Kirjoittaja Aihe: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010  (Luettu 11351 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #30 : 22.06.10 - klo: 14.14 »
Aivan.

Miksi aina kaikki pitää ottaa niin että valitettais kisajärkkäreistä tai vastaavaa???
Vai oliko sää kisajärkkäreiden vika???
Onko sääntöjen puutteet kisajärkkäreiden vika???
No ei.
Siks ihan paikanpäälläkin keskusteltiin asoista jotta ehkäpä saatais sääntöihin sellaiset tarkennukset ja kohdat että kisa voidaan keskeyttää kun rata on tuollaisessa kunnossa ym muita sääntöjen puutoksia/epäkohtia.


Jose... Mähän lähinnä sanoinkin sitä että ihmetyttää miten jotku selittää että rata oli kisakunnossa blaa blaa...

Kyllä mä tiedän että pisteitä pitää saada, varsinkin sun kohdalla sen tiedän.
Mut kyllä säkin varmasti voit todeta että rata ei ollut kisakunnossa eikä finaalissa kyllä mitään kilpaa ajettu.
Siellä rämmittiin selviytymistaistelua arpoen millon vettä pääsee sellaiseen paikkaan että meno lakkaa.

Edellisissä SM kisoissa ajettiin kilpaa pisteistä ja varmasti muistat minkälaiset fiilikset sinullakin oli sen jälkeen...
Nyt olis tuskin ollu hirveen voittaja fiilis tulla ykkösenä maaliin.

Ei mulla ainakaan olis ollu kovinkaan hieno voittaja fiilis...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #31 : 22.06.10 - klo: 14.27 »
Meikä kait jutuista päätellen luullu, että vähintään puolet M-8 luokan kuskeista Suomessa on sponssikuskeja :D

Vois kyllä kuvitella, että äänestyksellä finaalin voi jättää ajamatta ja alkuerien tulokset jää voimaan, jos enemmistö niin haluaa.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Ekkuli

  • TamUA
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #32 : 22.06.10 - klo: 14.50 »

Harmi kun en ole rakennellut toista autoa vesikelejä varten... Olis saanu finaaliin rullaavan härvelin.
Nyt tuli todettua semin jälkeen että tämä on tässä... Turha edes yrittää saada autoa ajokuntoon.

Onko jäänyt Sääntökirja lukematta lisenssi ostoksilla?

1.13. MUITA MÄÄRÄYKSIÄ
Kilpailuissa sallitaan vain yksi auto / ajaja sekä yksi ajaja
/ auto luokkaa kohti, paitsi luokissa TSS-10, TSP-10, TSM-
10, TP-10 -luokissa sallitaan ns. sadekeliauton käyttö
(sadekelin auton käyttö on sallittu silloin kun kilpailunjohtaja
ilmoittaa ajettavan erän olevan märkä). Alkukatsastuksessa
merkittyä runkoa ei saa vaihtaa ilman
katsastuspäällikön lupaa.
 http://www.autourheilu.fi/attachements/2010-03-26T20-45-32175.pdf
...ku ny vaa ei sattus mitää....

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #33 : 22.06.10 - klo: 14.54 »
Vois kyllä kuvitella, että äänestyksellä finaalin voi jättää ajamatta ja alkuerien tulokset jää voimaan, jos enemmistö niin haluaa.

Äänestyksen tuloksen pitää olla yksimielinen, silloin kun poiketaan "normikaavasta".
Flying Calacucco

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #34 : 22.06.10 - klo: 15.03 »
Vois kyllä kuvitella, että äänestyksellä finaalin voi jättää ajamatta ja alkuerien tulokset jää voimaan, jos enemmistö niin haluaa.

Äänestyksen tuloksen pitää olla yksimielinen, silloin kun poiketaan "normikaavasta".

...ja ainahan voi foorumilla äänestää :wink:.

Kilpailussa on kilpailunjohtaja joka tekee päätökset, jos kilpailijat alkavat tekemään päätöksiä niin lopputulos on aina jotain ihan muuta kuin "vakiintunutta käytäntöä".
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #35 : 22.06.10 - klo: 16.33 »

Harmi kun en ole rakennellut toista autoa vesikelejä varten... Olis saanu finaaliin rullaavan härvelin.
Nyt tuli todettua semin jälkeen että tämä on tässä... Turha edes yrittää saada autoa ajokuntoon.

Onko jäänyt Sääntökirja lukematta lisenssi ostoksilla?

1.13. MUITA MÄÄRÄYKSIÄ
Kilpailuissa sallitaan vain yksi auto / ajaja sekä yksi ajaja
/ auto luokkaa kohti, paitsi luokissa TSS-10, TSP-10, TSM-
10, TP-10 -luokissa sallitaan ns. sadekeliauton käyttö
(sadekelin auton käyttö on sallittu silloin kun kilpailunjohtaja
ilmoittaa ajettavan erän olevan märkä). Alkukatsastuksessa
merkittyä runkoa ei saa vaihtaa ilman
katsastuspäällikön lupaa.
 http://www.autourheilu.fi/attachements/2010-03-26T20-45-32175.pdf


Ei ole jäänyt minulta lukematta.
Jo aikaa sitten on tullut luettua, tosin tuota auton vaihtoa en muistanut ollenkaan...
Monikohan muistaa/tietää edes koko asiasta.

Alkukatsastuksessa merkittyä runkoa... mjoo...
No tästä keskustelin kisojen jälkeen tuomariston kanssa.
Autoja kun ei ole merkattu SM kisoissa muistaakseni kertaakaan vuodesta -05 lähtien.
Myös se mitä sain kuulla porukalta että kaikki autot eivät olleet semejen jälkeen parkferme alueella... Ei ainakaan kaikki ne millä ajettiin itse finaali.
Tätä asiaa ei pystynyt mitenkään tarkistamaan ja juuri tästä asiasta tuomariston kanssa keskustelinkin... Säännöissä tai missälie kisajärjestäjille olevissa ohjeistuksissa on aukko, koska oli täysi mahdollisuus viedä vaikka kaverin auto parkferme alueelle ja mennä pistämään oma auto ajokuntoon.
Milläs katsastuspäällikkö pystyy toteamaan että nenän edessä olevat autot ovat juuri ne autot millä on semi ajettu ja millä meinataan finaalikaan ajaa.

Eli tuo merkkaushan pitäis ottaa käytännöksi jotta pystytään oikeasti toteamaan mikä auto katsastuksessa on. Sillon ei jää mitään epäkohtaa mistä kukaan voisi mennä nostamaan syyttävää sormea tuomaristoon päin.
Syyttelyhän ei koskaan johda mihinkään.


Eniveis... Näissä kisoissa nähtiin sekä kuskejen että tuomariston puolelta että säännöissä tai ohjeistuksessa... miksi sitä nyt sitten pitääkään kutsua... ylipäätään siinä minkä mukaan toimitaan, on selvästi korjattavaa/parannettavaa ja aukkojen paikkausta jotta vältytään siltä mitä nyt kisoissa tapahtui... kovaäänistä jauhamista.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #36 : 22.06.10 - klo: 16.51 »
...Milläs katsastuspäällikkö pystyy toteamaan että nenän edessä olevat autot ovat juuri ne autot millä on semi ajettu ja millä meinataan finaalikaan ajaa.

Eli tuo merkkaushan pitäis ottaa käytännöksi jotta pystytään oikeasti toteamaan mikä auto katsastuksessa on.

Rungon merkkaaminen on ainoa tolkullinen tapa valvoa autojen identiteettiä. Näin tapahtuu jokaisessa turistikisassa. Merkattu runko kertoo onko kyseessä sama runko jolla kisa aloitettiin ja tarrassa on myös kuskin identifioiva numero, jonka avulla tarvittaessa voi kurkata mitkä autot siellä park fermee'ssä könöttää (ei vain mitkä korit).

Pientä haastetta voi tosin tulla tarran lukemiseen ja luettavana pysymiseen, jos kuraa jne piisaa Salon kisan malliin. Teippimiehen muovitarra voisi pysyä luettavana läpi märemmänkin kisan.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

to_lat

  • Vieras
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #37 : 22.06.10 - klo: 17.08 »
Autourheilun yleisistä säännöistä, jotka pätevät myöskin pienoisautoiluun.

67. Tuomariston puheenjohtajan ja tuomariston
tehtävät

Heillä
ja kilpailunjohtajalla on oikeus, mikäli olosuhteet niin
vaativat, siirtää kilpailu tai peruuttaa jokin kilpailun osa
turvallisuuteen liittyvien painavien syiden perusteella.

70. Kilpailun johtajan tehtävät

Kilpailun johdolla on oikeus, mikäli olosuhteet tekevät
sen aiheelliseksi, peruuttaa, siirtää tai keskeyttää kilpailu
tai sen osa ja antaa lisämääräyksiä, jotka ovat tarpeellisia
kilpailun suorittamiseksi.

Sääntöihin ei tarvita muutosta, koska asiat säännöistä jo löytyvät.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #38 : 22.06.10 - klo: 17.27 »
Tuo sääntö on siitä ongelmallinen että se ei millään tavoin kerro milloin rata on ajokelvoton ja milloin ei.
Nyt esim kävi niin että rata oli korkeintaan parin kolmen jampan mielestä kelvollinen ajettavaksi...
Koko loppuporukan mielestä rata ei todellakaan ollut kilpailukunnossa.
Noh päätös kuului että ajetaan.
Finaalin jälkeen oli lauteilla porukkaa tekemässä vastalausetta jne jne.
Nähtiin jopa tunteiden kuumenemista siinä määrin että keskustelun volyymitaso nousi selvästi.
Eli sääntöihin tarvitsee jollain tapaa saada sellainen tarkennus että säännöt jo sanovat milloin kisa keskeytetään, ettei se päätös jää vain yhden tai kahden tuomarin harteille.
Jos he näkevät asian jollain tavoin, ja huomataan että päätös oli "väärä" niin sillonhan siellä on porukkaa kovaan ääneen tuomitsemassa koko päätöksen ja homma menee pahimmillaan jopa henkilökohtaiseksi.
Ei missään nimessä kiva asia tuomaristolle tehdä päätös joka lopulta osoittautuu vääräksi.

Mikäli säännöissä olis esimerkiksi sellainen merkintä että kun radalle muodostuu lätäköitä niin radalla ei ajeta....
Se olis erittäin yksinkertainen tuomaristonkin näyttää valittajille että onko radassa lätäköitä vai ei.
Sillon on kenenkään turha valittaa mistään, kun hommat eivät ole enää kenenkään mielipiteestä tai sen hetken näkemyksestä kiinni.
Helpotus ja selkeytys varsinkin kisajärjestäjille niin ei tarvitse nähdä edes kommentteja siitä miten kisajärjestäjiä ei oo liikaa ja ihme kun jaksavat järjestää kisoja...
Siksi säännöt on ettei itse ihmisten tarvitse kinastella mielipiteistä ja näkemyksistä... ettei kukaan voi tehdä päätöstä joka suuren enemmistön mukaan on täysin väärä.
Sääntö sanoo ajetaan tai ei...
Yksinkertaista eikä kenenkään tarvitse kiristää narua siitä mitä joku toinen on päättänyt.

Nyt nähtiin hyvä esimerkki A semissä kuinka rata oli hyvä ajaa vaikka märkä olikin.
Kunnes puolessa välissä alkoi satamaan vettä vielä kovempaa ja pienet lätäköt alkoi ilmestymään.
Sillon alko parit autot putoamaan vikoihin...
B semissä sitten tulikin vain pari autoa maaliin muiden keskeyttäessä vikoihin.

Eli raja kisakuntoisen radan suhteen alkaa olla hyvinkin siinä lätäköiden muodostumisen kohdilla.
Ja jos ei lätäköitä saada radalta poistettua esimerkiksi tuomariston päättämän tauon aikana niin on hyvin helppoa sääntöihin nojaten todeta että kisat pättyvät tähän, niitä siirretään tai mitälie.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #39 : 28.06.10 - klo: 09.23 »
Ilmeisen ikimuistoinen on tämä Salon kisa. Taitaa siellä ollut ennenkin sadekisoja...

Jertzin pisteidenkeruumurheeseen voi helposti vastata, että EM-kisoihin pääsee nykytavalla kaikki, jotka sinne haluavat. Siellä olisi myös ensi kuun AEM-kisoihin paikka auki. MM-kisoihin on sitten tunkua, mutta epäilen, että jos vesi pelottaa niin ei ole noihin kisoihin asiaa muutenkaan. Ulkoilmaurheilussa on vesi yksi elementti.

Karsastan sääntökirjan laatimista sellaiseksi, että "ihan kaikki vastaukset löytyvät sieltä". Jos vaikka Hoken ehdottamaa lätäkköä pidetään rajana, niin mikä on sitten lätäkkö? Laitetaanko sinne halkaisija, syvyys, määrä, sijainti, jne...? Eli aina löytyy spekuloitavaa.

Varmasti sen sijaan kannattaa ohjeistoon lisätä malli sadekisasta. Toiseksi kannattaa miettiä voisiko SM kisat olla varaukseltaan 2 päiväiset, jossa lauantai on se ajopäivä ja sunnuntai varapäivä. Esimerkiksi perjantaina klo 16.00 tehtäisiin siirtopäätös sunnuntaille, jos sääennusteet huonoa lupaavat. Tämä menettely kyllä taas tiputtaa niin kuskeja ja kuin järjestäjiä. Toisaalta kisojen urheilullisuus paranisi.

Auton vaihto (pohjalevy) on ymmärtääkseni haluttu rajoittaa, jotta ei päädytä tilanteeseen, jossa sponssikuskilla on heittää uutta autoa joka erään muiden putsatessaan sitä yhtä. On säälittävää jos ei suomikisoja saada pidettyä ilman pohjalevyjen merkintää. Jos ei sen vertaa olla herrasmiehiä, niin muistakaa varastaa jokaisesta kaupastakin jos ei myyjä nää.

Ja eikun ehdottamaan sääntöihin uutta tekstiä...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #40 : 28.06.10 - klo: 13.23 »
Ilmeisen ikimuistoinen on tämä Salon kisa. Taitaa siellä ollut ennenkin sadekisoja...

On ollut ja siitä olisikin pitänyt jo oppia.
Viimekerralla maaliin tuli yksi auto ja taisi lopussa vain kolme kiertää rataa.
Tälläkertaa keli oli vielä pahempi ja ainoastaan kaksi autoa pääsi pidempään kuin 4 kierrosta.

Itse olen autoa huoltanut yhden kymppiminuuttisen semin jälkeen tähän päivään asti.
Jokainen laakeri on niin jumissa että mikään ei pyöri.
Ja sitä se oli jo kotimatkalla.
Tukivarret ei liiku, koska kuraa on jopa saranatappejen välissä.
Saranatappia sai kiskoa tukivarresta vartin verran.
Laakereita sai irrottaa etudiffistä reilun tunnin...
Ihan siis suoraan sanottuna naurettava keli ajaa kilpaa.

Kyllähän nuo autot olis tuon veden kestäneet kun ei olis tarvinnu pitää autoja pitkään kuivumassa parkferme alueella.

Ja jos sääntöjen tarkaksi tekemistä karsastetaan niin sitten hyvin yksinkertaisesti...
Jos muodostuu lätäkkö... peli seis...
Mikä on lätäkkö??? = pläntti missä on vettä... = tavara mitä et saa haarukalla nostettua.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #41 : 28.06.10 - klo: 13.37 »
Eikös sadekelille vois olla sääntö kuten turistissakin että sais olla sadeauto, ettei tulis samaa ongelmaa kuin nyt.
Sade alkoi kesken kisan niin mekkausaika jäi niin lyhyeksi että kunnon sadesuojauksia ei ehtinyt tekeen. Ja ehkä siksi, keskeytyksiä tuli 10 kun joku suojaus oli kiireen takia puutteellinen.
Itseltänikin jäi vastari suojaamatta kiireen takia, kuten ilmeisen monella muullakin, osalla jäi muuten pesemättä ja auto niin jumissa ettei kulkenut.
 
Sadekelin autoon kun voisi valmiiksi tehdä paremman vastarin suojauksen, Vaihtaa eri alustan-ja kytkinjouset, säätää pyöränkulmat, suojata ilmanpuhdistin vedeltä, vaihtaa jo valmiiksi väljä moottori, tehdä koriin suojauksen isomman veden pääsystä sisään, suojata jäähdytyskansi niin että tulppa säilyy, valmiiksi voi myös laittaa sadekelinrenkaat, suojata laakerit, ynm. Noita kaikki oikeastaan pakollisia lisäyksiä, nyt ei millään ehtinyt tekeen.
 
No tuota lätäkkö sääntöä en lähtis edes suunnittelemaan pidemmälle sen mahdottomuuden takia. Siinä kun mahdollisuus keskeyttää kisa kun joltain kaatu juomapullo.
Multi surfase on hanurista

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #42 : 28.06.10 - klo: 14.44 »
Sarjasääntöjen pienen silmäilyn jälkeen en löytänyt kohtaa jossa auton vaihtaminen kesken kisaa kiellettäisiin. Sähkötouringissa samalla autolla piti ennen ajaa koko kisa.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #43 : 28.06.10 - klo: 15.22 »
Sääntöjä löytyy 3 eri paikasta: Sarjasäännöt, autourheilun sääntökirja sekä efra sääntökirja. Efra 8.7.4 sääntö - vain yksi auto per kuski.

Vaihtoehtoja:
 - jatketaan kuten nyt eli kisajohtaja päättää
 - tehdään sääntö "sade", jolloin nousueräajat vaikka puolitetaan. Sateen määrittää kisajohto. Ylimääräinen aika käytetään mekkaamiseen. Eli aikataulu pidetään, mutta ensimmäinen puoli ajoajasta käytetään mekkaamiseen.
 - käytetään kahta auto, joista toinen on sadeauto, jota saa käyttää kisajohtajan määritettyä sadeolosuhteen.
 - lopetetaan kisa jos on lätäkköjä.
 - jotain ihan muuta...

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #44 : 28.06.10 - klo: 15.52 »
- tehdään sääntö "sade", jolloin nousueräajat vaikka puolitetaan. Sateen määrittää kisajohto. Ylimääräinen aika käytetään mekkaamiseen. Eli aikataulu pidetään, mutta ensimmäinen puoli ajoajasta käytetään mekkaamiseen.
 - käytetään kahta auto, joista toinen on sadeauto, jota saa käyttää kisajohtajan määritettyä sadeolosuhteen.

Em. kaksi asiaa yhdessä toisivat nähdäkseni ratkaisun ongelmaan.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #45 : 28.06.10 - klo: 17.19 »
Lähinnä tuntuu että tässäkin tapauksessa unohdetaan kokonaan se minkä arvoisena mitäkin pidetään.

Kuinka moni kuski arvostaa näiden kisojen olosuhteissa ajettua voittoa???

Se nyt nähtiin kisapaikallakin kuinka vähän sitä arvostetaan...
Mutta silti tällaisia bingo iltoja pidetään jopa täysien SM pisteiden arvoisena.
Joku mättää pahasti jos kuskeista moni pakkaa tavarat ja lähtee kotiin... suurin osa äänestää kisojen keskeyttämistä tai edes jotain muuta ratkaisua kuin jatkamista.
Silti ajetaan vaikka 10 minuutin lottokierros ja se joka selvisi pisimpään, saa yhtä arvokkaat SM pisteet kuin kisoissa 45 minuuttia startista loppuun asti kilpaa ajaen.
On iso ero ajaa kilpaa ja nämä karkelot.

On myös todella uskomatonta että kun kuskit eivät halua ajaa tällaisissa keleissä, koska se ei ole kilvan ajoa, niin silti vuodesta toiseen tätä toistetaan eikä mitään tehdä asioiden muuttamiseksi.
Sittenkin jos jossain keskustellaan asioista niin yleisin asenne on vastaanpistävä ja muutama yrittää olla nokkela selittäessään että olihan rata KISAkunnossa... vaikka itsekin tietää että ei todellakaan ollut.

Painotan erittäin isosti tuota KILPAILU kunnossa olemista.
Kilpailuissa kuuluisi ajaa kilpaa eikä ratkoa paremmuutta arvalla.


Mikko...
Keskeytyksiä ei tullut ainoastaan tuon sadesuojauksen puutteesta...
Laakereita kun et esim pysty suojaamaan oikeastaan millään.
Ja kun sillä on selkeä ero pyöriikö laakerissa märkä mäski sisällä vai onko siellä pyörinyt kura sisällä, laakeri lähtee kuivumaan ja samalla ruostumaan... Ja kun pääset sen pitkän tauon jälkeen vihdoin ajamaan niin auto on täysin jumissa.
Näin kävi erittäin monelle semi A kuskille...
Oli vain yksinkertaisesti vettä laakerit täynnä ja ne lähtivät kuivumaan ja ruostumaan parkferme kopissa.

Autot kestää kyllä vaikka painepesuri kylvyn... Koska sen päälle auto kuivataan ja annetaan WD kylpy.
Mutta tuollaista kuravelliä ei kestä kun se ehtii kuivua ja aloittaa ruostumisen jo lyhyenkin tauon aikana.


Jokatapauksessa...
On uskomatonta että noin 98% kuskeista ja kisoissa paikanpäällä olleista ovat varmasti sitä mieltä että rata ei ollut kilpailukunnossa, mutta silti ajettiin....
Silti jaettiin täydet SM pisteet... ja tämä tapahtuu jopa vuodesta toiseen... ja tuskin tulee muuttumaankaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« Vastaus #46 : 28.06.10 - klo: 17.31 »
No tuota lätäkkö sääntöä en lähtis edes suunnittelemaan pidemmälle sen mahdottomuuden takia. Siinä kun mahdollisuus keskeyttää kisa kun joltain kaatu juomapullo.

Ajattelepas asiaa hieman tarkemmin.
Tuo kun ei pidä paikkaansa.

Lätäköitä syntyy ainoastaan kun maa on niin märkä ettei se pysty enää imemään kosteutta itseensä, tai sitten vettä tulee niin paljon että se ei vain tarpeeksi nopeasti ehdi poistumaan.

Kuivalla kelillä voit kaataa vaikka 20 litran tynnyrin keskelle rataa... Se katoaa siitä todella nopeasti.
Sen kun voi kisajärjestäjä käydä siitä poistamassa.
Mikäli radalle tapahtuu jotain eli rata on autoille vaarallinen niin kisajärjestäjän pitää mennä poistamaan kyseinen haitta radalta.
Esim iso lätäkkö, irronnut putki... tai jotain...

Nyt salossa sattui tulemaan vettä jo niin kauan ettei maaperä enää pystynyt imemään tulevaa vettä itseensä, eikä sitä kisajärjestäjät myöskään ymmärrettävästä syystä pystyneet poistamaan.

Se että joku kaataa limut maahan, vie kuivalla kelillä pari sekuntia kun lätäkkö on kadonnut...
Tai olkoot maa märkä ja kaadat siihen limpparis niin sen lätäkön siitä silti pois.
Eri asia on sillon kun tavaraa tulee... tulee... tulee...
Eikä sitä saada pois edes hetkeksi tai pitkän odotuksenkaan jälkeen.

Kuten taas aikaisemmin sanoin... Ihmettelen suuresti tätä kummallista jauhantaa, kun kuitenkin perus järjellä homma on aivan toisin... ja tiedän että sinäkin Mikko tiedät sen... kunhan vain huviksesi haluat vääntää. :afro: :afro: