Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1096973 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #120 : 08.12.04 - klo: 07.06 »
Joo, rahaahan ei oo koskaan liikaa.  :mrgreen:  Pitää kattoo jos synttärilahjaks toivois harjattoman. :D Oliko muuten harjatomassa pakkia?  Mikä laturi sulla on ja paljonko makso? Kauheeta akkujen latauiluu tää sähköjen kans pelleily...
 :mrgreen:  Maksaako lipot alle 100e? Noihin "tavallisiinkin" akkuihin menee satanen helposti.  Ois nätti jos ois joku 15min pikalaturi :) Voiko vaihteita vaihtaa vauhissa?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #121 : 08.12.04 - klo: 07.45 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Joo, rahaahan ei oo koskaan liikaa.  :mrgreen:  Pitää kattoo jos synttärilahjaks toivois harjattoman. :D Oliko muuten harjatomassa pakkia?  Mikä laturi sulla on ja paljonko makso? Kauheeta akkujen latauiluu tää sähköjen kans pelleily...
 :mrgreen:  Maksaako lipot alle 100e? Noihin "tavallisiinkin" akkuihin menee satanen helposti.  Ois nätti jos ois joku 15min pikalaturi :) Voiko vaihteita vaihtaa vauhissa?
Kyllä harjattomillekkin käyvissä nopareissa on pakki, ainakin automalleissa. Lennokkimalleissa ei taida ainakaan kaikissa olla. Hermanni kertokoon...

Mulla on graupner turbomat 5. En oikeen muista paljon makso, mutta eiköhän se ollut alle 50€. Ei niitä akkuja voi ladata niin kovalla virralla, että tulisi täyteen 15min, ne ei kestäisi. Se 5A vissiin on jo aika rajoilla, että kannattaako ihan joka latauksella käyttää sitäkään... Ja se riippuu akkujen kapasiteetista (2xC(C=akun kapasiteetti))

Eihän tavalliseen akkuun mene 100€, vai montaako akkua tarkoitit? 30€ maksaa hobbylinnassa nosramin 3000 pötköakut. Ja jotain hyviä gp:n irtokennojahan saa jostain, mutta en muista mistä 6.60€/kenno, eli niitä siihen 6-7. Silloin yhden akun hinnaksi tulee kuudella kennolla ~40€ + johdot, liittimet, akun kuoret (kuoriksi vaikka kutistesukka). Se seitsemännen kennon laittaminen on vähän hankalaa, ku se täytyy liittää siihen akun päälle sillee ovelasti, ettei tule eteen kun akku laitetaan autoon kiinni. Nosramin hyvät kennot olivat jotain 59€/6kpl. Ne ovat aika kalliita. Jos semmoisia li-poja meinaat hankkia, ku hermanni jossain kertoi, että kapasiteetti oli 7000mah, niin et selviä yhdestäkään akusta alle 100€...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #122 : 08.12.04 - klo: 15.47 »
Niin mutta 2 akulla ei aja pahemin, pitäs olla 8 akkuu ainakin että ajais 2*15 ja latais taas "muutamia" tunteja... Tolla sun laturilla ei voi ladata pistorasiasta? :S   http://www.e-maxx-net.de.vu/ Jos joku ei oo vielä käynyt.       http://www.zonecentral.org/rcprojects/emaxxbl.htmv  
http://www.e-maxx2000.de/Videos/Video19.avi Tuttu teeveestä. :D       http://www.finedesignrc.com/boats/carfront.jpg kohta tulee autoihin tollanen jousitus, ei keskusteluu tästä.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #123 : 08.12.04 - klo: 17.13 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Niin mutta 2 akulla ei aja pahemin, pitäs olla 8 akkuu ainakin että ajais 2*15 ja latais taas "muutamia" tunteja... Tolla sun laturilla ei voi ladata pistorasiasta? :S   http://www.e-maxx-net.de.vu/ Jos joku ei oo vielä käynyt.       http://www.zonecentral.org/rcprojects/emaxxbl.htmv  
http://www.e-maxx2000.de/Videos/Video19.avi Tuttu teeveestä. :D       http://www.finedesignrc.com/boats/carfront.jpg kohta tulee autoihin tollanen jousitus, ei keskusteluu tästä.
Sehän siinä mun laturissa just onkin vikana, ku ei ole verkkovirtalaturi.  :(  Pitäisi olla sellainen muuntaja, mutta mä lataan aina meidän autotallissa olevasta veneen akusta. Sitten välillä taas lataan veneen akun täysiin...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #124 : 08.12.04 - klo: 17.57 »
Jaksaako toi kulkee normaalisti vaikka tekee ketjut ja voiko tolla möyrii mitenkään? Jos Hermanni viitsii laittaa vielä että paljonko lipot maksaa ja laturinkin hinnan ja linkkejä missä myydään(suomessa).  :mrgreen:  Näyttäis aivan kivalta toi. Huono vaan kun noi lipot ei pelitä pakkasella. Pitäs sitten ostaa kauhee kasa akkuaja, pari laturii.   http://www.madmaxx.de/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=3&cat=0&pos=91 tollanen tehkää e maxxista. :D
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #125 : 08.12.04 - klo: 20.21 »
Niin, on noissa harjattomien autosäätimissä on pääsääntöisesti pakki, tosin Novak / LRP:stä ei tietoa.
Jos E-Maxiin haluaa LiPot laittaa niin pitää myös vaihtaa harjattomaan ja senkin kiinnitystä muuttaa keskemmälle.
Vaikka LiPot painavatkin vähemmän vievät ne samanverran tilaa kapasiteettiin nähden kuin NiCd / NiMh akutkin.
Eli 7000mAh akku on liki saman kokoinen kuin kaksi GP 3300mAh akkua.
Dynomaxin 1400mAh kennoista kasattu 7000mAh akku maksaa 135€ kpl (Hobby People) ja niitä tarvinnee kaksi tuohon E-Maxiin (Eli kapasiteetiksi tulee 14000mAh ja hintaa 270€!).
Laturiksi käy melkeinpä mikä vaan joka osaa ladata LiPoja, hinnat lähtee 69€ (Hobbylinna).
Mutta E-Maxxiin suosittelen kuitenkin GP3300 kennoista tehtyjä akkuja, niilläkin kapasiteetksi harjatttomalle tulee 6600mAh jotenka ajaa suht pitkään........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #126 : 09.12.04 - klo: 07.10 »
Montahan tuntii 14000mAh akulla ja harjattomalla ajaa? :O Ei lopu varmaan ikinä jos möyrii.  :mrgreen:  Pitää kattoo hommaanko sittenkin polttiksen kun isä alko vähän ymmärtämään noista.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #127 : 25.12.04 - klo: 15.46 »
No niin nyt olisi tarve saada 4mm reijällä olevia pinjonin rattaita E-Maxiin, mistäköhän kannattaisi niitä tilailla (Ei huvittas porailla alkuperäisiä)?
Nimittäin tuossa Lehnerin 1920/6 moottorissa olikin 4mm akseli, vaikkakin spekseissä oli 3.17mm  :evil:
Sitten olisi toinen kysymys, olen nähnyt alumiinisia vaihteiston kuoria E-Maxxeissa mutta en etsinnöistä huolimatta ole niitä mistään löytänyt?
Kaikkea muuta muovista, alumiinista ja titaanista osaa on vaikka kuinka ja paljon saatavilla........
Onko jollakin "heittää" linkillä mitä moiset voisi tilata...
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #128 : 25.12.04 - klo: 17.35 »
Tuolla on ainakin ,pistin vielä tännekkin linkin jos jotain muutakin kiinnostaa erikokoiset pinionit. http://www.finedesignrc.com/cars-trucks.asp#1/8th%20bore%2032%20pitch%20pinions

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #129 : 26.02.05 - klo: 21.56 »
No niin, nyt on omakin E-Maxxini harjattomalla ja testattu että toimii.
Moottorina on Lehnerin 1920/6 (850W jatkuvaa, hetkellisesti <1KW) ja säätimenä Lehnerin 1899 Warrior.
Ensi ajo ei sujunut ongelmitta, spurrin pettäessä totaalisesti, se suli ja hampaita lähti "kälppimään" (Oli "pieni talkoo" saada se pois akselilta).  :evil:
No onneksi Jankka lainaa huomenna spurria, täytynee kiristää niin että "soi" (Vanhakin oli kiristetty "tappiin" ja siitä 1/4 kierrosta auki)........
Näin ensituntumalta voimaa on riittävästi, auto sutiikin ihan hullun lailla ja kulussa ei ole moittimista.  :twisted:
Pinjonina on 18 hampainen ja spurri vakio 66, moottori silti kiertää 37620rpm (5225 per voltti) jotenka kulku maittaa ja lumi pöllyää (Eikä tarvitse ykkösellä lähteä)......

EDITTIÄ
Tänään sain sitten spurrikin (Kiitos Jankan) paikoilleen, se on vain suht iso (72 hampainen).
Ongelmaksi muodostui nuo akut (2xGP3300mAh), jakuvaa ne jaksaa antaa tuon 80A mutta lähdössä (Kakkosella) ne "uuvahtaa". :(

Ja lisää edittiä.......
Tower hobbiesin kuvastoa selatessa (Saapui tänään postissa) silmiin pisti että eihän noista GP3300 NiMh (Evo3) akuista irtoa kuin 6C virtaa, sehän tarkoittaa kennokohtaista alle 20A.
Onvatko ne todellakin noin "heikkoja" (Saman verranhan irtoaa jo vanhoista LiPo akuistakin)?  :?
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #130 : 14.03.05 - klo: 15.11 »
Ei ollenkaan hassumpia:









Lisää kuvia löytyy täältä.
Are you sure?

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #131 : 14.04.05 - klo: 15.01 »
Mitä tässä e-maxxisa tekee sillä radion kolmannella kanavalla :?:
Voiko sitä ajaa 2 kanavaisella radiolla :?:
joo o

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #132 : 14.04.05 - klo: 15.11 »
Kolmannella kanavalla vaihdetaan vaihdetta. On kyllä aika surkeeta ajaa 2 kanavaisella, koska vaihde pitäisi laittaa jotenkin pysymään ykkösellä tai kakkosella koko ajaksi.
Siinä on siis manuaalivaihde, joka vaihdetaan peukalolla ohjaimen punaisesta napista. Ihan kiva systeemi..

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #133 : 14.04.05 - klo: 18.23 »
Minkälainen se vakio-ohjain sitten on. Onko mukava kädessä :?:  Oisko kuvaa?
joo o

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #134 : 14.04.05 - klo: 18.53 »
Nii ja vielä onkos tehoa paljon noissa vakio moteissa ja mitkä motit olisivat hyviä sitten kun virittää :?:
joo o

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #135 : 14.04.05 - klo: 21.34 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Minkälainen se vakio-ohjain sitten on. Onko mukava kädessä :?:  Oisko kuvaa?

Traxxasin sivulta äkkiä katsottuna löytyi kaksikanavaisesta kuva (Kolmekanavaisessa on peukalolla se kytkin), tosin kuvasta puuttuu myös ratin pehmuste (Ainakin kaikissa omissani on ollut).
Ainkin omaan käteeni nuo on tuntunut mukavilta, ohjaus on tosin vähän turhan nopea..........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #136 : 15.04.05 - klo: 07.48 »
Minunkin mielestäni ohjaus on "vähän" ylinopea. Polttiskrossia tuolla ei pysty ajamaan liki ollenkaan. Kait niissä normaalisti on ensin semmonen hitaampi kohta, mutta loppuun kohden nopeutuu. Ja tuosta kun ei pysty säätämään edes ohjauksen päätyasentoa..

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #137 : 15.04.05 - klo: 08.13 »
Mulla on tuollainen kolmikanavainen versio, ja ainakin omasta mielestäni jopa paljon parjatussa Kyoshon Perfexissäkin on parempi ohjaustuntuma. Säädöistä jäin kaipaamaan myös noita päätysäätöjä. Käteen hyvä, toiminnoissa aikalailla toivomisen varaa. Hintansa väärti anyway, kiitokset Hermannille hyvistä kaupoista.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #138 : 15.04.05 - klo: 12.10 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Joo, rahaahan ei oo koskaan liikaa.  :mrgreen:  Pitää kattoo jos synttärilahjaks toivois harjattoman. :D Oliko muuten harjatomassa pakkia?  Mikä laturi sulla on ja paljonko makso? Kauheeta akkujen latauiluu tää sähköjen kans pelleily...
 :mrgreen:  Maksaako lipot alle 100e? Noihin "tavallisiinkin" akkuihin menee satanen helposti.  Ois nätti jos ois joku 15min pikalaturi :) Voiko vaihteita vaihtaa vauhissa?
Kyllä harjattomillekkin käyvissä nopareissa on pakki, ainakin automalleissa. Lennokkimalleissa ei taida ainakaan kaikissa olla. Hermanni kertokoon...

Mulla on graupner turbomat 5. En oikeen muista paljon makso, mutta eiköhän se ollut alle 50€. Ei niitä akkuja voi ladata niin kovalla virralla, että tulisi täyteen 15min, ne ei kestäisi. Se 5A vissiin on jo aika rajoilla, että kannattaako ihan joka latauksella käyttää sitäkään... Ja se riippuu akkujen kapasiteetista (2xC(C=akun kapasiteetti))

Eihän tavalliseen akkuun mene 100€, vai montaako akkua tarkoitit? 30€ maksaa hobbylinnassa nosramin 3000 pötköakut. Ja jotain hyviä gp:n irtokennojahan saa jostain, mutta en muista mistä 6.60€/kenno, eli niitä siihen 6-7. Silloin yhden akun hinnaksi tulee kuudella kennolla ~40€ + johdot, liittimet, akun kuoret (kuoriksi vaikka kutistesukka). Se seitsemännen kennon laittaminen on vähän hankalaa, ku se täytyy liittää siihen akun päälle sillee ovelasti, ettei tule eteen kun akku laitetaan autoon kiinni. Nosramin hyvät kennot olivat jotain 59€/6kpl. Ne ovat aika kalliita. Jos semmoisia li-poja meinaat hankkia, ku hermanni jossain kertoi, että kapasiteetti oli 7000mah, niin et selviä yhdestäkään akusta alle 100€...


Kyllä Lipot nykysin kaiketi voittaa jo gp3300 akut virranannossa tosin pitää olla suht hyviä kennoja lipot. Laturiksi suosittelen kyllä jotain 100e tietokonelaturia. Itellä oli 40e Ultramat 5 Graugnerilta. Ja sillä nyt ei akuista erikoisen hyvää huolta voi vielä pitää kun mitään ei voi itse säätää. Ostin itse tälläsen suhte edukkaan laturin Hobbypeoplesta. Sabelta saa suomen halvimmalla kai 97e. http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/sj/sj_tuotesivut/2591.htm Siitä löytyy NImh, nicd,  Li-Ion/Li-Po ja muistaakseni vielä lyijyakunkin lataus en ihan varma. Myös löytyy akkujen "elvytys toiminto" ja latausvirtaa voi säätää 100mha astein.

Joo muistaakseni lataus suositukset on jotain nicd 4-6A ja nimh 3-5A, mutta kyllä kisaa ajavat on joskus "kiduttanut" akkujaan jopa 8A latausvirroilla sillon alkaa jo täyttymäänkin suht nopeesti, mutta kennot kyllä kärsii jo tollasesta latausvirrasta.

Sitten ihan aikasempiin asioihin palaten, niin purkulaitteen voi kyllä rakentaa itse niin tasapurkulaitteen, kun tavallisenkin. Joku paremmin tietävä voi sanoa mistä löytää sellasen halogeenilamppu purkajan ohjeen missä on rele pysäyttämässä. Tasapurkulaitteen ohjeita ja muita vinkkejä löytyy täältä aiheen: "Akkujen, huolto.."

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #139 : 15.04.05 - klo: 18.33 »
Ei tuota maxxia sais mistään ilman radiota :?:  Tai saisko mistään eri radiolla :?:  Niin ja onko tuossa valmiina kuulalaakerit ja nivelvetarit?
joo o

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #140 : 15.04.05 - klo: 21.03 »
E-Maxxia ei saa uutena kuin RTR-pakettina, auto on täysin kuulalaakeroitu ja vetarit ovat molemmista päistä nivelletty.

Poissa Karpov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #141 : 04.08.05 - klo: 21.14 »
Miten tuon nopeudensäätimen saa ohjelmoitua? Olen seurannut ohjeita ja painanut liipasinta ohjelmointi tilassa niin kauan että syttyy vihreä mutta koneidenhan ei pitäsii käynnistyä, minulla menevät täyttä häkää. Onko nopari oikein ohjelmoitu jos palaa punainen valo paikalla ja liikkuessa vihreä?
Kun lyö ohjaimesta virran poiis niin että autossa on virrat auto syöksähtää aina.
Asia hoidettu.

Poissa Karpov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #142 : 06.08.05 - klo: 11.38 »
Voiko e-maxxissa käyttää erimahhisia akkuja, esim dynomaxin 3300 ja nosramin 3600?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #143 : 07.08.05 - klo: 09.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
Voiko e-maxxissa käyttää erimahhisia akkuja, esim dynomaxin 3300 ja nosramin 3600?


Ei, autossa on 14,4v järjestelmä ja "tuohoisit" tuon pienemmän akun nopeasti (Siksi että se menisi liian tyhjäksi ajossa).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Karpov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #144 : 03.09.05 - klo: 11.12 »
Noparin lämpölevyihin ei saisi osua metallia, tarkoittaako tämä vain sitä kun nopari on päällä? Eihän oikosulku voi tulla noparin kiinniollessa tulleesta kosketuksesta?

Poissa Levis

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.koti.phnet.fi/levis
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #145 : 11.01.06 - klo: 20.06 »
Kaverilla on tollanen E-Maxx ja se pähkäili että voisko akkujen määrän tuplata? Eli asentas 4 kpl noita akkupaketteja. Sama jännite, mutta milliamppeereja tuplaten. Ajoajan luulisi pitenevän ainakin? Onnistuuko, onko jotain haittaa?

Toinen miete liittyi ohjauksen servoon. Aika tehoton tuntui olevan verrattuna esim. omassa Savagessa olevaan. Ajatus oli että jos hän sitä päivittäisi. Mikä olisi järkevä vaihtoehto ja lisääkö servon päivittely miten virran kulutusta? Tosin jos tuplaa akkukapasiteetin, niin tuskin on väliä?
Villi 25

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #146 : 11.01.06 - klo: 23.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Levis"
Kaverilla on tollanen E-Maxx ja se pähkäili että voisko akkujen määrän tuplata? Eli asentas 4 kpl noita akkupaketteja. Sama jännite, mutta milliamppeereja tuplaten. Ajoajan luulisi pitenevän ainakin? Onnistuuko, onko jotain haittaa?

Eipä paljon muuta kuin paino (Tosin kiihtyvyys kärsii)....
EDIT. Mutta todennäköisesti ajaa pidempään kun vaihtaa akut välillä, kuin että ajaa 4 akkua kyydissä...
Lainaus käyttäjältä: "Levis"
Toinen miete liittyi ohjauksen servoon. Aika tehoton tuntui olevan verrattuna esim. omassa Savagessa olevaan. Ajatus oli että jos hän sitä päivittäisi. Mikä olisi järkevä vaihtoehto ja lisääkö servon päivittely miten virran kulutusta? Tosin jos tuplaa akkukapasiteetin, niin tuskin on väliä.

Vain kun 10kg tai yli vääntävä on, nopeudesta saakin sitten maksaa....
Esim Hitec HS-945MG on aika passeli hintaisekseen. http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=05.32945
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #147 : 12.01.06 - klo: 00.15 »
Eli 4kpl 7.2v akkuja tekis 28.8v kestääkö se nopari tollasia lukemia? :roll:

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #148 : 12.01.06 - klo: 00.19 »
Painoa tulee ikävästi lisää.. Kokeilin e-maxsini kanssa jonkin aikaa sitten tupla määrällä huvikseni  ja näillä keleillä painon lisäys oikeastaan toi vähän pitoa lisää. Mutta siitä hävisi painon vuoksi sähäkkyys . Tietenkin toi jonkin verran sitä mukavaa ajoaikaa.
Luonnollisesti olen lukenut lähes kaikki mahdolliset jutut E-maxiin liittyen sieltä täältä ja kaikilla on ohjauksen kanssa samoja ongelmia. Ei varmaan kaikilla omistajilla ole, niin kuin minulla.
Vähän mullakin ohjaus hidastui kun kulumaa tuli mutta siitä palautui. Sitä en tiedä millaisia säätöjä muilla on aurauskulmissa. Ostaessani auton oli se ensimmäinen säätö ennen kuin ajoin.
Koskaan ei pidä sanoa mitään varmaksi mutta ehkä ne tehdas säädöt (tai mitkä lienee) olisi tuonut vastaavia ongelmia. Mutta vaihtoon menee varmaan mullakin servo kun meinaan isoa harjatonta kopan alle sovitella ja Lipot tuomaan ajo-ajan. Maksaa vaan kaikki niin paljon, mutta on se sen arvoistakin.

Niin ja muille..Hiljaista on ollut E-maxsi keskustelu
Onkos teitä enää vai onko autoni jo museo kamaa... :D

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #149 : 12.01.06 - klo: 00.31 »
Lainaus käyttäjältä: "jaan"
Niin ja muille..Hiljaista on ollut E-maxsi keskustelu
Onkos teitä enää vai onko autoni jo museo kamaa... :D


Auto on tuossa vieressä odottamassa rakennus innostusta, tai tarkemmin sanottuna kun saan vähän osia sihen....
Omaan E-maxxiin en aiokkaan mitään järkyttävän tehokasta moottoria laittaa, sanotaan että 2x vakiotehot on passeli.
Ajatuksena on tehdä siitä "leikkikalu" jonka kanssa voi rentoutua ajellessa, niin ja LiPot tulee kyytiin että kerkiää jo kyllästyä ennen akkujen loppumista (Yli 12000mAh)......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.