Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1096246 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3990 : 23.04.14 - klo: 18.41 »
Tuo gen IV on varmasti parasta mitä saa, mutta ue tyyliin hintakin on muihin nähden todella suuri :undecided: löysinkin haulla tuon mclyn linkin (http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_122_290&products_id=23916), mutta mahtaako noita enää saada tuoltakaan, kun kaikkialla sanotaan että valmistus on lopetettu... Samasta hausta löytyi myös, että STruckilla on gpm linkistö. Miten se on pelannut? Kuvassa näyttäisi tulevan tuollaiset muovispacerit mutta kannattaa varmaan heittää sinne laakerit? Ei ainakaan ole hinnalla pilattu :tongue:

ps. kamera suunnattu päin p*rsettä ja jostain syystä leikkaaminen pilas laadun, mutta joka tapauksessa tässä pieni video 8s maxxista. Ajo on aikamoista hissuttelua ja kaasua käytin vasta tuossa lopun kohtalokkaassa hypyssä (3 ja 3/4 osa volttia) joka hajotti ohjauksen. Datalogista katsottuna tuossa hypyssä näpäytin 83% kaasua. Parempaa videota olisi tullut jos ei heti olisi hajonnut... https://www.dropbox.com/s/hbw3tbvtpy58ji0/GOPR0034.MP4.mp4
« Viimeksi muokattu: 23.04.14 - klo: 20.12 kirjoittanut R/C95 »

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3991 : 24.04.14 - klo: 09.07 »
Kysy ihmeessä löytyykö Hobbystä tuota vai haluatko että kysyn A-P:ltä ?

Toi GH on kyllä ollut aivan järkyttävän hyvä  :smiley:

Toi GPMn cränkki on väljä jo valmiiksi mutta välyksien poiston jälkeen ilmeisesti on toiminut hyvin STruckilla  :smiley: Siihen toki kandee ilman muuta vaihtaa ne laakerit niin saa pitkä ikäisyyttä siihen. Itse en muovisen kanssa huomannut mitään eroa ohjauksessa spacereilla tai niillä laakereilla muuta kuin tosiaan, että kestävät kauemmin kun on laakerit. Ajotuntuma ei muuttunut omasta mielestäni.

Mitä tuohon videoon tulee niin kamera oli kyllä jäbällä niin pielessä  :tongue: Mutta paikka.. wow.. tuollaisessa paikassa saa just hyvin tota ilmaa, että voi testata kuinka monta volttia voi tehdä  :grin: Toki näytti aavistuksen hienommalta sellainen perus voltti missä oli ilmaa ja sen pyörimisen pysäytti ilmassa  :smiley: Lisää vaan videota niin saadaan nähdä noita paikkoja ja hienoja hyppyjä  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3992 : 24.04.14 - klo: 16.18 »
"..Toi GH on kyllä ollut aivan järkyttävän hyvä". Sulla on huippuluokan servo että eikös sen servosaverin tehtävänä ole suojella juurikin sitä servoa sen rikkoontumiselta?  :wink: .. jos siellä on terävää kulmaa niiden palasten välillä niin hio pahimmat särmät pois ja laita grafiitti-rasvaa pintoihin ettei bindaa :angel:.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3993 : 24.04.14 - klo: 16.28 »
"..Toi GH on kyllä ollut aivan järkyttävän hyvä". Sulla on huippuluokan servo että eikös sen servosaverin tehtävänä ole suojella juurikin sitä servoa sen rikkoontumiselta?  :wink: .. jos siellä on terävää kulmaa niiden palasten välillä niin hio pahimmat särmät pois ja laita grafiitti-rasvaa pintoihin ettei bindaa :angel:.
Ei näköjään auttanut  :grin: Vuodessa meni vaikka ei edes ollut sitä HPIn jousta ? Tuolla servon rattaissahan oli rasvat mutta ehdotitko niiden vaihtoa sitten kun vaihdan uudet rattaat vai mitä ?  Ei sit tosiaan viittis kerran kaudessa vaihtaa rattaita  :wink:

En sit tiedä miten Savoxin ison rattaan kanssa että saako siinä tarvittaessa sen käännettyä ? Futabassa siinä on ilmeisesti titaanitappi joka toimii limitterinä. Sen takia sitä ei sitten voi kääntää. Todellisuudessahan isosta rattaasta käyttää noin 30-40%.. eli siinä mielessä sen olisi  voinut kääntää.. mutta se tappi..
« Viimeksi muokattu: 24.04.14 - klo: 16.36 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3994 : 24.04.14 - klo: 20.12 »
"..Toi GH on kyllä ollut aivan järkyttävän hyvä". Sulla on huippuluokan servo että eikös sen servosaverin tehtävänä ole suojella juurikin sitä servoa sen rikkoontumiselta?  :wink: .. jos siellä on terävää kulmaa niiden palasten välillä niin hio pahimmat särmät pois ja laita grafiitti-rasvaa pintoihin ettei bindaa :angel:.
Ei näköjään auttanut  :grin: Vuodessa meni vaikka ei edes ollut sitä HPIn jousta ? Tuolla servon rattaissahan oli rasvat mutta ehdotitko niiden vaihtoa sitten kun vaihdan uudet rattaat vai mitä ?  Ei sit tosiaan viittis kerran kaudessa vaihtaa rattaita  :wink:

En sit tiedä miten Savoxin ison rattaan kanssa että saako siinä tarvittaessa sen käännettyä ? Futabassa siinä on ilmeisesti titaanitappi joka toimii limitterinä. Sen takia sitä ei sitten voi kääntää. Todellisuudessahan isosta rattaasta käyttää noin 30-40%.. eli siinä mielessä sen olisi  voinut kääntää.. mutta se tappi..

"Try sanding the over peaks on the servo saver they are not so sharp, & make it smoother to engage.
Use a little graphite on it."
Bottom line: Sinulla on aika isot ja painavat renkaat ja jos tuo saveri ois toiminut oikein niin servosta ei olisi mennyt rattaita.
« Viimeksi muokattu: 24.04.14 - klo: 20.18 kirjoittanut himis »
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3995 : 24.04.14 - klo: 21.01 »
ps. kamera suunnattu päin p*rsettä ja jostain syystä leikkaaminen pilas laadun, mutta joka tapauksessa tässä pieni video 8s maxxista. Ajo on aikamoista hissuttelua ja kaasua käytin vasta tuossa lopun kohtalokkaassa hypyssä (3 ja 3/4 osa volttia) joka hajotti ohjauksen. Datalogista katsottuna tuossa hypyssä näpäytin 83% kaasua. Parempaa videota olisi tullut jos ei heti olisi hajonnut... https://www.dropbox.com/s/hbw3tbvtpy58ji0/GOPR0034.MP4.mp4

Tuttu monttu videolla.. sä taisitkin olla tossa yks päivä e-maxxia hypyttämässä tuolla salosen montulla. itse olin Honkkarin X2e Truggya paiskomassa tuolla, mutta ajot loppu lyhyeen kun liittimen kolvaus irtosi. :huh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3996 : 24.04.14 - klo: 23.42 »
ps. kamera suunnattu päin p*rsettä ja jostain syystä leikkaaminen pilas laadun, mutta joka tapauksessa tässä pieni video 8s maxxista. Ajo on aikamoista hissuttelua ja kaasua käytin vasta tuossa lopun kohtalokkaassa hypyssä (3 ja 3/4 osa volttia) joka hajotti ohjauksen. Datalogista katsottuna tuossa hypyssä näpäytin 83% kaasua. Parempaa videota olisi tullut jos ei heti olisi hajonnut... https://www.dropbox.com/s/hbw3tbvtpy58ji0/GOPR0034.MP4.mp4

Tuttu monttu videolla.. sä taisitkin olla tossa yks päivä e-maxxia hypyttämässä tuolla salosen montulla. itse olin Honkkarin X2e Truggya paiskomassa tuolla, mutta ajot loppu lyhyeen kun liittimen kolvaus irtosi. :huh:

Joo. Se oli itse asiassa ihan eka kerta montulla noilla sähköillä, joten ei kunnolla sujunut vielä hyppelyt (jos sujuu vieläkään :laugh:) mutta auto sentään silloin kesti. Heti seuraavana päivänä oli pakko kokeilla uudestaan, mutta sillon ei mennyt yhtä hyvin ja tuo video on nimenomaan siltä päivältä... Tuo monttu on kyllä hyvä paikka ja saa kunnolla ilmaa alle :cool: Nyt vasta syksystä asti käynyt tuolla, sillä entinen monttu missä kävin on tyhjennetty kasoista lähes kokonaan.

Tulin sitten tilanneeksi gpm ohjauksen. Katsotaan kuinka käy ja en ottanut halvimpia posteja, sillä hobbykunkusta oon odotellut jo 2kk uusia 3s akkuja saapuvaksi halvimmilla posteilla. Nyt itsellä ei ole kuin 2x2s akut ja eihän se 4s voltteja kunnolla lennä kun on 6s ajeluihin tottunut. Saisivat pikkuhiljaa tulla jo...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3997 : 25.04.14 - klo: 09.14 »
"..Toi GH on kyllä ollut aivan järkyttävän hyvä". Sulla on huippuluokan servo että eikös sen servosaverin tehtävänä ole suojella juurikin sitä servoa sen rikkoontumiselta?  :wink: .. jos siellä on terävää kulmaa niiden palasten välillä niin hio pahimmat särmät pois ja laita grafiitti-rasvaa pintoihin ettei bindaa :angel:.
Ei näköjään auttanut  :grin: Vuodessa meni vaikka ei edes ollut sitä HPIn jousta ? Tuolla servon rattaissahan oli rasvat mutta ehdotitko niiden vaihtoa sitten kun vaihdan uudet rattaat vai mitä ?  Ei sit tosiaan viittis kerran kaudessa vaihtaa rattaita  :wink:

En sit tiedä miten Savoxin ison rattaan kanssa että saako siinä tarvittaessa sen käännettyä ? Futabassa siinä on ilmeisesti titaanitappi joka toimii limitterinä. Sen takia sitä ei sitten voi kääntää. Todellisuudessahan isosta rattaasta käyttää noin 30-40%.. eli siinä mielessä sen olisi  voinut kääntää.. mutta se tappi..

"Try sanding the over peaks on the servo saver they are not so sharp, & make it smoother to engage.
Use a little graphite on it."
Bottom line: Sinulla on aika isot ja painavat renkaat ja jos tuo saveri ois toiminut oikein niin servosta ei olisi mennyt rattaita.
Mut eiks sit pitäs myös se toinen puoli pehmentää ? Lähinnä siis eikös tuosta tule sitten sitä välystä ? Tuossa alumiinisessa on hieman pyöreämpi tuo kuin muovisessa heti uutena mutta en tiedä olisiko tosiaan hyötyä laittaa rasvat sinnekin.. Teitkö sä itelles jo tuon himis ?

Ja millos olet menossa ottaa kesän ekat tyypit ellet ole jo käynyt  :wink: ?
« Viimeksi muokattu: 25.04.14 - klo: 09.17 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3998 : 25.04.14 - klo: 11.41 »
Mcly: edelleen se muovinen bellcrank käytössä ja sitä en todellakaan lähde hiomaan mihinkään suuntaan mut pointtina tuossa oli se että jos siinä alu-kränkissä on teräviä reunoja niissä pinnoissa niin kannattaa "aavistuksen" verran varmaan niitä hieraissa pehmeämmiksi että se sit toimii smoothisti tarvittaessa. Ei kai sieltä nyt niin paljon ole tarkoitus ottaa tavaraa pois että tulee välystä. Grafiitti rasva ei varmaan tee pahaa siinä palojen välissä kun sen ei pitäis edes hirveesti likaakaan kerätä.
 Testiajot tekemättä.. Odottelen muistaakseni viittä eri pakettia saapuvaksi. Vanteita, tukivarsia, shimmejä, dogbonea monoblokkiin jne. Kai se auto joskus valmistuu.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3999 : 25.04.14 - klo: 11.44 »
Ok.. kelasin, että sä teit sen tuolle muoviselle. Pitänee tarkastaa tuo kun tuota servoa roplaa..  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4000 : 25.04.14 - klo: 12.03 »
Itellä ongelmana nuo hornit, kerpele kun eivät kestä :angry: ennen mentiin samalla hornilla 1-2vuotta nyt menee 3 hornia puolessa vuodessa. Horni ei siis katkea vaan menee se spooritus sieltä sisältä.
Summitista paukahti kolmas horni 5kk sisään. Nyt alumiininen paikalla, jos se kestäis. En tiiä onko hornien laatu hunontunut vai ajot menny rajummiksi :roll:
Jos tuo alumiininenkaan ei kestä niin täytyy oikeesti miettiä jos ottais vanhan tupla servo systeemin takas käyttöön.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4001 : 25.04.14 - klo: 22.08 »
Välillä tuntuu että vakio-osa kestää hyvin, mutta sitten niitä alkaakin mennä useampi... Muuten vois vika olla väärä spooritus, mutta eikös sulla ole futaban servo eli 25t mitä traxxaskin käyttää? Täytyy katsoa miten itsellä kestää, mutta onneksi jäi toinen varalle kun vaihtoi yhteen servoon :smiley: Muun ohjauksen vahva servo kyllä väljisti todella nopeasti omassa autossa ja välykset vaikuttivat varmasti kestävyyteenkin. Ei tullut tänään tuota gpm ohjausta jonka tilasin keskiviikkoiltana. Arvioitu toimitus asiateesistä oli 1-2 arkipäivää eli saa nähdä tuleeko maanantaina :tongue:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4002 : 25.04.14 - klo: 23.18 »
Juu, Maxxissa ja Summitissa samanlaiset Futaban servot kuin mclyllä.
Maxxiin en ole toista servoa laittamassa kun siihen tulee niin perk*leesti väljää kahdella servolla. Summitissa (ja yleensäkin Revoissa) tuo tupla servo ohjaus on toteutettu paljon järkevämmin, ei lisää välystä juuri mitään. Oikeestaa koko ohjaus syteemi on musta parempi Revoissa kuin Maxxissa..

Yksi ajatus oli että heittää Maxxista Summittiin toisen servon ja ostaa Maxxiin uuden. 62kg voimaa ohjauksessa, pitäis kääntyä :evil: Mutta ehkä kuitenkin haluan waterproof servot summittiin kun sillä tuolla suolla möyritään :wink: Saakos Savöxilta jonkuu waterproof mallin?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4003 : 25.04.14 - klo: 23.51 »
Juu, Maxxissa ja Summitissa samanlaiset Futaban servot kuin mclyllä.
Maxxiin en ole toista servoa laittamassa kun siihen tulee niin perk*leesti väljää kahdella servolla. Summitissa (ja yleensäkin Revoissa) tuo tupla servo ohjaus on toteutettu paljon järkevämmin, ei lisää välystä juuri mitään. Oikeestaa koko ohjaus syteemi on musta parempi Revoissa kuin Maxxissa..

Yksi ajatus oli että heittää Maxxista Summittiin toisen servon ja ostaa Maxxiin uuden. 62kg voimaa ohjauksessa, pitäis kääntyä :evil: Mutta ehkä kuitenkin haluan waterproof servot summittiin kun sillä tuolla suolla möyritään :wink: Saakos Savöxilta jonkuu waterproof mallin?

Oma 2x servo setup 0 väljää. Ei ainakaan itellä lisännyt mitään välyksiä  :huh:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4004 : 26.04.14 - klo: 00.02 »
Okei, no myönnetään että tästä on jo monta vuotta kun itellä vielä oli tuo tupla servo systeemi käytössä, enkä silloin tajunnut näistä yhtään mitään. Ja minusta välykset väheni kun siirryin yhteen servoon. Varmasti saa siis shimmattua välyksettömäksi. Mutta oliko sulla nyt STruck se vakio vai alumiininen?

Revon Bell crank kyllä vakiona vie ohi täysillä kun siinä ei ole välystä juuri mitään. Ainakin itellä oli Maxxissa vakio jousella hirmuisesti väljää, HPI:n jousen ku modasta niin johan lähti välykset :wink: Revon cränkissä kyllä se miinus kun siihen ei saa tarpeeks kireetä jousta. Voihan se olla että jostain saa jonkuu kartio jousen mitä modata sopivaks.
« Viimeksi muokattu: 26.04.14 - klo: 00.10 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4005 : 26.04.14 - klo: 03.33 »
Okei, no myönnetään että tästä on jo monta vuotta kun itellä vielä oli tuo tupla servo systeemi käytössä, enkä silloin tajunnut näistä yhtään mitään. Ja minusta välykset väheni kun siirryin yhteen servoon. Varmasti saa siis shimmattua välyksettömäksi. Mutta oliko sulla nyt STruck se vakio vai alumiininen?

Revon Bell crank kyllä vakiona vie ohi täysillä kun siinä ei ole välystä juuri mitään. Ainakin itellä oli Maxxissa vakio jousella hirmuisesti väljää, HPI:n jousen ku modasta niin johan lähti välykset :wink: Revon cränkissä kyllä se miinus kun siihen ei saa tarpeeks kireetä jousta. Voihan se olla että jostain saa jonkuu kartio jousen mitä modata sopivaks.

GPM punainen steering systemi mulla siellä servoa seivaa.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4006 : 26.04.14 - klo: 09.23 »
Saakos Savöxilta jonkuu waterproof mallin?

Kyllä niitä on alkanut ilmestymään, mutta toistaiseksi niitä on vähän.

20kg servo: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/61_100_2167_2169/products_id/262193/n/Savox-SW-1210SG-Tall-Waterproof-Aluminum-Case-Digital-Steel-Gear-Servo
Tuo on vedenpitävä malli hyväksi todetusta ja suositusta Savox SC-1256TG servosta.

15kg servo: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/61_100_2167_2169/products_id/262192/n/Savox-SW-0231MG-Tall-Waterproof-Metal-Gear-Digital-Servo

Hintaahan noilla on noin kymppi normaaleja versioitaan enemmän. Vahvoja wp servoja ei vielä ole julkaistu, mutta sähän meinasit laittaa 2 eli saat savöxillä 40 kiloisen wp ohjauksen, jos ei hinta ole este.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4007 : 26.04.14 - klo: 09.57 »
Tolla hinnalla Saku prooffaa ne ite  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 26.04.14 - klo: 15.02 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4008 : 26.04.14 - klo: 13.32 »
Joo siis kyllähän voisin noi Futabat vetää sillä mustalla mönjällä mutta ongelma on se että jos jostain syystä hajoo niin se oli sit siinä, 150€ servo hajalla. Mutta tuommoisen mille valmistaja lupaa visetiviyden niin voi laittaa takuuseen jos hajoaa kosteudesta :azn:
Jopa säädin on halvempi kuin servo, eli sekään ei ole niin iso menetys kuin servo. Tosin next ESC is waterproof ellei se sitten tarvi olla sensorillinen.

Ja kyllä tuo budjetti on nyt aika rajallinen, joko yks 20kg tai kaks 15 kilosta. Hitusen halvemmaks jää ostaa 2kpl 15 kilosia ja siitä saa jopa enemmän voimaakin kuin yhdellä 20 kilosella.
« Viimeksi muokattu: 26.04.14 - klo: 13.35 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #4009 : 27.04.14 - klo: 19.22 »
Turtle: oletko seurannut Traxxasin foorumissa herrojen "HiAmplitude" ja "Outkast187" keskusteluja / vinkkejä. Molemmat ovat varsinaisia guruja asiassa.

Todennäköisesti tulet tarvitsemaan myös pidennetyn rungon (esim. RaceBomb), harjattomalla moottorilla ja vakiomittaisella rungolla Maxx on selällään koko ajan.

Ja rahanmeno on ainakin varmaa. Omaan Maxxiin on uponnut tähän mennessä n. 1200 - 1500 EUR ja se on vielä Titaaneilla. Harjatonta en uskalla edes ajatella.

Jos pysyt vakiomittaisessa rungossa, niin mulla on ylimääräinen käyttämätön "roll-cage", eli se korin alle tuleva metallihäkkyrä-viritys, joka suojaa autoa kun tullaan katolleen alas.

Flash update: erehdyin laskemaan Maxxin kulukirjaukset yhteen ja loppusumma näyttää 1844,71 EUR. Siinä on kyllä sitten jo akut ym. mukana. Tää on kyllä halpaa kuin saippua...

Tommosen jutun bongasin tuolta ekoilta sivuilta. Montako tuhatta euroa ne harjattomat on maksanu vuonna 2003? :grin: Samoin lipot. Tai koska lipo akut yleensä tuli markkinoille? oliko niitä edes vielä vuonna 2003?

Mutta sitten taas UEn diffit on ollu halpoja, kun eikös ne nykyään maksa monta sataa per kappale? Tosin en kyl tiiä mistä diffeistä tossa puhutaan:


Rahaa palaa se on varma; pelkät kestävät UE:n (Unlimited Engineering) Diffit tulee maksamaan n. €250.. käytettyjä koitan parhaillaan metsästää... ..moottorin ja kontrollerin hintoja ei uskalla edes mainita (vaimo voi saada selville ;) )...

EDIT: UEn diffit edelleen 250-300€, tuossa perit vaihtoehdot, mitähän eroa noillakin on?:
http://www.unlimitedengineering.com/cgi-bin/store/13540.html
http://www.unlimitedengineering.com/cgi-bin/store/13540B.html

Kelasin eka et toi turtle tarkoittaa niitä EUn bulkless etu/takaperää joka maksaa 450$/kpl.
« Viimeksi muokattu: 27.04.14 - klo: 19.51 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4010 : 28.04.14 - klo: 08.45 »
Meneekö suurin osa vielä tuolla vakio servo hornilla muuten ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4011 : 28.04.14 - klo: 10.16 »
Täällä ainakin mennään. Hyvin on toistaiseksi kestänyt, joten tarvetta ei ole vaihtaa ja nyt on jopa yksi varalla.

s.heinonen: noiden ero on se, että toisessa on diffin sisällä 6 pikkuratasta ja toisessa 8. Tuo kahdeksan rattaan on kestävämpi malli.

Tänään tuli tuo gpm ohjaus, jonka siis tilasin Asiateesistä viime keskiviikkona kymmenen aikaan illalla. Arvioitu toimitusaika oli 1-2 arkipäivää ja näköjään piti paikkansa :shocked: Onneksi en ottanut halvinta postitusta
« Viimeksi muokattu: 28.04.14 - klo: 12.21 kirjoittanut R/C95 »

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4012 : 28.04.14 - klo: 13.01 »
Täällä ainakin mennään. Hyvin on toistaiseksi kestänyt, joten tarvetta ei ole vaihtaa ja nyt on jopa yksi varalla.

s.heinonen: noiden ero on se, että toisessa on diffin sisällä 6 pikkuratasta ja toisessa 8. Tuo kahdeksan rattaan on kestävämpi malli.

Tänään tuli tuo gpm ohjaus, jonka siis tilasin Asiateesistä viime keskiviikkona kymmenen aikaan illalla. Arvioitu toimitusaika oli 1-2 arkipäivää ja näköjään piti paikkansa :shocked: Onneksi en ottanut halvinta postitusta
Pistä ihmeessä kuvaa tuosta sitten kun on asennettu  :smiley: Minkäs värin otit vai oliko niitä eri värisiä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4013 : 28.04.14 - klo: 18.01 »
Ehdin jo asentamaan, enkä viitsi panssareita purkaa pois, mutta kuvia voin ottaa kun ensi viikolla tulee laakerit noiden muovipuslien tilalle nimittäin unohdin ne samasta tilauksesta. Mennään nyt ensin noilla muovisilla. Muutenkin tuo uusi ohjaus on lähes välyksetön ja kaikki välykset saa pois pienellä shimmaamisella, jonka myös teen, kun laakerit saapuvat. Väriksi valikoitui gun metal eli teräksenharmaa, joka kyllä sopii omaan silmään :cool: Muissa autoissakin olen sen värisiä osia käyttänyt. Tänään on pakko mennä kokeilemaan, kun vihdoin ja viimein saapuivat uudet 3s akut :tongue: Reilu 2kk kesti toimitus hk:lta, mutta onneksi löysivät perille!

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4014 : 29.04.14 - klo: 00.57 »
Meneekö suurin osa vielä tuolla vakio servo hornilla muuten ?

Juu orkkis servo horneilla mennään 2x (2servoa)

Uudet (käytetyt) sähköt tuli tänään ja kolvattiin piuhat paikoilleen ja säikähdettiin että tuuletin lopettaa pyörimisen mamba monster escissä piippausten jälkeen?  :huh: Mutta siinä onkin vissiin anturi 150'F asti ennenkuin lähtee pyörimään? (65-70astetta)

Castlelta: '' Why does the fan on the Mamba Monster not run all the time or turns on for a split second when I power up the controller, then shuts off?

The fan will run until the speed control is armed. After the speed control arms, it will shut down until speed controller reaches 150°; If your speed control is running under 150° F, the fan will never turn on.''


Aikasemmin käytössä ollut mamba monster v2 esci, jossa ei tommosta ominaisuutta ollut.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4015 : 29.04.14 - klo: 06.23 »
Juurikin noin. Pyörähtää alussa vaan "testiksi" ja käynnistyy sitten kun omasta mielestä on liian kuuma  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4016 : 30.04.14 - klo: 19.35 »
Tarviiko joku Integyltä jotain pientä? http://www.integy.com/
Tulis aika liki samoilla posteilla kun tilaan ite rompetta sieltä. Ite kun kokeilin laittaa koriin vain pelkät sukset (2 paria) ni postit oli 19$ ja kun lisäsin muita kamoja, telojen osia, meisseleitä, hexit niin postit nousivat vain muutamalla dollarilla.

EDIT: Tuossa kun E-Maxxin diffiä kasasin (mitä ei tähän aikaan yöstä kannattais tehä (3.47)) niin huomasin että ei ole nuo kotelotkaan enään entisellään kun jostain ahistaa niin per*eleesti. Keissin kun vetää normisti kiinni niin pyörii suht raskaasti ja joutuu aika reippaasti avaamaan että pyörii kunnolla. Ei tuota kyllä kannata alkaa shimmailee ku on muovi keissi, kyllä se tilan sinne tekee kun iskee kii :evil: Oma näkemys siis on että keissi on kiero jolloin se vääntyy kun vetää ruuvit kii.
« Viimeksi muokattu: 01.05.14 - klo: 03.56 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4017 : 01.05.14 - klo: 06.58 »
Juurikin näin Saku  :wink:

Vaihdoin eilen rattaat tuohon servoon ja nyt taas pelittää tosi hyvin  :smiley: Auto säilyi ehjänä eli alkaa olee valmista lähtee johonkin kunnon montulle..

Eli ehdottomasti kannattaa vaihtaa heti tuohon FLMn diffiin se kardaanin kuppi HPIn 5mm versioon ja jättää se FLMn oma alukauluksinen sinne pakkiin  :wink: Itselläni tuli vielä hieman ongelmia niiden vakio TRXn kuppien kanssa joten nekin on nyt vaihdettu MIPn kuppeihin. Tällä setillä tuo vetopuoli on toiminut todella hyvin ilman ongelmia.

Himis: Saitko sä siis jo ne FLMn diffit ? Lähinnä tuliko sulle se uus versio vai se mikä R/C95lla on ? Erona siis uudemmassa on vaan metallisuojattuja laakereita ja se hölmö 6mm kuppi alukauluksella..
« Viimeksi muokattu: 01.05.14 - klo: 12.32 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4018 : 01.05.14 - klo: 13.58 »
Mcly: Metallisuojatut laakerit on sekä se alukaulus eli uudempi versio kaiketi.
 Tilasin myös ne HPi:n kupit..minkäslainen sisähalkaisija noissa HPi:n kupeissa on?. Mahtuuko niihin vetari   missä sen pään(pallon) halkaisija on 8mm?.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4019 : 01.05.14 - klo: 14.41 »
Mcly: Metallisuojatut laakerit on sekä se alukaulus eli uudempi versio kaiketi.
 Tilasin myös ne HPi:n kupit..minkäslainen sisähalkaisija noissa HPi:n kupeissa on?. Mahtuuko niihin vetari   missä sen pään(pallon) halkaisija on 8mm?.
Osaatko sanoa mikä halkaisija oli FLMn kardaanissa kun sitä varmaan pohdit mahtuuko se pidennetty siihen ? Mä voin sen kyllä tänään about mitata..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG