Kirjoittaja Aihe: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)  (Luettu 17356 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #30 : 24.05.10 - klo: 20.26 »
Yhtään kehua en kuullut kenenkään suusta.
Vain negatiivista jokaiselta jonka kuulin radasta jotain mainitsevan.
Varikolla kuulin useampaan kertaan porukan toteevan että vaarallista on, kun auto meinas lentää varikkomuurin yli jne....
Finaaleissa mekaanikkojen tartti nousta varikon yli nostamaan kun nostajalla oli turhan pitkä matka paikalle, ja kun paikalle pääsi niin autoja tuli sieltä täältä eikä väliin uskaltanut mennä.
Keskinytpyt pois niin kaadot tuossa kohdassa lähes katoaa... Jos joku tekee ekassa hypyssä pienen virheen niin perässä tulevien ei tarvitse kärsiä kun menee koko rytmitys sekaisin... Kun ei ollut yksinkertaisesti matkaa missä väistää edessä kaatunutta...
jos väistit niin seuraava hyppy oli mahdoton ja taas jos et väistänyt niin joko säkällä pääsit ohi tai kolaroit katollaan olevaan.
Pelkkien hyppyreiden väliin ei nostajalla ollut asiaa kun autot tulivat ilmasta alastuloon ja taa samantien ilmaan... Kukaan ei pysty silloin varomaan nostajaa tai edessä olevaa autoa.

Viimeisestä hyppyristä näki monta kertaa jonkun lentäneen oikealta radan ohi...
Onneksi ei tällä kertaa niin pahasti että olisi varikolle lentänyt...
Mutta silti... Nostajalla ei ollut toivoakaan päästä radan toiselle puolelle vaarantamatta omaa turvallisuuttaan, kun ainoa väylä olisi ollut hyppyreiden välistä... eli varottavana hyppäävät autot ja varikolta tulevat joita ei nostopaikalta edes pysty näkemään.
Mekaanikot ryntäs nostamaan autoa takas pyörilleen tai sitten katsoja sattui menemään paikalle.

Sori vaan, mutta kisatilanteessa aivan liian altis ties mille kaikelle.... Ei turvallinen vaan joissain tilanteissa jopa mahdoton.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #31 : 24.05.10 - klo: 23.07 »
Kokemattoman kuskin tulee omaksua ne samat periaatteet kuin kokeneemankin kuskin, oli rata mikä tahansa. Edelleen se ajonopeus tulee sopeuttaa siihen, mihin rahkeet riittää eikä vaan painella menemään ja toivoa parasta. Sama ongelma on joka radalla; ne nostajat on siellä sangen heikossa asemassa ja tuhoa tulee, jos päättömästi peeloilee. Mutta se siitä.

En väittänyt että radan muutokset saivat varauksetonta suosiota, mutta ei sitä _kaikki_ kuskit totaalisesti teilanneetaan. Enemmistö lienee pitänyt vanhaa suoraa parempana, joten palautetta varmasti on saatu. Mielipidettä varmasti muokkasi eniten se, että radasta tuli kerralla huomattavasti haastavampi kun ei voi vaan kaasu pohjassa loikotaa menemään. Hoken ehdotus keskimmäisten nyppyjen poistamisesta on todella harkitsemisen arvoinen ja se myös antaa lisää vaihtoehtoja sen jälkimmäisen tuplan paikalle + varikolle ajo ja sieltä poistuminen olisi myös helpompi järjestää. Samaten lauantaina tuli varmasti kokemusta myös niistä nostajien paikoista ja sijoittumiesta. Nykyisellään parannettavaa varmaan jäi. Katsotaan mitä ratamestari/t asiasta sanovat :wink:

Mutta nyt ei kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä vai miten se meni..  :grin:

EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #32 : 25.05.10 - klo: 00.33 »
Kokemattoman kuskin tulee omaksua ne samat periaatteet kuin kokeneemankin kuskin, oli rata mikä tahansa. Edelleen se ajonopeus tulee sopeuttaa siihen, mihin rahkeet riittää eikä vaan painella menemään ja toivoa parasta. Sama ongelma on joka radalla; ne nostajat on siellä sangen heikossa asemassa ja tuhoa tulee, jos päättömästi peeloilee.

Nyt en puhukaan yhtään kokemattomista kuskeista, vaan puhun nimenomaan siitä mikä mättää kun pistetään 12 kuskia PM finaaleihin.

Kuskit kun on hyvin tasaväkisiä ja mennään peräkanaa niin sillon nämä kaikki korostuu entisestään.
Suoraansanottuna sillä ei ole tipankaan merkitystä osaako joku aloitteleva kuski hypätä kyseiset hypyt vai ei. Siinähän treenaa.
Kyllä noi hypyt osas hypätä parilla kokeilulla.
Se kun vaan on ongelmana että kun joku tekee virheen tai nimenomaan väännetään tiukkaa kisaa ja ajetaan kylki kyljessä, mitä siinä tapahtuu.
Hipaisuja jotka johtaa siihen että toinen menettää sekuntitolkulla aikaa koska ei voi hypätä hyppyriä yli, kun ei kiihdytysmatkaa yksinkertaisesti ole... tai pahimmillaan pieni hipasu joka johtaa siihen että toinen autoista hyppää varikolle suoraan jonkun tankkaajan kupoliin.

Ihan oikeesti muut radat eivät ole lähelläkään yhtä pahoja nostajille kuin turku tällähetkellä.
Uskokaa pois.
Katsokaa ja oikeesti miettikää.
Kaikilla muilla radoilla pääset juoksemaan radan yli... Pääset kaatokohdan viereen seisomatta radalla jne.
Turussa oli pari paikkaa missä et vaan voi mennä seisomaan esim ison pöydän viereen missä aina kaadettiin.
Siinä olis suoraansanottuna typerää seistä ja odottaa millon napsahtaa.
Ja taas kun 80% kaadoista jotka menin nostamaan, auto kaatui puupöydällä sinne pääsuoran puoleiselle reunalle.
Sieltä myös yllättävän moni hyppi.
Kun siitä meni autoa nostamaan niin karkuun et päässy.

Ja koska kyseisen pöydän edessä on todella kapea väli mihin pitää osua niin kukaan ei pysty siinä välissä korjaamaan pientä virhettä.
Eli johti siihen että lähes jokainen veti toivotaan toivotaan tyylillä katsoen mihin arpaonni osui.

Tuosta ison pöydän siirtämisestä karvan pidemmälle puhui nimenomaan minun korviin kuullen ainoastaan hyvin kokeneet kuskit.

Pääsuoran hyppyreiden vaarallisuudesta ja edellä kuvaamistani mahdottomuuksista samoiten vain kokeneita kuskeja.

Lähes jokaisen suusta kuului että olishan ne muuten hyvät, mutta on väärässä paikassa... keskinypyt turhat... Pitkä pöytä liian lähellä edellistä alastuloa.

Kokeilkaa ihmeessä... Ja varsinkin miettikää koko paletti nostajan turvallisuuden kantilta + nimenomaan kun joku toinen kaataa eteen... pystytkö mitenkään väistämään vai menetätkö selvästi aikaa sen takia että joku toinen tekee virheen edellä, mutta kun ei ole pientäkään suoranpätkää ennen hyppyä niin et voi väistää ja vielä selvittää hyppyä...

Poissa Loffe_

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #33 : 25.05.10 - klo: 08.00 »
*HOKE* puhut asiaa!
Olen täysin samaa mieltä.
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui ajamaan autoni yli.
Ja se siitä nousufinaalista.  :embarrassed:
-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #34 : 25.05.10 - klo: 08.42 »
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui ajamaan autoni yli.

...ja tämähän ei ole mitenkään mahdollista muilla radoilla tai muissa kisoissa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #35 : 25.05.10 - klo: 09.38 »
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui
ajamaan autoni yli.
...ja tämähän ei ole mitenkään mahdollista muilla radoilla tai muissa kisoissa.
Pääsuorat pois ja mikkihiirtä tilalle, että saadaan vauhdit alas, jottei autot hajoa kolareissa :)
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo: 09.45 kirjoittanut pOINTER »
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #36 : 25.05.10 - klo: 10.38 »
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui ajamaan autoni yli.

...ja tämähän ei ole mitenkään mahdollista muilla radoilla tai muissa kisoissa.

On...

Etkö Jeppe ymmärrä mikä noissa hypyissä ihan oikeesti on pielessä??
Se minkä jo pari kertaa selitin.

Jos haluaa edetä kovaa, on vain täysin pakko jatkaa suoraa linjaa ja toivoa ettei osu edellä olevaan autoon... KUN EI OLE TILAA VÄISTÄÄ!!!!!!!
Sama koskee nostajaa...
KUN EI OLE KUSKEILLA TILAA TEHDÄ PIENINTÄKÄÄN VÄISTÖLIIKETTÄ NIIN HE JATKAA HYPPYKOMPLEKSEJEN YLITTÄMISTÄ KAMIKAZE TYYLIIN KOSKA MUUTEN MENETÄT PALJON SEKUNTEJA!!!!!

Kyllä tekin huomaatte mikä radassa tällähetkellä mättää jos ihan oikeesti avaatte silmät ja rupeette puolueettomasti asiaa miettimään.

Ylivoimaisesti suurin osa kuskeista suoraansanottuna haukkui radan.

Mainitsemillani asioilla saatte varmasti radasta enemmän kuskejen mieleen ja myös TURVALLISEMMAN!!!!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #37 : 25.05.10 - klo: 11.00 »
Mä en ota mitään kantaa hyppyreihin, niiden toimivuuteen tai niiden sijaintiin, se ei ole minun rooli tässä sopassa. Otan kantaa tähän miten täällä asioita ilmaistaan.

Mihinkään ei ole absoluuttista totuutta, niinkuin sinä HOKE annat aina ymmärtää. Mielipide on kuin penaalireikä - jokaisella on ainakin yksi.

Nyt selkeä viesti on ollut että kaikilla muilla suomen radoilla on kaikki asiat hyvin mutta Turussa on kaikki päin penaalia. Kukaan ei ole sanonut että Turussa ei asian eteen tehtäisi mitään. Täällä asiaa ei haluta puida suuremmissa määrin ennen päätöksiä koska siitä ei tule kuin pahaa mieltä ja pelkkää negatiivista palautetta, suoraan sanottuna kiusantekoa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Loffe_

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #38 : 25.05.10 - klo: 11.07 »
Kyllä minua ottaa pattiin kun nostajat eivät pääse nostamaan autoja vaarallisista paikoista.
Itselläni meni auto rikki kun nostaja ei päässyt nostamaan.
Ja yhden auton itsekkin ajoin hajalle, kun auto oli vaarallisessa paikassa ja nostaja ei sitä sieltä uskaltanut nostaa.
Nostopaikat oli pikkasen huonosti miehitettynä muutenkin! Oli välillä 4-5 nostopaikkaa tyhjänä, mikä aiheuttaa lisää ongelmia. Tulee kasoja kun yksi auto seisoo katollaan sekuntti tolkulla.
Ei näin!
Nostopaikat voisi muutenkin olla niin että nostaja ei peittäisi jotain kohtaa radasta, ei niitä mutkia ihan lihasmuistilla voi ajaa. Itse ainakin tarvitsen katsekontaktin autooni että se pysyy ladulla.
Ja se että mekkarit joutuu juoksemaan varikolta pääsuoralle nostamaan lentävien autojen sekaan, kun nostajat ei näe tai viitsi nostaa autoja jotka siellä makaa katollaan.

Muutamalla pikku muutoksella rata olisi todella hyvä, mutta nyt se on vaarallinen nostajille ja turhan tiuhaan hyppyjä "pääsuoralla" ja ennen isoa puupöytää voisi olla isompi väli(esim. 1m lisää!).

Tämä on palautetta ja ei tästä pidä ottaa nokkiinsa, muutos ehdotuksia kannattaa miettiä ja ehkä jopa toteuttaa.
-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #39 : 25.05.10 - klo: 11.36 »
voisi olla aloittelijallekin huomattavasti helpompi kun niitä keskimmäisiä loikkia ei olisi siinä. Helpompi olisi selvitä "pääsuoran" läpi ilman kaatoja. Saisi intoa touhuun kun saisi niitä ehjiä kierroksia. Muuten en ota kantaa asiaan kun en mistään mitään tiedäkään. Kokeneemmat tekee päätökset ja minä ajan rataa kuin rataa. 
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #40 : 25.05.10 - klo: 12.17 »
Palaan vielä omalta osaltani koko kisapäivään...

1. Kisailmoitus laitettiin hyvissä ajoin joten kaikilla halukkailla oli hyvin aikaa sopia aikataulunsa tahojensa mukaan.
2. Kisat lähestyy ja nettiin vuotaa kuvia radasta.
3. Alkaa radan rankka arvostelu ilman oikeanlaista argumentointia.
4. Kisapäivää edeltävän iltana jopa klo 22 jälkeen tulee peruutuksia
5. Aikataulut ja muut suunnitelmat tehty alkuperäisen osallistujalistan mukaan, hieman jopa liian tiukaksi
6. Kisapäivänä huomataan että on paljon "no show" osallistujia. (Katso kohta 3.)
7. Kisäpäivän aikana joudutaan jatkuvasti "komentamaan" nostajia radan varteen ja muutenkin aivan tolkuttomasti kerjäämään kisaajia jotta saadaan hommaa eteenpäin.

Tästä johtuen kisapäivän ongelmat korostuivat. Itse ainakin olen toistaiseksi laittanut pisteen kaikenlaiselle kerhokisatoiminnalle. Koska osa kisaajista...
a) ...eivät välitä mitä ympärillä tapahtuu, eivät näe sitä merkitystä miksi säännöt ja yleisest toimintatavat ovat luotu.
b) ...tulevat ja menevät ihan oman päänsä mukaan, osallistuu jos huvitta.
c) ...rikkovat sääntöjä sekä ajaessaan että yleisesti. (Näin ainakin kaksi erittäin härskiä oikaisua alkuerissä)

Nostoon liittyvät ongelmat johtuivat pääsääntöisesti tästä, ei radasta tai sen hyppyreistä.

Tähän vielä päälle poimintoja aiheeseen liittyen...

1) "Turun rata rikkoo autoja, mennyt enemmän osia kuin koko viimekaudella yhteensä"

Täysin kukkua koko lause. Tässä kohtaa pitää opastaa kuskia, jos auto on särkynyt kolarissa on kyse joko toisesta kuskista tai molemmista.

2) "Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki"

Täysin kukkua koko lause. Hyppyrit pystyi ajamaan monella tavalla, rikkomatta autoa. Tässäkin on kyse vain kuljettajan arviokyvystä.

3) "Nostopaikat olivat huonot ja vaaralliset"

Nostaja voi harkintakykynsä mukaan sijoittua radalla mielestään turvalliselle paikalle, merkillä osoitetaan nostoaluetta, jos nyt edes viitsii tulla nostoa suorittamaan.
(Muistan jopa että eräässä kilpailussa käytettiin jotain ihme lippusysteemiä kun oli niin vakea hyppyri)

Annan painoarvoa enemmän sellaisille kommenteilla jossa on taustalla muutakin kokemusta kuin radan kiertäminen.

Tähän vielä päälle se että on niin hienoa kun meitä täälläpäin pidetään täysin tyhjäpäinä ja sitten sitä oikein rautalangalla valistetaan täällä foorumilla.

...Tähän voisin vielä lisätä sen metsävertauksen...

Kilpailu koostuu kolmesta kulminaatiopisteestä
- Kilpailun mahdollistava organisaatio
- Kilpalijat
- Säännöt

Se mikä näissä yleensä mättää on tuo kilpailijat ja niiden toiminta!!!
Jos tämä osasto ei toimi ei säännöt ja kilpaluorganisaatio voi mitään.

PS: Kauhavalla, Jyväskylässä, Salossa, Vantaalla ja Tampereella on täsmälleen samanlaisia ongelmia.

Itse vielä voisin lisätä tähän henkilökohtaisen kommenttini:
Itse tykkää radoista joissa on pääsuora korokkeen edessä ts. menee korokkeen editse päästä päähän, jonka laidalla varikko.
Tämä kommentti sekä kilpailijan että järjestäjän näkökulmin sanottuna.

!Peace!






« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo: 12.20 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #41 : 25.05.10 - klo: 14.07 »

(Muistan jopa että eräässä kilpailussa käytettiin jotain ihme lippusysteemiä kun oli niin vakea hyppyri)


Minä tunnustan, että kehitin "ihme lippusysteemin" = autourheilussa käytetty keltainen lippu. Tarkoittaa yleensä: hiljennä vauhtia ja ohittaminen kielletty.
Ihmelippusysteemiä Lavangossa käytettiin nostajan turvaamiseen ja sen lipun aikana kaksoishyppyrissä hyppääminen oli kielletty.
Edellisessä kisassa olin nostamassa ko paikassa ja kun auto tuli takaapäin ja meni n 4,5 cm ohi korvasta. Olin juuri pistänyt auton matkaan ja nousin ylös. Silloin tuli mieleen ,että kenenkään ei ole terveellistä saada 3,5kg tavaraa takaraivoon 60kmh.

Tätä saa käyttää vapaasti muillakin radoilla. Suosittelen silloin kun on "pimee" ja vaarallinen nostopaikka.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #42 : 25.05.10 - klo: 14.42 »
Joo... Ja nythän ei edelleenkään puhuta PM kisoista missä tällaista on nähty...

Ja mikä tärkeintä.

Epäkohta huomattiin ja jo seuraavassa kisassa rata oli MUUTETTU!!!!!!!!!!

Siinä esimerkki kuinka tehdään virheitä ja OTETAAN PALAUTE VASTAAN JA KORJATAAN TILANNE!!!

Lisäyksenä vielä että tuo lippu tuli välittömästi kun radan epäkohta huomioitiin.
Eli heti aamusta lähtien.
Palaute kuultiin ja välittömästi toimittiin.
Valitettavasti savesta rakennettua hyppyriä ei ollut mahdollista kyseisten kisojen aikana turvalliseksi muokata, joten otettiin hätäratkaisu käyttöön ja samalla oli jo päätetty että hyppyri muutetaan välittömästi kisojen jälkeen.
Ei yhtäkään vastalausetta, muihin ratoihin vertailua, kuskejen syyttelyä jne...
Se rakennettiin rakentajien mielestä hyväksi, mutta heti kun todettiin vaaralliseksi niin toimittiin...


Tosin... Ennen kyseisiä kisoja olin sanonut tuosta hyppyristä, eikä minua meinattu ottaa kuuleviin korviin... sillon kyllä sanottiin "eihän ole... ei tarvii kaataa jne"
Sanoin jo ennen kisoja että lippu tarvitaan.
Sanoin myös kisojen aikana että lippumies seisoo liian kaukana hyppyristä.
Okei... eipä kuunneltu taaskaan, kunnes läheltäpiti tilanteita sattui ja jopa pari osumaa...
Kuski kun ei ehtinyt reagoimaan kun lippu oli 5 metriä ennen hyppyriä... ohitit lipun niin et enää nähnyt lippua kun keskityit jo ilmalentoon.
No siirty sekin lippumies sitten päivän päätteeks...

Parempi sentään että siinävaiheessa reagoitiin ja pyrittiin tilanne korjaamaan mahdollisimman hyvin.
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo: 20.17 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #43 : 25.05.10 - klo: 14.49 »
Jospa HOKE sitten laskee montako kisaa Turun radalla on tänä kesänä ajettu...

Kyllä kaikki palaute on luettu...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #44 : 25.05.10 - klo: 15.23 »
Miksi vastaanlaittavainen asenne joka näkyy jokaisessa viestissä.

Saa aikalailla sen kuvan että palautetta ei oteta vastaan eikä ainakaan hommalle tehdä mitään, kun ei nähdä ongelmaa.

Täällä päässä mielenkiintonen kuunnella moninkertasten mestareiden ja muidenkin kommentteja radasta.
Ei lasten korviin sopivia.

Mikäli radalle tehdään selkeitä muutoksia niin hyvä.
Mikäli rata pysyy sellaisena kun nyt on niin PM kisojen jälkeen suomalaiset eivät ole ainoita jotka radasta pitää suurta negatiivista mekkalaa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #45 : 25.05.10 - klo: 15.31 »

Nostoon liittyvät ongelmat johtuivat pääsääntöisesti tästä, ei radasta tai sen hyppyreistä.
2) "Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki"

Täysin kukkua koko lause. Hyppyrit pystyi ajamaan monella tavalla, rikkomatta autoa. Tässäkin on kyse vain kuljettajan arviokyvystä.

3) "Nostopaikat olivat huonot ja vaaralliset"

Nostaja voi harkintakykynsä mukaan sijoittua radalla mielestään turvalliselle paikalle, merkillä osoitetaan nostoaluetta, jos nyt edes viitsii tulla nostoa suorittamaan.

Annan painoarvoa enemmän sellaisille kommenteilla jossa on taustalla muutakin kokemusta kuin radan kiertäminen.

Tähän vielä päälle se että on niin hienoa kun meitä täälläpäin pidetään täysin tyhjäpäinä ja sitten sitä oikein rautalangalla valistetaan täällä foorumilla.


Nostoissa olleet ongelmat jotka johtui siitä ettei nostajaa ollut, ei liity mitenkään siihen mitä olen puhunut.
Ne johtui ainoastan siitä että radan kaatokohtiin oli vaikea päästä ja varsinkin jopa vaarallista, koska et voinut kipaista radan yli, vaan jouduit pysähtymään keskelle rataa ja toivomaan että pääset takaisin ilman että joku tulee kintuille.
(aivan suoraan nostajien suusta tulleita kommentteja)

Hyppyrit voi ajaa rikkomatta autoa...
Ainut vain että kuten olen sanonut jo pariin kertaan niin jos joku tekee virheen edellä, tai nostaja menee radalle niin perässä tuleva ei voi enää loikkia hyppyjä niinkuin se on nopeinta.
Ei yksinkertaisesti pysty väistämään edessä olevaa ja vielä suorittamaan hyppyjä edes kohtalaisesti.
(nähtiin monta kertaa kisan aikana)

Itse nostopaikkojen vaarallisuudesta en ole puhunut, vaan ne kohdat mihin auto yleensä aina kaatui näissä hyppyreissä, ovat vaaralliset.
Sekaan ei pääse kun autoja tulee ilmassa ja singahtelee vähän minnesattuu jos yrittävät väistää.
Ja tämä johtuu jo edellämainitusta, eli hyppyjen välissä ei ole pientäkään pätkää missä pystyis edessä olevan vaaran väistämään ja vielä suorittamaan hyppyriä kisatilanteessa edes jotenkuten aikaa ihmeemmin menettämättä.
Pääsuoran keskipatteihin jos joku kaato niin nostaja ei päässyt nostamaan edes niin nopeasti kuin varikolta mekaanikko.
Ja nimenomaan pääsuoran viimeinen loikka jos meni oikealta ohi niin nostaja ei päässyt (jos edes näki auton sinne lentäneen) paikalle kuin hyppyjen välistä ja tällöin ei pystynyt mitenkään näkemään tuleeko varikolta auto vai ei.
Mekaanikot ryntäs kyseiseen paikkaan kaikkien muiden  varikolla olevien välistä.
Moneen kertaan nähtiin tämäkin.

Ihmettelen kyllä että ketkä on tyhjäpäinä pitäneet...
Kommentteja radasta on annettu, mutta sieltä suunnalta takaisin tulleet kommentit ovat olleet lähinnä sitä että ollaan tyhjäpäitä kun ei tajuta että rata olis nyt hyvä eikä tartte muutoksia...
Kyllä tarvii ja ihan varmasti sen tiedätte itsekin.

Kuskejen (ja vaarallisissa paikoissa nostaneiden kommentteja)

- ****** PM rata mitä olen koskaan nähnyt
- Ihan kiva rata muuten, mutta isojen kisojen ratana ei toimi
- Vaarallista yrittää päästä nostamaan ja kun pääset niin pois et meinaa päästä ilman kepardin notkeutta
- Neppisrata... ei suoraa missään
- ***** taas meinas tulla auto varikolle... kivet silmillä tää on oikeesti vaarallista
- hypyt heittää miten millonkin
- Onneks ei tullu ulkolaisia... ne olis haukkunu radan aivan lyttyyn
- Ei hyvä
- Ei *******
-
-

+ hmmm... oota niin mietin
+ hypyt ihan kivoja, kun rata on tyhjänä, mutta....
+ saishan tosta hyvän ku muokkaa


Vielä sitten tarkennuksena tuosta painoarvosta.
Sanoinhan senkin jo edellä että itse nostin jokaisen alkuerän toisessa näistä pahoista paikoista...
Läheltäpiti ja loikkia sai...
Varikolla pyrähdin autoja nostamaan kun ei nostaja päässyt paikalle.
Mistähän siis tuo kommentti juontaa että annetaan painoarvoa kommenteille jossa on muutakin kokemusta kuin radalla kiertäminen.
Nimenomaan ON molemmista kokemus... Kumpikaan ei ollut herkullinen kokemus...
Hyvä jos yhdenkään ei paikallisen mielestä


Kilpailijoiden toiminta ja sääntöjen noudattamaninen ei vaikuta mitenkään radan vaarallisiin tai heikkoihin kohtiin.

Jokaisella luettelemallasi radalla EI ole samanlaisia ongelmia.
Vantaalla pääset jokaisessa radan kohdassa juoksemaan radan yli toiselle puolelle Turussa et voi pöytähyppyrin toiselle puolelle loikata... vaarana on suoralle tulevat autot...
Pääsuoralla olevien hyppyreiden toiselle puolelle et myöskään pääse, koska esteenä on varikko.
Sinun on siis aina vain mentävä radalle ja palattava samaa reittiä takaisin... tai odotettava sonta jäykkänä radan reunassa kun autot joko ohittaa sinut tai hyppää kohti.
Nämä muodostaa sen että nimenomaan nostajan ei ole turvallista mennä pikaisesti nostamaan, koska karkuun et sen jälkeen pääse.
Jos pääset radan yli juoksemaan niin siinä pystyt auton kippaamaan renkailleen ja jatkamaan matkaasi radan yli odottelemaan millon on turvallista palata radan yli nostopaikalle...

Ja oli nyt muilla radoilla sitten mitä tahansa epäkohtia niin niillä ei järjestetä varsinkaan tänävuonna PM kisoja.
Ne epäkohdat korjataan ennen seuraavia PM kapinoita jotka tulee aikasintaan 4 vuoden päästä taas tähän maahan.



Niinjoo...
Ennen kisoja sanottiin että ajakaa ensin ja kommentoikaa sitten.
No ajettu on... nostettu on... mekattu on.

Silti kommenteista saa jollain tavoin ainakin sellaisella fiiliksellä vastakommenttia että hieman hernettä meinais mennä nenään kun ei porukan kommentit muuttuneetkaan ajamisen jälkeen.

Paikanpäällä ei radasta voinut/viitsinyt tulla kommentoimaan, koska olisi häirinnyt jo muutenkin kiireisiä kavereita jotka itse ajoivat ja järkkäsivät kisoja.
Palkintojenjaon jälkeen ei myöskään voinut, koska porukka katos hyvinkin nopeesti.
Pääkaupunkiseutulaiset taas viimeisenä... olis voinu mietteitä vaihdella, mutta eipä ollut kenen kanssa vaihtelua olis harrastanu.
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo: 20.22 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #46 : 25.05.10 - klo: 21.13 »
voisi olla aloittelijallekin huomattavasti helpompi kun niitä keskimmäisiä loikkia ei olisi siinä. Helpompi olisi selvitä "pääsuoran" läpi ilman kaatoja. Saisi intoa touhuun kun saisi niitä ehjiä kierroksia. Muuten en ota kantaa asiaan kun en mistään mitään tiedäkään. Kokeneemmat tekee päätökset ja minä ajan rataa kuin rataa. 

Meinas jäädä hieno kommentti huomaamatta.

Tässä... näettekö?????

"saisi intoa touhuun"

Tarkoittaa lisää harrastajia... lisää maksavia asiakkaita... lisää talkoolaisia jne jne jne.

Jos rata kiristää kokeneenkin kuskin hermoja niin siinä äkkiä jää aloittelevan harrastus alkumetreille.

Kokeneet kiristää hammasta kun ei voi kunnolla ajaa kisaa, kun menettää sijoituksen sen takia että joutuu väistämään katollaan olevaa autoa, eikä tämän takia yksinkertaisesti pysty enää selvittämään hyppyä.
Näin homma ei ole muilla radoilla.
Muilla radoilla pystyt väistämään ja selvittämään hypyn...

Jo ennen kisoja oli mainintaa mitä kävi espoossa...
Kuskeja katos romahdusmaisesti...
Rata muokattiin sellaiseksi että se on helppo selvittää kaatamatta... hypyt lyhyenä hypäten et menetä sekuntitolkulla aikaa... ainoastaan maksimi puoli sekuntia per läppi.
Silti se nopeen läpin ajaminen ja kaveria kovempaa ajaminen oli erittäin vaikeaa ja jyvät eroteltiin akanoista.
Mutta... Rata oli erittäin hyvä kuskin tasoon katsomatta...
Autot eivät hajonneet pienen virheen tai hyppyrin ylityksen yrittämisen takia.
Kuskit nautti ajaa, nostajilla vähemmän hommia... Nostaminen oli helppoa ja turvallista.

Rata missä nautti nimenomaan aloittelija sekä kokenutkin kuski.

Nyt on rata mistä ei nauti edes moninkertainen PM voittaja... ei liiemmin moninkertainen SM voittajakaan...


Ja hieman aiheesta ohi lipsuen... Artsin kanssa täysin samaa mieltä kun tänään höpistiin...
Kauhava on suomen paras KILPA rata.
Jonossa tai vierekkäin ajaminen ei aiheuttanut kenellekään vaaratilannetta, toisen edessä tekemä virhe oli helppo kiertää...
Kuskit ajo nättiä linjaa peräkanaa ja kuskista otettiin mittaa ajamalla, eikä millään erämies selviytymistaidoilla jossa tarvitaan jo paljon tuuriakin.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #47 : 25.05.10 - klo: 21.20 »
Ihan vaan pikku vinkki  :wink: oliko tämmöistä "Nillitys" rumbaa Kauhavan jälkeen ?? Jos täällä on ollut jo monta kenen mielestä Turun radassa on jotain vikaa... ÖÖ onkohan siinä jotain vikaa... Ei varmaan jos mä oon sen tehnyt.. Siinä ei voi olla vikaa.... Herätys !! Nielkää ylpeys ja korjatkaa rata niin saatte radalle käyttäjiä ja sitä myöden kerholle rahaa.. Mulle tietysti ihan sama mitä teette ei hetkauta mun elämää mitenkään.. Jos rata on tossa kunnossa niin en ole tulossa Turkuun ajamaan...
-Henry Mort

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #48 : 25.05.10 - klo: 21.36 »
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:

1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.

2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista. 
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #49 : 25.05.10 - klo: 21.43 »
Milloin nuo PM kisat olisi tarkoitus järjestää?

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #50 : 25.05.10 - klo: 21.46 »
Syyskuussa
The

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #51 : 25.05.10 - klo: 21.48 »
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:

1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.

2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista. 

+1

Hyppyrykelmä oli muuten hyvä ilmavine hyppyineen, mutta väärässä kohdassa rataa.
Siirtäkää pöytäkomplikaatio takasuoralle sen pikku tuplan tilalle. Ja sitten
pöytäkomplikaation tilalle toi hyppykomplikaatio mutta riittävällä etäisyydellä
ne pikkunypykät ja iso hyppyri.
The

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #52 : 25.05.10 - klo: 22.36 »
Lopettakaa se ininä taas täällä netissä.

Ei niitä kisajärkkäreitä oo oikeesti liikaa.

Kiitos Turkuun että edes pitivät kisat. Radassa on varmasti parannettavaa ja eiköhän rataryhmä tee asialle jotain. Sitä varten siellä oli kisat nyt että löytävät huonot kohdat, uskoisin näin.

Jose laittoi asiallisesti mielipiteitään miten radasta saisi paremman.
+ 1 sille ja wimmulle

Ja älkää arvostelko täällä muitten rataa, jos ei meiän omaa rataakaan olla saatu edes jyrättyä.




Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:

1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.

2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista. 

+1

Hyppyrykelmä oli muuten hyvä ilmavine hyppyineen, mutta väärässä kohdassa rataa.
Siirtäkää pöytäkomplikaatio takasuoralle sen pikku tuplan tilalle. Ja sitten
pöytäkomplikaation tilalle toi hyppykomplikaatio mutta riittävällä etäisyydellä
ne pikkunypykät ja iso hyppyri.
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #53 : 25.05.10 - klo: 22.50 »
Lainaus
Meinas jäädä hieno kommentti huomaamatta.

Tässä... näettekö?????

"saisi intoa touhuun"

Tarkoittaa lisää harrastajia... lisää maksavia asiakkaita... lisää talkoolaisia jne jne jne.

Jos rata kiristää kokeneenkin kuskin hermoja niin siinä äkkiä jää aloittelevan harrastus alkumetreille.

Kokeneet kiristää hammasta kun ei voi kunnolla ajaa kisaa, kun menettää sijoituksen sen takia että joutuu väistämään katollaan olevaa autoa, eikä tämän takia yksinkertaisesti pysty enää selvittämään hyppyä.
Näin homma ei ole muilla radoilla.
Muilla radoilla pystyt väistämään ja selvittämään hypyn...

Jo ennen kisoja oli mainintaa mitä kävi espoossa...
Kuskeja katos romahdusmaisesti...
Rata muokattiin sellaiseksi että se on helppo selvittää kaatamatta... hypyt lyhyenä hypäten et menetä sekuntitolkulla aikaa... ainoastaan maksimi puoli sekuntia per läppi.
Silti se nopeen läpin ajaminen ja kaveria kovempaa ajaminen oli erittäin vaikeaa ja jyvät eroteltiin akanoista.
Mutta... Rata oli erittäin hyvä kuskin tasoon katsomatta...
Autot eivät hajonneet pienen virheen tai hyppyrin ylityksen yrittämisen takia.
Kuskit nautti ajaa, nostajilla vähemmän hommia... Nostaminen oli helppoa ja turvallista.

Rata missä nautti nimenomaan aloittelija sekä kokenutkin kuski.

Nyt on rata mistä ei nauti edes moninkertainen PM voittaja... ei liiemmin moninkertainen SM voittajakaan...


Ja hieman aiheesta ohi lipsuen... Artsin kanssa täysin samaa mieltä kun tänään höpistiin...
Kauhava on suomen paras KILPA rata.
Jonossa tai vierekkäin ajaminen ei aiheuttanut kenellekään vaaratilannetta, toisen edessä tekemä virhe oli helppo kiertää...
Kuskit ajo nättiä linjaa peräkanaa ja kuskista otettiin mittaa ajamalla, eikä millään erämies selviytymistaidoilla jossa tarvitaan jo paljon tuuriakin.

Turha ratsastaa meikän kommenteilla, kun olet tuolle vi**uilu linjalle lähtenyt. Sinä haukuit joka ikisen pompun radassa, ja minä vain tuon yhden. et vain taida osata ajaa niistä muista :grin: taidat olla aikamoinen itkupilli. Kauhava on paras... No kiva kun kerroit tässä topicissa. Jos toi ei ole Vi**uilua niin mikä. Täällä ei kukaan ole valittanut että rata olisi niin huono kuin sinä annat ymmärtää.

Lainaus
Ihan vaan pikku vinkki  wink oliko tämmöistä "Nillitys" rumbaa Kauhavan jälkeen ?? Jos täällä on ollut jo monta kenen mielestä Turun radassa on jotain vikaa... ÖÖ onkohan siinä jotain vikaa... Ei varmaan jos mä oon sen tehnyt.. Siinä ei voi olla vikaa.... Herätys !! Nielkää ylpeys ja korjatkaa rata niin saatte radalle käyttäjiä ja sitä myöden kerholle rahaa.. Mulle tietysti ihan sama mitä teette ei hetkauta mun elämää mitenkään.. Jos rata on tossa kunnossa niin en ole tulossa Turkuun ajamaan...

Onko joku väittänyt ettei me aiottaisi korjata tuota rataa? Se ehkä onnistuu ilmankin, että siitä erikseen herroille ilmoitetaan. Ja tämä aloittelija ei tasan tarkkaan tule ainakaan pääkaupunkiseudulle ajamaan. Radat on varmaan ihan jees, mutta kuskit taitaa olla vähän itteensä täynnä.

Lainaus
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:

1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.

2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista.

Näin annetaan palautetta. Wink Wink.

Lainaus
Lopettakaa se ininä taas täällä netissä.

Ei niitä kisajärkkäreitä oo oikeesti liikaa.

Kiitos Turkuun että edes pitivät kisat. Radassa on varmasti parannettavaa ja eiköhän rataryhmä tee asialle jotain. Sitä varten siellä oli kisat nyt että löytävät huonot kohdat, uskoisin näin.

Jose laittoi asiallisesti mielipiteitään miten radasta saisi paremman.
+ 1 sille ja wimmulle

Ja älkää arvostelko täällä muitten rataa, jos ei meiän omaa rataakaan olla saatu edes jyrättyä.

LOL. hyvä te. näyttäis sinne joku ihan järkeväkin tyyppi eksynyt. PISTE.

T: aloitteleva kuljettaja joka on kyllästynyt tähän peen jauhamiseen.
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo: 22.54 kirjoittanut jannes28 »
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #54 : 25.05.10 - klo: 23.26 »
Turha ratsastaa meikän kommenteilla, kun olet tuolle vi**uilu linjalle lähtenyt. Sinä haukuit joka ikisen pompun radassa, ja minä vain tuon yhden. et vain taida osata ajaa niistä muista :grin: taidat olla aikamoinen itkupilli. Kauhava on paras... No kiva kun kerroit tässä topicissa. Jos toi ei ole Vi**uilua niin mikä. Täällä ei kukaan ole valittanut että rata olisi niin huono kuin sinä annat ymmärtää.

ööö...

En ole tippaakaan tuittuillut... ymmärrät kyllä pahemman kerran väärin jos niin luulet.
Mitä tulee tuohon ajamisen osaamiseen niin kyllä ajaa osasin.
Kuten senkin olen moneen kertaan sanonut niin kiva niistä oli ajaa.
Se ei niissä hypyissä mätä.
Pienet epäkohdat jotka tekee hypyistä jopa vaarallisen nostajille ja varikkotiimille...
Niistä olen puhunut.

Ja täällä päässä porukka on valittanut että rata on huonompi kuin olen antanut ymmärtää.

Laput pois silmiltä ja vähemmän hermojen kiristelyä jooko?

Olen ainoastaan puhunut mitkä kohdat radassa tekee niistä vaarallisia ja jopa hieman perustellutkin miksi.
Tosin asenne on ollutkin sitten puhtaasti sitä että turhasta on kitisty, jopa ilman omakohtaista kokemusta jne.

Ainoa syy miks minä olen yhtäkään viestiä kirjoittanut on että radasta saataisiin vielä parempi.
Hyvä jos radan rakentajat ovat nämä epäkohdat sisäistäneet ja haluavat ne korjata.
Tähänmennessä vaan on näyttänyt siltä että radassahan ei ole mitään vikaa... Siinä ei ole mitään nostajille vaarallisia kohtia jne.

Ei kannata lähteä tuolle puhtaasti provosoivalle suunpieksentä linjalle.... ei sitä täällä muutkaan harrasta.

Onko joku väittänyt ettei me aiottaisi korjata tuota rataa? Se ehkä onnistuu ilmankin, että siitä erikseen herroille ilmoitetaan. Ja tämä aloittelija ei tasan tarkkaan tule ainakaan pääkaupunkiseudulle ajamaan. Radat on varmaan ihan jees, mutta kuskit taitaa olla vähän itteensä täynnä.

Eipä ole sellaista kuvaa tullut että radalle mitään tehtäisiin.
Vain puhtaasti vastaväitteitä jne selittelyä kuinka rata on hyvä mutta porukka rikkoo sääntöjä ym asiaan liittymätöntä.
Täällä kuskit eivät ole itseään täynnä...
Täällä otetaan palaute vastaan ja osataan keskustella ilman turhaa nenäherneilyä.
Kannattais tutustua ennenkuin henkilökohtaiselle linjalle yhtään lähtee.

Täällä kommentoineet sentään tuntee toisensa jo muutaman vuoden ajalta ja on samoilla lauteilla saunottu.

Se myös tiedetään että vaikka täällä ASIOISTA puhutaan niin ihan yhtälailla kavereita ollaan.

Siks varmaan kommentointihalukin on korkea kun haluaa "jeesata" kavereita että saadaan suomeen taas semmoset PM kisat että kuullaan palautetta parhaista PM kisoista... kuten on tähänkin mennessä saatu aina suomen kisoista kuulla.
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo: 23.36 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #55 : 25.05.10 - klo: 23.57 »
ei se hoke tarkoita sitä ettei mitään epäkohtia ole huomattu tai ettei niille tehdä mitään jos siitä ei sulle ole ilmoitettu. Peräänkuuluttaisin nyt vaan sitten tulemaan talkoisiin kun sellaiset järjestetään.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #56 : 26.05.10 - klo: 00.03 »
Et vieläkään ymmärtänyt mitä sanoin.

Ei sillä ole väliä että ilmoitetaanko niistä vaan sillä että niistä vängätään vastaan jne.

Jos palautetta annetaan ja kyseisiin asioihin on jo paneuduttu niin eikö oikea tapa vastata ole silloin "kyseiset kohteet ovat jo huomion alla... tai jotain vastaavaa"
Jos puhutaan kuinka hypyissä ei ole mitään vikaa vaan kuskit rikkoo sääntöjä, nostajia liian vähän jne niin se nyt kyllä antaa aivan suoraan ymmärtää että kyseisiin kohtiin ei paneuduta koska ne nähdään hyviksi...
Vaikka kisoissa en kuullut kenenkään suusta oikeasti muuta kuin negatiivisia kommentteja ja nimenomaan puhetta kuinka vaarallista on mennä nostamaan jne.
Turkuun asti en valitettavasti pääse talkoilemaan... turhan kallista reissata persaukisena.
Muuten mielelläni tulisinkin.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #57 : 26.05.10 - klo: 08.25 »
Jos puhutaan kuinka hypyissä ei ole mitään vikaa vaan kuskit rikkoo sääntöjä, nostajia liian vähän jne niin se nyt kyllä antaa aivan suoraan ymmärtää että kyseisiin kohtiin ei paneuduta koska ne nähdään hyviksi...

Muistan joskus jonkun herran kirjoittaneen jotenkin näin: "Älkää lukeko rivien välistä kun siellä rivien välissä ei ole mitään".

Jos HOKE ei huomannut niin tämän omalta osalta olen kommentoinut koko kisapäivää. Itselläni jäi fiilis että kerhokisoille ei ole tilausta saati järjestäjiä.

Omalta osaltani kävin kisaa edeltävänä tiistaina katsomassa aiemman kirjoittelun perusteella mikä tilanne siellä radalla on. Tämän jälkeen kerroin radan puuhamiehille että kisapäivästä ei tule helppo. Vastaus oli että näillä mennään ja nämä hyppyrit testataan.

Toiseksi miksi Turku olisi jotenkin tilivelvollinen ilmoittamaan täällä mitä me radallamme puuhataan. Eihän UAU:kaan asioitaan täällä levittele uudesta ratahankkeestaan, tosin helppo arvata miksi...

Me ollaan Akin kanssa toisinaan puhuttu että jyrkkälä näyttää kaatopaikalta...   viimeaikojen kirjoitusten mukaan Jyrkkälässä taitaa olla melko paljon niitä kaatopaikkoja ja vielä vaarallisiakin...

En ole vängännyt missään asiassa vastaan, olen vain nostanut esiin toisen näkökulman. Ne asiat jotka on pelkää puhdasta jaskapuhetta olen nostanut esille, asioiden vääristely ei johda muuhun kuin harrastajien kaikkoamiseen.

"Elämä on kuin vessapaperi: Joskus se pyyhkii hyvin, joskus taas ei."
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #58 : 26.05.10 - klo: 11.52 »
Jeppe hyvä.

En lukenut rivien välistä.
Sinähän sanoit ettei nämä ongelmat johtuneet radasta vaan täysin muusta.

Ihan itse sen sanoit ilman rivienvälistä tulkintaa.

Kukaan ei ole sanonutkaan että pitäis mitenkään tilivelvollinen olla.

Kuten jälleen edellä selitin niin jos sanotaan ettei radassa ole vikaa niin sillonhan se tarkottaa ettei siinä nähdä mitään vikaa... eikövain???

Ja jos halutaan ettei radasta sen enempää väännetä ja porukka käy omia mielipiteitään radasta heittämässä niin voin antaa siihen vinkin millä siitä pääsee...
Kommentoimalla heti että radan epäkohdat otettu huomioon ja niihin paneudutaan.

Kannattaa kokeilla... auttaa oikeesti  :wink:

Käys vilkasemassa mitä olet kirjoittanut ja mihin olen vastaillut.
Huomaat että en ole yhteenkään rivienvälin takertunut.
"nostopaikat vaarallisia"
No se mitä porukka on nostopaikan vaarallisuudesta puhunut, ei ole tarkoittanut sitä kohtaa missä seistään tai istutaan kun ei tekemistä ole, vaan sitä kohtaa mihin auto kaatuu ja minne joutuu mennä loikkimaan ja väistelemään lenteleviä autoja.
Sillon ei olla puhuttu kukkua.

"Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki."
Joo... jos joku on noin sanonut ja tuota kirjaimellisesti tarkoittanut niin se on kukkua.
Itse olen jatkuvasti puhunut siitä mikä hypyissä on kisatilanteessa huonoa.
Yksi mokaa edellä... ei ole tilaa väistää, vaan joudut yksinkertaisesti tiputtamaan vauhdin, todella pieneksi... et pysty kiihdyttämään edessä olevan hypyn yli jne.
Tätä näki usein kuinka auto lötköttää selällään keskellä rataa... nostaja ei pääse paikalle koska autoja pomppii molemminpuolin.
Porukka hidasti... jotku törmäs... ja nekin jotka sattu paletin ohi pääsemään, eivät pystyneet ylittämään viimeistä hyppyä...
Menettää siis paljon ja ihan vain sen takia että joku toinen on mokannut tai nostaja on tekemässä duuniaan.
Hyppyrikompleksin onnistuminen toi hyötyä sekunteja.
Siksi porukka yrittää vaikka väkisin yli, joten nimenomaan nostaja ei pääse sekaan kun porukka ei sääliä tunne vaan yrittää vaikka väkisin.
Ja se armoton puristus tulee varmasti vain korostumaan PM:issä.

Asioita ei ole vääristelty täältä suunnalta ainakaan.
Sillon ei ole luettu perusteluja ja ymmärretty mitä tarkoitetaan jos noin sanotaan.
No näköjään kun viitataan edelleen siihen kukun puhumiseen, vaikka nuo kukkupuheet ovatkin eri asioita mistä minä ja pari muutakin on puhunut.

Eikä nyt tehdä mitään johtopäätöksiä siitä miksi UAU ratahankkeesta ei ole mitään julkista ollut.
Täysin eri asia, eikä siellä ole vielä mitään sellaista ollutkaan mistä mitään keskustelua oikein aikasiks saiskaan.
Se kun on lähinnä ollut "vääntöä" siitä minkälainen alue saadaan ja kaavotuksen piirtämistä.
Täysin eri asia kuin radan tekeminen, joten täysin turha viittaus.
Tästäkin asiasta pidetään tänään tiedotustilaisuus ja siitäkin on ihan julkisesti reilu viikko sitten ilmoitettu.
Tervetuloa lavankoon kuuntelemaan mikä on nyt tilanne.
Tai ihan kuinka vaan... kyllä täältäpäin asiat kerrotaan sitten kun ne tiedetään... eiköpähän tänään.
Tilivelvollisia ei olla... silti ihan infona ne tullaan kertomaan jotta harrastajilla olis kiva tietää missä mennään, eikä herätä turhaa keskustelua.

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« Vastaus #59 : 26.05.10 - klo: 15.49 »


Toiseksi miksi Turku olisi jotenkin tilivelvollinen ilmoittamaan täällä mitä me radallamme puuhataan. Eihän UAU:kaan asioitaan täällä levittele uudesta ratahankkeestaan, tosin helppo arvata miksi...


UAU:n pa-jaoksen puolesta ratahankkeesta olisi kerrottu jo aikaa sitten enemmän. Mutta kun on olemassa taho jonka alueella UAU on vuokralla ja joka pyörittää pikkasen isompaa hanketta kuin PA-radat niin silloin emme voi alkaa kertomaan asioista ennenkuin siihen saadaan lupa.
Tänään pidämme tiedoitustilaisuuden koskien PA-ratojen hanketta. Ja tästä on myös
aluetta hallinnoiva taho tietoinen. Infoa tulee Lavangon polttomoottorirata topicciin
tilaisuuden jälkeen.

The