Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1909368 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3360 : 15.11.08 - klo: 18.04 »
Kumpi ois parenpi Rustler vai Stanpede?

Poissa juube

  • Jäsen
    • Profiili
    • RacingFactory
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3361 : 15.11.08 - klo: 18.19 »
Kumpi ois parenpi Rustler vai Stanpede?

Rustlerissa on matalampi painopiste eli parempi ajaa tasasella mutta stampedella pääsee kantojenkin yli :smiley:
« Viimeksi muokattu: 15.11.08 - klo: 18.25 kirjoittanut juube »

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3362 : 15.11.08 - klo: 19.15 »
Tilasin tällaisen setin jousia eteen ja taakse. Tulihan siinä ehkä vähän turhia mutkalle väännettyjä rautalankoja, kun osa ihan sopimattomia, mutta hieman tuntuu tarvitsevan erilaista alustaa erilaisessa maastossa. Nyt Rustler taittuu nätisti mutkaan ja kaasun käytöllä saa kontrolloitua aliohjaako vai yliohjaako se mutkissa. Tietty edelleen ajomaasto ja rengastu vaikuttavat suuresti, mutta meillähän ee vakiorenkailla liiemmin ajella.
Meinasin itsekin tilata moisen setin, mutta pidin niitä ylihinnoiteltuna kun en uskonut tarvivan kuin yhdet jouset. Eteen en tietenkään noita laittanut. Pitää ehkä kokeilla Slashin originelli takajousia eteen esim. Tällä hetkellä autossa on lähes tuplasatsi eessä ja takana esijännittäjiä ja maavara on julmetun korkea. Alkuperäisillä takapää tosiaankin niiasi ja venemäisin termein oli plaanissa koko ajan. Kovalla alustalla käännöksessä sisäpuolinen takarengas nousi minullakin ilmaan. Sirotehiekkakentällä (hirmu huono ajoalusta kyllä) taas auto nosti sisemmän eturenkaan ilmaan käännöksessä jos ajoi lujaa.. jos ei heittäny kupperkeikkaa.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3363 : 16.11.08 - klo: 14.51 »

Ainakin eLoggerin mukaan Velineon 3500kv kone kiertää liki 50000 rpm 3S akulla. En sitten tiedä kuinka tarkka tuo kv-arvo on, mutta epäilisin sen olevan jonkinlainen likiarvo.

Höh, eihän siihen mitään laskuria tarvita jos yksinkertainen kertolasku luonnistuu (Joko päässä tai laskimella).
3s LiPo on 11.1v (3,7x3)ja motti kiertää 3500 kierrosta per voltti (kv), se on yhteensä 38850 kierrosta minuutissa.....
Enpä paljon luottaisi tuollaiseen laskuriin joka antaa tuolle yhdistelmälle liki 50000 kierrosta minuutissa. ;)
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa oden

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3364 : 16.11.08 - klo: 15.02 »

Ainakin eLoggerin mukaan Velineon 3500kv kone kiertää liki 50000 rpm 3S akulla. En sitten tiedä kuinka tarkka tuo kv-arvo on, mutta epäilisin sen olevan jonkinlainen likiarvo.

Höh, eihän siihen mitään laskuria tarvita jos yksinkertainen kertolasku luonnistuu (Joko päässä tai laskimella).
3s LiPo on 11.1v (3,7x3)ja motti kiertää 3500 kierrosta per voltti (kv), se on yhteensä 38850 kierrosta minuutissa.....
Enpä paljon luottaisi tuollaiseen laskuriin joka antaa tuolle yhdistelmälle liki 50000 kierrosta minuutissa. ;)

Lipo latautuu siihen 4,2v per kenno eli 4,2*3=12,6 jolloin saadaan 44100 kierrosta minuutissa eiks ni ;)

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3365 : 16.11.08 - klo: 15.47 »

Ainakin eLoggerin mukaan Velineon 3500kv kone kiertää liki 50000 rpm 3S akulla. En sitten tiedä kuinka tarkka tuo kv-arvo on, mutta epäilisin sen olevan jonkinlainen likiarvo.

Höh, eihän siihen mitään laskuria tarvita jos yksinkertainen kertolasku luonnistuu (Joko päässä tai laskimella).
3s LiPo on 11.1v (3,7x3)ja motti kiertää 3500 kierrosta per voltti (kv), se on yhteensä 38850 kierrosta minuutissa.....
Enpä paljon luottaisi tuollaiseen laskuriin joka antaa tuolle yhdistelmälle liki 50000 kierrosta minuutissa. ;)

Lipo latautuu siihen 4,2v per kenno eli 4,2*3=12,6 jolloin saadaan 44100 kierrosta minuutissa eiks ni ;)

Totta, mutta siltikin ollaan lähempänä 40000 tai 45000 kuin 50000 kierrosta minuutissa......
Ja tyhjänä 3s LiPo on vain 9v. ;)
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3366 : 16.11.08 - klo: 17.49 »
Kaikkein vähiten luotan tuohon 3500kv-arvoon, mutta ehkä se nyt sadan tarkkuudella on tuollapäin. Tulipa nyt katsottua muutamasta vanhasta loggerin tallenteesta ja 2S akulla suurin kierrosluku meikäläisen Rustlerin  VXL-3 + Velineon yhdistelmällä näkyy olevan 31500 rpm. Jonkin verran vaihtelua näkyy olevan eri sessioilla ja yleisemmin maksimit liikkuvat 29500 ja 30000 välillä.

3S sessioita ei ole loggerilla tullut talteen kuin yksi ja siellä mennään suurimmillaan hieman yli 47000 rpm. Meno on kyllä noilla kierrosmäärillä aivan sairasta tuolle autolle vakiovälityksillä (25/83).
« Viimeksi muokattu: 16.11.08 - klo: 18.06 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3367 : 16.11.08 - klo: 22.32 »
Oon ajattellu täs, että jos tilais tuolta aimainista tollasen rustler VXL:än, niin kuinka kauvan ajaa tollasella 3600nimh akulla vai pitääkö heti ostaa lipo?
VXL Stampede+slash

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3368 : 16.11.08 - klo: 22.45 »
E-fire mamba max 5700 combolla ja 2s lipo 5000mAh n.20min.. Joten sillä nimh:llä ei pitkälle potkita.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3369 : 16.11.08 - klo: 23.13 »
Riippuu kyllä aika paljon siitä millaisella alustalla ja miten ajaa, mutta varttitunti vois olla aika hyvä arvio.

Itse olen havainnut harjattomaan (VXL) siirtymisen jälkeen, että NiMHit eivät meinaa pysyä mitenkään balanssissa ja jatkuvasti saa tasata kennoja. Vähän auttoi kun kasasi valmiit pötköt uusiksi itse ja laittoi kunnon juotokset kennojen väliin, mutta LiPojen kanssa homma on paljon helpompaa. Saa myös enemmän energiaa mukaan samalla painolla ja siten pääsee nauttimaan ajamisesta pidempään kerralla. Omien kokemusten pohjalta en voi suositella NiMH:ejä VXL:ään.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3370 : 16.11.08 - klo: 23.45 »
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_224/products_id/16867 mites olisko tollanen lipo hyvä tohon vxl rustyyn?
VXL Stampede+slash

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3371 : 16.11.08 - klo: 23.49 »
Uskoisin että ihan hyvä akku olis, varsinkin hinta/laatu suhteeltaan.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3372 : 16.11.08 - klo: 23.50 »
Mut mites ku tuolta jenkeistä tilais nii mites sit ne takuu asiat? Esim jos vaikka kone ei toimi nii mitäs sitte?
VXL Stampede+slash

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3373 : 17.11.08 - klo: 00.09 »
Ite ainakin oon sillä varauksella noita halpoja sähkökamoja ostellut että perävalo takuu niissä on(tosin lähinnä kiina/honkkari osastoa tuen). Mutta kaippa noissa jonkinlainen takuu on. Osan lähettäminen Jenkkeihin takaisin vain voi maksaa jonkin verran.

Eri asia sitten jos joku 100$ nopari kyseessä. Niin voi olla kiinnostusta lähettääkin osa takaisin.

Lainaus
Oon ajattellu täs, että jos tilais tuolta aimainista tollasen rustler VXL:än

Mut mites ku tuolta jenkeistä tilais nii mites sit ne takuu asiat? Esim jos vaikka kone ei toimi nii mitäs sitte?

Mutta jos takuut ihmetyttää niin kannattaa ostaa suomesta. Tuo VXL rustlerin, kun kuitenkin saa Medasec:ltä 339€, ja tuohon aimainhobbiesiin kun lisää alv:n, tullimaksut ja postit niin eipä se enää hirveästi tuosta hinnasta jää. Laskettu halvimmilla posteilla amain hobbiesista rustleri 269+n.55(postit)=324$ /1,2= n.270€ ja päälle alv+tulli on n. 342€, Joten jos takuut jännittää niin on tuo suomesta tilaaminenkin vaihtoehto. Posteineen tuo Medasecin hinta kun hiukan menee kalliimmaksi, mutta ei kuitenkaan hirveitä.
« Viimeksi muokattu: 17.11.08 - klo: 00.28 kirjoittanut matti.l »
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3374 : 17.11.08 - klo: 01.17 »
Siitä takuustahan oli täällä juuri hyvä esimerkki ja vielä juuri tuon mainitun firman hoitamana, vai oliko se niin että eivät hoitaneet. Hintaero tosiaan alkaa olla niin olematon tämän hetken dollarin kurssilla, että tilaamista ulkomailta kannattaa todella harkita, ellei sitten muualta ETA-alueelta löydä edullisesti. Silloin ei hintaa tule tulleja, eikä ALV:tä enää Suomessa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3375 : 17.11.08 - klo: 01.21 »
Juu ei tällä hetkellä kyllä jenkeistä tilaaminen varsinaisesti kannata. Ero on aika marginaalinen, vaikka tilaisikin paikasta josta saa vaikkapa 25USD pois hinnasta niin silti hintaero on vaan joku muutama kymppi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3376 : 17.11.08 - klo: 09.06 »
Tuo VXL rustlerin, kun kuitenkin saa Medasec:ltä 339€, ja tuohon aimainhobbiesiin kun lisää alv:n, tullimaksut ja postit niin eipä se enää hirveästi tuosta hinnasta jää. Laskettu halvimmilla posteilla amain hobbiesista rustleri 269+n.55(postit)=324$ /1,2= n.270€ ja päälle alv+tulli on n. 342€, Joten jos takuut jännittää niin on tuo suomesta tilaaminenkin vaihtoehto. Posteineen tuo Medasecin hinta kun hiukan menee kalliimmaksi, mutta ei kuitenkaan hirveitä.

Ja onko tuo Medasecin 339€ edes lopullinen hinta? tarjoustahan toki aina kannattaa kysyä. Saattaapi siitä vielä pikkuisen tippua poiskin, jolloin hinta tulee vielä lähemmäs (tai menee jopa alle) Aimainhobbiesilta tilatun lopullista hintaa. Kysyessä ei ainakaan häviä mitään. Jos soittaa, niin pikkuisen toki joutuu puhelinlaskussa siitä maksamaan, mutta aika vähän loppupeleissä, jos auton hintaan vertaa.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3377 : 17.11.08 - klo: 11.15 »
Tuo VXL rustlerin, kun kuitenkin saa Medasec:ltä 339€, ja tuohon aimainhobbiesiin kun lisää alv:n, tullimaksut ja postit niin eipä se enää hirveästi tuosta hinnasta jää. Laskettu halvimmilla posteilla amain hobbiesista rustleri 269+n.55(postit)=324$ /1,2= n.270€ ja päälle alv+tulli on n. 342€, Joten jos takuut jännittää niin on tuo suomesta tilaaminenkin vaihtoehto. Posteineen tuo Medasecin hinta kun hiukan menee kalliimmaksi, mutta ei kuitenkaan hirveitä.

Ja onko tuo Medasecin 339€ edes lopullinen hinta? tarjoustahan toki aina kannattaa kysyä. Saattaapi siitä vielä pikkuisen tippua poiskin, jolloin hinta tulee vielä lähemmäs (tai menee jopa alle) Aimainhobbiesilta tilatun lopullista hintaa. Kysyessä ei ainakaan häviä mitään. Jos soittaa, niin pikkuisen toki joutuu puhelinlaskussa siitä maksamaan, mutta aika vähän loppupeleissä, jos auton hintaan vertaa.

Niin ja tukeehan sillä suomalaista kauppiasta, joka kuitenkin myynnin kautta saa omia hintojaan tulevaisuutta ajatellen halvemmaksi.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3378 : 17.11.08 - klo: 12.47 »
Juuri niin "...suosi suomalaista...". Itse olen VXL pedeni medaseciltä tilannut, ja tosin muutakin tavaraa, joten voin hyvin suositella. Paketti tuli itselleni 25:ssä tunnissa :grin:. Ja jos jostain on kysyttävää, niin sähköposteihin on tullut vastaus vielä tunnin sisällä. Joten jo tältä pohjalta voisin suositella Suomesta tilaamista.

PS. Ja silloin paketin toim. kulut olivat 2€+~12€, joten hintaeroa jäisi huimat 8€. Voipi sitten miettiä kannattaako se, esim. kuuluisien VXL-3s noparin liittimien takia.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Mikko S

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3379 : 17.11.08 - klo: 13.25 »
Toi aikaisemmin mainittu lipo, 4000mAh ja 15C, eli 60A maksimit? Riittäiskö toi stampedelle, jossa mamba+5700kv? Ei olisi pahan hintainen akku.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3380 : 17.11.08 - klo: 13.45 »
Toi aikaisemmin mainittu lipo, 4000mAh ja 15C, eli 60A maksimit? Riittäiskö toi stampedelle, jossa mamba+5700kv? Ei olisi pahan hintainen akku.
Riittää moottorille joka ottaa 60A virtaa, mutta kannattaisi melkein olla pieni pelivara siinä ettei lipot sula. Paljonkohan tuo moottori ottaa jatkuvaa virtaa tai entä piikkeinä?

Hobbycitystä löytyy edullisesti joitain 2S lipoja ja etenkin 3S lipoja. Siellä merkeillä Zippy, Zippy H ja Rhino ihan hyviä paketteja. Itse ajelen Zippy 5000 mah 3s:llä. 3S Lipoja saa jopa edullisemmin kuin 2S:iä joten edullisemmaksi saattaisi tulla hankkia pienemmällä Kv:llä oleva moottori ja 3S -lipoja. Ajoaikakin kasvaisi vähän jännitteen ollessa isompi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3381 : 17.11.08 - klo: 14.23 »
Niin ja tukeehan sillä suomalaista kauppiasta, joka kuitenkin myynnin kautta saa omia hintojaan tulevaisuutta ajatellen halvemmaksi.

Mielenkiintoinen ajatus tuokin. Laskin juuri, että Towerilta saatavien alennuksien kera hinta jäisi tarkaksi hinnaksi jäisi 279,22 €. Ainakin itselleni tuolla postikuluineen yli 70 euron hintaerolla on niin paljon merkitystä, että jätän edelleen suosimatta kotimaista, silläkin uhalla että se kotimainen kauppa lakkaa olemasta.

Lainaus käyttäjältä: qazu
Paljonkohan tuo moottori ottaa jatkuvaa virtaa tai entä piikkeinä?

Piikit 2S akulla on VXL rustlerilla enimmillään 80 A. Jatkuvana virtana esiintyy n. 35-40 A lukemia, mutta sittenkin pitää ajaa kaasu pohjassa ja harvemmin on tilaa ajaa monta kymmentä sekuntia kaasu pohjassa. Itselläni virrat ovat keskimäärin 15-20 A lukemissa.

Kyllä tuon 15C pitäisi olla ok, kun tuolle akulle luvattiin purskeena 20C ja piikki 35C. Sen sanon kyllä kokemuksesta, että turhaan sitä 4 A:n akkua ostat. Investoi suoraan järeämpään, sillä ajoaika loppuu aina kesken. Itselläni yksi 3S 4 A akku ja siinä ei virta riitä kuin Rustlerin lentoonlähtöharjoitukseen. Heti kun alkaa auto pysyä taas lapasessa, niin akusta loppuu puhti. No ehkä vika on kuskissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3382 : 17.11.08 - klo: 14.27 »
no mites sit kannattaisko ostaa tuolta medasecilta tollanen xl-5 rusty/pede ja sit siihen joku MaxAmpsin lipo ja myöhemmin joku harjaton?
VXL Stampede+slash

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3383 : 17.11.08 - klo: 14.30 »
no mites sit kannattaisko ostaa tuolta medasecilta tollanen xl-5 rusty/pede ja sit siihen joku MaxAmpsin lipo ja myöhemmin joku harjaton?

Ei kun suoraan se harjaton. Muuten menee vaan rahaa amerikkalaisen valmistajan tukemiseen. Hintaero on kuitenkin niin pieni ja autossa muutakin eroa kuin vain tuo harjattomuus, että kaikkien osien päivittäminen harjatonta vastaavaksi maksaa enemmän kuin se XL-5 uutena.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3384 : 17.11.08 - klo: 14.46 »
siis meinasin, että jos sielt medasecilta tilais ei jenkeistä jos se on kerran noin pieni ero
VXL Stampede+slash

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3385 : 17.11.08 - klo: 15.37 »
siis meinasin, että jos sielt medasecilta tilais ei jenkeistä jos se on kerran noin pieni ero

Silti. Hinta ero XL-5:n ja VXL:n välillä on Medasecillä 140 euroa. Sillä rahalla ei millään päivitä kaikkia niitä muutoksia mitä VXL:ssä on eroa. Lisäksi XL-5:n hankkiessa olisi silti aiheellista päivittää ainakin idleri metalliseen (muovinen ei kestä), laakerit pyöränakseleille (rullaa kevyemmin, kone lämpenee vähemmän ja akku kestää pidempään) ja hankkia pienempi pinion (jotta kone lämpenee vähemmän). Kummasti alkaa se hintaero pienentyä heti. Tilastollisesti se XL-5:n hiilellinen Titan-moottori hajoaa myös varsin nopeasti ja sekin pitää uusia. Tuossa vaiheessa alkaa hintaerosta olla sulanut jo puolet pois.

Mun vaihtolistalle kuuluvat myös alkuperäiset hexit (myös Stampede VXL:ssä), jotka vaihdan samalla osanumerolla oleviin uudempiin, jotka eivät putoa paikaltaan kun pyörän irroittaa. Rustler VXL:ssä nuo ovat vakiona.

Itse olen tuota useamman kerran laskenut ja viimeksi tänään tarkistin laskelmat oikeilla hinnoilla ja valuuttakursseilla, että Suomesta ostetun XL-5:n päivittäminen ajamista kestäväksi maksaa aika tarkkaan saman mitä jenkeistä tilattu VXL. Se on sitten jokaisen oma asia ostaako se autonsa täältä vai muualta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3386 : 17.11.08 - klo: 16.18 »
Niin ja tukeehan sillä suomalaista kauppiasta, joka kuitenkin myynnin kautta saa omia hintojaan tulevaisuutta ajatellen halvemmaksi.

Mielenkiintoinen ajatus tuokin. Laskin juuri, että Towerilta saatavien alennuksien kera hinta jäisi tarkaksi hinnaksi jäisi 279,22 €. Ainakin itselleni tuolla postikuluineen yli 70 euron hintaerolla on niin paljon merkitystä, että jätän edelleen suosimatta kotimaista, silläkin uhalla että se kotimainen kauppa lakkaa olemasta.

Just. Jätetään kaikki tukematta kotimaan yrityksiä ja tilaillaan vaan ulkomailta. Kun menee sitten kaikki kotimaan liikkeet nurin, niin ei tarvi enää montaa uutta harrastajaakaan neuvoa. Helpottaa elämää, kuin monet lajista kiinnostuneet jättää sen takia ekan auton ostamatta, että ulkomailta pitäisi tilata. Ja tämä kaikki siksi, että jotku pikkusäästön takia on aiemmin alkaneet suosimaan ulkomaalaisia liikkeita, jonka seurauksena kotimaan liikkeiden myynti on tippunut tippumistaan ja tuotteiden hinnat on nousseet nousemistaan, kunnes kotimaan hinnat ovat sellaiset, ettei niillä kukaan mitään enää osta ja putiikit kaatuu... :wink:

339€+ postit jos VXL:n kotimaata saa, niin ei silloin kyllä mielestäni kannata edes XL-5-mallia harkita. Ei sitä sillä hintaerolla VXL:ksi päivitetä...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3387 : 17.11.08 - klo: 16.44 »
Just. Jätetään kaikki tukematta kotimaan yrityksiä ja tilaillaan vaan ulkomailta. Kun menee sitten kaikki kotimaan liikkeet nurin, niin ei tarvi enää montaa uutta harrastajaakaan neuvoa. Helpottaa elämää, kuin monet lajista kiinnostuneet jättää sen takia ekan auton ostamatta, että ulkomailta pitäisi tilata. Ja tämä kaikki siksi, että jotku pikkusäästön takia on aiemmin alkaneet suosimaan ulkomaalaisia liikkeita, jonka seurauksena kotimaan liikkeiden myynti on tippunut tippumistaan ja tuotteiden hinnat on nousseet nousemistaan, kunnes kotimaan hinnat ovat sellaiset, ettei niillä kukaan mitään enää osta ja putiikit kaatuu... :wink:

Mä nyt koitan ymmärtää tuon hymiön, mutta silti ihmettelen miksi yleisemminkin ulkomailta tavaransa ostavaa pidetään vähintään rikollisena?

Kuten kirjoitin, niin kukin ostaa mistä lystää. Itse kyllä olen ulkomailta tilaamalla ja matkoilta mukana tuomalla säästänyt jo useamman kokonaisen auton hinnan pelkästään tänä vuonna. Itse en tue minkään maan yrityksiä niiden alkuperämaan vuoksi, enkä siksi että tukisin sillä jotain muuta asiakasta. Ostan kotimaasta, jos hinta ja tarjonta on omaan tarpeeseeni nähden kohdallaan. Ulkomailta jos se on paremmin kohdallaan siellä.

Mitä tulee siihen pikkusäästöön, niin mielestäni 70 euron säästö ei ole pieni. Sehän on vain 25 prosenttia koko auton hinnasta.

Mutta itsekkäästi ajatellen olet ihan oikeassa. Hyvä vaan mitä useampi ostaa kotimaisesta kaupasta ja mitä paremman katteen kotimainen kauppa siitä tuotteesta saa. Se luo meille suoraan ulkomailta tavaransa ostaville suuremmat jälkimarkkinat ja nostaa käytetyn tavaran hintaa. :wink:
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3388 : 17.11.08 - klo: 17.49 »
Mä nyt koitan ymmärtää tuon hymiön, mutta silti ihmettelen miksi yleisemminkin ulkomailta tavaransa ostavaa pidetään vähintään rikollisena?

Kuten kirjoitin, niin kukin ostaa mistä lystää. Itse kyllä olen ulkomailta tilaamalla ja matkoilta mukana tuomalla säästänyt jo useamman kokonaisen auton hinnan pelkästään tänä vuonna. Itse en tue minkään maan yrityksiä niiden alkuperämaan vuoksi, enkä siksi että tukisin sillä jotain muuta asiakasta. Ostan kotimaasta, jos hinta ja tarjonta on omaan tarpeeseeni nähden kohdallaan. Ulkomailta jos se on paremmin kohdallaan siellä.

Mitä tulee siihen pikkusäästöön, niin mielestäni 70 euron säästö ei ole pieni. Sehän on vain 25 prosenttia koko auton hinnasta.

Mutta itsekkäästi ajatellen olet ihan oikeassa. Hyvä vaan mitä useampi ostaa kotimaisesta kaupasta ja mitä paremman katteen kotimainen kauppa siitä tuotteesta saa. Se luo meille suoraan ulkomailta tavaransa ostaville suuremmat jälkimarkkinat ja nostaa käytetyn tavaran hintaa. :wink:

Mutta tässä tapauksessa kysyjä myös arpoi takuiden suhteen. Jos kovasti epäilyttää tilailla ulkomailta, niin kannattaa silloin suosia "helppoa" kotimaista. Ei ainakaan takuiden kanssa pitäisi hirveämmin joutua jumppaamaan.


Mielenkiintoinen ajatus tuokin. Laskin juuri, että Towerilta saatavien alennuksien kera hinta jäisi tarkaksi hinnaksi jäisi 279,22 €. Ainakin itselleni tuolla postikuluineen yli 70 euron hintaerolla on niin paljon merkitystä, että jätän edelleen suosimatta kotimaista, silläkin uhalla että se kotimainen kauppa lakkaa olemasta.
Ilmeisesti Towerhobbiesia tarkoitit. Mutta sieltä laskemalla, omalla laskukaavallani sain 327€ hinnaksi tuon 25$ alennuksen kanssa alkuperäis tuotteesta, mutta sulla taitaa olla paremmat alet tuonne, kun mulla. Kannattaa myös muistaa että visa ei mielestäni käytä ihan samaa muutos kerrointa kuin mikä nykyinen valuutta kurssi on, siksi omassa laskukaavassani olen käyttänyt 1,2 kurssia. Tietty voihan käydä tuuri ja paketti tulee tullista läpi jolloin tuote onkin paljon halvempi, kun jää alv+tullit maksamatta.
« Viimeksi muokattu: 17.11.08 - klo: 18.06 kirjoittanut matti.l »
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3389 : 17.11.08 - klo: 18.11 »
Kyllä ainakin itse lähinnä Kotimaasta olen rc-autot hankkinut, just noiden takuidenkin suhteen jo.
Bajan tosin ostin ulkomailta, kun siinä oli jo niin suuri ero suomen hintoihin.
Mutta tietenkin kaikki hop-upit, varaosat lähinnä ulkomailta tulee ostettua.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava