Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1909527 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #690 : 23.07.05 - klo: 15.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Upikka"
Jos se isompi ratas on pienempi, niin kulkeeko auto sillo kovempaa, mut kiihtyy huonommin? ja jos se pääratas on isompi niin taas päinvastoin?

Speden mukana tuli toinen ratas, joka on kooltaan pienempi, eli sillä kulkee kovempaa.


Eli, mitä pienempi se pääratas(spurri) on tai vastaavasti mitä isompi se moottorin akselissa oleva(pinjoni), nii sitä kovempaa menee...ja luonnollisesti kiihtyy huonommin mitä kovempaa kulkee. Speden manuaaleissa on hyvä taulukko tohon hommaan.  :wink: ...eli valmiiks laskettu.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Tapani

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #691 : 23.07.05 - klo: 19.28 »
Vakiomoottorilla ei kannata pienempää spurria laittaa. Kiihtyy todella nihkeästi, eikä nopeus paljoa kasva.
move your mind

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #692 : 23.07.05 - klo: 19.55 »
Ok, taidan vaihtaa takasi sen vakion.

Sitten monihampainen pinioni olisi hyvä tolle vakiokoneelle?

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #693 : 23.07.05 - klo: 20.45 »
Joo, eipä tuo spedekään kauaa kestäny :( Sateen jäliltä tien pinta oli märkä, ja veli innostu vähän hurjastelee, ja pamautti täysiä rautatolppaa päin.

Toinen etuiskareista napsahti poikki :(

Paljonkohan maksais uus tollanen jousi? Varmaan aika kallis :(

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #694 : 23.07.05 - klo: 21.44 »
Älä anna veljen ajaa niin säästyy rahaa.

(Kylläpäs oon todella viisaalla päällä tänään :wink: )

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #695 : 23.07.05 - klo: 21.55 »
Lupas maksaa sen iskarin.Paljonkohan se suunnilleen Spedeen maksaa?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #696 : 23.07.05 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Upikka"
Joo, eipä tuo spedekään kauaa kestäny :( Sateen jäliltä tien pinta oli märkä, ja veli innostu vähän hurjastelee, ja pamautti täysiä rautatolppaa päin.

Toinen etuiskareista napsahti poikki :(

Paljonkohan maksais uus tollanen jousi? Varmaan aika kallis :(


Eivät ole kalliita, alle 17$ pari, mukaan tulee myös jousista ja iskariöljystä lähtien kaikki tarpeelliset "nippelit". http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJK79&P=7
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #697 : 24.07.05 - klo: 07.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Upikka"
Lupas maksaa sen iskarin.Paljonkohan se suunnilleen Spedeen maksaa?


Hobbypeoplen sivuilta löytyy aika kattavasti varaosien hinnat. Eli katsot ensin stampeden manuaalista räjäytyskuvasta osan numeron, etuiskari on 3760. Menet hobbypeoplen sivuille ->autojen varaosat->traxxas, sivulle aukeaa pitkä lista osia ruotsinkielellä (siitä ei kannata välittää), sen jälkeen haet selaimen hakutoiminnolla varaosanumeroa.

Etuiskari hobbypeoplessa 18,95€. Sehän on niin pieni osa, että tulee kirjeessä, niin ei pitäisi tulla postikuluja paljoa.

Muistathan että kosteus ei tee auton sähköille hyvää, koita varoa veden pääsyä vastariin ja servoihin.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #698 : 24.07.05 - klo: 18.29 »
Spedessä on vakiona 18 hampainen pinioni.Jaksaako se vielä kiihtyä vakio koneella, jos siihen laittaa 20 hampaisen pinionin, ja sen speden vakio ''ison'' spurrin.

Poissa Atte.P

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #699 : 28.07.05 - klo: 20.11 »
Voi kehvatsu, spede hajos  :mrgreen:  Ajelin pihassa kaasu pohjassa ja lähti koko vehje kämmenestä suoraan peräkärryyn ja takaiskari väänty. Ei oikeen voi kunnolla ajaa kun perä jumittaa pohjaa :D toivottavasti saan sen oikastua  .

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #700 : 28.07.05 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "AK-78"
Lainaus käyttäjältä: "Upikka"
Lupas maksaa sen iskarin.Paljonkohan se suunnilleen Spedeen maksaa?


Hobbypeoplen sivuilta löytyy aika kattavasti varaosien hinnat. Eli katsot ensin stampeden manuaalista räjäytyskuvasta osan numeron, etuiskari on 3760. Menet hobbypeoplen sivuille ->autojen varaosat->traxxas, sivulle aukeaa pitkä lista osia ruotsinkielellä (siitä ei kannata välittää), sen jälkeen haet selaimen hakutoiminnolla varaosanumeroa.

Etuiskari hobbypeoplessa 18,95€. Sehän on niin pieni osa, että tulee kirjeessä, niin ei pitäisi tulla postikuluja paljoa.

Muistathan että kosteus ei tee auton sähköille hyvää, koita varoa veden pääsyä vastariin ja servoihin.


Niin ja ne iskarit myydään muuten parittain (Siis tuohon hintaan tulee 2 kpl, plus mukaan tulee jouset ja iskariöljy).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #701 : 28.07.05 - klo: 23.29 »
Sanokeeha, että jos hommaa spedeen 14t koneen

tämän

http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=58152

Niin joutuuko mitään ''vahvistamaan'' spedestä?

Entä kestääkö 3000 mah akku viittä minuuttia?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #702 : 28.07.05 - klo: 23.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Upikka"
Sanokeeha, että jos hommaa spedeen 14t koneen

tämän

http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=58152

Niin joutuuko mitään ''vahvistamaan'' spedestä?


Ei..........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #703 : 28.07.05 - klo: 23.33 »
Ok, entäs onko tuo hermanni kannattava ostos? entä kestääkö speden vakio mekaaninen nopari tuon? entä tuleeko nopeuteen selvää eroa?

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #704 : 29.07.05 - klo: 11.06 »
Vakio mekaaninen ei kestä, luultavasti.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #705 : 29.07.05 - klo: 11.42 »
Kestäskös 17t koneen?

Poissa Karpov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #706 : 29.07.05 - klo: 12.03 »
Ei se kestä kuin tuon vakio koneen, ja senkin aika huonosti.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #707 : 29.07.05 - klo: 12.11 »
hmm, jos ostasin sellasen elektronisen noparin(69 euroo) mikä kestää 14t koneen, ja sille 17t kone.Vai onko ylipäätään järkeä vaihtaa 20t kone 17t?

Poissa Karpov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #708 : 29.07.05 - klo: 12.29 »
No tuohan se vähän lisää potkua, nopeudensäädin ainakin kannattaa ostaa.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #709 : 29.07.05 - klo: 13.50 »
Jos mekaanisen noparin vaihtaa elektroniseen, niin nouseeko nopeus?

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #710 : 29.07.05 - klo: 15.41 »
Joopa joo.. Pitkästä aikaa kerkesin tänne, elikkä korjataan asioita. Mekaaninen nopari kestää vaikka 10t lankasen koneen jos sattuu ajamaan sopivan paljon kaasu pohjassa, ja kuparit kestää. Eli joku 15t kone menee siinä helposti, ite ajoin 12t konetta pari viikkoa mekaanisella. Eikä mitään ongelmia voimansiirto vaan joutuu koville.

Elektroninen nopeuden säädin nostaa markinaalisesti nopeutta. Koska tulee parempi hyöty suhde, mutta täydellä kaasulla vaikutusta ei pitäisi olla, koska sillon virta menee kummassakin nopeuden säätimessä läpi. En tiedä sitten tekeekö toi taajuus jotain nopeudellista parannusta, mutta mielestäni se vaan hiljentää teoriassa, viisaimmat korjatkoon.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #711 : 29.07.05 - klo: 15.53 »
Sitähän minäki, ku serkku ajaa 11t koneella, ja mekaaninen nopari kiini.

Entä jos hommaisin tuon yllä olevan 14t koneen, niin kestääkö speden rattaat ym osat? Hermanni kyllä jo sanoi, että kestää, mutta olisi hyvä kuulla muiltakin mielipiteitä.

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #712 : 29.07.05 - klo: 16.05 »
Onhan se muovinen idle gear tietysti sellainen osa, että saattaa levitä. Itse laitoin alumiinisen idle gearin stampedeen heti kun hankin sen, on saanut ihan huoletta ajella.

Yleensähän ajotyyli ratkaisee paljon miten paikat kestää. Jos vaikka asvaltilla kiihdyttelee pakilta eteenpäin ja toistepäin niin kyllä siinä on voimansiirto kovilla.

Elektroninen nopeudensäädin ei tuo juuri nopeutta lisää, mutta ajoaika pitenee ja nopeusalue laajenee. Tokihan auton paino tippuu kun poistuu yksi servo ja mekaaninen nopeuden säädin, se lisää marginaalisesti nopeutta :)
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #713 : 29.07.05 - klo: 16.10 »
Tarkoitatteko voimansiirrolla spurrin ja pinionin toimintaa? eli kun sen spurrin vaihtaa alumiinisen, niin sillonko pitäs kestää?

Poissa Karpov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #714 : 29.07.05 - klo: 16.52 »
Aijai olenko ollut noin väärässä   :?
Nopeus voi nousta hieman ja ajoaikaakin tulee elektronisella koska se vie vähemmän virtaa.
Lievää riskiä siinä mekaanisessa kuitenkin, mulla sähisee vakiokonekin kovemmissa ajoissa.

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #715 : 29.07.05 - klo: 16.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Upikka"
Tarkoitatteko voimansiirrolla spurrin ja pinionin toimintaa? eli kun sen spurrin vaihtaa alumiinisen, niin sillonko pitäs kestää?


Katso Stampeden manuaalista sivu 5 kohta 13, siinä näkyy idle gear (pieni hammasratas). Muutenkin kannattaa käydä se manuaali läpi, oppii paremmin tuntemaan auton rakenteen.

Hiukan chattailun makua tässä kirjoittelussa.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #716 : 01.08.05 - klo: 16.51 »
Mistä johtuu, kun lataa akkua, niin se lopettaa sen jo 2500mah(noin) vaikka akku on 3000mah? välillä loppuu alta 2000mah

Poissa Karpov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #717 : 01.08.05 - klo: 17.11 »
Joko kennot on halpoja eikä ota enempää varausta tai sitten olet laittanut siihen jonkinlaisen katkaisun. Tämän olisi voinut kysyä muuallakin.

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #718 : 01.08.05 - klo: 17.12 »
ok, vaikuttaako se mv/c(tai joku sellainen) laturin säätö siihen, millo se katkasee latauksen?

Totta, ois kyllä voinu laittaa muualle, mut kerkesin laittaa jo tähän :D

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #719 : 04.08.05 - klo: 17.40 »
Stampeden kytkintä säätelee sellainen jousi, mitä sitten kiristetään ja löysätään.Sutittaako auto enemmän, jos se on löysällä, vai kireämmällä? luulisin, että kireämmällä.Onkos sitä jousta ''turvallisempi'' pitää löysällä, vaiko kireällä?