Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1909554 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #210 : 14.04.04 - klo: 08.42 »
Jaahas että tollasii videoita ihan hienoja ja spede tuntuu rivakalta ihmettelin vaan että etkö painanut kaasua vai onko välitykset niin että nokka ei nouse?  Mitkä renkaat sulla siis on nyt siin alla? Ne Tamian monster tiret vai? Ite odottelen viel sit sun alumiinista idlerii toivotaan ett tänään tulee.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #211 : 14.04.04 - klo: 12.50 »
Hermannilla on stampedessa ne alkuperäiset renkaat jotka tulivat mukana tai oikeestaan mitä niistä on jäljellä,takarenkaat alkaa oleen aika lopussa,joten pito-ongelmia lähinnä.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #212 : 14.04.04 - klo: 23.17 »
Joo niinkuin aiemmin kirjoitin niin tuo Hackerin säädin on "laiska" ottamaan lähdössä kierroksia, olisiko "rattaidensäästösoftalla" varustettu (Lennokkipuolella tämä "soft start" on yleistä harjattomien säätimissä)!
Stampeden saa satunnaisesti keulimaan kun auto on jo liikkeelä sopivalla kaasun käytöllä, Lehenrin säätimellä se onnistukin ongelmitta.
Tosin "kippaahan" tuo "spede" tuossa videollakin kun sai kerran pitoa satunnaisesti. :D
Pienoinen ongelmakin on tuossa asfaltilla ajossa, auto kun kiihtyy sen verta rivakasti että kaarroksissa on aina eturengas ilmassa ja toinenkin tuskin koskettaa tien pintaa.
Tämä aiheuttaa sen että kääntyäkseen joutuu aina "himmaamaan" kaasua jottei kaarros säde ole 5-6 metrin luokkaa. :(
No nyt on teetettävänä ½cm korkeampi etummainen "shock tower" alumiinista jotta saan asennettua takaiskarit myös eteen pitempien joustovarojen toivossa, alkuperäinen kun hajosi "pienessä" kolarissa "jankan" E-Maxxin kanssa.
Takarenkaat ovat todellakin alkuperäiset niinkuin "jankka" kirjoittelikin, tosin ne ovat varmaan viikon päästä kuluneet jo täysin slikseiksi mikäli saan auton kuntoon ja ajo ilmoja piisaa. :D
Etummaiset "gummit" ovatkin uuden veroiset.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #213 : 15.04.04 - klo: 15.00 »
Jaahas nyt tuli tehtyä tollainen htm sivu spedestä mistä voi lukea mitä siihen tulee tehtyä. Ja samoin siel on tarkempaa tietoa kaikesta kuvia ja videoita jne.. Ja jonkunlainen rakentelunurkka missä kerron kaikesta mitä teen siihen ite.

http://koti.phnet.fi/lassi/Traxxas_Stampede/spede.htm

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #214 : 18.04.04 - klo: 00.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Jaahas nyt tuli tehtyä tollainen htm sivu spedestä mistä voi lukea mitä siihen tulee tehtyä. Ja samoin siel on tarkempaa tietoa kaikesta kuvia ja videoita jne.. Ja jonkunlainen rakentelunurkka missä kerron kaikesta mitä teen siihen ite.

http://koti.phnet.fi/lassi/Traxxas_Stampede/spede.htm


Joo hienot sivut olet "värkänny", tarvis kait itsekin vähän "panostaa" omiin sivuihin. :D
Tänään sain tuon 5mm pidemmän "shock towerin" eteen, kaverini teki sen CNC työstökoneella ja on todella hienoa työtä.
Mitoiltaan se vastaa alkuperäistä 100% lukuunottamatta pituutta ja sitä että ylätukivarren kiinnitys reijät ovat 2mm korkeammalla alkuperäistä, tämä siksi jotta auton kallistuessa käännöksissä ulompi pyörä ei kallistu niin paljon kuin alkuperäisessä konstruktiossa.
Nyt sopii takaiskarit myös eteen ja joustot on sen mukaiset. :D
Asfaltilla ajokäytös parani huomattavasti koska nyt pysyy sisempi etupöyräkin tiessä kiinni kotuullisen pitkään ja toisekseen on älyttömän pehmeä joustoltaan.
Tuli myös vaihdettua titaaniset ylätukivarret ja raidetangot, nuo teräksiset kun eivät minun käyttöä kestäneet vaan olivat menneet mutkalle ja suoristaessa katkesivat.
Seuraavaksi onkin tarkoitus korvata takimmainen "shock tower" myös alumiinisella, tuo originelli kun tuntuu aikas "vetelältä".
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #215 : 25.04.04 - klo: 15.55 »
Jaahas nyt ois uus keulimistuki, madalluspalat. Keulimistuki on alumiinia ja laitan kuvia heti kun saan kameran takas lainasta. Madalluspalikat valmiina muuten mutta takana olevasta puuttuu viel reiät.

Nyt tuli Hermannin alumiini idleri ja alko spede menemään mukavammin pysty painamaan kaasua ilman pelkoa että idleri menee sileäksi.

Tota osaisko joku sanoo mikä olisi sopiva servo Stampeden ohjaukseen? Ajattelin Futaban metallirattaista. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDWF8&P=ML tota mitäköhän toi note tekstissä mainittu asia käytännössä tarkottaa. "per Futaba this servo is approved for use with NiCd batteries ONLY!"  Miksi vain ja ainoastaan nicd mitä muka käy jos laittaa nimh akkuja tai lipoja?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #216 : 28.04.04 - klo: 05.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Tota osaisko joku sanoo mikä olisi sopiva servo Stampeden ohjaukseen? Ajattelin Futaban metallirattaista. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDWF8&P=ML tota mitäköhän toi note tekstissä mainittu asia käytännössä tarkottaa. "per Futaba this servo is approved for use with NiCd batteries ONLY!"  Miksi vain ja ainoastaan nicd mitä muka käy jos laittaa nimh akkuja tai lipoja?


Tuo servo on vähän hidas, sinuna katselisin vähän nopeampaa servoa tuohon ohjaukseen esim Hitec HS-625MG http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUZ88&P=7
Itsekin tässä taas tilasin uuden moottorin kun tuo nykyinen alkoi tuntumaan "mopolta", nyt Lehnerin Basic 3100 mallin jonka akseliteho on noin 350W 8 kennolla.
Saas nähdä kerkiääkö tulla viikonlopuksi.
Pieni video leikekin on taas saatu aikaiseksi jossa "spede" kiipeää soramontun rinnettä, renkaina on Tamya monster spikesit joilla pitoa piisaa! http://www.sisulan.net/stampede/stampede_soramontulla.wmv
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #217 : 28.04.04 - klo: 08.28 »
eikös toi futaba oo kuitenkin laadukkaampi kun hitec kaikki kun puhuu että hitec olis huono servona?

:D monta konetta sulla on jo varastossa Hermanni? Ajatko viel sill Warrion säätimellä?


P.S. Todella hieno toi video :o Onkos sulla kiinni Lehnerin 700 vai 300W. Ajattelin vaan että ootko ottanu yhtään videoo kesältä miten toi 700W kuljettaa :D olettaen että tossa oli 300W. Helkkarin hyvin menee noilla nakeilla onkos noi sen about 10e pari? Towerissa

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #218 : 28.04.04 - klo: 08.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
eikös toi futaba oo kuitenkin laadukkaampi kun hitec kaikki kun puhuu että hitec olis huono servona?

:D monta konetta sulla on jo varastossa Hermanni? Ajatko viel sill Warrion säätimellä?


P.S. Todella hieno toi video :o Onkos sulla kiinni Lehnerin 700 vai 300W. Ajattelin vaan että ootko ottanu yhtään videoo kesältä miten toi 700W kuljettaa :D olettaen että tossa oli 300W. Helkkarin hyvin menee noilla nakeilla onkos noi sen about 10e pari? Towerissa


Joo kyllähän Futaba laadukkaampi on, tosin vastaavasta Futabasta saa pulittaa yli tuplahinnan tuohon Hiteciin verrattuna (S9204 96$).
Koneita ei oo jääny varastoon, se edellinen "monsteri" meni Jankalle E-Maxiin säätimineen.
Ikävä kyllä yhtään "kesävideoo" ei oo sillä Lehnerin "monsterilla" kuvattuna. :(
Nyt on tuossa kiinni tuo 260W malli ja Hackerin säädin, siis videollakin.
Joo eivät kalliit ole nuo Tamyan "gummit" ja pitoa on. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000518649&I=LXGJ73&P=K
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #219 : 28.04.04 - klo: 23.15 »
Jaahas nyt tuli osia towerista "vihdoin" ja jäi vielä osa tulematta taitaa olla Mikolla kiirettä siellä :) Muovinen top gear laitoin sen tonne alumiinisen idlerin kanssa jos ei kestä niin laitan ton rautasen top gearin takas. Laakeri pesät oli mainiot ei oo väljää enään yhtään ja kyllä kulkee pitempää ja herkemmin kun ennen. Menee kyllä helpommin ympäri kun ei oo yhtään väljää vanhat pesät muistutti enemmän nelipyöräohjausta kun takavetosta monsteria :D Ja rautaset stub axles vai mitkä olivatkaan nimeltää.

Laitoin kunnon mällin pikaliimaan niihin Hermanni kun puhuit että sulla irtos se ruuvi sieltä alta. Alumiinisen laitan tällä viikolla postiin tulemaan sulle Hermanni.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #220 : 28.04.04 - klo: 23.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Jaahas nyt tuli osia towerista "vihdoin" ja jäi vielä osa tulematta taitaa olla Mikolla kiirettä siellä :) Muovinen top gear laitoin sen tonne alumiinisen idlerin kanssa jos ei kestä niin laitan ton rautasen top gearin takas. Laakeri pesät oli mainiot ei oo väljää enään yhtään ja kyllä kulkee pitempää ja herkemmin kun ennen. Menee kyllä helpommin ympäri kun ei oo yhtään väljää vanhat pesät muistutti enemmän nelipyöräohjausta kun takavetosta monsteria :D Ja rautaset stub axles vai mitkä olivatkaan nimeltää.

Laitoin kunnon mällin pikaliimaan niihin Hermanni kun puhuit että sulla irtos se ruuvi sieltä alta. Alumiinisen laitan tällä viikolla postiin tulemaan sulle Hermanni.


No miltäs se alumiininen "idleri" näytti noin kun on "rautahammasta" vasten pyörinyt, itse en ole viitsinyt aukaista kun on kestänyt?
Tosin itsellekin tuli tuo muovinen "top gear" tänään postissa ja kaikkea muuta "varaosanippeliä" Spedeen.
Joo ne laakerit vaikuttaa todella paljon kulkuun ainakin, itse huomasin tuossa kun ajelin Rustlerilla (Tulihan sellanenkin hommattua "varaosiksi") samalla "setupilla" kun Stampedeakin niin ei tuntunut kulkevan mihinkään!
Joo tosiaan se ruuvi millä on U:n muotoinen "haarukka" kiinni akselissa löystyi itselläni todella väljäksi, eikä sitä pääse kiristämään kun ristikko on sen edessä, nyt onkin harkinnassa MIP:in vetarit seuraavaksi "päivitykseksi" Spedeen. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000000000&I=LXAW51&P=K
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #221 : 29.04.04 - klo: 08.43 »
Ei oo idleri tehny mitään jälkeä puolin eikä toisin ehkä rautasessa top gearissa kiiltää rauta paremmin hampaissa mutta voi olla normaalia. Joo mut hienosti se top geari on noin kaks akkuu kestäny vaikka oli aika rajua ajoa. En vain ymmärrä miten top gear kestää paremmin muovisena sehän on pienempi kun idleri luulis hajoovan muovisena vielä nopeemmin. Joo itellä ei oo varaa noitten MIP akseleitten vaihtoon :D noi on pelannu hienosti täytyy lyödä vaikka kunnon hydrauliikka ruuvi lukitettava että ne pysyy sen jälkeen. Joo kyllä Spede on kunkku :D Onks siin Rustlerissa paljon samaa?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #222 : 29.04.04 - klo: 11.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Onks siin Rustlerissa paljon samaa?


No tekniikkapuoli ja alustaratkaisut on samat, ainoat erot tulee pohjalevystä ja ohjaus systeemeistä (Tosin korikin on erillainen mutta saa "Spedeen" tarvittaessa).
Rustlerista olenkin jo joutunut "lainaamaan" muutamia osia, "Spede" kun on kärsinyt vähän törmäilystä ja 2½ metriä korkeista hypyistä (Videolla nähty rinne josta ajetu yläpuolelta täysiä alas :D).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #223 : 29.04.04 - klo: 18.18 »
Onkos kukaan näin 2004 keväällä ostellut spedejä? Meinasin tuossa pikkuveljelle tilata tuollaisen. Näyttää ihan menevältä peliltä ja kovasti on kehuttu! Mökillä päästelemiseen ja "pieniin" hyppyihin  :mrgreen:  varmasti 'optimaalinen ratkaisu kesäsuditteluun', kuten tuossa joku jo totesikin. Pikkuveljeäni, joka on luonnollisesti aloittelija (nick täällä: lollipop) kiinnostaa niin suunnattomasti auton huippunopeus, mutta kun kerron, että se riippuu puhtaasti akuista, moottorista ja välityksistä. Vastaus tähän:"Mutku paljo se kulkee vakiona?" No, itse en ole vielä löytänyt tuohon vastausta ja sanoin, että se kulkee ripeesti (ainakin muiden puheista olen noin käsittänyt). Olisiko nyt sitten jollain tietoa vakiona huippunopeudesta (siis kaikilla mahdottomilla mekaanisilla nopareilla, joka kannattaa paiskata suoraan järveen, naarata ylös, laittaa virtalähteellä siihen 20 volttia virtaa, pyytää veljeä pitämään metallisesta ostasta kiinni (jos nyt tuossa Spedessä on se metallinen vastus, mikä löytyy ainakin pureista...) jolloin  sille tulee jumalattoman moinen sähäri. Tuo nyt sitten varmaan olisi sellainen 'optimaalinen käyttötarkoitus', ja sitten pitää tilata elektroninen nopari.
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #224 : 29.04.04 - klo: 21.28 »
Jaahas nyt tuli kevään ensimmäinen video ja ensimmäinen video kun sillä on ajettu täysin kuivalla kelillä välitykset oli melkolailla pitkät laskureitten mukaan se menis jotain 60km/h vaihtia noilla osilla mutta en oo varma. Kovaa se ainakin menee ei tarvi mennä yhtään kovempaa :D Ennakkoa vois joskus lisätä ja laittaa pienempää pinjonii niin kiihtys viel lujempaa ;)


http://koti.mbnet.fi/autosivu/videoit/spede_kevatta.wmv


Oliskohan vakiona menny jotain 30-40km/h valista en kyllä yhtään osaa sanoo varmasti. Meni ainakin ripeemmin vakiona kun Tracker. Ite en sitä jaksanu kun kaks päivää sit vaihtu 15t kone alle ja 8.4v akku

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jeps
« Vastaus #225 : 29.04.04 - klo: 23.13 »
Lassi: Kattoin videon. Kyllähän se auto näyttää tasasella liikkuvan.. :wink: Tuntuu kuitenkin kiihtyvän aika laiskasti. Moottorin valitus on ikävää kuultavaa, taitaa olla aika pitkä välitys sulla. Meinaan, saattaa olla aika härskissä kunnossa kone tolla rääkillä, varsin nopeesti. Siinä ei kollektorin sorvailu ja hiilien vaihto auta enää, jos savut tulee koneesta pihalle. Vai käykö kone kuumana? Oma veikkaukseni on siis, että käy, todella kuumana.. :wink:

Täytyy nyt vielä mainita, että spedellä ajeltiin 17-lankasta 16/87 -välityksellä, suosittelisin jotain sellasta, tai vielä vähän lyhyempääkin ehkä, sinuakin kokeilemaan.
Lahti Rock City

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #226 : 29.04.04 - klo: 23.23 »
Juu sitä ittekin ihmettelen antti kun kone ei lämpiä kun käden lämpöseks parhaillaan kun oikeen antaa ruotua pitävällä jos pääsee sutimaan niin ei lämpiä sitäkään kollektori on suoja ei viiltoja ja kiiltä kuin uus. Tosin ennakot on viel pyöreessä nollassa kyllä itelläkin on käynny mielessä laskee välityksii tohon 15/87  sellaset tosta löytys käden ulottuvilta.

Ajattelin että pitäskö tästä seuraava ankkuri kun se tulee joskus hankittua niin ostasko 14-15 vai 17 ankkurin 17 veis vähemmän virtaa ja varmaan riittäis potku siinäkin. Koneen langoilla ei sikäli enään väliä kun nopari kestää minkä vaan mutta ei siihen mitään 5t viiti ostaa lentää hileet koneesta ja Sanyon akku sulaa käsiin :D

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Niin
« Vastaus #227 : 29.04.04 - klo: 23.33 »
Juu, en osaa kyllä sanoa.. Jännä juttu, jos kone ei lämpeä, kai se sähkö sitten välittyy pyörille eikä ilmaan lämpönä, hyvä niin :)  Vaikka mikään eksperttihän en ole, josko jotain on sitten jäänyt huomioimatta. Mutta kuitenkin, mielestäni ehkä pikkasen lisää vääntöä kokoonpanoosi ei olis pahitteeksi, vaikka vähempi vääntö tietty saattaa jopa helpottaa hallittavuutta joissain tilanteissa.

16/87-välityksellä, 17-lankasella oma kone ei kyllä lämmennyt juuri ollenkaan, mikä oli hyvä. Jos hommaat reilusti kireämmän koneen, niin käsitykseni mukaan ainakin säännöllisempää tarvetta huollolle olisi luvassa. Tosin, toisaalta, hyppäys 15-lankaisesta esim. 12-lankaiseen ei välttämättä ole iso, etenkin, jos puhutaan tällaisista "halvemmista, vähemmän kisakireistä koneista".

Mutta joo, tietty se välitys kannattaa mitottaa ajoympäristön mukaan, ihan mihinkään kalliokikkailuun en noin pitkällä välityksellä lähtisi :wink:
Lahti Rock City

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #228 : 30.04.04 - klo: 14.28 »
Joo kyllä siihen on vaihossa piti vaan kokeilla ett meneekö noilla välityksillä ja meni niin hyvin että jäivät joksikin aikaa kiinni välitykset siis. Nyt aattelin ostaa pari spur:ia lisää.  Harmi en pääse tänä viikonloppuna perhepuistoon ajeleen kun te olitte kuulemma UniCuen kans menossa B4 vai? Ajattelin että ootteko muuten menossa sinne ajeleen? voitas tulla Villen ja parin kaverin kans ajeleen sinne kans.

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #229 : 01.05.04 - klo: 10.05 »
Nyt sitten tilattiin Traxxas Stampede RTR! Innolla ootan, vaikka se veljelle onkin!
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #230 : 03.05.04 - klo: 16.07 »
Ja sit ku se spede on tullu kähvellät sen pikkuveljeltäs ja lähet ajelee.  :D

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Traxxas Stampede
« Vastaus #231 : 03.05.04 - klo: 21.16 »
Joo ja sit annat sen Pure Ten Alphan sille sun pikkuveljelle  :lol:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #232 : 04.05.04 - klo: 20.05 »
Minusta tuli tänään onnellinen stampeden omistaja ja hieman tiedusteluja heti kehiin:

Millä olette suojanneet moottorin kostealla kelillä (lätäköissä) ajaessa?
- Tamiya solar car -

Mika R

  • Vieras
Traxxas Stampede
« Vastaus #233 : 04.05.04 - klo: 20.09 »
Lainaus käyttäjältä: "WRC206"
Minusta tuli tänään onnellinen stampeden omistaja ja hieman tiedusteluja heti kehiin:

Millä olette suojanneet moottorin kostealla kelillä (lätäköissä) ajaessa?


[ot] Katopas vaan! Nyt kun tuli uusi, niin lähteekö jokin entisistä?

Ei moottoria suojata tietääkseni millään. Tai en mä ainakaan koskaan sähkiksissä suojannut...

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #234 : 04.05.04 - klo: 20.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "WRC206"
Minusta tuli tänään onnellinen stampeden omistaja ja hieman tiedusteluja heti kehiin:

Millä olette suojanneet moottorin kostealla kelillä (lätäköissä) ajaessa?


[ot] Katopas vaan! Nyt kun tuli uusi, niin lähteekö jokin entisistä?

Ei moottoria suojata tietääkseni millään. Tai en mä ainakaan koskaan sähkiksissä suojannut...


Vanhempi landmax ykkönen vaihtoi omistajaa pilkkahinnalla,
uudempi LM2 myös myynnissä ja hankintalistalla mahdollisesti supernitro/sähkötouring.

Stampedessa se moottorin peräosa on avoin ja koneen liittimet näkyvät, lätäköistä ajaessa voi ottaa oikarin?
Jollain keinolla varmaan pitäis suojata...
- Tamiya solar car -

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jees
« Vastaus #235 : 04.05.04 - klo: 21.01 »
Noh, voihan sinne päätyyn jotain suojausta kehittää.. Tuskin mitään yleistä käytäntöä on. Voithan yrittää vaikka tätä ilmapalloa jotenkin soveltaa sinnekin.

Oma suositukseni kuitenkin on, että ajelet ihan kuivalla kelillä vaan.. Eipä nuo sähköosat ylipäätään kosteudesta tykkää ja täydellinen suojaaminen on lähes mahdottomuus.
Lahti Rock City

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #236 : 05.05.04 - klo: 11.52 »
Lainaus käyttäjältä: "WRC206"
Stampedessa se moottorin peräosa on avoin ja koneen liittimet näkyvät, lätäköistä ajaessa voi ottaa oikarin?

Tuollaisen lätäkköveden resistanssi tietääkseni on niin paljon isompi kuin kuparin että sähkövirta laiskana kulkee sitä kautta missä on pienempi vastus, eli edelleen sen moottorin kautta eikä oikosulkua synny.
(Pieni hajavirta kyllä kulkee vedenkin kautta, mutta varsin mitätön)

En kuitenkaan ota vastuuta rikkoutuneista moottoreista ;)
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #237 : 06.05.04 - klo: 13.25 »
Tänään käytiin kaverin kanssa lavangon krossiradalla ajelemassa stampedella ja yllättävän kivaa oli, voimaa tarttis vähän enemmän että hyppäis kunnolla isoista hypyistä.
En kyllä kadu ostosta hetkeäkään, senverran hauska peli stampede on.
Kohta kaveri hommaa kanssa samanlaisen auton ja kunnon kisat pystyyn!
- Tamiya solar car -

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #238 : 14.05.04 - klo: 15.27 »
Mjaahas nyt on saatu jo jotain hajallekkin :D 60km/h trackeri takaripustukseen meni takapesä. Sitten ite ajoin täysii katukiveykseen sivuttain niin Kyoshon trackerin takavanne hajos joka mulla oli kiinni. Nyt on myös tarkemmat kuvat ja onhan siihen kaikkee pientä tullu esim. deans Blugit, pohjapanssari, jne.. Tossa on kuvia.

http://koti.phnet.fi/lassi/Traxxas_Stampede/uusia/

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #239 : 16.05.04 - klo: 23.32 »
Jaahas uutta videoo Spedekin päässy mukaan enimmäis kuvauskohteena mta kun saatiin siitä ekaa kertaa videoo mutt spedekin vilahtelee kuvissa ;) ei muuta kun katsomaan ja kommentteja.

http://koti.mbnet.fi/autosivu/videoit/mta4.spede.tracker.wmv