Nostoon liittyvät ongelmat johtuivat pääsääntöisesti tästä, ei radasta tai sen hyppyreistä.
2) "Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki"
Täysin kukkua koko lause. Hyppyrit pystyi ajamaan monella tavalla, rikkomatta autoa. Tässäkin on kyse vain kuljettajan arviokyvystä.
3) "Nostopaikat olivat huonot ja vaaralliset"
Nostaja voi harkintakykynsä mukaan sijoittua radalla mielestään turvalliselle paikalle, merkillä osoitetaan nostoaluetta, jos nyt edes viitsii tulla nostoa suorittamaan.
Annan painoarvoa enemmän sellaisille kommenteilla jossa on taustalla muutakin kokemusta kuin radan kiertäminen.
Tähän vielä päälle se että on niin hienoa kun meitä täälläpäin pidetään täysin tyhjäpäinä ja sitten sitä oikein rautalangalla valistetaan täällä foorumilla.
Nostoissa olleet ongelmat jotka johtui siitä ettei nostajaa ollut, ei liity mitenkään siihen mitä olen puhunut.
Ne johtui ainoastan siitä että radan kaatokohtiin oli vaikea päästä ja varsinkin jopa vaarallista, koska et voinut kipaista radan yli, vaan jouduit pysähtymään keskelle rataa ja toivomaan että pääset takaisin ilman että joku tulee kintuille.
(aivan suoraan nostajien suusta tulleita kommentteja)
Hyppyrit voi ajaa rikkomatta autoa...
Ainut vain että kuten olen sanonut jo pariin kertaan niin jos joku tekee virheen edellä, tai nostaja menee radalle niin perässä tuleva ei voi enää loikkia hyppyjä niinkuin se on nopeinta.
Ei yksinkertaisesti pysty väistämään edessä olevaa ja vielä suorittamaan hyppyjä edes kohtalaisesti.
(nähtiin monta kertaa kisan aikana)
Itse nostopaikkojen vaarallisuudesta en ole puhunut, vaan ne kohdat mihin auto yleensä aina kaatui näissä hyppyreissä, ovat vaaralliset.
Sekaan ei pääse kun autoja tulee ilmassa ja singahtelee vähän minnesattuu jos yrittävät väistää.
Ja tämä johtuu jo edellämainitusta, eli hyppyjen välissä ei ole pientäkään pätkää missä pystyis edessä olevan vaaran väistämään ja vielä suorittamaan hyppyriä kisatilanteessa edes jotenkuten aikaa ihmeemmin menettämättä.
Pääsuoran keskipatteihin jos joku kaato niin nostaja ei päässyt nostamaan edes niin nopeasti kuin varikolta mekaanikko.
Ja nimenomaan pääsuoran viimeinen loikka jos meni oikealta ohi niin nostaja ei päässyt (jos edes näki auton sinne lentäneen) paikalle kuin hyppyjen välistä ja tällöin ei pystynyt mitenkään näkemään tuleeko varikolta auto vai ei.
Mekaanikot ryntäs kyseiseen paikkaan kaikkien muiden varikolla olevien välistä.
Moneen kertaan nähtiin tämäkin.
Ihmettelen kyllä että ketkä on tyhjäpäinä pitäneet...
Kommentteja radasta on annettu, mutta sieltä suunnalta takaisin tulleet kommentit ovat olleet lähinnä sitä että ollaan tyhjäpäitä kun ei tajuta että rata olis nyt hyvä eikä tartte muutoksia...
Kyllä tarvii ja ihan varmasti sen tiedätte itsekin.
Kuskejen (ja vaarallisissa paikoissa nostaneiden kommentteja)
- ****** PM rata mitä olen koskaan nähnyt
- Ihan kiva rata muuten, mutta isojen kisojen ratana ei toimi
- Vaarallista yrittää päästä nostamaan ja kun pääset niin pois et meinaa päästä ilman kepardin notkeutta
- Neppisrata... ei suoraa missään
- ***** taas meinas tulla auto varikolle... kivet silmillä tää on oikeesti vaarallista
- hypyt heittää miten millonkin
- Onneks ei tullu ulkolaisia... ne olis haukkunu radan aivan lyttyyn
- Ei hyvä
- Ei *******
-
-
+ hmmm... oota niin mietin
+ hypyt ihan kivoja, kun rata on tyhjänä, mutta....
+ saishan tosta hyvän ku muokkaa
Vielä sitten tarkennuksena tuosta painoarvosta.
Sanoinhan senkin jo edellä että itse nostin jokaisen alkuerän toisessa näistä pahoista paikoista...
Läheltäpiti ja loikkia sai...
Varikolla pyrähdin autoja nostamaan kun ei nostaja päässyt paikalle.
Mistähän siis tuo kommentti juontaa että annetaan painoarvoa kommenteille jossa on muutakin kokemusta kuin radalla kiertäminen.
Nimenomaan ON molemmista kokemus... Kumpikaan ei ollut herkullinen kokemus...
Hyvä jos yhdenkään ei paikallisen mielestä
Kilpailijoiden toiminta ja sääntöjen noudattamaninen ei vaikuta mitenkään radan vaarallisiin tai heikkoihin kohtiin.
Jokaisella luettelemallasi radalla EI ole samanlaisia ongelmia.
Vantaalla pääset jokaisessa radan kohdassa juoksemaan radan yli toiselle puolelle Turussa et voi pöytähyppyrin toiselle puolelle loikata... vaarana on suoralle tulevat autot...
Pääsuoralla olevien hyppyreiden toiselle puolelle et myöskään pääse, koska esteenä on varikko.
Sinun on siis aina vain mentävä radalle ja palattava samaa reittiä takaisin... tai odotettava sonta jäykkänä radan reunassa kun autot joko ohittaa sinut tai hyppää kohti.
Nämä muodostaa sen että nimenomaan nostajan ei ole turvallista mennä pikaisesti nostamaan, koska karkuun et sen jälkeen pääse.
Jos pääset radan yli juoksemaan niin siinä pystyt auton kippaamaan renkailleen ja jatkamaan matkaasi radan yli odottelemaan millon on turvallista palata radan yli nostopaikalle...
Ja oli nyt muilla radoilla sitten mitä tahansa epäkohtia niin niillä ei järjestetä varsinkaan tänävuonna PM kisoja.
Ne epäkohdat korjataan ennen seuraavia PM kapinoita jotka tulee aikasintaan 4 vuoden päästä taas tähän maahan.
Niinjoo...
Ennen kisoja sanottiin että ajakaa ensin ja kommentoikaa sitten.
No ajettu on... nostettu on... mekattu on.
Silti kommenteista saa jollain tavoin ainakin sellaisella fiiliksellä vastakommenttia että hieman hernettä meinais mennä nenään kun ei porukan kommentit muuttuneetkaan ajamisen jälkeen.
Paikanpäällä ei radasta voinut/viitsinyt tulla kommentoimaan, koska olisi häirinnyt jo muutenkin kiireisiä kavereita jotka itse ajoivat ja järkkäsivät kisoja.
Palkintojenjaon jälkeen ei myöskään voinut, koska porukka katos hyvinkin nopeesti.
Pääkaupunkiseutulaiset taas viimeisenä... olis voinu mietteitä vaihdella, mutta eipä ollut kenen kanssa vaihtelua olis harrastanu.