Kirjoittaja Aihe: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC  (Luettu 285201 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa styrOx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #810 : 19.03.13 - klo: 21.44 »
Kumpikohan mahtaa olla laakeri vai metallinen välipala(osanumero 122164) rear hub carrierin laakereiden välissä, ku onnistuin hukkaamaan sen. Ainakaan räjäytys kuva ei tunne tätä osaa.

Niin siis buggy kyseessä.

Tuskin on ralliin hyvä tai siis en ainakaan ite ostais siihen puuhaan. Oon kyl kanssa ajatellu tota kevyeen tourinkiin.
« Viimeksi muokattu: 19.03.13 - klo: 22.02 kirjoittanut styrOx »
HPI WR8, Axial SCX10, Team Durango DESC410V2, Team Durango DEX410V4

Poissa lameli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #811 : 01.05.13 - klo: 17.13 »
Mikä mättää MT:ssä, kun ei kulje (about 25-35kmh) ja eikä oikein vedäkkään sähäkästi. Koneena LRP Vector K4 10,5, noparina LRP Spin Super Brushless Speed-Control ja akkuna Hyper Pack 5000 - 7.2V - 6-cell NiMH Stickpack ja välitykset on vakiot. Motti nopari ja akku ovat uusia onko näin että tuo akku ei riitä tai onko noparissa jokin ohjelmointi juttu, että saadaan tehot irti vai eikö tuon enempää pidä liikkuakkaan :sad: Vakiona (540 hiilikone) oli mielestäni huomattavasti tehokkaampi mitä tämä nyt on. Mikä lipo akku ja laturi olisi sopiva tähän jos sellaista alkaisi suunnitella jossain vaiheessa ja ovatko samankokoisia fyysisesti kun NiMH akut jotta mahtuisi akun pidikkeeseen/koteloon.

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #812 : 01.05.13 - klo: 20.52 »
Muusta en tuossa paketissa tiedä, mutta tämmöinen akku varmasti käy tuon NiMHin tilalle: http://fi.eurorc.com/product/534/gens-ace-4000mah-74v-25c-lipo

Hintakin on Suomesta ostetuksi huomattavan edullinen  :shocked:

Sehän sitten tarvii myös omanlaisensa laturin ja liitinkin tod.näk. on erilainen kuin nopeudensäätimessä, mutta kyllä noihin li-po akkuihin kannattaa siirtyä joka tapauksessa, oli auto / sähköt mitkä hyvänsä - "teho/paino/ajoaika" suhde on kuitenkin lyömätön mihin tahansa 6-kennoiseen NiMH akkuun verrattuna  :wink:

Noparista syytä tarkistaa, että siinä on "li-po cutoff" toiminto ( tuossa sun luulisi olevan - en jaksa nyt kaivaa sen speksejä mistään ) - tai sitten käyttää erillistä varoituspiipparia tuossa balanseriliittimessä, ettei akku pääse liian tyhjäksi purkautumaan
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa rämeairo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #813 : 04.05.13 - klo: 08.13 »
Mites jengillämon kokemuksia lrp twisteristä? Pojalle nyt hankinnassa aloittelupaketti ja twister näyttäisi sopivan jopa uutena budjettiin. Osto ilmotus kylläkin tehty ja odotan jos joltain sattuis asson b4 olemaan ylimääräusenä, mutta olisiko uusi lrp parempi kuin käytetty asso? Saako siis halvalla riittävän hyvää?
TeamC: TM2 TC02C TC02EVO TC02 ja drifteriä kuolaillaan... Moottorit on sit mitä sattuu kuten kuskitkin.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #814 : 04.05.13 - klo: 11.59 »
Mites jengillämon kokemuksia lrp twisteristä? Pojalle nyt hankinnassa aloittelupaketti ja twister näyttäisi sopivan jopa uutena budjettiin. Osto ilmotus kylläkin tehty ja odotan jos joltain sattuis asson b4 olemaan ylimääräusenä, mutta olisiko uusi lrp parempi kuin käytetty asso? Saako siis halvalla riittävän hyvää?

Lähtisin katselemaan asson perään.
On varmasti kestävämpi peli,ja niin yleinen malli että tietoa löytyy roppakaupalla säätämisestä yms...
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa lameli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #815 : 04.05.13 - klo: 20.50 »
Mikä mättää MT:ssä, kun ei kulje (about 25-35kmh) ja eikä oikein vedäkkään sähäkästi. Koneena LRP Vector K4 10,5, noparina LRP Spin Super Brushless Speed-Control ja akkuna Hyper Pack 5000 - 7.2V - 6-cell NiMH Stickpack ja välitykset on vakiot. Motti nopari ja akku ovat uusia onko näin että tuo akku ei riitä tai onko noparissa jokin ohjelmointi juttu, että saadaan tehot irti vai eikö tuon enempää pidä liikkuakkaan :sad: Vakiona (540 hiilikone) oli mielestäni huomattavasti tehokkaampi mitä tämä nyt on. Mikä lipo akku ja laturi olisi sopiva tähän jos sellaista alkaisi suunnitella jossain vaiheessa ja ovatko samankokoisia fyysisesti kun NiMH akut jotta mahtuisi akun pidikkeeseen/koteloon.

Nii, osaisko kukaan neuvoa miten tuo noparin ohjelmointi tapahtuu, kun en ole onnistunut tuossa vaikka ohjeet löytyy. Ongelma on siis se, että auto ei tällä hetkelle kertakaikkiaan liiku juuri mihinkään. Onko ongelma akuissa vai missä, haluaisi lipoja+soppelia laturia laittaa mutta kun en tunne näitä oikein ja eikä kyllä tiedä edes millaiset niiden pitäisi tuohon olla. Tossa vielä linkit mitä autossa nyt paikallaan.
http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/brushless/produkt/vector-k4-brushless-motor-105t/details/
http://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/competition/brushless/produkt/spin-pro-brushless-regler/details/
http://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/stick-packs-6-cells/produkt/lrp-hyper-pack-5000-72v-6-zellen-nimh-stickpack/details/

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #816 : 05.05.13 - klo: 18.14 »
Nii, osaisko kukaan neuvoa miten tuo noparin ohjelmointi tapahtuu, kun en ole onnistunut tuossa vaikka ohjeet löytyy.

Luin noparin ohjeen. Siitä kun lukee,

1. niin kolme sekuntia painat virtanappia, kun käynnistät auton. Noparin vihreä ledi vilkkuu.
2. Kädet irti radiosta ja painat nappia. Keltainen ja vihreä vilkkuu ja moottori piippaa.
3. Kaasu täysille ja painat nappia. Punainen ja vihreä vilkkuu ...
4. Pakki täysille ja painat nappia. Punainen ja vihreä palaa koko ajan.

Tämän jälkeen alat ajelemaan.

Mutta jos se auto kulkee "25-35km/h" voi ihan hyvin olla, että sillä NiMH akulla se auto ei vaan kulje tuon kovempaa. Onko sinulla siinä akun kuvassa oleva Tamiyan liitin? Se ainakin pitää poistaa.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa lameli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #817 : 05.05.13 - klo: 19.26 »
Tällainen liitin http://www.hobbylinna.fi/tuote/dean-male-to-tamiya-male/B9712/ on akun ja säätimen välissä, voisiko tuosta johtua.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #818 : 05.05.13 - klo: 19.56 »
Tamiya liittimet (eli nuo valkoiset) ovat heti liian heikkojen BECien jälkeen toiseksi yleisin syy ongelmiin noissa aloittelijoiden kysymykset keskusteluissa. Ei se varmaan huippunopeutta rajoita, mutta kaikenlaista virran pätkimistä voi aiheuttaa.

Hyvä ratkaisu olisi juottaa siitä jatkojohdosta liitin ja tarvittava määrä johtoa suoraan akkuun kiinni, jolloin siinä olisi vain ne punaiset Deans liittimet.

Mutta tosiaan - tuskin tuo huippunopeutta lisää tuo. Parasta varmaan olisi, jos saisit jostain lipon kokeiltavaksi lainaan että voisit kokeilla, mitä akku vaikuttaa asiaan. Siitä sitten voisit edetä miten haluat.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #819 : 05.05.13 - klo: 19.59 »
Voipi olla. Mulla oli jossain orionin akussa joku oma adapteri.Meno oli vähän takkuisaa. Heivasin sen hemmettiin ja tilalle oikea deans liitin ja johan rupes pelittää.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa Dirt Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #820 : 06.05.13 - klo: 20.10 »
Mitäs ootte tehny "kardaanin" tapeille että ne pysyis paremmin kiinni? Kierrelukitetta on koitettu mu ei oo paljoo pidätelly.

Tai onko löytyny jotain vastaavaa keppiä väliin? SC:ssä tappien väli on 195mm.

En haluu kahen viikon välein tilata uusia keppejä.
Ei riemulla rajaa

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #821 : 10.05.13 - klo: 12.03 »
Mitäs ootte tehny "kardaanin" tapeille että ne pysyis paremmin kiinni? Kierrelukitetta on koitettu mu ei oo paljoo pidätelly.

Tai onko löytyny jotain vastaavaa keppiä väliin? SC:ssä tappien väli on 195mm.

En haluu kahen viikon välein tilata uusia keppejä.

Itse olen ihan tinannut uuden tapin tai sitten laakeri lukitteella.

Poissa Dirt Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #822 : 11.05.13 - klo: 16.27 »
tota tinaustaki koitin mut ei oikee onnistunu. pitäis varmaan koitaa uudestaan.

onko toi laakerilukite sit pitävempää ku kierrelukite??

HPI:llä olis 190mm keppi joka taitaa olla lähinnä tätä tarvittavaa pituutta ja olis kokonaan terästä.
Ei riemulla rajaa

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #823 : 11.05.13 - klo: 16.38 »
epoksi?
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa Dirt Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #824 : 11.05.13 - klo: 19.02 »
on kyl nii saakelin pieni välys sieltä ettei epoksia taida sinne väliin tarpeeks mennä.
Ei riemulla rajaa

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #825 : 19.05.13 - klo: 22.09 »
Laitetaan nyt tänne kyssäri vaikka onkin Twister buggy.

Elikkäs slipperi/luistokytkin rupeaa luistamaan hetken ajon jälkeen ja muutaman minuutin jäähdyttyään taas pitää!?

Luisto tulee ihan yhtäkkiä pehmeällä sorallakin!

Jousi käännetty loppuun eli kireemmäksi ei saa, on hiottu ja putsattu mut ei auta :undecided:

Pitääkö vaan kylmästi laittaa liimaa väliin?

Mottina harjaton 13.5T Novak.
(o\_!_/o)

Poissa B12

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #826 : 22.05.13 - klo: 09.48 »
Blast TC on jo toista kesää ajossa ja ihan hyvin on pelittänyt. 3s:llä mennään. Voimaa riittävästi tai liikaa.

Eilen kasasin vaimolle Blast TX Truggyn non-rtr sarjasta. Radiona Flysky GT-3C, Moottori Turnigy trackstar 10.5T 3250kv, Nopari Turnigy 60A (Hobbywing Ezrun), pinioni 17T. 3s akulla mennään.

Vetoja on hullun lailla. Vaikuttaa ihan hauskalta peliltä. Hyppää nätisti ja käyttäytyy muutenkin ihan siivosti. Hiekka lentää monta metriä kun antaa hanaa. Saa nähdä miten voimansiirto kestää. Koko höskälle tuli hintaa joku 160-170€ ilman radiota, joka löytyy ennestään.
« Viimeksi muokattu: 22.05.13 - klo: 09.59 kirjoittanut B12 »

Poissa sikki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #827 : 24.05.13 - klo: 23.21 »
moro. olisko kellää tietoa mistä löytäis vakio takasiiven uuden blastiin?? menny hukkaan.. :cry:

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #828 : 25.05.13 - klo: 08.10 »
moro. olisko kellää tietoa mistä löytäis vakio takasiiven uuden blastiin?? menny hukkaan.. :cry:

Oletan että kyseessä on BX: http://www.hobbylinna.fi/tuote/rear-wing-blue-super-flexible-hd--s10-blast-bx/120944/

Poissa sikki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #829 : 25.05.13 - klo: 11.04 »
kiitoksia. joo just tota etin. kattelin sitä sieltä itekki,mut en löytäny. nyt siipi tilattu. kiitoksia!

Poissa sakke76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #830 : 29.05.13 - klo: 15.36 »
Ovat näköjään LRP:llä tehneet uutta versiota Blast-sarjan autoista: http://www.lrp.cc/en/service/tech-tips/tech-tipps-details/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=6994&cHash=f1f1ab30f1cbe50bfbf7ac984b71c17d.
Hammasjako ainakin muuttumassa 48dp:ksi, mikä on hyvä asia.
Voisi harkita osien päivittelyä noihin kakkosversion osiin toisen pojan autoon (Blast TX) sitä mukaa kun uusia varaosatarpeita ilmenee.

Poissa KimmoHop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #831 : 04.07.13 - klo: 22.32 »
Kirjoittelempa joukon jatkoksi ajatuksia TX2:sta. Lopussa kysymys jos joku sattuisi tietämään.

Muutamia viikkoja on silloin tällöin ajeltu, vähän nurmikolla ja enempi heitteille jätetyllä hiekkakentällä, jossa on sateen nostamaa hienoa soraa pinnalla. Sehän menee iloisesti moottorin sisään ja jumittaa, tulee kyllä poiskin kun pyörittelee edestakaisin ja kallistelee. Ohuesta vaahtomuovista kääre moottorin ympärille ja nippusiteillä kiinni -> parempi. Samoin teippihelmat ja "pyöränaukkojen" pienennys edessä vähentävät soran määrää rungon sisällä.

Innostuin shimmaamaan tasauspyörästöt niinkuin on neuvottu. Levitin lautaspyörän vaseliinin takaisin hammaspinnoille, sprayvaseliini voisi sitkeämpänä olla parempaa ja samalla aineella voisi tiivistää diffikotelon saumat. Molemmissa päissä lautaspyörässä oli ruostetta, varmaankin tehtaan peruja  :smiley: Samalla vaihdoin sekä diffien että pyörien laakerit puhtaisiin pl. etupyörien sisemmät, kun en viitsinyt ruuvata ohjauspalikoita irti. Shimmasin pyörän laakerit edestä (8x10mm shimmi laakerin taakse), takaa ei tarvinnut. Jotain pölysuojausta pitäisi laakereille keksiä, tai ahkerasti vaihtaa pestyt ja öljytyt laakerit. Takapään diffi on vähän karkean tuntuinen, pitänee vaihtaa joskus ja avata nykyinen tutkimuksia varten. Oli aika tiukassa ruuvit, olisin muuten avannut jo nyt.

Samaan syssyyn vaihdoin osan ruuveista parempiin, leikkelin vaahtomuovista linkkien palloille pölysuojat ja laitoin samoin vaahtomuovista takatukivarsien sisäpään suojaksi liuskat, ettei kiviä mene tukivarren ja diffikotelon väliin. Pitää etsiä vanhoja Pienoismalleja piiloistaan ja etsiä mallia sieltä. Pultit ja mutterit jätin riittävän löysälle, mieluummin herkkä kuin napakka ja lonksumaton. Ohjauksen holkit voisi ehkä upottaa tukivarsiin sisäpään laakeroinniksi, nyt laitoin vain pienet shimmit muovi-muovi-väliin.

TX2:ssa on spurrin ja pinionin päällä suojus ja kyllä se isommat kivet pitää poissa. Mutta ei pienempiä, spurri oli jo kulunut ja hampaiden välissä oli hiekkaa. No kun ei uutta osaa ollut (eikä taida olla kaupoissakaan varastossa), niin kaivelin hampaiden välit meisselillä puhtaaksi. Vaahtomuovilla, teipillä tai kuumaliimalla (spurrin vaihdon jälkeen) suojus pitäisi tiivistää. Moottorin kiinnitysruuvit eivät aukea kuusiokoloavaimella, pitänee hankkia 07 tai 08 torx ja koettaa sillä. Paketissa tuli varaosina vetoakselit eteen, ja jotain muoviholkkeja joita en räjäytyskuvista tai autosta tunnista.

Mahdottoman hauska pelihän se on, eikä mitään ole vielä saatu rikki. Yksi ruuvi on pudonnut raidetangon päästä, vaan useampi ehkä kuskeilta. Hirmu vaikea on ajaa hillityllä vauhdilla  :roll: Hiekalla tekee donitseja ja päällysteellä ei. Lyhyt puistonurmikko on OK, mutta kovin sammaleista pohjaa joutuu jyräämään leikkurilla useampaankin kertaan. Ehkä pykälän pienempi pinioni antaisi enemmän voimaa, vauhtia kyllä riittää. Tai voisi kokeeksi ottaa vetoakselit takaa pois (etuveto - hoo) tai vetoakseli slipperin ja etudiffin väliltä (takaveto - hii).

Ja sitten se kysymys: voiko TX:ään laittaa SC-korin siltään, vai joutuuko laittamaan SC:n koritolpat? Jotain ProLinen koria ajattelin, maalauksesta saattaa tulla show. LRP:n SC-kori on vähän semmoinen mölönaama. Renkaita en ehkä meinannut vaihtaa ja puskuritkin on vähän että viitsiikö, mutta tulisi vähän uutta ilmettä autoon. Ja tietysti valot pitää elokuun pimeille illoille olla jne vaikka mitä  :azn:

Vielä kun löytyisi kunnollinen ajelupaikka, heittelevä,
t. Kimmo:)

Poissa Dirt Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #832 : 05.07.13 - klo: 11.11 »
Kyllä se SC:n kori jotenkuten truggyn päälle menee, ei siististi koska akseliväli on SC:ssä 30mm pidempi ku truggys.
Truggyn renkaat tulee 10mm puolelleen korista ulos.

Ari.
Ei riemulla rajaa

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #833 : 05.07.13 - klo: 16.55 »
Moottorin kiinnitysruuvit eivät aukea kuusiokoloavaimella, pitänee hankkia 07 tai 08 torx ja koettaa sillä.

Kaveri hommas just samanlaisen, ja kyllä sitä käyttökuntoon laitellessa motin ruuvit aukes 2.0mm kuusiolla - tosin piti painaa lujasti ruuvia vasten vääntäessä, kun meinas muuten lipsua - tässähän on vissiin noita alkup. ruuveja vähän moitittukin.. ei ne vissiin kuitenkaan tuumaisia kokoja ole nuo kuusiot, sehän voisi selittää 2.0mm avaimen "vähän sinnepäin" sopivuuden ??
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa B12

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #834 : 05.07.13 - klo: 17.07 »


Innostuin shimmaamaan tasauspyörästöt niinkuin on neuvottu. Levitin lautaspyörän vaseliinin takaisin hammaspinnoille, sprayvaseliini voisi sitkeämpänä olla parempaa ja samalla aineella voisi tiivistää diffikotelon saumat. Molemmissa päissä lautaspyörässä oli ruostetta, varmaankin tehtaan peruja  :smiley: Samalla vaihdoin sekä diffien että pyörien laakerit puhtaisiin pl. etupyörien sisemmät, kun en viitsinyt ruuvata ohjauspalikoita irti. Shimmasin pyörän laakerit edestä (8x10mm shimmi laakerin taakse), takaa ei tarvinnut. Jotain pölysuojausta pitäisi laakereille keksiä, tai ahkerasti vaihtaa pestyt ja öljytyt laakerit. Takapään diffi on vähän karkean tuntuinen, pitänee vaihtaa joskus ja avata nykyinen tutkimuksia varten. Oli aika tiukassa ruuvit, olisin muuten avannut jo nyt.


Vaimon TX:stä vähän kokemuksia ja ei ole ilon päivää näyttänyt :(  Autossa ei itsessään suurempaa vikaa. Muutaman kerran irronnut kardaanin haarukka edestä ja takaa, vaikka pidätinruuvit on lukitteella kiinni. Piti purkaa ja puhdistaa kierteet asetonilla, ennen kuin alkoi pitämään.

Kiviä meni rattaan ja rungon alalevyn väliin. Nyt tehty runkolevyyn aukko.

Kerran tippui rengas ja mutteri katosi, vaikka serratut nylockit. Nyt kevyttä lukitetta ja kestää.

Viimeksi paukahti Turnigy trackstar moottorista roottorin magneetti kappaleiksi. uusi mosa tilattu. Auto on hyvä ajaa ja mamma vedellyt sellaisia hyppyjä, että minua hirvittää auton puolesta.

Perät otin joutessani auki ja ensimmäinen havainto oli, että ovat täynnä hienoa hiekkaa... Tasauspyörästön ja runkolevyn välissä ei ole minkäänlaista tiivistettä ja hiekka pääsee sisään sekoittuen vaseliiniin. Nyt on Locktiten tasotiivistettä ja pitäisi olla täysin tiivis. samaa laitoin myös perän kotelon puolikkaiden väliin. Perän kotelon tiivistäminen on aivan must.

Purin myös tasauspyörästöt ja siinä tiivisteet olivat aivan mössönä. Tilalle laitoin NBR O-renkaat, joilla helppo säätää tasauspyörästön välykset. Shimmasin Durangon shimmeillä. Rasvaksi tuli Kluberlub BE.  Vaikuttaa pomminvarmalta nyt perämurikka.

Samalla kävin slipperin läpi. Kitkapinnat ovat alunperin niinkin eksoottista materiaalia kuin Klingersil-tiivistettä, joten eri paksuista levyä saa kaupasta ja siitä helppo leikellä kitkalevyjä mielen mukaan. Spurria ei tarvitse työstää.

Aloittelijan, mutta tekniikasta perillä olevan näkemys on, että tulee ihan kelpo peli, mutta on käytävä läpi ennen kuin ajaa, vaikka onkin valmiiksi koottu. Pitää vaihtaa rattaat 48dp:ksi kunhan vaihto on ajankohtainen.

Oma TC on kestänyt käskeä hyvin, vaikka 3s akku ja voimoo ihan kivasti. Shimmasin senkin samalla ja tein samat tiivistys ym kommervenkit kun prikkojakin jäi. Ääni hiljeni ja entinen rallatus hävisi.

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #835 : 05.07.13 - klo: 17.55 »
Hienoa että tämäkin keskustelu herännyt. Itsellä on TX malli ja tyytyväinen olen muuten autoon mutta slipperin akselit ei kestä yhtää ensiksi vääntyy ja sitten menee poikki tämän vuoden puolella jo varmaan kuudes akseli menossa... pitäisi melkein yksi akseli viedä jollekkin hyvälle metalli osaajalle ja sanoa että tekee kunnon tavarasta josko sitten saisi kestämään.

Poissa styrOx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #836 : 05.07.13 - klo: 20.35 »
Laitoin kans laatikkoon venaamaan, ku ei se spurri kestä...., kunnes huomasin kakkos mallin tulleen, vaikkakin jo talvella oli saatavina 48dp spurrii saatavilla, no nyt sit varmaan joutuu taas ottaa naftaliinistä bx:n ulos ja hommaa uutta spurria. Toivottavasti muutkin päivitys osat olis kunnollisia.

nii joo talvella ei kestäny muoviosat ja kesällä ei spurri kestä, talven tietenkin ymmärtää noille muoviosille, mut siltikin...

Muuten kyllä tykkään BX:stä tosi paljon.
« Viimeksi muokattu: 05.07.13 - klo: 20.39 kirjoittanut styrOx »
HPI WR8, Axial SCX10, Team Durango DESC410V2, Team Durango DEX410V4

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #837 : 05.07.13 - klo: 21.21 »
suosittelen modaamaan sen slässin 4x4 spurrin. ovat halpoja ja kestäviä. tässäkin ketjussa ollut puhetta siitä modauksesta. itsellä loppui spurrin kuluminen heti kun vaihdoin tuohon slässin spurriin. pientä dremelöintiä siinä on mutta ei sen kummempaa.

Poissa B12

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #838 : 06.07.13 - klo: 10.21 »
Hienoa että tämäkin keskustelu herännyt. Itsellä on TX malli ja tyytyväinen olen muuten autoon mutta slipperin akselit ei kestä yhtää ensiksi vääntyy ja sitten menee poikki tämän vuoden puolella jo varmaan kuudes akseli menossa... pitäisi melkein yksi akseli viedä jollekkin hyvälle metalli osaajalle ja sanoa että tekee kunnon tavarasta josko sitten saisi kestämään.

Jotain karkaistua se on, että tuskin mikään perussorvari parempaakaan tekee ainakaan samoilla mitoilla. Mistä moinen sitten johtuu? Ootko vetänyt slipperin liian tiukalle vai?

Poissa usagi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #839 : 10.07.13 - klo: 00.20 »
Turisti on aina ollut "väljä" ohjauspuolelta ja oikeastaan joka paikasta sen vertanen kun hinnasta voi odottaakin. Ostin sen alunperin vaan katudrifteriksi tuonne kujan päähän mutta kamoon. Rajansa kaikella. Saako ton jotenkin shimmaamalla tiukemmaksi ettei vetele minne sattuu vai onko vaan säädöt ihan hukassa vai tarviiko toi auto vaan rakentaa joillain tuning palikoilla uusiksi.. $$$  Vai onko nää vaan tällasia?? Vinkkejä otetaan vastaan..