Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1904860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2880 : 03.09.08 - klo: 17.01 »
minä taidan olla ainoa joka ostaa lisää FLM:n osaa ja silti ajaa kuten ennenkin.
ja sen kyllä huomaa kun tukivarretkin alapuolelta täynnä lovia ja koloja kun vähän isommassa kivikossa menty.
vaikka blingista ei enää tuossa kunnossa voi puhua niin on se vaan silti paljon komeempi vehje kuin se ruma muovi rimpula.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2881 : 03.09.08 - klo: 18.32 »
-itse en raaskinut bashata sillä ja möin.

No kyllä se FLM:ä vielä bashausta tulee näkemään ole huoleti  :grin:
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2882 : 03.09.08 - klo: 19.17 »
 :mrgreen: -anna sille isän kädestä :lol:-ainakin se yksilö on rakennettu kestämään, ei kiiltämään.(RMP osat ja big boret)

-eikös muuten ole huomattava ero flm ja vakio laatikon "rullaavuudessa" !
« Viimeksi muokattu: 03.09.08 - klo: 19.21 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Fujima

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2883 : 04.09.08 - klo: 14.40 »
Mikä ois hyvä BEC traxxas stampedeen? Ihan vakioauto mutta noparin bec meni rikki.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2884 : 04.09.08 - klo: 14.43 »
Mikä ois hyvä BEC traxxas stampedeen? Ihan vakioauto mutta noparin bec meni rikki.

Miten olisi tämä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37740&grpid=2203
Ei tarvitse ylimääräisiä akkuja kuljetella mukana.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Fujima

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2885 : 04.09.08 - klo: 14.44 »
Hui kun oli nopea vastaus, kiitos siitä!

Eli käykö tuo ihan suoraan esim. liittimien puolesta? EDIT: itseasiassa ei tarvitse vastata, helppohan se on fixata.
« Viimeksi muokattu: 04.09.08 - klo: 14.49 kirjoittanut Fujima »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2886 : 04.09.08 - klo: 14.50 »
Juotat tuon BECin johdot joko noparin puoleisiin akulle menevän johdon liittimiin tai teet väliin adapterin, jolla virta vedetään akun ja noparin liittimien välistä.



Enemmän tietoa tuosta valmistajan sivuilta.

Vaikka tuossa kuvassa on Castle ESC ja vaikka omasta ESC:stä olisikin BEC rikki, niin silti asennus menee noin ja siitä ESC:ltä tulevasta johdosta pitää tuo punainen piuha irroittaa tai katkaista.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2887 : 04.09.08 - klo: 20.27 »
Mikä ois hyvä BEC traxxas stampedeen? Ihan vakioauto mutta noparin bec meni rikki.

Miten olisi tämä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37740&grpid=2203
Ei tarvitse ylimääräisiä akkuja kuljetella mukana.

Ja tässä vielä 3 kertaa halvempi ja riittää täysin vaikka mikä super digiservo olisi.
Itsellä näitä pari kpl käytössä ja hyvin ovat toimineet.

http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=21&products_id=266

Tokihan tuo Castlen Bec on "parasta", mutta missään Spedessä ei tule tarvitsemaan tollasia virran kestoja mitä tuo mahdollistaa.



Axial SCX 10 TR

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2888 : 04.09.08 - klo: 20.52 »
Ja tässä vielä 3 kertaa halvempi ja riittää täysin vaikka mikä super digiservo olisi.
Itsellä näitä pari kpl käytössä ja hyvin ovat toimineet.
No vain 66,6 % halvempi eli tuon ostamisesta sentään rahaa anneta, mutta hyvä vinkki kuitenkin.

Lainaus
Tokihan tuo Castlen Bec on "parasta", mutta missään Spedessä ei tule tarvitsemaan tollasia virran kestoja mitä tuo mahdollistaa.

Ehkä mulla on tapana ostaa kamat vähän liioitellen, kun ajattelen niiden käyttökelpoisuutta myöhemmin jossain muussa kalustossa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2889 : 05.09.08 - klo: 18.37 »
Kylläpä aloin tuntea itseni hölmöksi, kun olen ostanut kolmeen stampedeen ja yhteen rustleriin RPM:n spurrikopan ja modifioinut niistä kolme sopivaksi autoon. Eilen tuli modattua noista viimeinen ja samalla katselin alkuperäistä Traxxasin koppaa, jossa on se hiekkaa ja kiviä sisään päästävä aukko. Päätin leikata toisesta vanhasta spurrikopasta palan sitä kaarevaa reunaa ja liimata sen aukon sisäpuolelle. Tämä oli helppo osuus, jonka jälkeen jännityksellä testaamaan mahtuuko vetari pyörimään, vai ottaako tähän liimattuun palaan kiinni ja kuinka suuri spurri sinne kopan sisään mahtuisi. Testit osoittivat, että mahtuu pyörimään ja ainakin 86-hampainen alkuperäisspurri mahtuu hyvin pyörimään. Uskoisin, että sama 87-hampaan rajoitus on tässä kuin RPM:n tekeleessä. No onpahan nyt varalla sitten koteloita kun on alkuperäisestä modattuja ja RPM:n kopasta modattuja. Liimana Loctiten pikaliima.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2890 : 07.09.08 - klo: 20.26 »
On ollu paljon varmasti asiaa tästäkin, mutta kysytään kuitennii..
Eli, mikä olis se paras rengas pidon osalta tuohon Stampede VXL:n vakiovanteille? Alkaa tehdasliimaukset irtoilemaan takaa ja ajattelin samalla päivittää renkaat parempiin, noissahan kun ei sitä pitoa oikein ole.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2891 : 08.09.08 - klo: 01.46 »
Eli, mikä olis se paras rengas pidon osalta tuohon Stampede VXL:n vakiovanteille?

Tuolle 2.8 tuumaiselle vakiovanteelle on aika vähän renkaita tarjolla. Itselläni on hankittuna Pro-Linen 30 Series Badlandsit, jotka olisi tarkoitus sovittaa noille vanteille. Pro-Linelta kysyin ja heidän mukaan tuo rengas ja vanne käyvät yhteen. Yksi on nyt vanteelle sovitettuna ja kyllä tuo sopivan näyttää, mutta se on sitten toinen juttu saako sen liimattua siihen siististi ja pysyykö se siinä vanteella.

Paras pito on tietty ajoalustasta, autosta ja kuskista riippuvainen, mutta tarjonta on noille vanteille on tosi vähäistä. Traxxasin omat renkaat voi unohtaa, niistä on lähinnä luistimiksi. Itse käytän niistä ainoastaan Anacondia asfaltilla ja niitä juuri sopivan huonon pidon vuoksi. Antaa hieman anteeksi kun kovaa ajamista opettelee, eikä auto ole jatkuvasti ottamassa volttia. Jos pitoa halutaan, niin asfaltille laittaisin Road Raget, soralle Bow-Tiet ja maastoon Badlandsit. Sekalaisessa ajossa erialustoilla Dirt Hawg on varmaan ihan hyvä kompromissi, mutta se ei sitten ole se paras vaihtoehto millään alustalla.

Muista paitsi Road Ragesta on kokemusta 2.2" vanteilla ja uteliaisuuttani kiinnostuin hankkimaan yhdet 2.8" vanteille sopivat, jotta näkee onko niissä eroa toimivuudessa.

Sen kyllä sanoisin, että jos se vanteen koko ja ulkonäkö ei ole se tärkein asia, niin useita hyviä vaihtoehtoja löytyy 2.2" kokoluokassa ja Stampedeen sopivia Traxxasin alkuperäisvanteita saa todella edullisesti. Noilla vanteilla Moabit on ollut ihan kiitettävät, joskin korkea profiili tekee siitä aika huojuvan. Itse vedin sisäpintaan kierroksen ilmastointiteippiä, niin huojunta ja pitsaksi muuttuminen suurissa nopeuksissa väheni huomattavasti. Mitä itsellä on renkaita käytössä, niin hinta-laatusuhteeltaan ehdoton ykkönen on  HaiBoXing, joita koko sarjan saa 9 €:lla, Biltemasta (renkaan kuva). Vannekoko siis edelleen 2.2".

Joka tapauksessa koosta riippumatta voi lähteä siitä, että ainakin Pro-Linen renkaat lyövät kaikki Traxxasin renkaat pidossa mennen tullen. Parempi pito tietty tarkoittaa pehmeämpää rengasta, joka kuluu nopeammin. Kaikkea kun ei voi saada samassa paketissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2892 : 08.09.08 - klo: 13.44 »
kellään ideaa miten saisi vaihteistosuojan vesitiiviiksi?

taas täytyi tilata uudet laakerit mambaan kun oli päässyt p****a sisään ja koko motti jumissa ja laakerit ruosteessa.
RPM:n suoja paikoillaan mutta kyllä siellä alla silti on kivasti märkää kuraa ollut kun päästellyt lätäkköjen läpi kunnolla.

silikooni taitaa olla yksi vaihtoehto jollei ala itse jotain tiivistettä tekemään kun ei noihin taida sellaisia myytävänäkään olla.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2893 : 08.09.08 - klo: 15.48 »
Ite olen välillä kietassu jeesusteippiä suojan ympäri.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2894 : 08.09.08 - klo: 16.55 »
semmonen kysymys vielä että mistä tuonne lootaan pääsee vesi sisään.
vetareiden juuresta vai?
oli meinaan sen verran vettä sisällä että oikein valui ulos kun otti teipin pois siitä rasvan täyttö aukon päältä.

ihmeellistä kun tuntuu ettei kukaan muu tuollaisista ongelmista kärsi kun jenkki foorumeillakin vaan sanotaan että suojaa vastarin ja noparin ja sitten jätkät vetelee vaikka mimmosessa mudassa ja pesee auton letkun avulla.

minä ajan pari kertaa vesilätäköstä niin on vettä joka paikassa ja jos suihkulla huuhtasee puhtaaksi niin ruostuu nopeammin kuin dx corolla.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2895 : 08.09.08 - klo: 17.22 »
...vaan sanotaan että suojaa vastarin ja noparin ja sitten jätkät vetelee vaikka mimmosessa mudassa ja pesee auton letkun avulla.

Kiinnostuinpa tästäkin, kun ulkona ajokelit alkavat olla vetisiä. Eli ajatus olisi ruiskia vastari ja nopari tällä, mutta mites nuo vxl peden vakioservot? Mitenkä ne kestää kosteutta? Ainakin nopeasti ajatellen ne olisi sitten jo vaikeampi suojata tiiviiksi.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2896 : 08.09.08 - klo: 17.25 »
Kiitokset Penguinille kattavasta vastauksesta.
Ajattelin että jos ostais noita ProLinen Dirt Hawgeja pari kappaletta ja kokeilisi ensin että miten istuu vanteelle.
Suurin ongelmahan pidon puolelta Stampedessa on etupää, joka ei pidä sitten yhtään, johtuen tietty keveydestä enimmäkseen.
Mutta jos nuo Dirt Hawgit löisi kokeeksi eteen ja kattoisi miten käy.

EDIT: Vai käykös esim nämä suoraan Stampedeen?

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUHU9&P=0
« Viimeksi muokattu: 08.09.08 - klo: 17.38 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2897 : 08.09.08 - klo: 17.35 »
...vaan sanotaan että suojaa vastarin ja noparin ja sitten jätkät vetelee vaikka mimmosessa mudassa ja pesee auton letkun avulla.

Kiinnostuinpa tästäkin, kun ulkona ajokelit alkavat olla vetisiä. Eli ajatus olisi ruiskia vastari ja nopari tällä, mutta mites nuo vxl peden vakioservot? Mitenkä ne kestää kosteutta? Ainakin nopeasti ajatellen ne olisi sitten jo vaikeampi suojata tiiviiksi.

jos varman päälle haluaa ottaa niin ostaa vesitiiviin servon.
niitä taitaa jollai 30$ pintaan saada.

itsellä pedessä nyt futaban ohjaimen mukana tullut s3003 rimpula servo ja hyvin se ainakin on vielä kestänyt vaikka surutta on vedessä päästellyt.
tiedä sitten koska sekin leviää mutta onneksi on vielä kaksi servoa varalla.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2898 : 08.09.08 - klo: 17.36 »
Kiinnostuinpa tästäkin, kun ulkona ajokelit alkavat olla vetisiä. Eli ajatus olisi ruiskia vastari ja nopari tällä, mutta mites nuo vxl peden vakioservot? Mitenkä ne kestää kosteutta? Ainakin nopeasti ajatellen ne olisi sitten jo vaikeampi suojata tiiviiksi.
Noparin piirilevylle kannattaa laittaa ihan tarkoitukseen tehtyä suojalakkaa, PRF202.
Tuolla voi päällystää vaikka servotkin (lähinnä siis ne saumat ja johtoaukot), servon akselin juureen sitten vaikka jotain paksua vaseliinia. Vai olikos se ohjausservo vedenkestävä, uudemman E-Maxxin servo ainakin oli.
Vastari sitten ilmapallon sisään ja kumilenkkiä ja/tai nippusidettä siihen suuakkoon.

EDIT: katsoin ensin että on halpa tuolla Elektrolinnassa, mutta tuo olikin alv0%.
Täältä löytyy halvemmallakin.
« Viimeksi muokattu: 08.09.08 - klo: 18.53 kirjoittanut Janezki »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2899 : 08.09.08 - klo: 18.39 »
Suurin ongelmahan pidon puolelta Stampedessa on etupää, joka ei pidä sitten yhtään, johtuen tietty keveydestä enimmäkseen.
Mutta jos nuo Dirt Hawgit löisi kokeeksi eteen ja kattoisi miten käy.
Ainakin 2.2" Dirt Hawkeilla pito paranee merkittävästi, joten en näe miksi ei myös 30 series kokoisina paranisi. Se keveys ei kyllä katoa mihinkään. Iskareita säätämällä ja iskariöljyjen ja erilaisten jousien avulla voi tehdä jotain, mutta minkä sille etupään geometrialle voi, kun se ei niitä parhaita ole.

Mulla on vähän samaa ongelmaa Rustlerin kanssa ja syynä on se että toinen tai molemmat eturenkaat ovat lähes kokoajan ilmassa. Spedeen suunnittelin jo rungon pidentämisen ja se näyttää helpolta tapaukselta. mutta Rustlerin runko tai oikeammin pohjalevy on hankalamman muotoinen. Joka tapauksessa ideana on katkaista runko/pohjalevy noin keskeltä ja liimata väliin toisesta samanlaisesta katkaistu 50 mm:n pätkä. Korikin pitäisi sitten samalla vaihtaa ja E-Revon kori sopisi pituutensa puolesta hyvin Rustler VXL:ään tuon pidennyksen jälkeen, mutta leveyttä siitä taitaa olla vähän turhan paljon. Stampeden korin osalta ei ole vielä mitään suunnitelmaa. Saa nyt sitten nähdä viitsiikö tuota tehdä kumpaankaan, kun keskeneräisiä projekteja on muutenkin ihan riittävästi.

EDIT: Vai käykös esim nämä suoraan Stampedeen?
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUHU9&P=0

Ei käy ilman muutoksia etupäähän. Noissa nitrovehkeissä on erilainen etupyörän kiinnitys. Tämä sen sijaan käy, mutta vastaavaa rengas-vanne-kokonaisuutta ei sitten sähkö-Stampeden takapäähän ole.

Testasin nyt nuo 30 series Badlandsit ja kyllä ne tuolle Stampeden 2.8" orkkisvanteelle menevät. Ei kun rohkesti vaan testaamaan, niin sillä se selviää onko niistä mihinkään. Joka tapauksessa mikä tahansa Pro-Line -rengas on parempi ja pitävämpi kuin Traxxasin alkuperäisrenkaat.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2900 : 08.09.08 - klo: 21.45 »
Noparin piirilevylle kannattaa laittaa ihan tarkoitukseen tehtyä suojalakkaa, PRF202.
Tuolla voi päällystää vaikka servotkin (lähinnä siis ne saumat ja johtoaukot), servon akselin juureen sitten vaikka jotain paksua vaseliinia. Vai olikos se ohjausservo vedenkestävä, uudemman E-Maxxin servo ainakin oli.
Vastari sitten ilmapallon sisään ja kumilenkkiä ja/tai nippusidettä siihen suuakkoon.


No juu jotain tuollaista hain. Tuossa kun tuli tutkittua, niin tosiaan uuden E-Maxxin servot ovat vedenkestävät ja eivät edes hinnalla pilatut (~30€), joten jos vastarin tunkisi ilmapalloon, noparin lakkaisin ulkoisesti (ulkoisesti siksi, jottei ainakaan mene sisälle vettä) tuolla niin siinähän se sitten olisi. Pääsisi vihdoin vetäämään oikein mutarallia :evil:.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2901 : 08.09.08 - klo: 22.02 »
Vastari ja servo tulevat myös toimeen täysin

 upotettuina vaseliiniin. Se estää kondensoitumiset jos ei ole kuplia.
Nopari kuumenee ajoittain liikaa siihen. Olen käyttänyt toista konstia jos on pitänyt saada uittaa miten haluaa:
valoin epoxiin koko noparin!

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=4452539&alid=186845&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=4452533&alid=186845&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=4452538&alid=186845&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

PARTCO:sta ..
PS takuut ...........
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2902 : 08.09.08 - klo: 22.27 »
http://personal.inet.fi/koti/pellefin/yoke.jpg kuinkahan kauan menee että tulee U-joint yokestä läpi. kivasti antanut teräskin periksi vaikka vaan 6 kennosella nimhillä ajettu 5700 mamban kanssa :grin:
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2903 : 09.09.08 - klo: 18.03 »
http://personal.inet.fi/koti/pellefin/yoke.jpg kuinkahan kauan menee että tulee U-joint yokestä läpi. kivasti antanut teräskin periksi vaikka vaan 6 kennosella nimhillä ajettu 5700 mamban kanssa :grin:


Ohoh, ja miä luulin että mun vetarit on huonossa kunnossa.. :grin:
Noita metallisia ulostuloja meinasin itekin, tosin hyvin nuo vakio muovisetkin on kestäny tähän asti vakiomotilla. Lievää reiän suurentumista havaittavissa.
Ajetaan niin kauan kun reikää riittää.. :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2904 : 09.09.08 - klo: 18.39 »
http://personal.inet.fi/koti/pellefin/yoke.jpg kuinkahan kauan menee että tulee U-joint yokestä läpi. kivasti antanut teräskin periksi vaikka vaan 6 kennosella nimhillä ajettu 5700 mamban kanssa :grin:


Siis tohon kuntoon mennyt 6 kennosella? Eihän noi 3s lipolla sitten taitais kauaa kestää.:lol:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2905 : 09.09.08 - klo: 18.59 »
jeps.
ensviikolla varmaan tulee lipotin jo niin sitten sen näkee miten käy.
tänään tuli sentään uudet vetarit niin ei ainakaan ne heti pääse puhki kulumaan.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2906 : 10.09.08 - klo: 22.33 »
kyllä tuo silikoni ainakin pikaisen kokeilun perusteella toimi.
sormella tosi ohut kerros vaihteisto suojan reunoille ja sitten suoja paikoilleen ja antaa kuivua.

ei ollut hiekan murustakaan sisäpuolella eikä mitään muutakaan vaikka kura lätäköstä tuli vedettyä.

Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2907 : 11.09.08 - klo: 22.52 »
Lopultakin eLogger-asennus oli siinä vaiheessa ja keli sellainen, että pääsin testaamaan vakio Rustler VXL:n toimintaa.

Testasin käytännössä mielipuolista revittelyä, tarkoituksena vain saada loggerille tallentumaan mahdollisimman suuret virrat. Ei tuo nyt ihan huonosti onnistunut kun Traxxasin omalla harjattomalla ottaa 70A parhaimmillaan.


Lämpötila-anturitkin tuntuvat toimivan.

TempA on moottorin lämpötila ja TempB noparin siililtä mitattu. Alussa oleva lämpötilan notkahdus johtunee siitä että auto vietiin sisältä ulos. Lopun notkahdus noparin lämpötilassa johtunee siinä olevasta puhaltimesta. Moottorilla ei ole edes jäähdytyssiiliä. Skalaalasin tuota RPM-asteikkoa, niin näköjään tuo Max on myös sen mukainen. Todellisuudessa data näyttää 47960 rpm. Mahtaisikohan olla jokin kummitus, kun en oikein usko tuota 3500 kv motilla ja noilla volteilla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2908 : 13.09.08 - klo: 13.47 »
Useampikin ollut täällä kiinnostunut pitävämmistä renkaista Stampeden alkuperäisten Talonien tilalle. Aiemminkin olen jo aiheesta kirjoitellut, mutta nyt tuli lopultakin testattua Stampede VXL:n kanssa vähän enemmän tätä tuoreinta rengashankintaa.





Kuvissa siis Pro-Line 30 Series Badlands All-Terrain Tire Front/Rear asennettuna Stampeden alkuperäiselle All-Star 2.8" -vanteelle. Ennen asennusta renkaan sisäpuolelle on liimattu kierros kangasteippiä, jonka tehtävänä on estää tämän huomattavan pehmeän renkaan venyminen palloksi suurilla pyörimisnopeuksilla.

Aika monta rengaskertaa on jo tullut liimattua ja tämä oli kyllä ehdottomasti vaikein liimattava, mutta lopussa kiitos seisoo. Pito on aivan mielipuolinen. Ihan sama ajaako kovemmassa vai pehmeämmässä sorassa/hiekassa, eteenpäin mennään. Paitsi silloin kun keulitaan ympäri. Jos näillä ei pääse etenemään, niin tarvitaan joko laparenkaat tai nastat. Asfaltilla nämä eivät ehkä ole parhaimmasta päästä, ei siksi että pitoa ei olisi, vaan siksi että ovat niin pehmeät ja kuluvat asfaltilla nopeasti.

Verrattuna 2.2" vanteelle asennettuihin vastaaviin renkaisiin, positiivisena puolena pienempi renkaan profiilin korkeus ja siten tarkempi ajettavuus, kun pehmeä rengas ei huoju niin paljon. Myös renkaan ympärysmitta on jonkin verran suurempi, noihin pienemmälle vanteelle käyviin verrattuna. Renkaan sivu vaikuttaa myös suojaavan vannetta aika hyvin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2909 : 13.09.08 - klo: 16.36 »
^ No tollaset pitää sitten itekin hommata. Mikäs siinä liimauksessa on sitten se vaikein juttu? Että saako renkaan vanteelle suht suoraan vai? Eikö renkaissa/vanteissa ole minkäänlaisia uria mihin loksahtais ja liimaa perään? Tosin näyttää hieman menneen tehdasliimaukset Taloneissa pieleen kun jonkin verran vemppaa itellä renkaat.
Noilla renkailla auto sitten tietty kieppaa entistä helpommin katolleen kun pitoa löytyy.. :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4