Kirjoittaja Aihe: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC  (Luettu 285221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Julle10+

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #630 : 06.04.11 - klo: 07.54 »
Moro,

Minkä kokoiseen akseliin vakiopinjonit sopivat? Onko se 5mm vai jokin muu? :undecided:


-Julle
*Auto hakusessa!*

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #631 : 06.04.11 - klo: 08.02 »
3mm tai taitaa tarkka lukema olla 3.17mm


Poissa Julle10+

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #633 : 08.04.11 - klo: 21.39 »
http://dl.dropbox.com/u/2289095/carbon_blast_s10.jpg

 - Hount

Mistä olet noin paljon hiilikuitupalikkaa löytänyt?  :cheesy:

-Julle
*Auto hakusessa!*

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #634 : 10.04.11 - klo: 23.00 »
Mistä olet noin paljon hiilikuitupalikkaa löytänyt?  :cheesy:

-Julle

Saksalainen pieni tuningpaja noita tekee, toivotaaan että osille tulee paremmat myyntikanavat tulevaisuudessa.

 - Hount

Poissa Julle10+

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #635 : 12.04.11 - klo: 20.45 »
 Mikä hammasjako on buggyssä vakiona? Onko se tuo 32p?  :undecided:
*Auto hakusessa!*

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #636 : 12.04.11 - klo: 21.45 »
Vakio hammastus on mod 0.6


E:Korjattu
« Viimeksi muokattu: 13.04.11 - klo: 08.01 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #637 : 12.04.11 - klo: 22.59 »
Vakio hammastus on 48p mod6

48 dp ei ole sama asia kuin mod 0.6

Ohessa muutama yleisimmin käytetty hammastus hienoimmasta karkeimpaan.

Hienoin hammastus
64 dp
48 dp
mod 0.6
32 dp
mod 0.8
mod 1.0
Karkein hammastus

http://www.engineersedge.com/gear_pitch_chart.htm

 - Hount

Poissa Julle10+

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #638 : 13.04.11 - klo: 06.54 »
Vakio hammastus on 48p mod6

48 dp ei ole sama asia kuin mod 0.6

Ohessa muutama yleisimmin käytetty hammastus hienoimmasta karkeimpaan.

Hienoin hammastus
64 dp
48 dp
mod 0.6
32 dp
mod 0.8
mod 1.0
Karkein hammastus

http://www.engineersedge.com/gear_pitch_chart.htm

 - Hount


Okei, mutta mikä noista siis on se oikea? Onko se tuo 48p vai 0.6 MOD?  :undecided:

-Julle
*Auto hakusessa!*

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #639 : 13.04.11 - klo: 08.02 »
0.6 mod on vakio hammastus.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #640 : 21.04.11 - klo: 00.39 »



No niin nyt on Gambler tiimiinkin tullut yksi Blast touring alusta.

Alkuun vakio koneella ja noparilla.
Tarkoitus ajaa driftingiä ulkona/sisällä, harjoitella VTR:ää, sekä hommata vähän pidemmät iskarit ja pihalle rallimeininkiä.

Alusta vaikuttaa oikein hyvältä ko. tarkoitukseen ja likan ekaksi autoksi pihalla treenamiseen.

Spurrin alle on viellä tarkoitus tehdä kolo ja suojailla paikkoja hiekalta. Ehkäpä buggyn koria sisäkorina hydyntäen.

Muutama foto ekalta päivältä kun nopeasti piti auto saada ajokuntoon American Car Shown Drifting sessioon.





Ja puettuna vanhaan drifting/treeni VTR koppaan. Työn alla on Cudan kri mutta siitä myöhemmin kunhan tyttö saa sen maalattua ja muuten kuntoon. Mahdollisesti itselle tulee aikanaan Retron 'nopee koppanen' (mk1) Escortti. Esikuvana oma kilpuri jostain -80 luvulta :-)


Aika paljonhan tuossa on välyksiä etupäässä.
Camber heitto n. 3 astetta, auraus/haritussamaisen 3 astetta.
Lähinnä C palat vaatisi ilmeisesti pikku holkit ruuvien tueksi tms.
Mutta vähemmän kuitenkin kuin Tamiyan TT01:sessä oli.
Ja kun katsoo hintalappua niin nuo välykset ei enään haittaa :-)
Ainahan voi paranella hopupeilla tai ostaa 600e rullaava auto jos niitä ei saa olla.

Moottorin säätöön tein huikan lisää tilaa jotta sain 21 pinjonin ylettymään (suurin mikä löytyi pakista).
Ruuvinreijät riitti mutta vakiomoottorisa on akselin ulostulon kohdalla korotus joka esiti moottoria tulemasta tarpeeksi lähelle spurria. Jollain harjattomalla koneella tätä ei olisi tarvinnut tehdä.

BTW.
Onko kellään omaa kuvaa Byggyn rungosta? Onko se täysin sama tukivarsia, jousitusta yms. lukuunottamatta?
« Viimeksi muokattu: 21.04.11 - klo: 08.18 kirjoittanut kenne »
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #641 : 22.04.11 - klo: 16.51 »
Nyt men etu vetari rikki.  10lankanen harjaton + 2s lipot ja asfaltti -> ei hyvä.
Muuten kulki hyvin ja autostahan ei oo menny ripustuksen osia tms. rikki. Eli orginaalit tukivarret, hubit jne.
Iskarinvarret tosin "vähän" vinksallaan.  :cheesy:
Näitten lisäks on mennyt yks etu diffin lautasratas.
Slipperi on pikaliimalla lukossa.

Sitten väljää on aivan tolkuttomasti autolle jolla ajettu n.1kk sisällä ja nyt kerran ulkona. 
Sitten toinen vähän outo homma on, että pyörän muttereita ei voi kiriä läheskään loppuun koska voimansiirto menee "lukkoon".
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #642 : 22.04.11 - klo: 17.37 »

Spurrin alle on viellä tarkoitus tehdä kolo ja suojailla paikkoja hiekalta. Ehkäpä buggyn koria sisäkorina hydyntäen.


Yritin tossa äkkiseltään ettiä sekä lrp:n sivulta että googlella tota sisäkoria mutten löytänyt. Oliskos linkkiä ja käyköhän truggyyn?

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #643 : 22.04.11 - klo: 17.40 »
Kyllä mä ainakin googlella löydän tuon buggyn korin.Ja tuskin se buggyn päälliskori suoraan menee.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #644 : 22.04.11 - klo: 19.23 »
Nyt men etu vetari rikki.  10lankanen harjaton + 2s lipot ja asfaltti -> ei hyvä.
Muuten kulki hyvin ja autostahan ei oo menny ripustuksen osia tms. rikki. Eli orginaalit tukivarret, hubit jne.
Iskarinvarret tosin "vähän" vinksallaan.  :cheesy:
Näitten lisäks on mennyt yks etu diffin lautasratas.
Slipperi on pikaliimalla lukossa.

Sitten väljää on aivan tolkuttomasti autolle jolla ajettu n.1kk sisällä ja nyt kerran ulkona. 
Sitten toinen vähän outo homma on, että pyörän muttereita ei voi kiriä läheskään loppuun koska voimansiirto menee "lukkoon".

Jos slipperi on pikaliimalla lukossa, niin särkyvät vetarit ja diffin lautasrattaat ovat varmaan myöskin haluttuja ominaisuuksia?

Koita liimata kaksi slipper-padia päällekkäin ja koota slipperi siten että tuo paksumpi pädi tulee eteen... nyt slipperissä on säätövaraa täysin kiinni - täysin auki. Kun slipperi on säädetty oikein pääsee muu voimansiirto helpommalla.

Kuuladiffillisissä kymppikrossareissa diffi antaa tarvittaessa vähän periksi, mutta ratasdiffeillä slipperin oikea säätö korostuu.

 - Hount

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #645 : 22.04.11 - klo: 20.28 »
Pitää kokeilla, ongelmanahan on juuri se, että ilman liima/pulttausta se ei pysy säädöissään.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #646 : 22.04.11 - klo: 22.02 »
Tänään vetäsin ekat n.2.5 akullista myyrissa blast bx:llä ja auto  on edelleen nipussa. Ajot loppu siihen kun noparin singnaali piuhasta murtu 1 piuha liittimen juuresta irti. Tän päiväsen perusteella olen sitä mieltä että hinta/laatu suhde autossa on loistava. auto on ihan hyvä ajettava ainakin näille käsille. En sitte tiedä miten nopea tuo oli mutta ihan hyvin sillä selviyty myyrin uudesta profiilista joka on melkoisen liukas. Auto on muuten vakio mutta slipperi on paivitetty ns.toimivaan malliin. Tekniikkana on turnigyn 8.5 sensorillinen kone ja cs rocket nopari. Tämä setti liikuttaa blastia ihan kohtuullisesti.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #647 : 22.04.11 - klo: 23.30 »
Auto on muuten vakio mutta slipperi on paivitetty ns.toimivaan malliin. Tekniikkana on turnigyn 8.5 sensorillinen kone ja cs rocket nopari. Tämä setti liikuttaa blastia ihan kohtuullisesti.

Mimmoisen päivityksen teit slipperiin?

Omaa Blastia liikuttaa LRP:n X12 6.5T OctaWind... sisäradalla EPA ~85% ettei karkaa auto käsistä.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 22.04.11 - klo: 23.45 kirjoittanut Hount »

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #648 : 22.04.11 - klo: 23.59 »
Auto on muuten vakio mutta slipperi on paivitetty ns.toimivaan malliin. Tekniikkana on turnigyn 8.5 sensorillinen kone ja cs rocket nopari. Tämä setti liikuttaa blastia ihan kohtuullisesti.

Mimmoisen päivityksen teit slipperiin?

Omaa Blastia liikuttaa LRP:n X12 6.5T OctaWind... sisäradalla EPA ~85% ettei karkaa auto käsistä.

 - Hount

Kaveri sorvas mulle teräksestä slipperin rungon johon käy normi 9.5mm reiällä olevat spurrit. Slipperin taempi "isoprikka" jota vasten slipper padi tulee on kiinteä eli vain etummainen "isoprikka" on irroitettava. Muutaman kerran jouduttiin muuttamaan palikoita että sai ton pelittämään mutta nyt olen slipperiin ihan tyytyväinen.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #649 : 23.04.11 - klo: 23.41 »
Sain tänään huomata ettei diffin lautasrattaat ole kovin pitkäikäisiä ellei diffiä shimmaa välyksettömäksi. Osasyyllisenä saattoi myös olla aivan liian tiukaksi säädetty slipperi ja LRP-areenan kovapitoinen rata.

 - Hount

Poissa JUgEE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #650 : 29.04.11 - klo: 21.38 »
Nyt on omat testiajot ajeltu tuolla buggy mallilla. Väljää kyllä on siellä sun täällä, mutta ei ole toistaiseksi haitannut.  :cheesy: Ja tuon renkaidenkiristys ongelman ratkaisin sillä, että laitoin renkaat niin kireälle, että ei kuitenkaan mennyt mitään "lukkoon" ja siihen ruuvilukite väliin. Mitään muuta en ole vielä saanut rikki, vaikka on aika kovaa kyytiä saanut. Omaa bx:ää liikuttaa Castlen Sidewinder 4600kv nopari+moottori combo ja 3S Turnigy LiPot. Tarkoituksena laittaa 2S:ät, 3S:ät vähän liian "tuhdit"  :smiley:


Ongelmana nyt ollut, että nopari kuumenee ihan tuhottomasti, vaikka kopassa kyllä tuuletusaukkoa, kun ottanut vähän osumaa.  :tongue: Noparin lämpötila ollut parhaimmillaan 95 astetta, mutta en kyllä täysin luota omaan inframittariini, mutta kyllä se suuntaa antava lämpötila oli, todella kuumaksi tulee. N. 10 minuuttia pystyy ajamaan (ei mitään huudatusta) ja sitten on nopari jo niin kuuma, että pakko jäähdytellä välillä. Mikä mahtaisi auttaa? Olisiko tuohon nopariin saatavana jotain tuuletinta? Moottoriin haen ensiviikolla castlen oman tuulettimen.


-Julle
Kyosho Mad Force | Tamiya TT-01 |

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #651 : 30.04.11 - klo: 00.22 »
mulla ei blastissa sidewinder juuri lämmennyt tuolla samalla combolla,tosin ajelin 2s akulla ja koriin oli tehty tuuletusreikiä aika paljon.
3s lipolla tuskin ois lapasessa pysynyt :grin:

Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa sampsi

  • Jäsen
    • Profiili
    • foorumini
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #652 : 30.04.11 - klo: 00.32 »
LRP blast s10 touring RTR
kelläää kokemusta tuosta autosta?kannattaako ostaa ekaksi autoksi

Poissa JUgEE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #653 : 30.04.11 - klo: 10.36 »
mulla ei blastissa sidewinder juuri lämmennyt tuolla samalla combolla,tosin ajelin 2s akulla ja koriin oli tehty tuuletusreikiä aika paljon.
3s lipolla tuskin ois lapasessa pysynyt :grin:

Kyllä se lapasessa pysyy, mutta kun yli puoli kaasua laittaa niin hankalaa rupee hiekalla olemaan  :cheesy: siksi tarkoituksena hommata 2S lipot. Ja lämpenee ilman koppaa ihan yhtä paljon kuin kopan kanssa.. Huolenaiheena todellakin tuo noparin tuhoton lämpeäminen, että kärsiikö nopari siitä kauheasti? Kyllä sitä heti olen jäähdytellyt johonkin 30-40 asteeseen, kun noin paljon kuumenee, mutta kun ei ehdi edes yhtä akullista ajaa kun se jo kiehuu  :undecided:

-Julle
Kyosho Mad Force | Tamiya TT-01 |

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #654 : 30.04.11 - klo: 19.53 »
mulla ei blastissa sidewinder juuri lämmennyt tuolla samalla combolla,tosin ajelin 2s akulla ja koriin oli tehty tuuletusreikiä aika paljon.
3s lipolla tuskin ois lapasessa pysynyt :grin:

Kyllä se lapasessa pysyy, mutta kun yli puoli kaasua laittaa niin hankalaa rupee hiekalla olemaan  :cheesy: siksi tarkoituksena hommata 2S lipot. Ja lämpenee ilman koppaa ihan yhtä paljon kuin kopan kanssa.. Huolenaiheena todellakin tuo noparin tuhoton lämpeäminen, että kärsiikö nopari siitä kauheasti? Kyllä sitä heti olen jäähdytellyt johonkin 30-40 asteeseen, kun noin paljon kuumenee, mutta kun ei ehdi edes yhtä akullista ajaa kun se jo kiehuu  :undecided:

-Julle
Kannataisko niitä välityksiä lyhentää ennen kuin......

Sen mitä kerkesin sisäradalla sillä driftailla niin ei noparissa eikä koneessa merkkiäkään lämpenemisestä.

Edit:
Niin siis tämä TC:ssä ja vakio tekniikalla, mutta samahan se muissakin on. Vaikkakin SW tavarat yleensä lämpenee muita herkemmin niin eiköhän siinnäkin välitykset näyttele isoa roolia.
« Viimeksi muokattu: 01.05.11 - klo: 00.38 kirjoittanut kenne »
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Julle10+

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #655 : 30.04.11 - klo: 21.57 »


Mitkä välit sulla bx:ssä? Täytyy kokeilla.

-Julle
*Auto hakusessa!*

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #656 : 02.05.11 - klo: 09.56 »


Mitkä välit sulla bx:ssä? Täytyy kokeilla.

-Julle

Mulla on 15/68, eli lyhimmät välitykset mitkä menee vielä ilman moottoripukin viilaamista.

 - Hount

Poissa Julle10+

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #657 : 02.05.11 - klo: 10.13 »
Mistä olet 15 pinjonin hommannut? Itsellä 19/68, kun ei hobbylinnasta ainakaan taida pienempää löytyä..?   :undecided:

-Julle
*Auto hakusessa!*

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #658 : 02.05.11 - klo: 14.56 »
Mistä olet 15 pinjonin hommannut? Itsellä 19/68, kun ei hobbylinnasta ainakaan taida pienempää löytyä..?   :undecided:

-Julle

TowerHobbystä Robinson Racingin teräspinjonit. Aattelin kyllä vaihtaa 48dp:n spurrin, niin ei pidä niin kovaa ääntä ja on kai vähän jouheampi voimansiirto.

 - Hount

Poissa Janne Rantaruikka

  • KSPA admin
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring
« Vastaus #659 : 25.06.11 - klo: 23.19 »
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro