Kirjoittaja Aihe: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi  (Luettu 7858 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
C-12 alkoi tänään 27.6.
http://www.dmc-online.com/wm/?page=9&kat=1/12&namesub=Entry List

Suomen joukkue
Simo Ahoniemi
Sakke Ahoniemi
Juho Levänen
Vesa Yli


Touring alkaa torstaina 01.07
http://www.dmc-online.com/wm/?page=12&kat=1/10&namesub=Entry List

Suomen joukkue
Simo Ahoniemi
Sakke Ahoniemi
Juho Levänen
Viljami Kutvonen
Matias Kuusinen
Teemu Leino
Christer Andersson

Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa samae

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #1 : 28.06.10 - klo: 13.15 »
Vesa laittoi eilen illalla raporttia ja pito-olosuhteet ovat muistuttaneet lähinnä luistinrataa eilisen harjoitus/re-seedauspäivän. Järjestäjät vaihtaneet pitoaineen.

Juttua: http://events.redrc.net/

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #2 : 28.06.10 - klo: 22.35 »
Kisan seuranta:
http://www.myrcm.ch/main?pSr=1&dId[E]=3882
http://www.myrcm.ch/de/macbd/20100626_031696/1-12th/

5. rundia ajettu, tuloksia suomalaisittain:
Simo 5.
Juho 7.
Sakke 15.
Vesa 26.

Aamulla vielä yks rundi. Paras tuloshan ratkaisee näissä C-12 kisoissa joten voi vielä mennä pakka uusiksi aamulla.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa samae

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #3 : 28.06.10 - klo: 23.03 »

Paras tuloshan ratkaisee näissä C-12 kisoissa joten voi vielä mennä pakka uusiksi aamulla.


Kaksi kuudesta lasketaan.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #4 : 29.06.10 - klo: 13.03 »

Johan oli tiukkaa vääntöä viimeisen erä kierroksen sijoituksista.
Marc ja Naoto vääni todella tiukasti erän puolessa välissä erot oli tuhannesosissa.
Lisäksi kun Simo ja Juho oli puolen välin jälkeen Naoto kannassa kiinni kun hän oli ens
tehnyt pienen virheen ja putosi Marcin kyydistä.
Joten sijoista 1-5 oli tosi kova vääntö ... ;)


Ikävämpi asia on tuo varikko palo joka vaan on osoitus että liposäkkejä tarvitaan :

http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2010-ifmar-istc-112th-scale-world-championships/mon-pitfire-1.jpg

http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2010-ifmar-istc-112th-scale-world-championships/mon-pitfire-2.jpg


Ensin vaan luulin että taas on isossa kisassa ladattu törkeellä virralla mutta kun laturin jäämistöä katsoo se näyttäis olevan tää laturi:

http://www.racing-cars.com/pp/Manufacturer/Core_RC/CR140.html


Jos tuo pitää paikkaansa niin tuo on max 5 amppeerin laturi joten yli virrasta ei ole kyse.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #5 : 29.06.10 - klo: 13.35 »
Vettä ja rätillä huitomista...

Hmmm... vesi ei auta vaan jopa pahentaa asiaa... rätti ei auta vaan jopa levittää kipinöitä jne.

Ihme miten vaikuttaa täysin tietämättömiltä lipon vaaroista kun toimivat väärin.


Ylijännite on voinut helposti tapahtua... Vahingossa väärä kennomäärä tai mitälie.
Tai sitten muutenvaan vahingoittunut akku tai viallinen laturi.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #6 : 29.06.10 - klo: 13.59 »
Ikävämpi asia on tuo varikko palo joka vaan on osoitus että liposäkkejä tarvitaan :
http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2010-ifmar-istc-112th-scale-world-championships/mon-pitfire-2.jpg
Jos tuo pitää paikkaansa niin tuo on max 5 amppeerin laturi joten yli virrasta ei ole kyse.
Huh huh siin on ollu sankarit vauhissa onneks eivät saanet tuota lipoa räjähtään vettä ei saa KOSKAAN heittää tollasen palon päälle. :police:
Pm:ssä palo kaks autoo joka toinen pääs palaan aika pahasti ku järkkärit ei tajunnu heti heittää auton päälle hiekkaa. Toinen autoista sammu ennen ku alkoi ees palaa kunnolla kun haudattiin se välittömästi savuamisen alettua hiekkaan. Ainut vaurio mitä autoon tuli oli se että kuski joutu hetken putsaamaan hiekkoja autonsa sisältä...  :mrgreen: Edes itse lipo ei syttynyt palamaan liekillä kun ei hiekan takia saanut ilmaa. Lipo oli ehjä lukuunottamatta pientä reikää toisessa kyljessä.
Eli jos halutaan pelata sisätiloissa varmasti niin ämpäri hiekkaan on parempi vaihtoehto kun se savustuspussi.  :grin:
« Viimeksi muokattu: 29.06.10 - klo: 15.00 kirjoittanut sakke_ »
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa NPu

  • TamUA
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #7 : 29.06.10 - klo: 14.46 »
Alkuerien tuloslistan lopussa maininta, että yksi kuski hylätty syynä lataaminen ilman säkkiä. Lieneekö kyseinen kuski?

Disqualified Pilots
Driver          Executed   Comment
Kitazawa Hideo  Qualy      Charging without LiPo-bag

Koskeekohan hylkäys kyseistä alkueräkierrosta vai koko kisaa?
 

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #8 : 29.06.10 - klo: 14.59 »
Olisko eri tyyppi kun nimi ei oikein mätsää noihin tyyppeihin jotka on sammuttamassa.... tai pöydällä näkyvään lippuun...

Tai no so what  :mrgreen:

Hyvä että tajusivat ruveta vahtimaan tuota touhua.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #9 : 29.06.10 - klo: 15.13 »
Pitoainepullon ja kuskilistan perusteella akkunsa posauttanut jannu olis ollut Dyson Gary briteistä tai sitten kyseinen japsi.

Pilot nr 38 on Gary mutta Nr 38 on Hideo.

http://www.myrcm.ch/de/macbd/20100626_031696/1-12th/index.html

Hylätylle japsikuskille ei ole tullut koko päivänä tuloksia joten hylkäys taitaapi koskea koko kisaa tai sitten sillä ei ole toista ajoakkua mukana.
« Viimeksi muokattu: 29.06.10 - klo: 15.18 kirjoittanut jval »
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #10 : 29.06.10 - klo: 21.25 »
Joo, mutta Simo oli 5., joten hieno suoritus Simolta.
-Pekka

Poissa NPu

  • TamUA
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #11 : 29.06.10 - klo: 21.45 »
Hienoa Simo!

Juhon puolesta hieman harmittaa:

Claiming the dreaded BQ honours is 2008 World Championship Runner-up Juho Levanen.  The factory Team Associated driver would have qualified sixth for the A-Main after a strong run this morning but having been late to marshal yesterday he was penalised with the loose of his fastest round and so he ended up 11th.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #12 : 01.07.10 - klo: 10.27 »
Noniin sitten on alkanut turisti kisat ja eka harjoitus kierros on jo käynnissä.
Systeeminä näyttäis olevan sama kuin ETS kisasakin eli 3 peräkkäisen kierroksen aikatulosta haetaan.

http://www.dmc-online.com/wm/livetiming/20100701_723716/1-10th/index.html


Niin juu ja TC6 on esitelty:
http://events.redrc.net/2010/06/new-in-the-pits-associated-tc6/


Edit :

Turistien online seuranta:
http://www.myrcm.ch/main?pLa=en&pSr=1&hId[1]=evt&dId[E]=3889
« Viimeksi muokattu: 01.07.10 - klo: 10.41 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #13 : 01.07.10 - klo: 13.05 »
C12-luokan tuloksetkin nyt kokonaisuudessaan näkyvillä:
http://www.dmc-online.com/wm/livetiming/20100626_031696/1-12th/

Poimitaan vielä suomisijoitukset,
Simo siis 5.
Juho B:n 3.
Sakke B:n 5.
Vesa C:n 2.

Onnittelut kaikille.

Japsi-junnun vauhti kisoissa oli varsin ylivoimaista kuten tässä kakkosfinaalin videossa tulee ilmi.
http://www.youtube.com/watch?v=oni9iUFwx-s
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #14 : 01.07.10 - klo: 14.24 »
Kisat ajettu ja kotiuduttu, muutamalla sanalla skaboista.

Sunnuntaina ajettiin 6 rundia treeniä TC2 pitoaineella, joka siis oli ainoa sallittu litku MM:ssä. Rataan ei muodostunut minkäänlaista pitolinjaa, ajaminen oli jotain ihan muuta kuin 1/12 autoilua, autot sladitti miten sattuu ja suurin osa energiasta meni siihen että pysytteli lankkujen välissä. Laitteet eivät edes liikahtaneet mihinkään koska oli liukasta ja renkaat vaan sutivat.

Tuossa vaiheessa oma sijoitus oli 15-18. Simo samoilla sijoilla, sakke n 10 sijaa tuosta ja juho n 5-7. sijalla.

Jengi oli aika "pikkusen" kypsänä moiseen pelleilyyn, kilpailun johto päätti vaihtaa pitoaineen Speedtechin aineeseen, TC2 toki vieläkin sallittu. Maanantaina ajettiin alustavasta poiketen 2x4min treeni ja 1x8min treeni ja 5 alkuerää. Ekassa treenissä 4min ajon jälkeen radassa oli jo mustaa, ja ekalla rundilla mentiin jo sekunttia kovempaa kuin edellispäivänä. Pieni ero. Kun kolme treenirundia uudella aineella oli ajettu, olin vikalla treenirundilla ennen alkueriä 12.

Alkuerissä pito oli jostain syystä taas ihan erilainen, autot meni nelipyörä sladissa, ja en itse saanut minkäänlaista tuntumaa radasta, kaikilla kierrosajat putosivat selvästi, itse olin ekassa hiitissä ajamassa hyvää tulosta, johdin erää, mutta Hohwart blokkasi ohitukset useaan otteeseen vaikka olin johdossa, ja sitten kolahti pienesti ja se tulos meni siinä. Seuraavissa alkuerissä luistelu oli omalla kohdalla entistä pahempaa, aivan kuin ajaisi ilman pitoainetta, jotain tuli siis tehtyä väärin renkaiden ja korin kanssa.

5 alkuerää ajettu ja olin n sijalla 25, eli ei tyydyttävää.

Tiistaina ajettiin yksi treeni ja alkuerä sekä finaalit. Treenissä oli yllättäen taas ihan eri pito kuin edellispäivänä. Jos olisi ajettu Speedtechillä koko ajan, nuo olisivat olleet kaksi ekaa alkuerää siis vasta ja pito oletettavasti ehkä samallainen. Treenirundilla olin yksi harvoja jotka ajoivat alle 13s aikoja, joten vauhti oli kohdallaan (12,8s kun nopein 12,65s naotolla). Viimeisessä alkuerässä ajoinkin ok tuloksen, joskin rata oli taas hitaampi, tulos kuitenkin parani kierroksen edellispäivästä ja ero TQ tulokseen tasan rundi, vaikka ei ollutkaan mikään nappihiitti.

Finaalina C, ja lähtöpaikka 6.... samassa finaalissa viime MM-kisojen 3. ja 2009 EM1. eli Hupo ja takavedon MM1. Hayato.

Tiistaina rataan oli hyvä tatsi koska pito oli about normaali. 

Ekassa finaalissa auto pelasi parhaiten koko kisan eristä, voitin finaalin ennen hupoa aika selvällä erolla, tuloksena 35k ja 1s tulos joka oli koko finaalirundin 5. nopein tulos, myös läppiaika oli rundin 5. nopein eli vauhti oli kohdallaan. Tietty turha jossitella, mutta pidon suhteen olisi oltu about tässä tilassa jos olisi alusta asti ajettu kunnon aineella... Muissa finaaleissa ajo meni myös hyvin mutta oli päälleajoja, viimeisessä finaalissa olin saavuttamassa kärjen kunnes Hayato blokkasi mut pihalle ja jäin muutaman sekan, jota en kerennyt ajaa kiinni. Lopputuloksena C-fin 2. lähtöpaikalta 6. Hupo jäi kolmanneksi puhtaasti ajamalla.

Tuloksellisesti tavoite ei täyttynyt, koska vauhtia olisi riittänyt top 15 joukkoon selkeästi aina kun pito oli ajettava eikä kahva edellä sladitusta, sen voi todeta kun vertaa aikoja jotka ajoin finaalipäivänä ja alkueräpäivän alussa ennen kuin pito muuttui ihan ihmeelliseksi. Väärään suuntaan muuttuvasta pidosta ei näköjään ole tarpeeksi kokemusta koska homma siinä vaiheessa itsellä kusi käsille, tosin kukaan tuskin odotti että ajaminen olisi 1/12 MM-kisoissa kuin ajettaisiin pelkillä muovivanteilla vahatulla lattialla. Finaalipäivän ajoihin ja vauhtiin olen kuitenkin varsin tyytyväinen, koska se kesti vertailun suoraan A-finalistien vauhtiin mikä on MM-tasolla ihan jees (max 0.2s parhaassa läpissä kisan nopeimmasta/kisapäivä). Ekaan alkueräpäivään ja sen päivän tuloksiin sen sijaan ei voi olla tyytyväinen, vaikka virheitä ei juuri tullut, mutta pitoa ei vaan jostain syystä tuntunut olevan.

Se mitä Kitawasan hylkäykseen tulee, sitä varotettiin 3 kertaa että pitäs ladata se lipo säkissä, myös japaniksi, ei uskonut > hylkäys kisasta.

Se paukkunut akku oli britti Mark Burgessin akku, mekkas mun takana, tapahtumahetkellä olin nostamassa. Syytä en tiedä, ilmeisesti laturivika tms.

Muistutetaanpa siis, että MM:kisoissa ei ole 1C latausmaksimia virralle, eikä myöskään lämpötiloja mitata. AInoastaan kennon mitat ja volttien mittaus ennen ajoa, max on 4,209V.

Yleisesti 1/12 porukka oli tyytyväinen pitoaineen vaihtoon. Mutta muuten kisasta jäi osittain laimea maku, koska treenipäivä hukattiin luisteluun. Yleisesti pito kisoissa ei missään vaiheessa ollut mikään kovin hyvä, mihin vaikutti kosteus ja lämpötila ulkona/sisällä, minkä vuoksi pito myös vaihteli niin paljon.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #15 : 01.07.10 - klo: 20.57 »

Tässä Practicen top 10

Rank    Driver   Nat   Rnd    Besttime [3]   Heat

1    Groskamp Jilles   Netherland   3    0:36.869   6 [5]
2    Völker Ronald   Germany      3    0:36.940   5 [6]
3    Hara Atsushi   Japan      3    0:37.013   6 [5]
4    Wilck Viktor   Sweden      3    0:37.139   6 [5]
5    Harper Elliott   Great Britain   3    0:37.157   6 [5]
6    Moore Andy   Great Britain   3    0:37.177   6 [5]
7    Levänen Juho   Finland      3    0:37.197   6 [5]
8    Graversen Steen   Denmark      3    0:37.222   6 [5]
9    Rheinard Marc   Germany      3    0:37.257   5 [6]
10    Shinnnosuke Adachi   Japan   3    0:37.274   5 [6]
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #16 : 02.07.10 - klo: 10.59 »
http://www.dmc-online.com/wm/livetiming/20100701_723716/1-10th/
http://www.myrcm.ch/main?pLa=en&pSr=1&hId[1]=evt&dId[E]=3889

Touring seurantaa, alkueriä menossa.

Eka AE rundi:

1 Groskamp Jilles   
2  Rheinard Marc   
3  Pruemper Yannic
4  Lemieux Paul   
5  Völker Ronald   
6  Krapp Christopher 
7  Andersson Christer   
8  Wilck Viktor   
9  Jeffries Olly     
10  Hagberg Alexander
13  Levänen Juho   
14  Ahoniemi Simo
20  Ahoniemi Sakke
22  Kutvonen Viljami
52  Kuusinen Matias
95  Leino Teemu
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #17 : 02.07.10 - klo: 17.20 »
Päivien pulina on ollut ilmeiseseti se että missä kaikissa kärki autoissa on hammasdiffi, no tässä on jo yksi jo saatu kuvattua :

http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2010-ifmar-istc-world-championships/fri-hayatobd5-1.jpg

Osaa autoja kuulleman kuljetetaan pahvi laatikoissa ja peräpää paperilla peitettynä ...  ;)


Edit typo.
« Viimeksi muokattu: 02.07.10 - klo: 21.40 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #18 : 02.07.10 - klo: 20.31 »
Ranskan Urbain Lucasille ehdottomasti kovimmat respektit noissa kapinoissa - jätkä vetää Losin turistilla top 3 tuloksia jo toista eräkierrosta! Ei pitäs olla mahdollista, mutta näin se vain menee.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #19 : 02.07.10 - klo: 21.44 »
Juu ei voi muuta sanoa että on Lucas kova jätkä. Losin JRX-S kulkee kuitenkin kovaa vaikka autossa on lyhyet linkit ja tukivarret. Sekä ilman nyky suuntauksen mukaista Flexaavaa runkoa ja topdecciä.
Siis aivan käsittämätön juttu.

Niin unohtui laittaa top10 lista missä on auto merkit myös:

1. Rheinard Marc      (Tamiya TRF416)   463pts
2. Groskamp Jilles      (Tamiya TRF416)     462pts
3. Hagberg Alexander      (Xray T3)       460pts
4. Wilck Viktor      (Tamiya TRF416)     456pts
5. Lemieux Paul      (Xray T3)      456pts
6. Krapp Christopher       (Kyosho TF6)     454pts
7. Harper Elliott      (Tamiya TRF416)     452pts
8. Völker Ronald      (Yokomo BD5)   449pts
9. Pruemper Yannic      (Yokomo BD5)   447pts
10.Matsuzaki Hayato      (Yokomo BD5)   445pts
« Viimeksi muokattu: 02.07.10 - klo: 22.07 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #20 : 02.07.10 - klo: 23.29 »
http://news.efra.ws/index.php?id=336
Parit videot kisoista.

Harmi kun ei ole FIN edustusta A finaalissa. Tiukka kisa pienehköllä radalla ja erot tosi pieniä.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #21 : 03.07.10 - klo: 16.52 »
Marc Rheinard otti kolmannen turisti-MM:n! Tässä A-finaalin tulokset ja suomalaisten sijoitukset:

1. Rheinard Marc   
2. Matsuzaki Hayato
3. Harper Elliott
4. Krapp Christopher
5. Völker Ronald
6. Groskamp Jilles   
7. Pruemper Yannic
8. Lemieux Paul
9. Hagberg Alexander
10. Wilck Viktor

12. Levänen Juho
15. Andersson Christer

22. Leino Teemu
23. Ahoniemi Simo

32. Ahoniemi Sakke

44. Kutvonen Viljami

62. Kuusinen Matias

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C-12 ja TSM-10 MM-kisat Saksan Burgdorfissa alkoi
« Vastaus #22 : 05.07.10 - klo: 15.45 »
Viljamin ekat MM-kisat, 1.-3.7.10 Burgdorf, Saksa :

Käytiin toteamassa keskiviikkona, että oli se pienempi baana mitä oli kuvitellut. Vaikka kaikki paikalla käyneet olivat kertoneet radan olevan pieni. Ilmoittautuminen ja renkaiden merkkaamista oli myös tiedossa ja aika meni rattoisasti. 3 uudet renkaat aika-ajoon ja 2 uudet finaaliin.
Torstai:
Treenit: Tiesimme kokemuksesta, että rataan tutustumiseen on liian vähän aikaa, jokatapauksessa. Taktiikkana oli ajaa mahdollisimman paljon. Kaikki treenit Viljami pääsi ajaan maksimiajan eli ei turhia kolareita eikä turhaa kisaamista muiden kanssa. Antoi niiden mennä, jotka halusivat ajaa heti  kovaa.
Control practice: Ekalla ajolla vielä varmistelua ja sijoitus oli 34. ajaen, mutta aika otettiin pois tuloksista kun jännitemittaus oli jäänyt väliin. Tokalla kerralla sijoitus oli paljon huonompi, mutta kierroksia tuli hyvin ja ajateltavaa paljon.
Perjantai:
Edellisenä iltana kuultiin, että perjantaina olisi vapaat harjoitukset klo 7.30-7.50. Se kuulosti siltä, että ei kiitos. Epäilys oli, että ajamisesta ei tule mitään ja auto särkyy. Aamulla kuitenkin kaikki oli valmiina, josko sittenkin voisi mennä treenaamaan. Lauteille ei päästetty kuin n 12 kuskia kerralla ja ajoaika 2 minuuttia. Sekaan vain, auto ei ollut ihan sitä mitä piti olla. Pois lauteilta ja autoon pieni tsekkaus ja uudestaan jonoon ja Viljami pääsikin vielä kerran kokeilemaan viimeisen lähtöön. Auto toimi hyvin.
Alkuerät: Edellisenä päivänä opimme, että aamuun on panostettava kaikki tai ei mitään. Tulos on tultava heti. Ja olimme oikeassa, ekalla alkuerällä puhdasta omaa ajoa, vaikka Viljami ajoi 3-4 kierrosta hitaamman perässä, kun ei voinut rikkoa autoa tai menettää aikaa turhiin riskeihin. Ensimmäinen alkuerä ja sija 21. MM-kisoissa. Toinen alkuerä samalla taktiikalla ja uusilla renkailla. Sija jotain 26. Kolmanteen alkuerään jätettiin käytetyt renkaat ja isoratas meni rikki. Kierrosajoista näki, että käytetyillä renkailla autoon ei saanut pitoa. Neljänteen otettiin viimeiset uudet renkaat ja tehtiin autoon muutoksia roppakaupalla. Miksi? Keli kuumeni koko ajan ja auto käyttäytyi erilailla kuin aamulla. No heti alussa parin sekan moka ja loppuaika oli cruisailua, mutta sijoitus oli kuitenkin tyydyttävä about 36. Tiedettiin jo, että alkuerät oli tässä. 5. erässä pinionin ruuvi sanoi sopimuksen irti ja se oli siinä.  Kuudenteen tehtiin muutoksia, mutta käytetyillä renkailla ei ollut jakoa parantaa tulosta. Rata jäähtyi oman erän jälkeen kokoajan ja olisi pitänyt tehdä aivan haamuaika, jotta olisi pystynyt parantamaan sijoitusta.
Lauantai
Finaalit: Emme unohtaneet edellisen päivän opetusta ja panostimme aamuun. Ekassa finaalissa tarkkaa ajoa ja johtoasema n2 minuutin kohdalla. Viljamin renkaat oli saanut tietenkin kyytiä ja loppufinaali oli tarkoitus pitää paikka, mutta sitten tultiin takaa konttiin ja yksi auto pääsi eteen. Toiseen finaaliin uudet renkaat ja siinä Viljami piti sijoituksen vaikka tapahtumia oli tarpeeksi.
Kolmanteen finaaliin lähdettiin vanhoilla renkailla ja keli oli hot. Eka minuutti kovaa kilvanajoa ja sitten renkaat lämpeni liikaa ja kun takaa painostetaan kovaa, niin nehän lämpenee liikaa ja lopulta luistellaan. Loppusijoitus 44.
Puitteet olivat kisaajan ja mekaanikon kannalta hyvät. Lämpöä + 32, liikaa. Buffetti oli loistava ja tarjoilu pelas, iltapäivällä kuumimpana hetkenä tuotiin juomaa ja jääkahvia pöytään asti!! Buffetin henkilökunta (toistakymmentä) huolehti ja teki ruokaa, ettei nälissään tarvi olla. MM-palkintojenjakotilaisuudessa porukka taputti seissaaltaan heille.
Kilpailun taso oli hyvää. Viimeinen finaali oli Suomen B-finaalitasoa ja seuraava ehkä B-finaalin kärkeä/A-finaalin häntäpäätä. Loput oliskin jo SM-kisoissa A-finaalissa. MM-kisan A-finaalipaikan ansaitsi sitten vain parhaimmat. 
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net