Kirjoittaja Aihe: 1:8 harjaton buggy (df-models)  (Luettu 30695 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #60 : 28.06.10 - klo: 22.54 »
Siis tarkoitin otantaa, taidat olla ainoa joka tuommoisen on uskaltanut ostaa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #61 : 28.06.10 - klo: 23.02 »
Siis tarkoitin otantaa, taidat olla ainoa joka tuommoisen on uskaltanut ostaa.

Tuo pitää varmaan paikkansa  :grin: mutta olen huomannut että monesti tulee tehtyä toisin kuin viisaammat neuvoo  :huh:
Mutta ihan hauska projekti ollut tähän asti, eikä tavattomia pettymyksiä ole vastaan tullut.
Tiger II

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #62 : 29.06.10 - klo: 08.07 »
Nyt on 2 viikkoa vedetty 4s setupilla noin 6-7 ajokertaa eikä tuosta mitään ole rikki mennyt tuona aikana

Jos olet ajanut 2 viikon aikana 6-7 kertaa niin se ei kerro kestävyydestä mitään, jos olet ajanut 2 viikon aikana 6-7 kertaa päivässä niin silloin voidaan jo sanoa kestäväksi.

Tuollainen 6-7 stinttiä krossiradalla menee yhdellä ajoreissulla ja auton/sähköjen pitää kestää näitä stinttejä päivästä toiseen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #63 : 29.06.10 - klo: 08.34 »
Nyt on 2 viikkoa vedetty 4s setupilla noin 6-7 ajokertaa eikä tuosta mitään ole rikki mennyt tuona aikana

Jos olet ajanut 2 viikon aikana 6-7 kertaa niin se ei kerro kestävyydestä mitään, jos olet ajanut 2 viikon aikana 6-7 kertaa päivässä niin silloin voidaan jo sanoa kestäväksi.

Tuollainen 6-7 stinttiä krossiradalla menee yhdellä ajoreissulla ja auton/sähköjen pitää kestää näitä stinttejä päivästä toiseen.

Kuinkahan moni takapiha päristelijä ajaa 6-7 kertaa päivässä tai 5 tuntia ? jotenkin arvasin että oikeasti lajia harrastavat alkavat selittämään kuinka auto pitää kestää rasitusta bla bla jne. Siksi laitoin ihan Suomen kielellä että kisavehkeet ovat ihan oma lukunsa, mutta taisin kirjoittaa liian pienellä  :grin:

Jos näitä vehkeitä hajoilee ensimmäisellä ajoreissulla tai parin akullisen aikana niin siihen nähden halpisrimpula on kestänyt kohtuu hyvin, mutta laitetaan nyt pieni selvennys että kukaan ei ota itseensä kun kehuskelen halpisautolla.

Auto ei varmastikkaan kestä yhtään kisareissua ja osaavan kuskin käsissä hajoaisi ensimmäisen kierroksen aikana paloiksi. En suosittele kenellekkään joka aikoo viettää radalla 10 tuntia joka päivä.
« Viimeksi muokattu: 29.06.10 - klo: 08.43 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #64 : 29.06.10 - klo: 09.07 »
Laitetaan vielä selvennyksen selvennys että ei tarvitse turhaa vääntää kättä. Pointti koko jutulla on ollut se että halpa ei välttämättä ole aina huono, olen yrittänyt tehdä selväksi että tämä ei ole mikään "voittaja" auto tai kisamiesten unelma  :grin:

Vaan jos ajelet omaksi iloksi ja buggy on se juttu niin ei ole huono vaihtoehto siihen hommaan (takapihakurvailuun), pienellä virittelyllä auton saa jopa kulkemaan kovempaa kuin sen 35 km/h.

Lukijan vastuulle jää valitettavasti ymmärtääkö sen mitä yritän sanoa, en yritä verrata tätä kaikkien muiden autoon.. jookos  :wink:

Itse olen jo täyttänyt 40 ja perhettäkin on, en pysty käyttämään joka päivästä 5 tuntia autolla ajeluun ja kun lomat loppuvat niin ajopäivät varmaan harventuvat, joten auton hajoamisprosentti varmaan pienenee nykyisestä  :grin:
Tiger II

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #65 : 29.06.10 - klo: 09.23 »
Sulla on ihme tyyli, ensin haluat vahvistuksen omiin käsityksiisi ja sen jälkeen haluat tietää onko laite kestävä kun mitään ei ole hajonnut kahden viikon aikana 6-7 akullisen aikana. Kun siihen vastataan niin heti alkaa vastaan vänkääminen ja selittely, ei koske pelkästään tätä topiccia.
Kylätason RC-kuski.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #66 : 29.06.10 - klo: 09.33 »
Sulla on ihme tyyli, ensin haluat vahvistuksen omiin käsityksiisi ja sen jälkeen haluat tietää onko laite kestävä kun mitään ei ole hajonnut kahden viikon aikana 6-7 akullisen aikana. Kun siihen vastataan niin heti alkaa vastaan vänkääminen ja selittely, ei koske pelkästään tätä topiccia.

Se että siinä oli kysymysmerkki ei tarkoita sitä että asia pitäisi "vahvistaa" joltain taholta. Ihme tyyli on alkaa arpomaan että miten kumma jätkä toi kirjoittelija on.
Mutta jos nyt haluat väkisin keskustella minun persoonasta niin tehdään se privana, kiitos.

Oudosta asiasta sinäkin otit itseesi ??
Tiger II

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #67 : 29.06.10 - klo: 11.32 »
Yksi selkeä pointti...

Osaavissa käsissä se nimenomaan ei hajoa vaikka kisavauhtia ajettaisiinkin.
Osaava kun ei kaada jne.

Homma joka nähtiin espoon radalla viimetalvena.
Oli autoja jotka eivät kestäneet hyvä kun yhtä akullistakaan... Silti moni kärkikuskeista ajeli aivan samaisella autolla montakymmentä akullista hajoittamatta.

Ja jokatapauksessa on turha verrata autojen kestävyyttä oikeastaan mitenkään, varsinkin kun ajomäärät on noin vähäisiä.
Mitä vähemmän on ehtinyt ajaa, sitä vähemmän on tärskyjä tullut.
Ja vieläpä jos ihan pihasudittelua ajaa niin sillonkin on erittäin vaikea sanoa mistään kestätyydestä.
Siellä kun osumat ovat niin random kamaa että ei ole mitään verrokkia.

Jos radalla ajelet ja teet samanlaisia kaatoja kuin muutkin... silloin pystyt hieman sanoa onko kestävä vai ei.
Tai no voihan jokaista autoa sanoa kestäväks... Ajelen kentällä 20 akkua millä tahansa autolla hajoamatta.

Lisäys:
Esim viimetalvena ajoin eräällä merkillä suuren osan talvesta.
Ties kuinka monta harrastajaa sanoi minulle että auto ei kestä, hajoo pienestäkin kosketuksesta blaa blaa...
Etubulkki ei kestä pientä kaatoakaan.

No itse onnistuin ajamaan jo toissatalvesta lähtien yhdellä ja samalla bulkilla monta kilpailua ja vielä enemmän treeniä.
Auto sai osakseen tolppaan ajoja... hyppyrissä vastapalloon osumisia... rajuja nokkakolareita muiden autojen kanssa jne.
Kertaakaan ei kyseinen osa hajonnut joka kuulema ei kestänyt yhtään mitään.
Noh en silti sanonut kellekään koskaan muuta kuin että kyllä se osa kestää aikalailla tärskyjä... mutta joskus ne osat vaan antautuu kun on tarpeeks paljon saanut osumaa tai kuski tekee pahan virheen.

Fakta on että jokainen auto on kestävä... ja samaan aikaan heikko...
Jokaisessa autossa on jokin heikko lenkki mikä ennemmin tai myöhemmin hajoo...
Kestävyydestä on aina aika hankala lähteä sanomaan mitään ennenkuin kokemusta kyseisestä härvelistä on paljon.
Omasta mielestä kestävyydestä on turha mainita mitään ennenkuin autolla on ajettu lähemmäs 100 akullista... Ja sillonkin voidaan vain todeta että se joko kesti tai ei kestänyt...
Ja huom... tässäkin kohtaa vain omat kokemukset.
Jollain toisella on saattanut mennä jätesäkillinen osaa siinä vaiheessa kun toisella on mennyt yksi parin euron osa.

Eli lähinnä mä keskityn aina löytämään autosta sen useimmin rikki menevän kohteen ja katselen sitten muutamien hajoamisien jälkeen voisiko asialle tehdä jotain... Jokaisesta autosta se löytyy kun tarpeeksi tekee testiä.
Enkä oikeastaan totea vielä siinäkään kohtaa ihmeemmin että onko auto kestävä vai ei... se nyt ei vaan sattunut kestämään niitä rysäytyksiä mitkä sille aiheutin...
« Viimeksi muokattu: 29.06.10 - klo: 13.32 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #68 : 29.06.10 - klo: 11.40 »
Siksi puutuin tuohon ja pyysin tarkennusta että näistä laitteista mitään tietämätön saisi realistisen kuvan laitteiden kestävyydestä. Monet lukee juttuja kuin piru raamattua ja näillä oikaisuilla ja kommentoinneilla pyrin tuomaan toisen näkemyksen asioihin.

 
Kylätason RC-kuski.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #69 : 29.06.10 - klo: 14.15 »
Siksi puutuin tuohon ja pyysin tarkennusta että näistä laitteista mitään tietämätön saisi realistisen kuvan laitteiden kestävyydestä. Monet lukee juttuja kuin piru raamattua ja näillä oikaisuilla ja kommentoinneilla pyrin tuomaan toisen näkemyksen asioihin.

 

No omista kokemista voin ainoastaan puhua, vaikea sanoa että auto on ihan skeida kun se toimii kuitenkin niin kuin pitää. Aika selkeästi sanoin että en vertaa autoa kisapelehin ja painotin pihasudittelua. Johan täällä yhden ajokerran jälkeen on manattu autoja alimpaan hel.. mikä on tietenkin normaalia jos se peli sanoo sopimuksen irti ensimmäisellä ajokerralla.

Jos vertaan nykyistä autoa aikaisempiin omiin autoihin niin on tämä ehdottomasti kestävintä tekoa, mutta miten sen asian sitten ilmaisisi ettei joutuisi selvittelemään sanomisiaan koko päivän  :grin: mutta edelleen, jos auto olisi ihan pilipali tekoa niin olisi varmasti rikki jo tuollakin ajolla mitä olen sen kanssa ajanut. Edelleen painotus pihasudittelussa, ei päivittäisessä rata-ajossa.

Ne aloitteliat jotka mahdollisesti ketjua lukevat ja tekevät päätöksiä, en tietenkään voi taata että auto pysyy kaikkien käsittelyssä ehjänä edes sitä yhtä ajokertaa.
Tiger II

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #70 : 29.06.10 - klo: 22.30 »
Käännetään asia toisinpäin, se mikä kestää kisakäytössä, kestää myös pihasuttauksessa ja palvelee suttaajaa hamaan tulevaisuuteen. Vaikka laatupelit maksaa enemmän niin laitteen käyttö/jälleenmyyntiarvo on aivan toista luokkaa kuin edullisten "käytä ja heitä" laitteiden. Tämä on yleisluontoista pohdintaa eikä ole suoraan suunnattu kyseiseen autoon.

Se että autolla on ajettu 6-7 akullista, ei juurikaan kerro muuta kuin sen että se on kestänyt sen 6-7 akullista. Kovin on aikaista alkaa puhua auton kestävyydestä vielä tässä vaiheessa. Sitten kun ajomäärä on 10-30x niin siinä vaiheessa alkaa vasta hahmottua auton kestävyys/toimivuus, eikä siihen tarvita kisa olosuhteita, pihasuttauskin kertoo karua kieltään.

Meillä on yhdet autot yhtä ahkerasti kisa kuin pihakäytössä ja toi 6-7 akullista tulee yhdellä ajokerralla täyteen. Kestävyydestä sen verran että toisella noista on ajettu noin 25 akullista ja mitään ei ole vielä korjattu, siitä huolimatta en vielä ala puhua mitään auton kestävyydestä.

Taas toisen auton sähköillä on ajettu kohta kaksi vuotta eri krossi/turistipaanoilla ja varovainen arvio on että 250-300 akullista on takana. Tässä jälkimmäisessä tapauksessa voidaan jo hyvillä mielin puhua kestävyydestä.

 
Kylätason RC-kuski.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #71 : 29.06.10 - klo: 23.19 »

Meillä on yhdet autot yhtä ahkerasti kisa kuin pihakäytössä ja toi 6-7 akullista tulee yhdellä ajokerralla täyteen. Kestävyydestä sen verran että toisella noista on ajettu noin 25 akullista ja mitään ei ole vielä korjattu, siitä huolimatta en vielä ala puhua mitään auton kestävyydestä.

Taas toisen auton sähköillä on ajettu kohta kaksi vuotta eri krossi/turistipaanoilla ja varovainen arvio on että 250-300 akullista on takana. Tässä jälkimmäisessä tapauksessa voidaan jo hyvillä mielin puhua kestävyydestä.


Uskoisin että meidän harrastustausta rc-autoilussa eroavat niin paljon toisistaan ajomääriltä ja kalustolta että vertailu missään muodossa on aika turhaa. Olen tässä ketjussa puhunut tuosta halpisvehkeen rakentelusta ja huomioista tähän asti, sanot että ei pitäisi auton kestävyydestä puhua kuin 200 akullisen jälkeen, tätä tahtia siihen menee 1,5 vuotta  :grin: et voi vaatia että minun pitäisi ajaa yhtä paljon ja pitkään kuin sinä ja sitten saan luvan puhua auton kestävyydestä.
Se että joku ei halua jutella autostaan tai sen kestävyydestä ei estä minua turisemasta, vaikka voihan tällainen tarinointi turhauttaa tekijämiehiä mutta koittakaa nyt kestää.

Tänään väsäsin läheiselle työmaalle "radan" maapohjainen ja osittain hiekkaa, päästelin sitten urkku auki niin pitkään kuin virtaa riitti, osumia tuli kiviin ja pitkiä voltteja heiteltyä pelillä, ensimmäinen kerta kuin sain noparin edes vähän lämpiämään  :wink: ei mennyt rikki, ehkä seuraavalla kerralla. Toki alkaa muoviosat olemaan jo käytetyn näköisiä, kivet vain on myrkkyä, jos ajelisi vain maapohjaisella radalla niin ennustaisin osille kohtuullista kestävyyttä.
« Viimeksi muokattu: 30.06.10 - klo: 09.51 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #72 : 30.06.10 - klo: 09.42 »
Nythän näitä sitten ei saa suomesta uusina, paitsi jos jr-hobbyn konkurssipesästä löytyy :) itse hakisin jos asuisin vieressä. Minulla taitaa olla tällä hetkellä paras valikoima varaosia kyseiseen autoon (suomessa).

edit: seuraava auto varmaan slash/bliz akselilla, ehkä niihin löytyy vielä osia :)
« Viimeksi muokattu: 30.06.10 - klo: 09.54 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #73 : 30.06.10 - klo: 09.59 »
Nyt on 2 viikkoa vedetty 4s setupilla noin 6-7 ajokertaa eikä tuosta mitään ole rikki mennyt tuona aikana, osumia on tullut ja on heitetty kuperkeikkaa, en ole tavattomasti "säästellyt" autoa. Voiko nyt sanoa että kyllä nuo halpisvehkeet ajoa kestää siinä kuin kalliimpi verrokki?

Tästä lihavoidusta tekstistä lähti koko kestävyys keskustelu liikkeelle. En ole vaatinut sinulta mitään vaan tuonut esillelähtökohtia milloin voidaan alkaa puhua kestävyydestä.

Tuon lainauksen kun lukee niin siitä saa sellaisen käsityksen että, vaikka viimeisen lauseen lopussa on kysymysmerkki, vertaat sen kestävyyttä laatumerkkin 6-7 akullisen peruteella.

Lopuksi lyhyesti vastaus tuohon lihavoituun tekstiin: Ei voi.
Kylätason RC-kuski.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #74 : 30.06.10 - klo: 10.04 »
Nyt on 2 viikkoa vedetty 4s setupilla noin 6-7 ajokertaa eikä tuosta mitään ole rikki mennyt tuona aikana, osumia on tullut ja on heitetty kuperkeikkaa, en ole tavattomasti "säästellyt" autoa. Voiko nyt sanoa että kyllä nuo halpisvehkeet ajoa kestää siinä kuin kalliimpi verrokki?

Tästä lihavoidusta tekstistä lähti koko kestävyys keskustelu liikkeelle. En ole vaatinut sinulta mitään vaan tuonut esillelähtökohtia milloin voidaan alkaa puhua kestävyydestä.

Tuon lainauksen kun lukee niin siitä saa sellaisen käsityksen että, vaikka viimeisen lauseen lopussa on kysymysmerkki, vertaat sen kestävyyttä laatumerkkin 6-7 akullisen peruteella.

Lopuksi lyhyesti vastaus tuohon lihavoituun tekstiin: Ei voi.


Ihan hyvä vastaus :) paitsi viittasin ainoastaan "kalliimpaan" joka tietenkin on aika laaja käsite ja helposti voi ymmärtää että kaveri vertailee autoaan huippumerkkeihin.. mikä nyt ei tietenkään ollut tarkoitus.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #75 : 30.06.10 - klo: 19.31 »
Tuli sitten kolvailtua speed passionin 6.5T kone kiinni (3 kerta jo, en osaa kolvata) eka kerralla kolvaus irtosi yhdestä piuhasta ja matka loppui lyhyeen  :undecided: ihan hirveän näköinen kolvaus nyt, mutta toimi ainakin eka testiajon.

Pelkäsin että menee ihan mahdottomaksi kun kone speksattu 3190kv, jätin ajoituksen vakiolle, kokeilin ensin sillä miedoimmalla mutta meni ihan mopoksi  :grin: vakiona asetuksilla liikahtaa aika kivasti, puhtia tuli jonkin verran lisää vakiokoneeseen verrattuna... mutta ei liikaa. ESC ei lämmennyt reissulla, joten tuskin pelkoa että se päästäisi savut.

Koneeseen tulossa huomenna siili+tuuletin yhdistelmä, jota joutuu kyllä vähän modaamaan että menee moottoriin kiinni, nyt ilman tuuletinta lämpesi kylläkin mutta ei sentään ihan punahehkuiseksi.

edit: kokeilen aluksi pelkällä siilillä, voi olla vaikea sovitella isoa siiliä ja tuuletinta tuohon pakettiin.
« Viimeksi muokattu: 01.07.10 - klo: 23.50 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #76 : 02.07.10 - klo: 18.27 »
HoBaon vanteet+prolinen Crime fighterit ja taakse traxxasin tuhdimmat jouset  :grin:
Aamulla purin moottorin piuhakolvaukset ja tein uudet, ainakin vähän paremmat  :roll:

Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #77 : 03.07.10 - klo: 09.27 »
Tukivarsiin tein suojat, niihin kohtiin joihin sitä osumaa tuntui tulevan koko ajan, kumiletkua ja nippuside  :grin:

Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #78 : 03.07.10 - klo: 16.34 »
Kun on liikaa aikaa niin pitää kokeilla kaikkea, tuohon jotkut siistit tarrat.



Tiger II

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #79 : 03.07.10 - klo: 16.37 »
saako antaa ehdotuksia tarroille?  :tongue:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #80 : 03.07.10 - klo: 16.50 »
saako antaa ehdotuksia tarroille?  :tongue:

Anna palaa vain  :grin:
Tiger II

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #81 : 03.07.10 - klo: 16.59 »
Batteryn tai karhun tarrat  :wink: tosin en tiedä miten alkoholi sopii rc autojen kanssa yhteen mutta kuitenkin.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #82 : 03.07.10 - klo: 19.31 »
Joku oikean näköinen karhu voisi sopiakkin.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #83 : 03.07.10 - klo: 20.26 »
Pandakarhu? :p
Passiivista harrastelua

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #84 : 03.07.10 - klo: 20.28 »
Vaikka nallekarhu. :wink:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #85 : 04.07.10 - klo: 10.41 »
Räjäytyskuva  :grin:

Tiger II

Poissa jotzez

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #86 : 06.07.10 - klo: 22.16 »
Itelällä kyseinen malli.
 Kysyisin että voisiko puörien heilunta johtua eturenkaissa olevista metalli kiinnittimistä.
 kiertteet on vähän huonot alhaalta päin ja näin ollen saattaa johtua siitä.
auton eturenkaat vispaa ajettaessa. Heiluuko jperalalla?

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #87 : 06.07.10 - klo: 23.09 »
Itelällä kyseinen malli.
 Kysyisin että voisiko puörien heilunta johtua eturenkaissa olevista metalli kiinnittimistä.
 kiertteet on vähän huonot alhaalta päin ja näin ollen saattaa johtua siitä.
auton eturenkaat vispaa ajettaessa. Heiluuko jperalalla?


Kannattaa kiristellä ne ruuvit joilla ne alumiiniset ohjauspalat on kiinni siinä muovi hubissa, ylä ja alapuolelta. Omassa välys on niin pientä kuin vain on mahdollista tuollaisessa kokoonpanossa. Katso myös muut ruuvit joita on esim. servoseiveri hässäkässä.
Se alkuperäinen ohjausservo on aika "väljä" parempi servo auttaa kummasti, omassa se on vaihdettu kunnolliseen 16kg servoon.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #88 : 07.07.10 - klo: 13.31 »
Tulikin H.A.R.M mainosauto :) väri sointui iskarin väreihin..  :p



Tiger II

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 harjaton buggy (df-models)
« Vastaus #89 : 08.07.10 - klo: 02.46 »
jperala, olet urhoolisesti painanut tätä topikkia eteenpäin. Hieno suoritus vaikka on yrittetty painaa `maan rakoon`.Olen seurannut topikkiasi koska näistä 1:8 sähkövehkeistä on aika vähän juttua. Itse päädyin LRP:n trukkiin ja hyvinhän se on toiminut, mutta nyt näyttäisi siltä että pitäisi päivittää jousia ja iskarareita.Tai jouset ja iskariöljyt. Perä tuntuu painuneen aika alas, ja Lavangossa tuntui pohjaavan. Mitä iskari ölyjä olet käyttänyt radalla?
P.s jatka toki momologia vaikka muut eivät uskalla tai viitsi/jaksa viestiä kirjoittaa, silti meitä muitakin harrastajiakin löytyy, kuin H....
Eli hienoa että joku jaksaa kertoa muillekin omista valinnoistaan. Ja parannusehdotuksista, voi kun itsekin jaksaisi ja osaisi noita juttuja laittaa (esim kuvat).
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.