Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu  (Luettu 724770 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2130 : 28.05.14 - klo: 23.34 »
No omani ei ollut trolli..olen aivan liian vanha siihen että jaksaisin. Itse meinasin sinun kirjoituksiasi.
nämä olivat konttori pojan neuvot.
Onhan ne tulkkuja kaikkien mielestä, mutta ei ne tyhmiä ole. Niilläkin on tietokone joka kertoo luvalliset merkit ja valmistajat.
Ihan sama onko siinä ce merkintä , jos ei ole heidän listallaan, tutkivat asian.
Transew tarkoitti mua , asian voi aina tarkistaa konttorilta :afro:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2131 : 28.05.14 - klo: 23.41 »
Soitin tuossa kaverilleni, joka on jo 20 vuotta ollut suomen vihatuin top kympin jäsen.konttorin poika siis;)
Neuvo 1  älä ikinä mene itse tekemään merkintöjä mihinkään osaan. Kaikki hyväksytyt löytyy heiltä koneelta.
Tämä johtaa perkuleen isoon sakkoon tai jopa pahempaan.
Neuvo 2 . Pistä ne alkuperäiset paikalle ja hoida se ylimääräinen röpötys ja vuoto kunnollisilla kiinnikkeillä ja kuristimilla kuntoon.
Neuvo 3 . Osta uudet teho härpättimet jotka ovat hyväksytty Suomessa . Niitä on tuhoton määrä ja eri hinta luokan hökötyksiä.
Neuvo 4 . Heitä ne nykyiset roskiin. 90 % varmuudella niistä ei muuta hyötyä kuin ääni ja teho häviää.
Yleisin syy putkien eu hyväksynnän hylkäämiseen on liian kova desibeli määrä. Sedillä tien päällä on nykyään mittarit tien päällä mittausta varten.
Tiedän tämän prätkien kanssa ajamisesta , pysäytetty 3 kertaa viime kesänä. Taisivat olla pettyneitä kun on laillinen putki :huh:
Ajattele miltä tuntuisi kun sinut pysäytettäisiin keskellä ei mitään keskellä yötä...ym ja kilvet vietäisiin?

Nämä kaikki voi kuulostaa ääliömäiseltä , mutta tutkiessa asiaa sieltä löytyy jokin pointi.
Tieliikenne laki on muuten muuttunut vasta viime aikoina paljon sallivammaksi :afro:
Jos kysyt miksi niitä romuja myydään? Vastauksen antoi joku jo aikaisemmin, myyjä ei ole siitä vastuussa . Tuotteessa voi olla pienellä jossain kirjoitus ettei tiekäyttöön.


Joo eka katoin Simonsin pönttöjä (onkohan nekään E hyväksyttyjä?) mutta pelkät pöntöt olis tullu maksaa reilut 330€ ja noi nykyiset makso 50€/kpl ja ne on nuo: https://www.motonet.fi/fi/tuote/136319/SPORT-loppuvaimennin-300x215mm Vai mihin hintaan noita hyväksyttyjä saa?
Teho eroa ei ole vakiohin nähden yhtään kumpaakaan suuntaan.
Äänet se jätkä siitä tais kattoa ja niissä ei ollut valittamista. Eivät minustakaan ole semmoset lujat ralli auton äänet vaan todella matalat.
Mitä jos otetaan koko taka änkät pois? sitten eivät ainakaan ole säädösten vastaiset kun niitä ei ole. Katotaan mitä sitten sanovat :grin:
Autosta vielä velkaakin jonkuu verran joten hirveesti ei ole rahaa joten varmaan laitetaan vakiot pika kiinnikkeillä katsastuksen ajaksi kii. Tai sitten otetaan ne just kokonaan pois ja vedetään suora putki taakse asti.
Jos kilvet viedään? Ei sitä kilvellä ajeta, kulkee ilmankin :grin: eikä tule sitten sakkojakaan ylinopeudasta

Näyttäis siltä että pakoputkeen riittää pelkkä E tai esim. e3 joka tarkoittaa missä maassa se on hyväksytty, (en tiedä mikä numero tarkoittaa mitäkin maata). Täytyy nyt löydä ne sinne että ehtivät vähän kulumaan ja pölyttymään ennen jälkitarkastusta. Tai sitten vaan pistää vakiot nippusiteillä kiinni katsastuksen ajaksi. Eikai se mitään haittaa jos vähän vuotavat kun päästöistä on jo menny läpi?
hahaa  :laugh:
trolli päivä meni jo  :laugh:
ei kannata viisastella katsastus jäbän kanssa jos sama isäntä sattuu paikalle,seuraava huomautus voipi olla puutteellinen putken kiinnitys  :wink:
prätkät pitää erikseen muutoskatsastaa ääni putkelle jos jää kiinni,en ole varma miten autoissa menee mutta kuvittelisin että tukeva kiinnitys ja e merkki riittää.


Tarkoitatko nyt sitten sitä että voin ite lyödä sen E merkin sinne pönttöön?
ehkä turvallisinta lyödä takas vakio putket mutta tosiaan prätkä puolella noita e merkkejä on ostettu rööreihin.
mulla on joskus ollut tuo linkkaamasi putki joka meni kyllä A katsastuksessa läpi mutta syöpyi puhki 2 vuodessa :)


Joo siis kuulemma auton vuosimalli vaikuttaa, eli jos on alle -98 niin ei tarvi olla E hyväksytty tarvikepönttö mutta mun auto on 2000 niin E hyväksyntä sit ilmeisesti tarvii olla. Ja kuten aikasemmin sanoin niin ensimmäinen ja viimeinen kerta kun K1:ssä käyn. Seuraavks meen A katsastukseen.
Oliko sulla minkä vuotinen auto?

Mitä tarkoitat "ostettu rööreihin"? Pitääkö se jossain käydä leimauttamassa vai voiko leimata ite?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2132 : 28.05.14 - klo: 23.53 »
Ei helkutti :sad: vastaan vielä kerran. Tuntuu jo suurelta vedätykseltä.
Netti kaupat on täynnä putkia jotka eivät ole tarkoitettu kadulle.
X määrää euroa niin saat merkinnän siihen.  Tämä on sama kuin piirtäisit kirkkoveneen itse siihen kylkeen.
Jos omassasi eivät ole Suomessa lailliset , voit lyödä kylkeen vaikka joulupukin . Lopputulos on sama.
Nyt avaan uuden oluen ja koita olla hiljaa :evil: :afro:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2133 : 29.05.14 - klo: 00.04 »
No vastaas vielä siihen paljonko maksaa semmonen E hyväksytty pönttö? Super sprintin laatu pöntöt maksoivat 450€/kpl mutta en tiedä onko nekään E hyväksytty,.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2134 : 29.05.14 - klo: 00.13 »
On ihan itsestä kiinni mitä haluaa. Hinta 75€ - rajaton.
Netti on kiva .  Lailliset (Euroopassa/ suomessa) putket oikeesti mainostavat sitä.

Ps. Hinta haitari alkaa normi rompparin putkista.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2135 : 29.05.14 - klo: 01.55 »
K1 katsastajat, kerpele mitä apinoita! Oli kyllä ensimmäin ja viimeinen kerta kun noilla käyn auton katsastaa :angry:
Hylätty: vasen jarruletku murtunut, tää nyt ihan ok vika.
Hylätty: vas. ja oik. jarru levy liian ohut, tämäkin ihan ok vika
Hylätty: pakoputkisto, äänenvaimentimet säädöstön vastaiset. Siis mitä vittua?? On kyllä sportti vaimentimet mutta ei ainakaan myynti teksteissä (motonet) ollu mitään että ei olis CE/E/tieliikenne hyväksytty.

Ihan aiheellisia hylkäysperusteita noi jarruletkut, mutta tuosta putkihommasta sen verran, että auton vuosimalli oli... Niin mikä?

Siinähän nimittäin on ikäraja sille, minkä ikäiseen autoon saa laittaa E-hyväksymättömät vaimentimet ja minkä ikäiseen ne pitää olla E-hyväksytyt. Muistaakseni 1999 ja sitä uudemmat sen E-hyväksynnän omaavat vaimentimet vaatii tai kun auto on EU-tyyppihyväksyttyä mallia.

Itsellä oli edellisessä, 1994 vuosimallia olleessa autossa ensin motonetin (hyväksymättömät) halppisvaimentajat. Kahdesti katsastin niiden kanssa auton ilman mitään huomautuksia. Olivat kuitenkin niin äänekkäät, että vaihdoin ne sitten Simonsin (ei-hyväksyihin) pönttöihin, mahdollisimman isoihin sellaisiin. Tosin pakko näin sivumennen sanoa, ettei koskaan katsastuksessa tai poliisien tahiolta oltu kiinnostuneita mittaan desibelejä. Itseä asia kuitenkin tietyssä määrin vaivasi, joten pakko oli siis jotain tehdä. Simonssin pöntöillä hiljeni huomattavasti, eikä näistäkään puhuneet katsastuksessa mitään. Eräs opiskelukaveri taas osti 2000 vuosimallia olleen auton ja pisti siihen isomman putkiston ja simonssin yleismallin vaimentimet. Heti ekassa katsastuksessa pomppas niistä vaimentimista.

Edit: jaaha, myöhäisemmän keskustelun perusteeella uudempaa vuosimallia, kuin 1998? Eli pakoputkesta tullu hylky siis ihan aiheellinen.

Ja mitä uusintaan tulee, niin EI, ET voi uusituttaa A-katsastuksella, jos varsinainen katsastus on hoidettu K1-katsastajilla. Pitää hoitaa sillä samalla konttorilla, jossa varsinainenkin katsastus hoidettu.
« Viimeksi muokattu: 29.05.14 - klo: 02.08 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2136 : 29.05.14 - klo: 02.04 »
Tämä kiinnostus desibeleihin on ilmestynyt poliisin repertuaariin vasta viimeisen kahden vuoden aikana.
Muistaakseni möpedeinen kohdalla on raja 110 d.
Sakko ja käsky katsastaa on tulos.
Arvaatte mikä on katsarin näkökulma rakennelman suhteen setien lappun jälkeen? Oikein,kaikki pitää olla millilleen kuin laki sanoo.
« Viimeksi muokattu: 29.05.14 - klo: 02.19 kirjoittanut Andrimus »

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2137 : 29.05.14 - klo: 02.11 »
Tarkoitatko nyt sitten sitä että voin ite lyödä sen E merkin sinne pönttöön?

Ei, et voi. Ja mitä tulee niihin vaimentien poistamiseen, niin jos nyt ed. viesteistä oikein käsitin, niin jos nykyään ovat alkaneet mittaileen niitä desibelejä, niin taitaapa pompata seuraavaksi niistä, jos ilman pönttöjä aiot kokeilla. Yksinkertaisin vaan pistää alkuperäinen putki ja käyttää sitä tai sitten uhrata siihen E-hyväksyttyyn. Ja siis ihan tarkalleen ottaen sinun autoosi tarkoitettuihin E-hyväksyttyihin pönttöhin. Varsinainen putkiosahan saa (tai ainakin aiemmin sai) olla hyväksymätönkin, kunhan ne vaimenninpöntöt ovat hyväksyttyä mallia. Eikä pelkkä E/ CE-merkintä siis riitä, vaan niiden pitää olla hyväksyttyjä käytettäviksi juuri ko. automallissa. Eli esim. Toyota Avensikseen hyväksytyt vaimentimet ei kelpaa esim. VW Passattiin, eikä päinvastoin. Tietenki jos on intoa, niin voihan sitä putkea aina katsastuksiin vaihtaa, mutta helpommalla sitä pääsee, kun kerrasta laittaa ainakin ne hyväksytyt pöntöt.

Etuikkunoitakin käsittääkseni saa tummentaa, tai siis oikeastaan käytännössä pitäisi ehkäpä pikemminkin käyttää sanamuotoa "vaihtaa tummempiin". Mimini valonläpäisykyky pitää olla 70% (vai olikohan se nyt 75%?) En muista tarkistamatta, mutta noissä huitteissa se on. Vai olikohan etusivuikkoilla ja tuulilasilla se sallittu valonläpäisykyky eri? Kun ei muista, enkä jaksa nyt alkaa niitä määräyksiä etsiin. Mutta kuten edelläkin todettua, niin kalvolla sitä ei saa tehdä, eikä suihkeilla. Eli käytännössä ainoa laillinen vaihtoehto lienee alkuperäisten, tummempien lasien hankinta, joissa on sitten käsittääkseni se valoinläpäisykyky valmiiksi merkittynä.
« Viimeksi muokattu: 29.05.14 - klo: 02.54 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2138 : 29.05.14 - klo: 07.15 »
Heinäkuun alusta alkaen katsastuslaki muuttuu ja sen jälkeen EI tarvitse viedä samalle konttorille jossa hylkäys on annettu. Myös jos oikein ymmärsin niin jotkut auto korjaamot saavat katsastaa auton. Tuossa linkki trafin sivulle http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/katsastuslain_uudistus/vaikutukset_asiakkaalle
.......

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2139 : 29.05.14 - klo: 10.25 »
Juu, muuttuu, mutta vielä tämän kuun lopun ja enskuun ajan pitää käyttää siellä, missä alunperin katsastettu, uusinnassa. Ja uusintahan pitää suorittaa kuukauden kuluessa katsastuksesta.

Ja joo, olen kuullut samaa, että korjaamot alkaa saamaan katsastusoikeuksia myös..
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2140 : 29.05.14 - klo: 15.18 »
Kiitos avusta tomppa82. Iskältä löytyy jotain vanhoja vakio vaimentimia, kokeillaan heittää semmoset kiinni jos menis läpi. Ja syy miksi en mielellään laita vakiota: noi uudet vaimentimet on sen verran sironpia että koko putkistoa tuli vedettyä eteenpäin ja vanhat kiinnikkeet poistettiin. Jos siis laittaa vakiot jollain reikänauhalla kiinni niin tulevat varmaan 30cm puskurista ulos kun ovat semmoset lahnat tai sitten niille pitää vähän näyttää rälläkkää ja muokata että sopivat edes jotenkin. Iskältä löytyy just jotain -90 luvun vakiovaimentimia jossa joku numero sarja ja Made in Finland! Ja ne siis sen verran siroja että ovat suht helppoja heittää paikalleen ja niistä löytyy myös korvakkeet joista saa laitettua vaikka ohuella latalla autoon kii.

Iskällä oli kerran käynny aika huvittava juttu K1:n kanssa. Olivat valittaneet että jarrulevyt millin ohuemmet kuin sallittu (niinkuin mullakin) olivat sitten vaihtaneet uudet ja kas kas, vanhat olivatkin pari milliä yli minimin. Ei muuta kuin lasku K1:lle vaihdetuista jarru levyistä. Joten tiedättekö paljonko on minimi jarrulevyn paksuus? Iskä ei tuota enään muistanut. Jos siis ne mun takalevyt olis vahingossa sallitun paksuiset niin voidaan laskuttaa K1:stä virheellisestä mittauksesta :evil:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2141 : 29.05.14 - klo: 18.42 »
Joten tiedättekö paljonko on minimi jarrulevyn paksuus?

No ihan PIKKUSEN riippuu autosta missä ne on  :huh: Omassa nyt esim. lukee se kyllä ihan siinä levyssä itsessään, kun ottaa levyn käteen ja pyörittelee.. ( eikä ole mikään passatti.. joten tieto 22mm tässä tapauksessa tuskin sua auttaa.. )
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2142 : 29.05.14 - klo: 19.07 »
Joo kysymys jäi vähän vajaaksi. Olis pitäny kysyä että tietääkö kukaan paljonko on jarrulevyn minimi paksuus neliveto passatissa jossa 2.8 kone?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2143 : 29.05.14 - klo: 19.35 »
Levyn paksuus vaihtuu muistaakseni eri vuosimalleissa. 2000 vuosimallin passateissa taitaa olla 22mm,mutta 2001 taitaa olla jo kahta kokoa?  :shocked: 32mm ja 25mm. Ohuemmassa sitten myös pienempi halkaisija levyssä. Mutua,mutta oisko 2mm määrä mitä se saa kulua?

Viime viikon ollut melko kylmiä ilmoja...josko lämpiäis.

EDIT: Levy juttuun vielä,että takana saattaa olla mallista riippuen eri paksuus kuin edessä. Eli parhaitenhan asia selviää kun käyt kysyyn varaosaliikkeestä. :)
« Viimeksi muokattu: 29.05.14 - klo: 19.39 kirjoittanut Joo »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2144 : 29.05.14 - klo: 19.48 »
Joo voi olla että edessä eri levyt mutta tuommoisen sivun löysin: http://www.topautoosat.fi/nk-1999897.html
Lainaus kyseisiltä sivuilta:
Vähimmäispaksuus (mm):23
Jarrulevyn paksuus (mm):25,0

Jos siis nuo vanhat levyt onkin 23.2mm paksuja niin lasku vain K1 asemalle.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2145 : 29.05.14 - klo: 20.13 »
Käytä kalibroitua mittalaitetta jos aiot riidellä. Korjaamoilla saattaa olla, katsastusasemilla varmasti.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2146 : 29.05.14 - klo: 20.43 »
Tuolla K1:llä käyttivät normaalia työntömittaa (ei edes digitaalinen) jossa oli jokin epämääräinen 4mm akselista tehty viritys. Iteltä löytyy digi tönäri joka ei kuse kuin pari satkua. ja töistä kyllä löytyy mikro metri jolla saadaan puolikkaan sadas osan tarkkuudella mitta.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2147 : 29.05.14 - klo: 21.02 »
No kuitenkin nuo levyt eivät olleet se syy siiheen hylsyyn.. Katsoppa uudestaan se koko lista. Hyvä kun sait ees ajaa pois sieltä;)
Miksi tehdä elämä viellä vaikeammaksi ?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2148 : 29.05.14 - klo: 21.53 »
Jarrulevyt, jaruuletku ja änkät olivat hylsyn peruste. Ja miten niin ihme että sain ajaa pois sieltä? kuukauden korjaus ajan antavat aina. Auto oli justiin raidetangon pään vaihdossa ja auraus kulmien säädössä, siellä tarkistivat myös kaikki muut puslat mutta ihme etteivät huomanneet rikkinäistä jarruletkua.
Ja siis tuo K1 niin p*ska paikka kun voi olla, täys mullku se äijäkin nin tottakai haastetaan riitaan jos olivat väärässä.
jos jarrulevy saa olla min 23mm ja nuo mun on vaikka 23.2mm niin silloin ovat vielä lailliset ja lähetän niille laskun tai menen huutamaan sinne.

Ja valoista tuli vain korjauskehotus ja eihän niitä tarvi olla fixattu jälkitarkastukseen.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2149 : 29.05.14 - klo: 22.20 »
Pelkkä jarru letku menee jo hylsyksi .. Ja jos haluat että menee läpi, niin vaihdat ne valot vaikka väliaikaisesti.
Sama kuin entisessä mönkärissä, aina katsastukseen mahdollisemman normaalina. Niihin kun ei onnistu toi muutos katsastus.
Miksi tehdä oma elämä hankalaksi?  :grin:

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2150 : 29.05.14 - klo: 23.17 »
Kuukausi korjausaikaa on eri juttu, kuin kuukausi ajoaikaa. Kyllä tarpeeksi vakavista vioista voivat pistää koko auton ajokieltoon, jolloin sitä todellakaan ei saa ajaa sieltä konttoriltakaan enää mihinkään, vaan pitää muuten hoitaa paikkaan, jossa auto korjataan.

Ja kun se auto on 2.8l 2000 vuosimallin Passat, niin ne äänenvaimentimet pitää olla E-hyväksyttyjä käytettäviksi 2.8l 2000 vuosimallin Passatissa. Se varsinainen putkiosahan saa sitten olla siis hyväksymätöntäkin putkea, joten mielluummin vääntää muun putkiston sellaiseksi, että ne vaimentimet jää piiloon. Hitsaa vaikka uudet kiinnikkeet niihin, jos reikäpanta on poissujettu vaihtoehto. Se joku numerosarja kun siis ei todellakaan riitä, kun se kuitenki konttorilla tarkistetaan ja siitä pomppautetaan, mikäli ne vaimentimet ei oo just ko. autoon hävyksyttyjä. Eli kuten edelläkin yritetty tolkuttaa, niin ei se pelkkä E-hyväksyntä ole riittävä. Pitää olla just ko. autoon hyväksyttyä mallia.

Turha sitä on vaikeimman kautta alkaa tekeen.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2151 : 29.05.14 - klo: 23.23 »
Näinhän se menee;)
Turha kaivaa verta nenästä , koska aina jäät toiseksi ns. Virkamiehelle

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2152 : 30.05.14 - klo: 01.49 »
Fine, laitan vakio änkät katsastuksen ajaksi jotenkin kiinni. Ja siis en niitä vakiota halua käyttää kun ovat nin p*skat ku vaa voi. Ja samoin katon jostain samanlaiset polttimot sinne ja karvanopat hansikaslokeroon tai taka ikkunaan kii.
Sitten kun on läpi leimasta niin sportti vaimentimet ja tuuning valot takas. Ja voishan sitä taakse laitella vielä spaceritkin.
Takavalot just tummennettu, ihme etteivät niistä mitään itkeneet. Ja rekisterikilven valot on kans laittomat ledit.
Onko totta että jos tuulilasissa GPS niin sekin on "näköeste"?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2153 : 30.05.14 - klo: 07.27 »
Riippuu onko se 'näkökentän' Edessä.
EXC125

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2154 : 02.06.14 - klo: 22.24 »
Taas se alkoi, isompi läppäri ei toista muistikortilta tiedostoja, avastin käytössä virhe jonka takia se ei ole kokonaan (jos ollenkaan) käytössä ja herjaa kokoajan että kiintolevy on vaurioitunut ja suorita varmuuskopiointi ja bla bla. Miniläppäri, no se on vaan ihan sairaan hidas mutta se sentään toimii :wink: Appleen en edes koske.

Mutta tänään nämä kaikki ongelmat ratkesivat kun kävin gigantista hakemassa HP:n 14" Chromebookin. Näin alustavasti tuntuis olevan asiallinen kone.

PS. myyn applen koneen halvalla jos jotakuta kiinnostaa..
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2155 : 03.06.14 - klo: 16.11 »
Honda gcv135 ruohonleikkurimoottorit aiheuttaa vit***ksia, miten tuollaista tuubaa edes saa myydä?
pöö

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2156 : 03.06.14 - klo: 20.18 »
On se vaan kumma kun kaikki sanoo että Honda on hyvä ja hiljainen mutta se on kyllä täyttä potaskaa. Iskän kaverilla on ajettavassa Klipossa Hondan V2 moottori, se tais 4kk toimia sitten siihen tuli jotain käyntiongelmia. Meillä on ollu B&S V2 moottori ajettavassa jo viis vuotta ilman mitään ongelmia. Itse leikkuri on merkkiä Simplicity joka on kyllä aika p*ska ollu. Oikeestaa muuta hyvää ei oo kuin leikkuu pöytä ja toi B&S moottori.
Honda on hyvä mönkijöissä mutta ruohonleikkureissa Briggs&Stratton on ylivoimainen.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2157 : 03.06.14 - klo: 21.11 »
Honda on hyvä mönkijöissä mutta ruohonleikkureissa Briggs&Stratton on ylivoimainen.

Samoin trimmerit, aggregaatit, tärylätkät ym laitteet missä käytetään niitä GX-sarjan moottoreita, niissä ei sitten olekkaan ongelmia ollut.
pöö

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2158 : 03.06.14 - klo: 23.39 »
Juu ne on kans hyvii. Meillä ollu jo monta vuotta Hondan aggregaatti ja hyvin se on pelannu. Tosin Hondan trimmerissä/kesvyt raivaussahassa on ollu (ja on nytkin) käynti ongelmia. Jos laskee täys kaasun pois niin yleensä sammuu ja muutenkin tyhjäkäynti aika huono, ei usein meinaa pysyä käynnissä.
Seuraavaks ostetaan kyl Stihl:in saha.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2159 : 04.06.14 - klo: 06.52 »
Ei se 2t yleensäkään tykkää jos heti lasketaan nollille,  trimmereiStä en sitten tiedä..
EXC125