Kirjoittaja Aihe: Vaasan sähkökrossin MM 2011  (Luettu 4611 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vaasan sähkökrossin MM 2011
« : 06.05.10 - klo: 18.23 »
Paljon tuntuu kuskeilla (myös itsellä) olevan kiinnostusta lähteä sudittelemaan ensi vuoden Vaasan MM-kisoihin. Tuli tuossa mieleeni, että milläs kriteereillä joukkue valitaan ja milloin? Onko tästä olemassa selkeät valintaperusteet?

Moni haluaisi tietää asian vielä ennen kauden alkua, jotta tiedetään, onko mahdollisuuksia kyseisiin karkeloihin...

Kisoja odotellessa (lauteille vai katsomoon). =)

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #1 : 06.05.10 - klo: 19.26 »
Meinaatko Matti oikeesti ruveta reenaa jos on portti auki kisoihin :mrgreen:
-Goldi

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #2 : 06.05.10 - klo: 20.16 »
Tässä on ainakin nykyisin käytössä oleva systeemi arvokisapaikkojen jakoon. Lajiryhmä voi kommentoida jos tähän on tulossa muutoksia.

Arvokisa edustusjoukkueen valintakriteerit:

1. Viimeksi ajetuissa MM/EM -kisoissa A/B/semifinaaliin ajanut kuljettaja.
2. Viimeksi ajetun PM-kilpailun voittaja
3. Viimeksi ajetun SM-sarjan voittaja
4. Suurimman tuloksen omaavat seuraavasta kaavasta:
- kahden edellisen vuoden, SM-sarjan loppusijoitus, PM, EM sijoitus
- paremmasta vuodesta lasketaan pisteet yhteen
- pisteet sääntökirjan mukann
5. 20 % paikoista voidaan ratkaista muilla kuin em. perusteilla
(esim. ulkomailla vaihto-oppilaana oleva ajaja tai muun autoluokan kyvykäs kuljettaja voidaan ottaa mukaan)

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #3 : 06.05.10 - klo: 20.41 »
Montas maapaikkaa Suomella on missäkin ajettavassa luokassa?
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #4 : 06.05.10 - klo: 20.52 »
Kiitti Cale infosta. Mutta vielä tarvitsee väännellä rautalangasta, kun ei ihan täysin vielä mennyt minulle jakeluun. Tässäpä kuvitteelliset kuskit:

Kuski 1: B-finaalin 7. vuoden 2010 EM-kisoissa.
Kuski 2: PM-kisan voittanut kaveri vuonna 2010
Kuski 3: PM-kisan 2. vuonna 2010
Kuski 4: SM-voittaja 2010
Kuski 5: SM 2. vuosina 2009 ja 2010
Kuski 6: SM 2., PM 10. ja EM 38. vuonna 2010
Kuski 7: SM 5, PM 3, EM 38 vuonna 2009

Eli lähinnä tällaisia erilaisia tapauksia, joiden perusteella kuskit laitettaisiin järjestykseen.

Ja onko siis:
*vuoden 2009 SM4. ja PM20. sekä
*vuoden 2010 SM4. ja PM20.
täysin samanarvoisia?

Saa siis vääntää ihan rautalangasta, jotta menee perille. =)

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #5 : 06.05.10 - klo: 21.03 »
Maapaikat jaetaan maiden kesken alustavasti EFRAn vuosikokouksessa marraskuun alussa. MM-kisoista kun on kyse, niin IFMAR hyväksyy ne lopullisesti. Muilta kattojärjestö bloceilta (ROAR - pohjoisamerikka, FEMCA - Aasia ja Australia, FAMAR - Etelä-Amerikka ja mm. Israel ja Etelä-Afrikka) yli jääneet paikat tulevat jakoon jossain vaiheessa talvea, jolloin voidaan saada lisää paikkoja.

Paikkojen määrää voi arvioida sen pohjalta, että lähtökohtaisesti EFRAlla (eli eurooppalaisilla kuskeilla) on 32+10, eli 42 paikkaa per luokka. Noiden paikkojen lisäksi jakoon tulee muilta bloceilta käyttämättä jääneet paikat (muilla blockeilla 32 paikkaa jokaisella), sekä mahdolliset IFMARin myöntämät vapaat paikat joillekin vanhoille mestareille (yhteensä 12).

Tässä vaiheessa on siis mahdotonta sanoa mitään varmaa, mutta jos kiinnostus muualla maailmassa kisoja kohtaan on suurta voi suomalaisten paikkamäärä olla huonoimmassa tapauksessa paikkamäärä voi jäädä helposti alle 5 / luokka. Parhaassa tapauksessa paikkoja voisi olla jaossa jopa päälle 10.
« Viimeksi muokattu: 06.05.10 - klo: 21.21 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #6 : 06.05.10 - klo: 21.03 »
Kannattaa myös muistaa, jos "ilmaisia" paikkoja kalastelee, että AKK ei maksa enää edustuspaikkoja (edes EM tai MM -kisoihin), MM:n kisapaikka on kiinteästi $200 tai $250 + EFRA-lisenssi 75e.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #7 : 06.05.10 - klo: 21.15 »
Kiitti Cale infosta. Mutta vielä tarvitsee väännellä rautalangasta, kun ei ihan täysin vielä mennyt minulle jakeluun. Tässäpä kuvitteelliset kuskit:

Kuski 1: B-finaalin 7. vuoden 2010 EM-kisoissa.
Kuski 2: PM-kisan voittanut kaveri vuonna 2010
Kuski 3: PM-kisan 2. vuonna 2010
Kuski 4: SM-voittaja 2010
Kuski 5: SM 2. vuosina 2009 ja 2010
Kuski 6: SM 2., PM 10. ja EM 38. vuonna 2010
Kuski 7: SM 5, PM 3, EM 38 vuonna 2009

Eli lähinnä tällaisia erilaisia tapauksia, joiden perusteella kuskit laitettaisiin järjestykseen.

Nuo kuvitteelliset kuskit menee järjestyksessä

Kuski 1 (Peruste 1)
Kuski 2 (Peruste 2)
Kuski 4 (Peruste 3)

Loput kuskeista laitetaan jonoon sitten perusteen 4 pisteytyksellä.

Kuski 7 - 165 p (72 + 82 + 11)
Kuski 6 - 158 p (90 + 57 + 11)
Kuski 3 - 90 p
Kuski 5 - 90 p

Kuskit 3 ja 5 on pykälien mukaan tasoissa. Mutta jos pitäisi valita, niin varmaan PM 2. menee sitten SM 2. ohi...


Ja onko siis:
*vuoden 2009 SM4. ja PM20. sekä
*vuoden 2010 SM4. ja PM20.
täysin samanarvoisia?

Saa siis vääntää ihan rautalangasta, jotta menee perille. =)

Tasapistetilanteessa uskoisin, että päätöksiä tekevät katsovat tuoreemman vuoden tulokset, mutta muuten vuodet ovat saman arvoiset keskenään.
« Viimeksi muokattu: 06.05.10 - klo: 21.26 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #8 : 06.05.10 - klo: 21.20 »
Kannattaa myös muistaa, jos "ilmaisia" paikkoja kalastelee, että AKK ei maksa enää edustuspaikkoja (edes EM tai MM -kisoihin), MM:n kisapaikka on kiinteästi $200 tai $250 + EFRA-lisenssi 75e.

Osallistumismaksu 1/10 sähkökrossi MM-kisoissa on $150 U.S. ensimmäinen luokka ja $50 U.S. toinen luokka (tämän vuoden hinta, joka toki voi muuttua ensi vuodeksi) ja lisäksi tarvitaan EFRA-lisenssi.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #9 : 06.05.10 - klo: 21.21 »
aijaa, se on siis krossissa eri ku rataluokissa. Thanks Calen tietotoimistolle oikasusta  :afro:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #10 : 06.05.10 - klo: 21.30 »
Kyl se pitäs sähkö ratapuolella olla sama juttu

IFMAR GENERAL RULES

1.8.7


Entry fees will be: -

(i) $175.00 U.S. maximum (which includes one (1) banquet ticket) for the
following World Championship events: 1/8th on-road, 1/8th off-road, 1/5th onroad,
1/10th on-road.

(ii) $200.00 U.S. maximum (which includes one (1) banquet ticket) for the
following World Championship events:

(a) 1/10th off-road electric World Championship events covering 2WD and
4WD classes,

(b) 1/12th on-road electric and International Scale Touring Car on-road
electric classes.

The entry fee will comprise $150.00 U.S. for the first class entered with one (1) banquet
ticket and $50.00 U.S. for the second class entered with no additional banquet ticket.



Eli esim. pelkkä c-12 pitäs olla ton $150 U.S.

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #11 : 07.05.10 - klo: 10.32 »
Tämän vuoden EM-kisoihin haettiin 180 paikkaa eli voisin kuvitella, että Euroopassa tulee aika kova taistelu MM-kisojen paikoista. Itse toivon, että Eurooppa saisi paikkoja jopa 90. Oma arvaus on, että FEMCA ja ROAR blokeista voisi odottaa noin 25 osallistujaa kummastakin ja FAMAR blokista noin 10 osallistujaa. Isäntämaa saa yleensä jonkin verran enemmän paikkoja eli toivottavasti saamme noin 10 paikkaa kisoihin.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #12 : 07.06.10 - klo: 18.33 »
Topicissa esitetyssä valintajärjestelmässä pistää silmään erikoinen epäkohta. Otetaan kolme kuskia esimerkiksi vuoden 2009 tuloksista, joka vielä lasketaan mukaan.

Kuski1 SM2 = 90pist.
Kuski2 SM8=63pist + PM19=38pist = 101 pist.
Kuski3 SM1= 100pist.

Näistä hitaimalla/heikoimmin menestyneellä on eniten pisteitä ja pääsisi edustamaan Suomea maailmanmestaruuskilpailuun. Ei mene mun järkeen.

Eikö olisi järkevää olla laskematta kilpailuja yhteen vaan huomioida paras tulos, olisi se sitten SM-sarja, EM kilpailu tai PM kilpailu? EM:ssä voisi olla jokin kerroin, niin kuin myös PM:ssä. Tällä tavalla tulisi nopeimmat kuskit Suomea edustamaan, eikä ne jotka on kiertäneet kaikki kisat keräämässä pisteitä. Tämä olisi myös varmasti oikeudenmukaisin kuskeja kohtaan. Olisi se myös sääli Suomen edustukselle, jos Suomenmestari tai 2 tai 3 pudettaisiin joukkueesta, koska jotkut kuskit on kiertäneet kaikki mahdolliset kisat "keskinkertaisilla" suorituksilla SM podiumilla olleisiin verrattuna.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« Vastaus #13 : 08.06.10 - klo: 00.47 »
Toinen epäkohta on että jos on voittanut molempien luokkien PM kisat 2008 sitä ei lasketa  :afro:
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net