Äänestys

Mielipiteesi rengassäännöstä Mäntsälän kisan perusteella?

1. CS-27
12 (26.7%)
2. LRP
11 (24.4%)
3. Orion
16 (35.6%)
4. Ei mielipidettä
6 (13.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 26.10.03 - klo: 12.13

Kirjoittaja Aihe: MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT  (Luettu 9962 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 24.10.03 - klo: 23.43 »
Kisat eivät ole vielä alkaneetkaan, mutta jälkipelitopicci on jo pystyssä - yhtä tehokasta toimintaa kuin kisajärjestelytkin, tämäniltaisen käynnin perusteella: hieno rata ja videotykit varikon puolella ja katsomolle. Kaikki vaikuttaa viimeisen päälle valmistellulta.

Tuleepahan kisojen kisa! TS-10:n A-finaaliin on tyrkyllä niin paljon huippukuskeja, että tuskin koskaan aikaisemmin. Kuten jo varikolla ounasteltiin, B-finaali tulee näkemään useamman lievästi pettyneen kilpailijan - mutta siitä onkin nyt tulossa tasokkaampi kuin milloinkaan ennen.

Huomenna tähän aikaan tiedämme, miten kävi...

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #1 : 25.10.03 - klo: 21.07 »
Noniin, nyt on kotiuduttu. Maisemakin oli vähän muuttunut aamusta kun kisojen jälkeen asteltiin ulos.
Rata oli hyvin tehty ja videotykeistä oli hyvä katsella meneillään olevien erien sijoituksia.

+ Paljon kuskeja
+ Rata & videotykit
+ Pitzatilaus
+ Ei pahempia viivästyksiä (lukuunottamatta viimeisiä eriä)
+ Dj Crister...Harvemmin on kisoissa mitään väliaika musiikkia parantamassa tunnelmaa.

- Ainoa miinus on, että niitä ei tule nyt yhtään mieleen.

Onnea Leinolle ja Panulle !

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #2 : 25.10.03 - klo: 21.28 »
Kisathan olivat järjestelyiltään suorastaan lllloistavat ! :)
Loppupuolen viivästyskään ei johtunut järjestäjistä, vaan aiheuttaja löytyyy ihan muualta.
Miinusta tulee vain radan tapahtumista... :(
-Pekka

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #3 : 25.10.03 - klo: 21.34 »
Jeps. Ensimmäinen kisa, ei mitenkään paras lopputulos, mutta kuitenkin hyvä mieli jäi kisasta.

Onnea Panulle ja Teemulle multakin!

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #4 : 25.10.03 - klo: 22.22 »
Majoitus, ja sen huipputunnelma oli reissun paras anti.
Kisat järjestelty suht ok, aikataulu liian löysä ja pizzoja sai taas odottaa n+3 tuntia liikaa. Radan teippaukset osittain olivat vähän niin ja näin, mutta korjailtiin koko ajan parempaan suuntaan.
Tasoa kyllä kisassa piisasi, LRP renkaat eivät vaan ehkä silti ole mikään huippuratkaisu  :roll:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #5 : 25.10.03 - klo: 22.41 »
Kisat ovat ohi hyvällä fiiliksellä.

+kiitokset Mäntsäläläisille hyvistä kisoista.
+Oma ajo meni hyvin, muutamaa kömmähdystä lukuunottamatta
+VesaK:n valokuva SlideShow! :D
+rata


-Vauriot: rikkoontunut vetoakseli vikassa finaalisaa.
-oma moka oli, kun en kerennyt puhdistamaan auto ollenkaan enne ko. kilpailua. Meno oli todella "tahmeaa"

Yhtään miinusta ei voi laittaa järjestäjien piikkiin!

Tahtoo lisää samanlaisia kisoja! Koskas on muuten seuraavat "isot" kisat?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #6 : 25.10.03 - klo: 23.57 »
Kiitos Ollille, Tiinalle ja kaikille Mäntsälän MiniRacing-hepuille erittäin onnistuneista kisoista! Kaikki oli funtsittu valmiiksi ja toteutettu mallikkaasti.
Kahden vuoden kokemuksen perusteella olisin valmis suitsuttamaan Mäntsälän Kapinat yhdeksi vuoden huipputapahtumista. Ovathan kisaajat selvästi ottaneet sen sellaiseksi.

Ottakaa muut kisajärjestäjät mallia julkisuustyöstä: seinällä näimme kopion hyvästä rc-jutusta, joka oli ollut paikallislehdessä kahta päivää aikaisemmin, ja sen lisäksi paikalle saapui toimittaja, joka teki jutun itse kisoista.

Erityisesti on syytä nostaa hattua rengaskokeilulle. Kun asiaa vähänkin ajattelee, ymmärtää, että se oli rohkea veto. Kiitoksen ansaitsevat tietenkin myös kaikki osanottajat, jotka lähtivät mukaan tähän kokeiluun.
Itse olisin, juniorin kokemuksen kautta, valmis ottamaan LRP:n renkaaksi CS-27:n rinnalle tässä ja nyt.

-----

Tässä yhteydessä tuntuu lähes asiattomalta puuttua mihinkään, mikä ei olisi onnistunut. Mutta koska olen sen linjan ottanut, että myös ne asiat tuodaan esiin, joissa on parantamisen varaa, olisi väärin, ellen nytkin tekisi niin.


Miinus tilannekuulutuksille.
Useimmiten ne olivat riittäviä, mutta eivät aina. Ensimmäinen kuulutus neljä minuutin kohdalla ja tilannetieto silloin ainoastaan kolmesta kärkiautosta, ja seuraavaksi jo tieto, että kaikki autot ovat saapuneet maaliin ja tulostieto vain kolmen ensimmäisen auton osalta - se oli heikkoa työskentelyä. Näin tapahtui ainakin TS-C 2. finaalinerän kohdalla.
Radan varrella notkuvat saivat toki tiedot videotykin avulla, mutta myös kilpailijat tarvitsevat tilannetietoja! Myös sijoilla 4-10 ajaneet olivat tiettävästi maksaneet täyden osallistumismaksun  :wink:


Miinus tuomarityöskentelylle.
En ole yleensä tuomarityöskentelyä arvioinut, koska tiedän sen paljon vaikeammaksi, mitä kilpailijat itse olettavat. Nyt kuitenkin pari asiaa.

1. Juniori hälppäsi peräkosketuksella edellämenijän pieneen piruettiin, ja jäi odottamaan, että tämä pääsee jälleen jatkamaan ennen häntä, kuten on opetettu. Silti hän tienasi siitä stopparin.
Tämä on mitättömän pieni asia, mahtuu tuomareiden normaaleiden harhalaukauksien rajoihin ja menee vitsinä, mutta kerroinpa kuitenkin.

2. TJ-A:n kolmannen finaalierän myöhästyttäminen jonkin muun kuin tähän erään kuuluvan protestiasian vuoksi oli suuri kömmähdys. Autot seisoivat kauan lähtöruuduissa odottamassa.

3. TS-A:n viimeisen finaalin Tuhma-Teppo-fobia kehittyi käsittämättömäksi.
- jos rangaistuksen saanut kilpailija ei tule heti kärsimään rangaistustaan, siitä ei tuomarin pitäisi vielä polttaa hihojaan. Säännöt kaiketi sallivat sen, että rangaistus on tultava suorittamaan kolmen kierroksen sisällä, kuten tapahtuikin.

- yhden kilpailijan, joka ei edes ajanut kärjen tuntumassa,  joutuminen silmätikuksi muiden erätapahtumien kustannuksella, on ilmiö, jonka yläpuolella tuomaritoiminnan pitäisi olla. Kuulutusten sävyssä oli latausta, jota niissä ei pitäisi olla.

- tuomarin kiinnittäessä huomionsa yhteen ainoaan jossakin keskivaiheilla ajavaan autoon, heiltä jäi huomiotta kärjen tapahtumat, jotka puhuttivat kaikkia muita erän jälkeen. En osaa sanoa, olisiko niiden osalta ehkä ollut aihetta jopa vakavaankin puuttumiseen, sen arvioiminen olisi ollut nimenomaan tuomareiden tehtävä. Mutta he olivat tilanteesta ulkona kuin lumiukot, koska seurasivat silmä tarkkana omaa kohdettaan. Varsin heikko suoritus.

Edit: Muotoiluja + 1 hymiö

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #7 : 26.10.03 - klo: 01.09 »
Kisat ohi, erinomaisen hyvällä mielin, kaluston jälkihuolto jatkuu umpiväsyneenä!

Miksikö hyvä mieli?

+ loistavat järjestelyt
+ loistava kilpailupaikka, niin radan osalta, kuin varikonkin
+ tallaiselle "vanhalle parralle" sopiva kilpailun aikataulu ( kauempaa tulleille kenties liian väljä)
+ yleensä tunnelma kilpailupaikalla
+ jälleen hyvää onnea varikkonaapurien suhteen ( erityismaininta, aina herrasmiesmäisesti käyttäytyvalle, ja hyvää huumoria viljelevälle, paikkakunnan omalle "pojalle", TOMIlle ! ( se nimmari jäi "julkkikselta" saamatta ) :lol:
 
Harmi, että Hänellä oli vuorostaan paljon epäonnea !

+ ensimmäisen kerran allekirjoittanut pystyi tarjoamaan tiimin ykköskuskille, niin ajettavuuden, kuin kulkevuuden suhteen, miltei täydellisen auton ( kuljettaja luotti autoon täysin, ja se näkyi )

- samaan asiaan liittyvänä, kuljettajan "hurmiossa" näkynyt, kokemattomuus ja maltti, kaipaa vielä "hiomista" ( tuomarit onneksi kouluttivat, asiaankuuluvasti oikealle, "kaidalle" polulle )

Kyllä olisi helppo päättää uudelleen osallistumisesta !
Vaikka keväin, syksyin !

Kiitos järjestäjille, koko tiimimme puolesta!

Onnea voittajille!!!

Kiitos!
Erkille, Simolle, Ollille ja Jassulle moottorien huoltoon, ja vinkkeihin liittyen!

Kiitos Juholle!
Poimin Asso-Talkista erään "kullanarvoisen" vihjeen jousituksen säädöstä !

Auton käyttäytymiseen liittynyt ongelma ratkesi edellisenä iltana, tosin siihen piti uhrata oma kerhoilta. Kyllä kannatti!
Kuljettaja sai kuitenkin levätä seuraavaa päivää varten.
Kuljettaja oli valittanut auton kääntyvän eri tavalla toiseen ja toiseen suuntaan.
Mikä mielenkiintoisinta, eräs kaikkien tuntema Christer, sanoi viikkoa aikaisemmin, Mäntsälän harjoituksissa saman, katsottuaan ajoa pari kierrosta.

Olin sanaton!

Niin, se ongelma oli: Käytettynä ostetun auton, toisen takaiskarin alakiinnitys silmukka, oli kiertämättä pohjaan (n. 4-5 mm.)

Että sellaista!

Vaikka olen "raivoisasti" ajanut yhtenäisen rengassäännön luomiseksi TS:ään, ja TJ:in.
Eräänä "pontimena" säästösyyt, joita en ole halunnut tarkemmin perustella.

Olen valmis perumaan muutoksen TJ:n osalta!

Miksikö?

Viikko sitten lauantaina, eräs "nuorukainen" tuli Mäntsälän harjoituksissa sanomaan: "Ihan hyvin "stanuissa", voitaisiin ajaa 27:lla!"

Hän perusteli asian näin:

" Näillä renkailla ei pääsisi hyötymään ne, joilla on mahdollisuus hankkia ne parhaiten "kulkevat" moottorit !"

"Ajotaito ratkaisisi enemmän!"

Viikon mietittyäni, olen tullut samaan tulokseen!

PS. Olimme tänään varikkonaapureita ko. nuorukaisen kanssa, siitäkin syystä meni hyvin!

TS:n osalta, muutos on varmaankin tarpeen, mutta siitähän onkin  muutosehdotus tehty!

PS. Huomasin taannoin, että: Tiimimme "ykköskuski" sai harjoitella kesällä, Euroopanmestaruuden uusineen kuljettajan , Pohjoismaiden Mestaruuden voittaneen kuljettajan ja Suomenmestaruuden voittaneen kuljettajan -kanssa !

Ei nyt sentään yhtäaikaa, oli Heidän meno senverran "huimaa"!

Kyllä on joutunut paljon muokkaamaan, mutta sellaista se on kun väsyneenä........
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #8 : 26.10.03 - klo: 09.18 »
Kisat on käyty ja ne olivat erittäin hyvät. Oli todella mukavaa ajaa tuon tyyppistä rataa, vaikka itse otin varmaan koko päivän aikana eniten mollia, joten alkuerät menivät täysin penkin alle. Mutta oli ihan mukavaa, kun pääsi pärräilee ja pitää hauskaa ihan rentona D-Finaalissa :)  Aikataulu oli ehkäpä hieman väljä tai se tuntui väljältä. Johtuu varmaan suuresta kilpailiamäärästä joka on hyvä asia.

Kait niitä risuja ja ruusuja pitäisi antaa.
+Järjestelyt
+Rata
+Pizza tilaus (tosin tuli vähän myöhässä)
+Video tykit (Kiitos taitaa kuulua Rytsylle)

-Kuulutus varikolle

Onnittelut Panulle ja Teemulle hienoista ajoista
LRP / Power-Racing

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #9 : 26.10.03 - klo: 09.56 »
Kiitos Mäntsälä Mini Racingille hienoista kisoista! B-finaalipaikka ei jäänyt yhtään harmittamaan koska kisaan osallistui melkein kaikki huiput - A-finaali oli todella kovatasoinen ja B:ssäkin riitti vauhtia.

Mäntsälän kisaradan kova pito ei välttämättä ollut paras paikka LRP:n renkaiden testaukseen, pitoa kun tuntui olevan liikaa. Treeneissä (heikommalla pidolla) hyvin toimineet renkaat ei ainakaan kovalla kisapidolla tuntuneet erinomaisen "ajettavilta". Lisäksi paras pito lähti renkaista aika nopeasti. Renkaan insertti ei ainakaan minulta saa myönteistä kommettia  :wink:

CS27 on hyvä valinta SM-sarjaan kesäksi ja Kuusankosken talvikisaa varten, mutta muista kisoista en mene takuuseen. Turussa ja Laukaalla viime keväänä CS22:llakin oli liukasta. Toivottavasti Riihimäelle saadaan riittävä pito CS27 renkaita varten.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #10 : 26.10.03 - klo: 10.42 »
Heuli, hyvä, etä laitoit kommentin renkaista, perusteltujen kera. Nyt olisi tärkeätä, että mahdollisimman moni tekisi niin.

Huhuja tosin liikkui, että renkaiden "testaus ja säännön harkinta" onkin pelkkää teatteria. Vaikka niin olisikin, olemme nyt testanneet isolla joukolla uuden rengastyypin tosi tilantessa, ja olisi arvokasta saada "suurten massojen" käsitys siitä.

-----------------

Tuloslistaa katsellessani palautui mieleen joitakin ajosuorituksia ja tapahtumia:

- Arin B-finaalin voitto oli kisan jysäys! Loistavat, varmat ajosuoritukset! Hyvä!

- Viljamin ja Jarnon kaksintaistelu toisessa finaalierässään oli yksi parhaista näkemistäni kaksintaisteluista. Viljami ajoi takaa-ajajana todella hienosti, eikä sortunut hätäisiin ohitusyrityksiin, mikä olisi ehkä koitunut toisen tai molempien kohtaloksi. Lopulta hän pääsi ohi puhtaalla mutkaohituksella, josta sain napattua kuvankin. Taitavat ajosuoritukset molemmilta!

- Vastaava tilanne oli Petellä ja Markolla, mutta siinä kävi niin kuin usein käy: Markon tekemä ohitus oli puhdas, mutta autot koskettivat ja Pete putosi pirueteissaan monta sijaa, olikohan peräti kärkipaikalta jonnekin 4-5:ksi.

- Samankaltainen tilanne myös Jessellä ja Panulla. Tiukassa kärkipaikkakisassa Panu pääsi Jessestä ohi, mutta Jesse tuli erilaisen ajolinjansa vuoksi samasta mutkasta ulos paljon suuremmalla nopeudella - osui Panun perään, sai stopparin ja menetti pelin.

- Matilla kävi tosi huono mäihä: kolmesta finaalierästä kaksi päättyi trabeleihin, akun liittimen irtoamiseen ja pinionin irtoamiseen. Tiedän, miltä se tuntuu: "Miksi juuri kisojen finaaleissa!"

- Ja pieni toive TS-konkareille: kun nuoremmat junnut kehittyvät ja nousevat TS-luokkaan, ja ajavat teitä nopeammin, antakaa niille aika-ajoissa tietä. Vaikka se miestä syökin  :wink:
Takapuskurissa roikottaminen kierrostolkulla on raukkamaista.

Paljon muitakin yksilö- ja kaksilosuorituksia, tapahtumia, dramatiikkaa osui itse kunkin kohdalle. Kertokaa ihmeessä, sitä varten nämä jälkipelit aukaistaan!

Edit: Kijroitusvirheitä

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #11 : 26.10.03 - klo: 10.49 »
No, nyt on kisat käyty. Hienot kisat oli, ja fiilis oli erittäin hyvä, vaikka suoritus jäikin pois toivotusta, hymyssä sun palttiin kotii( tosin puhelimen hukkuminen latistaa tunelmaa, eli jos joku on sattumalta löytänyt 6610 merkissen nokian puhelimen missä on harmaan vaaleat kuoret, saa ottaa yhteyttä YV:llä ta S-postilla :cry: ) Mielestäni parhaita kisoja joissa olen käynyt! Rata oli parempi kuin viime vuonna ja perjantaina rata valmistui aikataulussa, ja kerkesi reenaamaan vähäsen.... :P

+++ todella hyvä fiilis!+++
+rata
+majoitus
+musikki mestari christer
+aikatauli piti, melkein aina oltiin 1-3 minuuttia edellä, paitsi vikassa TJ finaalissa
+pizza tilaus
+videotykki tulos taulut varikolla, pysy tapahtumissa mukan vaikka ei nähnyt

-kuulustus varikolle
-omat mokat alkuerissä....
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa jallu

  • Jäsen
    • Profiili
kisa
« Vastaus #12 : 26.10.03 - klo: 10.57 »
Kiitoksia vain hyvin järjestetyistä kilpailuista :D

Majoitus saunoineen ja ruokineen sai kiitettävän arvosanan,
 vaikka matka sinne tuntui kummallisen pitkältä... :lol:  

Aikataulu oli tämmöiselle ensikerta- "junnulle" sopiva. Eikä rataakaan sovi haukkua, profiili ja pito oli ok.

Plussaa oli myös tarkka katsastus-mies, "siipi-päivät" laittoi autot sääntöjen mukaisiin mittoihin...
  jos ne ei vielä sitä olleet.  :mrgreen:



onnea voittajille !

Poissa Jassu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #13 : 26.10.03 - klo: 11.19 »
Kiitoksia Mäntsälän kapinan järjestäjille hienosti järjestetystä kilpailusta!

-Sitten plussat ja miinukset

+ radan muoto
+ pito
+ oma ajo
+ musiikki ennen finaali lähtöjä (kiitoksia dj Christer)
+ pizzojen tilaus

- kuulutus ei kuulunut varikolle

Sitten kiitoksia samassa aika-ajossa ajaneille kuljettajille, tilaa tuli tarvittaessa tosi jouheasti :D
Pexille, Vesalle ja Simolle kiitoksia neuvoista!

Onneksi olkoon Teemulle ja Panulle hyvästä ajosta!

-Ari-

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #14 : 26.10.03 - klo: 13.10 »
Onnea Panulle ja Teemulle!

+kuljettajien määrä 8)
+videotykit
+pizzatilaus
-kuulutus ei kuulunut varikolle
-auton säädöt
-oma ajo :oops:

Jostain mystisestä syystä autoni kääntyi liikaa alkuerissä, rattia ei tarvinnut kääntää kuin puoleenväliin ja auto spinnas. Ainoa millä sen sain korjattua oli jäykkä etudiffi... Että b finaalin pääsin cruisailemaan :oops: . Meni kisa omalta osalta niin psksti kuin voi mennä, mutta sellainen pudotus maan pinnalle se oli.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #15 : 26.10.03 - klo: 13.30 »
Kiitokset kisajärjestäjille!

+ Aikataulu. On huomioitava, että myös kierroslaskenta ja katsastus tarvii muutaman hengähdystauon päivän aikana. Aikataulu piti (aivan loppua lukuunottamatta) hyvin.
+ 4 alkuerää
+ Tilat
+ Viimevuotiset useat radiohäiröt näyttivät kadonneen (ainakin minulta)
+ Videotykit
+ Paljon kovia kisaajia
+ Hyvä kisafiilis


- Kuulutuksen puute varikolla.
- Renkaat oli pettymys. Balanssi muuttui aika rajusti renkaan kuluessa.

Virin kärkipään lähtöjä katsellessa ei kovin montaa hyvin toimivaa autoa radalla näkynyt. Voi johtua siitä, että LRP:n renkaiden balanssi poikkeaa CS-27:n balanssista, eikä ihmiset ehtineet saada autojaan säätöihin. Mutta mikään maailmapelastajarengas LRP ei todellakaan tuntunut olevan. LRP:n heikkous on myös Take Offiin verrattuna kallis hinta.

Tuohon äänestykseen on pakko kommentoida sen verran, että miten ihmeessä voi Mäntsälän kisan perusteella muodostaa mielipiteen Orionin renkaista? Take Offin ja LRP:nkin vertaaminen tämän kilpailun perusteella on hieman arveluttavaa, koska kenellekään ei tullut kisakokemusta molemmista renkaista (samassa luokassa).

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #16 : 26.10.03 - klo: 14.27 »
Enpä huomannut, että LRP:n renkuloissa olisi balanssi pahemmin päivän aikana muuttunut vaikka ajoin koko päivän samalla rengasastsilla ... tai ehkä en vaan huomannut muutosta...
No joka tapauksessa rengastus toimi mielestäni hyvin koko päivän, eikä hintakaan mielestäni kovin korkea ole kun huomioidaan se, että pakettiin kuuluu renkaiden lisäksi vanteet ja insertit ja vieläpä valmiiksi liimattuina.
Se, että renkaat tulevat kisajärjestäjän toimittamina valmiiksi limattuina asettaa kisaajat ainakin renkaiden suhteen paremmin samalle viivalle ja lisäksi ainakin itse koin tämän myös vaivattomaksi.
Vertailu muihin renkaisiin tosin lienee melko mahdotonta tämän kokemuksen perusteella.
-Pekka

Poissa jjmm

  • Jäsen
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #17 : 26.10.03 - klo: 14.43 »
No niin kisat on ohi vaikka ei aivan putkeen mennytkään, mutta kiva oli ajaa.

+video tykit
+radan pito
+radan profiili

-oma ajo
Team Xray X12 2023

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #18 : 26.10.03 - klo: 15.06 »
Ainoa asia joka jäi näin jälkikäteen harmittamaan oli se, että kun itse ajoin B alkuerissä ja niissä olin kolmanneksi viimeinen, niin jouduin C-finaaliin ajamalla 19-21kierrosta per alkuerä.
C alkuerässä ajaneet ajoivat noin 17-19 kierrosta ja niistä kolme parasta nousi B-finaaliin ja B alkuerissä kolme viimeistä tippui C-finaaliin.

Eikö autot pitäisi järjestää paremmuusjärjestykseen finaaleihin? näin ei ollut minun kohdallani, mutta ei se mitään. Pääasia oli että sain taas paljon kokemusta, enkä unohtanut mitään, Esim, ponderi, radio, numero, nostovuoro yms...

Toinen huono seikka on myös se, että en pääse muihin kisoihin jotka ovat vähääkään kauempana kuin Mäntsälä, tuonnekkin sai anoa isältä että hän voisi viedä. Mutta.. elämä on kovaa.

edit. rengasasiaa...

Itse olen vahvasti Orionin renkaan kannalla. Sillä olen kokeillut ko. rengasta joka on poimittu roskiksesta. (näin kun Teppo heitti ne roskiin kerran ja pomin ne parempaan talteen)
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #19 : 26.10.03 - klo: 15.09 »
Kiitos Mäntsälän Miniracingille minultakin!
Loistavat järjestelyt, vaikka pizzat tulikin "hiukan" myöhässä... Tilaa ekana, saat viimeisenä :(

Renkaista on näköjään eri näkemyksiä, minun mielestäni ne toimi todella hyvin, ensimmäistä kertaa sain ajaa koko kisan ilman suurempia ajettavuusongelmia 8)  Auto meni about siihen mihin sen pistin. Se, että kuljettaja ei osaa ajaa ei voida laittaa renkaiden eikä auton piikkiin...


+ Rata kaikin puolin
+ Hyvä fiilis
+ Renkaat. Hienoa että saatiin kokeilla jotain muuta kuin CS-27.
+ C-finaaleissa hyvä meininki :)
+ Videotykit (joita en kyllä pahemmin seurannut)
+ Perjantain treenit.

0 Väljä aikataulu. Ainakin aikaa oli :)

- Muutamassa kohdassa rataa oli teippauksia kohdissa jossa ei olis ajolinjan kannalta muutenkaan tarvinnu ajaa, nämä heitti lisämausteen jo huonoon ajolinjaan.
- Kuulutuksen puute varikolla

Tyytyväisenä lähdin kotiin :)
Kiitos!

 - Nappe

Poissa Panu.V

  • TamUA
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #20 : 26.10.03 - klo: 15.10 »
Suuret kiitokset Ollille, sekä muille jotka olitte kilpailua järjestämässä. Ehdottomasti yksi vuoden hienoimmista kisoista!

+radan profiili ja pito
+videotykit, joiden avulla pystyi seuraamaan tuloksia erien aikana
+pizzatilaus(vaikka pizzoja saikin vähän odotella)
+aikataulu piti

-kuulutus ei kantautunut varikolle

Lopuksi vielä kiitokset Tonylle,Erkille ja Ollille säätövinkeistä!
Ja onnea Teemulle viriluokan voitosta!!

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #21 : 26.10.03 - klo: 15.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Tuohon äänestykseen on pakko kommentoida sen verran, että miten ihmeessä voi Mäntsälän kisan perusteella muodostaa mielipiteen Orionin renkaista?

Tosi on. Sen otan omaan piikkiini, sillä junailin gallupin ja sen tekstimuotoilun foorumiin moderaattoreiden ystävällisellä avulla noin 15 sek varoitusajalla, ja yhtä nopeasti tehdyllä muotoilulla.

Kysymys olisi pitänyt muotoilla toisin, tai jättää Orion pois vaihtoehdoista. Orionille annetut äänet voitaneen kuitenkin tulkita vaikka: "Ei ainakaan CS-27"  :wink:

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #22 : 26.10.03 - klo: 15.24 »
Jaaniin, oman suorituksen analysointihan on tullut ikäänkuin monille tavaksi, joten ehkä minäkin tämän kerran sitten...
Tulos oli mitä oli, mutta uudelle autolle, ennen kisoja, matolla kertyneen massiivisen 8 akullisen jälkeen voin sanoa, että auto toimi kuin kello - mies ei.
-Pekka

Poissa Make

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcnetti.wmhost.com/
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #23 : 26.10.03 - klo: 15.35 »
Järjestäjille kisoista pelkkää plussaa, ei valittamista missään suhteessa.

Harmi vaan, että ajot jäi itselläni "hieman" vajaaksi ajettuani parhaan alkuerätuloksen kolmivetosella autolla ja molemmat finaalit jäi kaluston hajoilun takia kesken. Väljä aikataulukaan ei tunnu niin väljältä, kun sattuu päivä jolloin kaikki menee pieleen. Huumori sentään riitti loppuun asti...  8)

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #24 : 26.10.03 - klo: 16.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"

.. niin jouduin C-finaaliin ajamalla 19-21kierrosta per alkuerä.
Eikö autot pitäisi järjestää paremmuusjärjestykseen finaaleihin? näin ei ollut minun kohdallani, mutta ei se mitään.

Tuloslistojen mukaan paras alkuerätuloksesi oli 19 kierrosta ajalla 4:10:68, ajettu toisessa alkuerässä. Sillä sai 4. lähtöruudun C-finaalista.

Poissa Pexi

  • TamUA
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #25 : 26.10.03 - klo: 17.02 »
Kiitos Mäntsälän porukoille hyvistä kisoista.
Muita miinuksia ei ollut kuin kuulutus varikolle, kaikki muu oli hyvin hoidettu ja erityinen hatun nosto rengaskokeilulle, vaikka rengas ei ollut mikään paras.

Tämä rengas kokonaisuus millä kisa ajettiin ei ollut kovinkaan hyvä, johtuen painavasta insertistä joka aiheuttaa kaatumisherkkyyttä autoon, vanne saisi olla myös hieman joustavampi. Rengas itsessään hidastui nopeasti ja auton balanssi muuttui paljon renkaiden vanhetessa, sekä pitoaine pehmetti kumia niin paljon että se venyi ja jäi "märäksi" erien välillä, sekä renkaan venymisestä johtuen insertin ja renkaan väliin muodostui liian suuri ilmarako todella nopeasti.

kun olen vertaillut renkaita aikasemmin treeneissä on Orion rengas ollut helpompi ajaa ja tasapainoisempi koko sen elinkaaren ajan, mutta se elinkaari on ollut hieman lyhempi kuin LRP:n renkaalla. Tosin Orion on myös halvempi.
Team XRay

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #26 : 26.10.03 - klo: 17.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Pexi"
Kun olen vertaillut renkaita aikasemmin treeneissä on Orion rengas ollut helpompi ajaa ja tasapainoisempi koko sen elinkaaren ajan, mutta se elinkaari on ollut hieman lyhempi kuin LRP:n renkaalla.
Vastaavanlaisia kokemuksia on myös Kuusankosken matoilta.

Poissa matti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #27 : 26.10.03 - klo: 17.21 »
Nyt on tänne pohjoiseenkin kotiuduttu. Kisat meni ihan hyvin finaaleihin asti, sitten astui epäonni peliin...

Plussat:
+paljon kuskeja
+homma pyöri niinkuin pitikin, ei kummempia viivästyksiä (Tj viimeistä a-finaalia lukuunottamatta)
+Oma ajo 1. ja 3. alkuerässä

Miinukset
-Kuulutukset ei kuulunu varikolle
-Tulostiedot erissä, olisi ollut ihan kiva tietää missä mennään
-Kisapaikkakunnan syrjäinen sijainti  8)
-Roskapussien puute
-Epäonni finaaleissa

Kiitokset Tenhusille koneen laitosta!

t.Matti
Masami is back

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #28 : 26.10.03 - klo: 19.07 »
Jees, omatkin kommentit kisoista.

Plussat
+kisapaikka
+kuskimäärä
+TASO
+tasaisuus
+omat tiukat taistelut TS-A-finaalissa
---> Sakke ++
+Nevalan Masan ajot (sillon ku kamat pysyi nipussa)
---> Masa vielä näyttää kevään kisoissa!
+hieno tapahtuma kokonaisuudessaa


Miinukset

-oma ajo
-renkaiden toiminta ja muutokset päivän mittaan
-kuulutukset ei kuulunu varikolle
-vähäiset tilanne kuulutukset alkuerissä ja finaaleissa
-roskapussit?
-viimeisen TS-10 a-finaalin tapahtumat :(


Kisan perusteella en valitsisi LRP rengasta kauden 04 kisarenkaaksi. Kisapäivän aikana rengas muuttui todella paljon, eikä niiden toiminta ollut kovinkaan luotettavaa. Tästä johtuen autojen toiminta ei ollut kovinkaan kauniin näköistä (ainakaan mulla).
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« Vastaus #29 : 27.10.03 - klo: 09.37 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
.......
Huhuja tosin liikkui, että renkaiden "testaus ja säännön harkinta" onkin pelkkää teatteria. Vaikka niin olisikin, olemme nyt testanneet isolla joukolla uuden rengastyypin tosi tilantessa, ja olisi arvokasta saada "suurten massojen" käsitys siitä.
......



Teatteria ?

Tekisipäs mieleni sanoa taas jotain painokelvotonta, mutta jätän väliin.... Saavuttaahan tämäkin forumi useita alaikäisiä lukijoita ja kirjoittajia.

Posketonta on lajiryhmän ulkopuolisen tulla kommentoimaan nettiin lajiryhmän työn alla olevista asioista kertomalla, että se on teatteria. Henkilöltä, jolla ei ole minkäänlaista tietoa, millä tavalla tehdään sääntöesityksiä ja mitä kaikkea kuuluu lajiryhmän tehtäviin.

Olen niin moneen kertaan monessa eri topiceissa kertonut, että lajiryhmä hakee tosissaan sitä oikeaa ratkaisua koko ajan, ehkä se sitten on teatteria kaikki tiettävän VesaK:n silmissä ? Mutta liekö se teatteria kuitenkaan tavallisen harrastajan silmissä ?

Esitystä joka on työn alla sitä on käsitelty ja se saanee lopullisen sinettinsä ensi lauantaina lajiryhmän kokouksessa. Mutta Mäntsälän kisakaan ei tuonut mitään sellaista, jonka perusteella lajiryhmän tulisi kääntää takki tässä asiassa ja valita uusi rengas kevään 2004 mattokisoihin CS-27:n tilalle/rinnalle. Korostan "ei tuonut mitään" ....

Päin vastoin, itse olin hyvin mielin paikan päällä ja keskustelin ko. asioista muutamien "maksajien" kanssa, jotka olivat sitä mieltä, että ei ole mitään syytä lähteä vaihtamaan rengasta tässä vaiheessa. Sen lisäksi muutamat "pro-kuskit" asiaa minulta kysyivät, että tuleeko muutosta vai ei ja heille siinä totesin, että näillä tietoa (siinä vaiheessa allekirjoittaneella, oli jo tietoa käytetyn renkaan hyvistä ja huonoista puolista) ei ole tulossa muutoksia ja he olivat tyytyväisiä ko. ratkaisuun.

Minkälaista teatteria lajiryhmä harrastaa ?

Se harrastaa semmoista teatteria, että välillä "tyhmyyksissään" kyselee harrastajilta ja kilpailijoilta heidän mielipiteitään eri asioihin. "Tyhmyyksissään" lajiryhmä menee sitten tekemään joitakin muutoksia, joita tuo "kaiken tietävä" kansakunta haluaa....

Mitä muutoksia ?
Viime kyselyn jälkeen ainakin seuraavat muutokset on tehty kansakunnan halujen mukaan...
- CS-27 renkaan tulo TJ-10 luokkaan
- CS-27 renkaan tulo TS-10 luokkaan (ei kysytty, mutta yllättävän moni näin halusi)
- 5min erien palauttaminen vakioluokkiin
- kerta-SM:stä luopuminen ja sarja-SM tulo


Muistimme pelaa myös vallan hyvin ja muistamme viime talvelta myös sen mitä sanottiin kuinka huonosti CS-27 rengas sopii suomalaiseen kylmään kesään..... kuinka kävi ? Itse olen saanut positiviista palautetta renkaan toiminnasta kesän osalta.