Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC410R  (Luettu 230747 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #540 : 05.02.15 - klo: 21.22 »
Tämä kysymys kuuluisi taas mahdollisesti sinne "hifistely" osastolle, mutta kun mahtavalla googlella ei vastausta tunnu löytyvän niin "kysyvä ei tieltä eksy"  :smiley:. Eli Durango kun tarjoaa nykyisin jo kolmea eri kovuutta o-renkaisiin, niin mikä on tämän kovuuden vaikutus iskareiden tai diffien tiiveyteen? Eli pehmeimmät (siniset S30) lienevät olla kitkaltaan suurimmat, mutta vastaavasti tiiveimmät. Kun taas kovimmat (kirkkaat S50) kitkaltaan pienimmät, mutta ovatko taas vastaavasti helpommin vuotavat? Vai meneekö aivan täysin metsään?? :laugh:

Kun smootheista diffeistä tai iskareista ei ole juurikaan iloa jos päästävät öljyn ulos nopeaan tahtiin :laugh:. Nyt molemmissa paikoillaan siniset o-renkaat voideltuna green slimellä ja pitävät kyllä öljyt kiitettävästi sisällään :smiley:

Siniset herkimmät.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #541 : 05.02.15 - klo: 21.34 »
Hei, DESC410:n spurrista olisi kysymys. Ehkä aihetta on täällä jo käsiteltykin, mutta en viitsinyt lukea kaikkia 18:aa sivua ja etsiä vastausta sieltä. Reilun vuoden vanhalla autolla olen ajellut 10.5T koneella ja 48 dp rattailla ilman ongelmia. Nyt vaihdoin koneeksi 5.5T:n ja spurrista irtosi heti parin minuutin ajon jälkeen kolme hammasta. Onko autoon saatavissa kestävämpää 48 dp:n spurria vai pitääkö siirtyä mod1 rattaisiin?

Mod 1 tulee juurikin tarpeeseen kun tehoja nostetaan.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #542 : 05.02.15 - klo: 22.08 »
Jos 48 spurrista irtoaa hampaita, on hammasvälys pielessä, slipperi liian kireällä... Keskipukissa laakeripesä väljä... Tai spurrin ikä jo loppusuoralla.
Toki MOD 1 kestää enemmän ja varsinkin antaa anteeksi enemmän mikäli jotain on pielessä.

Poissa Candyman

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #543 : 05.02.15 - klo: 22.47 »
Tämä kysymys kuuluisi taas mahdollisesti sinne "hifistely" osastolle, mutta kun mahtavalla googlella ei vastausta tunnu löytyvän niin "kysyvä ei tieltä eksy"  :smiley:. Eli Durango kun tarjoaa nykyisin jo kolmea eri kovuutta o-renkaisiin, niin mikä on tämän kovuuden vaikutus iskareiden tai diffien tiiveyteen? Eli pehmeimmät (siniset S30) lienevät olla kitkaltaan suurimmat, mutta vastaavasti tiiveimmät. Kun taas kovimmat (kirkkaat S50) kitkaltaan pienimmät, mutta ovatko taas vastaavasti helpommin vuotavat? Vai meneekö aivan täysin metsään?? :laugh:

Kun smootheista diffeistä tai iskareista ei ole juurikaan iloa jos päästävät öljyn ulos nopeaan tahtiin :laugh:. Nyt molemmissa paikoillaan siniset o-renkaat voideltuna green slimellä ja pitävät kyllä öljyt kiitettävästi sisällään :smiley:
Itsellä juuri nuo kirkkaat S50 tiivisteet. Ainakaan omassa autossa ei ole tiivisteet vuotaneet ollenkaan ja kun jaksaa tehdä iskarit kunnolla niin juuri noilla tiivisteillä tulee tosi smoothit ja herkät iskarit eikä vuoda. Olen myös sinisillä ajanu, mutta en nyt muista miten toimivat, mutta kun jaksaa tehä iskarit kunnolla nii molemmilla tulee varmasti hyvät :azn:
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #544 : 06.02.15 - klo: 10.09 »
Hei, DESC410:n spurrista olisi kysymys. Ehkä aihetta on täällä jo käsiteltykin, mutta en viitsinyt lukea kaikkia 18:aa sivua ja etsiä vastausta sieltä. Reilun vuoden vanhalla autolla olen ajellut 10.5T koneella ja 48 dp rattailla ilman ongelmia. Nyt vaihdoin koneeksi 5.5T:n ja spurrista irtosi heti parin minuutin ajon jälkeen kolme hammasta. Onko autoon saatavissa kestävämpää 48 dp:n spurria vai pitääkö siirtyä mod1 rattaisiin?

Kannattaa huomioida, että jos siirryt mod1 spurriin ja pinjoneihin, niin suurin osa mod1 pinjoneista on tehty paksummalle 5mm akselille. Jos käytät tavallista 3.17mm akselilla olevaa mottia, niin tarvitset akselille soviteholkin.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Gerri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #545 : 08.02.15 - klo: 09.24 »
Nyt kun on Tiksissä ajettu SC Winter Cup III ohi, olisi kuva nähdä millaisilla setupeilla siellä kärjessä mentiin. Hienosti tuli kärki sijat taas Durangolle.
Team durango DESC410R, HPI Baja 5B Flux

Poissa Gerri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #546 : 04.03.15 - klo: 09.50 »
Ilmeisesti Max oli ainoa joka setuppeja pisti jakoon.
Aikalailla hiipunut muutenkin kirjoittelu täällä.
Team durango DESC410R, HPI Baja 5B Flux

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #547 : 05.03.15 - klo: 14.08 »
kaikki ajaa Maxin setupeilla :)

Yks ja sama setup läpivuoden. Kenties jousilla ja iskareilla pelataan pidon mukaan.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #548 : 05.03.15 - klo: 14.15 »
kaikki ajaa Maxin setupeilla :)

Yks ja sama setup läpivuoden. Kenties jousilla ja iskareilla pelataan pidon mukaan.

Paitsi iskarin paikat, öljyt, diffit, linkit, auraukset yms.😄
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #549 : 05.03.15 - klo: 15.20 »
kaikki ajaa Maxin setupeilla :)

Yks ja sama setup läpivuoden. Kenties jousilla ja iskareilla pelataan pidon mukaan.

Paitsi iskarin paikat, öljyt, diffit, linkit, auraukset yms.😄

Fuzzy setup.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #550 : 05.03.15 - klo: 16.50 »
Tikkurilan matolle on olemassa jo parempaa setuppia.

Katsotaan jos saisin aikaisiksi tässä parin päivän sisään tänne nähtäväksi.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #551 : 05.03.15 - klo: 17.09 »
Tikkurilan matolle on olemassa jo parempaa setuppia.

Katsotaan jos saisin aikaisiksi tässä parin päivän sisään tänne nähtäväksi.
d

👍
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #552 : 08.03.15 - klo: 14.07 »
Tässä on mun setup lappu. Tällä setupilla ehti tiksissä kolmanneksi ja 55/35 öljyt iskareihin ja 22mm maavara niin sama setup toimi myös Nokialla ja lappeenrannassa oikein hyvin.

En kaikkea osannut täyttää varmaan oikein joten saa kysyä lisätietoja jos tarvetta.
Team associated RC8B3.1

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #553 : 11.03.15 - klo: 12.30 »
Liian iso tiedosto ilmottelee kun yritän liitteen laittaa...

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #554 : 11.03.15 - klo: 15.05 »
Liian iso tiedosto ilmottelee kun yritän liitteen laittaa...

Dropbox?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #555 : 11.03.15 - klo: 15.07 »
Liian iso tiedosto ilmottelee kun yritän liitteen laittaa...

Dropbox?

Tai lappu noudettavissa palvelevasta rc-kaupasta😄
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Samyybo

  • Fullspeed RC
    • Profiili

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #557 : 11.03.15 - klo: 23.10 »
Uutta versiota pukkaa
http://www.team-durango.com/blog/2015/03/11/new-team-durango-vehicles-shipped-from-factory/

DESC10 ei ole uusi versio, vaan kokonaan uusi auto joka noudattelee rakenteeltaan uutta DEX8-kasikrossaria. Durango siirtyy siis lähemmäs Teknon designia, jossa nelkkucorri ja 8-krossari ovat samaa perua.

Tästä voisi tehdä ihan oman topiccinsa ja jatkaa keskustelua siellä (vaikkapa siitä oliko tämä oikea ratkaisu vai ei...)
Wacky Stack Racing Team

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #558 : 23.03.15 - klo: 14.17 »
Siihen loppui kisat Nokialla. Vähän jäi harmittamaan,kun tuli vikassa finaalissa keskeytys 2. sijalta suunnilleen erän puolessa välissä. :cry:

Kuitenkin takana oli jo C1 finaalin voitto. No onneksi ei sentään servo hajonnut.

Vähän näyttää ehkä lyhkäseltä tuo ruuvi tuossa servon varressa,en tiedä oliko siinä syy? Toki tulihan siinä jokin ajovirhe ennen hajoamistakin.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #559 : 23.03.15 - klo: 22.38 »
Sulla on aika viri Desc 😃. Onko tuossa servosaver paikalla?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #560 : 23.03.15 - klo: 23.02 »
Sulla on aika viri Desc 😃. Onko tuossa servosaver paikalla?
Onhan se  :grin:
Kyllä siinä saveri pitäisi olla paikalla. Näyttäisi siltä, että siihen olis tehty se steering mod ja saveri tuntuu olevan niinkun melkein lukossa. Inan juuri joustaa.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #561 : 24.03.15 - klo: 08.31 »
Mikä hyötyä tuosta modista on?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #562 : 24.03.15 - klo: 10.29 »
Mikä hyötyä tuosta modista on?
Kaikkihan nuo "viri" osat ovat olleet jo autossa, kun sen hommasin.
Ihan varma en ole, mutta olisiko tarkoitus saada ylimääräinen klappi pois ja samalla tarkempi ohjaus.

Joku enemmän tietävä voi korjata.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #563 : 24.03.15 - klo: 13.43 »
Ainoa käytännön ero että servosaveri siirtyy servosta ohjausvivustoon.

Saa myös hieman lisätilaa sähköille.

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #564 : 24.03.15 - klo: 14.07 »
Nyppäsin koko servon autosta irti ja huomasin, että tuo "servon linkki" liikkuu todella huonosti tuossa pivot pallossa. Eikös sen tarkoitus kuitenkin ole liikkua aika herkästi?
Onkos tuolla jotain käytännön merkitystä, kun tuossa linkissä on keskellä kolme ohutta prikkaa, kun manuaalissa näyttää olevan tuollainen muovinen shimmi siinä välissä, nyt on kuitenkin hieman lyhkäsempi kuin alkuperäinen?

Tuntuu siltä, että alkaa servo tulemaan tiensä päähän, kun ei enää keskitä kunnolla.
Onkos servoksi muita hyviä vaihtoehtoja, kuin nykyinen Savox 1258tg?

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #565 : 24.03.15 - klo: 14.51 »
Nyppäsin koko servon autosta irti ja huomasin, että tuo "servon linkki" liikkuu todella huonosti tuossa pivot pallossa. Eikös sen tarkoitus kuitenkin ole liikkua aika herkästi?
Onkos tuolla jotain käytännön merkitystä, kun tuossa linkissä on keskellä kolme ohutta prikkaa, kun manuaalissa näyttää olevan tuollainen muovinen shimmi siinä välissä, nyt on kuitenkin hieman lyhkäsempi kuin alkuperäinen?

Tuntuu siltä, että alkaa servo tulemaan tiensä päähän, kun ei enää keskitä kunnolla.
Onkos servoksi muita hyviä vaihtoehtoja, kuin nykyinen Savox 1258tg?

Liikkuuhan ohjaus muuten herkästi? Varmista myös, että ohjauksen pystyakselit on alapäästään kiinni. Jollain joskus alkuvuodesta Nokialla irtosi alapään ruuvi ja se oireili juurikin ohjauksen huonona keskittamisenä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #566 : 24.03.15 - klo: 15.04 »
Servon huono keskittäminen voi johtua myös rattaiden kulumisesta. (vaihdettavissa)

Mutta mikäli muuten alkaa olemaan jo vanha ja tosiaan tiensä päässä niin 1258 tai jopa 1256 vahvoja ja edullisia servoja.

Mikäli servolinkit ovat palloissa nahkeat, saat herkistettyä puristamalla linkinpäätä pallossa kiinni ollessaan.
Eli pistät linkin kiinni palloon ja puristelet sitä linkinpäätä pihdeillä palloa vasten.
Herkistyy mikäli homman tekee oikein.

Voi toki myös olla että jos sen linkin ruuvaa liian lyhyeksi niin linkkitanko painuu liian syvälle ja vääntää linkinpäätä soikioksi, tai jopa painautuu palloa vasten...


Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #567 : 24.03.15 - klo: 15.34 »
Nyppäsin koko servon autosta irti ja huomasin, että tuo "servon linkki" liikkuu todella huonosti tuossa pivot pallossa. Eikös sen tarkoitus kuitenkin ole liikkua aika herkästi?
Onkos tuolla jotain käytännön merkitystä, kun tuossa linkissä on keskellä kolme ohutta prikkaa, kun manuaalissa näyttää olevan tuollainen muovinen shimmi siinä välissä, nyt on kuitenkin hieman lyhkäsempi kuin alkuperäinen?

Tuntuu siltä, että alkaa servo tulemaan tiensä päähän, kun ei enää keskitä kunnolla.
Onkos servoksi muita hyviä vaihtoehtoja, kuin nykyinen Savox 1258tg?

Liikkuuhan ohjaus muuten herkästi? Varmista myös, että ohjauksen pystyakselit on alapäästään kiinni. Jollain joskus alkuvuodesta Nokialla irtosi alapään ruuvi ja se oireili juurikin ohjauksen huonona keskittamisenä.
Kyllä ohjaus muuten kokonaisuudessaan tuntuu aika herkältä. Kiinnitin vaan huomion tuohon linkkiin. Voihan se olla, ettei hirveästi vaikuta kokonaisuuteen.
Mutta täytyy yrittää sitä saada paremmaksi.

Pystyakselit olivat molemmat napakasti kiinni, joten tuskin johtuu niistä.

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC410R
« Vastaus #568 : 24.03.15 - klo: 15.38 »
Servon huono keskittäminen voi johtua myös rattaiden kulumisesta. (vaihdettavissa)

Mutta mikäli muuten alkaa olemaan jo vanha ja tosiaan tiensä päässä niin 1258 tai jopa 1256 vahvoja ja edullisia servoja.

Mikäli servolinkit ovat palloissa nahkeat, saat herkistettyä puristamalla linkinpäätä pallossa kiinni ollessaan.
Eli pistät linkin kiinni palloon ja puristelet sitä linkinpäätä pihdeillä palloa vasten.
Herkistyy mikäli homman tekee oikein.

Voi toki myös olla että jos sen linkin ruuvaa liian lyhyeksi niin linkkitanko painuu liian syvälle ja vääntää linkinpäätä soikioksi, tai jopa painautuu palloa vasten...
Täytyy katsoa muuttuuko servon toiminta paremmaksi ja sen jälkeen voisi vaikka vaihtaa ne rattaat, jos auttaisi. Muuten sitten uutta servoa.
Täytyy tutkia sitä servon linkkiä vielä tarkemmin. Tosiaan ne muoviosat vaihdoin jokin aikaa sitten niistä.

Edit. Servon linkki on saatu huomattavasti herkemmäksi. Hoken neuvot auttoivat.
« Viimeksi muokattu: 24.03.15 - klo: 22.36 kirjoittanut junnu_85 »

Poissa Juho31+

  • Fullspeed RC
    • Profiili
sähkö crossi gruisailija