Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1904746 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nepponen

  • Jäsen
    • Profiili
spede
« Vastaus #300 : 07.09.04 - klo: 20.35 »
Tiiättekö kauanko kestää suunnilleen ajaa 2200 akulla, jos on vakio kone.

Poissa Atte.P

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #301 : 07.09.04 - klo: 22.07 »
No minulla ajaa kaasu pohjassa vakio mosalla ja mekaanisella nopudensäätimellä n.4min 1500mah akulla, mutta sanoisin että vakio moottorilla ja mekaanisella noparilla 2200mah akulla ajaisi noin. 6min elekronisella se nousisi varmaan n.8minuuttiin.

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #302 : 11.09.04 - klo: 18.28 »
Noniin nyt piti sitten itsekki tilata stampede sabe:sta. Saa nyt nähä että onko se sitä mitä siitä puhuttiinki  :shock: .

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #303 : 27.09.04 - klo: 00.10 »
Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"
No niin. On taas aika nostaa tämä Stampede threadi ylös. Eli, nyt (vihdoinkin!!) kusti polki saksasta tänne koto suomeen mukanaan Lehner Basic 2100 ja Castle Creationsin Phoenix 80 nopari. Kuten varmaan huomaatte nopari vaihtui matkalla Warriorista tuohon Phoneixiin. Syynä sellainen ikävä asia kuin toimitus vaikeudet. Eli reilu kuukausi odoteltiin Warrioria saapuvaksi Hobby-Landiin, mutta sitä päivää ei vain tullut. Päädyimme Hobby-Landin myyjän kanssa sopupeliin ja sain tuon ko. noparin samaan hintaan kun Warriorista oli neuvoteltu.

Nyt on sitten tuo kyseinen paketti koeponnistettu ja todettu että lisää kennoja tarvitaan ruokkimaan tuota Lehneriä. Ajelin 3300Mah 6 kennon valmis pötköllä ja ahne vaatii lisää! Eli huomenna tuplaamme kennomäärän ja toivomme Stampeden muuttuvan Monsterista lentokoneeksi :wink:

Välityksinä oli 18/87 eli hyvin lähellä Speden vakio välejä. Kiihtyvyys oli jopa yllättävän hyvä, mutta huiput tuotti petymyksen. Eli lisää kennoja.

Uskoisin että tästäkin autosta on tulossa jotain videomateriaalia, nyt syksyn aikaan tai viimeistään talvella. In-car-camerakin pitäisi onnistua.

Jatkamme tästä...


Näyttääpi olevan Lehnerin säätimet totaalisesti loppu tuolta Hobby-landista.
Onneksi löytyi toinen kauppa Saksan maalta josta noita Lehnerin moottoreita ja säätimiä saa. http://www.e-flug.de/plshop/index.html
Tarvetta olisi itselläkin taas yhdelle säätimelle ja moottorille, no kunhan talous "tasaantuu" (Rakentaminen kun vie kaikki rahat tällä hetkellä, onneksi tulee kohta valmiiksi) niin täytynee tilailla yksi Lehnerin "setti" Rustleriin.......
Stampedesta ei ole kuin positiivista kerrottavaa, mitään ei ole hajonnut aikoihin vaikka ajotunteja on tullut tolkuttomasti (Muutakuin servon ratas tänään) ja Stempedehan toimii kuin junan vessa...... :D
Nyt voi sanoa vähän kaikkea "spedessä" kokeilleena että ostaessa kannattaa varautua heti tilaamaan kuulalaakerisetti pyöriin, alumiininen idle gear (Alkuperäinen ei pitkäikäinen ole ja mukavampi vaihtaa se "puhtaaseen" autoon) ja RPM:män "spurrin suoja".
Samalla kun vaihtaa se idle gearin niin kannattaa lisätä vaseliinin määrää vaihteistoon, samaten diffi (Tasauspyörästö) kannattaa täyttää vaseliinilla aivan piri pintaan jolloin siihen saa vähän "lukkpperän" vaikutuksen (Vaseliinia täynnä olevana se "haraa" vähän paremmin vastaan varsinkin kierroksilla).
Säädettävät "vanttiruuvit" (Ylätukivarret) auttaa säätämään auton kaarrekäyttäytymistä, omassa "spedessä" oli paha puskemistaipumus varsinkin kun takapään asetti "pehmeämmäksi".
Se korjaantui etupyörien camber kulman muutoksella noin nollaan asteeseen, "spedessä" kun pyöriä kääntäessä lisääntyy pyörän kallistuma huomattavan paljon jolloin rengas saa kontaktin tien pintaan vain reunastaan. http://www.ffp-motorsport.com/tuning/wheelal2.php
Metalliset vetarit oli turha kokeilu ainakin itsellä, ne kun kuluivat turhan nopeasti hiekan vaikutuksesta ja toisaalta muoviset on hyvin kestäneet nykyisen noin 350W tehon.
Jos haluaa parantaa "speden" ajettavuutta kannattaa kokeilla pidempia iskunvaimentimia eteen (Samasisia kuin takana), tosin yläpään kiinnikettä joutuu "nostamaan" noin 5mm-7mm jotta ne pääsevät painumaan sisään normaalisti.
Jousiksi niihin laitetaan edelleen alkuperäiset etupään lyhyet jouset ja "korokepalat".
Myös on ollut puhetta teettää valmiita pidempiä shock towereita muutamia kappaleita (Ohjelma on valmiina CNC koneella) joihin nuo pidemmät iskarit käyvät.
Itselläni on "spedessä" kyseisellä ohjelmalla tehty koekappale ja se näkyy hyvin sivullani olevassa toisiksi alimmaisessa kuvassa.
Niin ja nyt on "spedejen" määrä lisääntynyt "meilläpäin" yhdellä taas "Jankankin" ostettua kyseinen auto, harjattomalla tietenkin.  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #304 : 28.09.04 - klo: 22.55 »
Joo, nyt olis "Spede" paketti kasassa ja siihen on nyt alkuun laitettu Lehnerin 4200 harjaton moottori, Hacker Master Car Competition säädin,RPM:n isommat laakeripesät eteen ja taakse, RPM:n Spurri-kotelo ja lisää hilua on tulossa ,.. mut nyt tarvisin tietoo et mitkä renkaat olisivat mahdollisimman pitävät soralla ja kooltaan mahdollisimman lähellä alkuperäisiä ?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Traxxas Stampede
« Vastaus #305 : 14.10.04 - klo: 21.30 »
Kun tutkin towerin sivuja, luki yhden stampeden kohdalla "ESC"? Tarkoittaako tuo vaikka: electronic speed control?

Eli elektronista noparia?

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #306 : 21.10.04 - klo: 23.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Joo, nyt olis "Spede" paketti kasassa ja siihen on nyt alkuun laitettu Lehnerin 4200 harjaton moottori, Hacker Master Car Competition säädin,RPM:n isommat laakeripesät eteen ja taakse, RPM:n Spurri-kotelo ja lisää hilua on tulossa ,.. mut nyt tarvisin tietoo et mitkä renkaat olisivat mahdollisimman pitävät soralla ja kooltaan mahdollisimman lähellä alkuperäisiä ?


mitäs tuli maksamaan noi Lehnerin 4200 harjaton moottori ja Hacker Master Car Competition säädin?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #307 : 23.10.04 - klo: 14.51 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
mitäs tuli maksamaan noi Lehnerin 4200 harjaton moottori ja Hacker Master Car Competition säädin?


Vastaanpa Jankan puolesta kun ei ollut "hereillä"....  :lol:
Moottorit on tulleet meille Hobby-Landista http://www.hobby-land.de ja maksavat siellä 102 ja risat kappalle, tehosta riippumatta.
Hackerin säätimet meille toimitti Printec Hobby ja olivat "maailma halvimmat" (Joku muistakseni 250€) jos ulkolaisiin hintoihin vertaa (Mikäli sitten et saa sitä tullin ohi "huomaamatta").
No saas nähdä mitä tulee maksamaan Mtronikin harjaton säädin, sitä ainakin itse odottelen kiinostuneena (Mtronikkiahan saa ihan suomesta medaseciltä, että kyselyä vain medasecille jos kiinostaa...).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #308 : 23.10.04 - klo: 20.35 »
No kestääkö se medasecin laite tota 4200 lehneriä?ja onko se yhtä hyvä kun hackeri..?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #309 : 23.10.04 - klo: 20.59 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
No kestääkö se medasecin laite tota 4200 lehneriä?ja onko se yhtä hyvä kun hackeri..?


Jaa a, eipä siitä varmaan kellään kokemuksia vielä ole.
Yksi asia mikä siinä pisti minua ainakin silmään oli se että se ainakin näytti roiskevesitiiviiltä.


EDIT Kuva korjattu....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa remy

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #310 : 24.10.04 - klo: 19.10 »
aattelin ostaa speden ku saan rahaa mut mitä siihe kannatais ostaa siin on jo kuula laakerit ostan siihe varmaa
Dynomax
akun joka on 3300 mah kestääkö toi auto sit ja mit muut osii siihe kannattaa ostaa se joku ideal gear alumiinisena mut mikä sen ruotsin kieline nimi on ku hobbypeoplessa on se list ruotsiks mitä muut siihe kannattais ostaa tommosii pikku nippelita
elektronist nopparii en saa ainakaa viel ku se maksaa nii paljo
ja toimiiks toi akku spedes ku se tyyppi on erillainen      

eikä mitää hirveen kallist ku toi meni jo muutenki yli 100e yli alkuperäsest suunnitelmast

Poissa SuperBeast

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #311 : 24.10.04 - klo: 19.19 »
Olen tossa pikkuhiljaa laitellut omaa "spedeäni" talvikuntoon, eli vähän uutta koria, vanteita ja uudet kumit. Testasin autoa parkkihallin liukkaalla betonilla ja huomasin että spedestähän saa kivan "drifting" auton. Renkaina on Road Rage II sarja ja asfaltilla tuntuu pitoa olevan jopa liikaakin. Keuliminen ei todella ole mikään ongelma vaan melkein jopa rasittavaa. Yrität kääntää autoa hieman kovemmalla kaasulla, ei onnistu, keula nousee ja auto kulkee suoraan (yllätys yllätys). Mutta jos haluaa spedeen pitoa ja tykkää "cruisailla" asfaltilla, tollaset "katu" renkaat on ihan ehdottomat. Vaikkakin niillä vakio kumeilla on toki mukava polttaa kumia. Jostain vain pitäisi hankkia jotkut keilat tms joilla sais tehtyä jonkun pienen radan johonkin parkkihalliin ja ruveta harjoittelemaan dirftausta. Siinä se vasta talvi menee mukavasti. :)
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #312 : 24.10.04 - klo: 22.49 »
Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"
Olen tossa pikkuhiljaa laitellut omaa "spedeäni" talvikuntoon, eli vähän uutta koria, vanteita ja uudet kumit. Testasin autoa parkkihallin liukkaalla betonilla ja huomasin että spedestähän saa kivan "drifting" auton. Renkaina on Road Rage II sarja ja asfaltilla tuntuu pitoa olevan jopa liikaakin. Keuliminen ei todella ole mikään ongelma vaan melkein jopa rasittavaa. Yrität kääntää autoa hieman kovemmalla kaasulla, ei onnistu, keula nousee ja auto kulkee suoraan (yllätys yllätys). Mutta jos haluaa spedeen pitoa ja tykkää "cruisailla" asfaltilla, tollaset "katu" renkaat on ihan ehdottomat. Vaikkakin niillä vakio kumeilla on toki mukava polttaa kumia. Jostain vain pitäisi hankkia jotkut keilat tms joilla sais tehtyä jonkun pienen radan johonkin parkkihalliin ja ruveta harjoittelemaan dirftausta. Siinä se vasta talvi menee mukavasti. :)


Tuli vaan mieleen tuossa että koska sinulla on tuo Castlen nopari niin niissähän on USB päivitys/confaus mahdollisuus, tästä tulikin mieleen että ajattelin kysäistä valmistajalta saisiko niihin ajettua Castlen Mamban (Autosäätimen) softan (Saisi sen pakinkin siihen)?
Mikäli se olisi mahdollista niin se avaisi markkinat halvoilla (Alle 100€) harjattomien säätimille.
No katsotaan mitä vastaavat ja jos edes vastaavat....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa SuperBeast

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #313 : 25.10.04 - klo: 01.45 »
Sehän se vasta olisi jotain! Kannattaa vain varmistua että säädin on sitä uudempaa sukupolvea jossa se USB päivitys mahdollisuus on. Itselläni on, ikävä kyllä, sitä vanhemaa mallia. Eli ei paljoa softia vaihdella. Luulin saavani sillä USB liittimellä olevan säätimen, mutta katin kontit! Päivämäärä jolloin se USB liitin tuli näihin säätimiin lukee valmistajan kotisivuilla, joten tilatessa on hyvä varmistaa että tuote on valmistettu ko. ajankohdan jälkeen.
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #314 : 20.11.04 - klo: 13.20 »
Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"
Olen tossa pikkuhiljaa laitellut omaa "spedeäni" talvikuntoon, eli vähän uutta koria, vanteita ja uudet kumit. Testasin autoa parkkihallin liukkaalla betonilla ja huomasin että spedestähän saa kivan "drifting" auton. Renkaina on Road Rage II sarja ja asfaltilla tuntuu pitoa olevan jopa liikaakin. Keuliminen ei todella ole mikään ongelma vaan melkein jopa rasittavaa. Yrität kääntää autoa hieman kovemmalla kaasulla, ei onnistu, keula nousee ja auto kulkee suoraan (yllätys yllätys). Mutta jos haluaa spedeen pitoa ja tykkää "cruisailla" asfaltilla, tollaset "katu" renkaat on ihan ehdottomat. Vaikkakin niillä vakio kumeilla on toki mukava polttaa kumia. Jostain vain pitäisi hankkia jotkut keilat tms joilla sais tehtyä jonkun pienen radan johonkin parkkihalliin ja ruveta harjoittelemaan dirftausta. Siinä se vasta talvi menee mukavasti. :)


No niin tässä kanssa tuli laitettua "spede" talvikuntoon.
LiPo akut on "fyllätty" depronilla (Käytetään laminaatin alla melu / lämmöneristeenä) jotta virtaa riittää kovimmillakin pakkasilla (LiPot kun "kyykähtää" 5c-10c pakkasella).
Nopari on koteloitu kokonaan muovirasialla ja "hätäpäissäni" vastarin suojaksi laitoin vain muovipussin.
Renkaiksi olikin Tamyan Monster spikesit (Traktorikuviolla ja "kumipiikeillä" varustettuna) jotka on pikkuisen kapeammat kuin alkuperäiset, myös kuvion pinta on pienempialainen jotenka pito on huomattavasti parempi kuin alkuperäisillä renkailla lumella.
Auto olikin suht helppo hallittava "reippaasta" tehosta huolimatta ja "pyörähtelyjä" ei oikeestaan tullut, sai vetää "pitkää sladia" kerrankin talvella.  :lol:
Ainoan murheen aiheutti metalliosat (Etummainen shock tower ja vetoakselit) joihinka kertyi aika paljon jäätä, no shoc toverissa se ei niin haittaakkaan mutta vetoakselit "kasvoi" pikkurillin vahvuiseksi ja "kanittivat" välillä tukivarsiin.
Tietenkin kun antaisi auton "jäähtyä" ennekuin rupeaa ajamaan niin tuota vaivaa ei tulisi.
Koitin tuossa crossarinkin renkailla mutta ai oikein ajosta tullut mitään (Auraamattomalla) koska tukivarret "laahasi"hangessa, jotenka todella passeli maavara on "spedessä" alun perin "piahsuditteluun".
Ajon jälkeen pesinkin kuumassa suihkussa koko auton akkua lukuunottamatta ja nyt on kuin uusi taas, kesän saven ja hiekan jäljiltä näyttikin jo todella "kärsineeltä"....  :mrgreen:
Viritteystä vielä että takaiskariksi olis tarkoitus kokeilla  Hobaon etuiskareita tässä talven aikana jotta saisi peräpäähän enemmän tuota ulosjoustoa.
Auto onkin muuten nyt kestänyt, tosin kesällä meni muutama noita etupään "pohjapanssareita" (Niitä säälittäviä "lirpakkeita"), tuon kuin vielä vahvistaisi niin omasta mielestäni tuo "spede" onkin täydellinen........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Atte.P

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #315 : 20.11.04 - klo: 21.04 »
Nonniin nyt sitten saapu mullekkin saksasta nuo harjattomat, ei mennykkään kun 4 viikkoo kun tuli  :D. Säätimiä  vaan etsimään ja sitten "spedeen" kiinni ja menoks. :)

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #316 : 20.11.04 - klo: 22.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"
Nonniin nyt sitten saapu mullekkin saksasta nuo harjattomat, ei mennykkään kun 4 viikkoo kun tuli  :D. Säätimiä  vaan etsimään ja sitten "spedeen" kiinni ja menoks. :)


No Lehnerin 2100 Basic ja 2400 Basicille riittää tuo Mtroniksin säädin......
Vai mitkäs moottorit sulle tuli?
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #317 : 21.11.04 - klo: 08.01 »
Mulle tuli kanssa uusi Lehner Basic 4200:n perjantaina ,joten matkaan meni 3 viikkoo ??? ,...kyllä nyt joku mättää noissa toimituksissa koska aiemmin on tullu reilussa viikossa.

Poissa Atte.P

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #318 : 21.11.04 - klo: 20.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"
Nonniin nyt sitten saapu mullekkin saksasta nuo harjattomat, ei mennykkään kun 4 viikkoo kun tuli  :D. Säätimiä  vaan etsimään ja sitten "spedeen" kiinni ja menoks. :)


No Lehnerin 2100 Basic ja 2400 Basicille riittää tuo Mtroniksin säädin......
Vai mitkäs moottorit sulle tuli?
joo  tilasin 2100 täytys olla vaan semmonen et jos tulee mottia päivitettyä isompaan niin ei tarvis noparia vaihtaa. Taitaa kyllä joku olla noissa toimituksissa :?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #319 : 21.11.04 - klo: 21.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"
Nonniin nyt sitten saapu mullekkin saksasta nuo harjattomat, ei mennykkään kun 4 viikkoo kun tuli  :D. Säätimiä  vaan etsimään ja sitten "spedeen" kiinni ja menoks. :)


No Lehnerin 2100 Basic ja 2400 Basicille riittää tuo Mtroniksin säädin......
Vai mitkäs moottorit sulle tuli?
joo  tilasin 2100 täytys olla vaan semmonen et jos tulee mottia päivitettyä isompaan niin ei tarvis noparia vaihtaa. Taitaa kyllä joku olla noissa toimituksissa :?


No sitten kannattaa tilata täältä http://www.bk-electronics.com/ joko Lehnerin 70A Warrior säädin, tai Printec Hobbystä http://www.printechobby.fi Hackerin Car säädin (Joutuvat kylläkin tilaamaan sen, mutta ei ole ainakaan aiemmin mennyt kohtuuttomasti aikaa).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Atte.P

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #320 : 21.11.04 - klo: 22.55 »
Onkos hobby-landissa mitään mun vaatimuksiin sopivaa :?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #321 : 21.11.04 - klo: 23.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"
Onkos hobby-landissa mitään mun vaatimuksiin sopivaa :?


Siellä ei näytä olevan enään noita Lehnerin Warrior säätimiä, vain Castlen.
Siinä taas kun ei ole pakkia, muutoin kävisi vaikka tuo 60A malli (Piikkinä 80A) http://shop.hobby-land.de/product_info.php/cPath/26/products_id/3832
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #322 : 25.11.04 - klo: 22.24 »
No niin, niinhän siinä kävi että pakko se Lehnerin 4200 Basic on tohon "spedeen" laittaa (Piti alunperin E-Maxiin laittaa).
Viimme viikonloppuna käytiin jankan kanssa ajeleen ja sen verta paremmin hänen "spede" kulki että pakko oli se Lehneri ostaa.
Nythän tuossa on kiinni 3100 Basic (40A) ja suorituskyky ero on aika huomattava 4200 Basiciin vaikka jankalla oli 45A rajoitus säätimessä.
Siis siinä oli vielä varaa "kiristää" 10A lisää, tosin sitten se "spede" alkaakin olla "lentokone"......
Että meninkin myymään sen 4200 Basicin  :evil:
No onneksi paketti Hobby-Landista on eilen lähtenyt tänne Suomeen...........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #323 : 12.12.04 - klo: 18.34 »
Noniin, Zaboon myyty ja stampedeä hankkimaan! Elikkäs jotain Hobby-linnassa "höpistiin" että olis jo kuulalaakaerit valmiina autossa ainaki paketissa luki silleen, niin onko ne vaan niin huonot vai miks kannattaa ostaa uudet? Ja ne RPM: n isommat kuulalaakeripesät saa tilattua mistä?, ja mitä hyötyä niistä on? Muitakin vinkkejä saa laittaa...
(Olen sitten lukenut koko Topicin läpi...)
EDIT: Niin ja minkälaisia öljyjä käytätte? ajattelin että rasvaan kunnolla ennen ajamista niin ei siten taas vähään aikaan tartte.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #324 : 12.12.04 - klo: 19.49 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Noniin, Zaboon myyty ja stampedeä hankkimaan! Elikkäs jotain Hobby-linnassa "höpistiin" että olis jo kuulalaakaerit valmiina autossa ainaki paketissa luki silleen, niin onko ne vaan niin huonot vai miks kannattaa ostaa uudet? Ja ne RPM: n isommat kuulalaakeripesät saa tilattua mistä?, ja mitä hyötyä niistä on? Muitakin vinkkejä saa laittaa...
(Olen sitten lukenut koko Topicin läpi...)


Omat RPM:män "pesät" olen tilannut Towerhobbiesilta.
Tällaiset eteen http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000518649&I=LXNY89&P=K
Ja tällaiset taakse http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000518649&I=LXNY90&P=K
Voi myös käyttää Traxxasin omia (Ovat Traxxas 4-Tec auton alumperin ja joutuu käyttämään "prikkoja" liian pitkän akselin johdosta) 1.5 astetta auraavia http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000518649&I=LXJK19&P=K
Se hyötu näissä on että käy kestävämmät (Lue suuremmat) kuulalaakerit (11x5x4mm) http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXD125&P=M

Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
EDIT: Niin ja minkälaisia öljyjä käytätte? ajattelin että rasvaan kunnolla ennen ajamista niin ei siten taas vähään aikaan tartte.


Ihan Shellin "ruskeaa" (Refinax) vaseliinia, diffi ja "loota" niin täyteen että pursuaa yli suljettaessa (hyvin on kestänyt tähän asti, siis liki vuoden).

Niin ja hommaa suosita se alumiininen idle gear jos meinaat tehokkaampaa moottoria laittaaa. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJJ94&P=M
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa ToniL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #325 : 12.12.04 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Noniin, Zaboon myyty ja stampedeä hankkimaan!


Kannattaa kysyä tarjous myös täältä:
www.sabe.fi/hobby
T Toni L  www.sabe.fi/hobby
rc@sabe.fi   Puh02-2473222

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #326 : 12.12.04 - klo: 21.22 »
Niinkuin ToniL kirjoittikin niin Sabella "listahinta" 195€ tällä hetkellä! http://www.sabe.fi/hobby/product.php?prodid=8057&lang=fi
Tuli tuossa tutkailtua Traxxasin sivuja ja huomasin että Stampede (1994) on jo kymmenen vuotta vanha malli (kohta 11v) mikä on mielestäni kunnioitettava saavutus tuotannossa olevan RC auton iäksi.  :shock:
Ilmeisen onnistunut malli kaiken kaikkiaan (T-Maxxkin tuli vasta 1999), koska auto on nykymittapuunkin mukaan erittäin kestävä ja luotettava!
Traxxashan on ollut "olemassa" vuodesta 1987 ja vanhin edelleen tuotannossa oleva malli on bensamoottorinen monster buggy (1993).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #327 : 13.12.04 - klo: 14.29 »
Niin ja se "loota" oli? vaihteisto?
Enpä sitten tiedä ostaisko elektroonisella noparilla vaiko mekaanisella...kuitenkin laitan siihen heti integyn 15t moottorin ja jonkin säätimen MINKÄ? ja MISTÄ? pakki sais olla...
niin ja saako sitä integyn 15t moottoria tilattua vielä Medasecistä, kun ei sivuilta enää löytynyt.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Traxxas Stampede
« Vastaus #328 : 13.12.04 - klo: 14.48 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
niin ja saako sitä integyn 15t moottoria tilattua vielä Medasecistä, kun ei sivuilta enää löytynyt.


Se löytyy valitsemalla "Viritetyt moottorit ja ankkurit" Sieltä löytyy "Matrix v8.0 (konekäämitty)", josta on myös 15x2 -malli.

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #329 : 13.12.04 - klo: 17.06 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
niin ja saako sitä integyn 15t moottoria tilattua vielä Medasecistä, kun ei sivuilta enää löytynyt.


Se löytyy valitsemalla "Viritetyt moottorit ja ankkurit" Sieltä löytyy "Matrix v8.0 (konekäämitty)", josta on myös 15x2 -malli.
Ahaa! WUNDEBAR! :mrgreen: