hyllyssä.

Joo ei vaan osunut silmään. Ja toisella osalla oli eri numero. Mutta nyt tosiaan homma on jo hoidossa.

Poissa junnu_85

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #513 : 12.08.14 - klo: 14.16 »
Toisessa topikissa luki,että 4 pole koneet eivät hyödy dynaamisesta ennakosta,onko tosiaan näin?
Ilmeisesti sillä viitataan tuohon punchiin.

Toinen mikä askarruttaa mieltä:
Itsellä käytössä on HW:n Xerun 4700kv moottori,mikä on monta kertaa tullut todettua liian tehokkaaksi ainakin omaan käyttöön.
Olen ajellut sillä,niin että kaasun EPA on ollut 85%,mikä pitäisi teoriassa olla lähellä tuota 4000kv:ta.

Onko mitään järkeä lähteä nostamaan  ennakkoja noparista,kun Epa:sta on tuo 15% jo pois?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #514 : 12.08.14 - klo: 14.49 »
Mitä ominaisuutta haet tuolla nostolla?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa junnu_85

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #515 : 12.08.14 - klo: 20.31 »
Mitä ominaisuutta haet tuolla nostolla?

No en tiedä haenko sillä varsinaisesti mitään, mutta lähinnä ajattelin että onko ihan sama nostaako ennakkoja noparista vai sitten tehoja moottorista?

Eli onko niillä täysin sama vaikutus lopputulokseen?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #516 : 13.08.14 - klo: 10.16 »
Ei.

Jos tehoa pitää saada lisää niin nosta epa 100%.
Ei yli, koska se ei tuo tehoa yhtään lisää

Poissa junnu_85

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #517 : 13.08.14 - klo: 12.54 »
Ei.

Jos tehoa pitää saada lisää niin nosta epa 100%.
Ei yli, koska se ei tuo tehoa yhtään lisää

Selvä juttu. Koskaan ei ole yli 100% ollut.

Poissa Tometsu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #518 : 28.08.14 - klo: 14.23 »
Olisiko Maxxilla perusvarmaa setuppia Tiksiin?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #519 : 28.08.14 - klo: 18.52 »
Setuppi on ollut ulkona sama kuin tikkurilassa viime talven lopulla. Taitaa jouset olla ainoat jotka vaihtui hieman löysempiin ulkona. Eli tiksiin sama setuppi kuin täällä oleva viimeisin.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #520 : 29.08.14 - klo: 21.27 »
Jepp niin kun Hoke jo kirjoitti niin ajattelin lähteä sisäkauteen ulkosetupilla koska se tuntuu toimivan erittäin hyvin. Viimeisimmän setupin en ole vielä ehtinyt laittaa ylös mutta pitää yrittää saadaa näkyviin nyt jossain vaiheessa. Eroa mun viimeisimpään setuppiin taitaa olla:

0 asteiset taka hubit
Takalinkki niin lyhyt ja matala kuin mahdollista
Öljy muistaakseni UR 65 edessä ja takana 45
Exotek 3.5 asteen taka hingepin holderi

Ajokorkeutta, jousia ja öljyjä tulee sitten varmaan kokeiltua enemmän sitten sisällä
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #521 : 09.09.14 - klo: 15.33 »
Moi.

Ei kellään sattuisi olemaan joutilaana DESC410v2:n 23T "servon sovitetta" eli sitä palikkaa, mikä tulee servon rattaaseen kiinni ja mihin sitten taas ruuvataan servosaveri kiinni.

Enpä muualta löytänyt myynnistä kuin kaukaa Ameriikasta, joten jos jollain ylimääräisenä on, niin vaan viestiä tulemaan :-)
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #522 : 09.09.14 - klo: 16.39 »
Enpä muualta löytänyt myynnistä kuin kaukaa Ameriikasta, joten jos jollain ylimääräisenä on, niin vaan viestiä tulemaan :-)


Tossa kyseinen osa suomesta: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-ohjaus/steering-arms-front-chassis-stay-servo-saver-plastic-parts-desc410r-td320079

Tässä oma nykyinen setupp jolla ajoin Salossa, Lavangossa treeniä ja Vaasassa treeniä. Auto tuntuu mielettömän hyvältä ja todella helppo ajaa. Vauhtikin oli ihan riittävä  :wink:
Tällä setupilla olisis myös tarkoitus lähteä talven SC sarjaan.

https://www.dropbox.com/s/bsh2ebzei9qwmui/DESC410%20SC%20Cup%202014.pdf?dl=0
(toivottavasti toimii)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Korina Serpentin SC kori

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #523 : 10.09.14 - klo: 10.23 »
Loistavaa, kiitoksia. Kyllä nuo HobbyFactoryn sivut tuli katsottua läpi, mutta kaipa sitä tarvis sitten käydä optikolle juttelemassa sopivista silmälaseista :laugh:
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #524 : 10.09.14 - klo: 10.33 »
Loistavaa, kiitoksia. Kyllä nuo HobbyFactoryn sivut tuli katsottua läpi, mutta kaipa sitä tarvis sitten käydä optikolle juttelemassa sopivista silmälaseista :laugh:

Selaamalla sivuja ei aina löydä aina osia, vasta osanumeron syöttämällä hakukenttään alkaa löytymään.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Juvajoo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #525 : 12.09.14 - klo: 10.42 »
Enpä muualta löytänyt myynnistä kuin kaukaa Ameriikasta, joten jos jollain ylimääräisenä on, niin vaan viestiä tulemaan :-)


Tossa kyseinen osa suomesta: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-ohjaus/steering-arms-front-chassis-stay-servo-saver-plastic-parts-desc410r-td320079

Tässä oma nykyinen setupp jolla ajoin Salossa, Lavangossa treeniä ja Vaasassa treeniä. Auto tuntuu mielettömän hyvältä ja todella helppo ajaa. Vauhtikin oli ihan riittävä  :wink:
Tällä setupilla olisis myös tarkoitus lähteä talven SC sarjaan.

https://www.dropbox.com/s/bsh2ebzei9qwmui/DESC410%20SC%20Cup%202014.pdf?dl=0
(toivottavasti toimii)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Korina Serpentin SC kori

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG


Yritin katsoa sheetista RR anti squat-palojen asentoa, mutta en osannut päätellä mitä lapun "0 - 2 - 4" käytännössä tarkoittaa?

Käytössäni oleva RF-pala on Durangon LRC (TD330308).

-J

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #526 : 12.09.14 - klo: 14.45 »
Enpä muualta löytänyt myynnistä kuin kaukaa Ameriikasta, joten jos jollain ylimääräisenä on, niin vaan viestiä tulemaan :-)


Tossa kyseinen osa suomesta: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-ohjaus/steering-arms-front-chassis-stay-servo-saver-plastic-parts-desc410r-td320079

Tässä oma nykyinen setupp jolla ajoin Salossa, Lavangossa treeniä ja Vaasassa treeniä. Auto tuntuu mielettömän hyvältä ja todella helppo ajaa. Vauhtikin oli ihan riittävä  :wink:
Tällä setupilla olisis myös tarkoitus lähteä talven SC sarjaan.

https://www.dropbox.com/s/bsh2ebzei9qwmui/DESC410%20SC%20Cup%202014.pdf?dl=0
(toivottavasti toimii)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Korina Serpentin SC kori

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG


Yritin katsoa sheetista RR anti squat-palojen asentoa, mutta en osannut päätellä mitä lapun "0 - 2 - 4" käytännössä tarkoittaa?

Käytössäni oleva RF-pala on Durangon LRC (TD330308).

-J
Vanhassa versiossa oli erilliset RR palat eri kulmilla, nykyään on toi uudempi insertti versio mutta valitettavasti mun setup sheetissä ei ole sitä vaihtoehtoa. Minulla käytössä on 3 insertti alaspäin joka on lähes sama kun vanha 4 asteen pala.

RF pala on minullakin LRC.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #527 : 12.09.14 - klo: 22.59 »
Enpä muualta löytänyt myynnistä kuin kaukaa Ameriikasta, joten jos jollain ylimääräisenä on, niin vaan viestiä tulemaan :-)


Tossa kyseinen osa suomesta: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-ohjaus/steering-arms-front-chassis-stay-servo-saver-plastic-parts-desc410r-td320079

Tässä oma nykyinen setupp jolla ajoin Salossa, Lavangossa treeniä ja Vaasassa treeniä. Auto tuntuu mielettömän hyvältä ja todella helppo ajaa. Vauhtikin oli ihan riittävä  :wink:
Tällä setupilla olisis myös tarkoitus lähteä talven SC sarjaan.

https://www.dropbox.com/s/bsh2ebzei9qwmui/DESC410%20SC%20Cup%202014.pdf?dl=0
(toivottavasti toimii)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Korina Serpentin SC kori

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG


Yritin katsoa sheetista RR anti squat-palojen asentoa, mutta en osannut päätellä mitä lapun "0 - 2 - 4" käytännössä tarkoittaa?

Käytössäni oleva RF-pala on Durangon LRC (TD330308).

-J


Tuolta löytyy lisäinfoa.

http://www.team-durango.com/in-the-pits.php?car_id=3
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #528 : 06.10.14 - klo: 21.52 »
Tuo Maxxin setuppi toimii Turussa LRP-Areenalla varsin mallikkaasti vaikka itsellä on kiinni vielä exotekin 4-asteen RR-palikka. Auto on todella helppo ajaa ja varsin nopea jopa amatöörin käsissä :laugh:. Joten jos joku on tulossa Turkuun ajelemaan, niin tuosta saa todella hyvän pohjan, mistä sitten voi muokata mieleisensä.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #529 : 10.11.14 - klo: 12.40 »
Tämä sopeisi varmaan moneen muuhunkin ketjuun, mutta kun koskee kyseistä auto, niin menkööt tänne :-).

Eli kun tässä autossa on ainakin omasta mielestä etulinkin sisäpään siirtäminen harvinaisen v**tumainen homma, niin onko sillä mitä eroa jos linkkiä korottaa tai laskee hubin puolelta prikoilla? Monissa oppaissa puhutaan vaan "linkin kulmasta tukivarteen nähden", muttei oteta kantaa siihen, että onko lopputulos sama siitä huolimatta kumpaa kiinnityspistettä nostaa tai laskee :-).

Eli siis onko lopputulos sama jos hubin puolelle laittaa/ottaa pois prikkoja TAI iskaritornista nostaa/laskee kiinnityspistettä??
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Candyman

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #530 : 10.11.14 - klo: 20.14 »
Tämä sopeisi varmaan moneen muuhunkin ketjuun, mutta kun koskee kyseistä auto, niin menkööt tänne :-).

Eli kun tässä autossa on ainakin omasta mielestä etulinkin sisäpään siirtäminen harvinaisen v**tumainen homma, niin onko sillä mitä eroa jos linkkiä korottaa tai laskee hubin puolelta prikoilla? Monissa oppaissa puhutaan vaan "linkin kulmasta tukivarteen nähden", muttei oteta kantaa siihen, että onko lopputulos sama siitä huolimatta kumpaa kiinnityspistettä nostaa tai laskee :-).

Eli siis onko lopputulos sama jos hubin puolelle laittaa/ottaa pois prikkoja TAI iskaritornista nostaa/laskee kiinnityspistettä??
Itsekin olen tätä pohtinut. Eikös kesällä ainakin Maxilla ollut jotain prikkoja siellä hubissa? Tosiaan aika hirveä kohta alkaa säätää :D Melkein helpoimmalla pääsee kun ottaa koko etutornin irti, tai ostaa alumiinisen tornin jossa ei ole ruuvin jengoja.
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #531 : 10.11.14 - klo: 22.11 »
Alumiinitorni mahdollistaa pikaiset säädöt. Se on vaan v1 geometrialla, eli etuiskarit kaipaa hieman rajoitinta sisäänsä jos auto siis alunperin v2 jossa muovitorni ja pidemmät iskarit.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #532 : 10.11.14 - klo: 22.16 »
Juu iskaritornin irroittaminen on ollut itsellä keinona kun noita on siirtänyt, mutta siinäkin on oma hommansa :laugh:. Et helpoimmalla pääsis kun lisäis/ottais pois prikkoja hubin puolelta. Itsellä paikoillaan 2mm prikat ja niiden pois ottaminen vähentää aivan hiukan kääntyvyyden terävintä kärkeä :shocked:. Eli kaipa sitä voi ainakin paremman tiedon puutteessa säädellä kulmaa prikoilla hubin puolelta :laugh:

Ja juu auto on v2 muovitornilla.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #533 : 10.11.14 - klo: 22.41 »
Ei oo sama asia jos säätää tornista tai hubista... Itse olen käyttänyt mahdollisimman korkeaa linkkiä jolloin auto on helpompi ajaa ja röykyissä anteeksiantavampi. Eli 2mm prikkoja ulkolaidassa ja tornissa ylin reikä. Linkin kulma siis on sama kun ilman prikkoja ja tornin keskireijässä mutta ei kuitenkaan toimi ihan samanlaisesti. Hoke ja Salonen aikoinaan suositteli näitä juttuja minulle, ja tykästyin varsinkin ulkoradalla korkeaan linkkiin descissä. Sen jälkeen en ole alas edes laittanut enää...  :smiley: Sisäradalla vois vaikka kokeilla laskea koko linkkiä niin sais vertailupohjaa, ulkona helpompi korkealla linkillä.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #534 : 10.11.14 - klo: 23.21 »
Tässä oma setuppi Turun kisoista. Auto toimi mahtavasti ja oli tosi hyvä ajaa vaikka kuski olikin hieman epävireessä...  :smiley:

Auto oli siis tosi hyvä ajamaan, tiukkiin mutkiin olis ehkä tarvinnut ihan snadisti lisää kääntyvyyttä sisään mutkaan mutta muuten auto toimi aikalailla täydellisesti.

Exotekin takahubit ollut nyt muuten jonkin aikaa autossa kiinni ja voin lämpimästi suositella. Niissä pystyy shimmata takalinkin korkeutta ja itse olen vakiogeometriaan lisännyt 2mm prikkaa ja nostanut tornissa pykälän linkkiä jolloin koko linkki on noussut vaikka kulma on sama. Sillä auto alkoi toimimaan röykyissä ja ländeissä paljon paremmin ja rauhallisemmin.

https://www.dropbox.com/s/seost9xcbx5umzy/DESC410R%20-%20setuppi%20turku%2014.pdf?dl=0

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Ohjauspalat "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"
-Exotek takahubit 4mm prikalla
-Korina Bittydesign
Huom! Jouset on setuppilapussa väärinpäin! Eli vihreet eteen ja purplet taakse

Sähköt:
-Orca VXX nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Koko DuraTiimi veti turussa tosi hyvin, Top 5 oli kaikki Durankoja, A- finaalissa 7/10 Durankoja ja kaiken kaikkiaan ainakin 19/27 ajoi nelkuissa Durangolla  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 14.11.14 - klo: 12.30 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #535 : 11.11.14 - klo: 00.07 »
Kuten Maxxi jo sanoikin niin ei ole sama asia siirtää tornista tai hubista... Ja auton käytös muuttuu vaikka linkkiä nostais tai laskis molemmista päistä saman määrän samaan aikaan... eli linkin kulma on sama mutta vain nousee tai laskee molemmista päistä.

Yksinkertaisimmillaan... Nosta sisäpäästä linkki aivan ylös ja ulkopäähän prikkaa Maxxin setupin mukaisesti.
Jos haluaa jotain muutosta kokeilla niin laita ulkopäähän lisää prikkaa, mutta älä laske kummastakaan päästä.
Ulkopäähän prikkaa niin autoon voi saada lisää kääntyvyyttä tiettyyn pisteeseen asti... mutta aina pitää muistaa että setuppi ei ole koskaan niin yksinkertainen asia että tämä ainoastaan lisäisi kääntyvyyttä muuttamatta auton käytöstä samalla jollain muullakin tavoin.

Setuppi on aina kokonaisuus... Eli kyseinen linkin paikka ei tee autuaaksi, vaan kaiken pitää olla juuri niinkuin setuppilapussa tai auto voi olla mahdoton ajettava.

Eli... jos haluaa helpon ja silti nopean auton niin kopioikaa tuo setuppi pilkuntarkasti... Aivan siis todellakin pilkkua kyntäen.
Ei vain osittain ja omia mieltymyksiä ajatellen vaan ihan pilkulleen.
Aja juuri tuolla setupilla pari treenipäivää ja siis opettele ajamaan tuolla setupilla.
Pikainen testi ei kerro mitään koska autolla kuitenkin aina ajetaan juuri niinkuin sillä on tottunut jo ajamaan...
Tärkeintä on ajaa autolla kuin autolla niinkuin auto haluaa... ei niinkuin kuski haluaisi.
Jos setuppi on tiedetysti hyvä niin silloin se on hyvä. Se on hyvä kaikille... Kunhan vain antaa aikaa.
Kisoja ei voiteta parhaalla juuri itselle räätälöidyllä setupilla vaan ne voitetaan ajaen autolla niinkuin auto haluaa... Eli yleensä ihan vaan rauhassa mollat kierrellen, jouheasti mutkasta ulos jne.
Ei skandinaavisilla vastaheitoilla, viimetinkaan jarrutuksilla ja hirveällä raivolla mutkasta kiihdyttäen.
Ja tämän kaiken tekee helpommaksi setuppi joka palkitsee rauhallisen ajamisen hyvillä kierrosajoilla vaikka kuskista tuntuis että mihinkään ei pääse... silloin se kierrosaika vaan yleensä on parempi kun kuskista tuntuu että tää on kauheeta konttaamista kun ei edes sladissa mennä.

Hyvä esimerkki on Turun kisan finaalivideot.
Maxxilla oli hurja vauhti silloin kun kuski vain ajoi ja jätti sladittelut yms yliyritykset pois. Heti kun alkoi luottoa tulemaan ja kuski alkoi pusertamaan vielä kovempaa niin aina kajahti jossain... ja taas jäätiin kavereiden taakse.
Olis taas pitäny olla paikalla antamassa raippaa ja avautumista jokaisesta spedeilystä niin Maxxin sijoitus olis varmasti ollut parempi... Mutta kun päästää kaverit temmeltämään itsekseen niin koheltamistahan siitä tulee.   :police:

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #536 : 12.11.14 - klo: 01.36 »
Kiitoksia oikein hyvästä ja tyhjentävästä vastauksesta. Itsellä auto on hyvinkin tarkalleen tuossa maxin "lähes uusimmassa setupissa". Takaiskarit on itsellä ollut tuon Maxin uusimman setupin tavoin yhden pykälän pystymmässä kuin niissä aikaisemmissa setupeissa :laugh:  Sillä on sahattu Turussa lukemattomia akullisia ja heräsi vain kokeilunhalu, että millainen vaikutus linkkien paikoilla on auton käyttäytymiseen :cheesy:. Ja tosiaan Maxin tavoin siellä on ne 2mm prikat molemmilla puolilla paikoillaan  :wink:

Ja jotain on ollut aikeissa tehdä oikein kun Max Turussa vaihtoi vähemmän aurausta taakse. Sama on itsellä ollut mielessä, mutta jäänyt vielä toteuttamatta. Myös etuvaimennusta on ollut tarkoitus pehmentää pykälällä, mutta jäänyt tekemättä kun pääpaino on ollut tasaisen ajamisen opettelulla  :grin:



Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Juvajoo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #537 : 22.11.14 - klo: 19.45 »
Onko tässä viimeisimmässä "DESC410R - setuppi turku 14" sellaisia säätömuutoksia jotka kannattaa tehdä myös Tikkurilan krossiradalle, vai onko "SC Summercup jälkeinen" edelleen kaikilta osin oikea Tiksiin? 

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #538 : 28.01.15 - klo: 15.00 »
Tämä kysymys kuuluisi taas mahdollisesti sinne "hifistely" osastolle, mutta kun mahtavalla googlella ei vastausta tunnu löytyvän niin "kysyvä ei tieltä eksy"  :smiley:. Eli Durango kun tarjoaa nykyisin jo kolmea eri kovuutta o-renkaisiin, niin mikä on tämän kovuuden vaikutus iskareiden tai diffien tiiveyteen? Eli pehmeimmät (siniset S30) lienevät olla kitkaltaan suurimmat, mutta vastaavasti tiiveimmät. Kun taas kovimmat (kirkkaat S50) kitkaltaan pienimmät, mutta ovatko taas vastaavasti helpommin vuotavat? Vai meneekö aivan täysin metsään?? :laugh:

Kun smootheista diffeistä tai iskareista ei ole juurikaan iloa jos päästävät öljyn ulos nopeaan tahtiin :laugh:. Nyt molemmissa paikoillaan siniset o-renkaat voideltuna green slimellä ja pitävät kyllä öljyt kiitettävästi sisällään :smiley:
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Scarab

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #539 : 05.02.15 - klo: 19.09 »
Hei, DESC410:n spurrista olisi kysymys. Ehkä aihetta on täällä jo käsiteltykin, mutta en viitsinyt lukea kaikkia 18:aa sivua ja etsiä vastausta sieltä. Reilun vuoden vanhalla autolla olen ajellut 10.5T koneella ja 48 dp rattailla ilman ongelmia. Nyt vaihdoin koneeksi 5.5T:n ja spurrista irtosi heti parin minuutin ajon jälkeen kolme hammasta. Onko autoon saatavissa kestävämpää 48 dp:n spurria vai pitääkö siirtyä mod1 rattaisiin?