Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1908414 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2910 : 13.09.08 - klo: 18.06 »
Itselleni oli vaikeaa saada se rengas menemään sinne vanteen uraan siten se menee pohjalle asti. Ehkä se johtuu siitä, että en käytä mitään rengasliimaa vaan liimailen Loctiten pikaliimalla. Olen kuitenkin katsonut, että rengasliimapullossa lukee cyanoacrylate, kuten pikaliimassakin. Samalla liimalla olen kyllä liimannut Traxxas Anacondat noille samanlaisille vanteille, eikä niiden liimaamisessa ollut mitään ongelmaa. Ehkä se kuitenkin enemmän johtuu siitä, että tuo vanne ja rengas eivät ole ihan optimaalisen yhteensopivat. Mitoitukset osuvat kuitenkin kohdalleen täysin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Fujima

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2911 : 13.09.08 - klo: 21.55 »
Onkohan muuten Stampeden ja E-maxxin moottorit fyysisesti samankokoiset(tai samankokoiset ja muotoiset magneetit sisällä)? Tämän kysyn siksi koska aion vaihtaa magneetit moottoriin.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2912 : 14.09.08 - klo: 00.06 »
Maxxin moottorit (Titan 550 Monster) ovat suurempikokoiset kuin Peden Titan 12T.

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2913 : 14.09.08 - klo: 03.32 »
Lämpeneekö muilla XL-5 nopeudensäädin? Mulla pysyy kädenlämpöisenä, onko se normaalia?
Moottori sitten lämpeneekin edelleen senkin edestä eli 3600mAh 6kennosta akkua ei voi loppuun ajaa ellei halua käryjä motista ulos oli sitten ajotapa kuinka rauhallinen hyvänsä... Ja pinjonihan on 12piikkinen, pyörät laakeroitu ja mikään ei jumita paitsi kohta oma pää kun olis tuossa useampi akkukin ja vain yhtä voi käyttää ja sitäkään ei tyhjäksi saa, vaan joutuu joko jatkamaan sillä vajaalla jäähdyttelyn jälkeen tai sitten purkamaan sen laturissa
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2914 : 14.09.08 - klo: 11.34 »
Lämpeneekö muilla XL-5 nopeudensäädin? Mulla pysyy kädenlämpöisenä, onko se normaalia?
Moottori sitten lämpeneekin edelleen senkin edestä eli 3600mAh 6kennosta akkua ei voi loppuun ajaa ellei halua käryjä motista ulos oli sitten ajotapa kuinka rauhallinen hyvänsä...

Ei lämpene XL-5 ja se on ihan hyvä niin.

- Mikä moottori sulla on?
- Kuinka paljon hiilet kipinäivät moottorin pyöriessä?
- Lämpeneekö moottorin johdot kuumaksi?
- Onko tietoa kuinka lämpimäksi moottori lämpenee? (lämpötila)
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2915 : 14.09.08 - klo: 12.25 »
Lämpeneekö muilla XL-5 nopeudensäädin? Mulla pysyy kädenlämpöisenä, onko se normaalia?
Moottori sitten lämpeneekin edelleen senkin edestä eli 3600mAh 6kennosta akkua ei voi loppuun ajaa ellei halua käryjä motista ulos oli sitten ajotapa kuinka rauhallinen hyvänsä...

Ei lämpene XL-5 ja se on ihan hyvä niin.

- Mikä moottori sulla on?
- Kuinka paljon hiilet kipinäivät moottorin pyöriessä?
- Lämpeneekö moottorin johdot kuumaksi?
- Onko tietoa kuinka lämpimäksi moottori lämpenee? (lämpötila)

Team Orion SV2 METHOD R 17X2
Jonkun verran kipinää tulee mutta eipä sitä päivällä juuri näe..
+ johto ja moottorin puoleinen hiilipidike lämpenee melkein saman tien tulikuumaksi
En ole mitannut mutta kyllä tuo varmaan sulaisi jos jatkaisi ajoa, kerran alkanut jo haista jonka jälkeen annoin sille paineilmaa


Tuossa hiosin vakiomotin kollektorin ja sisäänajoin hiilet 3voltilla muutaman tunnin, sen jälkeen se toimi hyvin yhden akullisen ja sitten hyytyi uudestaan, tällä moottorilla olen kuitenkin ajanut kun lämpötila pysyy jotenkin aisoissa vaikka tuo ei juuri ryömintänopeutta kovemmin mene...
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2916 : 14.09.08 - klo: 12.56 »
TOHON:
--------
Jonkun verran kipinää tulee mutta eipä sitä päivällä juuri näe..
+ johto ja moottorin puoleinen hiilipidike lämpenee melkein saman tien tulikuumaksi
--------
kuulostaa ahistavalta kohdalta:
hiili - hiiliteline    = hiilenjohto ei kytke t. hiilen kylki ei kytke
piuha - hiiliteline    = johto kylmäjuotoksella tai abiko hehkuuntunut
hiili hehkuuntunut koko pituudeltaan pelkäksi lämpövastukseksi   
Kollektori on niin uranen/soikea/kipinäkarrella ettei hiilenpää kytke ku räpsien...
--harvinaisempi, et sen pään laakeri ei keskitä

Kaikkiin näihin suosittelen:  sorvaus ja uutta hiiltä hyvin  kytkettynä kiinni.
Ne hiilet on mielestäni vainaat nyt ton jälkeen aina. Kattoo samalla johdotuksen!
(jos ei vaan osaa ni tilaa rc-kauppiaalta huollon )
                     
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2917 : 14.09.08 - klo: 13.24 »
Kuten 4wdkanootti kirjoitti, niin tuo hiiliasia kuntoon, mutta ennenkuin lähdet uusien hiilien ja sorvatun kollektorin kanssa yrittäämään uudelleen, niin vaihda ne moottorin alkuperäiset johdot parempiin, esim. http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=3254. Itse vaihdoin nuo ja lämpeneminen väheni merkittävästi. Vaihtaessa varmista moottorin päästä, että tuo abikon kiinnitysliuska on puhdas, tarvittaessa hio kevyesti.

Sitten tarkista että hiiliteline on oikeassa asennossa. Jos moottori pääsee lämpenemään liikaa, muuttuu moottorin muovinen pääty niin pehmeäksi, että hiilen jousi riittää painamaan hiilitelineen väärään asentoon. Samassa yhteydessä on mahdollista että laakeri pääsee liikkumaan pehmeässä muovissa, eikä keskitä enää oikein.

Keskitysvikaiseen moottoriin en ole keksinyt muuta lääkettä kuin uusia tuo pääty tai koko moottori, riippuen varaosien saatavuudesta. Sen sijaan liikkuneita hiilitelineitä olen palauttanut takaisin omalle paikalleen. Ensin poistetaan hiiliteline ja mahdolliset metalliset kierteet muovista kokonaan. Valetaan siirtyneet ruuvinreiät täyteen muovia. Mielellään samaa muovilaatua eli parhaiten saa esim. toisesta tuhoutuneesta päädystä. Sitten sovitetaan hiiliteline paikalleen ja porataan riittävän ahtaat reiät ruuveille. Lopuksi kasataan pääty takaisin.

Muovin "valamisessa" olen käyttänyt apuna kolvia, joka lämmitettään n. 240-260 asteiseksi. Lämpötila sen mukaan ettei muovi pala, mutta on niin pehmeää, että sitä voi muotoilla ja se sulattuu yhteen moottorin päädyn kanssa. Tällä tavalla olen itse säästänyt varmaan satoja euroja moottorien korjauksessa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2918 : 14.09.08 - klo: 13.31 »
Ja sitten kun juotoksia tekee, niin kunnon kolvi. Joku 50-60W vähintään, mulla on 100W ja eipä tarvi hehkuttaa et saa kiinni.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2919 : 14.09.08 - klo: 14.15 »
Alkuperäisen moottorin paksummat piuhat juotettu suoraan moottorin abiko liuskoihin koska tuon mukana tulleet olivat ohutta johtoa ja liittimet eivät pysyneet kunnolla kiinni... Viimeksi kun tuon avasin niin kollektori oli ainakin tasainen
Kolvina wellerin lämpötilasäädettävä 50W kolvi sekä tarvittaessa 200w jos loppuu teho tosta kesken

Tekeekö sabe noita huoltoja odottaessa/saako sieltä varaosia tuohon orioniin?
Jos itse alan sitä huoltamaan niin tarvitsisin kollektori sorvinkin tai sitten sorvaan isolla metallisorvilla töissä

Jos nyt taas on hommattava uusi niin periaattessa en tarttis mitään huippunopeuksia tuosta joten riittäisi enempilankainen moottorikin jos sellaiset sitten lämpenevät vähemmän? Mikä mahtaisi sopiva sitten sabesta/hobbylinnasta olla? Paljon ei saisi maksaa kun Mamba Maxia+moottoria suunnitellut tuohon veronpalautuksista, pakko kuitenkin nyt ajamaan päästä kun vielä on suht hienoja ilmoja...
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2920 : 14.09.08 - klo: 14.28 »
Tuossa mietin, että ostaisin uuden auto, voisin ostaa stampeden, mutta, jos en löydä sopivan hintaista, voisin ostaa esim. Mad Truckin. Kysymys kuuluukin, että mitä varaosia kannattaisi ostaa mukaan? Ja, jos ostan Mad Truckin, koska olisi hyvä tarjous niin mistä löytyisi varaosia, vai käykä jonkun muun auton varaosa?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2921 : 14.09.08 - klo: 14.46 »
Jos kollektori on tasainen, niin mitäs sitä sorvailemaan. Pelkät mustumiset saa pois ihan käsissä pyörittämällä 300 karkeuksisella hiekkapaperilla.

50W on vähän hintsu noiden johtojen juottamiseen, mutta kyllä silläkin pärjää, kun säätää vähän liikaa lämpöä. Sanoit aiemmin, että se on plus-johdon puoli, joka lämpenee. Tällöin voitaisiin olettaa että miinus-puolella kaikki on kunnossa, joten vertaa sitä hiilitelinettä eri puolilla, että ne varmasti ovat samassa asennossa. Tarkista myös että jousi painaa hiiltä riittävästi kollektoria vasten. Itselläni on yksi moottori lämmennyt niin paljon, että jopa jousi oli muuttanut muotoaan. Tarkista myös että hiilen johto on tiukasti ruuvin alla kiinni, eikä pääse liikkumaan ja että kontakti siellä on hyvä. Näiden jälkeen ei sitten oikein jää jäljelle muuta kuin tehdä sen plus-johdon juotos uudelleen. Se on kuitenkin tuolla kuvauksella varsin selvää, että jossain välissä on huono kontakti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2922 : 14.09.08 - klo: 15.09 »
Tuossa mietin, että ostaisin uuden auto, voisin ostaa stampeden, mutta, jos en löydä sopivan hintaista, voisin ostaa esim. Mad Truckin. Kysymys kuuluukin, että mitä varaosia kannattaisi ostaa mukaan? Ja, jos ostan Mad Truckin, koska olisi hyvä tarjous niin mistä löytyisi varaosia, vai käykä jonkun muun auton varaosa?

Esitä tuo Mad Truck kysymys sille autolle omistetussa topicissa.

Tästä ei nyt käynyt ilmi oletko ostamassa uutta vai käytettyä Stampedeä. Jos uutta, niin kannattaa huomata, että ulkomailta tilaamalla sen auton saa merkittävän paljon halvemmalla. Itse ostin VXL:n alle sen hinnan, mitä XL-5 maksaa Suomessa.

Aika paljon on kuskista kiinni mitä varaosia tarvitaan heti kättelyssä. Tässä on kattava lista siitä mitä kaikkea Spedeen kannattaa päivittää heti alkuun. Tuo lista pitää paikkansa vanhempien mallien kanssa, mutta ei enää VXL-mallin ja 2008 XL-5:n kanssa. SItä juttua on kyllä päivitetty, mutta siellä ei ole esim. huomattu että nykyinen XL-5 sisältää jo ne kolme "välttämätöntä" päivityksen kohdetta (laakerit, idle gear ja teräsdiffi). Itse olen sitä mieltä, että uuteen malliin ei tarvitse välttämättä ostaa kuin
  • suljettu spurrikotelo (RPM 80522, vain tämä malli käy uuteen XL-5:een ja VXL:ään)
  • pienempi pinion (VXL ei kaipaa edes tätä)
  • XL-5 mallin alkuperäinen moottori myyntiin ja tilalle uusi joka kestää, jossa on vaihdettavat hiilet ja jonka pystyy avaamaan huoltamista varten.

Muita osia ostelee sitten tarpeen mukaan kun tuntee tarvitsevansa jotain ja osia hajoilee. Esim. Liquid RC ja Sabe ovat oikein hyviä paikkoja tilailla osia rikkoutuneiden tilalle.

Sitten jos käytetyn auton hankit, niin ensin kannattaa tehdä perusteellinen kuntotarkastus autolle ja sen mukaan kerätä lista siitä mitä pitää uusia. Se kun riippuu niin paljon auton kunnosta ja siitä mitä siihen on vaihdettu, että mitä tarvitsee vaihtaa. Tuo yllä mainitsemani lista kattaa aika hyvin mitä kannattaa myös tarkistaa käytetystä autosta.
« Viimeksi muokattu: 14.09.08 - klo: 21.09 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2923 : 14.09.08 - klo: 16.39 »
Niin, mutta minkälaisia varaosia kannattaa ostaa autoon heti, jos mene rikki? Autoahan ei tarvitse paljon huoltaa, kun on 2Wd? Laittaisitteko linkin, minkälaiset kuulalaakerit käy autoon?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2924 : 14.09.08 - klo: 17.32 »
Vaikea sanoa mitä kannattaa ostaa heti varaosiksi, kun rikki meneminen riippuu ihan käyttäjästä. Meillä on ollut kolme spedeä ja yksi rustler ja ainoa mitä tähän mennessä on saatu rikki on kolme harjallista moottoria ja yksi iskarinvarsi.

Kuulalaakerit riippuu mallista ja niitähän on useammassa paikassa. Itse en ole kyllä saanut vielä yhtään ainoaa laakeria rikki ja toista vuotta on ajeltu. Vanhempaan malliin on suoraan liukulaakereiden paikalle sopivat kuulalaakerit (Traxxas 4606 tai Duratrax DTXC1525), mutta itse suosittelen vaihtamaan tilalle Traxxasin osat 3736 eteen ja 3752 taakse ja niihin laakereiksi joko Traxxasin 4607, 4 x 5116 tai Duratraxin DTXC1087. Vaihtoehtona voi myös noiden ohjauslohkojen ja akselikannattimien (mikä lie oikea termi) tilalle laittaa RPM:n vastaavat, mutta en tiedä saako sille enemmälle rahalle jotain vastinetta verrattuna Traxxasin osiin. Hyvin minulla on nekin toimineet.

Sellainen tuli vielä mieleen, että Rustler VXL:ssä oli hexit, jotka pysyvät paikallaan kun renkaat irroittaa, mutta Stampede VXL:ssä on vanhaan malliin sellaiset että kun renkaan irroittaa, niin on helppo hukata hexin alla oleva pinni ja prikka. Vaihdoin tilalle periaatteessa osanumeroltaan ihan samat osat eli 3654 ja 1654, mutta nyt ovat sellaiset, jotka pysyvät paikallaan. Samalla sai muutaman varaosapinnin, jos kuitenkin sattuu sellaisen hukkaamaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2925 : 14.09.08 - klo: 20.56 »
yksi osa joka kannattaa heti ostaa on RPM:n puskuri.
tulee säästämään rahaa jatkossa.
sa alkuperäinen "puskuri" on pelkkä vitsi joka ei suojaa eikä auta yhtään mitään.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2926 : 14.09.08 - klo: 21.50 »
Toisaalta voisin lopettaa harjakoneilla leikkimisen saman tien jos vaan Castlen Sidewinder esc on riittävä?
Ainakin kaverilla rustlerissa tuo on ja tuskin stampede sen kummosempaa tarvitsee?
Siihen sitten joku kone kaveriksi...
Esim. http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39213&grpid=4306

Aluksi siis tarkoitus ajaa noilla nimh akuilla ja myöhemmin päivittää lipoksi
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2927 : 14.09.08 - klo: 22.17 »
Suosittelen hankkimaan Castlen Mamba Maxin, kestää 100A ja 3S LiPoja, saa kestämään 4-5S LiPoja jos hankkiin ulkoisen becin, eli UBECIN. Suomesta saanti voi olla heikkoa, ulkomailta saa ja hintakin on hyvä, saa jopa alle 100e jos ei lasketa kuluja mukaan. Suosittelen.

- Tapsa

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2928 : 15.09.08 - klo: 07.49 »
Noniin, Stamppa on päätetty ostaa, mutta vielä pari kysymystä! Laittaisiko joku linkin, jos RC-Sabesta löytyisi Stamppaan sopivat laakerit? Käykö autoon myös tämmöinen 8,4V akku? Jos joku tietää mikähän liitin tässä on? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25210&grpid=5017

Elikkäs voisin ostaa autoon laakerit, kaks akkua toi 8,4V, jos on oikea liitin ja Medaseciltä 7,2V 4500MaH.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2929 : 15.09.08 - klo: 12.28 »
Veikkaisin Tamiya-liitintä, jonka kyllä pitäisi oleman XL5 Speden liiimen kanssa yheensopiva, mutta ei VXL Speden. Tosin tuo Tamiyaliitin kannattaa kyllä suosiolla vaihtaa parempaan, esim. Deanssiin. VXL Spedeä ajatellen taas kannattanee harkita suosiolla parempia akkujakin...

Medasecin 7.2V 4500mAh-Greboweissa on vakiona Tamiyaliitin 
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2930 : 15.09.08 - klo: 15.02 »
Harjattomissako ei sitten ole mitään sisäänajoja tai muuta alkumetreillä huollettavaa? Sellaiset pitäisi huomenna sabesta tulla

Noniin, Stamppa on päätetty ostaa, mutta vielä pari kysymystä! Laittaisiko joku linkin, jos RC-Sabesta löytyisi Stamppaan sopivat laakerit? Käykö autoon myös tämmöinen 8,4V akku? Jos joku tietää mikähän liitin tässä on? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25210&grpid=5017

Elikkäs voisin ostaa autoon laakerit, kaks akkua toi 8,4V, jos on oikea liitin ja Medaseciltä 7,2V 4500MaH.

Onhan tuossa akussa sitten se seitsemäs kenno siinä päällä? muuten ei kyllä sovi, on liian pitkä...

Ja ainakin omassa XL-5 Spedessä oli traxxas liittimet valmiina

Noita pyöränlaakeriksi laittelin 8kappaletta:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39506&grpid=1104
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2931 : 15.09.08 - klo: 16.14 »
Kannattaa ehdottomasti varmistaa että mahtuu Stampedeen. Jos myyjä ei tiedä ja sen kertoo, niin riski on ostajan. Itse ostin 7-kennoisen hump packin eli 7. kenno on päällä ja silti ei mahtunut. Akku oli 5 mm liian pitkä. Ratkaisuna Stampeden runkoa modattiin, jotta akku mahtuu, mutta mikään kaunis ratkaisu se ei ole.

Uudessa XL-5:ssä on Traxxas-liitin ja akku kannattaa ehdottomasti ottaa sillä. Jos autossa on Tamiya-liitin, niin siihen on syytä vaihtaa joko tuo Traxxas-liitin, Deans, Powerpole tai jokin muu suurempia virtoja kestävä liitin ja akkuun sopiva vastinkappale.

(Liittenä kuva adapterista, jossa samanlainen Traxxas-liitin kuin auton/laturin päässä ja Powerpole-liitin (sukupuoleton).)
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2932 : 15.09.08 - klo: 16.20 »
Noita pyöränlaakeriksi laittelin 8kappaletta:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39506&grpid=1104

Eikös tuo vaadi laakeripesien vaihtamisen VXL-mallin kanssa vastaaviksi, muuten pitää olla 5x8x2.5 laakerit, jotka Sabesta löytyvät joko http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39497&grpid=1104 tai http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39495&grpid=1104 .
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2933 : 15.09.08 - klo: 17.38 »
Noita pyöränlaakeriksi laittelin 8kappaletta:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39506&grpid=1104

Eikös tuo vaadi laakeripesien vaihtamisen VXL-mallin kanssa vastaaviksi, muuten pitää olla 5x8x2.5 laakerit, jotka Sabesta löytyvät joko http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39497&grpid=1104 tai http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39495&grpid=1104 .

Ainakin mulla nuo menivät heittämällä samankokoisten liukulaakerien tilalle enkä ole laakeripesiä vaihtanut ja XL-5 malli on, siihen vanhempaan stampedeen menevät nuo ohuemmat kyllä
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2934 : 15.09.08 - klo: 17.48 »
Kun 2007 vuoden XL-5 Stampedessä oli vielä nuo 8 mm:n liukulaakerit, niin mistähän alkaen on sitten ollut jotkut suuremmat (11 milliset) ja millä varaosanumerolla? Traxxasin sivuilta ladatut räjäytyskuvat eivät tunne tuon kokoista liukulaakeria. Osalistasta näkyy kuitenkin löytyvän osanumero 1675, josta ilmeisesti kyse. Itse kyllä katsoisin ensin millä osilla auto tulee ja sen mukaan sitten hankintaan optio-osaa. Sitä kun ei tiedä onko auto seisonut myyjän varastossa vuoden vai kaksi. Erityisen tarkkana pitää olla, jos autoa myydään normaaliin hintatasoon verrattuna huomattavan edullisesti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2935 : 15.09.08 - klo: 20.12 »
Noniin! Stamppa ostettiin ja luulen, että hyvä ostos olikin!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2936 : 15.09.08 - klo: 21.12 »
Kun 2007 vuoden XL-5 Stampedessä oli vielä nuo 8 mm:n liukulaakerit, niin mistähän alkaen on sitten ollut jotkut suuremmat (11 milliset) ja millä varaosanumerolla? Traxxasin sivuilta ladatut räjäytyskuvat eivät tunne tuon kokoista liukulaakeria. Osalistasta näkyy kuitenkin löytyvän osanumero 1675, josta ilmeisesti kyse. Itse kyllä katsoisin ensin millä osilla auto tulee ja sen mukaan sitten hankintaan optio-osaa. Sitä kun ei tiedä onko auto seisonut myyjän varastossa vuoden vai kaksi. Erityisen tarkkana pitää olla, jos autoa myydään normaaliin hintatasoon verrattuna huomattavan edullisesti.

Ehkä sitten vahingossa katsoin VXLn räjäytyskuvasta nuo samalla kun metalli vaihteiston osanumeroita katselin, no ainakin nuo tuurilla sitten sopivat mun stampedeen :tongue:
Saman äsken huomasin että ei ole siinä netistä löytyvässä kuvassa noita isompia, ja siitä mukana tulleesta paperinipusta en ole räjäytyskuvia katsellut, täytyy varmaan huomenna kurkata mitä siellä sanotaan

Ehkä on sitten parempi että thorak mittaa liukulaakerit ennen tilausta
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2937 : 15.09.08 - klo: 22.39 »
JOO! Tota taisipa tulla tilattua jo, eikä hajuakaan mikä koko! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Luontin teihin joten en oikein viittiny kattoo.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2938 : 15.09.08 - klo: 22.56 »
XL-5 mallissa ei missään vaiheessa ole ollut 11mm laakereita takahubissa eikä ohjauspaloissa vakiona. VXL:ssä ne on vakiona.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2939 : 15.09.08 - klo: 22.59 »
joku taas rc-harrastus foorumilla kirjoitti että oli uuden xl-5 peden ostanut ja siinä oli 5x11x4 laakerit ihan auton mukana tulleen räjäytyskuvankin perusteella.

auto oli siis ihan suomalaisesta liikkeestä uutena ostettu.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t