Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1096595 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4320 : 03.11.14 - klo: 07.16 »
Nyt kun oot käyttänyt järjettömästi voimaan, niin mitä jos yritetään seuraavaksi järjen kanssa  :wink: ?

Elikkäs.. voit edistää asiaa WD40:llä jos löytyy. Mulla ne kyllä aina lähti ilman mutta saattoopi auttaa. Sitä ruiskit pikku tilkat molempiin päihin.. ainii mutta menit jo hajottamaan sen toisen.. noh valuu ainakin pidemmälle  :smiley:

Tämän jälkeen sä naputat vaikka vasaralla sen tapin sinne bulkin sisään, että on tassassa sen bulkin kanssa.. sitten otat yhden ylimääräisen pinnin avuksi. Nakutat sillä sitä pinniä läpi ja kun järjen kanssa naputtaa niin hyvin luisuu sieltä vekka. Ja nyt kun olet kertonut tuon voiman käytön niin kannattaa aina välillä vedellä sitä apupinniä pois sieltä ettet väännä sitäkin sinne sisään. Näin olen ne saanut vekka 30 sekunnissa aina kerran vuodessa kun olen auton purkanut osiin. Niin muovi, Integyn ja FLM bulkkien kanssa  :smiley: Ole hyvä..  :wink:

Ja noiden pinnien idis on pysyä ehjänä.. ei katketa niin kuin alkuperäiset.. Ja yhtälailla esimerkiksi himis on taitellut niitä titanium pinnejä mutta aina ne saa tolla yllä mainitulla tavalla vekka. Ei kai noikaan autuaaksi tee mutta ovat toimineet tosi hyvin. Ja aina parempi olla clipseillä kuin kierteellä. Mun mielipide  :cool:

Ja jos vielä tähän lisään niin ei noita tarvii ikinä ottaa vekka jos et vaihda tukivarsia. Bulkin saa juuri sen takia niin kätevästi auki ilmankin shimmattavaksi. Olitko sä niitä vaihtamassa ?

Ja niin kuin jossain kappaleessa laulettiin.... "Narikassa aivot.. ulapalla airot.."  :tongue:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4321 : 03.11.14 - klo: 09.13 »
Titaani ei ole edelleenkään lujaa. Se on kuulemma täysin yli arvostettua.
En ole tukareita vaihtamassa vaan haluan tuon bulkin auki. Mutta jos kerran saa auki ilman että ottaa tukaria irti niin yritetään. Mutta pitää se pinni saada silti pois ku on jo katki. Noh yritetään saada se pinni sen liukasteen kanssa ulos.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4322 : 03.11.14 - klo: 11.16 »
Pienillä naputuksilla toista pinniä apuna käyttäen onnistuu kyllä hyvin  :azn: Ja jos löytyy tosiaan jotain ölppää niin ei varmaan ole pahitteeksi.. Jatkossa toki jos joutuu shimmaa tai vaihtaa diffiä yms.. ja tukivarret heiluu vapaasti niin noita ei tarvii ikinä ottaa vekka..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4323 : 03.11.14 - klo: 19.05 »
niin ja mitä vakio pinneihin tulee niin ne kun napsahti poikki niin autoa kun käänteli niin palaset tippui itsekseen pois mutta stainless pinni kun vääntyy ja leikkaa kii niin sitä ei ota erkkikään sieltä ulos. Nyt sais sitä jopa millin liikuteltua. Eihän ne vakio pinnit kyllä mitään kestäneet eikä niitä edes saa noihin alu bulkkeihin jos siitä lähdetään.
Summitissa ja Revo autoissa yleensä on ne pinnit ihan törkeen hyviä. Kerran vedettiin niin paha nokka kolari että meni runko, bulkki ja tukivarret plus TERÄKSINEN 5mm steering linkki vääntyi mutta pinnit ovat täysin suorat.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4324 : 04.11.14 - klo: 07.25 »
Tossa nyt heinoselle vielä pätkä miten ei tarvii irrroittaa tukivarsia jos vaihtaa diffiä. Ja mallina vielä Fluxn diffit  :wink:

FLM Traxxas E-Maxx Hybrid Diff Installation using Trophy Buggy Flux Diffs
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4325 : 04.11.14 - klo: 09.13 »
Epäreilua, toi kasas true trackin. Salee mäkin saan sen kasaan. Siinä salee isommat reiät tukivarsille,  mahtuu ruuvari siitä välistä. Tai sit toi mun meisseli on liian paksu. Tosin ei osunut lähellekään, joten tuskin saa ohuemmallakaan. Ja kaikille jotka ei vieläkään pysy kärryillä mm. Mcly, niin kyseessä siis et diffi jolle kirosin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4326 : 14.11.14 - klo: 19.58 »
Onko porukalla kokemusta TRXn omista metallivetareista harjallisessa Maxx:ssa ? Kestääkö siinä combossa "ikuisesti" jos nyt joku ikuista voi olla.. Pitänee auttaa kaveria mäessä kun ei viitsi siihen autoon laittaa suorilta kaikkea hipoa..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4327 : 15.11.14 - klo: 02.43 »
Olihan mulla takana traxun teräs vetarit ja kyllä ne hel*etin kauan kesti. Tosin saatto olla silloin jo Toron harjaton paketti kiinni mutta silloin ajoin 4s akulla ja säälin auto todella paljon = vastaa siis harjallisilla ajoa :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4328 : 30.11.14 - klo: 11.27 »
Öömm mitä hel... E maxx on suurempi ku hpi vorza  :shocked:

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4329 : 30.11.14 - klo: 11.35 »
vorza on buggy , emaxx monsteri....
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4330 : 30.11.14 - klo: 14.53 »
Öömm mitä hel... E maxx on suurempi ku hpi vorza  :shocked:
Niin kuin Honkkari kertoi.. Melko selkeä homma jos näiden RC autojen parissa on ollut.. Ja mitä TRXn autoihin noin yleensä tulee suhteessa esim. HPIn ilmoittaa Traxu koot hieman alakanttiin.. Tästä syystä normi Savage on HPIn mukaan 1:8 ja EMaxx Traxun mukaan 1:10 vaikka autot ovat saman kokoiset  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4331 : 30.11.14 - klo: 14.58 »
"Traxu"  :grin: Hauska nimi :D
EXC125

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4332 : 01.12.14 - klo: 19.32 »
Öömm mitä hel... E maxx on suurempi ku hpi vorza  :shocked:
Niin kuin Honkkari kertoi.. Melko selkeä homma jos näiden RC autojen parissa on ollut.. Ja mitä TRXn autoihin noin yleensä tulee suhteessa esim. HPIn ilmoittaa Traxu koot hieman alakanttiin.. Tästä syystä normi Savage on HPIn mukaan 1:8 ja EMaxx Traxun mukaan 1:10 vaikka autot ovat saman kokoiset  :smiley:

Itse kuullut että E-Maxxi sen takia 1/10 ku se oikea malli on isompi kuin muut monsterit esim. just Savagen oikea malli. Eli teoriassa 1/8 E-Maxxi vastais kooltaan jotain FG:n 1/6 monsua. Näin olen kuullut...
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4333 : 02.12.14 - klo: 02.03 »
Mä sanoisin että noi on satuja... "esikuvat", niitä ei kovin tarkkoja edes ole, jäykkäakseliset monsterit varmaan lähimpänä(eli semmoset missä mad force tyyppinen akselisto), toki jokunen erillisjousitettukin "monster jam" autokin on tehty. Toki nykyään traxxas niinkuin vissiin hpi:kin sponssaa jotain noita monsteri tiimejä,mutta on nää aika erilaisia kuitenkin. Ja edelleen kaikki saman kokoisia, joku isompi renkainenkin on tehty mutta ne on aika korneja laitoksia(kaukana näiden ulkonäöstä), ainakin mitä olen nähnyt ja tuubia yms. on aikanaan jonkun verran selattu ja muutenkin vähän monstereiden "historiaan" perehtynyt.

Ja e-maxx:han ei ole ainoa "isompi" traxxas, eli tuolla edellä mainitulla perusteella myös ainakin niin revolle kuin summitille pitäisi löytyä "tosi iso" esikuva.....

Voin toki olla väärässä...mutta haluasin jotain näyttöä tuosta...
« Viimeksi muokattu: 02.12.14 - klo: 02.20 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4334 : 14.12.14 - klo: 19.08 »
Kerran kun Peksiltä (mcly) kysyin että miksi kaikki osat pitää olla mustia niin vastasi että silloin kun haetaan scalea niin osat tulisi olla realistisen näköisiä. Haetaan scalea ilmeisesti tarkoittaa että tehdään siitä mahdollisimman oikean näköinen? Noh siihen minäkin olen pyrkinyt :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mmh79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4335 : 17.12.14 - klo: 11.21 »
Onko porkukalla kokemuksia rcsuperstore.nl ? Tuli hetken mielijohteesta tilattua sieltä Maxxiin FLM:n alusta.
Tuohon käy vissiin suoraan vakio/rpm hilut, vai pitääkö tilata vielä jotain muuta?
E-Maxx #3903 4/6s
Flm, Rpm, Xerun 2200kv

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4336 : 18.12.14 - klo: 12.13 »
Hyvä mesta. Mekin tilattiin osia sieltä, tosin toista FLM bulkkia saatiin odottaa monta viikkoa mutta viivästys johtui valmistajasta ei superstoresta. Muut osat tuli sitten viikossa.
Ja alunperin toinen bulkki meni jälkkäriin kun huomasivat et diffi oli hajalla... siinä on kyllä aika hyvä laadun valvonta  :roll:


EDIT: ei jumalauta, mistä tämmönen johtuu että aina kun Maxxin purkaa ja laittaa kasaan niin jää ruuveja yli? :laugh: :roll:
Ja lisäksi puol viideltä parin paukun jölkeen summitin korjaus on kans aika vaikeea :evil: :evil: mutta ei mitään verrattuna Maxxiin :wink: Sain Maxxiin nyt Tig rod pinnit, katotaan miten kestää vai kestääjö olenkaan :roll: ovat siis TIG hitsaus lankaa (Fe) joka sattuu olemaan 3.25mm paksua, vähän joutu kyllä hioa että meni FLM bulkkiin


Niin ja tuossa aikasemmin kun oli vaikeuksia saada vanha pinni pois niin oli kyllä leikannut kiinni sen verran pahasti että lähtenyt mclyn idealla vekka, eli WD40 väliin ja naputtaa pois. Laitoin väliin Bentex monitoimiöljyä joka aikalailla samaa kuin WD40. Ja sitten laitoin pylväsporakoneeseen 3mm tapin (pinni 3.17mm) ja sitten vain se bulkki homma penkkiin kii ja haetaan reikä kohilleen ja sitten vain painetaan. Ja lähti liikkeelle, ja sit vähän lisää öljyä ja painetaan lisää, sit lähti kokonaan pois. Tossa kun pylväsporakoneella painetaan niin tulee suora linja siihen pinniin nähden ja lisäksi saadaan voimaa siihen, toimii siis prässin tavoin. Ihmeellistä oli se että itse pinni ei ollut juurikaan kiero, jännä että istui niin kovaa kii.
« Viimeksi muokattu: 21.12.14 - klo: 14.53 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mmh79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4337 : 25.12.14 - klo: 06.31 »
Ostin EuroRc:stä true trackin, kun sai puoleen hintaan. Nyt alkaa olemaan sopivan sininen takapää. Vielä kun se Flm alusta tulis. Taitaa mennä kyllä ens vuoden puolelle..
DSC_0171 by marhei11, on Flickr
E-Maxx #3903 4/6s
Flm, Rpm, Xerun 2200kv

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4338 : 25.12.14 - klo: 07.47 »
Tuo sininen on kyllä todella härski väri!  :shocked: :grin:

Poissa mmh79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4339 : 25.12.14 - klo: 10.04 »
Kuva kännykkä laatua. Toi on luonnossa pikkasen tummemman sininen. Tykkään silti vs. normi mustat rpm osat.
E-Maxx #3903 4/6s
Flm, Rpm, Xerun 2200kv

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4340 : 25.12.14 - klo: 11.26 »
Kuva kännykkä laatua. Toi on luonnossa pikkasen tummemman sininen. Tykkään silti vs. normi mustat rpm osat.

Ja varmasti haettu rpm osilla muutakin kuin väriä? Eikä värissä mitään vikaa kyllä ole  :wink:
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa mmh79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4341 : 27.12.14 - klo: 02.32 »


Ja varmasti haettu rpm osilla muutakin kuin väriä? Eikä värissä mitään vikaa kyllä ole  :wink:
Kyllähän noi rpm osat on aika pommin varmoja. Yhden tukivarren sain paskottua aikanaan, kun vetäsin lampun tolppaan. Mutta kiva näitä on rakennella..pitkästä aikaa.
E-Maxx #3903 4/6s
Flm, Rpm, Xerun 2200kv

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4342 : 02.01.15 - klo: 17.18 »
Ei vittu tuon maxxin kanssa :angry: Maksoin melkein 700€ siitä että se toimisi hyvin. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan ollaan edelleen lähtöpisteessä, hyvä jos kestää yhden akullisen hajoamatta. Nyt kesti jopa puol akullista. En sitten tiedä onko vika käyttäjässä mutta Summit kestänyt jo monta akullista yhtä rajua ajamista ja siinä vielä telat jotka varmaan viis kertaa raskaammat pyörittää kuin renkaat.
Ongelmia on nyt ainakin se että etu kardaanin kuppi hyppii yli, lukitus ruuvi ei pidä ja/tai akselin taso on kulunut, joten sitä vois kokeilla syventää jos alkais pitämään. Toinen probleema on että säädin sammuu aina silloin tällöin, varsinkin jos renkaita kääntelee rajusti. Tuon servon piti viedä saman verran virtaa kuin Futaba. Ja p*skat, paljon enemmän haukkaa kyllä virtaa. En nyt mene vannomaan mutta muistaakseni minulla on jo konkka siellä, pitää kurkata onko, jos ei niin vois laittaa mutta jos on niin toinen tuskin auttaa mitään. Servona joku uusi Savöx.
Eihän tossa nyt ole kuin kaksi ongelmaa mutta niiden kanssa ajaminen on yhtä hemmettiä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4343 : 02.01.15 - klo: 18.20 »
Ei vittu tuon maxxin kanssa :angry: Maksoin melkein 700€ siitä että se toimisi hyvin. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan ollaan edelleen lähtöpisteessä, hyvä jos kestää yhden akullisen hajoamatta. Nyt kesti jopa puol akullista. En sitten tiedä onko vika käyttäjässä mutta Summit kestänyt jo monta akullista yhtä rajua ajamista ja siinä vielä telat jotka varmaan viis kertaa raskaammat pyörittää kuin renkaat.
Ongelmia on nyt ainakin se että etu kardaanin kuppi hyppii yli, lukitus ruuvi ei pidä ja/tai akselin taso on kulunut, joten sitä vois kokeilla syventää jos alkais pitämään. Toinen probleema on että säädin sammuu aina silloin tällöin, varsinkin jos renkaita kääntelee rajusti. Tuon servon piti viedä saman verran virtaa kuin Futaba. Ja p*skat, paljon enemmän haukkaa kyllä virtaa. En nyt mene vannomaan mutta muistaakseni minulla on jo konkka siellä, pitää kurkata onko, jos ei niin vois laittaa mutta jos on niin toinen tuskin auttaa mitään. Servona joku uusi Savöx.
Eihän tossa nyt ole kuin kaksi ongelmaa mutta niiden kanssa ajaminen on yhtä hemmettiä.

Servolle UBEC? Itselle laitoin kaiken varalta ku on lisätty valoja ja tuulettimia. Eipähän nopari kärsi servon takia. Miusta konkka kuulostaa siltä että mennään ihan liian rajoilla, se antaa niin pienen hetken "apuvirtaa" ettei oo hyvä sillä korjata servon virtaongelmia. Kuitenkin kun konkka antaa sen  virtansa hetkessä niin se sen jälkeen alkaa lataantua ja taas rasittaa virtalähdettä.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4344 : 08.01.15 - klo: 18.23 »
Onko UBEC sama kuin Bec? Se täytyy jotenkin viritellä jos ei nyt konkallakaan toimi. Tosin voi olla että vaihdan Tekinin säätimeen ja siinä joku 5-7A bec joten se riittää ainakin. Castlessa tais olla 3A bec.

EDIT:
Katos vaan mitä posti toi :roll:




Noissakin diffeissä on kyllä tuo kardaanin puoleinen pää 5mm akselia eikä 8mm niinkuin luulin :sad: Noh katotaan miten kestää, hampaat ainakin vielä enemmän vinot kuin mitä FLM diffeissä on, tosin ei nekään ole vielä rikki menneet vaan ainoa ongelma on se että se kupi luistaa siinä akselissa. En kyllä kasitä miksei voi olla 6mm tai 8mm akselia ja läpi reikää että saa kunnon pinnin. Jos joku sanoo että onhan moottorissakin pinjoni kiinni vain pidätin ruuvilla niin joo on mutta kardaanin päässä on vähän eri vääntömomentti kuin moottorissa :wink:
« Viimeksi muokattu: 08.01.15 - klo: 18.42 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4345 : 08.01.15 - klo: 18.43 »
Onko UBEC sama kuin Bec? Se täytyy jotenkin viritellä jos ei nyt konkallakaan toimi. Tosin voi olla että vaihdan Tekinin säätimeen ja siinä joku 5-7A bec joten se riittää ainakin. Castlessa tais olla 3A bec.

UBEC on hakkuri mallinen, eli se toimii korkeammalla jännitteellä kuin tavallinen BEC.

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4346 : 08.01.15 - klo: 19.33 »
Onko UBEC sama kuin Bec? Se täytyy jotenkin viritellä jos ei nyt konkallakaan toimi. Tosin voi olla että vaihdan Tekinin säätimeen ja siinä joku 5-7A bec joten se riittää ainakin. Castlessa tais olla 3A bec.

UBEC on hakkuri mallinen, eli se toimii korkeammalla jännitteellä kuin tavallinen BEC.

Minä luulin et toi ubec on universal bec. Ja että niitäki voi olla linear tai hakkuri. No ulkoinen bec härveli kumminki.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4347 : 09.01.15 - klo: 14.24 »
Onko tuo Castlen 10A bec nyt sama kuin se UBEC? http://www.amain.com/castle-creations-10-amp-adjustable-bec/p18210
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4348 : 09.01.15 - klo: 16.26 »

Poissa mmh79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4349 : 18.01.15 - klo: 06.20 »
Onko porkukalla kokemuksia rcsuperstore.nl ? Tuli hetken mielijohteesta tilattua sieltä Maxxiin FLM:n alusta.
Tuohon käy vissiin suoraan vakio/rpm hilut, vai pitääkö tilata vielä jotain muuta?
Jaahas. Kuukausi menny, eikä mitään kuulu. Lähetin pari emailiakin, mutta eipä ole tullu  vastausta.  On kyllä viimeinen kerta, kun tuolta ostan mitään :angry:
E-Maxx #3903 4/6s
Flm, Rpm, Xerun 2200kv