Kirjoittaja Aihe: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC  (Luettu 285200 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #720 : 22.03.12 - klo: 20.11 »
Eli ei ihan toivoton  laite kuitenkaan :wink:Olisi kiva tietää muidenkin Blast-tiimien varaosamenekki ja parhaat lapit kontra "huippuautot"..

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #721 : 22.03.12 - klo: 20.22 »
Blastista pitää vaihtaa / korjata:
1. Slipperi (joko näyttää dremeliä spurrille tai liimaa 2kpl pädejä päällekkäin takapuolelle) en tiedä onko tämä korjattu myöhemmissä muoteissa.
2. Ohjauspalat (komposiittiset ei kestä pitkälle)
3. Ackerman-levy (alkuperäinen muotti tuotti heikkoja osia, nyttemmin korjattu, tarkista kumpi osa löytyy autosta)

Ja ehdottoman tärkeää on diffien shimmaus. Jos ei itse löydä sopivaa välystä, niin Durangon diffin shimmausohjetta seuraamalla tulee hyvä. Samat 0.1mm shimmit käy Blastin ja DEX:in diffeihin.

Sitten kannatta tarkistaa että iskarin alapään tiivisteet on sinisiä silikonisia o-renkaita eikä kumisia mustia. (ensimmäisissä oli mustat, myöhemmin siniset)

 - Hount

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #722 : 22.03.12 - klo: 20.51 »
Kiitos tästä!Kiesi vasta tulossa taloon ja tarkoitus on tehdä nuo pakolliset tuuningit ennen ajeluita..

Poissa sakke76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #723 : 23.03.12 - klo: 07.26 »
...
Sitten kannatta tarkistaa että iskarin alapään tiivisteet on sinisiä silikonisia o-renkaita eikä kumisia mustia. (ensimmäisissä oli mustat, myöhemmin siniset)

 - Hount

Sen verran noista o-renkaista, että itse tilasin kyseiseen autoon iskarien tiivistisesatsin, ja siinä oli mustat o-renkaat.
Noikin kyllä kohtuullisen hyvin pitää öljyt sisällä kun muistaa käyttää hyvää o-rengas rasvaa asennuksessa.

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #724 : 04.04.12 - klo: 13.08 »
Blastista pitää vaihtaa / korjata:
1. Slipperi (joko näyttää dremeliä spurrille tai liimaa 2kpl pädejä päällekkäin takapuolelle) en tiedä onko tämä korjattu myöhemmissä muoteissa.
2. Ohjauspalat (komposiittiset ei kestä pitkälle)
3. Ackerman-levy (alkuperäinen muotti tuotti heikkoja osia, nyttemmin korjattu, tarkista kumpi osa löytyy autosta)

Ja ehdottoman tärkeää on diffien shimmaus. Jos ei itse löydä sopivaa välystä, niin Durangon diffin shimmausohjetta seuraamalla tulee hyvä. Samat 0.1mm shimmit käy Blastin ja DEX:in diffeihin.

Sitten kannatta tarkistaa että iskarin alapään tiivisteet on sinisiä silikonisia o-renkaita eikä kumisia mustia. (ensimmäisissä oli mustat, myöhemmin siniset)

 - Hount
Mitäs tuolle slipperille sillä dremelillä tehdään? Sain kärryn talouteen ja tarkoitus olis tehdä nuo mainitsemasi tuuningit ennen ajoja..Entäpä nuo shimmit mistä saapi tilailtua?Kiitos ja kumarrus :wink:
« Viimeksi muokattu: 11.04.12 - klo: 20.55 kirjoittanut Sähkömies »

Poissa Beachrocket

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #725 : 12.04.12 - klo: 13.31 »
Onkohan tähän SC malliin tulossa niitä alumiini osia milloin?En ole löytänyt mistään alu ohjauspaloja, hubeja ym.Kaipaa myös parempia vetareita.Nyt alkaa harmittaan että tilasin auton johon ei löydy kunnon osia.Saiskohan tähän sovitettua 4x4 Slashin ohjauspalat, vetarit ja muut kriittiset osat?Tietääkö kukaan?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #726 : 05.05.12 - klo: 11.02 »
Mitäs tuolle slipperille sillä dremelillä tehdään? Sain kärryn talouteen ja tarkoitus olis tehdä nuo mainitsemasi tuuningit ennen ajoja..Entäpä nuo shimmit mistä saapi tilailtua?Kiitos ja kumarrus :wink:

Lainauksesi meni vähän hassusti, kirjoita vastaus
Koodia: [Valitse]
[/quote] rivin jälkeen.

Eli tuota spurrissa keskellä olevaa hexaa pitää vähän ohentaa, tosin itse suosittelisin että liimaat "takapuolelle" kaksi slipperpädiä päällekkäin, niin voit tarvittaessa vaihtaa spurrin uuteen ilman dremelöintiä.
Ainakin minulla olleissa Blastin slippereissä oli sellaista ongelmaa että tuo hexa on muutaman millin kymmenyksen liian paksu ja kun ajat hetken, niiin slipperpädit painuvat vähän kasaan ja slipperin levyistä hioutuu muutama sadasosa paksuudesta pois. Tuon jälkeen ei auta vaikka slipperin kiertäisi hampaat irvessä kiinni, kun slipperin levyt kantavat tuohon spurrin hexaan eikä pädeihin kuten pitäisi. En tiedä muodostuuko tämä ongelmaksi jos ajelee hiilikoneella ulkona, mutta 6,5T LRP ja sisärata oli liikaa modaamattomalle slipperille.

Shimmejä kannattaa kysellä esim. Hobbylinnasta (en muista minkä merkkisessä pussissa nuo tuli, Mikko tietää kyllä kun antaa mitat) tai sitten EA-Importista tai muista Durangon tuotteita myyvästä myymälästä nuo DEXin diffin shimmit. Blast (ja DEX) on todella kiitollisia autoja diffien osalta, kun shimmejä saa lisättyä laakereiden sisäpuolelle purkamatta koko diffiä.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 05.05.12 - klo: 11.06 kirjoittanut Hount »

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #728 : 13.05.12 - klo: 23.03 »
tuolla niitä optio osia on.   http://www.lrp.cc/en/products/rc-cars/110-offroad-onroad/produkt/lrp-s10-blast-sc-110-short-course-truck-non-rtr/tuning/

Oho! LRP ottaa tämän ihan tosissaan. Jos ovat korjanneet ensimmäisia malleja vaivanneet pienet diffin lautasrattaan laadunvaihteluongelmat, niin tuossahan on kehkeytymässä pomminkestävä kymppikrossari.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 13.05.12 - klo: 23.11 kirjoittanut Hount »

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #729 : 14.05.12 - klo: 21.21 »
Näin se varmasti tulee olemaan.Onko kellään koodia shimmi lätkiin sc malliin?
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #730 : 16.05.12 - klo: 21.35 »
Näin se varmasti tulee olemaan.Onko kellään koodia shimmi lätkiin sc malliin?

Ihan 100% varmaksi en mene sanomaan, mutta luulen että mulla on tällainen setti pakissa.
http://www.hobbylinna.com/stainless-steel-10mm-shim-spacer-010203mm-thickness-10pcs-p-20425.html

Näyttäisi olevan loppu hyllystä, kannattaa melkein soittaa tai laittaa mailia, kun luulen että Hobbylinnasta voi löytyä vastaava shimmisetti mitä en nyt tähän hätään löytänyt verkkokaupasta.

 - Hount

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #731 : 17.05.12 - klo: 08.32 »
Tuossa shimmi setti koodit keskelle jos tarvii

 http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=hb67470&x=3&y=10

Taakse ja eteen

http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=hpiz891&x=0&y=0

Toimii testattu on antaa noi koodit mikolle ja sanoo että jesse sanoi että nämä:)
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #732 : 22.05.12 - klo: 20.31 »
tuolla niitä optio osia on.   http://www.lrp.cc/en/products/rc-cars/110-offroad-onroad/produkt/lrp-s10-blast-sc-110-short-course-truck-non-rtr/tuning/

Oho! LRP ottaa tämän ihan tosissaan. Jos ovat korjanneet ensimmäisia malleja vaivanneet pienet diffin lautasrattaan laadunvaihteluongelmat, niin tuossahan on kehkeytymässä pomminkestävä kymppikrossari.

 - Hount

No oho tosiaan.. kun olisivat ottaneet tosissaan sillon kun S10 Blast oli mallina uusi eli toissavuonna niin olis voinu innostuakin..  :roll:

Olis kai se tuo omakin raato pistettävä ajokuntoon, tarttis vaan haalia vähän osia siihen.
Kai tuolla jossain pölyn alla on autokin.. :D
« Viimeksi muokattu: 22.05.12 - klo: 20.39 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Oi!RC

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #733 : 24.05.12 - klo: 19.22 »
Pojalle ostin LRP:n s10 Twister 2wd pirssin aloitteluautoksi.

Auto on kuulalaakeroitu ja mitään ei ole saatu vielä rikki, vaikka sillä on päästelty ties mihin. Ainoita miinuksia tähän ratasdiffi autoon tähän mennessä keksin lähinnä nuo:
 
-kiinteät ylätukivarret (on siinä muutama eri paikka pallokupeille säätöä varten) -näihin voinee vaihtaa jotkut säädettävät tilalle..
-muovi-iskarit (no eivät ne vielä vuotaneet ole), vois joskus vaihtaa muuta tilalle kuitenkin.
-ristipääruuvit.

Osaa saa halvalla ja näköjään aluosiakin löytyy optiona. Hinta ei päätä huimaa (kittinä €69).

Tähän jossain vaiheessa harjattoma sähköt kokeiluun..

EDIT. siirsin viestin tuonne toiseen LRP -topikkiin.



« Viimeksi muokattu: 24.05.12 - klo: 19.55 kirjoittanut Oi!RC »
Traxxas Slash Anza Evo STRC Integy, Slash LCG BAJR Integy, Slash, Stampede, Rustler 4wd twin motor

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #734 : 02.06.12 - klo: 21.33 »
Tuli pojalle ostettua tuo sc malli.
5 min tuossa hiekalla koitin autoa ja takaa lähti diffi pois pelistä.

Ei näytä hirveästi olevan varaosia pelkästään tuohon sc malliin suomessa vai käykä esim. diffiin muiden mallien osat myös?
Vielä en autoa availlut,että en tiedä sitten mitä mahtaa olla rikki.

Poissa sakke76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #735 : 03.06.12 - klo: 13.22 »
Tuli pojalle ostettua tuo sc malli.
5 min tuossa hiekalla koitin autoa ja takaa lähti diffi pois pelistä.

Ei näytä hirveästi olevan varaosia pelkästään tuohon sc malliin suomessa vai käykä esim. diffiin muiden mallien osat myös?
Vielä en autoa availlut,että en tiedä sitten mitä mahtaa olla rikki.

Eiköhän siihen käy ihan tuo: http://www.hobbylinna.com/complete-differential-p-23173.html
Näyttää Hobbylinnassa ainakin olevan varastossa. Tietysti kannattaa ensin avata diffi ja katsoa että mikä siellä on vikana, ettei välttämättä tarvi koko settiä ostaa.

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #736 : 03.06.12 - klo: 13.38 »
Tuli pojalle ostettua tuo sc malli.
5 min tuossa hiekalla koitin autoa ja takaa lähti diffi pois pelistä.

Ei näytä hirveästi olevan varaosia pelkästään tuohon sc malliin suomessa vai käykä esim. diffiin muiden mallien osat myös?
Vielä en autoa availlut,että en tiedä sitten mitä mahtaa olla rikki.

Eiköhän siihen käy ihan tuo: http://www.hobbylinna.com/complete-differential-p-23173.html
Näyttää Hobbylinnassa ainakin olevan varastossa. Tietysti kannattaa ensin avata diffi ja katsoa että mikä siellä on vikana, ettei välttämättä tarvi koko settiä ostaa.

http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=120933&x=0&y=0 Tuosta isoimmasta kilkkeestä oli näköjään toinen ruuvi pudonnut ja näytti toinenkin olevan löysässä.Sama homma etupäässä.
Täytyy varmaan laittaa lukitetta,jos pysyisi paremmin kiinni.

Näytti vaan olevan hobbylinnasta tietenkin kyseiset ruuvit loppu.

Poissa Ankku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #737 : 08.06.12 - klo: 15.17 »
Osaisiko joku neuvoa LRP Blast TC auton alustan säätöjen kanssa. Kerhomme radan asfaltti on aika huonolaatuinen ja karkea pinnaltaan. Mutkissa perä alkaa helposti pomppimaan. Etupää pysyy nätisti radassa kiinni, mutta mutkissa perä ei oikein käyttäydy nätisti. Mitä säätöjä ja muutoksia kannattaisi kokeilla?

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #738 : 08.06.12 - klo: 22.37 »
moi. kestääkö ton sc:n voimansiirto harjatonta??

-joakim
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #739 : 09.06.12 - klo: 20.39 »
Kannattaako ostaa toi SC ihan pihasuttailuun ja bashailuun? Siihen joku 4000 - 4600kv motti ja 2s lipot. Muut 4wd corrit maksaa liikaa, niiin jos ton vaikka ostas. Joskus mulla oli toi buggy ja se oli ihan hyvä, paitsi ruuvit ja kori oli täyttä p****a :grin: Kenellä on kokemusta niin laittakaa jotain tietoo lisää ja vaikka kuviakin :afro: Onko esim. korimuovi nykyään parempaa tai muita parannuksia.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #740 : 14.06.12 - klo: 21.14 »
Millasia diffiöljyjä tuohon sc malliin kannattaisi kokeilla,jos ajattelee ajelua savipohjaisella crossiradalla?

Ei ole oikeen kokemusta näistä nelivedoista vielä.Tällä hetkellä heittää perän hiekalla aika hätäisesti ympäri,mutta diffissä onkin varmaan pelkästään jotain rasvaa.

 

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #741 : 14.06.12 - klo: 21.21 »
10.000 edessa ja 5.000 takana on varmaankin hyvä lähtökohta aloittaa. Noillakin diffit jää aika herkiksi/löysiksi kun siellä ei ainakaan buggyssä ole kuin 4 ratasta normaalin 6 sijaan.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #742 : 14.06.12 - klo: 21.33 »
muuten kuis lujaa toi sc kukee vakiona?

-joakim
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #743 : 14.06.12 - klo: 21.38 »
muuten kuis lujaa toi sc kukee vakiona?

-joakim

Varmaan n.25 km/h, mutta jos tiputat 9.81 metristä maahan, niin sitten 35.316 km/h   :evil:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #744 : 24.07.12 - klo: 20.55 »
Onkos teillä kestänyt tuossa SC mallissa nuo vakio spurrit/pinjonit?

Kerran jo ostanut molemmat ja näyttää olevan taas aika valmiit.
Ei luulisi ihan noin nopeasti kuluvan.Taitaa tuo pieni hiekka tehdä kiusaa,vaikka ei paljoa ole hiekalla ajeltu ja suoja on paikoillaan.

Kannattaisikohan katsella jostain jonkun muun merkkisiä osia?

Poissa J_J_T

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #745 : 24.08.12 - klo: 14.16 »
bx eli buggyn kommentteja

Omat kommenttini koskevat BX:ää ja olen harrastukset vasta aloittanut ja tästä ketjusta on ollut hyötyä, joten ajettelin pistää muutaman kommentin omasta alustani tämän vekottimen kanssa ja kopsasin pari kommenttia tähän muilta ketjuun kirjoittaneilta. 

- Ehdottomasti tarkistettava kardaanin ja diffin yhdistävät lukitusmutterit läpi ja laitettava lukitetta
- Diffiöljyjen ja simmien lisäksi kannattaa ottaa uusi diffien tiivistesetti, koska avatessa voi rikkoa vanhan...
-  HOuntin ohjeita Buggyn BX säätöihin säikeestä sivu 9
- REikä spurrin alle kannattaa tehdä, mulla meni jotain väliin ja jumittui.
-  Iskarien o-renkaat ovat mustia myös tiivistevaraosasarjassa   
- Muuta ei ole 4 ajokerralla mennyt rikki, vain molemmista päistä tippuneet nuo lukitusmutterit. Nyt niitä on sitten varastossa, mutta harmittavasti ajot tuohon vikaan keskeytyy. Itselläni auto on ihan vakiona, joten slipperiä en ole vielä korjannut, tosin osat ovat valmiina. Alumiinisia ohjauspaloja en ole Suomesta vielä löytänyt.
- Muistakaa myös hyvät työkalut, huonoilla/kuluneilla avaimilla ei saa muutakun harmia ja murheita. Tämän auton kanssa pärjää 2,5mm, 2mm ja 1,5mm(diffit) kuusiokoloilla. <- Ostettu työkalusarja Biltemasta.
tärkein on tuo 2 mm lähes kaikki ruuvit ovat sillä kiinni, itselleäni Bilteman setin ruuvarista meni heti poikki kärki, onneksi oli laadukas kuusiokoloavain. :D

diffitiivisteet:

http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=30_68&products_id=3485

Tuossa shimmi setti koodit keskelle jos tarvii

 http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=hb67470&x=3&y=10

Taakse ja eteen

http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=hpiz891&x=0&y=0

Eli rtr-pakettista kannattaa käydä kaikki ruuvit läpi ennen ajoja, sinänsä hupaista kun pitäisi heti päästä ajamaan...

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #746 : 29.08.12 - klo: 15.25 »
Viitteiskö joku mitata tuon buggyn leveyden hexasta hexaan ja akselivälin.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa sonof

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #747 : 30.08.12 - klo: 16.44 »
Tänään sain ensimmäisen RC-auton: S10 buggyn.

Kestääkö nopari 2200mah Li-Po 3 cell 11.1V 15C akkua? Oli vähän laiska vehje originaalilla akulla. Ehkä joskus tulee moottorinvaihto eteen.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #748 : 30.08.12 - klo: 16.51 »
Tänään sain ensimmäisen RC-auton: S10 buggyn.

Kestääkö nopari 2200mah Li-Po 3 cell 11.1V 15C akkua? Oli vähän laiska vehje originaalilla akulla. Ehkä joskus tulee moottorinvaihto eteen.

Ei.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa sonof

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #749 : 30.08.12 - klo: 18.17 »
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Onko jollain suositella edullista noparia, joka kestää sekä 11.1V että vakioakun? Nopeutuuko auto edes sillä tavalla vai pitääkö vaihtaa myös moottori harjattomaan?