Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu  (Luettu 722091 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2700 : 23.07.16 - klo: 21.01 »
Voipi olla ettei trafiin kannata olla yhteydessä jollei luvat joita kaikki lentävät härvelit nykyään kai vaatii ole olleet kunnossa.
Ilman kolmannen osapuolen vakuutuksia kukaan tuskin lentelee.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2701 : 23.07.16 - klo: 21.14 »
Voipi olla ettei trafiin kannata olla yhteydessä jollei luvat joita kaikki lentävät härvelit nykyään kai vaatii ole olleet kunnossa.
Ilman kolmannen osapuolen vakuutuksia kukaan tuskin lentelee.

Mitä tarkoitat kolmannen osapuolen vakuutuksilla..ja luvilla...ei mitään eritysiä lupia vaadita, kunhan laitteet on hyväksyttyjä, näin minä olen asian käsittänyt ?
Jos tarkoitat vakuutuksilla normaaleja vakuutuksia, kerro minulle vakuutusyhtiö, joka korvaa pudonneen kopterin, vastuuvakuutus korvaa varmaankin vahingot, mitä kopteri pudotessaan aiheuttaa, mutta jos henki lähtee siinä ei korvaukset paljon auta ?
Kysyin vakuutusyhtiöltäni ja he ilmoittivat, ettei vakuutus korvaa katkenneita suksiakaan, kuuluu lajin piirteeseen, että suksia katkee ja vastaavasti  koptereita /lentokoneita tippuu.. :laugh:
« Viimeksi muokattu: 23.07.16 - klo: 21.31 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2702 : 24.07.16 - klo: 09.34 »
Suomen Ilmailuliiton kautta on saanut vastuuvakuutuksia. Suosittelen.

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2703 : 25.07.16 - klo: 16.24 »
Ei tulis mieleenkään yrittää takuuseen jos koneen tontittaa
« Viimeksi muokattu: 25.07.16 - klo: 16.36 kirjoittanut Pixarmartti »

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2704 : 25.07.16 - klo: 16.51 »
Ei tulis mieleenkään yrittää takuuseen jos koneen tontittaa

Niin, jos uudehko kone leijuu tasaisessa lennossa gps:n avulla ja uusi potkuri katkeaa, niin se ei ole lennättäjän vika, vaan materiaali / valmistusvika..vai oletko toista mieltä ?
Ja jos mehiläinen riittää pudottamaan koneen, katson , että sekin on materiaalivika , koska ison kopterin  pitää pysyä ilmassa vaikka mehiläinen osuu potkuriin ?
« Viimeksi muokattu: 25.07.16 - klo: 17.04 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2705 : 25.07.16 - klo: 17.20 »
Onhan se tietysti kurjaa jos kalliimpi kone menee rikki, ehdoissa lukee näin:
Damage (including crash damage) resulting from use, accident, or normal wear and tear is not covered by this or any warranty.


Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2706 : 25.07.16 - klo: 17.38 »
Onhan se tietysti kurjaa jos kalliimpi kone menee rikki, ehdoissa lukee näin:
Damage (including crash damage) resulting from use, accident, or normal wear and tear is not covered by this or any warranty.

Mistä tälläisen poimit, kyllä selvät materiaali/valmistusviat kuuluu jo kuluttajasuojalain piiriin, oli valmistajan ehdoissa mitä tahansa, ja mikäli nyt oikein ymmärsin , ei valmistaja kirjoita mitään valmistusvikojen  takuusta, jos putoaminen johtuu valmistusviasta , kyllä se korvataan, mutta millä näytät toteen valmistusvian , kun kone kappaleina..
« Viimeksi muokattu: 25.07.16 - klo: 17.57 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2707 : 25.07.16 - klo: 18.36 »
Tuo oli valmistajan manuaalista, Varmaan kuluttajasuojalaki on puolellasi en sitä väitä. Tavallaan olen itse sen ymmärtänyt että se koskee ns. perushyödykkeitä, Tavaroita esim. pesukonetta jne. Kopterin  itse luokittelisin enemmän ns. kisa tai harrastelaitteeksi. Vai haetko viikottain uudet jääkiekkomailatkin junnuille?

Toivotaan että myyjäliikkeellä on pelisilmää ja korjaa jotain, mitäs kaikkea tuosta on nyt oikeasti rikki vai astutko vahingossa vielä koneen päälle?
« Viimeksi muokattu: 25.07.16 - klo: 18.44 kirjoittanut Pixarmartti »

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2708 : 25.07.16 - klo: 19.01 »
Tuo oli valmistajan manuaalista, Varmaan kuluttajasuojalaki on puolellasi en sitä väitä. Tavallaan olen itse sen ymmärtänyt että se koskee ns. perushyödykkeitä, Tavaroita esim. pesukonetta jne. Kopterin  itse luokittelisin enemmän ns. kisa tai harrastelaitteeksi. Vai haetko viikottain uudet jääkiekkomailatkin junnuille?

Toivotaan että myyjäliikkeellä on pelisilmää ja korjaa jotain, mitäs kaikkea tuosta on nyt oikeasti rikki vai astutko vahingossa vielä koneen päälle?

Käytännössä kaikki muut osat päällepäin rikki, paitsi jalat, kun tuli nurinniskoin maahan, ja melkoisella vauhdilla , kun nostovoima muuttui alaspäin työntäväksi voimaksi, elektroniikasta en tiedä.
Ilmeisesti haluat "kettuilla"  tällä viimeisellä lauseella " astutko vahingossa vielä koneen päälle", no huvinsa kullakin, jos siitä tyytytyksen saat :cool:, ja olin tekemässä itse asiassa työhön liittyvää mainosmateriaalia , kun tämä sattui, eli työkalu se on, ainakin osittain.
Jätän asian käsittelyn tähän sinun kanssa, koska huomaan lievää... :evil:

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2709 : 25.07.16 - klo: 23.34 »
Aavistuksen alkaa kiristämään ohimolohkoja kun tarkoitus oli viettää loma 95% vesillä. No päätti perämoottori aloittaa kenkkuilun ja tasan tunnin kerennyt uistella koko kesänä. Ja yllättäen vika on taas sitä sarjaa, että löytyy vasta kun kaikki osat moottorista vaihdettu pariin kertaan. Kavereiden laitoksia kun on käynyt kattomassa niin aina selviää tulppien vaihdolla tai kaasarin putsauksella. Omalle kohdalle sattuu aina nämä mysteeriviat oli laite mikä tahansa.  :angry:

Poissa KooMA

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2710 : 01.08.16 - klo: 23.29 »
Ottaa aivoon xray xb4 hexi ruuvit jotka joka kerran pyörähtää kannastaan ympäri, yrittää avata. Uudet Hexi palat kun on niin halpoja että niitä ostaa vaikka joka viikko ihan vaihtamisen ilosta  :evil:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2711 : 02.08.16 - klo: 11.46 »
Yleensä uusi hex ruuvari on paras lääke  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2712 : 10.09.16 - klo: 13.42 »
Ärsyttää kun on torissa auto myynnissä niin 270€ autosta tarjotaan 150€  :angry:
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2713 : 10.10.16 - klo: 16.47 »
Lähes uusi Yuneec kopteri tuli alas n. 40 metristä ja tuho oli totaalinen, tämän aiheutti potkurin katkeaminen, selvä valmistusvirhe, mutta millä näytät toteen, kun kopteri palasina,  ja kun ei tunnu olevan niin selvä asia Kyosholle ? ? Katsellaan ja kuulostellaan.. Pian lähtee myyntiin kaikki RC vehkeet 😠
Kokonaisuutena koko asian hoidossa ; suorastaan ala-arvoista käytöstä Kyoshon vastuu, selvä kopterin valmistusvika, mutta Kyosho ei myönnä, keksii jos jonkinlaista syytä, kiertääkseen vastuun, en voi enää suositella kenellekkään Kyoshoa, ellei yhteistyöhalukkuutta löydy..?
Pakko kysyä että mistä tiedät lavan katkenneen? Olen täysin samaa mieltä että kyosholiikkeissä ei saa palvelua.
Tähän palveluun olen ollut paikallisten myyjien taholta tosi tyytyväinen, mutta itse "johto" taitaa olla syypää huonoon asiakaspalveluun, menee ehkä liian hyvin, ei tarvitse välittää asiakassuhteista ?

No kun kuului kauhea rysäys, kun kone oli tasaisessa leijunnassa ( ollut jo jonkin aikaa ) ja jotain valkoista irtosi ja lensi ( siivet valkoiset ), en tiedä muuta joka olisi katkennut / irronnut, kaikki siipien "kiinnitysjutut" oli rysäyksen jälkeenkin vielä kiinni...eli siiven katkeaminen ainut selitys.
Kyosho "keksii"  kaikkea mahdollista syytä, olen muka rikkonut potkurin / potkurisuojan kuljetuksessa ( ei ole mahdollista ), huvittavin selitys;  "ehkä törmännyt isoon mehiläiseen"  :shocked:
Näillä näkymin Kyosho lähettää koneenraadon  takaisin korjaamattomana, ja sanovat " asiakassuhteen" poikki... viime vuosina osanut heiltä 10 autoa , 4 kopteria ja 2 isoa lentokonetta + ison määrän tarvikkeita...en ehkä tarpeeksi ??
Ehdotin lopuksi, että tulevat vastaan uuden kopterin ostossa, ja saavat  pitää "raadon" , oletan kuitenkin elektroniikan olevan ehjää, mitään vastausta ei kuulunut enää ?
Odotan nyt vielä jonkin aikaa , otan yhteyttä suoraan Yuneecin tehtaalle, ja ehkä Trafikin on kiinnostunut , jos mehiläinen pystyy pudottamaan näin ison kopterin ( - jos alla olisi ollut ihminen, ja osunut kunnolla, henki pois..oli sellainen rysäys )
Jos ja kun joillakin on vastaava kopteri, kannattaa kyllä tarkoin miettiä lennätyspaikka.
PS. Jos ei yhteisymmärrystä löydy korjaukselle / uuden kopterin hinnassa vastaantulossa..pian myytävänä 3 Infernoa,  3 DRX:ää ja 1 DBX ja 3 kopteria eniten tarjoavalle , kolme autoa olen myynyt jo aiemmin..samoin lentokoneet :laugh:
Onneksi jää vielä muita merkkejä :wink:
Palailen asiaan , jahka saadaan jotain selvyyttä suuntaan tai toiseen..

No niin, nyt tuli ilmoitus että kopteri tulee huomenissa takaisin Yuneecin tehtaalta, minne jouduin sen lähettämään,  kun Suomen Kyosho palautti sen rikkinäisenä, eikä suostunut ottamaan mitään vastuuta valmistusviasta, eikä edes ottamaan yhteyttä Yuneecin tehtaalle.
Mielenkiintoista nähdä , missä kunnossa tulee, väliaikatietona tuli n.  kuukausi sitten, että asia oli siirretty jollekin taholle , mikä tutkii mahdollisia datatietoja (tai jotain sen tapaista, kun ei englanti ole täysin hallussa), ja sen mukaan päätetään meneekö takuun piiriin.
Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, eli oletan tai "toivon" että kopteri tulee korjattuna tai ehkä kokonaan uuteen vaihdettuna, kun oli totaalisen kappaleina..

Paketti tuli ja koko helahoito vaihdettu uuteen lisukkeineen, eli tuli koneen lisäksi vielä ylimääräistäkin, eli Yuneecilla homma toimii, samaa ei voi todeta Suomen Kyosholta.
« Viimeksi muokattu: 11.10.16 - klo: 13.32 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa Tomppa78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2714 : 11.10.16 - klo: 13.48 »
..
« Viimeksi muokattu: 12.10.16 - klo: 20.36 kirjoittanut Tomppa78 »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2715 : 11.10.16 - klo: 21.00 »
Joo ite huomasin kans saman jutun Kyoshon kanssa, soittelin niille aikoinaan ja kysen jostain autosta speksejä ja veneeseen huolto apua niin eipä niitä tuntunut kiinnostavan. Traxxasia myyvät liikkeet taas puolestaan autoivat ja kertoivat niin paljon kuin vaan osasivat ja tiesivät joten ei tarvinnut kauaa miettiä ostaako Traxxasin vai Kyoshon... Eka auto sitten olikin Traxxas E-maxx :azn:


Mutta tän päivän vi*utuksen aihe on Sonera :angry: silloin pari viikkoa sitten kun niille soitin niin sain odottaa reilu 15 min puhelimessa että edes vastaavat. Ja sitten lopuksi se likka sanoi että kokeile seuraavaks sitä chattia, se on tosi nopea ja avoinna 24/7. Noh siitä nopeudesta voidaan olla montaa mieltä :police: oon nyt 20 min venannu että vastaavat ja oon jonossa JO sijalla 10. ku aluks olin sijalla 25. Nopeeta keskustelua tottavie :cool:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2716 : 11.10.16 - klo: 21.10 »
Uskomatonta, nyt Kyosholta tuli sähköposti, missä oli, että he pyytävät Yuneecilta perusteet,  miksi menetelty näin 😀
Hyvään asiakaspalveluasenteeseen kuuluisi  olla tyytyväinen kyseiseen ratkaisuun.
« Viimeksi muokattu: 11.10.16 - klo: 21.47 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa 69sale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2717 : 31.12.16 - klo: 20.18 »
Hyvää uutta vuotta kaikille...
Mennyt vuosi oli enemmän tai vähemmän aikaisempien kaltainen.
Tyydytään vaan samaan kuin aina on ollut.. eikö olisi aika nostaa pienois-autoilu sille arvoiselleen tasolle jonka se ansaitsee. Kattojärjestömme ei tarjoa yhtään mitään. Kun väitetään, että antaa niin kysymys kuuluu mitä?
Kansainvälisiin kilpailuihin pääsyn... on myös muuta kauttakin mahdollista.
Esimerkiksi puhutaan Sm-arvosta, että ilman Akk:ta se ei olisi mahdollista...
KYLLÄ ON, käykääpäs Akk:n sivuilla katsomassa sarjat osiosta Arvo sarjat.. montako Rc luokkaa on (M8, Ls5 yms.).. Akk:n sivujen mukaan 0. Olisiko aika siirtyä eteepäin kun nyt jo "itse" hoidetaan sarjat ja kilpailut, ajanottolaitteet sekä katsastus välineet.
Ps. Varmaan niinmaan perusteelisesti kirj. virheitä yms. pilkun painajien juttuja... mutta anyway eteenpäin omin voimin kohti uusia pettymyksiä (turhat lupaukset)
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2718 : 07.10.17 - klo: 08.38 »
Ärsyttää kun rc autoja ja tarvikkeita on myynniissä eikä kukaan halua ostaa.
Tarttis saada jotain myytyä että voisi ostaa uuden auton tilalle.
« Viimeksi muokattu: 04.12.17 - klo: 12.32 kirjoittanut mustikka »
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2719 : 04.12.17 - klo: 12.34 »
On nyt roikkunut toi rc10.fi facebookki ryhmän liittymis pyyntö tuolla 2kk...

Eikä noi 1/8 autot oikein mee kaupaksi...
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa bbbn

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2720 : 12.01.18 - klo: 20.03 »
Tytöt, kaveri vei koulun parhaantytön nenän edestä :undecided:
Ja niin, oli nakkisoppaa ruokana,ja kaverini saa mahti idean!, hän kaataa maitonsa lautaselleni, ja vie tämän jälkeen lautaseni naapuripöytään, jossa 7lk tytöt suuttuu mulle, ja joku pahantuulinen keittiö emäntä tulee raivoamaan mulle :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: siis mitä vettua?  :shocked:
Traxxas Stampede Xl-5 ,Maxam Storm R10 (TamiyaLunch Box/myyty) ja paljon muita myös ollut......

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2721 : 11.05.18 - klo: 20.15 »
Voi v...u, kun v....... tuo Slash! 5 ajokertaa ja joka kerralla hajoaa jotain.  :sad: En ole edes "yrittänyt" särkeä sitä!? Sama kun ois tunkenut rahat johonkin Hobbyking/Banggood/Gearbest -autoon!!. Vanhemmiten noi ei vain enää kestä eli sama ostaa kiinalainen uusi...  :roll:
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Kimpsu57

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2722 : 14.07.18 - klo: 21.08 »
Saatoin vahingossa läikyttää pepsiä laturin päälle...
Edit. Höh ei edes hajonnut
« Viimeksi muokattu: 15.07.18 - klo: 17.16 kirjoittanut Kimpsu57 »
Traxxas stampede slash rustler 2wd  E-Revo

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2723 : 18.07.18 - klo: 21.11 »
3. kerta, kun Slashista menee vetarit jostain kohtaa.  :angry: Ei auttanut edes heavy dutyt. Ei kestä 3s -voimaa. Tilaukseen meni teräsvetarit.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa ToMy RC

  • Tulokas
    • Profiili
Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2724 : 11.01.19 - klo: 18.42 »
Silmätulehdus 😠

Lähetetty minun RNE-L21 laitteesta Tapatalkilla

Tekno EB410|Intech ERSC10 4x4 | Hongnor X3e
Youtube Kanava: https://www.youtube.com/channel/UC08uZiWtJ7b5MHZiEqAjUZQ

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2725 : 15.01.19 - klo: 19.36 »
ei nyt välttämättä ärsytä eikä harmita mut
aika outoa kun firmat jotka myyvät rc-laitteita
tällä foorumilla eivät ilmoittele mitään tekemisistään
hankinnoistaan,uutuuksista jne.muutama liike pitää asiakkaat
ajantasalla näin talviaikaan.listalla olevista liikkeistä
suurinosa ei ole ilmoitellu juuri mitään kuukausiin.

Poissa mdm

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2726 : 01.05.19 - klo: 12.55 »
Hieman ketuttaa. Jäi sitten viikonlopulta ja nyt vapun pyhiltä ajelut ajelematta. Kiitos postin.
Tilasin välttämättömiä varaosia 25.4 ennen klo 10:tä aamulla EuroRC:stä (olisin tilannut jo edellisenä päivänä, mutta pankkini päätti päivittä verkkopankkiaan, niin eipä onnistunut).

Lähetys on nyt lajiteltu kahdesti ja rekisteröity kolmesti Vantaan logistiikkakeskuksessa. Viimeisin merkintä on kuljetuksessa 30.4 klo 11 ja arvioitu toimituspäivä 2.5. Eli romut siis makaa mukamas jonkun postiauton kyydissä huomiseen. Tälläinen oli kyllä täysin vastoin postilakia ja postin omia ohjeita, ainakin silloin kun vielä heille työskentelin...
Toimituskohteena on taloyhtiön smartpost laatikko Helsingissä. Paketti on ollut Vantaalla jo 26.4. Olisin sen kävellen hakenut jo moneen kertaan, jos olisi vielä kulkulupa, jolla pääsee posrteista sisään.

Kaikkein parastahan tässä on se, että koska en ole ko. lähetyksen lähettäjä, niin en ole postin asiakas, joten heidän näkökulmastaan katsottuna on ihan turha reklamoida. EuroRC taasen olisi, mutta epäilen vahvasti, että siellä suunnalla on viitseliäisyyttä muuhun kuin korkeintaa pahoitella asiaa. Pistää kyllä jatkossa miettimään, että kannattaako tuonne EuroRC:lle maksaa kalliimpia hintoja, kun toimitusnopeus ei kuitenkaan päihitä eurooppalaisia halvempia kilpailijoitaan.

Ymmärrän toki, että tässä ei suoranaisesti ole möheltänyt EuroRC, mutta koska olen heidän asiakkaansa, enkä siis postin, on mielestäni ihan oikeutettua pitää heitä vastuullisena ja on sitten heidän velvollisuutensa reklamoida omia sopimuskumppaneitaan, jos/kun homma ei toimi. :undecided:

Että sellaista tällä kertaa. Parempaa ja hauskempaa vappua teille!

Poissa nulli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2727 : 01.05.19 - klo: 14.51 »
Ei kai se ny jumalauta ERC:n syy ole jos Posti kusee.

Poissa mdm

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2728 : 03.05.19 - klo: 15.09 »
Ei kai se ny jumalauta ERC:n syy ole jos Posti kusee.

Luitko mitä kirjoitin? Ymmärrän toki, kuka on möheltänyt osapuoli, mutta kuten mainitsin yllä minä en ole heidän asiakkaansa vaan EuroRC:n, jos esimerkiksi paketti jää kokonaan tulematta tai tavarat on vaurioituneet kuljetuksessa, niin kyllä EuroRC on silloin minulle vastuullinen osapuoli. Näin se menee juridisestikkin.

Myönnetään, että yhden möhelletyn lähetyksen perusteella koko kaupan dumaaminen olisi hieman kohtuutonta, ja voihan tuosta sellaisen kuvan saada. Ketjun aiheen huomioon ottaen, se ei mielestäni ollut liian kärkäs kommentti ja on kuitenkin kirjoitettu ns. "Pekka Suurosissa".

Valitettava totuus on myös se, että ulkomailta olisin saanut osat nopeammin ja todennäköisesti halvemmalla. Kyllä kotimaisten yrittäjien tulisi ottaa tämä kilpailu ihan vakavissaan, myös miettiessään yhteistyökumppaneitaan. Ymmärrän toki, että pienten firmojen on kovin vaikea painostaa isoa toimijaa kuten Posti OYj, mutta kyllä yrittäjien tulee ymmärtää, että kaikista viimeinen ihminen ketjussa kenen tulisi kärsiä on se maksava asiakas A.K.A "ruokkiva käsi". Kyllä itse huolestuisin, jos omat toimitukset kestävät 1-3 päivän sijaan toista viikkoa ja samaan aikaan kilpailijat tuuttaavat tavaraa ulos halvemmalla ja luotettavammalla toimituksella. Haluaisin kyllä selvittää miksi ja yrittäisin tehdä asialle ihan konkreettisesti jotain, enkä jättäisi asiaa asiakkaan murheeksi, kuten moni kotimainen yrittäjä kokemuksestani tekee.

Laitoin tänään asiasta sähköpostia EuroRC:lle ja pyysin heitä tekemään selvityspyynnön Postille, paketti kun ei ole vieläkään saapunut ja mitä seurantaa katselin ja postin logistiikasta ja aikatauluista täälla pääkaupunkiseudulla työnpuolesta tiedän, niin tuskin tulee tänäänkään.

Tässä ei ole tarkoitus parjata EuroRC:tä, etenkin kun heillä ei ole ollut edes vielä  kunnon mahdollisuutta reagoida asiaan. Uskon että hoitavat sen yhtä mallikkasti, kun saamiensa palautteiden perusteella ovat asiansa hoitaneet. Juurikin positiivinen asiakaspalaute toimituksien nopeudesta ja hyvästä asiakaspalvelusta sai minut alunperin tilaamaan heiltä.

TL;DR
Kyllä se vaan on.

Poissa bluevan

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2729 : 03.05.19 - klo: 18.07 »
Ihan yhtä tavalla dhl,ups,usps postnord ym noita toimituksia ryssii vai onko sulla ollut ulkomailta tilatessa ihan henk koht toimittaja :)
Ja ulkomailta tilatessa paketin hukkuessa ei se palautteen kulku toimi yhtään sen paremmin.
Aika monta pakettia Eurorc:tä tilannut ja yhden ainoan kerran on viivästynyt yhdellä päivällä toimitus (piti tulla pe mutta tulikin la).