Kirjoittaja Aihe: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC  (Luettu 285277 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LRP blast 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #300 : 24.08.10 - klo: 22.49 »
Suosittelen kaikille auton ruuvien vaihtamista kunnon kamaan. Itse tilasin muutamia viikkoja sitten tuolta kopterit.net kautta kaikkia ruuveja mitä autoon menee. Ja onneksi tilasin. Tänään saapui hobbylinnasta varaosia remonttia varten ja siinä ruuvatessa ajattelin että vaihdan ruuveja parempiin jos nylppääntyy tai tuntuu muuten väljältä. Tulin siihen tulokseen että ruuvataan vähän enemmän joten vaihdoin kaikki ruuvit uusiin. Syy tähän on LRP:n ruuvien pehmeys ja tolkuton toleranssi kannoissa. Ja kaikki kupukantaiset ruuvit vaihdoin lieriökantoihin koska lieriökantaisissa on 3mm kuusiokolokanta.

Pinioni ja spurri tulee vaihtumaan 32p hammastukseen kunhan tavaraa saapuu jenkeistä. Slipperiin pitäisi löytää jostain kitkamateriaalia, alkuperäiset on antanut periksi. Toinen on revennyt. Alkuperäinen materiaali vaikuttaa tasotiivisteeltä jota käytetään vesijohtojen laippaliitoksissa. Onko ehdotuksia?

Vetarikeskusteluun otan osaa sen verran että koiranluut tuntuu olevan aika pehmeää materiaalia verrattuna etupään CVD keppeihin. Ainakin buggy mallissa.

Joo nuo ruuvit on tosiaan vaihtolistalla, se olikin jo tiedossa.

Mitä noihin vetareihin tulee niin truggyssa onkin sitten toisinpäin, etuvetarit eli cvd:t on paljon heikompaa tekoa kuin taka-dogbonet.
Etuvetareita on saanu oikoa useaan kertaan, mutta takaset on aina vaa suorat.

Huomenna pitäs tulla jytäkämpää rasvaa diffeihin. Taidan laittaa 100000cps mössöä eteen ja 60000cps mössöt taakse, loppuu tuo mieletön yliohjaaminen.

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #301 : 24.08.10 - klo: 23.02 »
Ei mulla bugissa ole mitään vääntymis ongelmaa ollut edessä eikä takana. Mutta takapäässä vetareiden tapit on selvästi kulunut.

Tosiaan tuntuu että diffeissä pitää olla aika tuhdit liemet.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #302 : 24.08.10 - klo: 23.56 »
En tiedä millasella pinnalla ajat, mutta itehän sain etuvetarit jojolle jo eka ajokerralla hypyn jälkeen. Hyppiminen näyttäs olevan myrkkyä noille etuvetareille, mutkalle menevät hypyissä, aina vaan vähän kerrallaan kunnes vähän ajan päästä ne on pakko oikasta kun jojottavat aivan miten sattuu..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #303 : 25.08.10 - klo: 07.09 »
Jos vetarit taipuu hypyissä niin tarkistakaa että vetarit ei kanita diffin ulostuloihin sisäänjouston lopussa. Mitään muuta syytä ei tule mieleen miksi vetarit taipuisi hypyissä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #304 : 25.08.10 - klo: 12.09 »
Ja kaikki kupukantaiset ruuvit vaihdoin lieriökantoihin koska lieriökantaisissa on 3mm kuusiokolokanta.

Tarkoitat varmaankin 2,5mm kuusiokolokantaa.

Itse olen kerran purkanut koko auton täysin osiksi ja sen jälkeen irroitellut osia aika paljon, silti ei ole montaa ruuvia pyöristynyt. Alustasta pyöristyi heti aluksi pari ruuvia, mutta kun ne vaihtoi uusiin on muut ruuvit kestäneet. Ajattelin vaihtaa uusiin aina sitä mukaa kun ruuveja kuluu.

 - Hount

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #305 : 25.08.10 - klo: 12.18 »
Huomenna pitäs tulla jytäkämpää rasvaa diffeihin. Taidan laittaa 100000cps mössöä eteen ja 60000cps mössöt taakse, loppuu tuo mieletön yliohjaaminen.

Onnea valitsemallesi tielle :)
Jos meinaat yliohjaamista vähentää, niin miksi laitat takadiffiin 60000 öljyä?
Itselläni on (Buggyssä) 10k edessä ja 7k takana. Silläkin pyörähtää ulkona tarvittaessa kaasusta ympäri.
Olen käyttänyt viimeeksi yli 30k öljyä 1/9 onroad autossa. 100k eteen ja 50k taakse. Silti oli asvaltilla siinä rajoilla että kaasulla sai perän irti.

Raportoithan tänne millainen autosta tuli ajaa noilla 100k ja 60k öljyillä.

 - Hount

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #306 : 25.08.10 - klo: 12.23 »
Siis jos etudiffiin tulee jähmeempää kamaa kuin taakse niin se on melko sama mitä siellä takana on kun etudiffi on jäykempi ja loogisesti ajatellen etupään pitäs olla enempi lukossa ja sitten vetää "enemmän" kuin takapään ja siten yliohjautuminen vähentyy.
Tai näin siis ite järkeilin, voihan se olla että kokeilu epäonnistuu ja mun maalaisjärki pettää tässä tapauksessa..  :grin:

Jokatapauksessa LRP:n diffit vaatii melko jytäkkää kamaa kestääkseen joten ei noilla pahasti mettään mennä.. toivottavasti..  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #307 : 25.08.10 - klo: 12.35 »
Siis jos etudiffiin tulee jähmeempää kamaa kuin taakse niin se on melko sama mitä siellä takana on

Ei se nyt ihan noinkaan ole...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #308 : 25.08.10 - klo: 12.38 »
Siis jos etudiffiin tulee jähmeempää kamaa kuin taakse niin se on melko sama mitä siellä takana on

Ei se nyt ihan noinkaan ole...

No miten se sitten on? Selvennä nyt toki kun tietoa näyttää kerran olevan..  :huh:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #309 : 25.08.10 - klo: 13.21 »
Ja kaikki kupukantaiset ruuvit vaihdoin lieriökantoihin koska lieriökantaisissa on 3mm kuusiokolokanta.

Tarkoitat varmaankin 2,5mm kuusiokolokantaa.

Itse olen kerran purkanut koko auton täysin osiksi ja sen jälkeen irroitellut osia aika paljon, silti ei ole montaa ruuvia pyöristynyt. Alustasta pyöristyi heti aluksi pari ruuvia, mutta kun ne vaihtoi uusiin on muut ruuvit kestäneet. Ajattelin vaihtaa uusiin aina sitä mukaa kun ruuveja kuluu.

 - Hount

Joo 2,5mm kantaa tarkoitin.

Alustasta pyöristyi yksi jonka sai hyvin T10 torx kärjellä auki (vasaralla torxi pyöristyneeseen kantaan). Tämän pyöristyneen tilalle kun laitoin uuden niin huomasin sen massiivisen eron kantojen toleranssissa. Tästä syntyi päätös, kaikki LRP:n orkkis ruuvit roskii.

Kuulostaa kyllä aika radikaalilta tuo 100k liemi tonne eteen.

Mulla on edessä 10k ja takana 7k. Seuraavaksi ajattelin kokeilla eteen 30k ja ehkä taakse tuota 10k

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #310 : 25.08.10 - klo: 13.45 »
Siis jos etudiffiin tulee jähmeempää kamaa kuin taakse niin se on melko sama mitä siellä takana on

Ei se nyt ihan noinkaan ole...

No miten se sitten on? Selvennä nyt toki kun tietoa näyttää kerran olevan..  :huh:

Liian jäykkä diffi takana tekee takapäästä liki lukkoperän ja tällön suntaa vaihtaessa renkaiden pyörintänopeudet eivät ehdi muuttumaan ja toinen takarengas lähtee "murtamaan" ja takapään pito katoaa. Veto päällä autosta tulee yliohjautuva.

Lainaus
Jokatapauksessa LRP:n diffit vaatii melko jytäkkää kamaa kestääkseen joten ei noilla pahasti mettään mennä.. toivottavasti..

Mitä tarkoitat tällä? "jytäkkää kamaa kestääkseen" ? Jos tarkoitat että diffin sisälle pitää saada jäykkää öljyä että rattaat kestäisivät, niin siinä menee taas vikaan. Aina kovemmat voimat niihin rattaisiin kohdistuvat mitä jäykemmät öljyt on sisällä. Poislukien tilanteet missä autolla poltetaan "donitseja" jolloin diffit ovat kovilla ja ulostulot kuluvat kohtuuttoman paljon jos on liian löysät öljyt.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 25.08.10 - klo: 13.51 kirjoittanut Hount »

Poissa mikko1979

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #311 : 25.08.10 - klo: 13.59 »
samoilla litkuilla itsekkin meinasin kokeilla, joten tulos tullaan näkemään sitten kun autolla on päästy ajamaan. mut kuitenkin oletan että paremmin se noilla toimii kun alkuperäsillä mehuilla(mitä ei edes ilmeisimmin siellä ole).
tamiya tt-01d type-e, lrp s10 blast tx, tamiyan m05 mini cooper.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #312 : 25.08.10 - klo: 14.39 »
Siis jos etudiffiin tulee jähmeempää kamaa kuin taakse niin se on melko sama mitä siellä takana on

Ei se nyt ihan noinkaan ole...

No miten se sitten on? Selvennä nyt toki kun tietoa näyttää kerran olevan..  :huh:

Tässä lainaukset Xrayn oppaasta:

Front

Thinner
  • Increases steering into corners (off-power)
  • If oil is too thin the steering may become inconsistent,
    especially it can lose forward traction (and steering)
    during acceleration out of corners

Thicker
  • Increases stability into corners during braking
  • Increases steering on-power at corner exit

Center

Thinner
  • Front wheels unload more during acceleration
  • Decreases on-power steering (reduces oversteer)
  • Easier to drive on rough tracks
  • If a high-power engine is used you could waste too
    much power and sometime “cook” the oil in the center
    differential because it “overloads”
  • More off-power steering

Thicker
  • More all-wheel drive effect
  • Better acceleration
  • Increases on-power steering (reduces understeer)
  • Better suited on high-bite, smooth tracks
  • Car can be more nervous to drive especially if a high
    power engine is used - you might need to be smooth on
    the throttle

Rear

Thinner
  • Increases cornering traction
  • Increases steering into corner

Thicker
  • Decreases rear traction while cornering
  • Reduces wheelspin

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #313 : 25.08.10 - klo: 15.29 »
Tein pienen modin iskareihin.
Pieni reikä iskarin yläpäähän josta kasatessa saa painettua ilmat pois. Lopuksi reikään ruuvi ja käsissä on ilmaton iskari.



Eihän tuo nyt ihan oikea tapa ole tehdä tuota, koska näin koottuna iskariin ei jää lainkaan ilmaa ja iskunvaimentimen runko joutuu joustamaan varren syrjäyttämän öljyn verran. Siksi tein tuon modauksen vasta etuiskareihin, tarkastelen vähän kuinka tuo toimii.
(lisäksi noita ruuveja ei ollut kuin kaksi, kuusiokoloja ei löytynyt pakista kuin M2,6 jotka olivat liian pitkiä, lyhimmät M3 kuusiokolotkin olivat vähän liian pitkiä, nuo M2 tms.? torx ruuvit ovat purettu jostain vanhasta kiintolevystä, kivana lisänä noissa torx-kannoissa on se, että ne ovat todella matalia)

Parempi ratkaisuhan olisi kuminen puolipallo iskarin yläpäähän jonka yläpuolelle tuo ilmatila jäisi, mutta näihin iskareihin tuota kumista "nänniä" ei mahdu. Iskarin varsi tulee melkein kanteen kiinni.

Vaikka tuo ei nyt olekaan paras ratkaisu, niin minä ainakin sain näin iskarit koottua näppituntumalla paremmiksi. Tuli kertaheitolla molemmista iskareista yhtä jäykät ja reboundia saman verran.

Eikö jossain autossa käytetä tämmöistä ilmausruuvia ihan vakiona? Muistelisin joskus lukeneeni & nähneeni kuvia.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 25.08.10 - klo: 18.39 kirjoittanut Hount »

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #314 : 25.08.10 - klo: 15.38 »
samoilla litkuilla itsekkin meinasin kokeilla, joten tulos tullaan näkemään sitten kun autolla on päästy ajamaan. mut kuitenkin oletan että paremmin se noilla toimii kun alkuperäsillä mehuilla(mitä ei edes ilmeisimmin siellä ole).

Alunperin diffissä on jotain vadelmahillolta näyttävää ja polttoöljyltä tuoksuvaa vaseliinia. Buggyyn hyvä lähtökohta (Ooplen forumilta bongatun "kisakuskin"? mukaan) on 10k eteen ja pidon mukaan 5k - 7k taakse. Tuo 10k edessä,7k takana toimi itselläni ainakin hyvin, vaikken koneongelmien takia ole päässyt vielä kun muutaman akullisen testaamaan


 - Hount
« Viimeksi muokattu: 25.08.10 - klo: 18.40 kirjoittanut Hount »

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #315 : 25.08.10 - klo: 21.55 »
Minulla 10k edessä ja takana vaseliinit. Hyvin pelittää ja menee kuin kiskoilla. Kohta 200km takana  :mrgreen:.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #316 : 25.08.10 - klo: 22.58 »
Käänny ny hyvä mies jo takaisin että pääset himaan ennen kun akku loppuu :mrgreen:

Toi iskarin ilmausruuvi, Tamiyan krosseissa on vastaava ja hyvin pelittää.

Jos mäntä tulee lähes korkkiin asti ja sisäänjoustoa on riittävästi niin laita sisäänjoustoon hieman rajoitusta niin silloin saat silikonitutit iskarin korkkeihin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #317 : 26.08.10 - klo: 00.41 »
Jos mäntä tulee lähes korkkiin asti ja sisäänjoustoa on riittävästi niin laita sisäänjoustoon hieman rajoitusta niin silloin saat silikonitutit iskarin korkkeihin.

Pitää ensin löytää tähän sopiva silikonitutti. Normi 1/10 autojen tutit ei kelpaa, kun tässä on isot iskarit. Pitää suunnata katseet tuonne 1/8 krossareiden osiin.

En kyllä usko että on varaa rajoittaa sisäänjoustoa niin paljoa. n. 5 mm iskarin sisäänpainumasta.

 - Hount

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #318 : 26.08.10 - klo: 09.16 »
Schumin bigboressa on 13mm mäntä joten sen tutit voisi käydä, samoin taisi olla Hobaon SC:ssä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #319 : 26.08.10 - klo: 10.07 »
Tuttia ei ainakaan Tamiyan iskareissa ole...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #320 : 26.08.10 - klo: 14.24 »
Ei ole ei, koska niissä on ilmausruuvit :roll:
Kylätason RC-kuski.

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #321 : 26.08.10 - klo: 14.30 »
Huomasin eilen että pojan truggyssa on spurri jotenkin vinossa, eli sen pyöriessä näkee selvästä ei ole suorassa. Oiskos ideoita mitä tehdä vaiko uuden ostoon?

Sitten oliskos kellään antaa mallia miten suojata spurri kiviltä? Sukkahousuja ollaan käytetty tähän asti, mutta olisi kiva löytää pysyvämpi ratkaisu.

Nimim. vaimolta on sukkahousut loppu :-)

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #322 : 26.08.10 - klo: 15.03 »
Huomasin eilen että pojan truggyssa on spurri jotenkin vinossa, eli sen pyöriessä näkee selvästä ei ole suorassa. Oiskos ideoita mitä tehdä vaiko uuden ostoon?

Sitten oliskos kellään antaa mallia miten suojata spurri kiviltä? Sukkahousuja ollaan käytetty tähän asti, mutta olisi kiva löytää pysyvämpi ratkaisu.

Nimim. vaimolta on sukkahousut loppu :-)

Ota se spurri auki ja katso mikä siellä on vikana. Veikkaan että slipperi on ollut löysällä ja slipperpadit on päässeet hyppäämään pois paikaltaan. Auki -> osat kohdalleen -> kiristys ja ajoa. Mutta jos spurrilla on ajettu vaikka se on ollut vinossa, niin voi olla että joutuu hommaamaan uuden spurrin. http://www.hobbylinna.com/main-gear-slipperpads-p-23207.html

Spurrin suojaamiseen en ole itse löytänyt hyvää ratkaisua, mutta teräksiset pinjonit pelastavat paljon. Sillä alkuperäinen messinkinen pinjoni on melko pehmeää tavaraa. Kun pinjonin hampaat taittuvat on spurri entinen. Kun pinjonin saa kestämään, niin spurrikin kestää todella paljon pidempään.

http://www.robinsonracing.com/catalog/32pitchpinion.html#metric
Ja tuolta noi "Metric .6 Module Steel Alloy Pinions"
Noita myy ainakin Towerhobby, mutta luulen että niitä tulee myös suomalaisten liikkeiden valikoimiin.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 26.08.10 - klo: 15.07 kirjoittanut Hount »

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #323 : 26.08.10 - klo: 15.06 »
Ei ole ei, koska niissä on ilmausruuvit :roll:

Ilmausruuveja ei ole pakko käyttää... mutta juu, tuossa virityksessähän oli käsittääkseni myöskin ajateltu noita ruuveja käytettävän ilmausruuveina?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #324 : 26.08.10 - klo: 15.08 »
Ei ole ei, koska niissä on ilmausruuvit :roll:

Ilmausruuveja ei ole pakko käyttää... mutta juu, tuossa virityksessähän oli käsittääkseni myöskin ajateltu noita ruuveja käytettävän ilmausruuveina?

Täh? Ootko mof nyt ihan pihalla? :D

 - Hount

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #325 : 26.08.10 - klo: 18.03 »
 auto uutena :grin: :grin:

« Viimeksi muokattu: 08.01.11 - klo: 15.20 kirjoittanut jonu93 »
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #326 : 26.08.10 - klo: 18.13 »
Ei ole ei, koska niissä on ilmausruuvit :roll:

Ilmausruuveja ei ole pakko käyttää... mutta juu, tuossa virityksessähän oli käsittääkseni myöskin ajateltu noita ruuveja käytettävän ilmausruuveina?

Täh? Ootko mof nyt ihan pihalla? :D

 - Hount

Siis mitä sitten tämä tarkoittaa?

Tein pienen modin iskareihin.
Pieni reikä iskarin yläpäähän josta kasatessa saa painettua ilmat pois. Lopuksi reikään ruuvi ja käsissä on ilmaton iskari.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #327 : 26.08.10 - klo: 22.17 »
mof:

Aluksi minä kerroin tuosta ilmausruuvista minkä tein.

Sitten Koheltaja sanoi että Tamiyan krossareissa on samanlainen ja ehdotti että jos rajoitan sisäänjoustoa saisin kumitutit.

Sitten sinä tulet ja sanot että Tamiyassa ei ole kumituttia. Se nyt oli aika selvää jo, kun Koheltaja sanoi että niissä on ilmausruuvit.

Ja sitten jatkat että tuossa minun "virityksessäni" oli ajateltu käytettävän ilmausruuveja ilmausruuveina. No totta kai ilmausruuvit on tarkoitettu ilmausruuveiksi, taas ihan päivänselvä asia.

Eli siksi sanoit että oot vähän pihalla, jäikö sinulta jokin teksti lukematta. Mä kirjoitan myös toisinaan tosi epäselvästi, niin voi olla täälläkin päässä vikana, mutta näyttäisi tähän saakka että toistelet vaan toisten jo sanomia asioita.

Puhuimme siis kahdesta eri asiasta:
1. ilmausruuvit iskarin yläpäässä ilman kumituttia.
2. sopivan kumitutin löytäminen LRP S10 iskareihin (joka tarkottaisi sisäänjouston rajoittamista)

 - Hount

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #328 : 27.08.10 - klo: 07.24 »
mof:

Aluksi minä kerroin tuosta ilmausruuvista minkä tein.

Sitten Koheltaja sanoi että Tamiyan krossareissa on samanlainen ja ehdotti että jos rajoitan sisäänjoustoa saisin kumitutit.

Sitten sinä tulet ja sanot että Tamiyassa ei ole kumituttia. Se nyt oli aika selvää jo, kun Koheltaja sanoi että niissä on ilmausruuvit.

Ja sitten jatkat että tuossa minun "virityksessäni" oli ajateltu käytettävän ilmausruuveja ilmausruuveina. No totta kai ilmausruuvit on tarkoitettu ilmausruuveiksi, taas ihan päivänselvä asia.

Eli siksi sanoit että oot vähän pihalla, jäikö sinulta jokin teksti lukematta. Mä kirjoitan myös toisinaan tosi epäselvästi, niin voi olla täälläkin päässä vikana, mutta näyttäisi tähän saakka että toistelet vaan toisten jo sanomia asioita.

Puhuimme siis kahdesta eri asiasta:
1. ilmausruuvit iskarin yläpäässä ilman kumituttia.
2. sopivan kumitutin löytäminen LRP S10 iskareihin (joka tarkottaisi sisäänjouston rajoittamista)

 - Hount

Ok.

Mutta Tamiyan iskareissa ei siltikään ole pakko käyttää tuota ilmausruuvia, vaikka kumituttia ei olekaan.


PS. Esimerkiksi TRF501:n ohjekirjassa ei näytä olevan mainintaa noiden ilmausruuvien asentamisesta/käyttämisestä, eikä sinne siltikään kumituttia laiteta. Että en sitten tiedä kuka tässä on pihalla ja kuka ei...
« Viimeksi muokattu: 27.08.10 - klo: 07.40 kirjoittanut mof »

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« Vastaus #329 : 27.08.10 - klo: 07.37 »
Ei ole pakko käyttää, helpottaa vaan iskarin täyttöä/ilmausta siinä määrin että ilmausruuvin käyttö on enemmän tai vähemmän suositeltavaa. Pakkohan ei ole muuta kuin kuolla ja maksaa veroja :wink:
Kylätason RC-kuski.